***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

... että en nyt ehdi kommentoimaan mihinkään :ashamed:

Tulin vain pikaisesti kysymään josko teillä jotka olette saaneet noita äitiyspakkauksen vaatteita käytettynä kavereilta ja otitte vielä omankin pakkauksen; olisiko kellään myydä mulle niitä söpöjä hanskoja ja sukkia joissa on se koiran (?) naama?? Ne kun on mun mielestä niiiiiin söpöt, mutta kun en ite sitä pakkausta ottanut...

Olisin tosi kiitollinen :D
 
Mutteri Juu, kai sitä sitten vaan pitäisi yrittää nukkua :ashamed: Mutta oon väkisin nyt tikuttanu silmäni auki siinä puoli yhdentoista ja yhdentoista välillä, kun tuntuu että pitäis saada jotain aikaiseksi nyt kun kerran kotona olen :whistle: Oon kai kokonaan unohtanut, että tää äitiysloma on tarkoitettu MYÖS lepoa varten, ja varmaan pitäisi niitä voimia kerätä synnytykseen...

Hei te, joilla vauvan pää laskeutunut alas :wave: Miltä tuntuu hikka??
Kun musta tuntuu, että ihan kuin joku tökkisi tonne tosi tosi alas, ei enää edes mahan puolelle, kun vauvalla on hikka. Siksi sitä ainakin epäilen. Ja ennemmin siis tuo hikka on kyllä tuntunut alamahassa, ja masukin heilunut sen tahdissa ja kädellä pystynyt helposti tuntemaan.

Lotta84 Hienoa, että kaikki oli kunnossa :) Toivottavasti vauveli malttaa pysyä masussa sektiopäivään saakka. Aloittaako sun mies sitten isyysloman heti kun vauva syntyy, vai sitten kun kotiudutte? Kun eikös sektion jälkeen mene n. viikko sairaalassa, jos en ihan väärin ole ymmärtänyt?

Ja tosiaan kyllä itsekin yllätyin, että miten alas se veroprosentti hyppäsi! Oli vähällä tulla 0%, mutta sitten laittoi kuitenkin sen 1,5%. Kyllä sen mun mielestä voi vieläkin laskettaa ja toimittaa Kelalle. Mutta mun ei tarvinnut sitä edes itse viedä, kun laittoivat suoraan menemään sen Kelalle sähköisesti. Ja ainakin siellä meidän verotoimiston seinällä oli iso mainos, että verokortin voi tilata 24/7 netissä, silloin varmaan pitää vaan olla tarkat tiedot alkuvuonna saaduista tuloista ja maksetuista veroista. Mutta voihan sinne soittaakin, en tosin tiedä kuinka kallista se on, jos on 020-alkuinen palvelunumero.

Nimistä Meillä olis tulokkaalle valmiina koko nimi, pitää vaan toivoa, että vauva on sen nimen "näköinen". Varsinkin siihen etunimeen olen rakastunut niin lujaa, että tosiaan toivon, ettei esim. kukaan lähipiiristä laita sitä ennen kuin meidän vauvan ristiäiset on. Vaikka oon kyl sanonut, että varmaan silti laitettais se nimi, se vaan on niin kiva ja ainakin sen perusteella, mitä masuun on päässyt vauvaan tutustumaan, niin hän on aivan sen oloinen :D
 
vauvelihaave, pitää mun kysellä tuota veroprosenttia.. oishan se ihan tarpeen saada sitä rahaa enemmän nyt eikä vasta veronpalautuksena.

Miehellä alkaa kesäloma 16.7. Eli kun leikkaus on keskiviikkona 11.7. niin sitten maanantaina alkaa kesäloma. Ja luultavasti päästään sit just sillon maanantaina kotiin. Aateltiin niin että mies pitäisi isyyslomaa 2 viikkoa sitten kesäloman (3viikkoa) jälkeen putkeen eli yhteensä ois 5 viikkoa. Leikkauspäivänhän se saa sit ainakin vapaaks.. Ei oo vielä työvuoroja tuolle viikolle mutta sama kai tuon olla töissä sitten vielä se loppuviikko kun ollaan sairaalassa. Ei se varmaan siellä kuitenkaan jaksais koko ajan olla viittä päivää. ja mies tekee yleensä vaan iltavuoroja niin päivät pystyy olee sairaalassakin meidän kanssa.

ja jes... tajusin just että jos vauvan tosiaan malttaa ootella tuonne 11.päivään niin sitten ollaan sairaalassa just 13.-15.7. kun täällä on se ilosaarirock... En ois millään jaksanukaan kuunnella sitä meteliä, varsinkaan vauvan kanssa..

 
jenmo
Eli tänään oli neuvola...

SF-mitta vihdoin noussut takasin käyrille! Nyt siis 30cm. Monta viikkoa pysyi samana (27cm), mut se kuulemma selittyi vaavin perätilassa ololla. Nyt oli herra raivotarjonnassa ja kiinnittynyt :) Enää ei kuulemma tarvii kovin paljon jännätä et kääntys takas perätilaan vaikkakin hurjan kova on poika liikkumaan! Liikkeisiin terkka meinaskin laittaa kolme plussaa, mut nauroi sit et ei kehtaa.. Ja ei oo tarvinu edelleenkää kertaakaan laskea liikkeitä. Ei tarvinu esikoisestakaan, samaa sukua ovat selvästi ku jatkuva jylläys käy masussa :heart:

Raskausviikkoja nyt siis 36+3. Painoa mulle oli tullut tällä kertaa kahdessa viikossa vain 100g! Jes! Lähtöön nähdenhän sitä on tullukin jo yli 11kg....Painan jo 67.7kg, esikoisesta painoin synnärille lähtiessä 71kg! Oli tosi outoa, kun koskaan aiemmin elämässäni mun paino ei ollut alkanut ees kutosella...Mut nyt jos tulee samat 15kg ni oon ihan tyytyväinen, ne kun lähti ekanki jälkeen äkkiä pois.

Mitäs vielä..Terkka hoksas nyt ettei oo hemppaa katottu sitten huhtikuun. Se otettiin; 119. Eli ihan ok. Paineet ja pissa kans ok. Mun pulssikin oli normalisoitunut, viimeks oli melko korkea. Johtunee päänsäryistä ja niskavaivoista.

Anto etukäteen mulle kolme aikaa, vaik voipi olla et pääsen pian synnyttään...Kun pari päivää tullut sitä limaveri-vuotoa...Supparit vaan ei ota koventuakseen ei sit millään! Koko ajan on menkkakipuja ja supisteluita, mut sit jäävät useeksi tunniksi pois yhtäkkiä eivätkä kovene ollenkaa...Tätä se esikon odotuskin oli viimeset kaks kuukautta! Mut jospa se sieltä tulee ku on valmis :)

Nyt Jadea nukuttaan, ei oo nukkunu tänää päikkäreitä ku hetken autossa joten meno on sen mukasta! Tollanen 1v8kk uhmis-ikiliikkuja todellakin vielä tarvis ne päikkärit! Ja niin tarviis äitikin; viime yönä heräsin jotain miljoona kertaa ja aamulla ennen kasia olin pystyssä ku ei unta saanu...Vaik menin nukkuu vasta yhden pintaan. Mut vointeja kaikille ja kommentoin muiden tekstejä taas kun ehdin!

Jenmo&Möykky 36+3
 
Tiistaina käytiin ostamassa vaunut, pinnasänky ja turvakaukalo, nyt on miun laskelmien mukaan kaikki tarvittava, vauva enää puuttuu. :D

Pikaisesti eilisiä neuvolakuulumisia:
Painoa: +233g
RR: 115/79
B-Hb: 124
sf: 31
Pikkukaverin sydän pomputteli 140/min

Liikelaskennasta tuli mieleen sellanen kysymys, että kun tämä vauveli on sellanen Duracel-pupu, joka jatkuvasti häärää tuolla masussa, niin tarvitseeko sitä laskentaa ylipäätään suorittaa? Oon kyllä ohjeen mukaan kahdesti viikossa laskeskellut, mutta se vaadittava minimi 10 liikettä tulee täyteen muutamassa minuutissa, joten tuntia en ole koskaan niitä laskeskellut.

Hurjasti supistelee... eilen tuli taas tunnin ajan supistuksia 5 min välein ja illalla sängyssä joku ihmeen mega supistus joka kesti ties kuinka kauan ja koski tosi kovasti. Kovasti toivon, että ei tarvitsisi vauvaa ihan sinne heinäkuun loppuun odotella. Olo on menny viimesen kahen viikon aikana tosi hankalaksi. Hengittäminen tuntuu välillä niin työläältä, että tekis vetästä jostakin happimaski naamalle. Onneks ei ole ollut turvotuksia yhtään, sillon varmaan jo henki lähtis!

Pantterille vielä suuret onnittelut vauvasta!



Miarus & Pikkumyllertäjä 35+5
 
Viime yö meni aika huonosti.. aamulla viiden maissa alkoi selkää polttamaan ja supistelemaan.. luulin jo että JEEEEEEEE nyt se lähtö sitten koittaa.. mutta kahdeksan maissa ne supistukset sitten loppui.. no, mutta kai ne tuolla jotain aikaiseksi sai.. toivottavasti.. :)
Mukavaa päivää teille kaikille.. koko ajan sitä miettii että mahtaako joku meistä olla parhaillaan synnyttämässä.. :heart:

Sateisin terveisin
Heidi ja poika 37+5 :heart:


ps. laitoin profiiliin tänään otetun masu kuvan =)
 
Heips! Äsken käytiin kaupassa ja siellä jo kolme ihmistä naureskeli, että ette oo vielä lähteny sairaalaan :whistle: :/
Supistuksia kyllä on enenevässä määrin mutta sit ne kuitenkin loppuu.
Tänään kans kiristelly tuonne kohdunsuulle jotenkin erilailla ku aiemmin! ( joopa joo, toiveajatelua :saint: ) Mä kun olin tilannu tän vauvan syntyväks 29.6 :D !
Tänään muuten ollu ihan oksettava olo aamusta asti, mikähän lie!
:wave:
 
Ei ole raskausmyrkytystä :D . Paineet normaalit ja pissa puhdas, mutta turvotusta on ihan mukavasti :whistle: . Sanoi terkka, että jos alapaine menee yli 90 niin sitten on lähtö edessä ja sanoi vielä, että jos lähempänä 100 se alapaine niin nappaavat vaavin ulos!

Nyt vaan odotellaan kans että ne supparit alkais tai menis vedet. Hyvin on laskeutunut vaikkakin on siinä perätilassa :headwall: .

T: saikku ja "hipsukka" 38+2

P.S. Tässä niitä suppareita niille jotka niitä ovat tilanneet ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~, toivottavasti sitten kanssa tehoavat!
 
Eilen oli kontrolli TYKSissä polilla. Kaveri on asettunut takaisin raivotarjontaan ja liikkuu vilkkaasti. Painoarvioksi antoivat 2500 g, pieni on mutta kasvaa kuulemma omalla käyrällään. Kohdunkaulaa jäljellä 1 cm, paikat pehmenneet ja sormelle auki. Lääkäri epäili vaavin syntyvän ennen laskettua aikaa. Seuraava kontrolli onkin 09.07.
 
on taas hyvä olla, kun ei säre selkää eikä mahaa. sain lääkekuurin, kun oli joku virtsatieinfektio. jännä että semmonen vaikuttaa nuin voimakkaasti.
huomenna olisi muutto ja tavaroita on pakkaamatta vaikka kuinka paljon. onneksi miehen sisko tulee tänään kaveriksi, kun ei oikeen uskalla nyt rasittaa selkää jos se taas kipeytyy.

allunmamma: ihana tuo teidän kehto. ois ihana kun itelläkin olisi tuollainen *katsoo kateellisena* =)

aurinkoinen81: minäki oon miettiny imetyspaitojen hankkimista. voishan ne olla ihan käteviä esimerkiksi kun on kylässä, ei tarttis koko paitaa kiskoa ylös. jos hankkisi aluksi yhen paidan ja kävis sitten ostamassa lisää jos tarvitsee.

vauvelihaave: minä oon aatellu tehä semmosen styroks-täytteisen imetystyynyn. sitä on helppo muokata haluttuun asentoon. veroprosentista, olipa hyvä että tuli täällä puheeksi se. taidan käydä tänään lasketuttamassa sen, jos se sattus laskemaan. ei oo kiva kun tuosta minimistä lähtee vielä 20% veroa, ei jää paljoa käteen.

joudun olemaan nettipimennossa koko heinäkuun :kieh: . elisalla on tosi hidasta tuo liittymien avaaminen, ärsyttää :kieh:
yritän päästä välillä kurkkaamaan, kuka on milloinkin poksahdellut.
toivottelen kaikille hyvää loppuodotusta :hug:

hapsiainen & pikkunen rv36
 
imetystyynyistä.. mulla oli tarkotus tehä ite, mutta en oo mistään löytäny täytettä..Oisko kellään vinkkiä että mistä vois löytää halvalla?

täällä supistelee |O yritän nyt vaan lepäillä.. pelottaa hirveesti että tää rupee jo syntyy...

Lotta rv 37+1
 
mamatsu : ONNITTELUT tyttövauvasta :flower: :flower: :) :flower: :flower:

Tänään oli neuvola:
Rv 37+5
Paino +400/vko (+4,7kg lähtöpainosta)
Turvotus +
Paineet 134/78
Pissa ok
Hb 121 (jee, vähän noussut, viimeksi oli 115)
SF 34 eli laskenut viime viikosta :eek: Sanoi, että johtuu siitä kun vauva on laskeutunut niin alas :D
Syke vähän yli 130/min.
Liikkeet ++

Eli kaikki kunnossa, mutta silti vaan *väsyttää* |O |O Nukuin taas 11h:n yöunet, mutta millään ei olis jaksanut herätä. Vaan pakkohan se oli, kun neuvola oli klo 12.

Ensi viikolle ei sitten antanut neuvola-aikaa, kun mennään keskiviikkona polille siihen kasvukontrolliin. Sanoi, että pitää pyytää niitä siellä katsomaan verenpaineet ja pissa. Saas nyt nähdä, ei ne siellä ole koskaan ennenkään pissaa katsoneet. Nyt oli sijais th kun oma on lomalla, mutta oikein mukava täti oli tämä. Ei ollu mikään kiire, jutteli ja kyseli ja kehotti mua kysymään kaikkea mikä mieltä painaa :) Eli oikein kiva käynti, pitkästä aikaa tuntui siltä, että ei ole vaan kiire, kiitos heippa ja näkemiin.

Seuraava neuvola on sitten kahden viikon päästä 11.7., eli 3 päivää ennen laskettua aikaa.


Lotta84 Kannattaa kysyä kangaskaupasta noista täytteistä, sieltähän saa ainakin vanua, joten luulisi että myös styroxpalloja sieltä löytyy.


Vauvelihaave & Pikkuinen 37+5
 
vauvelihaave, joo..pitääkin käydä eurokankaasta joku päivä vilkasee.. jos vielä jaksais sen tyynyn ommella.. kankaita mulla oiskin.
Mulla ei kans tällä viikolla neuvolaa ja th kans sanoi että pitää pyytää polikäynnillä että kattoovat pissan ja verenpaineen. Mie sit vein sinne valmiin pissanäytteen ni olihan niitten se katottava ;) Tuntuu että eivät niitä rupee kattoo.. Nytkin kyselivät että ai miks mulla on se näyte... Että jos sulla on kotona niitä purkkeja niin vie sinne vaan näyte niin ei kai ne voi kieltäytyykään sitä kattomasta ;)
 
Onnea vauvasta mamatsulle!!! (kateellisena täällä)

Piti tulla vaan pikaisesti ilmoittamaan että kokonaisena vieläkin ollaan... Kauheasti tullut taas tekstiä pariin päivään, oikein työstä meinasi käydä lukeminen =)
Mä alan tuskastumaan todenteolla tähän odottamiseen. Raskaus itsessään ei enää tuskastuta vaan tämä jokohan tänään- asenne alkaa väsyttää :kieh: Joka ilta miettii et josko ensi yönä tulis lähtö ja joka aamu et jokohan tänään... Masentavaa :ashamed:
En muista mitä piti kommentoida oli niin paljon kaikkea =)

Kovin alas täälläkin vauva jo laskeutunut ja välillä vihloo kohdunsuulle oikein kunnolla (vauva kääntelee päätään?). Joka päivä tulee supistuksia muttei tarpeeksi :(
Anoppi ollut maanantaista asti meillä, pullaa ja sämpylöitä on pakastin pullollaan :D
Sais senkin takia jo syntyä et pääsis anoppi kohta kotiin :$ (pidempi aikainen yhteiselo ei sovi mun kropalle :LOL: )
Jaahas, päikkäreille!!!
Anne ja Emppu 38+6
 
Lotta84 Voi hitsi, eipä mulla ole yhtään näyte purkkia, siis niitä sellaisia putkiloita, joissa on säilöntäaineet mukana. Meiltä kun on matkaa niin paljon tonne polille, että menee yli puoli tuntia ajamiseen, ja sen aikaa kuulema vaan näyte säilyy säilöntäaineettomassa purkissa :/

Mä kävin lainaamassa kirjastosta vinon pinon synnytystä käsitteleviä kirjoja :D Osassa oli ihan värikuviakin vaihe vaiheelta :x :whistle: Tuli vaan mieleen, että onneksi ei tarvitse itse sitä nähdä, kun vauva putkahtaa ulos :snotty:
Sit yritin löytää sellaista "synnytä rentoutuneena" tyylistä cd-levyä niin ei mitään, miks ne ei voi sellaisia hankkia kirjastoon :/ Ei oikein olis viitsinyt omaksikaan ostaa, jos sitä ei sitten tule edes kuunneltua, tai ei muuten tunnu hyvältä sellaiset rentoutus jutut. Valmennuksessa vaan sellasta kuunneltiin, ja silloin se tuntui ainakin ihan fiksulta jutulta =)
 
mä alan oleen niin kyllästynyt tähän oloon... :kieh: :kieh: :kieh: Miks ei voi supistuksia tulla sitten kunnolla. Onko kellään muulla ollut sellasta et herää yöllä kaameaan kylmään tuskanhikeen? Mul on ollut nyt muutaman yönä niin et herään siihen et on jotenkin niin ihmeellinen olo ja kylmätuskan hiki päällä. onko se ihan normaalia?! Tuskaa kun se on jo niin laskeutunut tonne alas. kävely on jo hankalaa ja muutenkin olo kovin tukala.

VOimia kaikille loppua kohti tässä mennään päivä päivältä!!! :hug:
 
Onnea Mamatsulle tytöstä!

hapsiainen84 Hyvä että lääkekuuri alkaa tepsimään :)

karvatonkoira täällä on tänään kanssa jotenkin erilailla tuntunut tuolla kohdunsuulla, pidetään peukut pystyssä että lähtö tulisi pian!!! :whistle:

Tänään kokeiltiin esikon kanssa neljättä s :ää eli siis shoppailua :D Hyvin supisti ja tuntemukset kohdunsuulla ovat sen jälkeen olleet toisenlaisia. Valitettavasti nuokin supparit sitten loppuivat sen shoppailun jälkeen eli synnärisuppareiksi asti eivät kantaneet. Mutta löysin sekä esikolle että masukille kivoja vaatteita. Hih, ja H&M:llä piti yhden supistuksen aikana jo nojailla vähän yhteen laatikkoon ja taisin olla hieman kärsivän näköinen kun eräs myyjä tuli samoin tein kysymään, että olenko kunnossa... Esikko sitten asiantuntevasti sanoi, että "juu, on se kunnossa mut se ei nyt pysty puhumaan kun sitä supistaa" :D :LOL:

jossu + vili 37+2
 

Yhteistyössä