***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

omaa napaa... eilen tosissani tuskastuin tän vatsan kanssa, ja huusin että miksi sinäkään et voi laskeutua jo(kirosanojen kera)! on niin vaikea olla ja hengittää ja laittaa kengännauhoja kiinni.. sitten tuli ihan huono omatunto kun huusin :| Tosiaan vauva pitää itseään koko ajan poikittain! ai että on niiiiiin mukavaa... oli pää alaspäin pari viikkoo sitten, ja pysytteli pitemmän aikaa niin, ja lekurit sano että tuskin enää itseään kääntää. neuvolassa täti sanoi että poikittain mahtuu vielä olee mutta tuskin jaksaa itseään kokonaan heittää ympäri, houp nat! tuskin ja tuskin, sitä ne aina sanoo! just iloitsin että se olisi jäädäkseen pää alaspäin mutta ei :headwall:

Yks yö heräsin siihen että tärisin. se oli ihan outo fiilis, kun tärinä tuli niinku sisältä päin.. oli kauheeta.. mies heräsi ja sanoi että jatka vaan nukkumista ja laittoi käden masun päälle. aamulla sanoi että hyvin vauva liikkui masussa, oli pitemmän aikaa valvonu ja tarkkaillu massua, voi toista :heart:

ja nyt mieheni myönsi yksi päivä että häntä jännittää todella, sekin oli niin suloista kun sen sanoi. musta tuntuu että ei ole halunnut sanoa sitä koska tietää kuinka paljon pelkään synnytystä, niin ehkä hän halusi olla vahvana että minä voin sitten tukeutua häneen, niinkuin edelleenkin voin. mutta ihanaa että toinen puhuu tunteistaan:)

että tällättistä taas.. ei oikein tässä koneellakaan pysty istuu kun vaavi on niin ihanasti tuossa ylhäällä että en pysty istuu kunnolla, joten makoilemaan sit taas.. moikka! :wave:

Keskiviikkona oli ultra kun epäiltiin, että vaavi on perätilassa, mutta on onneks pää alaspäin suunnistamassa ulos tuolta masusta. Kyllä helpotti. Ei vielä ollu lähtökuopissa, mutta sinnepäin. Pikkukaveri sai ilmeisesti jonkun kimmokkeen ultran jälkeen sitä päätä nujuta tonne alas, koska nyt pari päivää puskenu ihan urakalla ja tuntuu kivalta :/ tuolla alapäässä. Sattu sama kätilö joka oli edellisessä synnytyksessä ja juteltiin sitten vähän viime kerrasta. Kyseli, että onko mitään jääny hampaankoloon edellisestä kerrasta eikä miulla oikeestaan oo mitään valittamista.

Vauva on tällä hetkellä jotain 3100-3200g. Keuhkotkin teki jo pieniä harjotusliikkeitä niinku hengittäs. Kaikki mitat oli aika lähellä päivälleen laskettua aikaa vastaavia. Ei nähty kumpi on tyttö vai poika. Kätilö olis kyllä osannu sanoo, mutta mies sano ettei haluta tietää. Minuu ois kyllä vähän kiinnostanu, mutta kohtahan se selviää. Ite ootan ihan tyttöä taas kerran. Kotiutusvaatteet kävin ostamassa kuitenkin ihan neutraalit vaikka yks ihana mekko ois kyllä ollu puoleen hintaan ja sitä teki kovasti mieli.

Miulle on iskeny joku ihme lorvikatarri ku mikään ei oikein huvittas. Makoilisin vaan sängyssä ja lukisin kirjaa, jos voisin. Viimeviikolla oli ihan eri fiilikset ja sain monenlaista hommaa tehtyä ja nyt ei edes tiskikoneeseen saa vaihdettua astioita ku laiskottaa. Toivottavasti vielä joku spurtti tulee ennen synnytystä.

Synnytyksestä ei ole mitää merkkejä eikä oireita. Just vyöhyketerapeutille soittelin ja maanantaina tai tiistaina pääsen käsittelyyn vaikka hää onkin jo kesälomalla. En oo ennen kokeillu, että auttaako synnytyksen käynnistymisessä, mutta nyt ajattelin totakin kokeilla.

Taas tuli tällästä omaa napaa nää jorinat. Tosi ihania lääkärikokemuksia monella hammaslääkäristä ylilääkäriin
:( . Miksköhän niitten pitää olla niin töykeitä ja kaikkitietäviä?

Maiksu 37+5

Niin ja onneks olekoon esikoinen :flower: synttäreiden johdosta. Ihana ylläri mieheltäs.

Tosta nukkumisesta, mie nukun ihan älyttömän sikeesti. En heräile yöllä kertaakaan ennenkun vasta aamulla. Joskus herään viideltä, mutta tänäänkin meni melkein yheksään. Oikein pelottaa ku uni on niin raskasta ja sikeetä. Välillä oon yhessä asennossa koko yön ja sit on lonkat puuduksissa ja mikä hassuinta monena aamuna on puutunu korva :LOL: .

Niin ja seksiasioihin piti kommentoida, että meilläkin ne halut on lähteny ennemmin isännältä. Sama ollu joka raskaudessa. Hänestä tuntuu, että häriköi jotenkin vauvaa. Ja onhan se reppana kyllä iltasin tosi väsynyki ku on toi remontti. Itellä vaan näin la:n lähesytyessä intoa riittäs, jos se vaikka sattus auttamaan tohon synnytyksen käynnistymiseenki. :whistle: Vaikka olo on kyllä kun valaalla.

Esikoiselle synttäri onnea :hug:

Meillä meni just tyttö nukkumaan j amiehen kans yritetään korjata tuota hoitopöydän kauhistusta :'( siitä kun ei saa laatikoita auki kun vaivasen 10cm ja sit jo se tippuu alas.
Esikoisen käytön jälkeen mä pakkasin noi laatikot täyteen videokasetteja ja kaikkea muuta mikä piti saada piiloon, ei noi hyllyjen reunat oikein kestänyt. :'(
Toivottavasti toi mies nyt saapi sen toimimaan, se olis kuitenkin niin käytännöllinen.

Täällä onkin varmaan ollu puhe jo aikasemmin mut kuinka moni meinaa silittää kaikki vauvan vaatteet? Mua ei kyllä enää yhtään tuo silitys nappais :'(
Tuntuu et olis muutakin tekemistä kuin silittää, neuvolassa tänään siitä puhuin ja terkka nauroi et älä ihmeessä silitä :D menetät vaan hermot ja voimat.

Nyt komeron kimppuun, pitäis vaatteita järjestellä. :wave:
T:Ansku ja toukka 34+5

esikoinen synttärionnittelut :flower:

maiksu ihana, että on joku muukin jolla puutuu korva!!! Mie ajattelin jo et oon joku kummajainen... Mut näin raskaana ollessa ei tule vaihdettua unissaan asentoa, vaan nukkuu samassa asennossa todella pitkiä aikoja. Siis pitää ihan herätä vaihtamaan asentoa ja sit on lonkka ja korva puuduksissa...

shannon toivotaan että kääntyy pian taas raivotarjontaan!

Oma napa: eilisilta oli jotain aivan kamalaa kipujen suhteen. Sohvalla maatessa oli ihan ok olo, vihlonta pysyi sellaisena siedettävänä, mutta auta armias kun piti lähteä vessaan. Aivan järkyttävää eikä jalat pitäneet alla yhtään, mies-parka sai taluttaa minua vessaan ja takaisin ja itse olin ihan :snotty:

Yöllä sain sentään nukuttua hyvin, nukuin 12 tuntia!!! :eek: Vieläkin tosin väsyttää, mutta jos sitä hetken jaksaisi olla hereillä :LOL:

Harmittaa vieläkin hirmuisesti, etten sille ylilääkärille saanut sanottua mitään. Siis mielelläni lähdin kotiin, mutta minusta on todella törkeää vähätellä toisen kipuja. (itse kun en edes mitenkään kipuherkkä ole, vaan kipu saa olla todella kovaa ennenkuin se minua häiritsee ja edelleen, en usko että ihan pienistä vihlaisuista kenelläkään lähtee jalat alta...)

jossu + vili

esikoinen "paljon onneeaa vaan..." :flower: :D jaihana mies sulla!!!! :heart:

Voi että, kävi HYVÄ tuuri. ostin yhdeltä kaverilta muovikassilisen pieniä poikavauvan vaatteita halvalla!!! eipä tuo vaatevaraston uusiminen siis konkurssia nyt sitten aiheuttanutkaan!!! Kiitos KATI!! vaikka et täällä heinämassuissa pyörikkään :) kaikki oli jotain 50/56 senttisä.. SULOISIA!!!! :heart: iiik, meillä on pian vauva!!! :heart:

Isommat lapset menee tänään yhdeksi yöksi mummilaan.. mies on töissä ja me sitten oonuskaisen kanssa ollaan keskenään ilta kotona..

Huomenna täyttyy se maaginen 36 viikkoa.. eli tänään illalla alkaa rappusten maratooni :D on tasan 12 päivää aikaa saada vauva syntymään, jotta vältyn turku reissulta ennen tämän sairaalan sulkua.... Nyt otetaan KAIKKI keinot käyttöön ;) :whistle:

Heidi ja jätkänpätkä 35+6 :heart:

Eipä ole silitys mun juttuja.. eli en ole enkä aio silittää.. yöunista: en nuku enää yhtään hyvin :headwall: yhdessä vaiheessa kun tyynyn vaihdoin niin unet oli tosi sikeitä. viime yönä en saanut nukuttua kun tajusin että mitä ei oltu eilen muistettu ikeasta ostaa!: pinnasänkyyn sitä verhoa siihen yläpuolelle.ja me pyörittiin siinä vauvaosastolla kauan ja lakanoitakin katselin mutta kun ei leikannut niin ei.. noh, onneksi ei ole tämän hetken juttu ja ikea ei ole kaukana, mut ois se ollu niin ihana tohon jo laittaa... :heart:

kanitavoista: miehellä seksiin intoa riittäisi koko ajan,mulla ei ole ollut koko raskauden aikana oikeestaan haluja... just yks päivä rutisin ku en saa minkäänlaista hemmottelua.. yritin sanoa että hyvä mulle, on myös hyvä vauvalle =) no kyllä se sitten pari kertaa on hieronut ihan ilman pyytämättä, wow! :) .....

Mutterille oikein paljon suppareita!!! ~zup~zup~zup~zup~zup~

Tilasin äsken netin kautta kantoliinan :) voi tili-parkaa nyt kun joudun levossa aikaa viettelemään ja on todella paljon aikaa käyttää nettisurffailuun... :LOL:

*muoks* pupuiluista... ...nyt kun on taas saatu lupa, niin sitä on kyllä käytettykin. tuntuu nuo kivutkin helpottavan aina hetkeksi pupuilun jälkeen ja mielikin on paljon pirteämpi... Miusta on tullut aikasmoinen kani, mutta onneksi ne on halut tallella miehelläkin :D

jossu + vili

Synnytystapa arvio siis oli tänään, ja eipä se lääkäri mitään tutkinu. Sanoi suoraan että SEKTIO ja antoi päivän. Mua vaan vähän epäilyttää että tää kaveri pysyis tuolla masun puolella eräpäivään asti... Se sektio kun on "vain" 5 pv ennen LA. Esikoinenkin kun lähti syntymään 4 pv ennen LA... Mä veikkaankin että 07.07. on todennäköisempi
:LOL:

Ultrasi kuitenkin ja painoarvio nyt, rv 34+6, oli 2500 g. Syntymäpainoksi sitten veikkasi 3500 g. Näillä näkymin olis siis pienempi kuin esikoinen jonka painoarvio oli 3800 g ja lopullinen paino 3920 g.

Sukupuolta ei saanut näkyviin asennon vuoksi. Oli jalat niin solmussa siellä :D Luotetaan että ne ulokkeet ei oo sieltä kadonnu :LOL:
Mutteri: Onnea muuten pojasta! :flower: Jos tosta meidän jannusta oiskin tässä välissä tullut jaana niin voidaan vaikka päikseen vaihtaa vaatevarastot! :LOL:

Kovasti oli menossa pää alaspäin vaikka on tähän mennessä viihtynyt lähinnä perätilassa. Vaikka eihän sillä mun kohdalla merkitystä olekaan, muutakuin että tulishan se helpompi olo jos toinen tajuais hieman laskeutua... :whistle:

esikoinen Onnea syntymäpäivän johdosta! :flower: =)

Nyt mie hipsin syömään, voikaahan paksusti!

Mari ja sykerö

jenmo
Esikoiselle synttärionnittelut! Kiva ele mieheltäsi, kyl ne aina välillä jotain tajuaakin... ;) :flower:

Allunmamma meillä oli tänään se äitiyspolikäynti...Justiin samat mitat antoivat kun teillä; nyt 2500g, la:n aikaan 3500g. Ja mulla siis vkoja 34+5.
Tais meillä ainaki jossai vaihees olla sama laskettu aikakin? 22.07.2007?
Esikko oli meillä pienempi; viikolla 42+4 syntyessään 3200g.....Ja aikanaan sain saman painoarvion neitistäkin.

Sit muut kuulumiset äitiyspolilta...
Mikä ihaninta, vauva ei enää ollu perätilassa!!!! Tiistaina vielä oli, et on sit kääntyny hyvin yllättäin. Mä veikkaan viime yötä. Siksi että: aamul oli maha niin kipeä ja muistan heränneeni vatsakipuiluun viime yönä..Mikäs ihme se on, ku tommonen 2 ja puol kilonen jätkä siellä heittää volttia :LOL:

Mut se huolettaa et pysyykö raivotarjonnassa..Mulla on niin tilava lantio kuulemma, et siks on masu ihan tosi alhaalla vaikkei vaavi viel oo ihan lähtöasemiin ehtinyt kiinnittyä...Ja semmonen muljuilu jo käyny ton aamusen polikäynnin jälkeen, et ainaki jossai välis käväs poikkitilassa. Täytyy mennä pian selinmakuulle koittaan herran asentoa. Yleensä tunnen kyl tosi hyvin missä on pää... Tänä aamuna sit kiireellä mentiin sinne käynnille, ni en ollu ees koittanu miten päin siellä ollaan. Sit ku ultraus alko, ni en ollu uskoa silmiäni ku ekana alamasua ultrattaessa tuli pää näkyviin :heart:

Sain ihanan sivuprofiilikuvan pojasta just kun hän oli laittamassa nyrkkiä suuhun :heart: Kuvassa se nyrkki siis ei ihan vielä oo suussa.. Pitää käydä miehen isän luona skannaan se kuva et saan sen profiiliin.

Sf-mitta oli edelleen sen 27cm, mut vauva menee käyrillä just eikä melkeen, joten siitä ei huolestuttu. Mul on sit painoa tullu jo 11kg!!!! :LOL: Aika järkkyä tahtia nousee.... Mut jospa se herra sieltä tulis hieman etuajassa (kuten tuollakin lääkäri veikkas) niin ei enää hirmusesti ehtis kertyä...

Nyt muihin hommiin ja koittaan miten päin siellä masussa ollaan ;)

Jenmo&Rakas 34+5

Muokkaan....Niin tuosta selinmakoilusta unohtu...Mulla esikko alko jo ennen 30 viikkoa painaa niin lujaa, et ahisti olla selällään. Mut nyt nukun vielä jopa viittä tuntia putkeen selällään (niinä harvoina öinä, kun se enää onnistuu kipujen,pissahädän yms. takia) eikä tunnu missään! Ihan eri mallinen masu joten kai sekin vaikuttaa..Esikoisesta meinas aina sisätutkimuksen yhteydes silmis sumeta ja taju lähteä, joten nyt oon todella onnellinen et pystyn selällään nukkumaan/käymään hierottavana =) Jotain positiivista löytyy tästä vaikeemmasta odotuksestakin edelliseen verrattuna! :ashamed: :kieh:

Tänään meinaan sai todeta moisen jutun :kieh: siellä altaan pohjalla oli yksi ainut valio vanilia kevytjäätelöpaketti ja just se minkä mä halusin...aikani pompin altaan äärellä ja eihän sinne ylttänyt ei sit millään!
Lähin myyjää etsimään, että josko olis tullu ottamaan sen sieltä, no sit ku mentiin myyjän kans sinne altaalle nii se viimenenkin paketti oli hävinny!
Siinä vaiheessa meinas vähän harmittaa, onneks ei ollu jo ennestään pahalla tuulella :whistle:
Täällä alkanut turvotusta hieman tulemaan iltaisin kiristää jalkoja ja sormia ja kengätkin tuntuu pieneltä, yöt oon nukkunu nyt jo vähän aikaa ilman sormuksia, muuten saa pian joku aamu lähteä etsimään pihtejä!
Mulla puutuu kans öisin lonkat, vaikka vaihdan asentoakin aika usein, wc:ssä kun on pakko käydä 3 kertaa yössä!
Mahassa liikkeet vähentyny huomattavasti, mutta liikkuu kuitenkin vielä niin paljon, että ei tarvitse liikkeitä alkaa laskemaan =)
Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

mä alan olla tosi väsynyt... :'( tää kyllä lyö mut ihan laudalta tää raskaus.. :ashamed: mua väsyttää, on paha olo ja joka paikkaa kolottaa. Liikkuminen on vaikeaa, nukkumisesta ei tule mitään, istualteen ei tahdo pystyä oleen... :'( voi kun tää olis jo ohi.. yhteen väliin aattelin etten mistään hinnasta halua synnyttää, nyt on ihan sama kuhan lähtis jo käynnistyy... :ashamed: Johan tätä kohta on se vuosi kestetty...katsoin jo kuvastoista vaatteita jotka ei ole tyyliin joka suuntaan joustavia..voi kun olisi ihana päästää liikkumaan kunnolla ja rattaiden kanssa lenkille..ja ratsastamaan... :snotty: ei olis kuin enää kolme viikkoa laskettuun. Toivottavasti ei mene yli... :ashamed:
esikoinen 37+0

Alkuperäinen kirjoittaja aurinkoinen81:
Esikoiselle synttäri onnea :hug:

Täällä onkin varmaan ollu puhe jo aikasemmin mut kuinka moni meinaa silittää kaikki vauvan vaatteet? Mua ei kyllä enää yhtään tuo silitys nappais :'(
Tuntuu et olis muutakin tekemistä kuin silittää, neuvolassa tänään siitä puhuin ja terkka nauroi et älä ihmeessä silitä :D menetät vaan hermot ja voimat.
T:Ansku ja toukka 34+5
Ei ei ei! En meinaa silittää mitään paitsi vaavin kotiintulovaatteet ja nekin on jo silitetty. En mä esikonkaan vaatteita silitä, paitsi jos nyt on epätavallisen ruttusia. Ei ole siis meikäläisenkään lempparipuuhaa...

Pauline ja masussa möngertävä tirriäinen rv 36+3

pollerolle
Synttärionnittelut esikoiselle.Hyvänä päivänä olet syntynyt,minulla nimittäin myös on tänään synttärit.On meillä näköjään muutakin yhteistä:ratsastus.Olisi niin mukava päästä tallille mutta taitaa minun osalta mennä loppuvuoteen tuo ratsastus..minulla nimittäin molemmissa aikaisemmissa synnytyksissä alapää on palautunut todella hitaasti.Jälkivuoto on kestänyt 6 viikkoa,siis ihan kunnon vuotoa ja sitten tarkoitus olisi myös tällä kertaa täysimetys sinne puolivuotiaaksi asti.Ei ole oikein kiva ratsastaa kun tissit on niin isot ja maitoa tuppaa ylleensä tulemaan "yli äyräiden".Eihän sitä tietysti koskaan tiedä.

Esikoinen : Hyvää syntymäpäivää :flower: :flower:

Miettikää, meikäläinen jolla tämä sama torikammo kuin kaikilla muillakin, niin olen huomenna luvannut pitää tupper-kutsut :headwall: :LOL: :headwall: :LOL: Nyt on alkanut vähän kaduttamaan, mutta en kuitenkaan peru päivää ennen (varsinkaan kun herkkuja olen hommannut siihen malliin, että en saa raskausdia-beteksen kanssa niitä syödä) :LOL:

Oma napa isonee ja maanantaina kuulee kuinka paljon on kasvanut, kun on neuvola-aika. Jos olen nukkunut pitkään kyljelläni, niin kun käännyn selälleni niin lonkka vaan loksuu (on muuten helkatin kamala tunne).

Eipä tässä muuta kuin öitä.

T: Saikku ja "hipsukka" 36+3

Alkuperäinen kirjoittaja esikoinen:
mä alan olla tosi väsynyt... :'( tää kyllä lyö mut ihan laudalta tää raskaus.. :ashamed: mua väsyttää, on paha olo ja joka paikkaa kolottaa. Liikkuminen on vaikeaa, nukkumisesta ei tule mitään, istualteen ei tahdo pystyä oleen... :'( voi kun tää olis jo ohi.. yhteen väliin aattelin etten mistään hinnasta halua synnyttää, nyt on ihan sama kuhan lähtis jo käynnistyy... :ashamed: Johan tätä kohta on se vuosi kestetty...katsoin jo kuvastoista vaatteita jotka ei ole tyyliin joka suuntaan joustavia..voi kun olisi ihana päästää liikkumaan kunnolla ja rattaiden kanssa lenkille..ja ratsastamaan... :snotty: ei olis kuin enää kolme viikkoa laskettuun. Toivottavasti ei mene yli... :ashamed:
esikoinen 37+0
Enpä voi tähän muuta todeta, kuin ihan kuin mun suustani :hug: Mä odotan kans ihan täysillä että "saan elämäni takaisin", voin liikkua normaalisti, voin tehdä asioita jotka tuottaa mielihyvää, ja että mahdun taas ehkä joskus vaatteisiini.. :/
Äärimmäisen helpottavaa lukea, että jollain muullakin sormet johtaa näppiksellä samoille kirjaimille.. :) Kyllä se esikoinen tästä :hug: :hug: :hug: mä olen noissa fiiliksissä mukana =)

pollerolle juu, mulla on oma hevonen jolla valmentaudun... ootan ihan innolla että taas pääsen ratsastaa.. =) onneksi mies on niin ihana että voin luottaa siihen että se suo mulle rakkaan harrastuksen jatkamisen... :heart:
on tuo ukko niin ihana että välillä tulee tosiaan niin huono omatunto kun en osaa sitä arvostaa... :ashamed: kerran yksi sanoikin että on sulla ihana ukko mistä oot tollasen löytäny!? niin ite oli että joo..niinhän se on...toivottavasti meidän elämä tulee olee 4-ever yhdessä..jotenkin tiedän että siitä tulee niin hieno isäkin lapselle että ei voisi parempaa toivoa.. :heart: onhan se jo äitiäkin kohtaa niin ihana ja tiedän että kun lapsi tulee niin kyllä sen korkeamman pallin miehen sydämmessä lapsi vie...niin kuin pitääkin.. =) no joo, olipa taas vuodatus...
Mutteri suoraan sanottuna ihana kuulla että muutkin jo noin ajattelee. Pitää aina painottaa ettei se sitä tarkoita ettenkö tätä lasta haluaisi/rakastaisi mutta minä koen raskaaksi tämän ajan... kai musta sitten tulee huono äiti kun en jaksa samalla lailla niin kuin moni muu tätä raskauden ihanuutta.. :ashamed:

esikoinen ja mutteri jaan täysin teidän väsymyksen raskauteen. Esikoinen, ei ole huonon äidin merkki olla kypsä raskaana olemiseen. Hyvä äiti meistä kaikista tulee, usko vaan :hug:

Omaa napaa jälleen, takana äärimmäisen huonosti nukuttu yö kipujen vuoksi. Tuntuu etten ole nukkunut yhtään, torkahdellut vain. Päätä särkee ja alakertaa vihloo ja yön pimeinä tunteina ehdin jo suunnitella sen seitsemänsataa kertaa mitä sanon sille ylilääkärille jos vielä joskus näen häntä... :kieh: :LOL:

jossu + vili 35+5

esikoiselle ja pollerolle synttäri onnittelut! :flower:

siitä uimisesta..en mie sit uinut.. :ashamed: eile ol niin kylmä ilma.. :whistle:
ja voi juma et oli vaikeeta päästä pönttösaunan lauteille tän mahan kans! se ol jo haaste ku meni sinne lautalle..aijan yli...kiven päältä..ja liukas kivi :kieh:
ja tulihan sitä grillattua..paitsi et makkarat oli ihan mustia..ku unohettiin ne grilliin :whistle: :LOL:

ja mie oesin ihan valmis synnyttämään! kivut on ihan hirveitä.pelkkä istuminen sattuu :kieh: :( eikä se vois jo syntyä...huoh..
valitus virsi...

mieh ja rv37+3

Mulla menee hermot ton perhanan pulun kanssa. Oispa niin mukava istuu tuossa pihalla mutta ei... Se on ihan hullu.. Hyvä ettei olkapäälle tuu istuu kun on niin kesy. Syöttääköhän joku sitä.. |O

Täälläkin ollaan totaalisen kyllästyneitä koko raskauteen.. Mutta kai se on normaalia. Neuvolassa sanoi th mulle että on luonnollista että lopussa alkaa tympimään. Se on hyvää synnytykseen valmistautumista. Helpompi synnyttää kun alkaa olla henkisestikin kypsä ;) Mutta mie kuitenkin nyt tässä toivon ettei synnytys rupeis käynnistyy vaan päästäis sinne sektioaikaan asti sitten. Toisaalta kun asutaan lähellä sairaalaa niin ei kai senkään pitäis olla ongelma jos rupeis jo syntymään. Mutta alkuviikosta varmaan saan sen sektioajan nii sittenpä tietää että miten pitkään tässä joutuu vielä tuskailemaan. Jotenkin tuntuu että helpompaa kestää nää vaivat jos saa tietää tarkan päivän että millon viimestään on vauva sylissä.

Kiitos mutterille ja aurinkoiselle sektiokokemusten kertomisesta :flower: :hug: Ehkä siitä hengissä selvitään...Onneks miehellä sitten kesäloma ja isyysloma siinä niin ei tarvii yksin olla. Paitsi että tuo mies on laiskistunut siihen malliin että siitä mitään apua nykysin oo kotitöihin yms. Ärsyttää.. Tuntuu että se on sitä mieltä että kun hän käy töissä ja mie vaan MAKAILEN sohvalla niin mun pitää tehä kaikki kotityöt. Tekis mieli tää maha siirtää pariks päiväks sen kannettavaks ja kysyä sitten mitä mieltä on..Mutta toivotaan että se sitten tajuaa että on vähän pakko.

karvatonkoira, Tuo pakasteallas-juttu kuulosti tutulta.. Mie yhtenä päivänä yritin kans jätskiä saada kauimmaisen lokeron pohjalta. Ei mitään toivoa. Piti ostaa sitten toinen jätski.. mihin ylsi :D

Jenmo ja allunmamma.. Aika jännä.. Meilläkin sama painoarvio.. Rv 35+0 2500g ja syntymäpainoarvio 3500g. :) saas nähä saadaanko kaikki saman kokoiset vauvat vai heittääkö miten paljon :D

Pitää varmaan ruveta jotain kotitöitä tässä tekemään ennen ku mies tulee töistä ja valittaa etten oo taas tehnyt mitään... :'(

Lotta rv 35+3

Ooolipas tullu tekstiä.... :D Mä aion kuulkaas jättää teidät nyt. Tosin ihan viikoksi vaan: juhannuksen jälkeen palailen maisemiin. Lähdetään tästä kohta puoleen koko perhe sirkusleiriä pitämään - saapa nähdä mitä mun ohjaamisesta tulee kun on tämä maha ja tuo pikku-herrakin mukana pyörimässä... Sitten juhannukseksi yritetään mökille.

Saas nähdä montako vauvaa täällä jo on kun palailen seuraavan kerran :whistle: äsvee ainakin lienee sitten jakautunut, joten onnea koitokseen =)

jenmolle :hug: ja jaksamista pään kanssa - se on ihan totta, että kun se "romahdus" tulee niin sillon olo on kyllä sellainen, että tehkää ihan mitä vaan... onneks niitä on vaan kerran pari viikossa niin jotenkin sitä sitten jaksaa aina eteenpäin - ikävää, että sulla vaikuttaa uniinkin, itse olen onneksi nukkunut sentään ihan hyvin. huonoina päivinä olen kanssa saanut esikoisen hoitoon, että ei ole tarvinnut hänen ihmetellä, että miksi äiti vaan itkee... :ashamed:

mutteri :LOL: vitsi minkä yllärin järjesti!!no nyt teille tulee sitten "tasa-arvo" ;)
Täytyy tosissaan aina välillä muistuttaa itseään siitä, että vaikka E on jo hyvinkin omatoiminen, niin onhan hän tosissaan kuitenkin vielä aika pieni - sen vaan unohtaa helposti sillon kun kaikki "sujuu" ja sitten kun iskee väsy ja känkkis niin miettii, että mitäs ihmettä nyt.
Jaksamista sulle ei tässä enää kauaa mee!! (josko oisit jakautunut jo kun seuraavan kerran palailen... :whistle: )

mary83no eipä ole kovin kummonen synnytysvalmennus... Mutta toisaalta se ei välttämättä ole paha asia, että se synnytyspelko iskee - sitten kun siitä pääsee yli niin pystyy suhtautumaan paljon rennommin ja luottavaisemmin siihen. Itsellä iski ihan järjetön synnytyspelko esikoisen kohdalla päälle kun sillon jouduin sairaalaan supistusten takia ja sain kuulla, että vauva voi tulla ihan koska vaan. Miehen kanssa sitten juteltiin aika paljon synnytyksestä ja mulla ainakin auttoi kun luin jotain synnytystä käsitteleviä kirjoja - ei sellasia yksityiskohtaisia kuvaopuksia vaan esim. sellaisia, joissa opastettiin, että miten voi liikunnan avulla helpottaa oloa synnytyksessä yms. Tsemppiä! hyvin se sujuu :)

Seksistä vielä, että viimeks sai kyllä sen verran järkyt supparit aikaseks, että taidanpa olla nyt kintut ristissä pari viikkoa - olis hirmu kiva, että epeli pysyisi sen ajan vielä mahassa...

jaa juu uimisesta piti sanomani, että siitä on kyllä niin ristiriitasia mielipiteitä, että itse olen päätynyt ainakin siihen tulokseen, että uin, mikäli se hyvältä tuntuu

Nonni: nyt tää lähtee pakkaamaan tavaroita. pitäkääpä hyvää huolta itsestänne :wave: :hug:

kellä muulle hengenahdistusta?

meikäläinen käväis eilen jyppiläs kun ei henki kulkenut sitten lainkaan...
sanoivat et allergia(mitä ei yllätysyllätys oikein voi lääkitä kunnolla raskausaikana)+ylipaino+raskaus=yhdistelmä mikä aihauttaa ahdistusta.

nooh jos tästä nyt jotenkin selviäis hengissä...
aika noloa vaan ku koko ajan pitää puuskuttaa ku joku höyryveturi ;) :snotty: :D

hui..kävin vaa'assa.. näytti 3 kiloa VÄHEMMÄN mitä tiistaina kun oli neuvola. Oon kyllä huomannu itekin että turvotus on laskenut nyt kun vähän viileempää mutta aika hurjasti kyllä sitten on sitä turvotusta ollu. Vaikka kyllähän kilo per viikko tahdilla oli paino noussukin. Saas nähä mitä ens viikolla neuvolassa taas näyttää..

Mulla on sitten viimeinkin tullu kunnon liitoskivut :/ :/ :/ En pääse kävelemäänknään kunnolla ja nukkuessakin pitää laittaa tyyny jalkojen väliin et sais ees jonkinmoisen asennon... Ei ole kivaa tääkään :( Ja sit kumartumaan ei pysty ollenkaan, heti rupee ahistamaan ja tulee huono olo. Oltiin tässä syömässä ja sanoin anopille, että pitäis pöydän reuna olla rintojen korkeudella, niin pääsisi tarpeeks lähelle pöytää. Olo on notkee kun norsulla!!! (Pakasteallasjutut kuulosti kans tutulta!)

Muuten on saanu taas nauttia kesäpäivistä! Nytkin istun terassilla ja kattelen kun muksut leikkii hiekkiksellä. On tää oma piha niin kiva! (Ja langaton netti :D ) Mutta nää hyttyset voisin lahjottaa jollekin... Ei sit tarvii ruveta niistä kinestelemaan, kyllä niitä kaikille riittää :D

Enpä taas muista mitä piti kirjoittaa, mutta saahan tänne kirjottaa uudemman kerran kun muistaa =) =) =) =) (Raskausajan dalmaatialainen iski jälleen!!!)

Mä ja nirppu 34 tasan

Elikkäs meidän vaavi sitten päätti syntyä hieman etuajassa, just kotiuduin sairaalasta, poika syntyi 14.6 klo 14.05, mitat: 2210g/44cm.

Nopea oli synnytys pikkasen yli 3h + ponnistus 5min. Poika on vielä sairaalassa vähän aikaa kasvamassa, lääkäri oli meinannut, että viikon päästä saatais hänet jo kotiin...vointi pojalla on hyvä, hengittää ilman apuja, jaksaa ja osaa imeä pullosta maitonsa, pitää lämmön ym.

t. onnellinen äitykkä :heart: :)

Yhteistyössä