HEINÄMAMMAT 2008 ~toukokuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Ja ihan ensimmäiseksi isot onnittelut jo synnyttäneille! :flower:

Niin ne vaan viikot kuluu, tänään oikeastaan vasta tajusin noita jo synnyttäneiden juttuja lukiessa, että ei herranen aika, ei sitä oikeasti ole enää pitkä aika kun on itsekin tositoimissa... :x Tuli oikein sellainen tuskahiki ajatellassa asiaa :| Vaikka esikoisen synnytys oli suht nopea niin silti alkoi jännittämään ja mietityttämään että mihis sitä onkaan taas ryhdytty.




Keskiviikkona oli lääkäri ja ultraus viikolla 32+0.
Tyllerö voi hyvin ja painoa oli reilu 1,9kg.
Kaikki muutenkin ultran perusteella kunnossa.
Paikat vielä kiinteät ja kiinni joten ei ole nuo useat supistelut saaneet mitään aikaiseksi.
Ultraa edeltävänä yönä näin unta että olimme ultrassa, jossa lääkäri sanoi että poika tämä masuasukas on :eek: Minä siinä sitten panikoin että mitä teen niille kaikille kymmenille mekoille ja vaaleanpunaisille vaatteille joita olen ostanut :|
Piti sitten keskiviikkona ultrassa ihan kysäistä lääkäriltä ohimennen että kurkkaisi, onko vauva varmasti tyttö, kuten hän viikolla 20 ultrassa sanoi.
Oliver sitten alkoi asiaa tarkistamaan ja sanoikin että: Kyllä tämä tyttö on, selvä tyttö, annan takuun =)
Jälkeenpäin mietin että entäs jos olisikin poika ja kun takuu on saatu tytöstä, niin liekkö on sitten vaihtomahdollisuus :LOL:

reilun 3 viikon päästä on taas seuraava ultra, katsotaan olisiko masukki kääntynyt raivotarjontaa, nyt hän nimittäin köllötteli poikittain hyvinkin tyytyväisen oloisesti.


[/b] Sairaalakassiin olen jo jotain pakannut, osa puuttuu vielä. mutta eiköhän nuo ehdi.
Vaunut tulivat alkuviikosta, niitä olenkin jo ehtinyt joka päivä ihailla ja hypistellä :)

Huomenna lähdemme miehen kanssa mökkeilemään, mukaan lähtee myös muutama kaveri.
Tyttö menee mammalle ja vaarille hoitoon niin saadaan hieman lapsivapaata.
Ihanaa päästä grillaamaan kunnon lihoja ja herkkuja ja saunomaan.

Tänään leivottiin tytön kanssa karjalanpiirakoita ja mustikkapiirakkaa, taidanpa tästä valua jääkaapille hakemaan palan piirakkaa... :whistle: :wave:


- kanelinen ja pikku emäntä rv. 32+2
 
Juu täältä myös kovasti Eleanorille onnea :flower: :flower:

Nyt on pakko heittää kysymys näin alkuun; onko kellään muulla ollut mieli tosi herkkänä?

Musta tuntuu että tähän asti on mennyt suht normaalisti, mut pari viimestä viikkoa on ollut sellasta että vähän kiukuttaa ja itkettää ihan kaikki :ashamed: Miehen haukun kerran päivässä ja pojallekin tulee tiuskittua vähän väliä... sitten taas iskee ihan kamala morkkis itkun kera että miten voi ihminen olla näin kamala... en kestä edes itse itseäni niin saatikka muut :/
Tänään olin tapaamassa taas lakimiestä että saatais vihdoin ja viimein haastekirje lähtemään mun entiselle työnantajalle ja kaikki piti taas kerrata alusta asti irtisanomisesta ja meinashan se itku tulla sielläkin.. saispa senkin ikävän asian jo pois päiväjärjestyksestä.

Mistä ihmeestä nyt yhtäkkiä tällänen fiilis... kaikki ihan hyvin mut mä vaan kiukkuan... ehkä mietin synnytystä ja vauvaa nyt vähän liikaa tai jotain.. jotenkin kauhee huoli kaikesta vaikkei tarvis olla... no kai se ohi menee ;)

Muuten kaikki hyvin, vauva potkii ihan julmetusti välillä..toinen kylki välillä ihan hellänä. Toissa yönä jouduin välillä istuskelemaan sängyn laidalla kun mikään asento ei ollut hyvä ja meininki masussa sen verran vilkas että veikkaan että kääntyi vihdoinkin raivotarjontaan.

Harmittaa vietävästi kun kuulin että mun neuvolantätikin oli kaatunut ja murtanut kätensä. On nyt tosi pitkällä saikulla, sitten kesälomalla ja sitten jääkin kai jo suoraan eläkkeelle.. ja kun se oli niin mukava täti ;)

Mutta nyt rakkaat kanssasisaret päästän teidät pahasta ja jatkan sitten taas kun saan mielen positiivisemmaksi ;) Voikaa hyvin, ihanaa kun olette olemassa :hug:

Taitaa suomi hävitä ellei ihme tapahdu..

Vilma-Annika
 
Vilma-Annika: Kuulostaa tosi tutulta! Täälläkin on viime aikoina herkistelty oikeen urakalla. Itku tulee tosi pienestä, miehelle äksyilen ja motkotan, ja loukkaannun kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta. Ja sitten tulee paha mieli ja tunne, että olen ihan kamala ihminen ja miten kukaan voi jaksaa tällasta katella. Mieheltä olen koittanut välillä pyydellä anteeksi typerää käytöstäni ja selittää, että tää on väliaikaista (toivottavasti todellakin on!). Vanhasta kokemuksesta tiedän kyllä, että tämä herkistely saattaa jatkua vielä imetysaikanakin :$ Jaiks!

Krissie rv 32+2
 
Hei kaikki!

Ja ensin onnittelut Satukalle ja Eleanorille :flower:

Vilma-Annika, mulla mieli on tosi herkässä. Normaalisti olen melko tasainen ja rauhallinen luonne, mutta nyt raskauden aikana sekä itku että nauru ovat olleet herkässä. Ja sitten musta on tullut myös hajamielinen, mikä lisää mun herkkyyttä entisestään. No, ompahan miehellä ollut hauskoja hetkiä, kun on seuraillut mun kommelluksia ja onneksi osaa tukea hyvin, vaikka sille välillä tiuskin turhistakin asioista.

Sairaalakassista, en ole vielä sitä pakannut. Täältä sai hyvän peruslistan, että suunnilleen näin ensisynnyttäjänä tietää, mitä ottaa mukaan. Kiitokset siitä!

Ja sitten omaa napaa, mulla oli pari päivää sitten toinen jalka mielettömän kipeänä. Kipu hejastuui nivusesta koko jalkaan, mutta nyt oneksi alkaa helpottaa. Panadolia kului, että edes sai nukutuksi öisin. Eli kyllä nämä loppuraskauden vaivat alkavat löytää tiensä myös tänne :kieh: Tähän asti ei noita vaivoja ole mulla onneksi paljoa ollut.

Mutta sitten päivän paras uutinen: mä sain graduni valmiiksi B) Eli nyt ei tarvitse enää stressata valmistumista, vaan tässähän jopa näyttää jäävän muutama viikko opiskeluvaapaata aikaa ennen laskettua aikaa!!! Ehtii rauhassa laittaa kaikki vauvalle valmiiksi.

Pöh. Ei päässyt Suomi finaaliin, mutta huomenna jännäämään pronssipeliä!

Bryson ja papu 30+4
 
Onneksi olkoon eleanoorille :flower:

Nyt pukkaa romaanin poikasta kun en oo aikoihin taas joutanu kirjotteleen...
Neuvolassa kävin tänään...

Viikkoja 32+2
paino +75g/vk yhteensä ekasta neuvolasta +2,7 kg
paineet 122/69
Pissa: leukkarit +:lla joten pissanäyte täytyy sit maanantaina viedä labraan. Myös ketoaineet oli hiukan koholla ja proteiinit tosi heikolla +:lla.
Sain pissaliuskoja ja verenpainemittarin kotiin niin saan seurailla noita jos taas se myrkytys alkaa tekeen tuloaan. Nyt ei siis siltä osin vielä mitään hätää.
hb 115 pitäs muistaa niitä tabletteja ottaa niin auttais ne samalla noihin öisiin suonenvetoihinkin.
sf 27 Ihmettelen kyllä et kuin pieni vauva tuolla masussa mahtaa majailla kun vauva on edelleen perätilassa ja siitä syystä ton mitan pitäs näyttää suhteessa enemmän. Aivan alakäyrän tuntumassa mennään. Paino-arviohan oli kaks viikkoa sitten 1460g joten pieni oli kyllä silloinkin.
Tarjonta oli tosiaan perätilassa. pää löytyi tuosta mun rintojen välistä ja oli osittain viistosti kasvot ulospäin kun aivan selkeesti tuntu nätisti kokeilemalla kasvot sieltä. neuvolatäti sen mulle selitti et miten sen tuntee :) Nenästä taisin sitä painaa ja ei tainnu oikein tuntua mukavalta kun hetkenperästä käänsi pään syvemmälle kylkeen päin. Hyvin tuntu mahtuvan vielä siellä pyöriskelemään.
Sykkeet oli 130
Muuten mulla on olo ollu ihan kohtuu hyvä. Supistukset on hieman helpottaneet kun en oo enää yrittänytkään käydä sen kummemmin kävelyllä tai muutenkaan urheilla. Riittää kun tuon esikoisen perässä juoksentelee tossa pihalla ja puistossa. Hankalaksi on menny lattialla leikkiminen. Lattialle kun asettuu leikkimään niin sieltä ylös nouseminen on älyttömän hankalla. Tuntuu et oikeesti saan kerrätä lantioluut kasaan sieltä lattialta ennenkuin on mahollista päästä ylös. Tukivyö vois olla mulle oikein hyvä, mut en oikein raskis sitä ostaakkaan.
Pesänrakennus vietti täällä on kuumimmillaan. Olen tässä toista viikkoa ommellut ahkerasti. Täällä on tehtailtu mm. kestovaippoja niin esikoiselle kuin tulokkaallekkin. Esikoisen aikana ei kauheesti olla kestoiltu vasta kuin nyt viime aikoina. Koen sen nyt niin helpoksi kun oon tajunnu et kuin fiksuja ja helppokäyttöisiä noi nykyajan kestovaipat on. Ja ihan älyttömän helppo myös ommella kun en ole oikeesti mikään tekstiilityön taitaja (puualan artesaani kun olen ammatiltakin) .
Sitten olen ommellu kans kestoliivinsuojia. Niitä kaipasin silloin esikoisen aikana jo, mut silloin en saanu aikaseksi tilata niitä ja ei käyny silloin mielessäkään et niitä voi ite ommella.
Sit tein pinnasängyn suojuksen. Pahvilaatikosta leikkasin siihen sisustan. Sisäpuolelle vanua ja sit ompelin siihen kankaan päälle. Mukava kun tosta suojuksesta tuli niin jäykkä ettei esikko saa sitä mitenkään työnnettyä pikku sormia sinne pinnikseen niin on vauva vähän enemmän turvassa siellä.
Sit tein oikean löydön kirppikseltä ja ostin kassillisen aivan pieniä vaatteita. hintaa niille tuli 12? ja sain 18 vaatekappaletta. Kallein oli colitsipuku joka makso vaivaset 2?. :)
Oikeestaan mulla ei enää muuta olellista hankittavaa olekkaan kuin kaksosten rattaat ja siinä vasta murheenkryyni onkin. Aivan sika hintasia on miljoona vuotta vanhatkin ja nyt ei raaskis mennä uusia ostaan. No täytyy tässä pitää silmät auki niin eiköhän jotain löydy.
Laitan ihan huvikseni muutaman kuvan noista ompeluksista...



Mites te muut... oletteko ite innostuneet ompeleen mitään ja onko kaikilla jo jonkinlainen pesänrakennus vietti päällä?

Nyt taitaa olla aika lopetella tän romaanin kirjotus niin mehtuu vielä muidenkin tekstiä tuleen :)

Oikein hyviä vointeja kaikille ja yritetään pysyä kaikki vielä kasassa muutaman viikon :wave:

Kojo ja möykkis 32+2
 
Heippa, pitkästä aikaa, olen kyllä paljon lueskellut, en vain ehtinyt mitään kirjuutella. Tsemppiä kaikille joille on vudelepo määrätty,
ja onnea jo synnyttäneille!!!:flower: :flower: :flower:

tuosta mielialan herkkyydestä, juu sitä on tääll kans niin just nyt että hohoijaa..itku tulee pienimmästäkin..meillä vielä rakennuspuuhat kesken, joka vaatii veronsa. Päästään muuttamaan pari viikkoa lasketun ajan jälkeen joten tänne ei enää viittis mitään laitella, ihan itku meinaa jo tulla kun teidän kirjotuksia lukee kun kaikilla on kaikki jo valmiina, sairaalakassitkin pakattu..meillä ei ole edes vielä sänkyä..täällä pakataan vaan vimmoisesti, ja käydään läpi kaikkea vanhaa roinaa..

neuvolassa ei mitään kummasempia, hemoglobiini alhainen mut niin ollut koko ajan, vauva on pää alaspäin. välillä supistelee,muuten vointi ihan hyvä.yöllä herään välillä siihen et vasen jalka/pohje on ihan puuduksissa, tätä ollut jo pidemmän aikaa, ja ainoastaan vasemman jalan kohdalla..
niin ja vielä,
Bryson: Onne gradun johdosta!vau, itselläni vähän sama tilanne, mutta siirtyy johonkin haman tulevaisuuteen...
hyviä vointeja kaikille!
-magia 33+1
 
Olenkohan mä kaikista kivulian odottaja. Itseä sattuu niin paljon tää odotus. Yöllä kun menee vessaan niin hyvä että pystyy menemään. Aamulla ensimmäisenä särkylääke että pystyy vähänkin liikkumaan.
Kätilön mielestä normaalia ku tää on jo neljäs vauva. Välissä oli keskenmeno ja kaavinta epäonnistui, vuodin ja kipuilin ja tekivät sitten kahdeksan kuukauden jälkeen toisen kaavinnan ja keskenmenon jäännöksiähän sieltä löytyi.. Johtuukohan ne kivut noista kaavinnoista. Itse luulen että ehkä siellä on sitä endometrioosia myös.. :headwall:
Naisten kipuihin ja vaivoihin kun ei niin paljon kiinnitetä huomiota.
Kipu on sellaista repivää. Kai se vauva jotenkin painaa hermoihin vai mihin lie.
 
Taas näköjään kuppaan pystyssä vielä vaikka kello on vaikka mitä.. päivällä väsyttää ja nukuskelen pitkin päivää pieniä torkkuja nyt on virtaa taas kun voimalaitoksessa :LOL:

Pesänrakennusvietti
on selvästi edelleen hurjana päällä: nytkin pyykkikone jyllää vielä.. Onneksi sijaitsee toisessa päässä taloa niin saa ukko edes rauhassa nukkua, eikä joudu valvomaan kun linkoaa niin että seinät tärisee..

ompelemaan minäkin olen innostunut monen vuoden tauon jälkeen. Siskoni lapsille ompelin uudet päiväpeitot, pari viikkoa sitten ompelin uudet olohuoneen verhot ja nyt odottaa kangas kantopussia varten. Vai onko nyt nimeltään kantoliina, sellainen ei-sidottava joka pyjotetaan toiselle olkapäälle ja vauva sitten pussiosaan rintaa vasten. Mitat sain yhdeltä kaverilta joka maksanut maltaita siitä uutena. Ite sain kankaan, langat ja vanua reunaa, yhteensä 9e ja risat:)

Itkuisuutta
täälläkin ilmassa! Ihan tosi apea mieli ollut koko viikon. Eilen illallakin piti herättää mies ja kysyä kyynelsilmin että rakastaako mua varmasti vaikka olenkin ollut pitkin raskautta ihan kauhean kiukkuinen ja inhottava.. Onneksi ei hermostunut kun herätin, vaan jaksoi lohduttaa ja sanoa rakastavansa äärettömän paljon.. Ihana tunne tuli.

Yhtenä päivänä kiukuttelin koko päivän ja sain miehenkin huonolle tuulelle.. Illalla taas itku kurkussa mietin, että jaksaakohan mua ollenkaan. Ja kerroin että nyt on kaikki alkanu vähän pelottamaankin: se että kohta ei ollakaan kaksistaan enää ja onhan varmasti mun tukena synnytyksessä jne...
Kokoajan on ollut sitä mieltä että on mukana, mutta en tiedä mistä taas sain moisia ajatuksia päähäni.. Mietin jo itekkin että oonkohan ihan normaali enää koskaan, vai onko musta nyt tullut lopullisesti tällainen ainainen murehtija ja itkupilli.. :ashamed:

t-06: onnittelut tädiksi tulemisen johdosta! Todennäköisesti olet jo saanut vauva-uutisia siskoltasi! Ihanaa että teille sisaruksille tulee näin lähekkäin vauvat. Saavat serkukset kaverit:)

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

tannuli rv 30 tasan
 
Ihana kuulla, että Eleanorin pikkuiset voivat hyvin. On kyllä hurjaa, että jo neljä heinäkuun vauvaa on syntynyt. ;)

RouvaSumppisuu Siis mitä? Millainen lääkäri sulla oikein on... Voi huh huh noita sen kommentteja ettei supistuksista tarvii tässä vaiheessa enää välittää. :headwall: Mut laitettiin saikulle, vaikka kohdunkaula ei edes ole lyhentynyt, mutta harjoitussupistuksia tulee aivan liian säännöllisesti (välillä 2 min välein). Ja lääkäri painotti, että työ ei saa rasittaa niin, että laukaisee noita supistuksia. Toivottavasti pääset toisen lääkärin puheille. :hug:

Bryson Onnea gradun valmistumisesta! Sain kanssa alkuvuodesta omani valmiiksi ja paperit käteen. =)

(.) Eilen sain hommattua vauvalle puuttuvia tavaroita. Mm. reunapehmusteet pinnikseen, lakanoita, hyttysverkon...Lisäksi pyörähdin kirpparilla, josta löysin muovikassillisen vauvan vaatteita (aivan kuin uusia) ja maksoin parikymppiä. Tänään sitten pesukone pyörimään. Niin ja maha-asukki on ilmeisesti taas kääntynyt poikittain. Huomaa heti tuosta mahan muodosta. Tällä hetkellä maha muistuttaa kahta (!) palloa. ;) Toinen pää ja toinen peppu. Hauskan näköistä. Mukavat lauantain jatkot kaikille!

Jemima 29+6
 
Moikka kaikki ja onnea vaavelin saaneet! :heart: meillä on laskettuaika 10.7 ja löysin onneks tämän sivuston.
oltii meki neuvolassa taas ja (tyttö?) oli kääntynyt jo pää alaspäin ja kohdunpohjan korkeus oli jo29. Sain onneks vastauksen täältä tuohon "tärinään" kun nyt on mein kulta alkanu täristä silloin tällöin ja mä hulluuntuneena ietin jo epilepsiaa tai jotai! oon vähän hassu, mut tää on mein ensimmäinen niin sitä ajattelee kaikkea.
tosta sukupuolesta piti sanoa että oltii rakenteessa vkolla 28 ja sanoivat että olisi melkein satavarma tyttö että häpyhuulethan nuo on.
Onko kellään kokemuksia että näinkin myöhään olisi ultrattu ja sanottu sukupuoli ja synnyttyä se olikin muuta mitä sanottiin? siis ihan sitä ajatellen vaankun olen nyt sisustamassa vauvan huonetta lomalla ja ei olisi varaa oikeen tehdä huti juttuja :$ :D
kirjotellaan! :heart:
 
Hello!

EELUNEN:Tervetuloa joukkoon pyöreään!

Meillä näyttäis olevan sama laskettu aika...Mihin päin suomea oot menossa synnyttämään?

Tää mamma lähtee nyt shoppailemaan.Jos vaikka löytyis rinssille joku kiva kotiintuloasu! B)
 
Vilma-Annika:Mie oon kanssa ollut välillä niin hirvee ukolle ja pojalle ,että oikein hirvittää...Sitten tulee itku.Varsinkin jos on jonkinlaista stressiä tai painetta(niinkuin siulla nyt tuo haastejuttu) niin miulla se tuppaa jäämään piälle.En osaa ajatella mitään muuta ja sit viattomat kanssaeläjät(ukko ja poju) joutuvat syyttä suotta purkauksen kohteeksi.Tuli tässä joku aikasitten loukattua miestäkin niin pahasti jotta huh huh...Miulla paukku NIIN yli ja jotenkin oli päästävä miestä loukkaamaan(ilman syytä) pahasti menin ja sanoin(tää on ihan karmeeta...) senkin Pienimunainen runkkari.En ois itestäni ikinä uskonut tällaistä ja arvatkaapa suuttuiko mies?Vieläkin kaduttaa ja oon pyytänyt miljoona kertaa anteeksi ja itkenyt,mutta varmasti ukolle se jää takaraivoon iäksi. :headwall: Mie oon idiootti!

Suomalainen:Täällä kans yksi joka aloittaa päivänsä särkylääkkeillä...Lääkkeet on määrätty piän hermosärkyyn...Tukivyötä on käytettävä koko hereillä oloaika,eilen erehyin illalla ottamaan puoleksi tuntia sen pois ja luoja mikä särky iski.Miun selekäranka on kiero kuin korkkiruuvi,skolioosi kahessa kohtaa ja voi prkle ,kun se äityy koskemaan niin mikään siihen ei auta...Vauva köllii mieluusti vain oikealla puolella masua ja jos otan tukivyön pois niin oikeelle selkään kohdistuu nää kilot sitten.Ja se repivä,polttava kipu on vaan oikeella puolella selkää,kyljen kautta myös etupuolelle säteilee.Mie oon myös fyysisesti törkyhuonossa kunnossa ja se on yksi iso syy myös kipuiluun!
Tsemppiä ja voimia siulle kivun kanssa elämiseen :hug:

Kojo:Vielä ei hirmunen pesänrakennusvietti oo iskennä.Vauvan vaatteet on kyllä pesty ja lipastossa.Pinnasänky kasattu,mutten oo vielä petiä siihen tehnyt.Sairaalakassi on myös valamis!Siivota pitäs koko huusholli muttei huvita sitten pätkääkään...Ei ne kennelit(villakoirat) sieltä karkaile ja onpahan koiruliinillekin seuraa :D (tekosyitä löytyy ainakin miljoona...)

eelunen:Tervetuloa joukkoomme suureen :flower: .Miule tää meijän heinämammat on ollut pelastus ja henkireikä tän hetkisessä elämässä.Ja iso kiitos siitä kaikille muille mammoille :flower: =)

Toivottavasti muuallakin on yhtä ihana ilma kuin tiällä Joensuun kupeessa.Pakko tänään mennä ulkoruokintaan!Paksuja vointeja mammat!

Ievaliina ja pikkumies 33+2 :heart:

TUO HYMIÖ TUOLLA YLÄTEKSTISSÄ EI KUULU JOUKKOON,KONE PIRUILEE MIULLE :headwall:
 
Heipsan taas!

Niinhän siinä sit kävi että eilen tuli lähtö naistenklinikalle tsekattavaks... Kaikki onneks vauvalla hyvin, painoakin herralla jo reilu 1900g =)

Mutta kotiin päästyäni aloin taas oksentamaan ja sit kun soitin verikokeen tuloksia niin tulehdusarvot vähän koholla ja pistivät mut totaaliseen lepoon... Pitää saada tää mahatauti hoidettua pois, koska oksentelu mahdollisesti aiheuttaa supistukset. No muuten tää menee, mutta nälkä on kauhee koko ajan ja alkaa olla vähän voimatonkin olo. Äsken söin leivän, katsotaan miten käy... Ehkä mä nyt meen kiltisti takas sohvalle, vaikka ei huvittais yhtään. Mielummin lähtisin koirien kanssa metsään...

Jaksamista kaikille muillekin, onneksi tätä ei enää kovin montaa viikkoa kestä :p

Nuusis ja möyryävä pikkuinen rv 31+0
 
Heippa vaan tooosi pitkästä aikaa!

Täällä vointi on loistava, ihan uskomatonta, että kahden kk päästä pitäis mennä synnyttämään! Etenkin, kun täällä heinäkuisissakin on jo pienokaisia syntynyt! Onnea vaan paljon Eleanor78! :flower: Me lähdemme ensikuussa lomalle Etelä-Ranskaan, ajomatkaa sinne kertyy n. 1000km suuntaansa, joten paree toivoa että kaikki menee ok eikä meidän vauvasta tule ranskalaista ;) (ei minulla mitään ranskalaisia vastaan ole, mutta kuitenkin olisi mukavaa että pienokainen syntyisi täällä koto-Belgiassa :))

Kultatiuku: Mies toi sairaalasta koiralle haisteltavaksi pojan likaisen vaipan, jotta koira tottuisi hajuihin. Koira oli ihan innoissaan kuulemma :D

Lonkkien löystyminen on minulle aiheuttanut paljon alaselkä, lonkka-ja jalkalihaskipuja, mutta hoidatan niitä 2krt/vko fysioterapeutilla. Jaloillani olen kaiken päivää, joten se pahentaa asiaa.. Viime lääkärikäynnillä kuukausi sitten vauvan painoarvio oli 800g (muistaakseni..) ja kaikki oli hyvin. Mies oli kotona kipeänä eikä päässyt, ja kun lääkäri kysyi että haluanko tietää sukupuolen.. en malttanut olla kysymättä!!!! Meille tulee tyttö!! :heart: miehelle en voinut kertoa, enkä siis kenellekään muullekkaan.. täällä palstalla voin kertoa ;) Mitään suoraan tyttömäisi juttujakaan en voi siis ostaa.. *huokaus* tai sitten pitää olla tarkkana ettei kukaan tuttu näe, ja kotona jemmata johonkin mistä mies ei löydä ;) Me ei siis alunperin haluttu tietää etukäteen sukupuolta, eikä mies halua edelleenkään tietää =) Aika rankkaa tää salailu.. Muuten on raskaus menny ihan samalla tavalla kun poikaakin odottaessa, paitsi että nyt ei ole (ainakaan vielä) ilmestynyt linea negraa.

Hyviä vointeja kaikille! Jokos teillä alkaa pian ä-lomat? Mä en oo viel ilmottanu vakuutusyhtiölle koska aloitan, odottelen ensin että lääkäri antaa sen sektioajan (tosin antaa sen varmaan vasta pari vkoa ennen leikkausta), mutta normaalisti se alkaa viikkoa ennen laskettua aikaa. Tosin olen työttömänä, joten eipä se juuri rutiineita muuta, ainoastaan paperihommia teettää :)

t. balou & "nuki" rv n. 30
 
Ievaliina yritetään kärvistellä nää loppu viikot. Alkaa vaan tuntua että kyllä tätä kipua on jo kärsitty ihan tarpeeksi. Pelottaa että miten ihmeessä minä sitä vauvaa hoidan kun olen niin kipeä ja väsynyt.Voihan olla että synnytys vie ne kivut ja väsymyksen pois. Toivottovasti!
Tervetuloa eelunen joukkoon!
 
aik
Heipähei kaikille!

Tervetuloa palstalle eelunen, Onnea Bryson (muistan vielä oman helpotukseni, kun gradu valmistui...) ja suuria halauksia kaikille kipuilijoille :hug: :hug: :hug: baloulle myös stemppiä autossa istumiseen, kun matkaatte noin hurjan matkan kuin 1000 km!

Kateellisena luen, kun te muut mammat käytte toreilla ja turuilla. Itse makaan lähes päivät läpeensä ja ihailen maisemia ikkunalasin takaa ja muutun yhä vain laiskemmaksi tekemään yhtään mitään.

Mielialassani olen huomannut yhden muutoksen. Nauraa hekottelen kaikelle. Epäilen joutuneeni jo ameeba-asteelle, josta "kärsin" viime raskaudessanikin. Eli aivotoiminta nolla ja hekottelu potenssiin miljoona. Todella helppo lähestyttävä siis. ja nyt menee miehenkin vitsit vihdoin läpi...

Pakko kertoa, että aktiivinen puuha-anoppini on vihdoinkin lähtenyt ja kodissa on jälleen rauha maassa! Hän valitti joka päivä tekemisen puutetta ja yhtenä päivänä, kun meinasi nukahtaa hiljaisuuteen (minä makasin sohvalla ja poika leikki omiaan huoneessaan), niin anoppini sai älyn väläyksen vailla vertaa: hän alkoi lukea minulle ääneen Heli Laaksosen näytelmäkirjaa (mikä oli hänen mielestään hyvinkin hauska), jotta ei olisi itse nukahtanut!!!! Koetin nauraa samoissa kohdissa, jolloin anoppini hörisi lukiessaan... Uskomaton tilanne...aivoni eivät pystyneet rekisteröimään mitään tekstistä. :LOL: Hänestä oli kyllä suuri apu. Kolmen päivän aikana hän siivosi kahdesti, pesi pyykkiä joka päivä, teki ruoan ja kävi kaupassa, ompeli verhot pojan huoneeseen, kävi lapsen kanssa ulkona, täytti hoitopöytälipaston vauvan vaatteilla ja teki omia käsitöitään, mutta puuhaa ei ollut siltikään tarpeeksi! siis KÄÄK! Niin ja luki minulle aamulehdet ääneen, kun olin jo itse ne lukenut... :LOL:

Mukavaa ja mahdollisimman kivutonta viikonloppua! :flower:

aik 32+
 
tannuli kiitos vaan onnitteluista! musta siis tuli 9-kertainen täti eilen illalla myöhään. poika sieltä tuli imukupin avustuksella maailmaan, mutta kaikki siis kuitenkin heillä hyvin! laittoi vaan pirusti jännittämään ja miettimään tulevaa synnytystä ja nousi esikoisen synnytys hyvin mieleen!

aik täällä sama meininki, että laiskemmaksi vaan muutun päivä päivältä ja vaakasuorassa suurimman osan päivästä!

olen myös kuvitellut olevani se kaikkein vaivalloisin ja kipein odottaja meistä. särkyä, kolotusta, vihlontaa, pukamia, supisteluita, levottomia jalkoja, hengästyttää, nenä tukossa jne... tuntuu ettei tervettä kohtaa tässä kropassa enää ole. no, tänne on hyvä valittaa ja eiköhän nää vaivat taas joskus väisty.

eelunen tervetuloa mukaan kirjottelemaan!

ja kaikille kovasti jaksamisia viimeisille viikoille!

t-06 tasan 32
 
Onnittelut Eleanor78 ja Satuka vauvoista! Hienoa että kaikki on mennyt hyvin.

Joku murehti ettei ole saanut laitettua mitään valmiiksi vauvaa varten...älä huoli, en mäkään ole mitään laittanut. Vaatteet on pesemättä, sänky laittamatta, enkä ole edes ajatusta suonut sairaalakassille.. Kyllähän tässä kerkeää vielä :D

Kaiken maailman vaivaa löytyy täältäkin. Varsinkin iltaisin alkaa tuntua tämä raskauden rasitus. Närästys on välillä kamalaa, supistelee jne..Mutta ehkä tämän kestää, tai pakkohan se on =)

Neuvolakin on taas ensi viikolla kun on nyt kahden viikon välein, ihan kiva.

Popo 33+0 :heart:
 
EAK
Moimoi!

Lohduttavaa kuulla, että muillakin on remppahommat tai muutot sun muut vielä kesken. Ei tuu tunne, että on ainoona näin hulluun aikaan tekemässä remppaa. Tätä suunnitellessa aattelin, että tästähän on vielä hyvä aika lapsen syntymään, mutta kuten ollaan huomattu niin eihän sitä tiedä. No joo, vielä kaikki syntyneet ovat kaksosia...

Voisko joku valaista näin ensikertalaista hullussa asiassa eli: mistäs sitä tietää minkä kokoset imetysliivit kannattaa ostaa? Kasvaako rinnat yleensä vielä paljon sitten vauvan syntymän jälkeen kun ne on maitoa täynnä? Vai voinko ostaa sellaset mitkä on nyt sopivat? Paljonko noita liivinsuojia kannattaa sitten ostaa? Varmaan yksilöllistä mutta suunnilleen?

Sitten epiduraali on vielä mietityttänyt: Onko joku katunut sitä että on ottanut epiduraalin tai sitä että ei ole ottanut? Lähinnä yritän pohdiskelle uskaltaako sitä olla ilman niin pitkään kun pystyy kun sitte on riski ettei sitä enää tietyssä vaiheessa ehdi saada...

Ens viikonloppuna olis tarkotus osallistua Naisten kymppille (hitaasi kävellen tietty). Saa nähän kuinka sitä jaksaa. Ei kait siitä mitään haittaa pitäis olla jos mihinkään ei kävellessä koske? Sit tietenkin jätän kävelyt kesken, jos ei tunnu hyvältä..

No mullapa oli tänään kysymyksiä, mut johtunee siitä että kaikki on uutta enkä tiedä mistään mitään...

31+0
 
Epiduraalista! Ekassa synnytyksessä epiduraali ok. En muista että olis jälki käteen ollu mitään ongelmaa. Eka oli kivuton synnytys ja toinen kans. Mutta ku toisessa synnytyksessä ne laitto sen epiduraalin niin mua vaivas se epiduraalin piikin kohta seuraavat puoli vuotta jotenkin inhottavasti. Kolmannesta en saannut epiduraalia ja toivuin synnytyksestä nopeemmin ku tokasta.
Nyt jos vaan saan niin ehkä pyydän epiduraalin taas...
 
Imetysliivit on aika hankala ostaa etukäteen. Tai mulla ainakin tissit paisu paljon siinä vaiheessa ku maito nous kunnolla. Tokihan ne sit tasaantu hetken päästä. Mulla tais olla yhet liivit sillon ennen synnytystä mitä pidin sit sairaalassa. Sit ku imetys oli lähteny käyntiin kävin ostamassa isommat. Sit taas myöhemmin, ku tissit alko kutistumaan meni ne pienemmät liivit.
Liivinsuojia kyllä kuluu, mutta kyllä yhellä paketilla alkuun pääsee. Ja mä suosittelen Ainun liivinsuojia. Mulle ei muut käyny, ku sellasiin "paperisiin" jäi nännit kiinni, ku tytöllä oli väärä imuote koko ajan, joten nännit oli rikki jatkuvasti.
Epiduraalia en kerenny saamaan eikä se harmita ollenkaan. Ilokaasulla otin suppareita vastaan ja siinä vaiheessa ku tuntu tosi tuskaselta ja pyysin epiduraalia olinki kokonaan auki ja sain alkaa ponnistamaan. Ponnistus ei kestäny ku 10min.
Meilläkin on tosiaan se muutto edessä tässä loppukuusta. Ens viikolla saadaan avaimet ja sit vikalla viikolla varmaan muutetaan. Eli vauvalle ei oo mitään valmiina...

Nyt lätkämatsin pariin takasin! Alkoholitonta olutta litkien. :p

rinkinki ja poitsu 33+4

Masu päivitetty profiiliin, jos en jo maininnu jossain vaihees. :ashamed:
 
heippis ja huomenta :wave:

yöllä heräsin kauheeseen jytkeeseen ja hyppelyyn vauva potki ja sillä oli samalla hikka oli aika hassu tunne ....eilen pesin loput pömppiksen vaateet ja kattelin kaapia et mitäs mihinkin kohtaan sijoitaa et olis käden ulotuvilla....

liivinsuojista :ite olen tykästynnyt niihin kestoliivinsuojiin (sairaalaan otan kyllä kertikset) ne on siitä kätevii kun voi pestä muun pyykin seas..
imetysliivit muistaakseni ostin kokoa isommat ja sitten oli toiset vähän isommat varmaan joutuu nyt menee ostaa uusia kun en tiedä mahtuuko ne ja mille ne tuntuu pääle

mulla on edelleen toi rappu maalaamatta kun ei jaksa kaikee kerralla tehdä (kait se siitä valmistuu joskus)

tervetuloa uusille mamoille joukoon pyöreään :wave: :wave:

nyt pukee päälle ja raivaa keitiöö

huomista jännitäessä bambiino ja pömppis rv 32+5
 
Heräsin aamulla vartin yli 4 kamalaan masu kipuun. :ashamed: uskon et kipuilu on johtunu vaan maha vaivoista vaikka alaselkää on jomottanukkin vähän sillon tällön. Täs masuprofiili viikoilta 29+0.



Eliza ja tuplat 29+4
 

Yhteistyössä