***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Alkuperäinen kirjoittaja mansikkamarja:
Taustailija rekisteröityi viime hetkillä, vieläkö mahtuu mukaan??
Perheeseen kuuluu 4v tyttö, 3v poika ja aviomies, kolmas lapsi siis tulossa ja la 20.7. Sattuuko jollain muulla la samalle päivälle?
On ollut tosi mukavaa seurata teidän aktiivisten palstalaisten keskusteluja ja myötäelää tätä raskautta teidän kanssa. Kovin on samanlaisia vaivoja ja asioita itselläkin mielen päällä. Näin kolmatta odottaessa sitä ei onneksi enää "hötkyile" vaan monenlaisia ikäviäkin oireita tietää vaarattomiksi ja asiaankuuluviksi. Synnytystäkään ei toivo käynnistyväksi aivan heti kun tietää, että nyt on viimeiset hetket nauttia edes melkein täysistä yöunista ja jonkinsortin päivärytmistä ;)
Huomenna on käynti äitipolilla, joten palailempa sitten kertomaan viimeisimmät kuulumiset omasta navasta.
Täällä on ainakin yksi kellä la 20.7 :wave: Itsekin pääasiassa tässä taustalla oleilen ja seurailen. Mulla polikäynti to ja kovin jännittää mitä meinaavat että onko vauva kasvanut liian isoksi tai jotain kun r.ajan diapeteksesta kärsin, joka on toistaiseksi pysynyt kurissa ruokavaliolla, onneksi!
 
Huomenta kaikille!

Voi kamala mikä yö takana :| pitkin yötä heräs siihen et ole hiki päässä, oli muuten tosi hiostava keli. Kun heräsin paistoi aurinko mut nyt ei enää yhtään näytä siltä. Täytyy nyt vaan toivoa ettei tule ukkosta. Mä pelkään sitä :( pitäs vielä tänään käydä esikoisen kanssa kaupungilla hoitaan lo0ppuja asioita.

Kutkutukselle lähtee tänään postia :) se on ollu kuoressa jo pitkään, mut muisti on vähän kehno.. :ashamed: anteeksi siis.

Kuinka moni on hankkinut tai meinaa hankkia imetyspaitoja? Onko ne käteviä ja montako kannattaa olla? Sit lyhythihainen vai normaali pitkähihainen?
Mä haavelen tollasesta mut en oikein tiedä. Kaapista löytyy kaksi hihatonta, mut kuinka paljon tuollaista paitaa tulee edes käytettyä? Esikoisesta ei ollut yhtäkään :ashamed: joka paikassa käytin tavallista paitaa ja hyvin imetys sujui.

Nyt aamupalalle ja sit kaupungille!
T:Ansku ja toukka 36+3
 
Aurinkoinen81 mie en meinannu sen kummemmin imetyspaitoja ostella. Ostin tuon kantoliinan, niin sen suojissa meinasin sitten imetellä tiukan paikan tullen.

Allunmamma ihana kehto!

Viime yön nukuin kuin tukki! Siis ei merkkiäkään että synnytys olisi lähestymässä... Aamusta heräilin supistuksiin, jotka taas vaimenivat ylösnoustua. Jotain tosin valuu pöksyihin aina vauvan liikkuessa, joten saa nähdä pitääkö sitä soitella neuvolaan josko olisi vettä vai onko sitten eilisiltaisen pupuilun jälkeistä vetistä valkkaria. Pitää tässä vähän aikaa tarkkailla. Jos viel iltapäivästä lorahtelee, niin sit tuskin on enää pupuilun seurausta...? Aamulla tuli taas veriviiruista limaa, siis jösses miten paljon sitä tulppaa siel oikein on...???? :eek:

Voi ei, just alkoi sataa sit kaatamalla vettä. Meinasin et oltais käyty ulkoilemassa... ...eipä siinä mitään onhan ne sadevaatteet keksitty, mut jostain kumman syystä toi sadetakki ja -housut ei oikein tällä hetkellä mahdu päälle... :LOL:

Ai niin, onkos kenelläkään muulla ylävatsa kipeänä??? Aamusta lähtien on ilkeästi tuntunut sellaista pistokipua vasemmalla ylävatsalla.

jossu + vili 37+1
 
mansikkamarja Tervetuloa mukaan, lisään sut listaan :)

johantero mähän jouduin sairaalaan silloin pari viikkoa sitten just noiden kovien ylävatrsakipujen takia.. ei edes aivastaa voinut ilman itkua, kyllä se niin paljon sattui, ja koskea ei kärsinyt.. ja oli myös tuo vasen ylävatsa. Mulla oli kyse lihasrevähdyksestä, joka parani muutamassa päivässä.. mutta onko sulla tietoa missä sun istukka sijaitsee? Mulla sijaitsee oikealla puolella ja mikäli kipuilu ois ollut oikealla, olisivat ottaneet sairaalaan tarkkailuun. :hug: seuraa nyt jonkin aikaa, mutta jos kipu muuttuu kovaksi tai ei lähde pois niin soita aiankin lääkäriin , neuvolaan tai synnärille :hug:

aurinkoinen81 mä ainakin aion hankkia imetyspaitoja!! :wave: Ne on oikeasti TODELLA käteviä. Henkan ja Maukan paidat on ihan kivoja ja kohtuu hintaisiakin. :)

vauvelihaave tottahan tuo on.. mikä on se todennäköisyys että vauva syntyis justiinsa silloin ja kiireellä.. ?? varmaan melko pieni.. mä olen vaan tälläinen hassu stressaaja.. :ashamed: :) Ja sain kun sainkin mun veljeni puhuttua olemaan edes sen yhden viikonlopun selvinpäin.. tulee meille.. eiköhän se pärjää lasten kanssa sit jos lähtö tulee sen aikaa että mun vanhemmat ehtii paikalle. Lapset kuitenkin tykkää kovasti enostaan, vaikka onkin mikä on.. ikinä ei oo lasten silmien eteen kännissä tullut, joten kai mä uskallan luottaa.. Jonille ainakin eno on idoli vaikka sillä ei oo noi oman elämän langat oikeen hyppysissään.. :/ ärsyttää. menee siinäkin hyvä mies hukkaan.. :snotty:

Kesänlapsi Nonni, nyt se raja täällä synnyttämiseen sitten umpeutui :headwall: :( Eli Turkuun menen. ja sinä sinne Poriin. No mutta sen mukaan nyt sitten mennään eteenpäin... täytyy vaan pitää huoli että auton tankissa on bensaa aina ;)

omaa napaa....
Maha on tosiaan mull ajotenkin "tipahtanut" alemmas.. :eek: mä saan jopa kämmenen tuohon rintojen ja mahan väliin.. näin ei ennen ollut.. Eli toivottavasti tää nyt enteilis jotain. Mä alan olemaan niin kärsimätön, että mä olen oikea ihmishirviö.. kiukuttelen kaikille.. :snotty: :/ ja en jaksasi yhtään kuunnella noiden isompien lasten kiukkuamista ja tappelua.. ja miehelläkin vielä iltavuoro viikko *huoh* :(
Mistä tulikin mieleeni, että mies soitti eilen töistä että "eikö vieläkään tunnu että syntyis, kun olisin jo loman tarpeessa" :LOL: aloittaa meinaan isyysloman siitä kun vauva syntyy..

Mukavaa päivää teille kaikille.. :)

Heidi ja pikkupoika 37+4 :heart:
 
Mutteri pitänee soitella, jos ei kohta hellitä. Aivastaminen ei satu (ylävatsaan ainakaan... kohdunsuulle sitäkin enemmän...), eikä ole kovin kosketusarkakaan siltä kohdin. Istukka on edessä ylhäällä, eli periaatteessa istukan kohdalla kipu kyllä tuntuu. Mietin vaan, että voi kyllä olla ihan suolistoperäistä kipuakin, pitää seurailla tätäkin vielä vähän aikaa ennenkuin sitten soittelee neuvolaan.
 
Lupaamani oma napa:
Viime yö meni oikeastaan ensimmäistä kertaa valvoessa tämän raskauden aikana. Supisteli ikävästi ja jokapaikan kolotukset vaivasivat. Minun supistelut on olleet tähän asti enimmäkseen mahan kovettumisia, mutta nyt ne ovat ilmeisesti muuttumassa enemmän synnytystä enteileviksi. Tiedä sitten. Kävin aamutuimaan äitipolilla ja olihan nuo supistukset saaneetkin jotain aikaiseksi. Kohdunsuu oli 1,5cm auki, pehmeä ja kanavaa jäljellä 2cm. Ei kuitenkaan merkitse mitään uudelleensynnyttyjän kohdalla lääkärin mukaan, joten synnytys voi hyvinkin mennä yli la:n. Esikoinen syntyi 41+1 ja kuopus 40+5.
 
pollerolle
Nyt pitää minunkin käydä päivittäin kattomassa onko kukaan saanu vauvan.Jännää!Minutkin voi lisätä tuonne listaan (huomasin just että en ole listalla).Siis kolmas lapsi tulossa ja synnäri on SKS eli Savonlinnan keskussairaala.Laskettu aika on 25.7.Minulla on ensi viikolla äitipolilla kasvukontrolli kun epäilevät vauvaa isoksi.Kuulemma kummatkin aikaisemmatkin ovat olleet niin kookkaita,(minusta normaalipainoisia) 3985g ja 3640g.En tiedä mikä se on sitten rajana,onko lapsi kookas vai ei.Minulla ei ole aikaisemmin ollut imetyspaitoja mutta nyt olen niitä hommaillut huutiksesta halvalla.Kantoliinan olen myös tilannut,aikaisemmin ollut rintareppu mutta en oikein tykännyt.Mites, onko kenelläkään kokemuksia ilma kennopyöristä?Millä tavalla ne eroaa ilmakumipyöristä käytössä?Kuluvatko ne nopeasti?Meillä nimittäin vaunut vielä hankkimatta.
 
soittele nyt kuitenkin sinne neuvolaan tai suoraan äitipolille. Soittelin sinne ite ennen juhannusta pelkästä verisestä vuodosta (rauhoittaakseni mieltäni että voin lähteä veneilemään hyvillä mielin) ja kysyvät heti et onko kipua missään. Sanoivat että jos on veristä vuotoa ja kipua vatsan alueella niin pitäisi mennä sinne heti tarkistuttamaan tilanne. Ja sulla on kipu vielä istukan kohdalla niin mene ihmeessä pian tarkastuttamaan.

Itellä on välillä ollut alavatsalla pistävää kipua mutta ei istukan alueella, joten kun kipu ilmenee yleensä ylös noustessa niin olen tulkinnut sen olevan jotain lihas kramppeja. Eikä kipu ole koskaan kestänyt muutamaa minuuttia kauempaa.

Ite oon jo hankkinu kaksi imetyspaitaa, tai oikeastaan mun äiti kiikutti mulle kaks hihatonta. Aattelin että ne saa riittää kun viileemmällä kelillä voi laiittaa päälle jonkun pitkähihasen esim. kollege takin. On ne ihan hyviä kun voi sitten ihan rauhassa istuskella vaikka iltanuotiolla ja imettää. Ja tänään meen hakeen kantoliinan pikku-ruulta. Kaikki muu onkin sitten jo koossa kun kaverit on lahjotelleet sänkyjä ja rattaita yms. Kai niille iski paniikki kun sanoin että kyllä kaikkea ehtii sitten syntymän jälkeenkin osteleen jos ei sitä ennen siunaannu jostain. Ainoastaan pelastusliivit täytyy käydä ostamassa matkalla sairaalasta veneelle. Se onkin ainoa investointi joka joudutaan nyt tekemään, ja tietty toi kantoliina.

Onko kellään koskaan käynnistetty synnytystä pelkän verenpaineen vuoksi. Ottivat mut verenpaineseurantaan kun paineet on ollu korkeella nyt parin viikon ajan. Saas nähä kuin meitin käy. Mulla olo on muuten ollu ihan hyvä mitä nyt selkä renaa ja kädet ja ja jalat turvottaa ja puutuu eikä öitään saa nukuttua, mutta se nyt on ihan normaalia loppuraskauden vaivaa ja olo on helpompi kuin aikaisemmista raskauksista. Ainoo mikä askarruttaa on se että kuinka ehtii ajoissa sairaalaan varsinkin kun on tarkotus olla veneellä loppuun asti ja noi synnytykset on kuitenkin aika reipastahtisia. Mutta kai sitä voi poliisiveneessäkin tiukan paikan tullen synnyttää... ;) Mutta se siitä omasta navasta...

Maria & laiturintollppa (37+4...kai)
 
Jeeee!! juuri palasin neuvolalääkäristä/synnytystapa-arviosta. Kohdunkaulaa ei enää ole ja kohdunsuukin auki mukavasti =) eli kyllä nuo kaikki pistelyt ja supparit on sitten saanu jotain aikaiseksi. Vielä kaino toivomus, että josko ensi viikkoon odottelisi... :whistle:

Tiitiäinen on alkanu harrastaa ihan mieletöntä iltajumppaa: kantapäätä tulee siihen malliin vatsanpintaan, että huh! Alkaakohan sitäkin jo kyllästyttää yksiön ahtaudessa?

Mutteri harmi että tulee Turun keikka, mut sovitaan nyt että tehdään treffit synnärille, eiks joo? ;) Kuin olis ensi viikko?
Eiköhän tuo sun veljes pärjäile lasten kanssa, jos kerran ei tosiaan lasten edessä juo, niin varmaan on sitten selvinpäin kun teille tulee. Surullista tuo kyllä on: meillä kanssa miehen puolella muutama ihminen, joilla periaatteessa elämä hallussa, mutta sitten välillä alkoholi vie sen verran reippaasti, että ei oikeen ikinä uskalla luottaa 100%.

Allunmamma ihana tuo kehto!

johantero en muuta osaa sanoa tuohon kipuiluun kun, että viimeks terkkari sanoi, että ylävatsakipu on yksi raskausmyrkytyksen oire

...ja nyt pitää kuulemma lähteä uutta asuntoa siivoilemaan :wave:
 
Neuvola kuulumisia...

painoa tullut 100g viikossa
verenpaine 115/78
pissa oli puhdas
syke kaverilla 140
kohdun korkeus 35

Supisteli iahn kivasti siinä maatessa...
terkkari meinas että ei välttämättä mene enää pitkään, vauvan pää oli jo ihan lähtökuopissa...
No mun tuurilla siinä menee ja siks seuraava aika ens maanantaina ja sit silloin torstaina on se leikkaus sitten....

Että näin...

Ai niin en muista olenko täällä maininnut siitä että välillä vihlasee sisä reidestä pahasti, vauva kuulemma silloin päätänsä kääntää ja se sit vihlasee... Tuokin kuulemma merkki siitä että on todella alhaalla....

Sanoi vaan että jos maanantaina synnyttämässä niin ei tarvi synnytys salista soittaa, mutta muuten olis kiva jos ilmottais.. Tuohon totesin että ei varmaan ihan heti tulis mieleen, terkkari siihen että on hänellä ollut sellainen asiakas joka oli salista soittanut että ei pääse tulemaan....

Jos nyt suuntais pötkölleen kun saapi ihan luvan kanssa löhötä..... Ei siis kanssa sisaret tarvitse huonoa omaatuntoa potea vaikka sohvalla tai sängyllä viihdytäänkin.....

Tä&NeitiHerne 38+2

ai niin eilen oli nimistä puhetta isännän kanssa.... Melkein yhteis ymmärrys löytyi......

 
No nyt on vaaville synttäripäivä valittu :) Elikäs 11.7. on sektioon aika. Jos ei sitten sitä ennen rupee syntyy. 2 viikkoa enää..huh.. Rupee jännittää :)

Oli mullakin nuo supistukset saanu jotain aikaan.. Kohdunsuu nyt pehmeä, auki 1cm ja kohdunkaulaa jäljellä 2cm. En sit tajunnu kysyä että mitä tuo sit tarkottaa.. että onko synnytys lähellä vai ei.. Tietääkö kukaan että mitä tollaset tiedot kertoo ensisynnyttäjän kohdalla? Mie nyt vaan toivon että ton 2 viikkoa malttaa vauva ootella..

Painoarvio oli 3000-3250g ja syntymäpainoarvio (tuolloin leikkauspäivänä ) 3300-3500g. Eli ihan mukavan kokoinen vauveli tulossa :)

Nyt tuli vaan omaa napaa.. Pitää myöhemmin enemmän kirjotella.. nyt ruokaa laittamaan..

Lotta rv 37+0
 
hapsiainen84 :hug:

Allunmamma Voi että, tuo kehto lakanoineen on kyllä ihanan suloinen :D Ja masu myös hieno ;)

Shannon Meille tuli se mainos kirje joskus pari kuukautta sitten, ja otin kans julisteen talteen kun se oli niin kivan värikäs =) Meinasin laittaa johonki, mistä vauva voi sitä katsella... Joku jo taisikin ilmoittaa, että juliste joutaa poies. Mutta jos ei löydy, niin tuli mieleen että isoissa kaupoissa (esim. Prisma, Sokos jne.) on niitä julisteita myytävänä, ja joskus oon katsonut että niissä on ihania lasten julisteita, myös Nalle Puh aiheita eikä ne taida montaa euroa maksaa.

mansikkamarja ja Hyvää päivää Tervetuloa mukaan :flower:
Tuolta etusivun listasta näkee, milloin kenelläkin on la :) Sinne tulee sitten myös syntyneet, joita taitaa tähän mennessä olla kaksi.

maiksu Mä en ole tehnyt mitään sen kummempia suunnitelmia synnytyksen varalle, kun ei sitä näin eka kerralla voi tietää edes mitä odottaa :D Joten sokkona vaan, vastaan se on otettava mitä tulee :whistle: Jotain ajatuksia tietenkin on, mutta sit toisaalta kun en voi yhtään tietää, että miten asiat menee yms. niin oon ajatellut että parempi kun ei liikaa suunnittele ettei sitten tarvii pettyä. Jos sen voisi itse päättää, niin "tilaisin" lyhyen ja mahdollisimman vähäkipuisen synnytyksen alakautta, ilman repeämiä :LOL:
Toiveissa olisi, että pääsisin ammeeseen, koska lämmin vesi mua ainakin tähän saakka kivuissa on rentouttanut (kuukautiskivut esim.) mutta sitäkään ei voi kai tietää, että toimisiko se synnytyksessä. Ja se jakkara vaikutti ihan vinkeältä, sitä voisi koittaa, mutta kuulema ensisynnyttäjälle suositellaan sitä vasta ihan lopussa. Millaistahan on ponnistaa kontallaan?
Pelkään kyllä sitä, että mun voimat loppuu kesken ja joudun leikkaukseen siksi, kun ei mulla mikään maratoonikunto kyllä ehken ole lähelläkään :snotty:

aurinkoinen81 Mulla on yksi imetyspaita (lyhythihainen) hankittu, kun ostin sen yo-juhliin keväällä. Kai se oli joku yhdistetty äitiys- ja imetyspaita, toivottavasti ei nyt sitten pahasti löpsötä synnytyksen jälkeen :) Ja kyllä mun mielestä se vaikuttaa aika kätevältä, ja mukavalta kun ei tarvii koko paitaa nostaa ylös ja masua esitellä.

johantero Mulla oli eilen illalla kovia viiltäviä pistokipuja vasemmalla puolella ylämahassa. Mietin jo, että johtuuko se jotenkin istukasta :/ Muutamia niitä tuli, kun yritin nousta sängystä kai liian rajusti ja sitten kun käänsin kylkeä.
Ninniliina Sanoiko se th tarkemmin, että millaista se kipu on, joka liittyy raskausmyrkytykseen? :eek: Mulla nimittäin tuo turvotus nyt ihan kamalaa jo :'( Ei ole ainakaan vielä ollut apua mistään nesteenpoiston yrityksistä. Huomenna olis neuvola, sais sit verenpaineen ja pissan katottua. Päänsärkyä mulla ei ole, eikä näköhäiriöitä tai muita myrkytyksen oireita.

Mutteri Kiva, että sait veljen järjestettyä teille silloin :hug: Voi miten olen kanssasi samaa mieltä, että viina vienyt monia hyviä naisia/miehiä :'( Meillä sekä miehen äiti että isä (eronneet) ovat viinasta ihan liian riippuvaisia :'( Tämä meidän pikkuinen on heidän eka lapsenlapsi, ja jotenkin sitä niin kovasti toivoisi että meno muuttuisi parempaan, mutta taitaa olla turha toive. On kyl molemmille tehty selväksi, että vaikka me onkin tähän asti käyty ja katseltu, niin lapsille ei sitä näytetä. Ihan tarpeeksi joutuvat näkemään pahaa tässä maailmassa muutenkin. Mutta on sekin surku, jos viina on ainoa syy miksei sitten ehkä kovin usein voi isovanhempiaan tavata.

Meillä mies on nyt aamuvuorossa, mutta käytännössä myös iltavuorossa. Niillä on siellä nyt taas niin kiirettä, niin eilenki oli yli 5h ylitöissä. Siihen matkat vielä päälle, niin 15h:n reissu. Sanoi, että hyvähän se on nyt tehdä ylitöitä, kun sitten tulee se sairaalalasku maksettavaksi synnytyksen jälkeen. Mutta kyllä myös kyseli, että eikös se jo ala syntyä, niin pääsis isyyslomalle, että samat taitaa olla aatokset :LOL:

pollerolle Hip hei hurraa :wave: Kiva että joku muukin menossa SKS:aan =) Tiedä vaikka satuttais samaan aikaan, mulla la 14.7. ja jotenkin sellanen tunne, että yli menee, vaikka lri viime viikolla sanoikin, kun käytiin polilla synnytystapa-arviossa, että voi piankin syntyä kun niin alhaalla ja kohdunsuu pehmennyt. Vauvan painoarvio oli silloin (rv 36+3) 2649g ja kuulema pieni ja hento, niin määräsi ensi viikolle kasvukontrollin. Se olis sitten keskiviikkona. Kuka lääkäri teillä oli? Mä en muista nimeä, mutta se ei antanut painoarviota lasketun ajan painosta. Oli kyllä tosi ihana lääkäri, mutta kuulema kesän jälkeen lähdössä pois Savonlinnasta :/


Vauvelihaave & Pikkuinen 37+4
 
esikoinen täällä sama homma...alkaa tosiaan tylsyys iskeä :ashamed:
joka aamu pettymys et ei tullukkaan lähtö..jotenki ootan et yöl tulee lähtö..aiemminkin yöl tullu lähtö :D mut aina sama pettymys aamulla..malttamaton...

mieh ja rv tasan39
 
pikaisesti vain vastailen: itellä alko viime viikon tiistaina kova kipu ylävatsan seudulla, oikealla puolella, torstaina sitten soittelin neuvolaan ihan mielenrauhan saamiseksi, käskivät mennä näytille äippäpolille, soitin sinne kuitenkin ensin, epäilivät puhelimessa mulla raskausmyrkytystä, sillä mulla ollut mm. päänsärkyä, valopilkkujen näkemistä, turvotusta ja joskus korkeampaa verenpainetta... Noh, lähettiin miehen kans torstaina sitten käymään synnytysosastolla, missä otettiin pissanäyte ja laitettiin käyrille puoleksi tunniksi, kaikki oli hyvin. Kipu johtui loppujen lopuksi siitä, että vauvan takapuoli oli innokkaasti pystyssä tuossa kohtaa, ja meilläkun ei mikään pikkunen tuo masuasukki ole (painoarvio oli 3450 g, rv 36), niin se sen verran kovasti sieltä sitten tuntui. Nyt kipu on jo ohi. Käskivät kyllä ottaa uudestaan yhteyttä mikäli ei kipu lopu. Että näin meillä, mutta lyhykäisyydessään kannattaa ottaa yhteyttä ihan omankin mielenrauhan saamiseksi! :hug:
 
Kuuluuko tällänen kamala väsymys normaalisti loppuraskauteen? Voihan se olla, että se mun hb:kin on taas laskenut, ja siitä johtuu, mutta ei jaksa enää ymmärtää... |O |O
Nukuin taas yli kahdentoista tunnin yöunet, ja silti meinaan nukahtaa istuilleen! Ei meinaa tulla kotihommista mitään, kun niin paljon vaan nukuttaa |O

Kolmas kone pyykkiä pyörimään, ja ulos, jospa se vaikka vähän piristäisi. Harmi vaan että tollanen harmaa sade ilma, ei taida olla mansikoitakaan myytävänä. Ainiin ja pitäis käydä viemässä jossain välissä postiin se ä-pakkauksen pussilakanakin... Meille kun tuli sellainen malli, jossa ei ollut minkäänlaista reikää, josta saisi täkin pujotettua sisälle :LOL: Kesämalli, niin kuin joku kommentoi, eli täkkiä ei laiteta kesällä sinne lainkaan :LOL:
 
kiitos vastauksista masukipua koskien just kun meinasin et nyt soitan neuvolaan, niin tuo masukipu alkoi lähteä pikkuhiljaa liikkeelle... ...taitaa siis olla suolistoperäistä sittenkin :ashamed: nyt jo kohtalaisen alhaalla tuntuu tuo kipu ja kuuluu jo kurahteluakin :ashamed:

Pikkuinen oli vissiin takapuolellaan hetkeksi tukkinut väylän :LOL:

Lorahduksia ei ole enää tullut myöskään, joten sekin lienee ollut sitten pupuilun jälkiseurauksia ;)

Jotenkin tuntuu, ettei aina kehtaisi sinne ä-polillekaan soitella kaikesta, kun siellä on jouduttu jo niin monta kertaa ns. turhan takia käymään ja mieleen on jäänyt sen inhottavan ylilääkärin toteamus ettei seuraavan kerran tarvitse tulla kuin vasta synnyttämään... :ashamed: :snotty: Onneksi vili on kuitenkin liikkunut hyvin päivän mittaan, joten tietää että kaikki on vilillä kunnossa kuitenkin. Ehkä sitä on näin raskaana vähän liian herkkä noille muiden sanomisille, kun vieläkin olen ihan :snotty: sen lääkärin sanomisista. Tuli niin tyhmä olo itselle.

jossu + vili 37+1
 
Pääsen kanssa huomenna jättämään näytteet ja menen verenpaineen mittaukseen kun ei tuo päänsärky ja turvotus nyt millään ymmärrä jättää mua rauhaan :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: . Kerran jo samasta aiheesta ä-polilla käytiin, mutta silloin onneks kaikki kunnossa!

T: saikku ja "hipsukka" 38+1
 
mutteri sattuuko sulla olemaan kokemuksia noist akaislakehdon imetyspaidoista? Musta noi tekstit niissä oli niin hauskoja (onnellisen äidin maitoja, lähimaidon tuotantoyksikkö) :LOL:

Aattelin et jonkun tuollaisen hankkisin :D

Joku kyseli kennopyöristä, kaveri on ne haukkunut syvään kuoppaan. Kuulemma talvella hyvät mut keväällä kerää sen vanteen ja sen renkaan väliin pölyä ja ratiset. Tuon ratinan minkäkin olen kuullut kun kaverin rattaita työnnellyt.
Meillä ilmakumit ja vaunuissa ihan perus kumipyörät, mun mielestä noi kumipyörät on kyllä parhaat. :)

Äsken tulin kaupungilta, esikoiselle ostin mekon ja housut syksyn kerhoja varten ja vauvalle ostin kangasta mistä värkkään unipussin. Toisesta tulee flanellinen ja toisesta froteinen. saapi sit eri lämmöillä noita pidellä. :)
Vauvan vaatteita oli tuosi huonosti nyt meillä alessa, oiken pettymys tuli. Kangaskaupast aolis taas lähtenyt vaikka mitä mukaan mut pakko oli rajoittaa kun en kuitenkaan ompelemaan ehdi :) mies tuo tänään remonttikodista saumurin ja ompelukoneen tänne, joten huomenna pääsen ompeluksia tekemään :) saa nähdä saanko jo toisen pussin kokonaan valmiiksi.

Puuttuuko keneltäkään ylimääräisiä valkoisia harsoja? Meillä noita olis vielä pari ylimääräistä, löysin tänään kuvioharsoja ja pari niitäkin piti vielä ostaa :headwall: oli ne vaan niin suloisia, yhdessä on mm.norsuja :)

johantero toki sä soittelet sinne äitipolille jos yhtään tuntuu, mä puhuin neuvolassa samasta tunteesta ja se neuvolan täti nauroi mulle et siitähän niille kätilöille maksetaan et ne vastailee kysymyksiin. Ja tyhmiä kysymyksiä niille ei voi esittää! Sä ite tunnet vauvasi ja oman mielen jos joku ahdistaa/mietityttää sit vaan soittamaan :hug: kyllä ne siellä ymmärtää et äiti on huolissaan, mä soittelin esikoisen aikana lähes viikottain kun oli ne arvot koholla, välillä kyselin lääkityksestä ja välillä kutinasta..sen lisäksihän mä kävin viikottain kontrollissa :D mut oma mielenrauha oli parempi kun sai huolia muille purkaa.

Nyt esikoisen kanssa syömään. :wave:
T:ansku ja toukka 36+3
 
pollerolle
Vauvelihaave:En muista lääkärin nimeä,mutta hän oli suomalainen naislääkäri.Eikä hänkään antanut mitään syntymäpainoarviota,totesi vaan toukokuussa (silloin oli viime ä-poli) että on niin pitkä ja hoikka vauva että pitää kattoo lähempänä laskettua aikaa paino.En tiedä sitten mitä hän tarkoitti,mutta ihan kivahan se on pikkuinen nähdä.Vaihtuuko se lääkäri kuukausittain siellä ä-polilla?Kun aina on eri lääkäri.Tiedätkö kuka on ens viikolla?Minulla on myös ä-poli keskiviikkona!Saa taas varautua istumaan koko aamupäivän siellä kun ovat aina niin pirun paljon myöhässä.
 
pollerolle Juu, on varmaankin ollut sama lääkäri ehkä :) Mulla on myös ollut melkein joka kerta eri lääkäri, kai ne ainakin näin kesäaikaan vaihtuvat aika tiuhaan, kun on lomat sun muut.
Ensi viikosta en tiedä, ja ne ei yleensä taida tietää itsekään, että kuka milloinkin joutaa olemaan äitiyspolilla...
Meillä oli viimeksi aika klo 9.40 niin oli vaan vajaa puoli tuntia se aika myöhässä. Ja samaan aikaan taitaa olla keskiviikkonakin, eli 9.40 jos oikein muistan. Mä toivon että olis se sama lääkäri, oli niin mukava ja jotenkin "kiireetön" =)

Nyt on sitten mätetty litra mansikoita, reilusti ananasta, ja vettäkin muutama litra, jospa siitä olis huomiseen mennessä jotain apua sen turvotuksen laskun kanssa... Toivottavasti pissa ja verenpaine kunnossa, ettei tarvii myrkytystä epäillä :/

Onko kenelläkään kokemuksia sellaisesta sinisestä kantoliinasta, jonka sai Vauva-lehden tilaajalahjana? Entä millainen imetystyyny olisi hyvä? Puhallettava? Styroxpallo täytteinen? Vanutäytteinen...?

Meillä jäi silloin se viimeinen valmennus kerta käymättä miehen vesirokon takia. Siellä aiheena oli lapsen hoito. Mun kummitätini, joka sen piti (lastenneuvolan th) lupasi tulla meille kotiin pitämään sen meille yksityisopetuksena, ja olis nyt tänään tullu, mut mies joutuu taas olee ylitöissä piiitkään, niin eipäs se nyt harmi vaan onnistunutkaan :/ Jotenkin ikävä olo olla töröttää vaan yksin kotona. Nyt just, kun eniten kaipais toisen seuraa, niin työkiireet painaa päälle ja mua surettaa :/
Hormoonitko ne lie tuottaa tälläistä ikävää oloa, että koko ajan pitäis saada nyhvätä miehen kainalossa? :ashamed: :D :heart:
Kai se on sitten sitä taas, kun kohta tämä kahdenkeskinen elämä on taakse jäänyttä aikaa, niin nyt sitä tahtoisi olla mahdollisimman paljon yhdessä nämä viimeiset hetket...
 
aurinkoinen81 hih, kuullostaa hauskoilta paidoilta :D mistäs sellaisia mahtaa saada?? :) eli ei oo kokemusta. :)

Vauvelihaave kai tää jatkuva väsymys on ihan vaan elimistön tapa jkerätä mahdollisimaan paljon voimia tulevaan synnytykseen.. sehän kuitenkin on verrattavissa maratooniin energiankulutukseltaan.. :whistle: Mä olen ollut joka raskaudessa loppu vaiheessa toooooosi väsy.. joten kai se ihan normaalia on.. :) Nuku, nuku ja nuku nyt niiiiin plajon kuin vähänkin tykkäät ja pystyt.. :)

ninniliina mä oon niin kade sulle!!! Nyt jo kohdunkaula hävinnyt!!! :eek: =) HIENOA!!! Juu, ens viikko kuullostaa hyvältä ;) laitahan mulle viestiä vaikka keskellä yötä jos lähtö synnärille tulee?? tiedän sitten jännäillä sun puolesta ja tiedän että olet siellä jos vaikka omakin lähtö koittaisi ;) eikös tyksissä ole muuten 2 eri äiti-lapsi vuodeosastoa??? toivottavasti päästäis samalle ja vaikka ihan samaan huoneeseenkin... :) ois kyllä kivaa.. kun tää meidänkin pikkuinen nyt älyäis jotain viitettä antaa että syntyis.. :/ Ette muutto apua tarttis?? :LOL:

Heidi ja pikku-mies 37+4 edelleen :heart:
 
Päivällä unohtui kirjotella siitä verenpaineesta kun eilen oli vähän pompannut.. Niin tänä aamuna oli sitten jo paljon vähemmän ja pissa oli puhdas kun vein näytteen. Eli ei hätää... Lääkäri tosin sanoi että pitää nyt päivittäin seurata verenpainetta. Jos nousee kovin ylös niin leikataan sitten jo aiemmin.
Mulla on nyt pieni jännitys siitä että entä jos tää meinaa syntyy jo ennen 11.7. Pelottaa koko ajatus. Miehellä on nyt hirveesti töitä ja varmasti ei kerkee mukaan lähtee jos lähtö tulee :( Ois nyt vaan parempi että vauva malttais tän 2 viikkoa vielä ootella. Mie nyt taidan oikeesti jättää kaikki lenkkeilyt ja siivoamiset loppuajaksi... jos se auttais...

Imetyspaidoista.. mie en aatellu hankkia mitään.. kai sitä pärjää ilmankin? yhdet imetysliivit ostin..en tiiä sit et onko ne hyvät..henkalta ja maukalta tarjouksesta 9,90. Onpahan alkuun jotkut..saahan niitä netistä tilattua sitten lisää.

Aurinkoinen tais kysellä siitä lantion magneettikuvauksesta.. Mie kävin siinä pari viikkoo sitten. Ei sitä kannata jännittää. Kesti jonkun 10 minsaa ja ei siis tunnu miltään.

Vauvelihaave, Tuota veroprosenttia piti ihmetellä :eek: Kyllä mie oon hölmö kun en hakenut muutosverokorttia.. Multa lähtee nyt minimistä se 20%. Jotenkin aattelin että eihän ne paljoo voi sitä prosenttia laskee ja et saahan ne sit palautuksena. Mut jos sullakin noin paljon laskeneet :eek: Mulle tuli viime viikolla jo ekat päivärahat.. vieläköhän sen muutosverokortin vois sinne toimittaa? siis seuraavia maksuja varten.. Toinen juttu tosin että jaksaako verotoimistolle asti kävellä..

Nyt pitäis sitten keksii vauvalle ne nimiehdotukset.. vaatiivat niitä ennen sektiota. Kun myö ei laitettu mitään siihen sairaalan esitietolomakkeeseen kun sanoivat ettei oo pakko. Mut nyt sit pitäis keksiä.... meillä nimen miettiminen ollut nyt katkolla...että katotaan nyt kumpi tulee.. Kai sitä pitää nyt ruveta sitten miettii ja kinastelee ;)

VÄSYTTÄÄ TÄÄLLÄKIN |O Viime yönä en saanu taas nukuttua kun muutaman tunnin eikä oo tänäänkään päiväunia kerenny ottaa.. Pitää nyt muutama tunti vielä yrittää pysyä hereillä ja mennä sit ajoissa nukkuu.. Mut sen taas tietää et sit herää joskus neljältä ja ei nukuta enää :headwall:
 
mutteri www.kaislakehto.fi tuollahan niitä on vaikka kuinka paljon! :D mun on kyllä joku paita sieltä vielä tilattava. oli ne niin hauskoja.

Imetysliiveistä voisin tätäkin kautt akysellä, tietääkö kukaan mitään hyvää merkkiä isorintaiselle jolla tukea pitäis kuitenkin liivistä löytyä? Mulla olis etsinnässä nyt tukevat imetysliivit ja noita nettikauppoja olen kolunnut. Täällä jyväkylässä ei liiviliikkeissä tukevia myydä. ja noidenkin hinnat ovat jo kuitenkin yli 40e. Nettiemosta löysin joitain jotka olis vaan lähempänä 30euroa mut onkohan ne miten tukevia?
KUinka moni meinaa muutenkaan hankkia imetysliivejä ennen synnytystä? Mull aon esikoiselta liivit tallessa mut ne on jo niin huonokuntoisia et tekis uusia mieli hankkia :)

Vauvelihaave kyseli Imetystyynystä:
meillä on tuollainen styrokspalloinen j aolen tykännyt tosi paljon, esikoisella käytin tosi tosi paljon. Mut tokikin imetin myös liinassa. Joka oli musta kätevämpi, vauva pysyi hyvin paikoillaan.

 

Yhteistyössä