***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

onks tääl ketään joka omistais ylimääräisiä pikkuhousuja (vauvalle) tai sit joku joka ei tykkää siitä uuden pakkauksen kietaisubodysta? Mä voisin sit noi ostaa pois jos joku ei käytä. Mä en ottanut pakkausta ja kietaisubodeja ja pikkareita olen kyl etsinyt. :D

Nyt lähden esikoista nukuttamaan.
[/b]kiitos kaikille haleista :hug:

Tässä taas tätä omaa (.), kun tänään terkkarilla kävin.
Rv: 35+2
Painomuutos: +600 (kokonaisuudessaan tullut lisää 5 kg)
Turvotus: -
RR: 110/70
Pissa: Ok
Sf: 31
Tarjonta: pt? :LOL: :LOL: :LOL: arvakaa huvittiko kun laittoi tuon kysymysmerkin tuonne perään? Ei ollut varma, että kumpi pää on kumpi!
Syke: +
Liikkeet: ++

Hel..tillinen päänsärky on vaivannut viikon, mutta ei se ainakaan veren-paineista johdu. Panadolia olen ottanut vasta ihan kovimpaan särkyyn ja sit petiin. Jos sitä ottais lääkärin ohjeen mukaan aina kun särkee, niin mut luokiteltaisiin varmaan väärinkäyttäjäksi kun olisin pilleripurkilla tunnin välein :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: ! No toivottavasti se tuosta antaantuu! Kädet ja jalatkin kutisee, mutta maksa-arvot normaalit! Onneksi! Olen mä aika ihme tapaus. :headwall: :headwall:

No eipä tässä muuta kuin aurinkoista loppuiltaa kaikille ja :hug: :hug:
kaikille jotka sitä tarvitsee. Nämä :hug: :hug: täällä on tehnyt monta
kertaa päivästä siedettävämmän, kun on ihmisiä, jotka tosissaan ymmärtää, ELI SUURI KIITOS KAIKILLE! :flower: :flower:

T: Saikku ja "hipsukka" 35+2

saikku oletko kokeillu tohon pääkipuun panacodia? mulle neuvolasta sen neuvoivat ja loppui muuten päänsärky paljon paremmin, sitä saa syödä saman verran kuin sitä panadolia.

Sit mun kuulumiset.. just tulin kitkemästä kukkapenkkiä :) se siitä vuodelevosta, mut noi kukat mienas ihan oikeesti kuolla!! :'(
Mä pyysin et jos mies ois ne voinut kitkeä niin vastaus oli "joo mä kitken ja laitan samal siihen nurmikon siemenen" se kun haluis noista päästä eroon ja on sanonu et jos en ite saa kukkia hoidettua laittaa nurmikon.. :headwall: mua otti niin kamalasti päähän toi sen lause et oli ihan pakko käydä se kitkemäs, nyt se on sit tehty. Ainakaan vielä ei kamalan huono olo ole, ainut vaan et tuskasen kuuma.. ja täällä meillä kun ei ole suihkua niin on tosi tylsää nyt istuu ja odottaa millon lähdetään ajaan mun porukoiden luo.
Nyt vaan kovasti toivon ettei vauva tuosta paljon kärsinyt, toisaalta en kyl usko se on ollu tänään taas tosi liikkuvainen :)

Mä varmaan olen tän jo kertaalleen kysynyt, mut käyttääkö joku muu tukisukkia nyt raskauden aikana? Olen vaan miettiny et mitä jos näillä helle keleillä olis ilman sukkii, pahentaako miten pahasti turvotusta? Mulla jalat on joka ilta tönköt vaikka sukkia pidän aamusta asti :(
T:Ansku ja toukka 33+4

On mulla panacodiakin, mutta ei sekään tehoa! Jotain uuttakin sain (en nyt muista nimeä :headwall: ), mutta akuutin rahapulan takia olen joutunut siirtämään sen hakua! :ashamed:

No panadol ja lepo on yleensä auttanut edes hiukan :)

T: Saikku ja "hipsukka" 35+2

Omaa napaa tuutin täydeltä:
Neuvolassa tuli sitten käytyä. Kaikki ok, eipä siellä paljon uutta enää tule. Paino ja sf mitta vaan kasvaa, muuten tuntuu kaikki pysyttelevän samoissa =) Painoahan siis on tullut ruhtinaalliset 14kg :whistle: , mutta kohtahan tämä kasvaminen loppuu :D Ei tässä nyt enää montaa viikkoa luulisi menevän...

Mentiin tytön kanssa suoraan neuvolasta rannalle. Taisin polttaa selkäni, kun siihen malliin polttelee (en ole uskaltanut vielä katsoa tulosta). Jostain syystä tuo selkäpuoli on vaaleampi kuin vatsaosasto :D Päätin sitten mennä taas uimaan, olen uinut muutamana iltana eikä mitenkään pahaa ole tehnyt. Nytpä sitten vesi tuntui jumalattoman paljon kylmemmältä!!! Mahani sain kasteltua, mutta tissit oli liian kova pala ja piti luovuttaa :) Ei tainnut vaan vatsa kylmästä vedestä tykätä, on siitä asti supistanut lähes koko ajan. On vaan näitä kivuttomia, kiristäviä suppareita :/ Nytkin kokoajan vatsa kireänä :kieh:

Jees, huomenna se kauan odotettu 36rv täynnä ja lupa syntyä!!!!! Eihän varmasti tule sieltä kun lupa annetaan, loppuu varmasti nämäkin supistukset :(

Täytyis varmaan pakata sairaalakassi lähipäivinä, jotenkin se tuntuu vieläkin liian kaukaiselta asialta... Tos.näk. sitten lähtötohinassa nakkelen kassiin kiireesti jotain, esikoisen aikaan kassi taisi olla tähän aikaan jo pakattu (useampaankin kertaa :) )
Eipä kyllä, eihän mulla ole sitä sänkyä eikä turvakaukaloakaan vielä, samoin suurin osa vaatteista puuttuu... Tarkoitus olis hakea ne viikon päästä kun mennään pikkuveljen rippijuhliin. Tosin asukilla on lupa syntyä ennemmin, saan kaverilta lainaan tarvittavat siksi aikaa kunnes omat on kotona.

Eiköhän tämä tälle illalle riitä... Näkemiin ja kuulemiin!!
=) =)

Ninniliina ei ole ei, lantiokipu siitä että olisi nuppu laskeutunut.. viihtyy edelleen paukuttelemassa kylkiluita ,niin kuin tänään neuvolassa todettiinkin... :| ja minä olen tilannut synnytyksen sinne kahden viikon päähän niin saisi nyt rueta laskeutumaan.. :kieh: no, ensi tiistaina se koko arvio.. :whistle:
Juups... eli paino noussut nyt 750g viikko... :whistle: terkka meinasi että kuumuus aiheuttaa turvotusta..noh, ei ole vielä 10kg menny rikki ;)

saikku toivottavasti päänsärky hellittäisi pian! Olethan muistanut juoda tarpeeksi vettä? Itsellä kolmen päivän päänsärky hävisi, kun tajusin juoda enemmän vettä... :ashamed:

Oma ( . ) Tänään oltiin esikon kanssa melkein koko päivä rannalla. Tehtiin oikein eväät kylmälaukkuun ja äidille muutama vauvalehti lukemiseksi :D Hyvin meni neljä tuntia ja nyt kyllä väsyttää itseäkin hyvin. Vielä pitäisi pakata esikolle tavarat valmiiksi jalkapalloleiriä varten. Miun poju on niin iso jo :snotty:

Kävin muuten itsekin pari kertaa uimassa tänään. Tarkoitus ei ollut kuin kahlata, mutta ampiaisen yritetty korvaani huomasin yhtäkkiä olevani umpisukelluksissa... Olen allerginen ampiaisen pistolle ja pelkään amppareita aika lailla. Mutta ei tullut supistuksia ja sen rohkaisi käymään uudelleen kastautumassa. Vilvoitti hyvin :D

jossu + vili 34+3

nyt nolo kysymys...teille jotka asiasta enemmän tiedätte... :ashamed: voiko olla supistus sellainen että tuntuu että mahaa vääntäisi ihan älyttömästi ja että pitää keretä vessaan justiinsa ettei vaan tule housuun ja sitten kumminkaan mitään ei tule?? ja mahaa siis vääntää ja vetää ihan luonnottomaan asentoon..?? :eek: :ashamed: mitä tämä on.. niitä on tullut jo kauan mutta nyt oli pahoja!!

esikoinen kaipa supistusta voi kuvailla noinkin. massu menee miula suppareista sekaisin, joten vatsaa vääntää supparin aikana ja masu menee sellaiseksi suppu-palloksi. miula huomaa masun muodosta selvästi milloin supistus on menossa.

:snotty: kohta pitää lähteä viemään pojua ensimmäiselle yön yli leirille :snotty: poju on innoissaan, mutta äitiä hirvittää :LOL: mietin just, että pitäisikö sanoa ohjaajille, että jos äidille tulee liian kova ikävä, tulen illalla hakemaan pojun yöksi kotiin :LOL: :LOL: :LOL:

jossu + vili 34+4

Alkuperäinen kirjoittaja esikoinen:
nyt nolo kysymys...teille jotka asiasta enemmän tiedätte... :ashamed: voiko olla supistus sellainen että tuntuu että mahaa vääntäisi ihan älyttömästi ja että pitää keretä vessaan justiinsa ettei vaan tule housuun ja sitten kumminkaan mitään ei tule?? ja mahaa siis vääntää ja vetää ihan luonnottomaan asentoon..?? :eek: :ashamed: mitä tämä on.. niitä on tullut jo kauan mutta nyt oli pahoja!!
...mulla on muuten ollu tuon tapainen jokin aika sitten! Olin ihan varma että kohta tulee semmoinen *piip* mutta sitte pöntöllä kökkiessä ei kuulunu pihaustakaan. Sitte se vaan meni ohi itsestään. :eek:

Oon menossa neuvolaan.. vartin päästä aika. :) Pitäs vissiin ruveta lähtemään.

tänään taas labrassa käyty! :) siirsin tiistai äippäpoliajan jo maanantaille kun maanantai aamuna loppuu noi maksalääkkeet. Onneks oli puhelimessa ystävällinen kätilö ja katsoi ajan heti maanantaille. Ei nimittäin tee mieli ostaa 100tablettia maanantaina jos tiistain jälkeen käynnistävät :( noilla kun ei ole käyttöä synnytyksen jälkeen.
No nyt siis pitää jaksaa jännätä vielä maanantaihin asti, sit ainakin selviää vähän taas jotain. :)

Eilen tarkistin et onhan vauvan kotiin tulovaatteet valmiina, tosin jos keskosena syntyy ei noilla taida kiire olla :(
Onko kellään tietoa miten mahtaa olla kotiutetaanko äiti ennen vauvaa? jostain luin/kertoko täällä joku :ashamed: et vauva oli ollu teholla ja sit pääsi vierihoitoon. Mut sillon vissiin äiti ollu kokoajan sairaalas..

Meillä tuo aurinko taas paistaa, tulossa taas tosi lämmin päivä. Sääli vaan kun ei ole uimarantaa lähellä mieluusti veisin tytön sinne nauttimaan.. no toisaalta tykkää kyl leikkiä sisälläkin kun yöt joudutaan aina olemaan kotoa pois.
Heinäkuun 17pv jläkeen tulee kosteusmittaaja, jospa sitten sias jo saunaan ja pesuhuoneeseen vetää vesieristeet, niin etenis tuokin urakka paremmin.

jos jollain olis huomiselle helppo uuniruoka vinkki ottaisin vastaan. mieluiten sellainen missä ei tarttis paljon valmistella :LOL: nyt on syöty jauhelihakiusausta mut se loppuu tänään. joten illasta on ruokaa tehtävä.

kutkutus olen yrittäny laittaa sulle yytä..tulikohan perille? Mä en nimittäin ole yhtään varma.
T:Ansku ja toukka 33+5

Kuulkaa, se on vissiin pehmentäny tää helle miun pään ihan lopullisesti! Mutta miun tekis jo mieli synnyttämään. Siis toki ihan sitä nyyttiä kainoloon, mutta myös ihan tosi toimiin... Sinne saliin ja ähkimään ja puhkumaan! :eek: :D

Eilinen ilta ja viime yö oli aika kamalia. :/ Käytiin koko perhe kirjastossa (kävellen) ja vaikka matkaa ei ole kun varmaan vähän reilu puolisen kilometriä, ni oli se vaan aika rankka reissu. Matkalla oltiin vielä laskemassa mäkeä päiväkodin pihalla. Illalla sitte supisteli (vähän keljustikin) ja jalat turpos ihan mahdottomiksi. Vieläkin särkee sekä jalkoja että selkää, vaikka mies :heart: yölläkin niitä hiero...

Mutta mie tuossa juur laskin, että "pahimmassakin" tapauksessa enää kuutisen viikkoa ja sitte se on siinä. :D Eli meidän matot tulee varmaan hirmusen puhtaiksi juhannuksena mökillä... :whistle: :D

Onko teillä monilla tuskaisaa tää loppu odotus kun on lämpimät ilmat? Mie en tykkää yhtään, kun tuntuu siltä että kaikki luulee tän olevan tuskaisaa mulle, ja tulevat sitten voivottelemaan että "voi voi sua kun joudut tällä säällä olemaan viimeisilläsi." Päinvastoin on mulla. Olen aina rakastanut lämpöä ja aurinkoa, jo ihan pienestä asti.Mä istuskelen partsilla 4-6 tuntia päivässä ja nautiskelen, syön ja luen lehtiä yms.. nyt sain kudottua vaaville peiton, se on hiano vaikka itse sanonkin ;) eli minun mielestä tämä ei ole yhtään tuskaa ja kun sanon ihmisille niin ne ovat ihan hoomoilasina kun kuulevat että nautin grillata itseäni.. ja sen kyllä huomaa kun olen jo niin nee****. :) Vielä kun voi siis nautiskella rauhassa.... ;)

Näkeekö kukaan muutes synnytyksestä unta? Mä olen jo kahdesti nähnyt, ja tuloksena on ollut niiiiin ihana ja kaunis vauva että! Viime yönä näin taas unta, syntyi saunaan, ja isi ei ehtinyt paikalla, se oli tosi outo uni. Mutta molemmat synnytykset ovat unissa olleet todella helppoja. Liekö tarkoittaa sitten että on kaikkiea muuta kuin helppoa, se jää nähtäväksi..

ÄP tuli eilen :):):) Oli uusi pakkaus, ihania vaatteita, etenkin ne vihreät pallokuvioiset.. Tarviiko niitä välttämättä pestä niitä äp:n vaatteita???

Asiasta toiseen, nyt on tullut jo 21kg lisää :whistle: .... Sf-mitta oli 34cm viikko sitten mitattuna.. Yöllä ei saa enää nukuttua kun vaavi painaa niin ikävästi..

Minun puolesta saisi tulla heti kun 37 viikkoa tulee täyteen, niin päästään haikaranpesään :) Jotenkin haluisi että tulisi pian, niin tämä jännitys, että milloin tulee, menisi ohi, mutta toisaalta on se niin ihanaa kun se tuolla masussa on vaikka välillä on vähän hankalaa olla ja liikkua :)

mutta mutta eipä muuta sitten, hipsin taas tuonne arskaa ottamaan B) B) Mukavaa päivää kaikille!

Shannon 36+3

äsken laitoinnkai vahingossa tyhjän vastuksen :ashamed: on muuttunu palsta siitä kun viimeks kävin.hitsi että supistelee mukavasti taas :eek: viikkoja nyt 36+3 ja paikat oli tänään lekurin mukaan pehmenny ja kohdunkaula sentin enää...tulis vaan.eka tuli pari viikkoa etuajassa,onks muilla käyny niin että olis tullu seuraavakin aikaisin?harmitti itteä ku oma paino oli pudonnu viikossa 700g..hö..eikä kohdun mitta kasvanu yhtään viime viikosta :( aina ressi,ettei vaavi kasva,snif.onks muilla ns.normaalipainosilla tai hoikilla tippunu lopussa paino?trvotus tosin kadonnu ja viime viikolla sitä oli,ehkä sekin vaikuttanu...eka vauva oli vaan 2480g ku synty.voiku olis tääkin ees sen kokonen!!vaikka ultrasa oli painoarvio viikolla 34 2500g sillon eli pitäis olla ok,mutta omasta mielestä masu niiiin pieni... :(

Alkuperäinen kirjoittaja aurinkoinen81:
.
kutkutus olen yrittäny laittaa sulle yytä..tulikohan perille? Mä en nimittäin ole yhtään varma.
T:Ansku ja toukka 33+5
aurinkoinen81 Perille tuli, en vaan ole kerennyt vastaamaan, paitsi ihan äsken. :ashamed:

Sairaalakassista myös aurinkoiselle: Sulla taisi puuttua tosta listasta ainakin kamera, jos meinaatte kuvia ottaa...

kutkutus 34 + 6 (pakko oli tarkistaa neuvolakortista...raskausdementia vaivaa...)

Moikka Heinämassut!!

Ihan ensimmäiseksi halaus kaikille :hug:

On nyt hieman jäänyt tää tietokoneella käyminen ja palstailu siinä samalla, kun on ollut niin ihanat ilmat :ashamed:

CotHaille onnittelut uuteen kotiin :flower:

aurinkoinen81 Voi että miten inhottava tilanne :/ :hug: Toivon mukaan se mies siitä asettuisi, kuulostaa kyllä hieman kummalliselta tuo tuollainen käytös :eek: Jospa se jännitys/stressi purkautuu hänellä noin ikävällä tavalla? Toivottavasti tosiaan pian tajuaa, miten tyhmästi käyttäytyy ja parantaa tapansa
:hug:
Niin ja TOTTAKAI KUULUT HEINÄMASSUIHIN =) Ihan niin kuin kaikki muutkin, joilla la heinäkuussa, vaikka vauva syntyisikin kesä/elokuussa.

Noita uuniruokavinkkejä kun kyselit, niin minä kalan ystävä teen lohilaatiokkoa -> tosi helppo ja nopea ruoka :D
Valmis perunasipulisekoituspussi ja valmiita marinoituja kirjolohisuikaleita. Puolet perunoista voideltuun vuokaan, kalat väliin ja loput perunasuikaleet päälle. Ja vielä 2prk ruokakermaa päälle (joskus laitan kerman sekaan mausteita, mutta kalat kun on valmiiksi marinoitu, niin en aina) ja uuniin. NamNam :p

Shannon Täällä toinen joka nauttii kesästä, auringosta ja lämmöstä :wave: :D :heart: B)

On niin ihanaa kun viimeinkin tuli kesä!! Välillä tietenkin on tukala olo, mutta silti olen paljon onnellisempi nyt, ja nää raskausvaivat ei tunnu niin pahalta. Kaipa se sitten on sitä että mieli on niin pirteä, ettei jaksa pienistä välittää :D Ja jotain on jäänyt poiskin, nimittäin supistukset! Selkä on kyllä vaivannut siitäkin edestä, ehkä osin siksi etten malta ihan kamalasti levätä kun tekee vaan mieli olla ulkona ja touhuta kaikkea.

Tulin käymään kotona, laitoin koneellisen vauvan pyykkiä pyörimään että on sitten vähän jotain edes valmiina, jos syntyiski pian. Ollaan nyt oltu koko viikko tuolla "maalla" mun kotipaikalla ja mökillä käyty saunomassa ja siivoamassa sitä kesäkuntoon. Viime kesän lopulla sinne valmistui yksi lisähuone parvelle, jota ei ehtinyt kukaan käyttää/siivota. Nooh...mulla (ja miehellä) on niin kova hinku päästä sinne yöpymään pian, niin siivosin sen sitten eilen kokonaan. Äiti oli kyl kauhuissaan, sen mielestä mä en edes saisi kiivetä koko parvelle, kun ne portaat on sellaset aikasta kapeat ja jyrkät. Ainoastaan imurin kuljettamiseen tarvitsin apua, muuten raahasin pesuvedetkin ylös ja alas niitä tikkaita. Hieman oli kyllä hankalaa päästä niihin nurkkiin, kun on siis vaan siitä keskeltä niin korkea että pystyy seisomaan, ja harjakaton mukaan madaltuu reunoihin. Mä sitten möngin siellä selällään, kyljellään, istuillaan, kontallaan, polvillaan, kyykyssä ja vaikka miten päin, ja pesin joka ikisen hirren sekä katon ja lattian rätti pelillä. Mutta nyt on hyvä mieli kun sain sen siivottua, ja pääsee sisustamaan sitä.
Kaikista kummallisinta, ettei edes yhtään supistellut sen urakan jälkeen, ja vielä pari viikkoa sitten ne alkoi melkeinpä pienimmästäkin hommasta :eek: Eli varmaankin sit vauvan syntymä menee sinne elokuulle asti ja on joku 5-kiloinen :$

Keskiviikkona (6.6) oli neuvola, tässä kuulumiset:
Rv 34+4
Painoa ei pienestä turvotuksesta huolimatta ollut tullut yhtään lisää (johtuu varmaan siitä kun olin kipeänä, niin paino laski kun ei pystyny syömään mitään).
Verenpaine: 138/78
Pissa ok
HB: 120 (jee jee, vähän noussut, kun viimeksi 116)
Syke 130-160 (vauvelilla oli joku jumppatuokio, spurttaili oikein kunnolla :heart: )
SF: 34,5 cm :eek: eli sit omaa tasaista yli yläkäyrän menevää käyrää jatkaa :LOL:

Ja täällä taitaa olla myös säästökuuri neuvolassa :headwall: Mä luulin että viikolta 36 käydään loppuaika joka viikko neuvolassa, mutta ei täällä, ei |O

Seuraavan ajan antoi viikolle 37, sen jälkeen viikolla 39 käynti ja viikolla 40. Eli vasta 39 viikolta käynnit joka viikko.

Eilen pyörin tuolla kaupungissa, kävin vielä ostamassa vauvalle vähän lakanakankaita, josko sais ne vielä ommeltua ja pari pyyhettä. Lisäks ostin muovifroteeta, kun laskeskelin et tulee halvemmaksi ostaa sitä kangaskaupasta metritavarana kuin kaupasta niitä valmiiksi leikattuja paloja. Äitiyspakkauksestakin tuli se kortti tänään, pitääpä lähteä kohta hakemaan kun tuo kone lopettaa ja saa vauvan potkarit narulle :heart:
Vielä pitäis se isyyspakkaus väkertää kokoon, kun meinasin antaa sen tässä lähiaikoina :D

Vauvelihaave & Pikkuinen 34+6

pepenmami Mä kun odotin kakkosta niin paino lähti loppu ajasta laskemaan. Muutenkaan ei koko aikana tullut kuin pikkasen alta 7kg painoa lisää joten huolissani olin painon putoamisesta. Tuolloin kyl th sanoi et painon tippuminen voi olla merkki synnytyksen lähestymisestä. Tosin mulla ei, yli meni ja käynnistettiin. Kakkosen aikaan myös sf-mitta pysähtyi rv 36 eikä noussut siitä enään ollenkaan. Muutenkin sf-mitta oli pieni koko ajan, masu aivan olematon. Vauva kun syntyi ei kätilö ollut uskoa miten mahtunut mahaan. Poika painoi lähes 4kg.
Nyt tämän kolmannen aikaan myös kerran jo paino tippunut, muutenkaan painoa ei pahemmin tullut lisää niin ei neuvolas ainakaan tykätty. Sf-mitta kasvaa hitaasti ja alakäyrillä mennään... Vähän mietityttää et kasvaako vauva enään ollenkaan...

Mutteri :hug: :hug: voi sua! Ei enää kauaa: ihan oikeesti! (vaikka tiedän kyllä, että vikat päivät ja viikot on pahuksen pitkiä...)

esikoinen supistus voi hyvinkin olla tollanen, etenkin sitten synnytyksessä se vauva painaa niin paljon suolta, että tuntuu siltä, että olis koko ajan järjetön hätä
Luin yhden synnytyskertomuksenkin, jossa äiti oli luullu saaneensa mahataudin kun oli koko yön joutunu pöntöllä kykkimään ja vasta pikkuhiljaa tajunnu, että ne vatsanväänteethän tuli säännöllisesti...
Mulla kanssa supistus tekee mahasta ihan muotopuolen.

johantero vai on äitin vauva ihan yksinään pois kotoa yötä :D etköhän sinä pärjää ;)

Shannon toinen auringonpalvoja ilmottautuu vahvuuteen B) Tai siis en nyt kovin ole auringossa istunut, mutta mun mielestä on vaan ihanaa, että on näin lämmin! Mun olis varmaan pitäny syntyä johonkin toiseen maahan...

Omat ajatukset alkaa olla ihan täysin synnytyksessä ja vauvassa. Tuntuu kun eläis jossain ihan omassa maailmassa, johon ei mahdu kun minä ja vauva - ja niin se varmaan pitääkin olla. Tiedän, että tällälailla pystyn henkisesti valmistautumaan synnytykseen (vaikka tällä kertaa jo tietää mm. että millasia ne kivut oikeasti on yms.) ja odottelemaan sitä rauhallisesti. Muutenkin on pitkästä aikaa rauhallisempi olo :) Kyllä tämä tästä varmaan vielä elämäksi muuttuu.

Sitähän mun piti vielä kysyä, kun unohdin neuvolan tädiltä keskiviikkona tiedustella... Että saako järvessä uida tai suositellaanko sitä välttämään tässä vaiheessa raskautta?
Kun eikös silloin, jos paikat lähteny aukeemaan, se ole kielletty tulehdusriskin vuoksi? Mutta mistäs minä tiedän mikä tilanne kohdunsuulla on, kun ei ole ollut mitään tarkastusta sitten viikon 27 vai 28 :headwall:
Ja onhan se vielä tietty vähän viileetä ja oliko niin että kylmä vesi voi aiheuttaa suppareita? Olis vaan niin ihana mökillä pulahtaa, viilentäis kivasti =) Paitsi ettei mun kummankaan uimapuvun yläosa enää menny päälle, kun on rinnat näköjään kasvanu niin paljon viime kesästä :kieh: Onneks se ei tuolla omalla mökillä ole niin tarkkaa :) Eikä viitti mitään äitiysuikkaria ostaa muutaman viikon takia, ja synnytyksen jälkeen kun ei sit kuitenkaan voi jälkivuodon takia oikein pulikoida :/

Ninniliinaa siteeratakseni täälläkin ajatukset alkaa vaan pyöriä tulevassa synnytyksessä... ihan kuin elämässä ei nyt muuta olis.. kai se on se oma hadistava olokin, mikä pakottaa ajattelemaan, että pian, ihan pian .... Mulla on henkilökohtaisesti jo sellainen olo, että aivan sama, vaikka täältä tultais poikittain maailmaan, kunhan tullaan maailmaan.. :snotty:
Jokainen supistus joka tulee, on nautinnollinen ja pettymys on valtava kun ne loppuu... joten kesä82 ei sinulla ole helteen pehmittämä, vaan vauvan pehmittämä pää, niinkuin meillä muillakin :D ;) mäkin vaan odotan hetkeä että pääsis jo tositoimiin...

Shannon onpas mukava kuulla että on muillekkin tuot apainoa siunaantunut.. täällä nimittäin 18 kiloa tulla poksahtanut :whistle: Mutta mä en vaan jaksa enää välittää.. tulkoot mitä on tullakseen,., kyllä ne pian lähtee ;) ei siis ihan itekseen mutta lähtee kuitenkin.. ja vauvahan ottaa nyt loppuviikoilla itteensä painoa, joten siitäkin sitä sitten tulee ;) (heh, sillä selitän kilon pari, millä loput?? :whistle: )

Vauvelihaave mun teito ei nyt perustu mihinkään faktaan, mutta muistaisin kuulleeni ettei enää kannattais kauheesti uida järvissä.. Mekin huomenna mennään miehen töiden päälle rannalla, ja kyllä se mulla menee ihan vaan istuskeluun ja oonan pulikoittamiseen :) en mä uskalla, vaikka mieli tekis...

Mites teillä kaikilla onko teillä itku herkässä??? Mä en ymmärrä, mä vollotan joka ikistä asiaa mikä vähänkin kenkuttaa... :ashamed: ja jos joku asia koskettaa vähänkin, mä itken. Jos joku asia tuntuu onnelliselta, mä itken.. :/ :) ei tajuu...

Vettä menee ihan tajuttomasti ja hermot on todella kireellä aikaajoin... tää kuumuus ei todellakaan ole mun juttuni.. ei ollenkaan.. illat on kyllä ihania.. voisin istua tuolla pihalla vaikka kuinka ja kauan... siinä seitsämän jälkeen.. mut keskipäivän kuumuus on ahdistava..

Kesänlapsen kanssa selvis että jännäillään saman sairaalan kesäsulkua :whistle: Hänkis menis tohon samaan sairaalaan synnyttämään kuin minä.. mutta jos synnytys tapahtuu sulun jälkeen, hän suuntaa poriin, minä turkuun..

Oikeen mukavaa ja aurinkoista viikonloppua teille kaikille!!!!!

Ja Helmi-Kanalle hirmuisesti onnea pikkuisesta pojasta!!! :heart: :flower: tästä se tosiaankin lähtee... pian meillä on nyyttejä sylit täys :heart: :heart: :heart:

Heidi ja "Pinja" 34+6 :heart:

ps. Toi Pinja on nyt meidän "virallinen" työnimi joka on merkattu sairaalan lappuihinkin.. joten hän on nyt sitten täälläkin Pinja loppuun asti...

Aurinkoista päivää!
Ihanaa kun on kesä. ottaisin arskaa aamusta iltaa jollei tuol takapihalla olis sataa ampiaista mitä pitää varoa. Ne on NIIN kärttysiä et hyökkii päälle. :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

esikoinen mulla on ollut muutama samanlainen sellanen ihan hassun kummallinen suppari. Maha vääntää ihan hassuksi ja epämääräisen muotoiseksi.

Shannon oliko sulla kaikki äitiyspakkauksessa ehjiä? Mä pesin ja olin laittamassa niit laatikkoon niin sitten ajattelin et avaan napit valmiiksi niin siit vihreäpallollisesta oli neppari irti. Laitoin sitten takaisin sen... :/

Miten muuten kysyin jo aikaisemmin mut uskaltaako rv33+5 mennä konserttiin? voiko vauvalle tulla jotain kuulovaurioita?

Mites tänne saa lisättyy kuvan? koitin lisätä mut ei mitään tuu???

Karoliina+ "petteri"

Moikka!
shannon täällä yksi joka nauttii kesästä ja auringosta ja lämmöstä :wave:
Ainut mistä en tykkää on nää itikat ja mäkäräiset, näitä kun näkyy tänä kesänä olevan ihan riittävästi :kieh: , asutaan järven lähellä ja tuossa takapihalla on koivikkoa, ei voi pitää edes takaovea auki kun heti on 50 itikkaa sisällä, muovisesta suikaleoviverhosta huolimatta!
Meillä onkin iltaisin aina metsästyshommat menossa, eilenkin illalla oikeesti varmaan se 50 itikkaa löyty sisältä!
Jalat on niin täynnä paukoja, että ei mahu enää uusia reikiä! :D
Tänään supistellut taasen jonkun verran, mulla tuntuu supistuksen aikana lähinnä, että olis hirveä pissahätä, mutta mitään ei tule ja sit maha on kun kivi :/
Nii ja sit yhdynnän jälkeen joku tunti kiristi ihan kunnolla tuolta kohdunsuulta, välillä vihlas ja tuikkas...meillä onkin tää seksielämä mellkein kokonaan jo kuollut tässä viimesen parin kuukauden aikana :ashamed: kun ei kerta kaikkiaan vaan kiinnosta tai jaksa!
Meillä alkas olla vauvalle kaikki tavarat valmiina ja pestyinä, sänky on vaan vielä varastossa, ehtiihän sen sit joskus hakea!
Sairaalakassia oon vähän pakkaillut, mulla mukana:
- imetysliivit
- liivinsuojia
- kotivaatteet( alushousut, sukat,paita, caprihousut)
- kamera
- puhelimen laturi
- hammasharja+ tahna
- shamppoo
- hiusharja + hiuslenkki
- dödö
- pari pillimehua ja vähän suklaata
- sit mukaan tarvis vielä lähtiessä ottaa puhelin ja neuvolakortti

vauvalle on:
- pitkähihainen body
- puolipotkarit
- sukat
- " lapaset"
- myssy
- ihan ohut fleece koko puku
- turvakaukalo
- tuti ehkä...
- vaippa
sit ku osais lähtee vielä oikeeseen aikaan sinne sairaalankin kun se hetki koittaa :eek: meiltä kuitenkin sairaalaankin tunnin ajomatka, ei viittis kovin montaa turhaa keikkaa tehä tästä matkasta...huh tulipas sit kirjotettua kovasti :wave:
rv 35+4

voi kääk tätä kuumuutta :D

eilen illalla supisteli,mut meni ohi.mut muistu mieleen miltä ne tuntukaan :whistle:
mie en oo viä sairaalakassia laittanu..pitäs varmaan..mut tuntuu et ei oo kiire mulla.. :)
ja täälläkin ajatukset pyörii vaan vauvassa ja synnytyksessä...oisin jo valmis tositoimiin..

milläs viikoil teil on lapset syntyny?miul 39+3 ja 40+2

mieh ja rv36+2

Karvatonkoira KIITOS tuost alistasta.. jotenkin tuntuu ettei ajatus kulje kuumalla, joten kopsaan ton itelleni ja alan sitten sen voimin pakkailla omaakin kassia =)

mieh mulla lapset syntyneet 39+5, 39+3 ja 39+2... eli pahasti tuntuu että kyllä tässä se 5 viikkoa vielä kärvistellään.. :/

Mutteri itku on herkässä täälläkin, ja ihan jokaisesta pikkuasiastakin... Ukko-kulta :heart: jaksaa silti vielä joka kerta nykäistä kainaloon ja kuunnella mikä tällä kertaa mullisti maailmani :whistle:

mieh esikoinen syntyi viikoilla 42+3. Tämä tulokas on kyllä osoittanut olevansa hätäisempi, mutta katsotaanko että kun nyt ensin piti estellä, niin sitten ei synny taatusti kuin käynnistämällä... ;)

Miula on osa sairaalakassin sisällöstä jo katsottuna valmiiksi vaatekaapin hyllylle, mutta osa on vielä laittelematta. Kohta kai pitäisi laitella valmiiksi, niin sitten ei taatusti synny ennen laskettua aikaa :LOL:

Voi kun en osaa kotona nyt tehdä yhtään mitään, mietin vain miten miun "pikkuinen" siellä leirillä pärjää. Tää raskaus taitaa vähän herkistää, kun tiedän että taatusti viihtyy siellä hyvin mutta silti pyörii poju mielessä koko ajan. Eikä hän mikään pikkuinen enää ole, -99 syntynyt reipas ja iso poju. Ehkä tämäkin äiti nyt yhden yön pärjää :D

Onnistuin eilen rannalla polttamaan toisen sääreni. Häijyn tuntuinen ollut tämän päivän ja kirkuvan punainen. Muutoin laitoin kyllä erittäin korkea suojakertoimista rasvaa, mutta kun noihin jalkoihin ei enää yllä... :ashamed: No, jos illalla laittaisi sitten Bepanthenia, jos sillä helpottaisi...

Auroora eiköhän sitä uskalla konserttiin lähteä. Eihän se musiikki sinne masuun niin kovaa kuulu kuin mitä itse sen kuulet. Ja kun miettii miten kovaääninen ympäristö (äidin sydämen syke, suoliston äänet jne) kohtu kuitenkin on, niin tuskin sillä mitään kuulovaurioita saat sikiölle aikaiseksi. Itse kävin esikoista odottaessa ihan viimeisimmillään lentonäytöksessä, jossa hävittäjät pyyhkäisivät todella matalalta ylitse useaan otteeseen ja hyvin tuon pojun kuulo pelaa :)

jossu + vili (on muuten nimensä veroinen, tuntuu ettei nuku ikinä vaan koko ajan liikkeessä... öisinkin valvottaa monta kertaa ja pitkiä pätkiä kun muljuaa ja potkii...)

Yhteistyössä