***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

:attn: Ei anna kirjautua, nää sivut taas tökkii :headwall:

Kiitos saikku =)

Täällä ei näy varpaita :wave: Totta puhuen ei ole näkynyt enää moneen viikkoon :whistle: Pitää kumartua ihan jonkun verran etiä päin, että varpaat ylettyy näkemään :LOL: Mutta eiköhän ne sieltä sitten taas löydy loppukesällä, toivottavasti :D
 
Pikaisesti vain ilmoittaudun elävienkirjoihin! :D :wave:

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: KAIKILLE!!

Täällä on taas tapahtunut nin paljon... Olen käynyt lukemassa, mutta en ole ehtinyt itse kirjoitella.

Varpaita ei oo täällä nähty enää aikoihin. Tosin mulla on sen verran kookas rintavarustus, että sekin ne jo aika tehokkaasti on peittäny... :whistle:

Muutenkin tuskailin kun olisin halunnut ostaa housut, mutta oon jotain pahuksen välikokoa, kun M koko ei menny reisiä ylemmäs ja L koko roikkui päällä eikä istunut kunnolla... :kieh: En kyllä mene vaatekauppaan enää...

Mökki on edelleen myynnissä, toivitaan että menis hintakilpailuun kun oli meklari niin alhaisen lähtöhinnan laittanu...

Täälläkin on alkanut olla liitoskipuja, niitä ei esikoisen aikana tullutkaan ollenkaan.

Vitsit että oon kateellinen teille jotka jo ootte päässyt synnytystapa arvioon. Mulla se on vasta rv 35+ Mietin olisko pitäny mennä pelkopolin kautta niin olisin varmaan jo sen sektio päätöksen saanut. Mutta kun mulla ei oo synnytyspelkoa, vaan pikemmin sairaalapelko. Tai ei pelko, mutta huonot muistot esikoisen syntymästä.

Ja vaikka lääkärit ruotsissa ja nyt th täällä suosittelevat mulle sektiota, en voi olla miettimättä onnistuisiko alatiesynnytys... Tietysti jos synnytyspainoarvio on isompi kuin esikoiselle, menen suosiolla sektioon.

Huomenna vien Kelan paperit, ja vaikka olin vakaasti aikonut ottaa sen pakkauksen, niin päätinkin nyt sitten ottaa mielummin rahat. Tulin siihen tulokseen, että siinä pakkauksessa ei ole mitään mitä meillä ei jo olisi ja mitä ihan välttämättä haluisin. Se on vain ollut jotenkin psykologista, kun en esikoiselle pakkausta saanut, että nyt se pitää ottaa. Ehkä sitten jos meille vielä kolmas lapsi siunaantuu... :whistle:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Mari ja sykerö 31+1
 
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

CotHai, sulle tsemppiä muuton kanssa. Otahan iisisti ettei supistele liikaa!!!

Vauvelihaave, ihana masukuva sulla! :D

Ja masusta puheenollen, ei oo varpaita näkynä pitkään aikaan... Mihin lie kadonneet vaikka on isot jalat :LOL:

Tänään mennään lasten kanssa katsomaan hyvän ystävän vaavia! On pitäny mennä jo aikapäivää sitte mutta aina on ollu joku kipeenä. Nyt sit vihdoin kaikki terveitä! (Mutta kuinka kauaa????) :p

Saapahan samalla reissulla viedä sit kelaan hakemukset. Viimetinkaan sekin jäi...

Mulle tuli eilen ihan hirvee allerginen reaktio iholle. Istuin sit terassilla hame päällä ja yhtäkkiä rupes kutittamaan polvitaipeita, jalkapäytää ja käsivartta aivan hirveesti. Nous niihin jotain ihme ryyhelmää... Tyhmä kun olin (tai laiska), niin en pessy tuolia ennen istumista ja siinä oli koivun siitepälyä kerros... Olen nimittäin koivulle aika allerginen! :snotty:
Onneks nyt sit ole mitään oireita enää, meni ohi yön aikana ja ei tarvinnu mitään lääkkeitäkään. (En tiedä saisko mitään ottaakaan)

Mä ja nirppu 30+2
 
Marzu76 riippuu tietysti paikkakunnasta, että saako mitään allergia-
lääkettä. Itselläni on kanssa koivuallergia, mutta ilmenee vain nuhana ja sanottiin, ettei raskauden aikana saa mitään suun kautta nautittavaa aller-
gialääkettä ottaa (vain nenäsuihketta). Kun Naantalissa asuttiin ja esikoista odotin, silloin kyllä sain lääkkeen (mutta en enää muista minkä merkkistä). ;)

t: Saikku ja "hipsukka" 32+6

 
Moikka moi
Tuli nyt sitten vihdoinkin rekisteröidyttyä tänne. Aikaisemmin olen jotain pientä kirjoitellut vieras-Annena :)

On mielenkiintoista lukea toisten samassa tilassa olevien tuskailuja ja huomata ettei olekaan kaikkien vaivojen kanssa yksin :D.

Toista odotan, mutta silti tuntuu että kaikki on uutta. En muista että olisi ollut moisia vaivoja esikoisen aikana. Nyt uusimpana on häpyluu kipeytynyt niin ettei välillä meinaa kävelystä tulla mitään. (jos ei supista niin sitten kolottaa muuten) Ohhoh aikamoista rallia, menis vaan aika äkkiä ja tulisi ulos!!!

Tuossa aikaisemmin kyseltiin rautalääkityksestä, mulla esikoisen aikaan hb laski hieman. Silloin neuvolantäti sanoi että syö persiljaa niin ei tartte välttämättä rautalääkkeitä syödä. Söin sitä sitten pari viikkoa leivänpäällä ja joka paikassa, sitten alko tulemaan jo korvistakin ulos =) Mutta Hb oli noussut eikä lääkitystä tarvittu!

Jaa niin mitkä varpaat??? :LOL:
Onneksi kesävauvoja odotellaan, ei tarvitse kengännauhojen tms kanssa tuskailla. Sujauttaa vaan jotkut läpsyt jalkaan ja menoksi!!!

Jees, aurinkoista päivänjatkoa kaikille ja nautitaan masuista!
Anne rv 33+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 18:16 Vauvelihaave kirjoitti:
Jännityksellä odotan joko ensi viikolla tulee äitiyspakkaus =) Kovasti olisi menekkiä niillekin vaatteille, vaikken ole itsekään vielä nähnyt koko pakkausta livenä :eek: Ostotarjouksia joistain vaatteista tulee ihmisiltä, jotka saivat vanhan pakkauksen tai valinneet rahan. Mutta eikös ne pakkauksessa tulevat vaatteet ole ihan "yleisessä" myynnissä, eli kai niitä saa kaupoistakin, vai suunnittelevatko AN, Marlon ym. pakkauksessa tulevat vaatteet muka vain sitä varten?

Vauvelihaave & Pikkuinen 32+1

Luulis että niitä vaatteita saa ihan kaupastakin. Ainakin havaitsin, että esikoisen äippäpakkauksessa (v. 2004) ollutta pussilakanaa sai Finlaysonilta, kun saatiin niitä 3 (!) lahjaksi. Nyt siis 4 samanlaista pussilakanaa... Viimesen kohalla oli jo vähän väkinäistä kiitellä siitä, vaikka sinänsä tosi ihana kuosi olikin. :)

Pauline rv 32+6 (joka kyllä lukee nämä viestit, mutta ei tunnu saavan kirjoteltua...)
 
Vauvelihaave Kiitos kivoista sanoista :) Niin olen minäkin iloinen että täällä on päässyt tutustumaan moneen ihanaan ihmiseen :) :) :) Ja enhän edes osais kuvitella elämää ilman tätä masua.. kaikella on kai joku tarkoitus.. myös sillä että tämä pikkuinen päätti meillekkin tulla.
Ai niin.. ja kiva masu sulla
:heart: :)

Eilen oli ne meidän kummipojan ristiäiset... olin sylikummi ja oli kyllä ihanaa pidellä sitä pikkuista :) :heart: Nojas mukavasti tähän massuun... :)

Liitoskivuiltani en juurikaan ole ehtinyt täälläkään käymään :ashamed: siis ihan jumalattomat kivut on.. mutta eipä tässä enää kauaa tarvis yhtenä kappaleena olla.. miettikää nyt naiset!!!! :eek: kohta alkaa olla jo vauvantuoksuinen arki ensimmäisen heinämassun kodissa.. puhutaan vaan viikoista enää... :) :) :)

Nyt taas vaaka asentoon.... :wave:

Heidi ja pikkuinen 32+2 :heart:
 
Mutteri voima :hug: :hug: :hug: :hug: :sia.

Tuohon varvasjuttuuun lisää. Istualtaan ja makuultaan ne näkee. On ollut
illalla niitäkin kiva moikata! :LOL: :LOL:

Meitin "hipsukka" tykkää olla edelleen tollai kyljellään, mutta nyt kun on tuo paha yskä (yhä pas..) niin onneks on kyljellään, ettei pää paina tuota kohdunkaulaa. Yhdellä naisella tuli keuhkoputken tulehdus 8 kk:n alussa ja synnytys käynnistettiin 4 vkoa ennen la:ta just sen takia kun se vauva halus ihan ehdottomasti tulla (oli pehmentänyt paikat päällään kun äiti yski, vaikka olikin vuodelevossa sairaalassa). :kieh:

Jee olen vähän onnellinen, mulla alkaa perjantaina loma! Sitten maanantai aamuna ei tarvi muuta kuin kääntää kylkee, kun mies lähtee töihin. No esikoisen kanssa tarvii sit herätä kahdeksalta, mutta se on ylel-
lisyyttä näihin työaamuihin kun tarvitsee lähteä viimeistään klo 6.30 kotoa bussille ja sitten tunnin rytkytys linkas ja vielä kahden kilsan kävely työmaalle.

Tässä varmaan vielä pitkin viikkoa laitan kommenttia, mutta oma (.)-sarja
jatkuu torstaina kun on silloin seuraava neuvolakäynti.

Nyt sokerit mittaamaan. :( :( :( :(

T: Saikku ja "hipsukka" 32+6
 
Ei täälläkään varpaita näy.. Tänään just tuossa aamulla yritin varpaista kynsiä leikata. Olipa aikamoista taiteilua. Ei meinannu taipuu millään.. Mies nauroi vieressä :LOL:

Mulla oikeestaan alkoi täs kans nyt loma. Pitäis yks referaatti kirjotella vielä ja palauttaa kesäkuun alkuun mennessä. Jos sen vielä jaksais tehä.

Oon nyt voinu oikeesti tosi hyvin. Varmaan tuo ihana sää piristänyt. Oon nyt monena päivänä käyny pitkiä lenkkejäkin tekemässä ja ei mitään supisteluja. Välillä kun ei pystynyt oikein mitään. Hidasta lyllerrystähän meno on mutta muuten tuntuu tosi hyvältä. Eilenkin jaksoin pesistä käydä kattomassa. Muutama viikko sitten ei ois tullu mieleenkään lähtee sinne koville penkeille useemmaks tunniks istuu. Nyt pitää kyllä koputtaa puuta.. Kuitenki kohta alkaa hirmuset supistelut kun niin kehun oloani.

Pikkunen on varmaan edelleen hyvin raivotilassa. Ainakin kylkiluut tuntuu jytinät.

Keskiviikkona ois se synnytysvalmennus.. Jännää..

Voimia ja haleja kaikille :hug: Ei ois enää pitkä aika..

Lotta 31+5
 
Saikkukos se kyseli varpaiden näkymisestä...? Ei ole näköhavaintoa varpuloista ollut viikkokausiin täälläkään :LOL:

Säärikarvat poistelin lämminvahalla ja siinä riitti miehellä nauramista kun yritin epätoivoisesti istualleen masun takaa yltää nykimään puuvillalappuja irti.. :LOL:

Allergialääkkeistä oli jotain puhetta myöskin, itsellä on käytössä Heinix, Nasonex, silmätipat ja sitten Symbicort (jota ei ole vielä tarvinnut kertaakaan käyttää). Itselläni siis allerginen astma. Kyllähän tuon huomaa olossa, kun viime vuonna käytössä oli ihan täysi astmalääkitys, Singulair -tablettina ja hengitettävänä Atrovent Comp + Symbicort. Noista jälkimmäisistä nyt siis raskauden aikana sallittu vain Symbicort. Vähän on ollut jo lievää hengenahdistusta, mutta miula ne heinät aiheuttaa vasta ihan todellisen tuskatilan eikä henki meinaa kulkea. Toivottavasti raskaus vähän helpottaisi oireita.

Hauskasti hytkyy masu hikan tahtiin. Nyt pitänee käydä pienille torkuille, ehtii puolen tunnin tirsat ottamaan ennen esikon futisharkkoja...

jossu + pirpana 32 tasan (HUI!)
 
Tänään käytiin neuvolassa ja kaikki näytti olevan kunnossa (rv. 30+5):

Virtsanäyte puhdas
RR 112/66
SF 28
syke D+
Liikkeet ++

Samalla sain ajat synnytysvalmennuksiin jotka ovat meillä omassa neuvolassa.

Ensi viikolla onkin käynti TYKSissä jossa vaavi tarkempaan syyniin. Onneksi aika on Pertti Palolle, hän on todella mielyttävä lääkäri.


 
siis se katos..... teksti meinaan....

varpaat myös hukassa, no piti tarkistaa, tuollahan ne on omalla paikalla kun jalat nosti ylös.... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Hui kun turvottaa kun on hellettä, muuten ei ongelmia ssen suhteen.

hikilentää, kesto kuuma aalto päällä....

neuvola ke, palailen viimeistään silloin kertomaan kuulumisia..

huomwnna voikin sit sanoa että enää reilu 6 viikkia synnytykseen, ku tänään on 33 viikkoa täynnä....
 
MOI!
Ei näy varpaita ei! :D
Siivottiin tänään tuo meijän varasto...kylläpäs sitä onkin kaiken näköstä tavaraa kertynyt. Ei oo tainnu olla ikinä vielä noin siisti =)

Samalla löyty myös pojan vanhoja vaatteita ja vauvalelut. Otettiin myös vaunuihin kantokoppa, amme, sitteri ja hoitotaso lähistölle, jos tuo isäntä illalla asentais sen hoitotason paikoilleen niin pääsis sit laittelemaan sinne jo vauvan tavaroitakin! :)

Voi ku olis jo heinäkuu ja sais sen pikkupalleron vierelle! :heart:
Mulla vaan vauvakuume kasvaa... :whistle: :wave:
 
Ai mitkä varpaat :LOL: Hei mutta kuulkaa: se mistä olen ylpeä on, että kun poikaa odotin, niin päivää ennen synnytystä lakkasin varpaan kynnet ihan itse :D :D Nyt olen venytellyt paljon laiskemmin kun viimeksi, joten saapa nähdä...

Huomenna pääsen vihdoin käyttämään lahjakortin, joka oikeuttaa kasvo- sekä jalkahoitoon + oli siinä jotain muutakin... Saatiin töissä yhdeltä firmalta palkintona tuollaiset koko meidän tiimi.

Nyt lähden purkamaan tätä helkutin turhautumista - anteeksi, mutta ollut ihan kamala 10 pisteen sekopäivä taas päänupin kanssa - ja alan kutoa poitsulle kesävaippahousuja.

saikku vai sellaisia terapeuttikokemuksia... joo... no osaa tuo mies kun asuu meillä myöskin kuunnella, mutta enpä nyt ihan psykoterapeutin taitoja keneltäkään puolisolta alkaisi vaatia :whistle: Siinä vois olla suhde kovilla, ehkä.

Kukahan se sanoi vauvan hikasta... no joka tapauksessa täällä hikataan ja paljon kanssa: usein, kauan ja hartaasti. Hassusti kutittaa :)
 
Pyh, tuolla se nyt on,vuoden 2006 äitiyspakkaus :ashamed: . Ihan mukavahan tuoki kyllä oli,muutama vaate oli mitkä ei ihan miellyttäny silmää...

Käytiin tänään hakeen tuplarattaa, brion twinetet =) Viime vuoden malli, niin olivat halvemmalla. Miehen vanhemmathan ne makso, mut en nyt siltikään kehdannu mitään 600e kärryjä valita.

Perjantaina pitäs lähtä viikonloppu reissulle tampereelle, saas nähä miten sitä jaksaa junassa istuskella ja juosta neidin perässä :whistle: . Särkänniemeen olis tarkotus mennä tytön kummitädin kanssa, tai ainaki sinne eläinpuistoon.

Nukkuminen on alkanu oleen jokseenkin hankalaa. Ei taho millään löytyä sopivaa asentoa, joko mahaa kiristää tai kädet puutuu. Viime yönä kramppas taas pohjekki vaihteeksi.

Tänään on viimenen päivä lääkekuuria, mulla oli elämäni ensimmäista kertaa poskiontelontulehus :/

paalina
 
Olkaa hyvät, profiilissa minä ja massu rv 32 :)

Torstaina ois taas neuvola... kohta on se viikon 36 ultrakin.. hui .. :) täällä ainakin siis ultrataan viikolla 36 vielä vimpan kerran.

Joku kyseli varpaista.. Eiiii, ei näy :snotty:

Muuten.. tuli mieleen aikaisemmista raskauksista sellainen juttu, että nyt täytyy nauttia öistä kun voi nukkua pitkä yöpaita päällä ilman rintsikoita.. :D Kun vauva on syntynyt, yöpaidan täytyy olla kätevä imettämisen kannalta, ja ilman rintaliivejä ei voi olla, koska täytyy olla kaikenmaailman liivinsuojat jottei oikeasti se sänky ui maidosta.. Ja hyh, toivottavasti ei tuu ihan mielettömän lämmin kesä.. arvatkaa löyhkätäänkö me heinämassut vanhalta maidolta :x No joo.. tälläisiä mietteitä puksahti tälle päivälle :D

voikaa hyvin rakkaat heinämassuset :hug: :wave:

Heidi ja pikkuinen 32+3 :heart:
 
Heipsis!

Nyt on kotiuduttu reissusta, hyvin meni tuo 800 km autossa, vähän vain lonkkiin kävi. Saas nähdä, miten kuukauden päästä onnistuu sama reissu...

Liekö sykoloogista vai mitä, mutta kun mie näin ne uudet äp:n vaatteet, mie olinkin loppujen lopuksi onnellinen saadessani vanhan. :D Siitä toppiksesta sen verran, että mie muistelisin sen kooksi ilmoitetun 70 cm sillon esikoisenkin aikaan (-05), mutta kevyesti tuo veteli siinä vielä tänäkin talvena unia. ;) Että kyllä tuo toppis ainaki aika pitkään palveli.

Miun mahanahka on ihan pinkeä! Kaikki potkut ja muut muksut (myös täältä ulkopuolelta tulevat) tuntuu aika kurjilta. :/ Ja kaksi kuukautta tuota vielä pitäis venyttää. :eek: Vaikka mie olen kyllä tilannu synnytyksen juhannuksen alusviikolle. ;)

kesis, rv 33+2
 
No hei taas.

Eilen säikähdin oikein kunnolla, kun tuli pientä veristä vuotoa ja supisteli ja kipuilikin taas oikein kunnolla. Pelkäsin jo että sieltä sitä tullaan... Kyseessä oli kuitenkin täysin väärä hälyytys, veri tuli kohdunsuun ulkopuolelta ja kaikki oli mallillaan.

Sen verran hyvä juttu oli, että oli lohduttava huomata miten normaalina asiana syntymää olisi pidetty, ei minään riskijuttuna enää. Vauvakin olisi kai jotain kaksi ja puolikiloinen, eli ei mikään pikkukeskonen.

Mutta sen verran sain intoa, että nyt on pyörinyt pyykkikone vauvan juttuja pestessä, parempihan ne on nyt hoitaa reilusti etukäteen kuin harmitella myöhemmin. Edellinen 'vauva' (nyt 2v) pitäisi kuitenkin kouluttaa ulos tuosta pinnasängystä piakkoin..

Ja kesä on ihanasti tulossa, vielä olisi vähän istutteluakin jäljellä..

Helena, vauva 33+6
 
Heippa!
Olin eilen sitten lääkärillä ja ultrassa. rv.32 tasan ja vauvan painoarvio 2300g! aika paljon...sf mitta oli 33. Aika pyöreästi voidaan vaikka oma paino onkin 57kg mutta maha on tosi iso. Lääkäri sanoikin että ompa iso vatsa noin pienen ihmisen kannettavaksi :) Näimme myös sukupuolen ihan selvästi kun vauva oli jalat haaraasennossa siellä. Toinen tyttöhän sieltä tulee! :) Lääkäri meinasi että ultrataan rv 38 uudestaan ja jos on vauva kovin iso niin sitten käynnistetään jo silloin. Nyt syntymäpainoarvio on 4200g - 4500g...huh huh...eli että ei päästetä neljä kiloseksi kun oli vaikeuksia saada tuo ensimmäinen ulos joka painoi 3260g ja oli 51cm...pään ympärys 35. eka synnytys kestikin 16h ja ponnistusvaihe 3h kunnes otettiin imukuppi avuksi. toivotaan että tämä kakkonen tulisi helpommalla. nyt sitten laskettu aika voikin olla jo heinäkuun eka viikko. tosin voi tulla auikasemminki jo kun kohdunkaulaa oli 2cm jäljellä ja paikat ihan pehmenneet jo. tänään on eka vyöhyketerapia, sen pitäisi auttaa synnytyksen kipuihin ja nopeuttaa synnytystä, mahdollisesti sillä voidaan myös käynnistää synnytys. eka vauvammekin käynnistettiin akupainannalla. että semmosia kuulumisia. nyt alan nukuttaa tuota pirpanaa päiväunille.

terkuin:kirppu, papu ja hippiäinen :)
 
Ninniliina joo. Meillä tolleen. No oikeestaan mies vaan kuuntelee ja mutisee jotain sopivaa väliin, mutta mä saan tuulettaa ihan kunnolla. Kyllä se mieskin sitten osaa, jos siltä näyttää! :LOL:. Meillä se toimii, koska mä olen sellainen, että haluan kovasti puhua asioita ja selvittää. :whistle:

Nyt on hirvee jysäri ja panadol ei vielä vaikuta, jotta lopettelen tänään tähän.

T: Saikku ja "hipsukka" 33+0
 
Voi kökkö kun mie oon niin huono kommentoimaan muitten viestejä.. :/ kyllä mie aina kaikkien viestit luen ja näin, mutta ei tuu ikinä kommentoitua tai tsempattua. :( Halit kuitenkin tarvitseville! :hug:

Mie olin niin tyytyväinen kun sain vanhan äp:n! En tykänny siitä uudesta oikeastaan yhtään. :/ Se ruokalappukin olin ihan ällöpylly. Mutta nämähän on makuasioita joista ei voi tänäkään päivänä kiistellä. =)

Päivitin tuonne profiiliin uutta masukuvaa jos jotakuta kiinnostaa mulkaista. =)

Muoks vielä viikot eli 31+2 nyt ja kuvassa siis.<br><br>
 
Mulla vähä sama juttu kun joannalla, kaikki jutut tulee luettua muttei oikeen osaa vastata. :hug: kaikille, koskaan ei varmasti ylimääräistä saa.

oma (*): tänään oli neuvola ja tässä vähä tuloksia
paino +295g/vko - nyt on noussu 7kg lähtöpainosta
verenpaine 116/58
hb 110 eli taas rautaa syömään :x
sf 30
syke 150

en tiiä mikä on, tuntuu siltä ettei mikään kiinnosta eikä jaksa tehä mitään. onneksi ei oo koulua, kun tämän kuun loppuun ja sitten pääsee lomalle. Tehtäviä on kyllä tekemättä, ne pitäs vielä jaksaa tehä. pitäs kolme esseetä kirjottaa eikä kiinnosta yhtään :kieh: \|O

ei nyt jaksa kirjotella enempää. pitää sitten jatkaa kun olo tuntuu pirteämmältä.

hapsiainen & pikkunen 30+5
 
HelenaOnneksi selvisit säikähdyksellä, vaikka tosiaan nyt aletaan olla jo voiton puolella, eli vauvat jo suht isoja jos päättäisivätkin hieman etuajassa tulla.

Kirppu: Vyöhyketerapiasta olisin kysynyt: Kirjoitit että se auttaa synnytyskipuihin. Näin mä olen myös kuullut, mutta oon ymmärtänyt, että silloin terapeutin pitäis olla mukana synnytyksessä paikan päällä antamassa hoitoa. Onko sulla kuitenkin niin, että etukäteen pyritään helpottamaan tulevia kipuja? Vai onko terapeutti tosiaan tilattu mukaan ihan h-hetkeen?

vauvelihaave: Onnea Kela-valitusten kanssa! Toivottavasti menee läpi tai saisit ainakin kunnon selityksen päätösten perusteista.

Oma napa: Kampaajalla käyty puolen vuoden tauon jälkeen. Leikkaus ja väri puoleen hintaan, yht. 40 euroa. Hyvää jälkeä teki ja nyt on pirtsakka olo! :)

Vähänkään reippaampi kävely saa aikaan vatsan kovenemisen ja lisäksi tuntuu "pallo" alapäässä. Inhaa, kun se pallo tuntuu vielä siltä, että se olisi tippumassa justiinsa jos yhtään yrittää kävellä reippaammin.

Ylihuomenna neuvola ja viikolla 36 synnytystapa-arvio ultrineen. Tuntuu että aika loppuu kesken, vielä on paljon asioita vaiheessa, mm. vaunut, turvakaukalo ja hoitopöytä hankkimatta... :/ Pesänrakennusvimma niin kova, että kaikki aika on mennyt kellarin, komeroiden ja epämääräisten paperipinojen raivaamiseen. Kaikkea sitä onkin tullut säästettyä vuosien varrella. \|O

Pojalle nimet varmistuneet, tytölle kauhean vaikea keksiä... :(

kutkutus 32+3 <br><br>
 
En oo taas hetkeen täällä käyny niin en jaksa kaikkia lukea.
Tänään oli neuvola ja ei ollut vauva kääntyny pää alaspäin vaan oli poikittain ja jotenki kummallisesti mun selkää vasten.. Vähän alkaa jo jännittää meinaako se kääntyäkään. :x
Painoa on tullu yhteensä nyt 8kg, verenpaine on aika alhainen (ollut koko raskauden ajan). Sf-mitta oli 27.
Meinasin muuten pyörtyä yhtäkkiä kun makailin siinä pöydällä, niin terv.hoit. kuunteli sydänäänet sitten niin että istuin tuolilla. Esikolle noi neuvolakäynnit on aika hämmentäviä ja se alkaa aina itkemään, mutta pakko on ottaa se mukaan kun ei sille hoitajaa saa päivisin. Ihan reipas se kyllä aina on. :heart:

On niin piristävää kun kesä on nyt vihdoin ja viimein alkanu B)
Ei tarvii pakata pojalle eikä itelleenkään niin paljon vaatetta ja mutenkin. =)

Ei muuta ihmeempää :wave:

apinalauma30+2
 

Yhteistyössä