***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Auroora En tajunnut edes katsoa.. Käyn vaatteet läpi sitten kun ovat kuivuneet, hyvä kun kysyit!

Mutteri Niin... mä en oikein jaksa kuunnella neuvolassa kun joka kerta painosta huomauttaa.. ainoo mitä tietysti jänskään on se että vauvasta tulee hirmu isokokonen ja en pysty alakautta synnyttää.. Ja raskauden jälkeen mielenkiinnolla odotan miten alan sit liikkumaan että kilot lähtis.. Mun kun ei ole koskaan tarvinnu mitää liikuntaa kilojen takia harrastaa kun oon ollu niin hoikka ja kiloja ei vaan ole tullut vaikka mitä söis! Kaverikin just kysäs että missä ne mun 20kiloo näkyy??? Asiaan liittyen, mies on just tulossa kotiin hesen kautta , heh :whistle: :p :p

Vielä tästä kesällä odottamisesta, että on se niin ihanaa kun ei tarvii pukea paljoa päälle! Saa olla niin kevyissä vaatteissa Tosin en kyllä tykkää napa paljaana kulkea, mutta onneksi löysin tälläsii narutoppeja seppälästä jotka on malliltaan pitkiä, niin menevät mahan yli.. Mutta nyt hampurilaisen ja rasvassa käristettyjen ranskisten kimppuun :wave: :p :p :p

Ainiin, meillä on sairaalalaukkuna sellanen perässä vedettävä laukku :D Mä kyl nauroin miehelle että tää on just sellanen et kun sairaalaan mennään niin "Terve! Me tultaisiin nyt synnyttämään".. -laukku, Ihan kun olis jonnekkin matkalle lähdössä.. :LOL:

iltaa kaikille!

aivan mahtava keli ulkona :)
Tänään haetaan tuolta varaston hyllyltä patja vauvan sänkyyn ja huomenna olis se tarkoitus tampata, laitan patjan jo valmiiks niin ehtii pikkasen edes tuulettua. Vauvan ensisänkyyn pitää kans kori laittaa ja pestä :) muuten onkin sit kaikki valmiina :)
Lakanoita en laita mihinkään sänkyyn kun toi koiruus tiputtaa kuitenkin karvaa.

Voi kun näkisitte hoitopöydän päälisen se on kuin hävityksen kauhistus :LOL: mä olen pakannut siihen kaiken pois lähtevän/myytiin menevän ja nyt siinä ei ole yhtään tyhjää kohtaa. :LOL:
Onneks tuosta iso osa lähtee kutkutukselle ja osa paidoista on jo myyty. :)

Kuinka moni muuten aikoo käyttää vauvalla imetyspaitoja? Esikoiselta mä en niitä käyttänyt ja nyt tokalle olen muutaman käytettynä ostanut. Mä olen tosin noita hihattomia käyttänyt jo nyt :) ovat ihanan vilpoisia päällä.

Nyt esikoisen kans ulkoilemaan ja kohta jo pitää lähtee täältä kotoo taas yöksi nukkuun mun vanhemmille... jotenkin ottaa voimille tuo joka päivä lähes 60kilsan istuminen autossa, mut ei auta täällä kun ei ole suihkua :'(
T:Ansku ja toukka 33+5

mieh Esikoinen syntyi rv 41+3 ja kakkonen käynnistyksellä rv 41+6. Eli täysin olen varautunut et tämäkin yli menee ja reippaasti... En edes uskalla toivoa et heinäkuun puolella syntyy, elokuuhun menee ihan varmasti.

sairaalakassi en ole viel ollenkaan pakannut. Tiedossa kyllä jo mitä mukaan tulen ottamaan.
- imetysliivit+liivisuojia
- shamppoo ja saippua
- dödö
- hammasharja+tahna
- kamera
- neuvolakortti
- kännykkä
- pari cd:tä (viime synnytykseen otin muutaman levyn mukaan ja niitä oli kiva kuunnella siinä alussa. keskittyi vain biisien sanoihin/säveleen supistusten aikana niin johan pitkälle jaksoi)

Nämä otan mukaan kun synnyttää lähden. Hirmu paljon et tavaraa viitsi mukaan ottaa kun toiveissa poliklinikkasynnytys. Kotia pakkaan sit erikseen vauvan sekä omat kotiintulo vaatteet, mies saa nämä sit tuoda perässä päin.

"eetvartti" rv 32+6

Ihana kesä! Miultakin kaikki kyselee, että onko tuskaa tää loppuaika helteillä, mutta paljon mukavampaa tää on kuin tammikuussa paukkupakkasilla. Uinu olen järvivedessä eikä tuo lääkärikään sitä kiellelly vaikka siitä oli puhetta. Sano vaan, että toiset ne nauttii vaikka jäiden seassa uinnista.. Ei ilmeisesti itte ole kovin hanakka kylmään veteen menemään. Jotenkin se vesikin tuntuu puhtaammalta nyt kun se on vielä viileetä ja raikasta. Jotenkin keskikesällä aina tuntuu että on kaikenmaailman levät yms. riesana.

Perätilasta on ollu täällä juttua ja aika eri käytännöt taitaa olla tämänkin asian suhteen eri paikkakunnilla. Miulle annettiin aika ultraan vasta ens viikolle rv 37+3 ja siellä sitten ilmeisesti pohditaan mitä tehdään jos vauva vielä on väärinpäin. Toivottavasti kääntyy ja pääsee synnyttämään alakautta. Minuu nimittäin pelottas se leikkaus ihan sairaasti tai ehkä enemmänkin siitä toipuminen. :|

Meidän tytöt on syntyny eka rv 41+1 ja toka 40+5 joten en todellakaan osaa vielä edes alkaa mitenkään ajatella, että vauva vois syntyä hetkenä minä hyvänsä. Pitäs vissiin alkaa tajuta jo tilanne. :whistle: No syntyy sitten kun on valmis. Ja todennäköstä on, että viimistä kertaa oon raskaana :'( joten pitää tästäkin olotilasta ottaa kaikki ilo irti.

Voikaahan paksusti!

T:Maiksu 36+5

Iltaa!
:hug: ja voimia kaikille jotka sitä kaipaavat! Ihanaa kun on kesä. Just on grillissä pihvit paistumassa. pyykki kuivuu tosi nopeeta ulkona nyt.

Tänään on ollut ihan kaamea päivä maha asukin kanssa. Se koittaa kovasti tonne alas itteään puskoa. on maha laskenut kummasti tänää. Varmaan niit liitoskipuja on sitten nää kun sattuu niin lujaa tonne alas. :kieh: :kieh: :kieh: Ens viikolla on neuvola jos sitten sais vaikka jo EKAN ajan oikeen lääkärille niin tietäs vähän mis tässä oikeen mennää. Utrassa en oo sitten sen ekan jälkeen käynyt. Ihmetyttää tää touhu vähän kun synnytys on niin lähellä jo ja silti ei oo ees alapäätä viel tutkittu...

Nooh mukavaa perjantaita teille kaikille!

Hei!

Voisiko joku ystävällisesti mitata kuinka paksu äitiyspakkauksen patja on? Tai tietääkö joku, onko joku suositus vauvan patjan paksuudelle? En ottanut äippäpakkausta ja nyt pitäisi hankkia vauvan ensisänkyyn (kantokoppa) vaahtomuovipatja etolasta mittojen mukaan.

Täällä oli kyselyä, millä ajalla edelliset lapset ovat tulleet ulos. Meidän esikoinen syntyi tasan laskettuna päivänä 40+0.

kutkutus 34+6

kutkutus pakkauksen patja on noin 5cm. Meillä on pinniksessä noin 10cm patja ja siinä petari päällä. Korisänkyyn leikkasin patjan vanhan pakkauksen patjasta.
En kyllä yhtään suosittele ostaan etolasta patjaa! Meillä ostettiin nyt esikoisen jatkettavaan ja oli pirun kallis :( Halvemmaksi tulee ostaa kaupasta patja ja leikellä siitä. Joten jos ostat etolasta kysy hinta eka :) Mulle se patjan hinta oli kyl pettymys :'(

Kesä-äiti tervetuloa mukaan mutteri sut lisää listaan kun ehtiin, tai mä olen käsittänyt et mutteri sitä listaa pitää, korjatkoon joku jos olen vaarässä :)

Tänään olikin super ihana aamu, mies lähi aikasemmin tekeen remonttia ja me jäätiin tytön kans laiskottelemaan :) olipa mahtavaa kun ei ollu kiire mihinkään. Neitikin heräs vasta puoli yhdeksän ja söi kyl tosi reippaasti aamupalansa, sit käytiin kaupasta hakemas makkaraa iltaa varten ja sit tultiin taas remonttia tekemään. Toki tää mun tekeminen on tosi vähäistä, mä laittelen tavaroita paikoilleen ja mietin miten huollan vaunun rungon.

Onko kenelläkään vinkkiä miten hoitaa metallista runkoa missä on jo vähän ruostetta? Runko on tosi vanha, vaunut ollu mulla kun olin vauva :) mä käytin niitä esikoisella parvekekärryinä mut nyt tokalle meinasin ottaa ihan käyttöön, on ne mun mielestä vaan niin kauniit.. ja toinen et niiden koppa on reilun metrin, joten isompikin mahtuu hyvin nukkumaan :)
Jos joku muuten omistaa vnahat vaunut missä olis hyvät renkaat, mut meinaa vaunut hävittää mä voisin mahdollisesti renkaat ostaa joten saapi vinkkailla mulle. :wave:

nyt pitää lähtee tuota komeroa tutkimaan, onko kukaan pessy tuttipulloja ja tutteja jo valmiiks? Mites rintapumppu, missä kohdassa noi kannattaa valmiiks pestä? :ashamed:

Kesä-äiti lisään sut listaan, tervetuloa mukaan :wave: =) =)

Nyt on aamu kahdeksasta lähtien täällä tullut pieniä, ei kivuliaita, mutta tuntuvia supistuksia säännöllisesti.. tässä nyt jännäilen että muuttaako supistukset muotoaan ja että onko nää nyt sitten jo "niitä" supistuksia.. hui kauhistus.. toivottavasti nyt viikon vielä vauva malttais.. sit saa mun puolestani tulla... :whistle:

Mieli on jotenkin maassa.. en tiiä.. kauheesti vaan kaikki asiat itkettää.. varsinaista syytä ei ole.. kunhan vaan on sellainen surupuserossa olo :/ Johtuu varmaan siitäkin kun mies on (yllätys yllätys) taas töissä ja sitten kun lapset kuitenkin vaatii touhua sun muuta, ja oma vointi ei oo nyt mikään super, niin sit on huonoa omaatuntoa ym kun en kykene nyt olee mikään hyvä äiti..

Joo, mutta jään jännäilemään mihin suuntaan nää supparit kehittyy, vai lakkaako kokonaan ;) Jos en oo tänne huomiseen iltaan mennessä käynyt kirjoittamassa, niin tiedätte missä olen.. :)

Heidi rv tasan 35 :heart:

Mie tulin ihan pikaseen kirjottamaan, kohta tulee vieraita, jotka ovat huomiseen. Huomenna taas tulee vanha kaveri miulle seuraksi ja Pikkikselle vahdiksi viikoksi, kun mies on taas leirillä.

Kutkutus nuo valmiit, Prismassa myytävät pinnasängyn patjat on semmosta 4-5 cm paksua, se on varmaan aika hyvä.

Aurinkoinen mie ainakin meinasin kiehauttaa nuo kaikki, pullot, tutit ja pumpun juur ennen käyttöönottoa, eli ihan tarpeen mukaan. Miusta jotenki tuntuu, että jos ne nyt jo pesee, ni nehän kerkiää kerätä hullun määrän pölyä kaapissa... :ashamed:

Varsinki, jos tää tulokas on samaa sarjaa, kun esikoinen, joka ei vapaa ehtoisesti suostunu tulemaan, vaan vasta pienen houkuttelun (siis käynnistyksen) jälkeen viikolla 42+2! |O

Tsemppiä Mutteri! Koita nyt välillä huilatakin jos se synnytys oikeesti onkin jo lähellä niin tarviit voimia. Pistä muksut kattomaan vaikka videoita, että pääset itte oikasemaan. Ja ihan hyvällä omallatunnolla. Ei ne lapsetkaan siitä rikki mene jos et koko ajan ole super. Nyt vaatii se pikkusin äidiltä enemmän ja muilla ei oo mitään hätää vaikka vähän vähemmälle huomiolle jäisivätkin.

Itku on juu aika herkässä välillä. Äsken tallasin naulaan, kun siivoilin lautoja pihasta. Meillä ulkovuori remontissa ja siivoilu miun hommia. Onneks miun isä kyllä on auttanu tosi paljon noitten lautojen kanssa kun mies purkaa ja rakentaa uutta. Hirvee poru pääsi kun naula meni kengästä läpi. Mies sitten minuu hoivaili ja vähän oli huuli pyöreenä kun meikä vaan itkee :'( sit alko kyllä jo itteekin naurattamaan tuo itkeminen, kun en nyt yleensä tollasista asioista ala parkumaan. Se tässä raskaudessa onkin niin kummallista, kun tuo itku tulee ihan ihme jutuista ja sit toisissa tilanteissa missä normaalisti herkistelee niin pystyy olemaan ihan cool. Kai sitä sitten skarppaa niissä tilanteissa missä tietää, että normaalisti itkettää. Esim. lasten kevätjuhlat jne. Ja saan kyllä välillä nauruhepuleitakin ja siitä ei meinaa tulla loppua.

Ei vaan pakko varmaan lähtee jatkamaan pihalle hommia. Ois maalaamista ja pihan siivousta ja nurmikon leikkuukin jäi vielä eilen kesken. Vanhan remontoiminen on kyllä ihanaa...

Tää on kyllä jännä raskaus, kun vielä pystyy liikkumaan melkein normaalisti. Muista raskauksista on jääny mieleen ettei loppuajasta ois kävelykään oikein sujunu. Ainut tietysti on, että liikkeelle lähteminen on joskus aika kömpelöä varsinkin sohvalta tai sängystä.

Maiksu 36+6

kesä82miten sulle tehtiin tuo käynnistys ja jouduitko olemaan ennen sitä osastolla vai pääsitkö suoraan synnytys saliin?
Mulle kun on tuo käynnistys tulossa ja pelottaa kamalasti miten se tehdään :(

Nyt esikoinen päikyille ja ite samalla huilimaan! :wave:

aurinkoinen81 Me ei olla pesty tuttipulloja eikä tutteja vielä... Vähän sama homma tuon kesä82 kanssa... Eli turhaan ei viitsi laittaa puhtaita pölyyntymään kaappiin... Itsellä kun molemmat mennyt yli ja kakkonen käynnistettiin.

mutterilla onkin jännät paikat... Tsemppiä!

Kesä-äiti, tervetuloa mukaan!!!

Mutterilla onkin tosiaan jännät paikat edessä... Tsemppiä sinnepäin ja ole aivan rauhassa. Kyllä ne muksut pärjää vahemmälläkin huomiolla, olet silti heille se super-äiti!

Aurinkoinen81, en ole vielä edes miettiny mitään tuttipulloja, tuteja tai vastaavaa... Kai ne pitäis pikkuhiljaa etsiä. En kyllä meinannu pestä niitä ennen kun on tarve...

Tänään pestiin sitten meidän perheen matot! On niin ihana tietää ettei sitä tarvii enää tänä kesänä tehä. Yllättävän hyvin jakso hangata kun sai seistä koko ajan. oli mulla kyllä tuo ukko apuna :) :) :)

Vietiin sitten muksut hoitoon mummolle ja papalle. Ovat mokillä touhuamassa ja saavat sitten uida minkä kerkeevät. Tuli ihana vaapaailta meille pitkästä aikaa! Lähdemmekin siskon luo grillaileen ja iltaa istumaan muuten vaan =)

Illanjatkoja kaikille!!!

Mä ja nirppu 33 tasan

Heips!
Viime yö huonosti nukuttu! Vaihettiin miehen kans sängyssä puolia, kun häkkisänky laitetaan sit toiselle puolen sänkyä ja pojan sänky on toisella puolella, eli mä muutin sinne häkkisängyn puolelle! Ihan tuntu ku olis jossain kylässä ollu nukkumassa, varmaan vetäsee vielä vahingossa toista kuonoonkin! No jospa sitä ehtis tässä tottua!
Huomenna tulee mun pikkusisko ja sen tyttö meille, ovat 3 yötä, siskolla on samanikänen tyttö kun meidän poika...niillä riittääkin sit touhua ja leikkiä!
Jospa sitä lähtis itikoita syöttämään tuonne ulos, ne kun oikeesti syö elävältä :(

nyt on sitten mummun hautajaiset ollu.. :'( koko päivähän nuihin meni...käytiin muistotilaisuuden jälkeen nukkumassa pari tuntia ja mentiin vielä mummulaan sitten pariksi tunniksi rääppijäisiin.. :snotty: Oli kumminkin mukava tunnelma kun oli mummun toiveesta pienet perhepiirin tilaisuudet..
Olo on itellä turvonnut ja siis tää on ihan mieletöntä ollut tää turvotus!! Ja henki on tosissaan ahtaalla. Nyt on jotenkin kaksi päivää ollu tosivaikeita. Mieli tekisi puuhastella kaikkea ja ajattelin rueta siivoomaan koko talon vielä äkkiä perusteellisesti ja kerätä turhaa tavaraa kirpputorille. Jotenkin on huono omatunto ku ei saa mitään tehtyä ja koiratkin ollu aika huonolla ku ei oikein pysty niitä lenkityttää... :ashamed: Miehen kanssa aamulla mennään uittamaan niitä.. joo, taas omaa napaa..

Eli supistukset kesti kellon ympäri.. niihin ei tullut yhtään lisää puhtia, tasaisisn väliajoin niitä kuitenkin tuli, ja ne oikeen tuntui jo supistuksilta, mutta ei ne oikeen kivuliaiksi muuttuneet.. :/ vähän pettynyt olo toisaalta kun ne katos savuna ilmaan.. ja mä en hitto vie allekirjoita enää mitään saunan vaikutuksia.. menin saunaan siinä toivossa, että saan suppareihin lisää puhtia ja vanha tuhka |O hävis ne vähäisetkin :snotty: No mutta tämä oli sen mun ensimmäinen "joko-joko-jännäykseni" =) ens kerralla sitten jo toivottavasti alkaa myös tapahtua tosissaan jotain. :)

esikoinen :hug: :hug: :hug: tsemppiä kovasti

karvatonkoira meillä myös noin että oonan 1,5v sänky on toisella puolella meidän sänkyä, ja toisella puolella on häkkisänky :) me ollaan kyllä nukuttu vähän vuorotellen siellä oonan puolella, joten mulle ei suurikaan muutos ole muuttaa pysyvästi häkkisängyn puolelle =)

Marzu76 voi, mä oon niin kade.. :snotty: meilläkin miehen kanssa haaveissa, että olis edes yksi vapaa ilta vielä ennen vauvan syntymää.. Meillä ei ole käytettävissä kuin mun vanhempani, joten niiden menoista riippuen saa nähdä oisko tuo meilläkin vielä mahdollista :) toivottavasti.... täytykin kysellä josko ens viikonlopuksi ois mahdollista saada vapaa ilta.. sais nukkuakkin yhden yön hyvin ja aamulla piiiiitkään.. :whistle:

Mutta nyt on talo vihdoin hiljainen, aletaan pian miehen kanssa katsomaan leffaa.. vuokrattiin se "holiday" =) Sain miehen ylipuhuttua katsomaan välillä muutakin kuin trilleriä tai toimintaa ;) pääsen mä nyt sitten nyyhkimään :'( :D

illan jatkoja kaikille!!!!

Heidi yhtenä kappaleena tasan 35 :heart:

Nyt vaan ihan pika vastaus Aurinkoiselle :)

Eli tiistai aamuna mie menin sairaalaan (Kättärille) ja siellä joskus yhdeksän aikaan sain ekan tablettimurun (cytoteciä) kohdun suulle. Siitä alkokin ihan säännölliset, mutta melkosen tehottomat supistukset ja sitte vaan rappusiin kävelemään jne. Joskus iltapäivällä/illalla (muisti vähän pätkii) mie sain peräruiskeen (tehostamaan supistuksia enemmänkin kun suolen tyhjentämiseksi) ja sekin autto. Sitte ilta/yö menikin siinä kärvistellessä, osastolla siis vielä, kun paikat ei juuri ollu auki. Neljältä aamuyöllä mie sain petiditiiniä, kuudelta aamulla muutaman cm auki ja saliin.

Siellä sitte puhkastiin kalvot ja siitä ne supparit taas vähän tehostu, muttei vieläkään kovin tehokkaita olleet. Puolen päivän aikaan mie sitte sain jo oksitosiinitipan ja yhdeltä olikin supistukset sitä rataa, että epiduraalia pyysin ja sain, sillon vasta kolme senttiä auki. Kolmelta rupes tuntumaan aika kova paine tuolla takamuksen seutuvilla ja kätilöllekin meinas tulla kiire, kun huomas, että nyt on täysin auki ja eikun ponnistamaan. Siinä ne tavarat laitteli valmiiksi jne, ja 15.39 oli 9 min ponnistamisen jälkeen tyttö rinnuksilla. :) :heart:

Eli se puolisentoista vuorokautta siitä ekasta napista meni. Miulla ei tietysti ole muuta kokemustakaan, muttei miulle jääny tosta ollenkaan sellanen olo, että se ois ollu jotenki kamalaa, tms. Ihan hyvä mieli oli jälkeenkin päin.

Tänään on taas ollut supistelujen päivä. Osa limatulpastakin tuli bongattua tuossa äskettäin, saa nähdä kuinka kauan kestää että tulee loputkin ja miten pitkään menee sitten synnytyksen käynnistymiseen. Miehelle jo naureskelin, että mikä ihme näissä lauantaipäivissä on kun alkaa niin paljon supistamaan... ...siis kaksi edellistä lauantaita on mennyt äitipolilla ja viikko sitten jouduin jäämään osastollekin... Mutta tänään en kyllä lähde edes tarkistukseen, en, en ja en. Meillä on huomenna 1-vuotis hääpäivä enkä aio sitä viettää sairaalassa. :kieh:

Mutteri siulakin ollut jännät paikat :) Miula sauna taas selvästi voimistaa aina supistuksia enkä nyt ole pahemmin uskaltanut saunoakaan (kotonahan meillä on saunaremontti, joten kotosalla ei edes pääse saunaan mutta appivanhemmilla käydään useamman kerran viikossa saunomassa), vain vähän käyn lämmittelemässä.

esikoinen :hug: :hug: :hug:

poju oli aivan innoissaan leirin jälkeen, hyvin oli mennyt yökin. Hyvin väsytettyä sakkia oli, kun tänään käytiin katsomassa turnausta joka päätti leirin :LOL: pojukin otti tunnin päiväunet ihan suosiolla ja sippasi todella nopeasti yöunillekin...

jossu + vili 34+5

jenmo
Eipä oo tullut taas käytyä täällä.

Yöunista on ollu puhetta; mulla viime yö meni niin, et ennen kolmea vasta joskus nukahdin. Alkaa olla jo niin tottunut 4-5:n tunnin uniin ettei ees enää väsytä :D Yleensä jos illalla saan unen, herään neljän ja seitsemän välillä tai vavon koko em. ajan.

Poika on edelleen perätilassa; OYS:iin kontrolli juhannuksen jälkeisellä viikolla ellei käänny sitä ennen. Siellä sit koittavat kääntää jos olosuhteet sen sallii. Se on sit jo viikko 37 menossa sillon...

Niskat jatkuvasti jumissa ja särkylääkkeitä menee, sais jo olla loppu koko raskaus.

Tänään käytiin piiiitkällä kävelylenkillä, olo onkin sen mukainen. Mut kiva et lähdin miehen ja neitin mukaan vaikka se tarkottas et viikkoon en sit pääse kunnolla liikkeelle.

Nyt Jadea laittaa nukkuu, reppanalla rytmit sekasin ku on niin valosaa ja se Keski-Suomen reissu ja kaikki ollu vasta. Huomenna sit aamusta Jaden kummitätin eli mun isosiskon synttäreille.

Kauniita unia! Jenmo&Poju 33+6

Heippa vaan kaikille!

Ajattelin tulla kertoilemaan nyt ekaa kertaa tällä palstalle omasta tilastani :wave: Elikäs tässä mun kuulumisia: olen nyt rv 34+5 (laskettu aika 17.7) ja tosiaan tää on mun ensimmäinen muksuni :) "Vahinko/yllätys" vauvaan oli aluksi vaikea totutella mutta nyt olen pienokaisesta niin onnellinen että!! :heart: Rakastan tätä pientä!! Miehellä on tosiaan jo 3 lasta ennestään, kahden kanssa niistä tekemisissä, joka toinen v-loppu. Mieskin odottaa innolla vauvan syntymää ja on kaikessa mukana ihan kympillä, itseasiassa mies tämän lapsen alunperin halusikin :whistle: Ja innolla myös opettamassa vauvan hoitoa ym ym. söpöä...

Äitini on ihan höppänä, touhottaa kokoajan (tulee nyt toisen kerran mummiksi) ja olisi ostelemassa vaikka mitä :p Täytyy aina välillä jarrutella ettei nyt ihan omat rahansa menisi meidän lapsen hankintoihin, mut eipä järkipuhetta kuuntele! Jos se tekee mummin onnelliseksi että saa ostaa niin mikäs siinä.. heh..

Odotusaika on mennyt vähän miten sattuu. Alkuraskaus oli pelkkää pahoinvointia aamusta iltaan, oksensin ja kaikki etoi mitä näin tai haistoin. Laihduin silloin 3 kiloa. Verenpaineet olleet koko raskauden ajan tosi alhaiset ja Hb huono.. Obsidania vaan naamariin ja alkoi lääke vasta loppuraskaudesta auttamaan :| Tuon painon kanssa olen kamppailut, sillä kun se ei meinaa nousta, laskee vain! Olen "pitkä" 165cm ja painan nyt 56kg, kiloja on tullut siis vain 5 ja siitä ollaan oltu huolissaan. Ei oikeastaan vauvan takia, koska se jäppinen on kasvanut ihan normaalisti :D Ihan keskikäyrillä menee! Lääkäri ja neuvolatäti ovat huolissaan lähinnä siitä miten paljon mahdan kuihtua synnytyksen jälkeen? Että en ihan voimattomaksi kuihtuisi, että sitten jaksaisin normaali arjessa ja pystyisin myös imettää. Siitä minäkin olen pikkuisen huolissani, omasta jaksamisestani ja imetyksen onnistumisesta.. Kuinkas muilla asian laita??

Supistuksia alkoi tulla jo rv15 eteenpäin ja ne ovat olleetkin voimakkaita ja usein toistuvia, siksi minut määrättiin myös vuodelepoon.. Hassua kyllä, nyt loppua kohden supparit ovat ikäänkuin vähentyneet (?!)

Selkä ja kylkivaivoista kärsin, närästys ja ruoansulatusvaivat ovat tulleet erittäin tutuiksi. Jalkakramppeja/suonenvetoja sain usein tuossa rv30 tienoilla, nyt loppuneet (koputetaas puuta!) Jatkuva pissahätä on varmasti jokaiselle tuttu vaiva :D Ihon kutina ollut ajoittain todella voimakasta, olen itseni raapinut välillä ihan verille -> maksakokeissa kävin kahteen kertaan mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt. Rasvailen kyllä ahkerasti ihoa mutta ei se aina oikein auta.. Väsymys oli alussa hurjaa, nukuin 20h/vrk, nyt lopussa en sitten saakaan unta enää ollenkaan ja reilu viikon olen nukkunut yössä vain 2-4h!! :( Olen ihan uupunut ja tuossa muutama pv sitten romahdinkin; aloin voimaan pahoin, ruoka ei maistunut, oksetti, ahdisti, kuumeilin ja itketti kovasti.. Helpotti kun sain sitten tuossa yhden yön nukuttua kunnolla, olo koheni heti. Kuinkahan sitä sitten oikein jaksaakaan kun vauveli syntyy?? Ehkä myös sairastamani masennus vaikeuttaa asiaa, mutta nyt sitä toivoisi pystyvänsä vielä lepäämään ja keräämään voimia ennen kuin lapsi syntyy!! :/ Mitenkäs muilla tuo nukkuminen/unen laita?

Muutama viikko sitten oli viimeinen lääkärikäynti. Siellä kaikki oli oikein hyvin :) Vauvan pieni pää oli jo kiinnittynyt synnytyskanavaan ja kohdunsuu oli pehmennyt. Vauva on kuulemma valmis syntymään ja tulla tupsahtaa maailmaan kunhan tilat tarpeeksi ahtaiksi käyvät. Lääkäri siinä toivotteli onnea synnytykseen ja vointeja, :eek: KÄÄK, joko synnytys on näin lähellä?!? Pelottaa ja jännittää ihan valtavasti..

Neuvolakortissa:

*Verenpaineet: 104/60, samaa rataa mennään..
*Hb: 122, noussut vaikka olin unohtanut ottaa lääkkeet!
*Pissa ok.
*Paino 55.8kg, laskenut entisestä..
*Vauvan painoarvio: 2300-2400g
*Tarjonta: RT
*Sydän äänet hyvät ja liikkeitä paljon :heart:

Mikäli vauveli syntyisi lasketun ajan tienoilla, ennustettiin painoksi 3100-3500g! Saas nähdä kuinka meitin käy :p

Että tällaisia kuulumisia täältä! Terv. Santtuliini & Pätkis rv 34+5

Heräsin 4.30 supistukseen... Sitä sitten jatkui 6.30 asti, loppu ajasta 10min välein. Hiukan ennen seitsemää paloi hihat ja nousin ylös, loppui myös supparit.
No, tänään se ei haittaa kun on luvattu viedä tyttö Särkänniemeen. Tuskailinkin supistusten välissä et ei tänään, huomenna sitten :D Ikinä ei siis hyvä :LOL:
Neiti on kovasti lähdössä tänään Särkänniemestä mummolaan viikoksi!!! Kuinkahan äiti sen ajan kestää? :'( Ensi viikko olis siis otollista aikaa synnyttää ei tartteis huolehtia neitiä hoitoon.

Supistuksista vielä.
Mulla ne tuli ensimmäisen supparin jälkeen vain vasemmalle puolelle. Siis vasemalle sattui ja säteili jalkaan asti. Onkohan sellaiset 'normaaleja' supistuksia???
Hiiop, tuntuuhan noita näköjään nytkin tulevan muttei niin kipeitä. JOsko päivä Särkänniemessä olis viimeinen niitti ja huomenna vaikka lähtis syntymään :D (toiveajattelua)

Katsellaan kuinka käy...
Anne ja 'Emppu' 36+2

Tervetuloa Kesä-äiti! :) :wave:

Ja halit kaikille :hug: :hug:

Perjantaina alkoi mun äitiysloma ja kävin hakemassa äitiyspakkauksen, kiva että tuli se uusi. Tosi ihania vaatteita, mun suosikki oli ne pallokuvioiset vaatteet :) Mutta se toppahattu :eek: Kuinka se voi olla NIIN tajuttoman pieni?? Eihän se tule mahtumaan ollenkaan ensi talven/kevättalven paukkupakkasilla näille meidän kesävauvoille? Tai siis siltä ainakin tuntuu, kun isosiskon kanssa koitettiin sitä sen 7kk vanhalle tytölle, ja ei tosiaan mahtunut ollenkaan vaan jäi "töröttämään" päälaelle, ja ihan normaali kokoinen pää sillä prinsessalla on. Noh, eipä se haittaa, kun on muita toppahattuja, mutta olishan se kiva kun olis "samaa sarjaa" :snotty:

Eilen oltiin kirppiksellä myymässä äitin ja pikkusiskon kanssa, ja paloin aikasta ikävästi :kieh: Kuin sitä ihminen voikin olla niin tyhmä ja huonomuistinen, etten tajunnut käydä ostamassa aurinkorasvaa :headwall: Olin noin 4-5h siellä ulkona, mutta tuli kyllä tosiaan huomattua miten voimakas tuo aurinko on. Nyt on ihan kauheen arka selkä, naama, olkapäät, kädet jne... Mutta jospa se tästä pian helpottaa kun rasvailee B)

Jännä homma, miten kaikki kivut ja supistuksetkin on helpottaneet tässä lähiaikoina =) Eilen tosin vähän nippaili inhottavasti tuonne kohdunsuulle kun siivosin mökillä, mutta liitoskivut tuntuu vähän helpottaneen. Viime yönäkään en herännyt kertaakaan edes vessaan, vaikka aluksi aristi olla selällään/kyljellään tuon palaneen ihon takia. Eli yöunetkin parantuneet. Mä oon ennen ollut tosi aamutorkku, mutta kaipa se luonto hoitaa, kun nyt oon alkanut herätä aamuisin ihan ihmisten aikoihin ihan ilman mitään kelloja, ja ei edes nukuta. Hassua ja nurinkurista, kerrankin kun saisi ihan luvan kanssa nukkua aamuisin piiiiitkään, kohta se ei enää onnistu :D Muutenkin jotenkin sellanen touhu olo koko ajan, ei malttais oikein levätä, vaan koko ajan tekis mieli tehdä jotain hyödyllistä...

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille, mä lähden nyt mökille nauttimaan kesästä :wave: B)

Vauvelihaave & Elbert 35+1

(Katseltiin siskon kanssa netistä kaikkia harvinaisia nimiä, ja tuo Elbert kuulosti ihan meidän epeliltä :D :LOL: )

Yhteistyössä