***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

saikku: mulla on ollut nyt viimeiset neljä kuukautta tyttöolo ja niin on mun terkkarillakin. :D

Mutta nyt on kiire. Ollaan menossa Kuusamoon tänään ja huomenna suunnataan auton nokka kohti Posiota. Netissä en pääse käymään. :( On se kiva päästä reissuun ihan luvan kanssa. Oysin lekurin ja neuvolan lekurin lupa. =)

Viipi&Vilperi 35+2 (jos mä nyt oikein muistan)

pollerolle
Heips.Jos jollakin on ylimääräistä energiaa ni vois laittaa tänne päin tulemaan.Siis ihan järkyttävä väsymys vaivaa,ei jaksas tehä mitään.Jospas se energiapiikki vielä tulis ennen synnytystä.Joillakin oli puhetta tuosta vessassa ravaamisesta.Itselläni tuo turhaan wc:ssä ravaaminen ajoittui viime kerralla juuri synnytyksen käynnistymiseen.Ensin tuntui että koko ajan on wc:aan asiaa mutta ei sieltä mitään tullut ja sitten alkoivat supistukset,joita en ensin edes tajunnut että ovat suppareita.Limatulppa irtosi paria viikkoa ennen synnytystä.Että sellasta.Kyllähän tuo synnytys kieltämättä pyörii mielessä melkein päivittäin.Minä olen "tilannut" vauvan tulemaan heinäkuun alussa.Eka syntyi viikon la.n jälkeen ja toka viikkoa ennen kun la.Eli todennäköisesti tämä kolmas syntyy vasta laskettuna aikana. :p
T:pollerolle 34+1

Kiitän teitä kaikkia myötäelämisestä mun "shokkiini" :D edelleenkin on kaapissa vinot pinot vaalenapunaista.. on niin epätodellinen olo.. :whistle: en mä uskalla niitä poiskaan vielä laittaa.. jos se pippeli olikin "haamu-pippeli" :LOL: ultra on ens maanantaina.. katsastetaan sitten tilanne vielä uudestaan... siis mun on vielä nähtävä ennen kuin uskon, vaikka kyllä ne nyt ihan tavallinen maalikko nyt todellakin erotti mitkä ne siellä killui =)

mary-83 juu-u, ei todellakaan kannattais katsoa synnytys videoita :whistle: :D mä olen katsonut ja tuli kans silloin sellainen olo, että ei ei eiiiiiii, mutta se meni ohi.. ja kun ei toi vauvakaan voi massuunkaan jäädä...

seksielämästä ööö.. mitä se on??? onko se joku esihistoriallinen juttu vai kenties jotain syötävää :D :whistle: Ei vaan.. jos ihan vakavasti puhutaan niin melko hiljaist aon ollut sillä rintamalla.. :snotty: Alkuun oli pahat olot, ja keskivälissä olikin sit vähän aktiivisempaa, ja nyt loppuvaiheessa on NIIIN valas olo, että eipä paljoo huvita.. Mut näin on ollut aina kun oon ollut raskaana.. ja kyllä se sitten taas palautuu sieltä .. joten nou hätä :)

Oma aavistus on mennyt metsään aina.. ei kai.. Jonista oli poika olo, venlasta mulla oli tyttö olo, mutta kun oona syntyi, luulin vauvaa vialliseksi kun siitä "puuttui" jotain.. kuvittelin ihan odottavani poikaa... ja nyt sitten tiedetäänkin tällä kertaa jo etukäteen mitä on tulossa.. :)

Eilinen meni kipuillen , toi kylki on tosi kipeä.. jos poitsu potkii siihen, mä itken.. se on kyllä varmaan melkoinen venähtymä.. :/ mutta tää päivä tuntuu jo paremmalta.. vähän.. :)

Mutta nyt Oonuskaisen kanssa untenmaille :wave: voikaahan hyvin!!!

Heidi ja jätkänpätkä 35+5 :heart:

Hei pitkästä aikaa.

Sunnuntaina lähdettiin ukon kanssa "pikaisesti" äippäpolille tarkastusreissulle. Vasta tänään pääsin kotiin sairaalasta. Tosin toinen lääkäri olisi halunnut vielä pitää tarkkailussa, mutta ylilääkäri passitti kotiin. Aika tylysti minun mielestäni. Ylilääkäri (mies) totesi vain, että kyllä raskaana olevan naisen tulee pieniä vihlaisuja kestää... Siinä vaiheessa meinasin jo tokaista, että tuopas lärvisi vähän lähemmäs niin minä pienet kivut näytän... Supistuksien lisäksi nimittäin minua vihloo kohdunsuulle niin kovaa että jalat lähtee alta... Polvet on kivasti mustelmilla, koska jalat on useampaan otteeseen lähteneet alta sairaalassa äkillisen vihlaisun seurauksena. Lisäksi yöunista ei tarvitse varmaan kotona edes haaveilla, kun petidiininkään avulla en saanut kunnolla kivuilta nukuttua... :kieh:

Mutta kohdunsuulla ei ole tapahtunut suurempia muutoksia, pientä pehmenemistä ja kohdunkaula on lyhentynyt ja limatulppaakin tuli.

Verenpaineet on ennätysalhaalla, tänään 88/52 joten ei ihme, että sitten vielä vähän pyörryttää ja on huono olokin. Hemppari oli sentään noussut sadan päälle, olikohan 106.

Joka tapauksessa, on kyllä kiva olla kotona vaikka nämä kivut hieman hirvittävätkin, lähinnä tulevat unettomat yöt pelottavat. Miten sitä jaksaa synnytyksen ja sen jälkeisen ajan, kun ei saa viimeisinä viikkoina nukuttua. Noh, pitänee neuvolassa ottaa puheeksi ensi kerralla. Ihana päästä omaan pehmoiseen sänkyyn!!!

jossu + vili 35+3

Alkuperäinen kirjoittaja Kesänlapsi:
Kutkutus, aiotko siis synnyttää kotona? Vai mitä meinaat synnytysaltaalla? Jos, niin vaatiiko suuretkin järjestelyt?
Kesänlapsi: Ihan sairaalassa aion synnyttää, mutta suunnitteilla on vesisynnytys. Vesi on toiminut monella synnyttäjällä tehokkaana kivunlievittäjänä. Itsellä ajatuksena viettää avautumisvaiheen kipeimmät supistukset altaassa + mahdollisesti myös synnyttää vauva altaaseen. Mieskin voi tulla ammeseen, jos ottaa uikkarit mukaan! :D

Ensisijaisena toiveena on päästä synnytysosaston allashuoneeseen, jolloin omaa allasta ei tarvitse viedä sairaalaan ja koota siellä (mies kokoaa). Mutta koska siellä on vain yhdessä huoneessa kiinteä allas, niin varuilta olen vuokrannut Aktiivinen synnytys ry:stä koottavan altaan, jos emme sinne allashuoneeseen pääsekään.

t. vesipeto kutkutus 35 + 5

Alkuperäinen kirjoittaja tuleva mami:
Alkuperäinen kirjoittaja mieh:
:kieh: maha on sit ihan sekasi..juosta sai vessaan yöllä :/

mie pähkäilen et uskaltaakohan sitä uimas käydä?ku ei tiiä onko paikat yhtään auennut..

mieh ja rv37+1
Mulle sanoi neuvolantäti ettei viimeisen kk:n aikana enää saisi käydä uimassa.
mieh ja tuleva mami: Mulle puolestaan neuvolan täti ja toissapäivänä synnytyssairaalan lääkäri sanoivat, että ei ole mitään estettä uida loppuun saakka, jos paikat ei ole auenneet. Lääkäri vielä totesi perään, että vaikka paikat olisi auenneetkin, niin silti lapsi on kalvojen sisällä turvassa pöpöiltä. Itse harkitsen uimisen lopettamista varmaan noin 2 viikkoa ennen laskettua aikaa eli heinäkuun alussa, koska en voi itsekseni arvioida kohdunsuun tilannetta. Viimeisimmän tiedon kohdusuusta tulen saamaan näillä näkymin 21.6, jolloin synnytystapa-arvio.

Uiminen on mulle oikeastaan ainoa keino tällä hetkellä ylläpitää jonkinlaista kuntoa, jota varmaan tarvitaan synnytysurakassa. Kävely kun ei ole luonnistunut kunnolla enää aikoihin...

t. vesipeto-kutkutus 35+5

Nyt on kyllä pakko kiittää ihan julkisesti:

KIITOS aurinkoinen81 ihanista neljästä kestovaipasta ja imuista, jotka posti toi!!! Niitä tullaan käyttämään varmasti ahkerasti! :wave:

Oot tosi ihana ihminen, kun luovuit niistä pelkkää postimaksua vastaan!
:flower: :heart: :flower:

kutkutus

Just tulin hammaslääkäristä.. se löysi tarkastuksen yhteydessä alkavan pienen pienen reiän ja paikkasi sen samantien. Mulla on edelleen tää mun kammo, enkä mihkään suostu ilman puudutusta. No kyllähän puudutuksen sain, kaksinkin kappalein, mutta eipä ne mitään sitten auttaneet. Paitsi että nyt on turrana puolet naamasta :x Vihloi niin maan p....sti ja mä inisin siellä piinapenkissä ja tää täti vaan mäkättää että äläpä vedä sitä päätä taaksepäin ettei porata väärään kohtaan, ku on niin minimaalinen reikä että ei sen pitäis miltään tuntua ku on puudutettukin. Kylläpäs se tuntui |O
Se hoitaja sentään siinä yritti taputella mua toisella kädellään tuohon olkapäälle, että kyllä se siitä ja muista nyt hengittää. Lopuiksi mä olinkin sitten ihan hikinen ja tärisevä, ku vihloi niin paljon eikä hammaslääkäri tuntenut armoa. Se hoitaja otti multa ne aurinkolasitkin hetkeksi pois, kun ei kuulemma toiminu ilmastointi niiden sisäpuolella kun hikosin tuskissani :eek: :D
Mutta sittenpä olikin mukava kun vihdoin oli valmista ja nousin edelleen tärisevänä tuolista ylös.. nimittäin mulla musteni silmissä ja sitten huomasinkin vaan että olin puoliksi lattialla sen sympaattisen hoitajan käsivarsilla, se oli napannut kiinni, onneksi! Siitä sitten äkkiä lähdin kävelemään nuo jotkut sadat metrit kotio ja soitin miehelle töihin ja sopersin sille jotain sekavaa, minkä tehtyäni sainkin sitten rauhoitella sitä ettei se lähde kotiin kesken päivän, kun se meinas panikoida mun sekavia sepostuksiani.. vähän siinä puistelin päätäni ja sain jotenkin selitettyä että kaikki on ok ja et oli vaan hemmetinmoinen reissu hammaslääkäriin :eek:

Eipäs kyllä ole koskaan ennen noin kamalaa reissua ollut, että olisi ihan pitänyt pökrätä :LOL: Kai se oli jotain raskaudesta ja kammosta yhdistettyä lopputulosta, tai jotain. Luulisin, kun jäbä täällä mönkii armotta mahassa eikä mitään hätää tunnu olevan. Nooh, huomenna neuvola.. jos oiskin hb laskenu tai jotain, mikä selittäis tuon maailman pimenemisen. On edelleen vähän sekava olo jotenkin, mutta eiköhän se tästä kun ei tartte ku ottaa rauhallisesti kotona. Huh huh.. olipas se seikkailu. Minen halua enää ikinä vaan mennä sinne uudestaan |O

Toistamiseen äidiksi, Kiitos sektiokokemuksen kertomisesta. Kiva ois kuulla muiltakin...

Mulla oli alkuun ihan tyttöolo mut n. puolessa välissä raskautta muuttu poikaoloksi. Tiiä sitten... Poikaa mie tällä hetkellä veikkaan kyllä..

Johantero, :hug: Toivottavasti saat nyt levättyä kivuista huolimatta. Kurjaa varmasti.

Cothai, olipas sulla hammaslääkärikäynti :eek: Ja tosiaan selällään olosta voi tuo huono olo johtua. Mulla tulee ainakin huono olo kun oon pidempään selällään.

Mie täällä raivoon kun meillä on uus asukas takapihalla. Nimittäin PULU! Se on pari päivää pyöriny tuossa. Oikeesti menee hermot. Pulun paskaa on joka paikassa ja sitten se on vielä niin kesy ettei säiky mitään. Ei tuolla uskalla istuskella kun pelottaa että tulee päälle. Mitä ihmettä mie keksin sen karkottamiseksi |O Kiva jos aikoo koko kesän tuossa majailla... Eihän tuossa voi ees vauvaa sitten nukuttaa... *kiehuu*

Lotta rv 35+1

Pauzi
Alkuperäinen kirjoittaja johantero:
Hei pitkästä aikaa.

Sunnuntaina lähdettiin ukon kanssa "pikaisesti" äippäpolille tarkastusreissulle. Vasta tänään pääsin kotiin sairaalasta. Tosin toinen lääkäri olisi halunnut vielä pitää tarkkailussa, mutta ylilääkäri passitti kotiin. Aika tylysti minun mielestäni. Ylilääkäri (mies) totesi vain, että kyllä raskaana olevan naisen tulee pieniä vihlaisuja kestää... Siinä vaiheessa meinasin jo tokaista, että tuopas lärvisi vähän lähemmäs niin minä pienet kivut näytän... Supistuksien lisäksi nimittäin minua vihloo kohdunsuulle niin kovaa että jalat lähtee alta... Polvet on kivasti mustelmilla, koska jalat on useampaan otteeseen lähteneet alta sairaalassa äkillisen vihlaisun seurauksena. Lisäksi yöunista ei tarvitse varmaan kotona edes haaveilla, kun petidiininkään avulla en saanut kunnolla kivuilta nukuttua... :kieh:

Mutta kohdunsuulla ei ole tapahtunut suurempia muutoksia, pientä pehmenemistä ja kohdunkaula on lyhentynyt ja limatulppaakin tuli.

Verenpaineet on ennätysalhaalla, tänään 88/52 joten ei ihme, että sitten vielä vähän pyörryttää ja on huono olokin. Hemppari oli sentään noussut sadan päälle, olikohan 106.

Joka tapauksessa, on kyllä kiva olla kotona vaikka nämä kivut hieman hirvittävätkin, lähinnä tulevat unettomat yöt pelottavat. Miten sitä jaksaa synnytyksen ja sen jälkeisen ajan, kun ei saa viimeisinä viikkoina nukuttua. Noh, pitänee neuvolassa ottaa puheeksi ensi kerralla. Ihana päästä omaan pehmoiseen sänkyyn!!!

jossu + vili 35+3
Anteeksi kun tuolta elokuisista tunkeilen, mutta kertoisitko millaisia nuo vihlaisut ovat? Mua pidetään ihan hulluna kun olen ihan samanlaisia juttuja valittanut kun kuvailit. Sanoivatko lääkärit mistä johtuvat? Mulla oli esikoiseltakin niitä, mut vasta rv 36+ ja nyt tuntuu tästä kakkosesta ja aikas mojovia vihlontoja juuri tuolla kohdun suulla. Mulle vaan sanottu ettei siellä mikään voi ihmeemmin vihloa. Vauvakin tuntuu jo laskeutuneen, eikai tämä vielä enteile synnytystä...

Mukavaa loppuodottusta kaikille!!

Pauzi ja papunen elokuisista (32+3)

Täällä päin on vietetty aika hiljaiseloa palstojen suhteen...
Vaivoja ja supistuksia sen verran ollut ettei ole jaksanut juuri mihinkään keskittyä...
Toivottavasti vielä mahdutaan mukaan...

Mutterille hurjat onnittelut pojasta! :flower: meille sanottiin rv 21+5 että aivan varma tyttö tulee, noh... pojaksi muuttui rv 28 :LOL: Ja tosiaan täällä kerettiin myös ostaa jo tyttöjen vaatteita jos vaikka kuinka paljon... nyt on laitettu sitten pojan vaatteita... toivottavasti ei enää muutu matkalla :LOL:

Äsvee tsemppiä tulevaan!

Esikoinen tuntuu hassulta kuulla että sulle sanovat että raskauteen ei kosketa, itellä viikkoja oli eilen 35+1 ja neukkutäti arvioi pojan painoksi 3300g, sanoi että maanantaina katotaan lääkärin kanssa käynnistykseen aikaa, ja ei täälläkään mitään diabetesta... :eek:

Mieh mulle sanottiin eilen neuvolassa tuosta uimisesta (ainakin merivedessä) että saa uida, vaikka paikat olisikin auki, että ei sitä vettä sinne niin paljon kuitenkaan pääse että jotain aiheuttaisi...

seksielämä täällä on oltu seksikiellossa rv 21 lähtien, viime viikolla sai taas lääkäriltä luvan, kerran harrastettu luvan saannin jälkeen.. joten aika hiljasta on... ei itellä kovia mielihaluja...

Täällä synnytys kovasti jo mielessä, toiveissakin jo :D
Eilen oli neuvola, tässä tuloksia sieltä:
Rv: 35+1
Painonmuutos: 754 g (lähtöpainosta tasan 6 kg)
RR: 128/82
Pissa: Puhdas
Hb: 118 (taas laskenu vaikka syöny rautaa)
Tarjonta: RT (ollu rv 28 lähtien)
Syke: +
Liikkeet: ++

Neuvolatäti veikkasi painoksi noin 3300g, ja vihjasi samalla että tulevana maanantaina kun on synnytystapa-arvio, että katsellaan samalla aikaa käynnistykseen noin rv 38, vauvan ison painon vuoksi.
Nyt jännittää... toivois kuitenkin että syntyis ilman käynnistyksiä ennen tuota rv 38.
Lupa syntyä on jo annettu siis :)
Tänään käyty jo iltapäivä saunassa ja siivottu ja jorattu toivoen voimakkaita supistuksia!

Terkuin Skye85 ja poju rv 35+2

PAUZI lääkäri sanoi, että kipu johtuu siitä että kudokset venyvät. Siis eräänlaisia liitoskipuja, mutta tuntuvat kohdunsuulla. Alkuun vihlaisut olivat todella pieniä, tuntuivat lähinnä samalta kuin papa-koetta otettaessa. Pikku hiljaa vihlaisut kovenivat ja nyt ovat todella ärtsyjä. Vähän kuin kierukan laitto x 100. Sen kummemmin en osaa niitä kipuja kuvailla. Jännä sinällään, kun nuo "liitoskivut" näkyvät supistuskäyrällä terävinä piikkeinä, eli siis hyvin nopea ja terävä supistus. Itse en edes huomaa vatsan kovettumista, mutta huomio kyllä kiinnittyy tuohon kipuun kohdunsuulla täysin, on sen verran ikävän tuntuista. Mitään avautumista nämä eivät kuitenkaan saaneet aikaan.

Kotona nämä kivut on kyllä jotenkin helpompi kestää ja sain jopa nukuttua pari tuntia tuossa iltapäivällä. Nyt on taas vähän häijympi olo ja jouduin huutelemaan ukon auttamaan minut vessasta takaisin sohvalle kun ei jalat taas pitäneet alla :ashamed:

jossu + vili

kutkutukselle ihan pikaisesti, sulle pitäis tulla kaksi pakettia? Tuliko molemmat perille? Toinen on sellainen ohut laatikko mallinen ja toinen kirjekuori.
En saanut sulle yytä lähtemäänj oten laitan tänne.

ja KIITOS sulle itsellesi bobysta ja pikkareista :hug: ne tulee meillä tarpeeseen.

T:Ansku

mutterille lisäksi onnea pojasta!!

Meillä kanssa tytön odotus vaihtui pojan odotukseksi, näin sen itse uyltrassa ei tarvinnut keneltäkään kysyä :) siellä ne isot pallerot vilkkui hyvin miehekkäästi :LOL: meillä mä olin jo tytön vaatteet ehtinyt pakata hoitopöytään, no nyt aattelin kasata ne vaan komeron hyllyyn et siitä suoraan säilöön jos ei tarvetta tule.

Jos meille syntyy poika ja jos joku haluu niin multa joutaa sit pois pienellä rahalla useitakin pikkumekkoja. Esikoiselta noita on säilössä niin paljon et kuitenkin osan tytön vaatteista laitan kiertoon. Eli niitä saapi sit suoraan kysellä yynä, jos tuntuu et tarvetta löytyy.

t:Ansku

Lotta84 mulle tehtiin sectio perätilan vuoksi vuonna -99. Toipuminen siitä oli hitaampaa kuin alatie synnytyksestä mun kohdallani.. :/ mut mä olin oikeasti NIIIN iso etten päässyt kunnolla u-asentoon kun epiduraalipuudutus laitettiin, että mä sitten puuduin vähän liikaa ja väärin, en kävellyt kahteen päiväään, kun ei tunto palautunut jalkoihin kunnolla. Mutta mulla oli vaan huonoa tuuria. :attn: Mitään traumoja ei sinäänsä siitä jäänyt. Rohkein mielin vaan :hug: muistat vaan sitten ettet nostele vauvan painoa enempää kuukauteen kun sinut on leikattu.

aurinkoinen81 no hyvä että löytyy muitakin joilla on "sukupuoli vaihtunut" :LOL: saas nähdä kun maanantaina on ultra, että vieläkö hän on poika :whistle: mä tein just äsken net.anttilan sivuilta pienen poikavauvavaate tilauksen :whistle: ihania disney bodyja oli siellä ;)

yleisesti mä alan olemaan jo niin ikävä ihminen että mun on vaikea itsekkään itseäni sietää :'( epäsosiaalinen ahdasmielinen omaa napaa tuijottava kakka mä olen :ashamed: :( ei huvit aolla kenenkään kanssa tekemisissä, PALJON mielummin olen omissa oloissani.. toki on kiva jos joku meillle tulee, mutta mä en jaksa vaivautua minnekkään :snotty: ei huvita/kiinnosta!!! Mä en meinaa jaksaa enää tätä valaan ulkomuotoa, enkä raihnaista mä-en-kykene-mihinkään olotilaa.. mä olen saamaton lyllertävä kamala olento mikä murisee ja tiuskii huonoa oloaan pihalle , aivan kaikille :ashamed: Tänään on mies saanut kuulla kunniansa.. hittoako tekee vuorotyötä!!! miettikää nyt, mun mies tekea TYÖTÄ ja on maailman toisix kamalin olento mun jälkeeni :snotty: ;)

Nää illat on vaan välillä niin :headwall: :headwall: :headwall: kun pitää revetä sataan suuntaan.. :/

nooh, huomenna uus päivä..

Heidi ja pikku-ukko 35+5 :heart:

Mulla ja miehellä on alusta asti ollu ihan tyttöolo molemmilla! Pojalle olikin siksi vaikea keksiä nimeä kun mieskin sanoi että kun hänestä tuntuu että tulee tyttö. Mutta siltikin, aina kun olen nähny vauvasta unta, vauva on ollut unessa poika! Viimekin yönä kun oli meidän vauvan kastajaiset, vauva oli poika.

Oli muuten jännä uni.. äiti piteli vauvaa unessa ja sanoi että hänestä olisi hyvä nimi sellainen kuin *piip*... Nimi oli sellainen mitä en ole eläessäni kuullut enkä lukenutkaan mistään sitä nimeä! Tarkistin väestörekisterikeskuksesta ja sillä nimellä löytyi suomesta kastettuna alle 10 naista!!! Nimi oli melko vanha, ensimmäinen sillä nimellä kastettu oli joskus 1900-luvun alussa ja 2000-luvulla ei ollut yhtään kastettu sillä nimellä!!! Ja se oli tytön nimi. :) Olen päättänyt että jos tyttö tulee niin se nimi vauvalle laitetaan. Tosi erikoista etten ollu ees ikinä kuullu sitä nimeä, ajattelin sit että pitää tarkistaa onko sellaista nimeä edes olemassa. Ja sit niitä löytyi vain alle 10... :whistle: Tuon on pakko jo merkitä jotain....

Alkuperäinen kirjoittaja Jenmo85:
Pauline oli mullakin esikoisesta kohdun ulkosuu sentin auki monta viikkoa, ja synty sit kuiteskin vasta 42+4...
Mut on tuntemukset tästä jotenkin niin eri luokkaa, et en usko kovin paljoa ainakaan yli menevän. Sitä limatulppaakin kun tulee... Taas äsken vesareissulla oli iso kellertävä klöntti paperissa. Ja kun tuo sisäsuu lähti esikosta aukeamaan ni aukeskin sit vauhdilla. Tosin sehän käynnistettiin.

Jenmo&Poju 34+3
Toi limatulppajuttu multa olikin menny ohi, kun oon niin pikapikaa näitä viestejä viime aikoina lukenut. Joten ehkä se tosiaan tarkottaa sitä, ettei yliaikaiseksi mene. Mulla irtosi limatulppa viime kerralla n. 3 vrk ennen kuin vaavi syntyi. Mutta tosiaan yli lasketun ajan oltiin jo silloin.

Selällään olemisesta: Mä en pysty olemaan enää ollenkaan selälläni. Alkaa heti ahdistaa tosi pahasti. Lääkärikäynnilläkin piti vähän aikaa ootella sängyn reunalla, ennen kuin nousin ylös, kun tuntu että taju lähtee. Ja sillä lekurilla ei tosiaan siinä hommassa kauan nokka tuhissut! Terkkarin tutkiessa massua on kans välillä tullut tosi huono ja oksettava olo ja hirvee hiki päälle ja on pitänyt olla hetki kyljellään. Välillä on vaikea olla esim. autossa kun joutuu nojaamaan.

Vihlomisesta: Mulla kans vihlasee välillä tosi pahasti jonnekin tonne alas. Ei häpyluuhun vaan paremminkin kohtuun tai rakkoon tai johonkin. Joten varovasti täälläkin ollaan, ei mitään äkkinäisiä liikkeitä.

Suppareista: Mulla on nyt kolmisen viikkoo ollut ennakoivia supistuksia. Muutaman kerran joka päivä, riippuen siitä paljonko on touhuillut. Mutta kaikkihan tää vie tätä hommaa eteenpäin ja varmistaa, että äipät on todellakin valmiita lähteen synnytykseen. :)

Pauline 36+2

huhhuijaa.......*haukotteleva hymiö* nyt on jopa kaksi huonetta kokenut suursiivouksen.. vielä on paljon urakkaa edessä... :x no, onneksi ne kaksi huonetta on ollut kaiskista suuri töisimmät, eli makuuhuone ja olohuone..Oon pessyt kaikki tekstiilit niistä, käynyt kaapit läpi yms. tänään vein yhden laatikon kirpputorille ja toisen just nostin autoon että huomenna vien. Olohuoneen sohvatyynyjen päälliset roikkuu vielä kuivumassa ja olohuoneen matto vielä kuivuu..Hitaasti mutta varmasti urakka etenee...pitää vaan välillä huilia ja istua kun rupee supistelee. Ei sillä ettenkö haluaisi.. :whistle:
AAAAIIIIHHHHHHH!!!!!!!!! Nyt kun rupesin istumaan niin rupesi kyytiläinen riehumaan.. jyrää jotenkin alaspäin ja sattuu, tiedätte kai minne.. :'( hellittäisi jo...
Skye85 niin minullekin terkka lupaili käynnistystä ehkä jo viikolla 38.. noh, lääkäri oli eri mieltä... :whistle: hänen mielestään sieltää saa tulla sellainen kuin on geneettisesti tarkoitettu, eli raskauteen ei kosketa. :whistle:

Naiset, tänään näen pikkutyttöni piiitkästä aikaa!!! :D
Tai no, eihän tosta kauhean pitkä aika ole kun mummolaan lähti (sunnuntaina) mutta pitkältä se on tuntunut. :(
Toisaalta on viikko mennyt tosi nopeaan ja kiva ollut tehdä just mitä huvittaa, mutta... ihana päästä rutistamaan tinttiä =)

Etukäteen olin ajatellut että tämä olis hyvä viikko synnyttää kun ei tartte esikoisesta huolehtia, mutta yllättäin se oli ja meni. :/
Koko eilisen päivän oli maha kyl kireänä muttei varmasti yhtään oikeanlaista supparia näkynyt...
Nautin sitte eilen illalla luovutuksen maljan :LOL: . Puolen pulloa 2,7% lonkeroa, hiukan oli hyvää!!! En oo koko raskaudena aikana juonut ku yhden lasilisen punkkua uutena vuotena, niin kylläpä maistu makialle! :D
Oikein terassille rupes tekee mieli, no ehkäpä ehtii loppukesästä pistäytymään. :whistle:

Palaan taas maanantaina asiaan!
Hauskaa viikonloppua ja voikaahan paksusti :D :hug:

Anne ja Emppu 37

lotta84 laitoin sulle yytä tulemaan, kun kyselit sektiosta.

Oma napa (iso sellainen) kävin tänään aamusta neuvolassa. Kaikki oli hyvin. Meidän neuvolaan on saatu ultra laite joten pääsi esikoinenkin vauvan ihan näkemään. Onnessaan sille vilkutteli kun terkka sanoi et "katso vauva vilkuttaa isosiskolle" :) esikoinen sit onnessaan vilkutti takas. Tuo terkkarikin veikkaili poikaa, mut sano ettei kyl varma ole. Maanantaina vielä varmistelen sairaalas. Jos on vielä sillon poika raivaan vähän noita kaappeja, niissä kun on vieläkin kaikki vaatteet. Jätän kyl tytön vaatteet varalta mut laitan eri kohtaan.

Täällä on ihan kamala ilma :| ulkona tuulee aivan pirusti ja sataa vettä vähän väliä. Toivottavasti ei ukkosta ole tulossa. Mä kun sitä pelkään.

Mulla olis tossa vielä edessä kamalan iso lakana kasa mikä pitäis silittää. Voi kun sis jostai niin paljon energiaa et tuo häviäis. Ens viikolla meinataan tulla jo yöt olemaan kotiin. Suihku ja pyykin pesu hoidetaan sit vielä mun porukoilla mut tarkoitus on et ehditään esikoisen kanss aolla täällä muutama yö ennen vauvan syntymää. Mut tosin matot pitäs viedä pesulaan joten voi olla ettei tänne ennen vauvaa edes tulla.

Nyt meen tekeen ruokaa. Mukavaa päivää kaikille!
T:Ansku

voi kauhia mikä yö!!! |O mulla on ruennut lonkat/lantio kipeytyy kun joutuu nukkuu kylellään... ja ne menee ihan kosketus araksi.. :kieh:
OLKAA NAISET KATEELLISIA :D mun ihana mies toi mulle synttäreiden kunniaksi aamupalan sänkyyn... :D Pieni ja huomaavainen ele josta tuli todella hyvä mieli... :D

Yhteistyössä