***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Ok! Mä laitan sulle vielä yv:nä mun osoitteen, kun joku kiltti (en muista kuka... :ashamed: ) neuvoi tuota kirjekuorta käyttämään.

Ja voi itku mikä tilanne sulla on kotona! :'( Tuli tosi paha mieli sun puolesta!
Toivottavasti mies tulee järkiinsä. Eihän se tosiaan ole sun vikasi, että arvot nousseet ja pakkolepoon määrätty. Voishan se mies sen verran osallistua odotukseen omalta osaltaan, että ottaisi tässä tilanteessa vastuun esikoisesta. Sä oot kuitenkin kantanut teidän yhteistä lasta jo monta kuukautta ja saat vielä synnytyskivut kärsiä, niin ei pitäisi olla iso panos mieheltä siihen verrattuna... Koeta kestää!
Tässä voimahalauksia :hug: :hug: :hug:, toivottavasti niistä on edes vähän apua...

kutkutus ja mönkijäinen 34 + 4

Aurinkoinen81 iso :hug: sinne suunnalle! Kyllä noi miehet osaa olla ymmärtämättömiä välillä... Samanlaisia tuulia täälläkin, apua ei saa mistään ja aina saa huomauttaa ja monta kertaa, jos sitä tarvii. Omilla aivoilla ei osata ajatella, eikä varsinkaan meikäläisen eduks... :( :( Toivottavsti kaikki menee hyvin :hug: :hug: :hug:

Oma (.) sit seuraavaks. Neuvolassa on taas käyty ja kaikki mallillaan...

Viikkoja 32+4
painoo tullu 75g/vko (yhteensä nyt 9kg)
pissa -
Hb ei mitattu kun edellisellä kerralla 150
Paineet hieman koholla, niinkun on joka kerta ollu... Jännittäjätyyppi =)
Sf 29,5cm
Tarjonta Rt
Syke +151
Liikkeet ++ (Ei meinattu kunnolla saada sykettä laskettua kun koko aja oli liikkeellä...)

Ei ole turvotuksia ja tällä hetkellä ei ole suurempia kipujakaan.
On muuten meidän neuvola säästökuurilla, kun seuraavan ajan sainkin sit heinäkuun puolelle. 4 viikon päähän!!! Oletin et nyt alkais käynnit kahen viikon välein ja sit viineisen kuukauden aja viikon välein, mutta ei! Nyt tosiaan aika 4 viikon päässä ja sit kahen viikon päähän... Että silleen meillä :(

Jätetään tällä kertaa valitukset vähemmälle ja nyt aurinkoon nauttimaan!

Mä ja nirppu

Aurinkoiselle täältä kanssa :hug:

Tervetuloa meille, helteestä kärsijät! Tänään on loistava ilma! Varjossa +16, tuulee aika reippaasti ja puolipilvistä. :D

Ninniliina se tosiaan vois olla, että siellä ollaan jo vähän alempana... Niinku mie taisin jo kirjottaakin, ni ainakin hengittäminen on helpompaa ja harvemmin enää tuon vuokralaisen takalisto on miun kylkiluita kolkuttelemassa. Plus että tosiaan on semmonen "löysä" olo tuolla jalkovälissä, eikä kaksikaan tyynyä polven alla meinaa riittää mukavaan nukkuma-asentoon.

Mie kävin tänä aamuna taas juttelemassa sen perheterapeutin (vai mikä ikinä se nimike sitte oli) kanssa. Se on kyllä niiiin mukava ihminen ja vaikken mie ole käyny siellä kun kaksi kertaa, nytkin oli melkeen kuukausi väliä, ni kyllä se jotenki helpottaa. Ensinnäkin se, että joku ulkopuolinen yleensä kuuntelee ja varsinki se, että joku ulkopuolinen sanoo, etten mie ihan niin hullu taidakaan olla! ;) :D *vähän huumoria mukaan*

Mutta juu, päikkäreille se on nyt käytävä, kun Pikkiskin nukkuu! :wave:

kiitos kaikille ja :hug:

Äsken soittelin ite nyt äippäpolillle kun en jaksa odottaa ja en kyl oikeestaan miettimättä voikkaan, sappi oli laskenut 10 viimeks oli 13. Ei tarpeeks alas mut edes vähän. Lääkäri ei kyl arvoja ollu vielä kattonu mut kätilö oli sitä mieltä et riittää kun menen ensi viikolla.

Onko kenelläkään kokemusta vauvasta joka syntyy suunnitellusti ennenaikaisena? Mietin lähinnä kun ens viikolla mulla vasta viikko 34 niin joutuuko vauva keskolaan? Jotkut sanoo et keskolasta pääsee pois kun paino on 2.5kg. NYt jo arvio paino oli 2.7. :)
Eli jos jotain hyvää pitää löytää niin ainakin se on hyvä kokoinen.
Jos mä pääsen ens viikolla vielä kotiin niin mulla on sit melkein perään heti neuvola käynti joten kyl mä ihan hyvään seurantaan pääsisin. Mut toki lapsen turvallisuus menee edelle. Enkä mä välttämättä itekään halua odotuksesta kärsiä kesä kuumalla :LOL: jos vois ajatella ettei sit aikasemmin syntymisessä tule ongelmia, toki tohon kun ei voi ite vaikuttaa.. mut mä olenkin nyt yrittäny käynnistämisestä jo keksiä hyviä puolia. (olenkohan jotenkin outo? no mä vaan pelkään sitä niin paljon)

kutkutukselle yritin laittaa yytä. toivottavasti tuli perille, oli nimittäin pikkasen systeemi muuttunu. :ashamed:

Mitä mieltä porukka muuten yleensä on et jos meidän vauva syntyy jo kesäkuussa, siirrynkö mä noihin kesäkuisiin vai saanko jatkaa vielä tässä porukassa silti? Tuntuu jotenkin kurjalta vaihta aporukkaa kun tänne on ollu niin helppo kirjottaa.. kuten varmaan kaikki on huomannu :ashamed:

NYt huilimaan hetkeksi kun esikoinenkin nukkuu

Aurinkoista päivää kaikille!

Tänään heräsin jo 6 aamulla. Outoa ei vaan nukuttanut enää.
Käytiin sitten ideaparkissa tutustumassa. NIIN turha paikka mun mielestä. Ei mitenkään niin kummallisen iso paikka vaikka on sitä sanottu. Mut ihania erikoisliikkeitä. Monta lastentarvike/vaate liikettä mis oli kaikkee ihanaa. Sit kun syntyy niin uudestaan. Mut ei millään meinannut löytyy mitään juhlamekkoo joka olis mahtunut. Olis serkun häät kuun lopussa. Yks löyty mut mahtuuko viel sillo päälle se on eri asia. Tänään pitäis jaksaa viel ajaa 300km kotiin. Onneksi on autossa ilmastointi. :D

CatHai onnea uuteen kotiin! :flower:

käpylehmä tääl on ainakin kovasti ollut hikkaa. Melkein joka päivä.

Aurinkoinen81 :hug: :hug: :hug: paljon voimia. Toivottavasti sulla kaikki menee hyvin. Mun puolesta saat jatkaa ainakin täällä vaikka se jo tällä kuulla syntyisi. Ei tollasta voi etukäteen tietää. kyl sä heinämassuihin kuulut!

Nyt takaisin aurinkoa ottamaan viel hetkeksi ja sitten hierojalle!

Aurinkoinen :hug: ja voimia!!!
Mielestäni kuulut meihin heinäkuisiin vaikka ensi viikolla vauvan jo saisitkin. Hiukan kateellisena ajattelen että sulla tämä odotus voi olla sitten jo ohi. :ashamed: Tosin mulla hiukan enemmän viikkoja, et olis jo valmis ensi viikolla tulemaan... Pidähän meidät ajantasalla! :hug:

Marzu76 hassusti toi neuvolasysteemi. Mä taisin rueta tuossa vaiheessa käymään 2vkon välein ja nyt alkoi viikon välein... Omituista!

Tuli mieleen, et mitenkäs toi uiminen olikaan synnytyksen jälkeen??? Taisi olla aika pitkä kielto, vai mitä? :eek: Hitsi jos kelit tämmöisenä silloinkin eikä pääse viiluuttelemaan :headwall:
Enpä tosin tiedä olisko mulla lupaa nytkään enää uida, olen kyllä eilen ja tänään käynyt. Lähinnä just siksi, et jos maanantaina lääkärin sen kieltää niin onpahan edes pari kertaa päässyt :D

Viime yönä taas valvoin jonkin aikaa kipeiden suppareiden takia. Tai kipeiden hmmmm... Ei nyt mitään järkyn kipeitä, mut herättäviä ja tuntuvia. Jaahas, huomenna lisää kun neuvolassa olen käynyt.

Aurinkoinen81 kyllä minä ainakin ajattelen että samassa porukassa mennään! Minä ainakin olen asennoitunut että kohta lähden synnyttää.. :whistle: :D #toiveajattelua...#
Ninniliina minä olen kanssa huomannut pieniä piirteitä että miehelle tulee tosi lapsellisia oikkuja välillä! siis tooodella lapsellisia.. :whistle: Mutta siitä saan olla onnellinen että jos tilanne vaatisi niin hoitaa kyllä kaiken ja passaa minut sängyn pohjalle..toisaalta on taasen niin viisas että kun ihtiä vaan laiskottaa ja yritän raskauden varjolla passuuttaa jotain tekee niin osaa kyllä lukea onko tosi kyseessä.... :whistle: ;) Kaiken kaikkiaan olen kyllä saanut kokea että me tehdään tämä lapsi yhdessä ja sitä mukaa kun maha kasvaa alkaa mieskin ymmärtää että tämä on nyt taivahan tosi... Pitäis riippukeinu tilata ku mies haluaa sitten isyysloman köllötellä siinä vaavin kanssa! :LOL: Voi vaan tosi asiassa olla haave ajattelua kun on tosissaan ötököitä niin paljon ettei tuolla pihalla voi ollakkaan!!! :kieh: Miehen kanssa ollaan tehty pensaan istutusta jo monta tuntia ja minä istutin kukkia niin olen ihan paukamilla ja toinen silmä on menossa niin kuin ois turpiin saanu.... |O mutta kuumuus ei ole mua häirinny.. siitä nautin!

Ihan vaan nopiaan, ennen kun pottuja kiehumaan...

Aurinkoinen mie aattelin ainakin jääräpäisesti pysyä heinäkuisissa, vaikka mie olenki tilannu tän vauvan jo kesäkuun puolella! ;)

Kesänlapsi miulla on se muistikuva, että niin kauan kun on jälkivuotoa on suurimmat uiskentelut syytä jättää (nopea pulahtaminen tais olla omassa harkinnassa...) tulehdusvaaran takia.

Aurinkoinen :hug: Ja tottakai pysyt heinäkuisissa vaikka vauva syntyisikin jo kesäkuussa. Varmasti monen vauva jo syntyykin kesäkuussa ja monella menee sitten elokuulle asti. Mutta eiköhän me jatketa kaikki heinäkuisissa, riippumatta siitä millon nää vauvat haluu ulos tulla.. vai mitä?
Täälläkin mies käy hermoille. Tuntuu ettei tajua että en voi/jaksa tehdä kaikkea yksin. Joka päivä jostain asiasta tulee riitaa. :( Ja tää kuumuus ei helpota kyllä yhtään asiaa. hermot kireellä.

Mut sit omaa napaa... Eli ultra oli tänään. Vauva PERÄTILASSA... viikon päästä yritellään kääntää jos ei käänny sitä ennen ite. Mun pitää nyt kontallaan viettää aikaa :) Jos se vielä kääntyis... Painoarvio oli 2,3kg. Vissiin ihan keskikokoinen. Että ei siitäkään huolta. Olin ihan varma että on joku jättiläinen kun sf-mitta niin iso. Mutta niinpä se th sanoikin jo aiemmin ettei tuo suuri sf-mitta vielä tarkota että vauva ois iso. Nyt on sitten tiistaina ultra ja neuvola ja sit keskiviikkona äitiyspoliklinikalle se kääntöyritysaika jos tiistaina on vielä perätilassa.

Että tällasta tänne.. Mites muilla joilla on vauvat perätilassa niin onko ollu jo puhetta kääntämisestä? tai muuta? on varmaan ollu puhettakin mutta en muista nyt enkä jaksa selailla...

Lotta rv 34

lotta84
meillä esikoinen oli perätilassa ja tehtiin suunniteltu sektio jo viikoille 37+2. mulla oli sillon maksa-arvot kanssa koholla. Täällä jyväskylässä eivät ole kovin innostuneita noihin kääntöihin, niin se lääkäri ainakin mulle sanoi. Eli jos siis sektioon suostuu leikkaavat ennemmin kuin yrittävät kääntää. Mä en olis vointini takia kuitenkaan jaksanut synnyttää joten oli mullekin helpompi :)
Nyt jos tää toka olis ollu perätilas olis ollu selvä sektio mut kun tää onkin pää alaspäin niin sit synnytys.

T:Ansku ja toukka 33+3

Mieh Kyllä, täällä myös niitä liitoskipuja :wave: :snotty: Yöt on mulla pahimpia.. kun vessassa saa juosta, ja kun ei meinaa päästä kävelee, ei ollenkaan..

Cothai uuteen kotiin hirmuisesti onnea :flower: :flower: :flower:

Aurinkoinen :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Ninniliina Voiskohan E.llä olla jotain siitepölyistä johtuvaa flunssaa?? Kun meillä on Oonan nenä vuotanut jo 2 viikkoa, ja ei muuta ole kuin se nuha, niin epäilivät 1,5v neuvolassa että johtuis siitepölyistä.. :/

oma iso ( x )
M' en tiedä mitä vauva yrittää.. ilmeisesti tulla ulos.. koko ajan maha heiluu kuin siellä ois joku ötökkä minkä on pakko päästä pois.. ihan kuin lapsi ois lakanan alla piilossa ja se lakana heiluu.. you know??? :) Vielä 9 päivää niin se raja täällä synnyttämiseen täyttyy, sen kun pysyis vielä sisällä.. ja sit mulla onkin 2 viikkoa aikaa saada hänet täällä ulos, muuten tulee tyksi reissu sairaala sulun takia..
Selän kanssa pärjään edelleen panacodejen voimin. :/ Tää kuumuus tappaa mut, ihan varmasti tappaa... :headwall:
Iltaisin muistutan norsua.. IIIISOA norsua.. jalat on kuin pylväät turvotuksen vuoksi ja samoin sormet.. pitäis ottaa sormukset pois.. :/

Sairaala kassi edelleen pakkaamatta.. :whistle:

Heidi ja massukainen 34+4 :heart:

Josko tää aivotoiminta olis ees jonkin moista näin aamutuimaan.....

Elikkä eilen oli neuvola.
pissa ok
paineet 105/75
painoa tullut +500g/2viikkoa
Neidin syke 145
hemppa 143 (oli laskenut parin kuukauden takaa 153 tuohon...)
sf 33
rt

Tuossa tais olla ne tärkeimmät neuvola kuulumiset...

Esikko oli mukana ja mittautti hänkin itsensä... 115cm ja 20.7 kiloa painaa herra melkein 6 vuotta...

viime yö oli taas vaihteeksi yhtä tuskaa...Puol yötä tuli vietettyä sohvalla partsin ovi auki ja tuuletin päällä ja silti oli kamala hiki....

Jalat ja kädet iltasittain ihan hirveen näköiset... Vatsa ei toimi jne jne jne......

Onneksi sentään neiti pitää bileitä.....

Tä&Neiti Herne rv 35+3 ja enää 3 päivää ja sit saa jäädä tänne synnyttämään jos etuajassa päättää tulla.

Kiitokset kaikille uuden kodin onnea toivottaneille :heart: Taitaa tulla tarpeeseen, nimittäin onnea mulle matkaan saada kaikki valmiiksi ennenku jäbä tulee maailmaan :LOL: Tuntuu, ettei mitään tahdo aikaan saada vaikka koko ajan jotain pientä tekee ja mies isommin aina töidensä jälkeen. Hurjaa :D

Saako valittaa? SATTUU |O Toissailtana yli kolme tuntia olin itku kurkussa, ku jäbä piti masussa sellasia bileitä et jestas sentään.. ja se oikeesti sattui! Jos ei potkinu kylkiluita, niin sitten yritti tunkea mahanahkojen läpi.. ja sit ku mulla ei tosiaan ole hirveesti ylimääräistä rasvaa tossa, niin ne tuntuu sitten kaikki liikkeet niin pirun helposti ja kipeästi läpi. Nooh, onpahan kaikki kunnossa.. mut vähän nätimmin vois toinen leikkiä tuolla. Voiskohan tuo alkaa ottaa oppia jo kohdussa, alkais jo nyt kouluttaa toista tavoille :LOL:
"Leikitään nätisti ja ei, ei potkita äitiä sinne..."

Vaan nyt mä lähden, nevolaan on aika ja siellä on joku sijainen nyt... iik :eek: Toivotaan, että siellä oltais kuitenkin edes oikeassa ammatissa =)

Jaksamisia kaikille ja voima :hug: :hug: :hug: :hug:

Kohta mä kuron teidät taas kiinni ja pääsen tilanteiden tasalle suunnilleen, kun oon jo melkein kaikki välliinjääneet sivut lukenut. Tunnollista :D

-Mie&Jäbä 34+5-

Aurinkoiselle erityisesti. Minulla on pari ystävää jouduttu leikkaamaan ennen 30 raskausviikkoa komplikaatioiden takia, ja molemmilla on nyt tosi reippaat ja hyvinvoivat lapset, joilla ei ole mitään seurauksia keskosuudesta. Heillä sairaalajakso oli pitkä ja rankka, sinulla tuskin lähellekään niin pitkä, aika piankin voi tuonikäisen kanssa päästä kotiin. Syöminen, keltaisuus ja hengitys kai ne on isoimmat pulmat noilla, mutta viikonkin hoito saattaa riitää. Rohkeutta vaan, ja voimia.

Itsellä oli eilen neuvola, kaikki ilmeisesti kunnossa ja pikkuinen kasvaa. Kohdunsuu oli vielä ihan kiinni, mutta jo hieman kypsynyt (kuten minäkin välillä), ehkä se siitä joskus vielä. Kuumuus käy vähän voimille. Innostun pihahommista tuossa iltasella, kun ulkona on kiva olla. Mäkäräiset vaan syö niin että olen ihan paukamilla. Mutta onha kesä ihanaa.

Helena, 36+1

heippa kaikille! :hug:

Mä olen nyt vauvan sairaalasta tulo vaatteet saanu pakattua kaukaloon ,mut vielä mun oma kassi puuttuu.. ajatusta kyllä on mitä sinne mättää mut miks kukaan ei niitä sinne kassiin laita? :headwall:
Ja mitähän mä sinne oikeesti tarviin muutamat kaverit on osastolla käyttänyt omia alusvaatteitaan, mut mä haluun käyttää niitä sairaalan mammapöksyjä :D ei tarvii tuoda sit miehen pyykkiä (kun ei ole konetta) ja mä tykkäsin pitää niitä esikoisen syntymänkin jälkeen :D
Sairaala kassiin meinasin nämä pakata, puuttuuko jotain tärkeetä:
imetysliivit, liivinsuojat, shamppoo, dödö (vai saako sitä käyttää osastolla), harja, hammasharja+tahna, kirja, käsityö ja kotiintulo vaatteet.

Onko muuten kenelläkään tietoa et jos vauva syntyy keskosena kuinka pitkään mä olen osastolla? Ja joutuuko 34 viikoilla syntynyt ihan teholle vai voiko päästä vierihoitoon?

Mä nukuin viime yönä taas tosi huonosti, jotenkin tuo synnytys vaan pyörii päässä, kamalsti toivon et kaikki menee hyvin mut jotenkin mua pelottaa vaan kamalasti :'(
Mies ei tokikaan ymmärrä yhtään mitään..sen mielestä tilanne on normaali eikä ymmärrä miks mut käsketään vuodelepoon? Hän kun kyllä joutuu töissä päivittäin käymään eikä saa kotona makoilla.. :'(
Eilen taas kuulin kuinka mies tekee remonttia ja mä en taaskaan tee mitään.. :'(
jotenkin sitä toivois et vielä sattuis jotain pahempaa, mut toisaalta mä tiedän ettei se siltikään sitä tajuais. Joten parempi vaan toivoo et kaikki menee hyvin. :)

Nyt leipomaan!
T:Ansku ja toukka 33+4

Huomenta kaikille ! =)

Äitiysloma sit nyt alkanut maanantaina! Kiirettä tuntuu kuitenkin olevan...enkä yhtään vieläkään ole vauvan vaatteita pessyt ja laitellu mitään valmiiksi...taitaa tulla yllätyksenä loppujen lopuksi :ashamed:

Ensi viikon perjantaina saan sitten tietää milloin leikataan vaavi maailmaan. ja ehkä sukupuolenkin voisi yrittää muistaa kysyä ;) .

Aurinkoiselle kovasti voimaa ja :hug: . TOivottavasti mieskin järkiintyy...

Ja myös muillekin :hug: jotka sitä tarvitsevat....

Omaa napaa: Paino on pysynyt suurinpiirtein samassa kuin lähtöpaino, mikä on erittäin hyvä juttu. Vaavin syke on ollut noin 130-160. Terveydenhoitaja ennusti ettei hirveän suurta vauvaa tule, ja pienempi kuin edelliset...(pojat oli 3600 ja 3800, syntyneet kyllä 1½ viikkoa lasketun ajan jälkeen). Itselle tullut jotenkin tyttöolo mutta ehkä se on vaan sitä toivetta.... :ashamed: , vaikka kyllä poikakin kelpaa :) . Olisi vaan helpompi kun tietäisi varmasti, meinaan noiden vaateostojen suhteen... Verenpainekin on pysynyt hyvänä, turvotusta jonkin verran muttei ihan älyttömästi. Hemoglobiini vaan tahtoo olla alhainen nyt oli 102. Tuo raudan syöminen on vaikeaa......kun ei millään muistais. Mutta kylläpä väsyttää....eilenkin nukuin puoli päivää.
Aika tuntuu kaiken kaikkiaan menevän lujaa, jännä juttu. Vaikkei mitään ihmeempää touhuakkaan. Puutarhassä möyrin ja kitken ym.

Cothaille onnea uuteen kotiin!!! :flower: :flower:

Eipä tällä kertaa tämän ihmeempää, ajattelinpa vaan taas itsestäni ilmoitella että mukana ollaan edelleen!

aurinkoiselle :hug: :hug:
cothaille onnea uuteen kotiin :flower: =)
Mutteri:ei oo yhtään kivaa noi kivut:( mie voisin ihan hyvin synnyttää tos juhannuksen tienoilla :whistle: mut kuitenki viä yli menee..

meillä pähkäily menossa uskaltaako lähteä käyttämään lapsia ähtärissä..matkaa n.300km..voi olla et parempi jättää vaik elokuulle... :ashamed: laiva reissulla jo teki tiukkaa kävely jne.

jännittää se ensi viikon ultra... :D

mieh ja rv36+1

Aurinkoiselle superisomega jättivoima :hug: :hug: Eiköhän se siitä =)

Minen mee enää ikänä neuvolaan jos on sijainen, ihmeellinen täti oli kyllä. Yritin kysyä, josko raudan voisi tiputtaa edes yhteen niin tämä rääkyy isolla äänellä että "hän ei vastaa minun kysymyksiin ku eihän me olla edes tuttuja"!! Öööö.. katsoin vaan suu auki, että no anteeksi kun kysyin.. en tee sitä toiste |O

Sitten se ronkki tosi kovakouraisesti mahaa, että miten päin siellä taas ollaan. Sydänääniä kun alettiin kuuntelee, niin tää täti ei meinannu millään löytää niitä. Makasin siinä ja katselin kun jäbän pylly tunki mahasta ja jalka kyljestä ja toivoin et pääsis äkkiä jo pois, niin täti ääniä etsiessä alkaa kyselee että oonko varmasti tuntenu liikkeitä kun niitä sydänääniä ei löydy.. Aaaarrgh, totesin siihen vaan että näethän sä itsekin siitä mahan päältä, ku toinen riehuu ku ei ne taida mitään ilmavaivojakaan olla mikä mahaa noin heiluttais.
Typerä, typerä nainen |O

Nyt on pakko mennä levähtämään, josko tää hatutus häviäis samalla :kieh:

CotHai Mistäköhän ne löytävät nuo "huippuosaavat" sijaiset ? Itsekkin pelkään ensi maanantain neuvolaa kun oma terkkari on lomalla. Puhelimessa tuo sijainen kuulosti hieman omituiselta.

Aurinkoinen81 :hug: Koita kestää. Miehet ovat ikuisia lapsia |O

Mutteri Ajattele positiivisesti, ei ainakaan tarvitse näillä keleillä ja vatsalla vetää toppatakkia ja muita paksuja vaatteita päälle napaa kiristämään :D

Kyllä täälläkin on tuo helle tehnyt ihania vaivoja: oksettaa, hikoilen kuin pieni sika ja hermot pinnassa. Juniori jumppaa oiekin ahkerasti. Yrittää varmaan taas kääntyä perätilaan :/

Maha alkaa olla sitä mieltä, että nyt on kökitty tarpeeksi koneella... Mutta josko nyt vielä pari sanaa laittaisin.

Eilen kävin siis psykiatrilla taas ja sovittiin, että kunhan vauva syntyy niin sitten kattellaan sitä lääkitystä - tuntuu, että se vois olla nyt paras vaihtoehto, sillä kuiteskin tuo psykoterapia on sen verran pidempi prosessi, että apu tulee sitten vasta paljon myöhemmin. Eli ihan arjen helpottamiseksi toivoin sitä lääkitystä. Onneksi ollaan samalla aaltopituudella tuon lääkärin kanssa :)

kesänlapsi sitä uimista, kuin myös kylpemistä käsketään välttää siihen asti kunnes jälkivuoto on lakannut, eli kyllä siinä useempi viikko menee

kesä82 toi on kyllä arvokasta, että löytää sellasen ammatti-ihmisen joka puhuu samaa kieltä. Ja tiedän muuten tasantarkkaan tuon tunteen, että "en olekaan ihan hullu" :) - jo pelkästään se, että joku sanoo, että oma huono olo ei ole mitään sellaista, jota tarvitsisi jaksaa, tai josta ei pääsisi yli - tuntuu helpottavalta...

Mutteri mulle tulee noista vauvan liikkeistä mieleen joskus se alien leffojen kohtaus, jossa alien alkaa punkea ulos ihmisen vatsanpeitteiden läpi.. :whistle: - yhdennäköisyys on mun mielestä ihan ilmeinen :D
Ei se kyllä mitää allergiaa ole, vaan taas uus flunssa :( Sitä tuo päivähoito teettää - ja nyt vaihtu paikkakin täs kesäkuun alussa kun meni tuo toinen pk remonttiin, eli uudet lapset niin uudet pöpöt tietysti kanssa... Tänään huomasin, että yöllä oli tullu taas märkää korvasta, että ilmeisesti tulehdus jälleen: onneks se ei nyt sitten satu kun sen möhnä tulee ulos niitten putkien ansiosta.

esikoinense lantiokipu voi yksinkertasesti johtua siitä, että vauva on laskeutunu - itellä maha kiristää tosta lonkkien kohdalta usein iltasin ihan törkeästi :|

aurinkoinen mä just TYKSin sivuja lueskelin, että pääsääntöisesti alta 36 syntyneet menee ensin keskolaan ja sitten voinnin mukaan vierihoitoon - tottakai se riippuu niin monesta asiasta

CotHai :LOL: voi ei - toi kuulostaa kyllä ihan kauhusijaiselta! Anteeks, mutta pakkas kyllä jo ihan naurattamaan, vaikka tilanne ei taatusti ollut mukava...

Mut nyt pyykille :wave:

aurinkoiselle eritysesti paljon lämpimiä halauksia ja myös muille tarvitsijoille tasapuolisesti hali! :hug: Miehet on kyllä välillä niiiiiin erikoisia... :headwall: Luulis että jos emäntä on määrätty vuodelepoon, niin sitähän pitäs passata ja hoivata. :(

Minä oon täällä maalaillu pinnasänkyä! Pitää sitten laittaa kuva kun on valmis. Teen vielä yhden nallekoristeen päätyyn ja sitte pitäs vielä käyä ostamassa joitan osia et saa kasattua. Tuo sänky siis oli menossa kaatopaikalle!!! Mut teatteriystävä sitte kysy multa ensin että haluaisinko sen. No tottakai! Hioin koko sängyn ja pistin kunnon pohjamaalin ja semmoisen hennon mintunvihreän sävyn pintaan ja sit vielä teen sen koristeen. Tulee muuten hyvä! Ja patjankin ostin siihen uuden. Minä kun tykkään tämmöisestä nikkaroinnista niin tuohan oli ihan hyvä juttu meille. Tuo on juuri passelin kokoinen tuo sänky (100x55) kun meillä on tässä nykyisessä kämpässä niin pieni makuuhuone et eipä juuri isompi tänne mahtuisi, kun vielä hoitopöydän laittaa lisäksi.

Huomenna mulla seuraava neuvola, sen jälkeen lähdetään tuonne suomussalmelle kun tuon miehen pitää mennä veljensä luo vähän raksahommiin kaveriksi viikoksi niin minä meen sitten vanhempieni ja pikkuveljen luo. Palaillaan tänne vasta tuossa juhannusviikolla.

Neuvolakuulumisia

Painoa tullut 2 viikossa 2,5 kg :( eli meitsi turpoo, sitä pelkäsinkin.. ja vaikka syön kahtaa eri rautatabua, niin toi turvotus neutralisoi kuulemma sen raudan, ei MITÄÄN hyötyä, anemian puolella edelleenkin killutaan :snotty: eli siittäpä tää uusiutunut väsymys.. :( Eli uskokaa pois, ne jotka tietää Turussa Posankan, mä muistutan sitä sitten heinäkuussa.. nyt lähti se mun pelkäämäni turpoaminen sitten käyntiin.. :headwall: :( :( :( Ja eipä mitään, mutta verenpaineetkin oli nousseet.. mä olen ollut aina matalapaineinen ihminen, mutta nyt nekin sitten vielä nousee.. nyt vaan seuraillaan sitten ettei tuu mitään raskausmyrkytyksiä.

Nyt ärsyttää niin paljon, että antakaa anteeksi, en jaksa kommentoida mitään.. ehkä myöhemmin tänään.. :/

Möhköfantti ja pikkufantti 34+5

Aurinkoista päivää kaikille! :hug: kaikille sitä tarvitseville!

Tänään hain äitiyspakkauksen. Ihan kiva oli. Eilen sain 5 kassillista lastenvaatetta. Mut ovat kovin ison kokoisia, nooh aika menee nopeaa. Viimeyönä ei oikeen tiennyt kuinka olis nukkunut, kuuma oli ja hyvää asentoa ei löytynyt. Ehkä toi pitkä ajomatka ei enää sovi mulle.

Mä voitin lipun vaasacityfestareille lauantaille. Uskaltaako viel mennä? onko siit jotain vaaraa vaaville?

nyt siivoomaan!

Yhteistyössä