HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Onnittellut uusista vauvoista!
Ja isot tsempit vielä kärvisteleville. :hug:
Mulla ei oo muuten yhtään ikävä raskausaikaa eikä mahaa. :eek: Joten taitaa se totta olla, että kun lapsiluku on täynnä, niin vauvakuumekin loppuu. Siis meillä nyt kaksi lasta ja nää piisaa meille. :heart:

Qnsilta ootte mielessä usein! :hug:

rinkinki ja poitsu 5vko
 
Tulin vain nopeasti ilmoittamaan, että meille syntyi poika 27.7. Painoa 3755 g ja pituutta 52 cm, pipo 36 cm. Eilen kotiuduttiin ja nyt opetellaan vauva-arkea. Ihana pakkaus! Laitan suljetulle synnytyskertomusta jahka ennätän. Nyt kaikki aika menee imettämiseen, on sen verran kova syömään!

Onnittelut myös muille uusille vauvautuneille! :flower:

neitikevät + poitsu 5 vrk
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille! :flower:

Ja oikein kovasti jaksamisia teille vielä h-hetkeä odottaville!!! Toivottavasti pian pääsette siirtymään tuonne vauva-osion puolelle =) Vaikka omasta hetkestä on kohta jo kuukauden päivät, niin ahkerasti oon silti käyny teidän kuulumisia vielä lukemassa =)

Minunkin puolesta iso kiitos teille kaikille joiden kanssa sain tämän raskaus ajan iloineen, suruineen ja vaivoineen jakaa! Ja erityis kiitos Sumppikselle, joka niin ahkerasti jaksoi listaa päivitellä :flower:
Minun on kyllä pakko sanoo, että edellisiä 9 kuukautta on jo vähän ikävä (niin sitä unohtaa kaikki vaivat!)... meinaako se sitten sitä, että meidän lapsiluku ei vielä ole täynnä??? Mutta eiköhän tässä kuitenkin nyt vähän aikaa ootastella ennen seuraavaa :D

Änkkäpöö ja Toivis 24vrk
 
Tannuli ja muut loppupään kasassaolijat ei se tarkoita välttämättä sitä etteikö illalla voi olla synntys käynnissä jos aamulla herää pirteänä eikä mitään oloja ;) Mulla oli viikko sitten torstaina niin loistava olo heti aamusta että otin aurinkoa kammo helteessä mitä en ollut pystynyt tekemään koko kesänä ja siivosin koko talon ja energiaa piisasi hyvin iltaan asti.
Kello seitsemän sitten illalla lorahti osa vesistä ja sitä kun sitten lähdimme synnärille vaan tarkastelemaan (tarkoituksena tulla sitten vielä kotiin) niin klo 11 tulikin sairaalassa loput ja vauva syntyi klo 05.13 :)
Mutta olipahan mukava kun oli puhdas koti kun tuli kotiin ;) Hyvinkäällä oli niin turkasen kuuma eikä ilmastointia, joten me oltiin vaan 1,5 vrk hikisessä 4 hengen huoneessa ja kylläpä oli luksusta päästä kotiin toipumaan.

Nyt ollaan opeteltu vauvantuoksuista arkea tasan viikko kotosalla ja hyvin on mennyt... jopa pystyy hetken koneella istumaan tikkien päällä ;)

Minä myös puolestani kiitän Sumppista pinon päivityksistä ja muitakin ihan mielettömän mahtavasta tuesta koko raskausajan.
Mulla on ihan kauhea ikävä nyt jo vauvamasua ja meillä kyllä taitaa olla lapsiluku täynnä :/

Tsemppiä kaikille jotka vielä jännäävät tulevaa synnytystä!!

Vilma-Annika ja Veeti 7 vrk
 
onnea uusille perheille :flower: :flower: ja tsempiä viel kärvisteliöille kyllä se h hetki teillekin koitaa pian :hug: :hug: ...

vaikka olenkin jo oman nyytini saannu niin ei silti voi olla tulematta kattoo mitä muille kuuluu =) =)

nyt täytyy poistuu on oudon hiljasta taitaa isommat olla pahanteos :whistle: :whistle:

bambiino ja "justiina" 1kk
 
Elokuuta!!

Paljon Onnea kaikille vauvansa saaneille :heart: :heart: Ja te loputkin heinämasut: suuren suuri tsemppi :hug: teille, saatte kyllä kaiken sympatiani.
Erityiskiitoksen haluan puolestani myöskin osoittaa Rva Sumppisuulle ahkerasta listan päivityksestä :flower: :flower:
Muuten olen kyllä viihtynyt loistavassa seurassanne koko pitkän odotusajan (tai no helmikuusta alkaen) joten :hug: teille kaikille.
Vauvamasua ei todellakaan ole ikävä :whistle:

:wave: :wave: AinoEinari ja pikku-ukko 3+ vk
 
Se meidan suuri heinakuu sitten elokuuksi vaihtunut. Pienella haikeudella kiitan kaikkia teita virtuaali-ystavia ilojen ja surujen jakamisesta. Oma odotosaika oli tavallaan kaksin verroin jannittavampaa kun sain samalla seurata kaikkien teidan kokemuksia.
Meilla on lapsiluku maksimissaan nyt (samoin ajattelin kakkosenkin jalkeen :whistle: ) ihan oikeasti. Joutaa pilit pussiin ja kalut naulaan :D .

Tavataan vauva-puolella ja suljetulla kun keritaan.

musikka ja pumpero alias neiti M
:wave: :wave:
 
Minäkin haikeana lueskelen kaikkien "heiniksien" kuulumisia.. :'(
Lähes kaikki ovat tainneet saada jo vauvansa kainaloon ja minä vielä roikun täällä.. Ei tämän raskauden näin pitkälle pitänyt mennä..

Poppeli
: Mitenkäs sun neuvolakäynti meni?

Mulla seuraava neuvola ensi keskiviikkona jos siis yhtenä kappaleena olen vielä.

tannuli
 
Tsemppiä vielä loppupään kärvistelijöille. Koneelle en ole millään ehtinyt kotiutumisen jälkeen. Kiitos myös kaikille heiniksille yhteisestä ajasta!

Jemima ja poika 6 vrk

muoks onnea muillekkin synnyttäneille. Synnytystarinaa en viitsi kirjoittaa, koska kokemus oli yksinkertaisesti niin hurja.
 
Kiitos kysymästä tannuli, eipä siellä mitään uutta tullut. Raskausmyrkytystähän me siellä vähän tarkkailtiin, mutta onneksi ei ole oireita enää siihen suuntaan. Ei ole kyllä mitään merkkiä että tämä lähtisi syntymään ikinä. Maanantaille sain taas uuden ajan.

Mulla olis kaverin häät tänään, mutta en viitsi lähteä 200km päähän. Ei siten että lähtisi syntymään, mutta ainahan autoilussa voi tulla äkkijarrutuksia tms. ylläreitä ja tänne asti kun on päästy, ei viitsi ottaa riskejä.

Niinpä ajattelin taas tappaa vähän aikaa kotosalla.

Poppeli 40+6
 
Tulin vaan vähän tervehtimään teitä tänne.
Olen taustaillut säännöllisen epäsäännöllisesti ryhmässänne koko raskausaikani.
Esikoispojan laskettu aika oli 25.7. Nyt on siis takana jo 41+1, eikä supistuksen supistusta koko raskausaikana.
Ette siis odota yksin. Vähän alkaa olla jo toivoton olo, mutta eiköhän tämä tästä.
Viimeistään ensi viikon keskiviikkona yliaikaiskontrolliin.
Toivottavasti ei sinne asti tarvitse kuitenkaan mennä.

Tsemppiä viimeisiin odotuspäiviin
ja onnea kaikille, jotka ovat vauvansa jo saaneet. =)
 
Tervehdys!

Eppuliina syntyi [/b]29.7 klo 11.33 nopean ja helpon synnytksen tuloksena. Mitat 3760g ja 52 cm, pipo 35cm. Sairaalasta kotiuduimme eilen (3vrk). Eilinen ilta aika härdelliä, kun neiti 1v8kk vähän ylikierroksilla....Tänään jo tasaisempaa, tosin heti olen täällä yksinhuoltajana viiden lapsen kanssa, kun mies töissä ralleissa aamukahdeksasta iltakahdeksaan. Jes!

Eilen jo kirjoitin tänne myös synnytystarinani, jonka bittiavaruus nielaisi :headwall: . Yritän nyt lyhyesti? uudestaan!

Heräsin aamulla klo 6 lorahdukseen, joka oli verensekaista. Pieniä suppareitakin tuli, mutta ei kipeitä. Puoli kahdeksalta soitettiin lapsenvahdit, mutta olin varma, että, kun päästään lähtemään, loppuu supistukset, joiden väli 5-20 min. Puolessa välin matkaa ne loppuivatkin (matkaa 60 km sairaalaan). Sairaalan pihassa yksi. Sisällä sairaalassa kätilö kauhistui perätilaepäilyjä papereita luettuaan, eikä löytänyt ulkotutkimuksssa päätä. Ultra varmisti pään olevan tosi alhaalla. Kätilö ja lääkäri totesivat kohdunsuun olevan auki ja joustava 5-7cm. Kello oli jotain 9.30. Ei supistuksia, mutta kalvot pullottivat niin pajon, että pelkäsivät syösysynnytystä vesien mentyä. Huom. Itselläni ei ollenkaan synnytysolo! Päätettiin antaa spinaali, jota hartaasti toivoin ja puhkaista kalvot, jos ehditään. Spinaali kl 10.30, sitä ennen jalkeilla ollessa pari napakkaa supistusta. Lapsivedet menivät juuri, kun kätilö valmisteli puhkaisua. Käyrältä nähtiin supistuksia, joita en taivaallisesta spinaalista johtuen tuntenut ollenkaan. N. 11 aikaan kätilö pyysi tekemään koeponnistuksen, koska kohdunsuu melkein auki. Edelleenkään en tuntenut synnyttäväni! Siinä sitten ponnistelin yksinäni sängyllä, mies ja kätilö juttelivat mukavia. Kohta tunsinkin pään työntyvän ulos. Pari minuuttia teki kipeää, kun hartiat venyttivät kohdunsuuta ja sitten plups.... kas vain neiti syntyi! Napanuora oli kerran kaulan ympäri ja kainalossa. Käsi poskella syntynyt vaavimme repi paikkoja sen verran tullessaan, että pari pintanaarmua tikattiin! Synnytyksen jälkeen istuin ja kävelin kuin ei mitään. Oli vaikea tajuta, että olin itse synnyttänyt tuon ihanan käärön.

Se pelkäämäni syösysynnytys olisi siis saattanut tapahtua koska tahansa, jos lapsivedet olisivat menneet kotona! Kukaan vaan ei uskonut tntemuksiani. Loppu hyvin kaikki hyvin!

Maggie ja Eppuliina 4vrk
 
Meille syntyi suloinen poikavauva 31.7. klo.14.20. Mittoja pikkuherralla riitti 53cm 3920g verran :heart:

Synnytyksestä sen verran, että torstai aamuna menin ya-kontrolliin. Ensin mut passitettiin käyrälle, johon piirtyikin muutama supistus vauvan komeiden sykkeiden lisäksi. Seuraavaksi pääsin lääkärin vastaanotolle, jossa tehtiin sisätutkimus. Olin 4cm auki ja kanava miltei kokonaan hävinnyt. Lääkäri kun veti sormet ulos, niin tutkimuspöydälle lirahti hieman lapsivettä. Lääkäri sitten totesi, että ilmottauduppa seuraavaksi tonne synnytysvastaanottoon, että viimestään iltapäivällä puhkastaan kalvot...

Soitin sitten nopeesti miehelle, että alkaa hinaamaan itseään ja sairaalakassia kohti jorvia. Saliin pääsin siis heti ilmoittautumisen jälkeen, koska ruuhkaa ei juuri sillähetkellä ollut ja kalvot puhkaistiin klo.10.30. supparit siitä sitten pikkuhiljaa tiheni ja voimistui ja synnytys katsottiin alkaneeksi klo.11.30, kun suppareita tuli noin 7min välillä kipeesti. 12.30 kätilö katsoi tilanteen ja olin 5cm auki. Tippa laitettiin hieman avustamaan omia suppareita ja sain aquarakkulat ja ilokaasumaskin käteen (se maski olikin sitten mun paras kaveri koko loppu synnytyksen). n.13.30 aloin tuntea ponnistamisen tarvetta ja kätilön tutkittua tilanne olin 9cm auki ja vauva jo melkeen tulossa. Lääkäri hälyytettiin paikalle antamaan mulle pudendaalipuudutusta (kammoan repeämistä yli kaiken) puudutuksen kun olin saanut oli aika rueta hommiin. Ponnistusvaihe alkoi 13.40 ja puolen tunnin ponnistamisen jälkeen kätilö alkoi ihmettelemään, että miksi vauva ei tule ulos, vaikka oli ihan "hollilla" ollut koko ajan (toinen kätilö kävi myös hyppimässä mun mahan päällä, mutta silti tulosta vaan ei tullut). Lääkäri hälyytettiin taas paikalle ja se rupesi epäilemään vauvalla virhe tarjontaa. Imukuppi siis avuksi ja minä ponnistin ja lääkäri kiskoi sitä mukaa imukupilla poikaa ulos. Vihdoin 40min työn jälkeen poika oli ulkona. Eppari tehtiin ja sitä jouduttiin vähän kursailemaan kokoon, mutta muuten repeämiltä vältyttiin. Poika siis tosiaan tuli pää vinossa maailmaan, joten sen vuoksi ponnistusvaihe venyi aika pitkäksi.

Tänään päästiin kotiin ja molemmat voidaan hyvin. Lisämaitoa olen joutunut muutaman kerran antamaan, kun oma maito ei ole vielä kunnolla noussut, mutta eiköhän se imetyskin tästä lähde sujumaan.

Isoveikka on ihan ihmeissään vauvasta ja kovasti tahtoo kokeilla vauvan käsia ja jalkoja :heart: Pitää vaan itse olla vähän varuillaan vieressä, kun tuolla esikolla on välillä vähän kovat otteet...

Mutta nyt pitää taas aukasta maitobaari, joten palataan taas myöhemmin :wave:

Nelly ja JJ 2vrk

Niin ja onnea muillekkin tällä välillä synnyttäneille :heart: :flower:
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille!!! :flower:

Kiitän myös omasta puolestani tästä ketjusta! Oli kiva jakaa tuntemuksia ym kanssanne! Suuret kiitokset Sumppikselle listan ylläpitämisestä! :flower:

"Nähdää" toisella puolella =)

Neleka ja peikkotyttö
 
Suuret Onnittelut uusille vauvautuneille !! :flower: :flower:

Kiitokset myös täältä suunnalta Rva Sumppisuulle, kun oot jaksanut päivitellä listoja. Ja kiitos kaikille muillekkin heinämammoille hyvästä seurasta :) kiva on ollut käydä täällä purpattamassa omia oloja ja lukemassa muiden kuulumisia samassa tilassa. Kiitosta..
Jatketaan vauva puolella tai sit siel suljetulla osastolla :)
Hyvin huomaa kui ei nykyään joka välissä kerkeekkään lukemaan ja kirjoittamaan..miksiköhän ;)
Nyt nukkumaan kun pikku herrakin nukkunut jo yli puoli tuntia..kerkeis täs välis nukkuu pitemmät unet ennen syöttöä..

äippä
 
:flower: Onnea uusille vauvoile perheineen!
Ja synnytyssupistuksia "kärvistelijöille"! Kyllä täällä käydään henkistä tukea antamassa kunnes viimeinenkin odottaja saanut nyytin syliinsä... :hug:
Meillä syödään ja nukutaan ja väännetään selkää myöten kakkaa... Eli hyvin voidaan! :D
Passepartout ja tyttö 15vrk
 
onnea uusille vauvansa saaneille perheille :flower: :flower:

onpas hurjan kuulosia synnytyskertomuksia :eek: :eek:

meijän pömppis nukkuu syö ja kakkaa oikea sinappikone :whistle: :whistle:

viimeisille odotajille lähetän suppareita jotta saaisivat nyytit kainaloon =) =)

bambiino ja "justiina" 1kk
 
Huomenta!!

Eilen näytti jo lupaavalta: tuntuvia supistuksia tuli pitkin päivää, mutta tosi epäsäännöllisesti. Illalla alavatsaa juili menkkamaisesti ja olo oli muutenkin tosi huono. Oksetti ja väsytti.

Olin varma että yöllä SAAN herätä kipeempiin supistuksiin, mutta tässä ollaan vielä.
Ja olo on mitä parhain..

Eli eipä tullut lähtöä meillä vieläkään...

Onkohan mirmi ja Poppeli vielä kotona mahoineen?

Voi kumpa me loputkin päästäisi jo tästä odotuksesta ja saatais se palkinto jo syliin...

Paljon paljon paljon supistuksia ja lähdön tunnelmaa teille muillekin loppupään odottelijoille!!!

Maggie:
Jos ehdit tulla kertomaan vielä, millainen oli "meininki" tuolla Keski-Suomen Keskus-sairaalassa tällä hetkellä synnytysosastolla niin kuulisin mielelläni! Oon kuullut että heinä-elokuu on aika ruuhkaista aikaa tänä vuonna. Ja Paljon onnea pikkuisen syntymän johdosta!!!

Kaikille muillekin Isot Onnittelut pikkuisistanne!! :flower: :flower:

tannuli 40+4
 
Täällä ollaan. Eikä supistuksen supistusta. Ekaa kertaa tänään alkoi aamu väärällä jalalla, alkaa niin ottaa jo pattiin tää maha ja olisin perin valmis luopumaan siitä nyt heti. Tannulillahan on jo lupaavia merkkejä ilmassa!

Poppeli 41+0
 
heippa kaikki! ja ONNEA kaikille vaaviutuneille :heart: ja tsemit vielä odottaville :hug: ja kiitokset kaikille seurasta ja sumppikselle pinon hoidosta! :wave: hiukan haikee olo jättää tää paikka koska se tarkottaa että raskaus on ohi ja kokonaan uus elämä odottaa meit kaikkia.

Mahaa on hieman ikävä ja neitini "pikku" potkuja =) mutta mikään ei voita sitä kun neiti katselee mua ihanilla silmillään suoraan silmiin. Olen aivan myyty tälle tulleelle tytölle. En arvannut että musta irtoaa näin loputonta rakkautta :heart: :heart: todellakin voisin kuolla tämän tytön puolesta!

ihanaa olla äiti! mut on tässä varjonsakin, pelko täyttää sydämen välillä että tytölle tapahtuu jotakin... tien et se kuuluu asiaan mut huoli on välillä kauhea...

:eek:

no, se siitä =) halaukset ja rutistukset kaikille! :heart:

ja sitte, mikä oli se osoite missä tä'ä juttu jatkuu??? ku ei muista.... :ashamed:

eelu ja kuukulainen vähä yli kolme vkoa
 
eli ihan mielettömät onnitteut kaikille vauvan saaneille....meidän laskettu aika olisi ollut 2.7.,mutta se vauva jäi tulematta....satuttaa vieläkin,noh onpa tässä tapahtunut paljon...esikoinen muutti omaan kotiin keväällä ja ostettiin moottoripyörä pojan kanssa,joten jos kirkasta keltaista viuhahtaa ohitsesi joskus se olen minä viisikonmamma liikenteessä,olen myös huomannut miten aika menee....kuopus on jo 8v...muistakaa,että elämä on kuin tähdenlento se tosiaan näkyy lapsissamme....ai niin myös tyttäreni on alkanut kisata hevosellaan ja niittää kunniaa sekä kiitosta....eli on 6 rakkaassa lapsessani kaikki,mutta silti se vauva olisi ollut ihana asia....nyt emme ole edes yrittäneet enää raskautta,vaikka haluaisin,mies on menossa vasektomiaan,en haluaisi,mutta selvästikin tuo tuulimunaraskaus vaikutti väleihimme,ei mikään tule enää ennalleen.......rakkaita terveisiä teille jokaiselle tutulle tai tuntemattomalle
 

Yhteistyössä