HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Huomenia!
Ja onnea Mamelle ja rinkinkille vaaleansinisistä kääröistä! :hug: :flower:

Joko se suomalainen on siellä synnyttelemässä,harmi ku en eilisiä viestejä oo kerenny lukemaan ,mut lähetetään nyt siihen suuntaan tsemppiä ja iso voimahali :hug: .Toivottavasti kaikki menee hyvin!

EAK:Mie ku jouvuin kans ravvaamaan jatkuvasti sairaalalla sydänkäyrissä vaavin lisälyöntien ja rytmihäiriöiden takia niin itekin säikähin ku vaavin syke putos välillä 50:een ja kohta oli taas 150.Miulle sanovat myös et mie "jäin kiinni" näistä sydänäänistä.Kuulemma joka raskaudessa sikiöllä jossain vaiheessa on sydämen sykkeessä jotain häiriöitä,kaikki äitit vaan ei jää kiinni.

Voi nenä ku supistaa....
Poika meni eilen anopille yökylään,tulee huomenna illalla.Myö on nyt sit ukon kanssa harrastettu sitä yhtä ässää urakalla ja näyttäs ainakin saavan aikaan suppareita.Tarkoitus ois lähtee vielä eräretkeilemään,makkaranpaistoon ja käveleksimään.Jos tää nyt ruppeis etenemmän johonki suuntaan tästä.Kävin ostamassa eilen hiusvärinkin,tarkotus ois se päräyttää piähän kanssa jossain vaiheessa.Katotaan pyssyykö kastanja miun hiuksissa nyt.Eihän tuo oo ku kolmas kerta parin kk:den sissään ku värjään hiuksia :ashamed: .Kohta oon varmaan karvaton...

Jalkasäryistä:minuu on kiusanneet jo ties kuin pitkään.Viime viikolla ku mahatauvista paranin niin rupesin taas syömään multivita-family tabletteja.Ei niissä magnesiumia ole tai sinkkiäkään mut miulle ne on auttanu.Tietty juon edelleen sen pari pulloa(kirkasta)vichyä päivässä josta löytyy magnesiumit ja kaliumit.Tiiä sit nuista mut miulla ei oo nyt moneen yöhön särkeny/suoninu/vetäny suonta jaloista!

Eilen kävin ostaa vauvalle valmiiksi vaippoja ja ostinpa tuttelipaketinkin.Arvelin et ei tarvihe ukon sit noita ees ajatella,on jo valmiina jos sattuu tarviimaan.Kaikki vauvaa varten on valmiina,vaan se vauva vielä puuttuu.Jospa se kultapieni tälläviikolla kuitenkin syntyisi.Ois niin kiva piästä tästä masusta eroon.

Jisse:Painosta kyselit edellisen kuukauden ketjussa.Mie lihoin esikkoa oottaessa n.30 kiloa.Lähtöpaino oli 50.8kg ja sinäpäivänä ku poju synty painoin 79.4 kg.Reilussa vuodessa sain painon takasin hilattua 55 kiloon.Ei ollu helppoa. Nyt lähtöpaino oli(supistaa taas...) 59 kiloa ja painoa tällähetkellä 73 kiloa.Eli 14 kiloa on tullut.Pituutta miulla on 163 ja ne tärkeät puoli senttiä!Eli olen pien ja pyöree :) ,niin ja kohta taas punatukkainenkin!

Nyt pittää lähtee kuleksimaan jos vaikka jatkuis nuo supistukset!

Ievaliina ja pikkumies 39+5
 
Onnittelut kaikille varaslähdön ottaneille vauvoista!! :flower:

Täällä ei mitään viitteitä vauvan ulos tulosta. Aikas samanlaisia oireita kun muillakin, eli vihlontaa, jomotusta, supistuksia jne..mutta niitä on ollut niin kauan, että turha toivoa niiden perusteella mitään tapahtuvaksi.
Totuushan on että monesti synnytykset alkavat ihan varoittamatta, niin aínakin mulla aikaisemmat ovat alkaneet.

Nyt pitäisi keksiä loppupäiväksi jotakin tekemistä..ulkona sataa ja aamusta jo kertaalleen siellä kastuttiin, eli jotakin sisäpuuhaa olisi keksittävä.

Popo 39+3 :heart:
 
Että mä rakastan tätä kuuta!!!tulihan se viimein ja vihdoin :LOL:

suuret onnen toivotukset kaikille vauvautuneille :flower:

jeps,jatkan samaa rataa ku muut ja tuskailen oloani :D me ollaan nyt otettu jo yks harjoituslähtö synnärille,eli viime vkon su ja ma välisenä yönä tuli useamman tunnin supistuksia 5min.välein no käytiin näytillä,ei mitään ja takasi kotia...
nyt sitte sunnuntaina taas sama juttu,tosin ilman sairaalaa!, supistuksia välillä jo 3min. välillä ja ne oli kipeitä,siis oikeesti kipeitä,kätilö oli kuitenki sitä mieltä,et jos kestän niin vielä kotona ja kestinhän mä,hammasta purren :whistle: no siinä ku olin sellaset 4tuntia kärvistelly niin ottivat pirulaiset ja lopahtivat |O wi oo hauskaa ei!!!
nyt on tullu ihan järkyttävät määrät ihan kirkasta limaa,limatulppa meni viime ma...supistuksia ei oo sit sen koommin näkyny.Tosin tiedän kyllä mikä ne aiheutti,tuuleteltiin niitä kuuluisia lakanoita oikee huolella!nyt sitte koko ajan mietin et lähtiskö se kunnolla käyntiin jos taas vietettäis hempeää hetkeä,vai tuleeko sillä vaan noita 4-7tunnin järkyttävän kivuliaita supistuksia???ku ei kyllä ilman tulosta haluaisi noin kauaa kärvistellä :whistle:

neuvolassa käväsin ma ja seki ihme homma...ku se kätilö sano,et jos kestän kipujen kans niin ei vielä tulla ja neuvolan terkka oli ehdottomasti sitä mieltä,et korkeintaan tunnin kattelen kotona jos supistelee 5min. välein...Siis kumpaa mä nyt sitte uskon??? :headwall: mulla siis tilanne jo muutenki kypsä,kanavaa ei oo ku puoli senttiä ja paikat väljästi 2sormelle auki...

no tällästä tuskailua tänne!!!ei sukoisi,että on toinen synnytys jo tulos :ashamed:

EAK:toivotaan et ultrassa kaikki ok,eikä pikkuinen enää säikyttele teitä!!!voima :hug:

Nasuliini ja pötkylä rv37+2 :heart:
 
:wave: Täällä mä vielä olen! Kiitokset kaikille muistaneille!
Paikat oli vielä kiinni niin laittoivat mut kotiin. Sain jotain pillereitä matkaan. Lääkepussiin laittoivat kolme että ota noita kuuden tunnin välein kahden särkylääkkeen kanssa. No , tämä tumpelo tiputti yhden pillerin auton tuolin alle ja siellä pysyy. En saa sitä.
Ne lääkkkeet oli jotain "huumahtavia" ja pystyin nukkua. Supistuksia tulee ihan tasaseen tahtiin ihan muutaman minuutin välein. Ilman kipu lääkitystä en ole.
Tapellaan nyt aikaa vastaan. Kumpi on aikaisemmin laiva satamassa vai poitsu maailmassa.
Tavallaan hyvä päivä pojan syntyä. Olen ollut sairaslomalla pitkään ja se sairaspäivä raha tippuis tänään, mutta jos tänään alkaakin äityisloma niin se raha ei tippuis, että hyvää tää poika äidille vaan sitten toivoo. Saapas nähdä miten tässä käy. :eek:
 
Olin siellä sairaalassa pari tuntia. Käyrälle tuli kans että supistuksia viiden minuutin välein , vaikka osa suppareista oli sellaisia että ne ei tuntunut. Vauva kuulema voi oikein hyvin.
Sairaalassa kai ne supistukset oli sitten kivuttomia kun siellä oli niin turvallista. Selän takaa olisi löytynyt ilokaasu, taustalla soi rauhallinen musiikki ja henkilökuntaa oli siinä kolme kappaletta. Käyrällä kun olin kuulin tasaisesti pojan sydämmen sykkeen ja liikkumiset. Kotona sitten vähän erinlaista, mutta kyllä se parempi kotona kärvistellä ja irvistellä niin kauan kuin vain voi. Siinä synnytys salissa oli kyllä netti mutta en tiedä olisko sitä saannut käyttää. :D Tietenkin kun olin käyrällä niin enhän mä silloin ainakaan vois olla kaksplussan sivuilla. :D
 
Heissan vaan taas!!

Täällä onkin ollut sellainen lämin päivä tänään, mutta todella painostava :whistle: Ja kun muutenkin on kintut ja sormet turvoksissa ( siis ja kaikki muutkin paikat) Niin tuntuu et nyt ne on vielä tuplasti enempi :kieh:

No mies tuossa jo kyseli kun soitin, et jaa pitääkö synnyttään lähtee kun soittelen.... No ei todellakaan!!! vastasin....
Päätin asennitua nyt niin et tää syntyy laskettuna päivänä, tai jälkeen, ei aikaisemmin... |O

Vaikka olo onkin kovin tukala, niin pakko yrittää jaksaa. Harmittaa vaan välillä vietävästi, kun ei kertakaikkiaan jaksa riehua nuiden jo olevien lasten kanssa :ashamed:

Mutta Taidan tästä siirtyä kesäkeiton tekosiin, jos vaikka sais pikkukokkkeja mukaansa.

Ainiin.... hassun asian oon huomannut, aina kun kaveri vääntää masussa, niin tuntuu et jotain tulis pihalle.... joo ja yleensä se on ilmaa!!! siis tuolta alapäästä ei kakosesta!!!!! Hassua ja tuntuu hassulle :LOL:

Jisse vaan :wave:
 
Kuinkahan paljon ja kauan voi tuota limaa tulla ennen synnytystä..??mulla nyt tullu siis kunnon klönttejä (oikeesti kunnon venyviä ja klönttimäisiä ja keltasia) aamu yhdestä asti.. ei tuu kokoajan mutta aina hulahtamalla..voiko tätä tulla montaki päivää ja montaki kiloa :D?
ja tietääkö kukaan että onko se lima samallalailla uusiutuvaa kuin lapsivesi?? jota tulee koko ajan lisää??
 
Hei!! Ihan unohtu laittaa aikasemmin, että EAK, toivottavasti vaavi vaan säikytteli äitiä ja lääkäreitä turhaan, ja kaikki on pienellä kuitenkin kunnossa!! :hug:

suomalainen se sitte ei päässy vielä mihkään.. Höh. Mutta ei sulla kyllä taida kauaa enää mennä!

Ihan piti tulla raportoimaan, että päivän saldo tähän mennessä on jopa kolme kipeätä supistusta!! =) Ja kun mä tyhymä elätän toiveita, että kun muutkin synnytykset on siitä käynnistyneet kun kipeet supparit alkaa, niin sitä tässä sitten odotellessa... :whistle: Saapas nähdä kuinka pitkä odotus tästä tulee, päiviä vai viikkoja!! :LOL:
Kitkin kukkapenkkiä, ja touhuilin tossa keittiössä, ja vähän juossu kuopuksenkin perässä. Ai juu, ja kasasin lipaston valmiiksi, jota eilen alotin, Lidlistä hajin lastenhuoneeseen.. Pitänee jatkaa tätä samaa touhuilua jos se näin hyvin tehoo!!

Että eipäs mulla sitten sen ihmeellisempää.

Räpis+N-E rv37+6 ja takuulla huomenna kokonaisena neuvolassa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pipsa27:
Kuinkahan paljon ja kauan voi tuota limaa tulla ennen synnytystä..??mulla nyt tullu siis kunnon klönttejä (oikeesti kunnon venyviä ja klönttimäisiä ja keltasia) aamu yhdestä asti.. ei tuu kokoajan mutta aina hulahtamalla..voiko tätä tulla montaki päivää ja montaki kiloa :D?
ja tietääkö kukaan että onko se lima samallalailla uusiutuvaa kuin lapsivesi?? jota tulee koko ajan lisää??
Jaah, tuopa olikin hyvä kysymys! Eipä se limatulppa ainakaan uusiudu tietääkseni, eli jos irtoilee niin irtoo sitten kanssa! Toivotaan että tapahtuu ja pian!! Sitä en tiiä kuinka paljon sitä voi tulla ja kuinka iso se on, kun en oo ikinä nähny... :ashamed:

Räpis taas
 
Heippa taas pitkästä aikaa! :wave:
Täälläkin edelleen yhtenä kappaleena mennään eteenpäin, mutta niinhän sitä näillä viikoilla vielä kuuluu mennäkin :D

Onnea kaikille jo vauvansa saaneille! :heart:
Me muut täällä kateellisina lueskelemme vauvauutisia.

Mä matkustin viikko sitten itä-suomeen mun vanhempien luokse, täällä vielä pari päivää olen ja sitten pitäis varmaan asettua tonne etelään ettei vauva päätä syntyä tänne keskelle korpea :LOL:

Sunnuntaina oli mun siskon vauvan ristiäiset ja oonkin saanut viikon verran katsella 2kk vanhaa tyttöä. Onneksi ei oman vauvan syntymään ole kovin kauaa, koska vauvakuumeen tuosta tuhisijasta saisi. Oli muuten jännä tunne ottaa pienokainen syliin, kun en ole pahemmin pikkuvauvoja pitänyt sylissä, enkä ole koskaan oikeastaan ajatellut itselleni vauvaa saati kuumeillut!!! :eek:
Nyt oon ihan myyty tädin pienelle prinsessalle :heart: :heart:

Viime viikolla oli viimeinen neuvolalääkäri.
Siellä kaikki ok, mutta aika paljon turvotusta ja nyt vielä enemmän kun on tällainen helle!!!
Paikat oli visusti kiinni, ja varmaan kiinni pysyykin vielä elokuuhun asti :LOL:
Tosin äiti esitti toivomuksen että heti puolen kuun jälkeen saisi prinssi syntyä. Helpommin sanottu kuin tehty :D
Ja jotenkin oon niin energinen ja pirteä että vaikea ajatella että laskettuun aikaan on vain 3 viikkoa.
Musta tuntuu etten näin hyvin ole voinut koko raskauden aikana! Tänään lueskelin muiden kärvistelyjä, ja tuntuu ihan epäreilulta että itse välillä "unohdan" oman mahan ja pitää ihan katsoa alaspäin että onko se vielä mukana :LOL:
Ihan jo mietin että onkohan niillä neuvolassa kuukaudet sekaisin?
Tietenkin kyykkyyn meno, ja lattialta nouseminen pistää vähän ähkimään, ja on aika reippaasti turvotusta, mutta muuten on ekan kerran sellainen olo että tätähän voisi jatkaa vielä pitkään :D

Hyviä vointeja kaikille. Tämä mamma lähtee nauttimaan päiväkahvia pihakeinuun B)

Mörötys ja Pörriäinen tasan 37, eikä tietoakaan lähenevästä synnytyksestä. :D
 
Tuli vaan taas nopeesti mieleeni, et oletteko huomannut et jostain kengistä olis ollut hyötyä jaksamisen suhteen? Just hokasin, et ku vetelen noilla crokseilla päivät pitkät ja ne on aikas matalat, et pitäisköhän pistää työkengät jalkaan.... Joo ja arvatkaas mahtuiko? :LOL: No ei todellakaan :kieh: :LOL:

Mulla ei myöskään ole kait koskaan tullut limatulpaa tai mitä lie, en siis ole kyl koskaan pongaillut sellaista, vaikka aikas hyvin tarkkailen mitä tuolta tuloo nykyään.....

Jep ja Jisse taas
 
Tervehdys masut!

Onnittelut uusille äideille! :flower:

EAK Tsemppi :hug: :heart: Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. :heart:

(.) Täällä ei mitään synnytykseen viittavaa. Veikkaankin, että kuun loppuun mennään yhdessä kasassa. Tosin ei mulla mikään kiire sinne synnärille ole. ;) Huomenna olisi viimeinen lääkärineuvola, tulen kirjoittelemaan kuulumisia, kun koneelle pääsen. Meillä siis kannettava poksahti taas oikein kreivin aikaan.
Onko teillä muilla vielä näin loppusuoralla jatkuva nälkä? Musta tuntuu, että voisin syödä koko ajan. :kieh: Paino tuntuu nousevan pelkästään ruokia katsomalla. :ashamed:

Jemima 36+2
 
Kiitos kommenteistanne.
Täällä kadonneet oireet taas ku tuhka tuuleen. Olo on kuin ei ois raskaana ollenkaan ;)
paitti että sitä limaa tulee ,se taitaa olla ainoa oire. Jospa tää oisi tyyntä myrskyn edellä...toivotaan niin.
Hih..sitä löytää itsensä täältä nykyään usein. Joka välissä pitää tulla kurkkaamaan että mitä täällä on tapahtunu ja millasia oireita muilla on :LOL:
suomalainen:iso :hug: , toisaalta taitaa olla ihan mukava juttu että mieskin pääsee sitten mukaan synnyttämään :)
 
Niin kiva että ukko taitaa keretä mukaan. Mulla ei kyllä sitä limatulppaa ole vielä tullut, mutta eihän se aina tulekkaan. Ei kai se lima uusiudu kai se on joku suoja?
Mitähän muut tekee tilanteessa jossa supistelee. Lähteekö ne kävelylle vai mitä?
Minä vaan täällä kotona öllötän ja heijaan välillä itseäni. Kummallista ku supistaa ja supistaa mutta eivät muutu kunnon kivuksi. Tälläista kestää vielä. Supistus kipu on siitä positiivista kun tietää että se johtuu että vauva syntyy ja välillä kivuttomia hetkiä. Joku migreeni on kamalampaa kun se jyskyttää ja jyskyttää eikä hellitä hetkeksikkään vällillä.
 
Heipsis pitkästä aikaa! :wave:

ONNITTELUT täältäkin suunnalta kaikille jo vauvansa saaneille!!!!!! :flower: :heart: :heart:

Ajatella että on jo heinäkuu.. Yhtään ei ole semmonen olo enkä oikein tajua että kohta semmonen nyytti löytyy meijänki perheestä.. :whistle: :D

Kaikki melkein on jo valmista. Vielä tarttis vauvanvaatteita pestä ja sairaalakassi pakata.. Eihän sitä tosiaan tiedä millon se lähtö tulee..

Anniel ja Bee: :hug: Ilmotelkaahan tekin itestänne!!! :)
 
Mäkin taas kävin kurkkaamassa, mitä tänne kuuluu..

Kukas kyseli jatkuvasta nälästä, olikohan se Jemima..Mulla oli joskus pari viikkoa sitten just sitä, nälkä ihan koko ajan.. :x Nyt on rauhottunu, ja välillä tuntuu ettei koko päivänä tarvisi syödä mitään. Mutta mulla on iskeny jätskin ja suklaan himo! :ashamed: Että jos joku jossain vaiheessa aiemmin mietti, että kroppa tahtoo hiilareita, niin mun kroppa tahtoo vissiin vielä lisää rasvoja..Minkähänlaiseen maratoniin sitä pitää oikein varautua..? :eek:

Mä olin muuten ihan varma, että suomalaisella olis jo nyytti kainalossa..Mutta höh, ei ollukaan..Mutta ei varmaan kauaa mee, tsemppiä! :hug: :heart:

Omaan napaan ei yhtään mitään. Siellä se potkii, supistuksia tai muitakaan oireita ei näy, ei kuulu.. |O

HUomenna ukkokulta ja esikoinen kotiutuu, ihanaa. Sitten vois vaikka koittaa, jos prostaglandiineista olis mitään apua.. ;)

Poistun taas..

Pinuski
 
Pipsalle tulin kertomaan, että mun kolmannessa raskaudessa limaa tuli kuun alusta saakka, koko ajan enemmän ja ennemmän. Viikkoa ennen synnytystä lima muuttui paksummaksi ja verisemmäksi ja lopulta vauva syntyi 17. päivä. Eli mulla ainakin limaa riitti ja riitti. Muissa kolmessa raskaudessa en muista juurikaan limoja bongailleeni, mutta tuo yksi raskaus mulla kestikin pisimpään, meni 10 päivää yli.

Itsellä laskettuaika huomenna. Samoja oireita kuin monella muullakin tuntuu olevan, supistelee jonkun verran ja kohdunsuuta viiltelee, mutta ei mitään kunnolla synnytykseen viittaavaa. Ei auta kuin odottaa. Itellä kuitenkin enää max pari viikkoa odotusta.

Voimia kaikille loppuodotukseen ja onnea paljon jo vauvansa saaneille!

Meidänmurut rv 39+6
 
Bee
Moikka!

Se on nyt sitten meidän kuu!! JEEEEEE!!!

Kiva kuulla sinusta Ines! :hug: Huhuilinkin sua tuolla toisessa ketjussa jokunen aika sitten.. =)

Tänne ei mitään ihmeitä kuulu.. Olo alkaa olemaan tuskaisen pullea, vielä 3 vkoa jäljellä ja helteet vasta alkaa!! :eek: Torstaina on synnytystapa-arvio, toivottavasti kohdunsuulla olis jo tapahtunut jotain muutosta.. :whistle: Ainakin on vihlonut ym aika reippaasti!

Jaksamista kaikille viimeisille metreille! Pian on meillä kaikilla nyytit kainalossa! :D

Bee 36+3 (vasta....)
 
Moikka kaikille!!!
Mulla kanssa huomenna vika neuvolalääkäri, sitten kuulee tilannekatsauksen.. Ei kyllä varmaan alakerrassa tapahtunut mitään, luulen että loppukuulle tai elokuulle mennään.

Vauva on pari päivää ollut aika tehokkaalla päällä ja möyrii siihen malliin että tuntuu että tulee mahan läpi. Sitä ennen edelsi hiljainen jakso, joka kesti pari päivää ja joutui oikein tökkimään mahaa välillä että sai jotain elonmerkkejä aikaan. Hassuissa jaksoissa menee tämän pienen rytmit.

Huomenna tulen kertomaan mitä lääkäri sanoi..
Poppeli 36+2
 
No niin
On sitten käyty äitiyspolilla, ensin otettiin Sarasta sdänkäyrää puolisen tuntia ja minulle pistettiin supistuksia estävä piikki. Sitten siirryin lääkärin luo joka tutki kohdunsuun; 2 cm, pehmennyt mutta kiinni. Sit ultrattiin tyttö ja koko arvioksi saatiin 3100g. Asentona oli perätila, edelleen. Tämän jälkeen lääkäri alkoi kääntää ja yrittikin kunnes voimat loppuivat ja tyttö ei kääntynyt. Lääkäri soitti paikalle toisen lääkärin joka myöskin yritti kääntää siinä onnistumatta. Tämän jälkeen menin taasen toiseen huoneeseen missä otettiin tytöstä sydänkäyrää noin puoli tuntia. Eipä ollut moksiskaan koko hommasta. Minulla on kyllä mahanahka vähän hellänä, toivottavasti ei mene mustelmille.
Tämän jälkeen menin keskustelemaan tilanteesta lääkärin kanssa. Lääkäri (myös sen toisen lääkärin mielestä ) oli sitä mieltä, että kun ei nyt kääntynyt ei tule kääntymään raivotarjontaan itsekseenkään. Joten päätettiin synnytyksen olevan perätila synnytys. Kävin lantion magneettikuvauksessa jotta nähdään mahtuuko syntymään perätilassa. Parin viikon päästä kontrollikäynti äitiyspolilla, silloin on vajaa viikko laskettuun aikaan.

Vähän jännittää, mutta mieluummin synnytän alakautta kuin sektiolla.

anjamarita ja Sara 37+0
 
Anjamaritalle tsemppiä synnytykseen, minä olisin tehnyt ihan saman valinnan! :hug:
Syömisistä mun pitikin tulla jakamaan tämä hauska asia... Porkkanaa olen vetänyt noin kilon päivässä ja äsken huomasin toisessa sisäkämmenessä oikein värjääntyneen kohdan; kiva oranssi rinkula, tosin tuo mieleen paatuneiden tupakoitsijoiden värjäytyneet sormet... :x No, onneksi tämä on oranssi ja kämmenessä. Laitan sitten kuvaa vauvasta, jos raukka sattuu olemaan yhtä oranssi... :LOL:
Joku täällä aiemmin myös kyseli, jatkettaisiinko suljetun lisäksi juttua myös tuolla syntyneet/vauvat osastolla, käy mulle. Kun en oo saanut vielä edes aikaiseksi sinne suljetulle uudelleen yrittää. Tänne kuitenkin tunnukset valmiina jne. :attn:
Ja sit kaikista mukavin tapahtuma, vaikka kiloja tullut reilu 20, tänään vanha kaveri ei uskonut, että oon lihonu niin paljon, ei kuulemma näy. Kyllä lämmitti mieltä! Sitten alkaakin kohta se vaunulenkkeily...
Suomalaiselle, ellet ole jo tosipuuhissa, kakkoselta kävelin ympäri kämppää 4h "alkusupistusten" aikana miettien lähteäkö vaiko ei, sitten läksin, kun alko tosissaan tehdä kipeää. Esikoinen tuli miettimättä...
Jaksamista mammat! Flunssakin alkaa onneksi helpottaa...
Passepartout 38+1
 
nti
bambiinon puolesta kirjoitan tänne.

Tänää on syntynnyt 1.7 klo: 12.44 pieni prinsessa 2305g 45cm.
Äiti ja vauva voi hyvin.

bambiino tulee itse sitten kertomaan lisää kunhan kotiutuu sairaalasta.
 
Kirjoitan tässä pikaisesti vauvakuulumisia. Me saatiin maailmaan Pikkuprinssi 24.6 aamuyöstä. Strategiset mitat: 2670 g, 46 cm. Ihana pieni pallero, joka halusi maailmaan kuukautta ennen (LA 21.7). Hän tulikin nopeasti. Synnytys alkoi lapsivesien menolla illalla. Poksahdus vaan kävi ja sänky oli litimärkä. Siitä ajettiin sairaalaan ja supistukset alkoi matkalla. Sain sairaalassa kipupiikin ensimmäisiin supistuksiin ja jäätiin odottelemaan paikkojen avautumista. Kipujen yltyessä siirrettiin synnytyssaliin epiduraalin laittoa varten, mutta ei ehditty. Pikkumiehellä oli niin kiire, että piti alkaa pukkaamaan ilokaasun voimin maailmaann. Koko synnytys kesti 5 tuntia ja ponnistusvaihe 23 min. Näin meillä.

Nyt pieni poika tuhisee ihanasti jo kotona ja paino lähtenyt nousuun. Vaikka ennen aikoja tulikin kaikki on ollut ok. Uuden unirytmin opettelua tämä on ollut, sillä syöttövälit on pidettävä 3 tunnissa, jotta poika kasvaa. Imetys on onneksi alkuvaikeuksien jälkeen lähtenyt käyntiin.

En ole ehtinyt lukea palstaa aikoihin, mutta Onnea kaikille muillekin vauvauutisten johdosta!
 

Yhteistyössä