HEINÄMAMMAT 2008 ~maaliskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Bubona:
Jemima: Tässä tapauksessa aion kaivaa syyn työnantajasta selville... olen 95% varma että tämä johtui raskaudesta, koska kun asia tuli ilmi niin työnantaja sanoi voivansa purkaa työsuhteen koska olen salannut asian työhaastattelussa, mutta "yritetään keksiä jokin ratkaisu", tää nyt ilmeisesti oli kuitenkin se ratkaisu...
Raskaudesta huolimatta olisin voinut hoitaa työni yhtä hyvin kuin kaikki muutkin.
Asiaa lähen huomenna viemään eteenpäin, Taistelematta en luovuta :kieh:.

Mä oon kanssa nähnyt ton paksuna -leffan, oli ihan hauska...

Ens viikolla soitan neuvolaan ja sitten saankin aikataulun noista perhe/synnytysvalmennuksista, odotan innolla. Seuraava neuvola olis sitten vasta 1.4...

~Bubona ja Perhonen 22+2~
ei työnantajalle ole mikään pakko kertoo olevansa raskaana muutakun siinä vaiheessa kun jää äitiyslomalle..olikohan se kolmekuukautta ennen...ota asiasta selvää liiton kautta jos kuulut??
olen pahoilani työsi puolesta ja onneksi ei käynnyt pahemmin onnetomuudessa :hug: :hug:
 
Huomenta täältäkin...
Aika menee loppupeleissä aika nopsaa. Ku mietin just et vastahan tehty raskaustesti ja nyt 4 täyttä kuukautta enään jäljellä. Huh huh. :) ja kesää odotellessa luulis ajan menevän.. jos normaali kevät tulloo niin johan "kohta pääsee kylvää siementä pihalle...siis pari kk. päästä. Hui ja sit se tuska alkaa kun tulee helteet tai edes lämpöset ilmat. Selkeesti muistissa, kuin hiki lenti ja oli tuskaa kesällä nuorinta odottaessa. Eikä koskaan pitänyt enään olla raskaana...ainakaan kesällä :LOL:
Tälläsii heti aamusta mielessä pyörii.
Kaveri sai eilen pienen poika vauvan. Ihanaa. Soittelin illalla hänelle sairalaan. Oli ollut "helppo" synnytys. Hyvä. Ei päässyt kertoo miule "kauhu kertomusta" :LOL:
Nyt laittaa eskaria kouluun....

Äippä 21 ja risat
 
Huomenta!!

Täällä on herätty tänään ajoissa. Piti neitiä viedä kahdeksaan hammaslääkäriin, noh.. Soittivat hammashoitotoimistolta 20 vaille, että juuri tuli tieto, että hammaslääkäri onkin tänään poissa.. :kieh: Uusi aika saatiin sitten lähes kuukauden päähän, jonot kun on kuulema vuoden luokkaa!! :eek: Onnekseni käyn yksityisellä hoidattamassa oman purukalustoni, ei tartte vuotta aikaa odottaa! Kerran kävin jo kuukausi sitten, huomenna olis seuraava aika.. :/ Olen siis vahvasti hammaslääkärikammoinen... :|

Odottelen kuopusta kotiin, oli mummolla yökylässä. Ihme. Sit lähdenkin lasten kanssa koko päiväksi ystävälle kahvittelemaan ja leikkimään!! Nähdään harvoin, ja sit yleensä lusitaan toistemme nurkissa koko päivä. (Terkkuja vaan updown jos satut lukemaan!! ;) )

Jooh, eipä tänne muuten mitään uutta, joten vuoro seuraavalle! Mukavaa viikkoa, ja hiihtolomaa kellä se nyt vuorossa on!

Räpätäti+papu rv20+5
 
Bubona Pahoittelut kokemastasi ja toivottavasti saat asian selvitettyä,ei työn antajalla ole syytä antaa potkuja raskauden selvittyä.Tuttavalla oli vähän sama tilanne ja en edes tiedä mihin kaikkialle hää otti yhteyttä mutta loppujen lopuksi sai pitää työ paikkansa mutta pomon käytös vaikutti siihen ettei tuttava voinut jatkaa siellä loppuun asti ja sai sitten korvaukset kun pystyi todistamaan jotta työn antaja sorsii edelleen.Toivon voimia taisteluun,helppoa ei tule olemaan mutta ei noin voi tehdä.

ievaliina kuulostaapa kurjalta tein yhteiselo tällä hetkellä...ei kyllä tee hyvä tuollainen tressi siulle nyt.Olisko mitään paikkaa jonne voisit mahdollisesti mennä vähäksi aikaa jotta mieskin vois vähän miettiä käytöstään ja sitä miten rakkaintaan kohtelee ja saisitte toivon mukaan asiat selvitettyä. :hug:

:attn: Miun kohalle vois laittaa että poika ja ? koska toisesta vauvasta ei ole varmuutta mutta toisella on ihan selvät vehkeet. :attn: ainakin mun mielestä mutta mies väittää että se on varjostuma, toinen vauva oli siveesti jalat ristissä kuvauksissa.

MIe eilen kaaduin vaikka kuin varovasti hiippailin pihalla onneksi sain kädellä otettua vastaan ja pahiten sattui kankkuun ja kämmen meni rikki,mahassa tuntu ilkeeltä vähän aikaa tömäyksen jälkeen mutta tais johtua säikähdyksestä,illan kuuntelin tarkkaan vauvojen liikkeet ja oli aika hiljaista mutta yön vessa käyntien yhteydessä töminä oli taas entisellään =) ja tänä aamuna heräsin kuuden maissa siihen kun vauvat mekasti ihan kunnolla,niistä on onneksi tullut aamueläjiä.

Puhetta ollu kastemekoista ni meilläkin nyt toiselle tulee miehen suvun vanha puku jolla ikää 35v ja toiselle miun suvun vanha kastemekko sillä on ikää 34v ja noilla puvuilla on sukujen kaikki vauvat kastettu.

Mukavaa viikonalkua kaikille ja kyllä se kevät sieltä tekee tuloaan,onneksi koska ite olen kevät ihminen kun pääsee kukkia vaihteleen multiin ja tekeen kylvö töitä sekä pihalle töihin ja nyt meillä on sellain erinlainen kevät jotta mein vastuulla on suurimmaksi osaksi koko tilan kylvöt.

Äitee ja tuplat 20+4

MIulla muuten seuraava neuvola käynti on 14.3 ja äitipoli käynti 27.3 jossa pääsee taas kurkkimaan pieniä.
 
Bubona kurjaa,kun menetit työsi!!
Tsemiä ja jaksamisia!

Minulla on ollut monta vuotta vakityö. Silloin kun toinen koko paikan ylin esimieheni sai tiedon ekasta raskaudestani, niin hän vertasi minua vaimoonsa, koska sai pari kuukautta aikaisemmin lapsen. He olivat molemmat ensi kertalaisia, ja yli nelikymppisiä.
Minulla oli todella kurjat oltavat, koska hän yritti saada minut saikkarille, ja yritti irtisanoa minut. Syynä raskaus, ja sen tuomat ongelmat. Mitään ongelmia ei ollut töiden kanssa. Lääkärintodistus asioissakin yritti puhua terveyden hoitajan puolelleen. Joten sainkin postia työterveys paikastamme. Olin esimiehelle kovana, ja sanoin hänen olleen firmassa vain vuoden joten minulla paremmat oltavat. Inhotti hänen kieroilunasa/valehtelut. Lopulta vedin asian liittoon, eikä meillä enään ollut puhuttavaa.
Hänestä sain voimani olla töissä loppuun asti.

Minulla on kasvanut vatsa todella paljon. Taas ovat alkaneet supistukset, esim tulee usein kävelyjen aikana. Liikkeitä olen tuntenut nyt hieman yli viikon. Parin viikon päästä mennään ultraan, jippii! Neuvola on vasta joskus huhtikuun puolivässä, Eipä se haittaa.

Isovanhemmat miehen puolelta asuvat 1,5km päässä meistä.
Isäni asuu 500km päässä, joten häntä näemme todella harvoin. mikä on sääli lapsen kannalta.
toisia näemme useammin, Tosin tällä hetkellä en jaksa kuunnella anoppini töksäyttelujä ja huono käytöstä. Hormoonien takia emme nyt käy useasti/ ole tekemisissä niin paljon. Ainakin se on hyvä et apu on lähellä.

Mitään ostoksia en ole vielä tehnyt kakkoselle, katsotaan sitten kumpi tulee. Kaksosten rattaat ajattelin hommata käytettynä.
Ykkösestäkin tuli vaatteita ja muita juttuja hommattiin vasta viimeisellä kuukaudella. Loput hankittiin lapsen synnyttyä.

Pitkä kirj. nyt unten maille!

Rv18,4


 
Bubona, samasta syystä täälläkin menetettiin. koeaikapurku myös. syynä oli kun jäin saikulle ja ilmotin siinä sivussa raskaudesta. :/ ilmeisesti ei kannata sanoo mitään ku vasta viimestään silloin kun on pakko. ärsyttävää syrjimistä. :kieh:

eliza ja tuplat 18+5
 
Heippa kaikille mammoille, uusille ja vanhoille pitkästä aikaa!

Teillä oli ollut juttua isovanhemmista.. meillä molempien vanhukset asuu 200 m-15 km säteellä, joten hoitoapu on lähellä.

Olin äsken muuten yhteydessä kelaan ja oli pakko samalla kysästä uuden äitiyspakkauksen aikataulua... miten niin malttamaton ;) Uusi pakkaus tulee jakoon huhtikuun puolen välin jälkeen ja on kuulemma hyvin samanvärinen toppapukua myöden kuin tämä 2007 pakkaus.

Sitten pientä vaunugalluppia: Onko joku jo hankkinut?
Tahtoisin kuulla kokemuksia Saksalaisista Quinny Freestyle rattaista? Onko ihan ok vastasyntyneelle? Ja meneekö pyörät täällä suomen talvessa? (jos se talvi nyt joskus vielä tulee)
Mun mielestä tosi kivannäköiset ja hinnaltaan edulliset.

Bubona täällä myös yksi raskauden takia irtisanottu. Irtisanominen on nyt asianajajan hoidossa ja voi olla että käräjille mennään. Ovat saaneet nyt aikaa vastata kirjallisesti yli 2 kk ja mitään lakipätevää selitystä eivät ole saaneet aikaan. Mulle oli alusta asti selvää että en tätä purematta niele. Mulla oli vakituinen työ ja olin ollut 2 vuotta jo talossa.

Viikon päästä ma olis rakenneultra.. vihdoinkin. Potkuja satelee päivittäin joten siinä mielessä voin olla hyvillä mielin ;)

Oikein mukavaa viikonalkua kaikille!

Vilma-Annika 19+3
 
Onnittelut myöntävän vastauksen saaneet kosijat! =) :flower:

Bubona toivottavasti saat asian selvitettyä. :hug:

On tainnut jo vähän tyttöjen ja poikien välinen suhde tasoittua... =) Kumpikohan meille on tulossa. Hyym. Aijotaan kyllä kysyä ultrassa.
Jännittää se ultra kyllä kovasti! Toivottavasti pikkusella on kaikki kunnossa!

Täällä on kyllä myös välillä semmonen olo että suhde ei ole yhtä hyvä kuin ennen raskautta.
Loukkaannun pienistä ja itken ihan uskomattoman pienistä. Nooh, jospa tämä tästä tasaantuu.

Mukavaa viikkoa kaikille! :wave:

Ines 19+2
 
Voi hitsin vitsi, tänään on rakenneultra viideltä =) =) =) Toissa-aamu oli ikimuistoinen. Minulla soi herätyskello tyynyn vieressä, isäntä käänsi kylkeä ja laittoi käden vatsani päälle. Vaava rupes myllertään. Ei yhtään haitannu vaikka kello oli vasta kahdeksan. Aiemmin on isännän hermot aina menneet ja hää on varma ettei lapsukaisesta ole jalkapalloilijaksi. Yksi potku ei oo riittäny hälle silloin ja tällöin. Lauantainapa sai kunnolla osumia. :LOL:
T: sanna ja vaava 22+2
 
RouvaSumppisuu
Heips :wave: !

Ehkä jonkun sanan ehdin tässä välissä kirjoittaakin, esikoinen simahti ainakin hetkeksi, kun päästiin kotiin kauppa- ja nlareissulta. Päivittelen listaa ehkä iltasella, lisäilen sitten taas kaikki kivat uutiset sinne =) .

Kaikille kosineille ja myöntävän vastauksen saaneille paljon, paljon onnea :flower: ! Eli muistaakseni (?raskausdementia vaivaa välillä?) Annielille, Minttumaarialle ja Senjuskalle ainakin. Mullakin oli aikeissa käyttää karkauspäivä hyödykseni, mutta mies ehti ensin ystävänpäivänä :heart: . Kihloissa ollaan oltu vuodesta 2003 (piti tarkistaa sormuksesta :whistle: ), mutta se hääpäivän päättäminen on vaan jäänyt ja jäänyt. Nyt se on sitten sovittu vihdoin ja viimein.

Parisuhteesta: varmaan aika ennallaan jos vertaa aikaan ennen raskautta. Musta vaan tulee raskauden aikana tosi hellyyden- ja huomionkipeä, ja väliilä tuntuu, ettei mua huomioida tarpeeksi...mutta tosiaan, jos pystyis ihan ilman näitä hormonihuuruja asiaa ajattelemaan, niin varmaan ihan tyytyväinen olisin. Ievaliinalle suuri :hug: , toivottavasti asiat selkenee tuon parisuhteen osalta, ei ne miehet vaan aina tajuu.

Nopsaan vielä nlakuulumiset: RR 115/73, hb 119, B-gluk 4,8, vauvan syke 140, liikkeet++, sf-mitta 19. Kelan paprut sain täytettäviksi. Kaikki siis hyvin. Huomenna vielä lääkärille, tsekkaa tuon kohdunsuun tilanteen vielä.

Sumppis ja Bee 22+1
 
:wave: kaikille pitkästä aikaa!
Viimekerrasta vierähtänyt tovi ja tämän aamun lueskellut väliin jääneitä tekstejä.

Monelle tuntuu jo sukupuoli selvinneen. Meillä 4D ultra parin viikon päästä, millään en jaksais odottaa että pääsee näkemään pienokaisen |O
Sumppisuun ultrakuva oli ihana! voi miten selkeä kuva, kunhan olin lukenut ohjeet mitenpäin sitä kuvaa oikein katsotaan =)

Itselläni todella vahva poikaolo ollut koko ajan, mutta eihän sitä tiedä..voin olla väärässäkin.
*Kuvottava olo oli ensimmäiset 3kk, mutta en oksennellut kuin muutaman kerran.
*Päähän koski myös alussa, mutta sekin loppui onneksi kolmen kuukauden jälkeen.
*Painoa tullut tähän mennessä noin 5kg
*Maha kasvanut kivasti, ei ainakaan vielä levinnyt sivuille
*Linea negraa ei näy
*Liitoskivut todella rajuja parin viikon ajan, mutta nyt jo helpottanut
*Tasaisesti tekee mieli makeaa ja suolaista. Tuorekurkku, kirsikkatomaatit ja omenat ihan must!
*Paljon potkuja ja möyrintää. Ensimmäiset selvät potkut tunsin 18+5 viikolla
*Iho nyt jo vähän rauhoittunut, mutta olo kuin teinillä :)

ONNEA kaikille kosijoille *Ihana juttu*

Joku kyseli vaunuista. Me ostettiin Teutoniat.


Asuuko joku heinämammoista Espoossa?

Me lähdetään nyt pörriäisen kanssa lepäämään.

Mörötys ja Pörriäinen 19+6
 
Ciao!

Saako mistään kaupasta vielä mammojen kesäkuteita?Shortseja,capreja?
Mulla meni äsken hermot aivan totaalisesti,kun sovittelin viime kesän vatteita.Mikään"alaosa"ei mahtunut päälle ja ens maanantaina olis lähtö Pattayalle!ARRGH!!!
Raskautta edeltävään painoon on jo tullut yhteensä 10kg lisää! :eek: Aika järkyttävää!Taidan kyllä stressata turhaan,mut pakostakin miettii,että minkä kokoinen sitä on heinäkuussa tällä vauhdilla?!?
Perjantaina ois taas neuvola,mut ahdistaa koko punnitus nyt jo vaikka neuvolatäti lupasikin jo viime kerralla olla kommentoimatta mun painoa enään...
Mä en ymmärrä,kun jollain on tullut painoa vaan kilo tai pari,huhhuh.Veikkaan,että ainakin mulle tuli heti lisäkiloja,kun lopetin tupakan polton.
Eihän tässä hätää oliskaan jos tietäs,että kilot lähtis synnytyksen jälkeen,mutta tuskinpa nää"tupakkakilot"mihinkään häviää.Onko kellään muulla ongelmia painon nousun takia?Esikoista kun odottelen niin tulee stressattua näköjään kaikista,mitä ihmeellisimmistä asioista. :)

Mukavaa viikon alkua kaikille!

T:bella&rinssi
 
Heippa kaikille ja terveisiä rakenneultrasta :heart:

Eli tänään se sitten viimein oli... Kauan odotettu rakenneultra ja kaikki näytti olevan pikkuisella hyvin. Varpaita toinen kipristeli kovasti ja muutenkin halusi niitä kauheasti esitellä :heart: Ihana kätilö oli ultraajana ja sukupuolesta kun kysyin, että näkyykö, niin varmisti ensin että haluanko tietää ja kysy vielä, että kumpaakos merkkiä teidän esikko on. siihen kun vastasi, että poika, niin totesi, että samalta näyttää masussakin, eli toista POIKAA siis odotellaan meille (mun tyttö olosta huolimatta). Kätilö sanoi kyllä vielä, että ihan sata varmaksi ei uskalla sanoa, kun ei saatu näkymää alapuolelta, mutta enemmän kuulema siihen suuntaan kallistui :heart: :heart: Jotenkin ihan hölmön onnellinen olo, vaikka en niitä rimpsumekkoja pääsekkään vielä(kään) ostamaan :xmas:

bubonalle iso halaus :hug: onneksi ei kolarissa kuitenkaan käynyt pahemmin.. Toivotaan nyt, että saat asiat selviksi tuon työpaikan suhteen myös :/

mörötys: Täällä kanssa espoolainen mamma :wave: Missäs päin espoota asustelet? Me asutaan Niipperissä. Ootko suuntaamassa jorviin synnyttämään? Jos vaikka sinne samaan aikaan eksyttäs, kun ei näköjään viikoissakaan kauheeta heittoo oo ;) niin ja jos kaipaat sitten kesällä vaunuttelu seuraa, niin täällä olis yks innokas :attn: Omassa kaveripiirissä kun ei kauheasti samassa tilanteessa olevia ole :/

parisuhde galluun vielä, että meillä menee nyt kyllä paljon paremmin, kun esikon odotusaikana. Oon jotenkin paljon paremmalla tuulella (vaikkakin myös hyvin hellyydenkipeä) kun esikkoa odottaessa. johtuu varmaan osittain siitä, että Miikasta oli pahoinvointia viikolle 28, kun taas tässä raskaudessa on sen suhteen päästy paljon helpommalla. Launataina käytiin miehen kanssa myös ulkona hieman hoitamassa parisuhdetta, eli leffassa ja syömässä käytiin, kun miika oli mummon hoivissa. Samalla juhlistettiin meidän eilistä 1.v hääpäivää :heart:

Nyt kyllä lopettelen, ennen kun on taas romaani kasassa :whistle:

Nelly ja iitu(joka ei sitten ollutkaan tyttö) 20+2
 
Tarviisin vähän neuvoja eli olisikohan nämä nyt niitä liitoskipuja, kun rasituksessa (ihan kevyessäkin) alkaa vihlomaan tuolta alapäästä. :ashamed: Ei niinkään nivusista vaan sieltä itsestään. Neuvolaan soittelin, jossa ehdottivat noita liitoskipuja syyksi. Lisäksi samalla alaselkää jomottaa. Istuminen poistaa kivut. Onko kellään ollut vastaavaa? Niin neuvolasta kehottivat seuraamaan tilannetta. Huomenna on vaan tiedossa 8 h seisomista töissä, joten nähtäväksi jää miten kipeäksi yltyvät. :(
 
Nelly Muutetaan Mankkaalle parin viikon päästä. Tai mies muuttaa ja minä tulen jälkijunassa 1.6 :D Mä asustan vielä opiskelujen takia toisella paikkakunnalla. Niinpä onkin LA:t lähekkäin =) Voidaan olla hyvinkin Jorvissa samaan aikaan!
Ja vaunutteluseuraa otetaan vastaan ilomielin =) Mulla ei ole Espoossa hirveästi tuttuja, kun oon vasta muutamassa sinne. Yhden äitikaverin omistan, mutta uudet on aina enemmän kuin tervetulleita!
 
mut pistettiin tänään parin päivän saikulle, huimauksen vuoksi. Kävelen päin seiniä, kiertää oikealle. On semmonen huppeliolo :'( veriarvot ok, selkeää syytä ei ole.

Ja ne nyrpistelyt duunissa, kun lähdin.....ei kiva ei kiva....
Soitin miehelleni, että saikulla ollaan, niin sekin kettuili vaan mun saikusta ja viime aikojen vetämättömästä olosta. Alkaa kuulemma olla mulle tosi tuttua toi makoilu !!!!

Ahistaa, masentaa ja kyyneleitäkin tyrkkää :snotty:
kaikki vaan ilkeilee
 

Minttumaaria:Tutulta tuntui juttusi.Oon taas maannu viikon kotona selkä\kylkikipujen vuoksi ja voi sitä"kettuilun"määrää!Lähiaikoina oon ollu sairaslomalla aika paljon.Kunpa pystyisi vaan unohtamaan ilkeät puheet ja miettimään,että masuasukin hyvinvointi on tärkeämpi kuin muiden kommentit! :)
Tsemppiä oloon!
 
Tervehdys kaikille mammoille pitkästä aikaa!

Ollaan tässä parin viikon aikana muuton jälkeen reissattu sen verran ahkeraan ettei oo edes kuulumisia ehtiny teille laittamaan. Mutta nyt kun ollaan mummin ja ukin luona ja poitsua ei tartte koko ajan ite vahata niin ajattelin käyttää tilaisuuden hyväksi. Noista välimatkoista isovanhemmille, niin mun vanhemmille, missä nyt siis ollaan, on matkaa n. 170 km, mutta onneks porukat on reippaita autoiloijoita ja tarpeen tullen kyllä pääsevät apuun vaikka töissä käyvätkin. Miehen äiti asuu n. 30 km päässä, mutta häneltä ei hoitoapua saa a-ongelman takia. Välillä kyllä pitkiäkin raittiita kausia, mutta en yhtään luota häneen että jättäisin lapseni yksin hänen hoitoon.

Bubonalle pahoittelut työpaikan takia :hug: Ja onneksi ei käynyt mitenkään ulosajossa! Hurjia kuitenkin aina tuollaset tilanteet. Toivottavasti työ asiat sulla selviäisivät parhain päin. Tsemppiä!

Tuohon sukupuoli galluppiin en osaa sanoo mitään. Ultrassa ei kaveri näyttäny kumpaa merkkiä on eikä itelläkään oo kumpikaan olo. Tämä raskaus tosin tuntus olevan aika samanlainen kun esikoiselta, joka siis poika, eli oireet:
- ei suurta pahoinvointia, mutta kuvottava olo ekat 12-13 viikkoo melkeinpä 24/7, tässä ehkä vähän voimakkaammin kun edellisessä
- painoa tullut ihan reilusti, edellisessä kokonais nousu 17kg, tähän mennessä nyt 8 kg
- alkuun ei tehnyt mieli makeaa, nyt menee sitäkin suolasen ohella ja hedelmiä myös
- maha ei ainakaan pahasti sivuilla, jenkkakahvat mulla nyt on muutenki kun kerään kaiken ylimääräsen siihen =/
- ei linea negraa
- vauvan sykkeet 140-150
- iho hyvänä
- ainoona erona taitaa olla seksihalut, nyt kun ei tee mieli!
Että saas nyt sitten nähdä kumpi täältä tulee! Heinäkuuhun saadaan jännätä kun ei käydä enää ykstyisellä lisäultrissa.

Mulla oli tosiaan neuvola viime viikolla torstaina ja siellä kaikki oli ok. Pelkäsin jo raskausmyrkytystä kun edellisenä viikonloppuna pukkas ihan kunnolla turvotusta, mutta onneks sekin sitten alku viikosta laski. Painoa oli tullu taas lisää n.500g/vkk, hb 132, verenpaine ekalla mittauksella 125/79, joka mulle aika korkee, mutta laski sitten toisella kertaa sinne normaalille 111/77. Sykkeet kuulu hyvin ollen jotain 145 ja pikkunen anto muutaman mojovan potkunki, että ei tainnu oikein tykätä kun tultiin sorkkimaan :D Liikkeisiinki siis merkattiin ++. Sf-mittaa ei vielä otettu, vaikka kyllä mun mahassa olis mitä mitata! Mutta kaikki onneks hyvin, eikä nyt sitten merkkiäkään myrkytyksestä. Pelkään sitä vaan niin paljon, kun kummipoijan äidille se puhkes viime kesänä tosi nopeesti ja pahana ja se on niin hyvin vielä muistissa.

Parisuhde meill taitaa toimia ihan samallalailla kun aina ennenki. Mies onneksi osaa puhuaki jos joku on vialla ja osaa suhtautua oikein mun kiukutteluihin ja mielen oikkuihin. Joita kyllä on riittäny aina ihan menkkojenki aikaan, mutta ehkä vähän enemmän aina raskaana ollessa. Mä taidan olla aika poikkeus noissa hellyys asioissa näin raskausaikana, kun musta tuntuu että välitän kaikesta halailusta ja muusta nyt paljon vähemmän! Onko kukaan muu havainnu samaa? Muuten kyllä tykkään nyhjätä viekutusten ja nukkua kainalossa tai ihan toisessa kiinni, mutta nyt tuntuu että tarttee enemmän tilaa itelle ja masulle. Tietty sitä hellyyttäkin vielä kaipaa, mutta ehkä vähän vähemmän. Mun mielestä tää on ainaki outoo, mutta onneks mies ei oo mitenkään loukkaantunu vaan ymmärtää kyllä. Toivottavasti ievaliina teki saisitte parisuhteenne kuntoon ja pääsisit eroon tuosta stressistä. Vähän aikaa erillään voisi ehkä tehdä hyvää, niin kun joku jo ehdottikin.

Omaa (.) vielä sen verran, että liikkeet tuntuu jo paljon useemmin ja voimakkaammin. Vielä viime viikolla en tuntenu liikkeitä joka päiväkään välttämättä, mutta loppu viikosta lähtien jytkettä on kyllä ollu vähän väliä. Ihanaa kun ei tartte aina vähän väliä murehtia että onkohan kaikki hyvin! Nytki tässä istuessa tuntuu kivasti :heart:

Mutta kylläpä sitä tuliki taas kirjotettua! Täytynee poistua muihin hommiin ja antaa tilaa muilleki.
Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Niin ja onnittelut kosintaan myöntävän vastauksen saaneille :flower:

Änkkäpöö ja Toivoilona 20+5
 
EAK
Hei! Käytiin tänään tuossa toisessa ultrassa. Kaikki oli just niinkun pitääkin! Saatiin myös tietää onko tyttö vai poika tulossa, mutta en sitä tässä uskalla kertoa kun tuo veljen vaimo minut täältä tunnistaa eikä haluta vielä sukulaisille sukupuolta paljastaa...

Meillä kaikki muutenkin hyvin. Tsemppiä teille kaikille jotta odotus menisi onnellisesti!
 
Onnittelut hienoista ultrakuulumisista niitä saaneille.

Koska mulle jo huomautettiin etten ole muistanut LA:ta tänne kertoa, niin nyt sen teen..terveiset vaan Jouskarille syyskuisiin ;)

RouvaSumppisuulle: mun laskettuaika on 5.7 ja sairaala KOS

Popo 22+2 :heart:
 
Uusia on taas tullut mukaan, joten laitan yahoo-ryhmän osoitteen jos halukkaita liittyjiä vielä löytyy. Kyseessä siis suljettu yhteisö heinäkuun vauvaa odottaville.

http://groups.yahoo.com/group/heinikset/
 
Änkkäpöö: Kerroit että ei tee mieli hellyttä ja halimista. Täällä toinen samanlainen :wave:
Tosin taidan olla vielä astetta pahempi kun en kestänyt minkäänlaista kosketusta ensimmäiseen kolmeen kuukauteen :ashamed: Taisin olla oikea pirttihirmu...Hormonien heittelyt oli rajuja, en edes tunnistanut itseäni. Nyt on jo mielialat tasaantunut ja halailu silloin tällöin on ihan kiva, mutta seksiä ei tee mieli ollenkaan, ihan jo ällöttää ajatuskin siitä..tämä on tietysti ikävää miehen kannalta, välillä ihan sääliksi käy :( Haluaisin kyllä olla sellainen odottaja, joka loistaisi ja vaatisi paljon hellyyttä ja eläisi seksuaalisesti elämänsä parasta aikaa, mutta ei niin ei :headwall:
Onneksi mies yrittää ymmärtää ja on pitkäpinnainen.

Meneekö tämä ohi? Normaalisti tykkään kyhnätä toisen kyljessä kiinni ja meidän suhde oli ennen raskautta hellyyttä täynnä. Neuvolassakaan tästä ei puhuta :attn:
 
Kiitos kaikille tuesta :D Tänään otin yhteyttä tasa-arvovaltuuttettuun koska varsinaista liittoa mulla ei oo takana. Viikon päästä olis aika oikeusaputoimistoon ja työsuojelupiiriin soitan keskiviikkona kun koulutuksesta tulevat töihin...

Soitin entiselle työnantajalleni kysyäkseni työtodistusta, ja kerroin samalla miten uudessa paikassa kävi... Noh, sain vanhan työni takaisin enkä joudu enään koetusajalle koska menen samalla sopimuksella kuin ennenkin (taitaap olla 18kk). Tuolla työpaikalla raskaudesta ollaan tiedetty alusta asti, ja tukea saanut esimieheltä paljon odotuksen aikana (vaikka onkin mies)... Eli huomenna taas töihin :heart:

Perhonenkin mahassa potkuttaa niin kauheasti että kissallakin on vaikeuksia nukkua mahan päällä. Taitaa kissa tietää mitä tuleman pitää kun ei aikaisemmin ole syliin tullu ollenkaan.

Nyt takan sytytystä jatkamaan kun ei se tunnu syttyvän... tunnin jo yrittäny... outoa...
 

Yhteistyössä