Moikka Heinämassut!!
Ihan ensimmäiseksi halaus kaikille :hug:
On nyt hieman jäänyt tää tietokoneella käyminen ja palstailu siinä samalla, kun on ollut niin ihanat ilmat :ashamed:
CotHaille onnittelut uuteen kotiin :flower:
aurinkoinen81 Voi että miten inhottava tilanne :/ :hug: Toivon mukaan se mies siitä asettuisi, kuulostaa kyllä hieman kummalliselta tuo tuollainen käytös
Jospa se jännitys/stressi purkautuu hänellä noin ikävällä tavalla? Toivottavasti tosiaan pian tajuaa, miten tyhmästi käyttäytyy ja parantaa tapansa
:hug:
Niin ja TOTTAKAI KUULUT HEINÄMASSUIHIN =) Ihan niin kuin kaikki muutkin, joilla la heinäkuussa, vaikka vauva syntyisikin kesä/elokuussa.
Noita uuniruokavinkkejä kun kyselit, niin minä kalan ystävä teen lohilaatiokkoa -> tosi helppo ja nopea ruoka
Valmis perunasipulisekoituspussi ja valmiita marinoituja kirjolohisuikaleita. Puolet perunoista voideltuun vuokaan, kalat väliin ja loput perunasuikaleet päälle. Ja vielä 2prk ruokakermaa päälle (joskus laitan kerman sekaan mausteita, mutta kalat kun on valmiiksi marinoitu, niin en aina) ja uuniin. NamNam
Shannon Täällä toinen joka nauttii kesästä, auringosta ja lämmöstä :wave:
:heart: B)
On niin ihanaa kun viimeinkin tuli kesä!! Välillä tietenkin on tukala olo, mutta silti olen paljon onnellisempi nyt, ja nää raskausvaivat ei tunnu niin pahalta. Kaipa se sitten on sitä että mieli on niin pirteä, ettei jaksa pienistä välittää
Ja jotain on jäänyt poiskin, nimittäin supistukset! Selkä on kyllä vaivannut siitäkin edestä, ehkä osin siksi etten malta ihan kamalasti levätä kun tekee vaan mieli olla ulkona ja touhuta kaikkea.
Tulin käymään kotona, laitoin koneellisen vauvan pyykkiä pyörimään että on sitten vähän jotain edes valmiina, jos syntyiski pian. Ollaan nyt oltu koko viikko tuolla "maalla" mun kotipaikalla ja mökillä käyty saunomassa ja siivoamassa sitä kesäkuntoon. Viime kesän lopulla sinne valmistui yksi lisähuone parvelle, jota ei ehtinyt kukaan käyttää/siivota. Nooh...mulla (ja miehellä) on niin kova hinku päästä sinne yöpymään pian, niin siivosin sen sitten eilen kokonaan. Äiti oli kyl kauhuissaan, sen mielestä mä en edes saisi kiivetä koko parvelle, kun ne portaat on sellaset aikasta kapeat ja jyrkät. Ainoastaan imurin kuljettamiseen tarvitsin apua, muuten raahasin pesuvedetkin ylös ja alas niitä tikkaita. Hieman oli kyllä hankalaa päästä niihin nurkkiin, kun on siis vaan siitä keskeltä niin korkea että pystyy seisomaan, ja harjakaton mukaan madaltuu reunoihin. Mä sitten möngin siellä selällään, kyljellään, istuillaan, kontallaan, polvillaan, kyykyssä ja vaikka miten päin, ja pesin joka ikisen hirren sekä katon ja lattian rätti pelillä. Mutta nyt on hyvä mieli kun sain sen siivottua, ja pääsee sisustamaan sitä.
Kaikista kummallisinta, ettei edes yhtään supistellut sen urakan jälkeen, ja vielä pari viikkoa sitten ne alkoi melkeinpä pienimmästäkin hommasta
Eli varmaankin sit vauvan syntymä menee sinne elokuulle asti ja on joku 5-kiloinen :$
Keskiviikkona (6.6) oli neuvola, tässä kuulumiset:
Rv 34+4
Painoa ei pienestä turvotuksesta huolimatta ollut tullut yhtään lisää (johtuu varmaan siitä kun olin kipeänä, niin paino laski kun ei pystyny syömään mitään).
Verenpaine: 138/78
Pissa ok
HB: 120 (jee jee, vähän noussut, kun viimeksi 116)
Syke 130-160 (vauvelilla oli joku jumppatuokio, spurttaili oikein kunnolla :heart: )
SF: 34,5 cm
eli sit omaa tasaista yli yläkäyrän menevää käyrää jatkaa
Ja täällä taitaa olla myös säästökuuri neuvolassa :headwall: Mä luulin että viikolta 36 käydään loppuaika joka viikko neuvolassa, mutta ei täällä, ei |O
Seuraavan ajan antoi viikolle 37, sen jälkeen viikolla 39 käynti ja viikolla 40. Eli vasta 39 viikolta käynnit joka viikko.
Eilen pyörin tuolla kaupungissa, kävin vielä ostamassa vauvalle vähän lakanakankaita, josko sais ne vielä ommeltua ja pari pyyhettä. Lisäks ostin muovifroteeta, kun laskeskelin et tulee halvemmaksi ostaa sitä kangaskaupasta metritavarana kuin kaupasta niitä valmiiksi leikattuja paloja. Äitiyspakkauksestakin tuli se kortti tänään, pitääpä lähteä kohta hakemaan kun tuo kone lopettaa ja saa vauvan potkarit narulle :heart:
Vielä pitäis se isyyspakkaus väkertää kokoon, kun meinasin antaa sen tässä lähiaikoina
Vauvelihaave & Pikkuinen 34+6