HEINÄMAMMAT 2008 ~maaliskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Tiipero
Heippa!
Oudot unet Oli pakko tulla kirjoittelemaan, kun näin ihan kauheeta unta viime yönä. Olin jossain lääkärissä ja kävin vessassa. Sinne pönttöön lorahtikin ihan kauheesti verta ja siinä samassa MiniGrip-tyyppinen pussi. Se pussi jäi roikkumaan muhun sellaisella ohuella muoviletkulla(=napanuora) ja siellä pussin sisällä oli siten se vauva. Ja se vauvakin oli ihan pelkkä torso vain ilman jalkoja, pitkät kädet ja iso pää. Ja pääkin oli vielä ihan epämuodostunut; poskissa oli reiät(=korvakäytävät) ja korvanlehden aihetta näkyi vähän etäämmällä... Paniikissa sitten huusin lääkäriä auttamaan, mutta se vaan pesi ja pesi käsiään eikä tullut avuksi vaikka kuinka huusin. Aloin sitten itse leikkaamaan sitä MiniGrip-pussia auki auttaakseni vauvaa JA ONNEKSI SITTEN HERÄSINKIN! :eek: Kyllä oli hirveä olo sen jälkeen, mutta onneksi masukki ymmärsi heti antaa pari mojovaa potkua ja huomasin hänen vielä masussa viihtyvän. Mistä lie tämmöiset unet!? Kai ne on ne hormoonit...

Aikaisemmin olen nähnyt unen että säikähdän kauheesti nähdessäni mieheni sylissä vauvan. Siis vauvan joka on vielä 20-viikkoinen. Ja kauhuissani sanon että ei sitä vielä voi ottaa sieltä mahasta pois, kun se ei ole vielä kehittynyt tarpeeksi. Johon mieheni sitten vain toteaa, että hänen täytyy kyllä vähän harjoitella etukäteen... Jep!

Painoarvioista Mullekaan ei sanottu rakenneultrassa mitään painoarviota. Sitten vasta kun sen poikkeavan napanuoran vuoksi kävin kontrollissa, niin painoarvio kerrottiin, kun sitä erikseen kysyin (21+6 415g). Ja mun mielestä tuo tuntui aika vähältä, mutta lääkäri totesi painon vastaavan viikkoja. Tuntuu että sikiön painoissa on aika laaja skaala, että mikä on "sopiva". Painoarviotkin on varmaan vähän mittaaja kohtaisia ja esikoiset on kai yleensä vähän pienempiä, äidin ruokavalio (siis hiilarit?), sikiön oma kasvu rytmi( toiset kasvaa alussa ja toiset kirii loppuviikoilla?)

Vau´kirjan "odotuskalenterissa" on painoarvioita eri viikoille. Vkolla 21+... paino n.400g, vkolla 22+... n.500g, 23+... yli 500g, 24+...n.650g, 25+... n.800g jne.

Äidin painonnousu Samaisessa opuksessa: paino nousee keskimäär. 10-16kg, alipainoisilla enemmän ja ylipainoisilla vähemmän. Elimistö kerää rasvaa imetystä varten.
Ekalla trimesterillä paino nousee tai laskee pari kiloa, 3kk jälkeen normaali painonnousu on 200-800g/vko. Tavall painonnousu on suurinta rv17-24 aikaan ja pienintä vikoilla viikoilla. Tasainen ja asteittainen painonnousu on tärkeintä... Mua on kyl ihmeyttänyt monet nla-tätien kommentit et paino ois noussut liikaa... senhän pitää nousta tietty kohtuuden rajoissa...

Oho, nyt tulikin äkkilähtö... Palaillaan ja hyviä vointeja...
 
Niin mitä häh... jotkut oli jo äippäpakkauksen tilanneet. Sehän on varmaan konttorikohtaista, milloin ne pakkaukset loppuu, vai onko? Mulla syyhyttäs oottaa se uus pakkaus, mutta jos edellinenkin on alettu jakaa viikolla 21... ei sinne hullukaan jaksa odottaa. Nii vai seisottaskohan ne sitä hakemusta siellä niin kauan :) tms. Toisalta ei tämänvuotisessakaan mitään kummosta vikaa ole. Me vaan ollaan päätetty ettei meille poikaa tule, niin ei noi muutamat vaaleansiniset rievut innosta. Paitsi tiiä vaikka sinistä ois uudemmassa vielä enemmän. Ja kunhan vaan ei olis yhtään ainutta vaaleanpunaista niin hyvä. :LOL:
 
Kyselit Ensikertalainen tuosta painoarviosta, mulle se tehtiin juurikin rakenneultrassa. Siinä tietokone laskee tai siis arvioi sikiölle painon mittaustulosten perusteella. Mittoina otetaan mm. reisiluun pituus, pään ympärys ja halkaisija sekä vatsanympärys. Ikävää et sulla on ollu r-ultra noin huono kokemus, mäkin nimittäin kävin siinä just Rovaniemellä ja mulla oli ihana asiansa osaava kätilö joka teki mulle aiemmin myös np-ultran. Vitsi ku en nyt millään saa päähän nimeä mut rakennetutkimus kesti n. 45 min ja hän selosti kokoajan mitä milloinkin vauvasta tutki. Myös ultrauslaitteen kuva oli todella selkeä ja saimme miehen kanssa mukaan ihania kuvia. Mikä lie amatööri sattunu sit sun kohdalle! Toivotaan et uusinta on parempi..
 
Mullahan oli just tuolla ihananlla kätilöllä käydessä 22+2 ja muistetaan miehen kanssa näytöltä lukema 537g. Tuntuu kovin isolta. Ja tänään eka sf-mitta vain 16,5 ja terkka voivotteli, että mennään alakäyrän alapuolella. :eek: Ihme ja kumma
 
Ensi keskiviikkona jos sattuu taas huono lääkäri, taidan myös pyytää kätilön tekemään. Muistan kanssa kun meillä oli np:ssa kätilö, niin osasi käyttää ultraa ja kertoi koko ajan mitä ja missä. Nyt jouduin kaikki tenttamaan, kysymään mittoja jne. Meillä tosiaan kun rakenneultran tekee lääkäri niskaturvotuksen takia, mutta enpä nää tossä järkee jos kätilö tekee homman paremmin. Täytyypä katsella ensi keskiviikkona kuinka meidän käy. Juu ja meillä kaiken lisäksi lääkäri oli 45 min myöhässä, ja ultraus kesti 10 min, eikä saatu edes ainuttakaan kuvaa tytöstä. Ensi kerralla täytyy vaan vaatii kaikkea..
 
Pörrö: Tuo sf-mitta ei oikeastaan kerro lapsen koosta mitään...minullakin sf-mitta 5 cm pienempi kuin esikolla ja silti lapsi kasvaa ihan normaalisti ja on ihan normaalin kokoinen.
Äippäpakkausta ei lähetetä paikallisesta konttorista vaan suoraan Reima Oy:stä, joten konttorilla ei ole väliä, paitsi käsittelyajan nopeuksissa.
 
mulle tuli semonen ajatus tossa yönpimeinä tunteinä kun pömppis hillu taas kun mikäkin..mitäs jos järkättäs tapaamista ? tietysti pitää ottaa huomioon se että mahdolisimman moni pääsis mukaan ja aikaa ja paikkaa ?? voitas sitten livenä vertailla masuja ja vaihtaa muita kuulumisia ?? mutta mietitään asiaa tämä oli vaan tämmönen ihme ehdotus:whistle: :whistle:

Qnisilla :eek:npas sullamatkaa synnärille toivotavasti kaikki menee kuiteskin hyvin =) =)

tosta hääpäivä jutusta: me ei olla naimisissa mutta me ollaan oltu jo yli 10 vuotta yhessä ja kihloissa siitä 5v vuotta ja kihlajais päivä on 7.6 :heart: :heart:

bambiino ja pömppis rv 24+2
 
Hauskaa Pääsiäistä Mammoille!

Ei taas ole ehtinyt muka kirjoitella, eikä nytkään... (ihme juttu että on muka aina niiiiiin paljon kaikkea ettei ehdi kuin pikaiseen lukaista... )

Vointeja ja kevään /kesän odottelua =D

Mom44 rv21+1
 
heipsan ja hyvää pääsiäistä heti alkuun!!! :D

siitä on pieni ikuisuus ku oon viimeksi täälä käyny,vähän oon yrittäny sillon tällön käydä lukees mitä teille kuuluu.sitä kiirettä on myös täälä ilmas. Kummasti työllistää toi esikko(1v2kk).Meillä on ankarat kävely opettelut menos ja tän aipän selkä on ihan poikki kaikesta nostelusta :/

Olo on mitä ihanin,rakenne ultras näkyi kaikki oleellinen ja selvis,et poikahan sielä köllöttelee :heart: paino arvio oli tuolloin rv21+1 503g.Eli samoilla mennään ku esikko.kovasti potkii KOKO ajan.Välillä tuntuu,ettei kaveri nuku ollenkaa :LOL: päätettiin ottaa avustus rahana,ku tolta ekalta on noita sinivoittoisia vaatteita jääny vaikka kuinka paljon.Tosin sanoin isännykselle,et varmana ostan kumminki jotain uutta tällekki tapaukselle :whistle:

Mamma vaatteita on saanu ostella aikasta ahkeraan tahtiin ja ottaa jo käyttöönki.Paljon nopeammin tuli täs tokas raskaudes vatta esiin.no en piilottele :LOL: niitä kaksosten rattaita pitäs jaksaa ruveta ettimään...jotenki ei vielä jaksa...

parisuhde voi meillä hyvin.Tosin musta on myös tullu ihan kamalan hellyyden kipeä...koko ajan pitäis halailla ja pitää hyvästyä.Onneksi isännys on sitte jaellu hellyyttä urakalla :heart:

Tämmöset pika kuulumiset tänne.
Hyviä vointeja tasaisesti kaikille ja nauttikaahan vatsoistanne :hug:

Nasuliini ja mussukka 22+5 :heart:
 
Huomenta!

Minäkin täällä toivottelen oikein hyvää pääsiäistä kaikille, voikaa hyvin ja syökää paljon munia ;)

Meidän pääsiäinen alkoi vähän kurjasti kun kissa jäi eilen illalla auton alle.... on se vaan kumma miten sitä kiintyy noihin karvapalleroihinkin... on tosi iso ikävä :'( Poika pois huomiseen iltaan ja kauhistuttaa miten kova pala sille on kuulla ikävät uutiset..

 
Oon tosi aphoillani kissanne puolesta Vilma-Annika! Mun äidillä tai meillä siis aikoinaan oli kotona kissoja niin kyllä se sattuu kun ne pois lähtevät :'(

OIkein hyvää ja aurinkoista pääsiäistä kaikille! Oon kolmestaa pienten poikien kanssa ku isännyys lähti vanhimman pojan kanssa koristurnaukseen, ovat siellä kaks yötä...Vähän kurja ajankohta näin pääsiäisenä mut ei voi minkää.

Palaillaa taas ja voidaan paksusti! =)

Neleka 23+1
 
:wave:
Keskiviikkona se vihdoin oli ja kaikki hyvin! :heart:
Ei huulihalkioa meidän pienokaisella.
Ja äidin vaisto oli oikeassa, pieni POIKA tulossa tänne :heart: :heart:

Oli muuten tajuttoman ihana mieslääkäri, joka tämän 4D:n teki. Ultrasi naamaa todella tarkasti kun kerroin että meillä perheessä halkiota. Ja kävi läpi kaikki muutkin rakenteet jotka rakenneultrassa kunnallisella käytiin läpi niin nopeasti ettei ehditty kunnolla tajutakaan.
Ja sanoi tuosta [/b]kohdun SF-mittauksesta sellaista että sitä ei kannattaisi näillä raskausviikoilla edes tehdä, kun ei ole realistinen.
Minä kävin nimittäin tiistaina neuvolassa ja SF-mitta oli 21, ja terkkari sanoi että taitaa olla jättivauva tulossa, ja pisti lähetteet sokerirasituksiin.
Bulevardin mieslääkäri rauhoitteli ja sanoi pojan vastaavan mitoiltaan juuri oikeita viikkoja ja antoi
painoarvioksi 514g :D

Eilen sitten oltiinkin miehen kanssa vauvanvaate ostoksilla :) Kaikkea ihanaa sinistä tarttui mukaan. Ja uskalsinpa tunnustaa että kotona odottaa monen monta sinistä asua pienokaiselle, joita en vain ollut esitellyt miehelle, kun sukupuoli ei ollut varmaa :LOL:

Tämä viikko ollaan kierrelty huonekaluliikkeitä, kun saatiin uuden asunnon avaimet perjantaina ja mies pääsee muuttamaan. Minä muutaman kuukauden päästä perässä.

Ihanan aurinkoista Pääsiäistä kaikille mammoille ja masukeille B)

Muuten, joku kirjoitteli siitä tapaamisesta. Missäpäin suomea tämä tapaaminen olisi tarkoitus järjestää?

Mörötys ja Pörriäinen Rv 22+3
 
Vilma-Annika voi surkeus mitä sattui. On se ihmeellistä kuin tosiaan noihin karvaötököihin kiintyy ihan kympillä. Kyllä suru on suuri jos niistä joutuu luopumaan. :'(
Gallupeihin unohtuu vastailla. Meillä tulee kesällä kaksi vuotis hääpäivä =)

Odottelen, että neiti heräilee päikyiltä, niin päästään lähtee kaverin luo leikkii. Sopivasti lapset saman ikäisiä niin seuraa on kummallekkin aina kun kaverin kanssa kyläillään.
Ihana aurinkoinen ilma täällä. Sulais vaan noi lumet pois.
Hyvää munarikasta pääsiäistä vaan kaikille heinä....mahoille (siltä ainakin alan itse näyttää
:LOL: )

äippä 24 tasan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörötys87:
:wave:
Keskiviikkona se vihdoin oli ja kaikki hyvin! :heart:
Ei huulihalkioa meidän pienokaisella.
Ja äidin vaisto oli oikeassa, pieni POIKA tulossa tänne :heart: :heart:

Oli muuten tajuttoman ihana mieslääkäri, joka tämän 4D:n teki. Ultrasi naamaa todella tarkasti kun kerroin että meillä perheessä halkiota. Ja kävi läpi kaikki muutkin rakenteet jotka rakenneultrassa kunnallisella käytiin läpi niin nopeasti ettei ehditty kunnolla tajutakaan.
Ja sanoi tuosta [/b]kohdun SF-mittauksesta sellaista että sitä ei kannattaisi näillä raskausviikoilla edes tehdä, kun ei ole realistinen.
Minä kävin nimittäin tiistaina neuvolassa ja SF-mitta oli 21, ja terkkari sanoi että taitaa olla jättivauva tulossa, ja pisti lähetteet sokerirasituksiin.
Bulevardin mieslääkäri rauhoitteli ja sanoi pojan vastaavan mitoiltaan juuri oikeita viikkoja ja antoi
painoarvioksi 514g :D

Eilen sitten oltiinkin miehen kanssa vauvanvaate ostoksilla :) Kaikkea ihanaa sinistä tarttui mukaan. Ja uskalsinpa tunnustaa että kotona odottaa monen monta sinistä asua pienokaiselle, joita en vain ollut esitellyt miehelle, kun sukupuoli ei ollut varmaa :LOL:

Tämä viikko ollaan kierrelty huonekaluliikkeitä, kun saatiin uuden asunnon avaimet perjantaina ja mies pääsee muuttamaan. Minä muutaman kuukauden päästä perässä.

Ihanan aurinkoista Pääsiäistä kaikille mammoille ja masukeille B)

Muuten, joku kirjoitteli siitä tapaamisesta. Missäpäin suomea tämä tapaaminen olisi tarkoitus järjestää?

Mörötys ja Pörriäinen Rv 22+3



juuh mie siitä kirjotelin ....lahdessa asustelen että johonkin siihen ympäri kuntiin ..en tiiä sitten tuleeko siitä mitään :whistle: :whistle: kun se vaan oli semonen ajatus ja jos olis kaveri ni vois yhes järkätä ??

bambiino ja pömppis rv 24+3
 
Pitkäperjantai-iltaa kaikille!

Kiitos osanotoista. Mulla kun on pienestä pitäen ollut jos jonkinlaista nelijalkaista niin on siihen saanut tottua että sitä itketään jokaisen perään ja aina se kirpaisee :/ Ja jokaisen kuoleman jälkeen olen pyhästi luvannut etten enää ikinä ota yhtään elukkaa... ja kuinka ollakaan sitten taas ja kuitenkin niitä täällä vilisee ;)
Näin "aikuisena" sitä kuitenkin ymmärtää jo että on tässä elämässä paljon tärkeämpiäkin asioita ja eläimet on kuitenkin vain eläimiä, vaikkakin niin tärkeitä ja ilman niitä ei osaa elää.

(.) Maha se vaan kasvaa ja neuvolan vaakaa taas kauhulla odotan... olis taas käynti ens viikolla. Mikähän vilpertti tästä kaverista on tulossa kun tuntuu ettei ole hetkeäkään paikoillaan, kauhee jumppa nytkin menossa. Tänään kyllä ymmärrän kamalan ylensyönnin jälkeen, ettei ole mikään ihmekään että on ollut vähän energiaa ;)
Meillä oli painoarvio vkolla 20 n. 350 g. Että ei kyllä voi selittää tätä äidin painonousua vielä ainakaan vauvan koolla ;)... tullut siis jo +10 kg..huh.

Tilattiin sitten kidsroomista ne Quinnyn Freestylet, pehmeä kantokoppa ja maxi cosin turvaistuin mikä sopii myös noihin rattaisiin. Yhteensä 400 eur, joten säästöä suomen hintoihin verrattuna noin 150-200 eur. Joten kunhan saadaan vielä ehjänä paketti ja perille asti niin ihan jees säästö.
Vakuutuskin otettiin ifiltä, joten nyt on tärkeimmät hankinnat tehty ja stressi pois niistä.

Sitten viime viikolla mä tuhlasin itteeni oikein huolella.. ja jonkun mielestä voi kuulostaa aika turhalta touhulta...mutta mä otin siis hiustenpidennyksen ;) Olen sen tehnyt myös kerran aikaisemmin mutta siitä on jo aikaa. Onpa edes hiukset nykyään kivasti kun tuntuu että nätit vaatteet on vähissä tällä hetkellä ;) Pitää sitä nyt jollain välillä elämää piristää.. ja mieskin tykkäs ;)

Nyt kattomaan leffaa. Mukavaa pääsiäisen jatkoa ja tervetuloa uusille!

Vilma-Annika
 
Hyvää Pääsiäistä kaikille!!!! :)

Pikaseen tulin kuulumisia kirjottelemaan... Vaikka kenelle piti kirjotella mut enhän mä enää muista et mitä... Sen oon muuten huomannu et tuntuu et raskauden myötä on muistiki lähteny =)

Käytiin kattomassa taas tänään miehen siskon lasta, on se vaan niin ihanan pieni :heart: Poika synty maanantaina pitkän ja vaikean synnytyksen jälkeen... Imukupillahan se piti sieltä lopulta ottaa ku ei millään meinannu haluta tulla... Nyt on päässä sit iso rupi ku oli se imukuppi irronnu muutaman kerran... No mut onneks kaikki meni lopulta hyvin ja pääkin on parantunu hyvin :) Kotiin ne pääs eilen... Onneks asuu tosiaan tos ihan vieressä joten on lyhyt matka kattomaan :) Joutuu varmaan pian pistämään mulle porttikiellon sinne ku muuten ramppaan siel kokoajan :)

(.) Maha kasvaa kohisten... Ihan ihmettelen et miten tää voi olla jo nyt näin iso, kilojakin on tullu varmaan ihan hirveesti lisää... Muuten oon voinu tosi hyvin, mitä nyt välillä masuun sattuu tosi paljon... Niin ja valkovuotoa tulee ihan hirveesti, tuntuu kokoajan et olis kuset housussa...

No mutta nyt nukkumaan et huomen jaksaa taas töihin mennä....

Gataa & Hn 24+6
 
EAK
Moi ja hyvää pääsiäistä!

Käytiin eilen tilaamassa vaunut: Teutonian Funit, väri 3355. Tulostettiin saksalaisesta nettikaupasta niiden hinnat haluamillemme vaunuille mukaan ja esiteltiin suomalaisen liikkeen myyjälle. Pyydettiin sitten tarjousta, jotta voimme miettiä osatammeko suomesta vai tilaammeko Saksasta. Saatiin niin hyvä tarjous, että Saksasta tilaamisella ei ois enää paljoo säästänyt. Nyt on turvallisin mielin suomalaisen liikkeen kautta ihanat vaunut tulossa! Vanunja ja vauvaa odotellen...

22+6 muistaakseni
 
ja makoisaa munaisaa pääsiäistä kaikille mammoille ja masuasukeille B)

täällä lyllertää 7 kiloa suurentunut mamma ja kaikki on tullut tötteröksi eteen. Masu ei ole levinnyt sivuille ja tuntuu, ettei muutenkaan paino ole muualla :eek:
eilen kävin tunnin lenkillä ja todellakin LYLLERSIN hitaasti.

Mutta on tää niin ihanaa odottaa omaa pientä tuhisijaa !!! Hymy huulilla jatkuvasti, näytän varmaan ihan dorkalta mut ei voi mitään =) töissäkin ne sanoi että on söpöä katsoa kun kävelen käytävillä niin onnellisen näköisenä masu pömpöllään, hihii. Työtakki kun ei mene kiinni, niin koko mahtavuus on näytillä =) onnittelijoita riittää ja masun silittelijöitä myös. Yksi asiakas oli ihan varma, että odotan kaksosia... juu ei ei. Yksi pulska poika vaan... Kokoarvio oli viikko sitten n. 500 g.

Galluppeihin: meille tulee kesällä 1 v kihloissa oloa ja 2 v yhdessä oloa täyteen. ( joo, nopeaa toimintaa... mutta kun tuo oikea löytyi niin se oli menoa )

Kysyisin puolestani : Miten olette tavanneet ?
Meillä oli sokkotreffit. Ei tunnettu toisiamme entuudestaan =) ja siitä parissa viikossa jo eleltiin saman katon alla :D Itseasiassa jo seuraavana päivänä tapaamisesta käytiin mun äidin luona ja mun kummitytön rippijuhlissa.

Jeps, näin meillä.
Minttumaaria ja Ulpukka 22+5
 
Huomenta myös minunkin puolestani....esikko heräsi taas ennen seitsemää ja vitsi kun ois vielä itseä väsyttänyt. Mutta sitten heräsi myös masukki ja maha rupesi huutamaan ruokaa ja ei muuta kun ylös ja aamupalan laittoon.

Galluppiin meillä on itseasiassa menossa tavallaan "vuosiviikonloppu", sillä olemme kyllä tavanneet ennen pääsiäistä mutta seurustelun aloitimme pääsiäisenä 7 vuotta sitten.

Tapasimme yhteisten tuttaviemme avustuksella puolivahingossa. Saman vuoden kesällä sitten koulun jäätyä kesälomalle, muutin itseni "kesänajaksi" poikaystäväni luo ja täällä sitä ollaan vieläkin...tai no asunto on kyllä välissä vaihtunut omaksi taloksi. :)

Masukki vaihtoi alkuviikosta hieman ylemmäs masussa asustelemaan ja tämä viikko onkin ollut todella luksusta, kun ei alavatsan painontunne on hävinnyt kokonaan. Liikkeet olen tuntenut hieman hellemmin, mutta määrällisesti yhtä paljon.

Hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille ja tervetuloa joukkoon kaikille uusille. :wave:

-Anniel ja vekkuli 23+2
 
Tervehdys!

Ajattelin tulla tuohon uuteen gallupiin vastaamaan :D

Meillä siis yhteistä taivalta takana heinäkuussa 7v, kihloissa ollaan oltu kohta 2v ja naimisisssa..ööh..4kk..Marraskuussa siis käytiin maistraatissa.

Meidän ensitapaaminen ei ollut ihan siitä perinteisimmästä päästä. Tapasimme nimittäin kotonani. Ja huom. ikäähän meillä oli vasta tuollainen 16-17v. Ystäväni oli tulossa meille käymään kesälomalla ja paria päivää ennen hänen tuloaan tuli hänen serkultaan tekstiviestejä, ja hiukan myöhemmin tämä serkku kysyi, voisiko hänkin tulla serkkunsa, minun ystäväni kanssa kyläilemään. No, niin he sitten viettivät muutaman päivän meillä ja siitä lähtien olemme seurustelleet. Tästä ystäväni serkusta tuli siis mieheni. :heart: Ehkä vähän monimutkaista ja teiniä, mutta teinejähän me olimme.. :LOL:

Omaa napaa vielä vähäsen, ennen kuin lopetan..Minulle ei kiloja ole tullut vielä ollenkaan, mutta ei niitä esikoisenkaan aikana puoleen väliin mennessä ollut tullut kuin pari ja silti synnärillä painoa oli se +20kg..Toivottavasti nyt selviän vähemmällä. Ja toisaalta painoin tähän uuteen raskauteen lähtiessä melkein 10kg enemmän kuin esikoisen raskauden alussa, joten ei tätä painoa tarvi ihan niin paljon tällä kertaa tullakaan.. :whistle:

Mietin tässä, että jokohan voisi alkaa tilata netistä kestovaippoja, vai onko vielä liian aikaista..? En hirveitä määriä ajatellut tilata, mutta muutaman hypisteltäväksi jne.. :D Esikoisen vauvavaatteita ollenkin jo vähän katsellut, ja niitä katsellessa ei voi muuta sanoa, kuin että toivottavasti tämäkin on tyttö..Mistä ihmeestä minä saan pojalle vaatteita jos sieltä sellainen tulee..?! Onneksi sukuun on syntynyt lähiaikoina pelkkiä poikia.. ;)

Mutta nyt muihin juttuihin. Hauskaa pääsiäisen jatkoa! :wave:

Pinuski 24+2

Ps. Ihanaa olla yksin kotona!
 

Yhteistyössä