HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Helou taas!

Neuvolassa käyty ja ei voi ku ihmetellä täälläkin sijaista... Ensin hän suoraan kertoo et ei oikein osaa näitä hommia ku ei ole tällä alalla??? No, hemoglobiinin otti ja paineet myös, molemmat ok, pissa myös puhdas. Mut sit ku mentii kuuntelee sydänäänet ni hää sanoi ettei kannata pelästyä jos ei niitä löydä ku ei hän tiedä miten päin vauva tuolla on!!! Kokeili sit masun päältä ja kysyi multa et "raivotarjonnassako pitäis olla?" Joo... "No, sit toi vois olla pää..." ja tunnetko potkuja, minne? "No, selkä on sitten luultavasti tuolla puolen..." HUH! Kivoja nää supistukset ku saa ihan ammattilaisia sijaisiksi!!!! Hei, haloo!!!! Ai nii, sit ei osannu mitata Sf-mittaa vaan varoitteli jo et jos lukemat on hurjan paljon poikkevat ni johtuu siitä ku hän ei osaa näitä hommia... No, alkoi mittaamaan ni tuolta keskeltä pimppaa! Sanoin et se otetaan siitä minne häpyluu loppuu... No, mitta oli kasvanu 2cm kolmessa viikossa, nyt hurjat 34cm, joten ehkä se meni sinne päin.... =) Sydänäänet kuulemma 140-150 (ehkä osas katsoa lukeman sentää oikein... :LOL:

Gallupiin: Esikoinen syntyi viikolla 40+3 limatulpan irtoamisella. Toinen sitten leikattii viikolla 38+6 ja kolmas käynnistyi itsestään viikolla 39+0, limatulppa alkoi irrota, ja leikattii myös. Nyt neljännen kohdalla jänskättää et kuinkahan tää nyt sit menee...

Suonikohjuista:Mulla oikea jalka ylhäältä alas asti täys kohjuja
:'( lisäks oikeassa nivusessa suuri tyrä, jonka vuoksi koko oikea puoli pimppaa pullottaa..Liekö sitten kohjua tuo häpyhuulten seutu vai tyrää, en tiedä. Siskolla on ollu molemmista kohjut alapäässä niin et on oikein pullottanu reiästä. Joten on siis normaalia raskausaikana mutta ei niin kivaa..

Rintapumpusta: oon kuulu et monet käyttää nykyää sähkökäyttöistä mut niitä saa kuulemma myös vuokrattua! Joten pakko ei ole ostaa. Ja oon kuullu et ne ketkä sähköistä on käyttäneet, ovat ollet tyytyväisiä myös. Valitettavsti en osaa sanoa mistä pumppuja saa vuokrattua, synnäriltä?? Mulla on itsellä Aventin pumppu, johon oon ollu tyytyväinen, siis ihan käsikäyttöinen. Maksaa n 70 euroa eli on kalliimpi ku normaalit käsipumput mut suosittelen! Käsi tekee vaan pientä painallusliikettä eikä vatkaa edestakaisin.

Olikohan muuta. Nyt alkaa kyl sormetkin olla jo niin puuduksissa et taidampa antaa tilaa muillekin ja mennä laitta poikia maate.

Jaksuja kaikille! =)

Neleka edellee 36+4
 
joko sinä olet synnyttänyt psrinsessanne??!! :heart:
jotenkin mulla on sellanen olo että hän on sairaalassa :D

Onnea kaikille uusille äideille vauvoineen!! ihania uutisia vaikka onkin "epistä" ;)

itellä neuvola keskiviikkona seuraavan kerran, eipä ole mullakaan supisteluja tullut juuri lainkaan entiseen verrattuna :| kipeät supparit perjantaina lupaili hyvää mutta...

Galluppiin että esikoinen synty rv 41+6, alko suppareilla ja kalvot puhkastiin sairaalassa, kuopus syntyi rv 40+4 alko suppareilla ja kalvot puhkottiin hänestäkin synnärillä. Nopeita oli molemmat synnytykset (3h ja 4h), toivottavasti sit tämäkin!!

pikkusen on pampula rauhoittunut mutta edelleen kuitenkin liikuskelee

SmileX ja pampula 37+4
 
No huh huh... :) tässä koneella istun ja luin juttuja ja sit tuli mieleen, et mitäköhän pientä vois vielä syödä... noh, samassa kuulin et koira keittiössä syömässä joten fiksu ajatus tuli ja hyvä etten jo hihkaissut koiralle et - tuoppa äidille omena ! Kyl vissii alkaa pätkii päässä ihan urakalla... :LOL:
Ei ihan niin hyvin koulutettu otus oo kuiteskaan :)
Kiva kun just suihkusta tulleena on taas hiki päässä. Nytkin istun avoimen ikkunan edessä. Vanhempi tytöistä vielä hereillä ja käveli tosta niin valittaa et täällä kauhean kylmä..ai, no eipä miula :) Yö meneekin sit tuulettimen edessä nukkuessaan.
Kiva neuvola reissu se on ollut Nelekallakin..pätevä täti. Sitä noi kuntien säästöt tekkee.
Aamulla se lekuri..saas nähdä mitä setä sannoo ku kurkkaa.
Pitänee vissii alkaa kömpii tuulettimen kans nukkuu tai ainakin kattoo töllöö sängystä.

Hyviä öitä...jospa nyt loppu illan pystyisin pysyy poissa tästä masiinan äärestä. Pahasti koukussa tähän sivustoon :)
 
Iltoja vielä taasen täältä...Täällä ollaan kärvistelty 20.30 saakka kipeistä suppareista ja alaselkäsärystä. Vielä kivuiltani pystyn olemaan kotosalla, saas nähä kauanko tätä jaksaa kestää. Jotenkin sellainen olo, ettei nää kuitenkaan mua tonne sairaalaan aja, mut toivossa on kuitenkin hyvä elää... ja pitäkee peukkuja että päästäis jo nyt vauvanhakureissulle.

Nyt painun sohvalle makoilemaan ja kärvistelemään kipuineni...

Piparminttu
 
:flower: :flower: :flower: Onnittelut vauvautuneille

Ja onnea matkaan hakureissulle lähteneille!!!!

En eilen käynyt lukemassa palstaa ollenkaan, niin johan on ollut tapahtumia, mahtavaa.
Täällä vaan ei tapahdu mitään vaikka olen harrastanut kolmea ässää ja levittänyt multaa pihalla ja kantanut lankkuja ja tehnyt kaikkea muuta vähän pienempää puuhaa. Ja tulos on täys nolla yhä edelleen.

Galluppiin, niin esikoinen lähti luomuna lapsiveden menolla 40+4 ja toinen käynnistettiin 41+ jotakin (en muista enää tarkoin)

Keskiviikkona seuraava neuvolakäynti, jokohan se täti varais mulle ajan lupaamaansa kokoarvioon tonne synnärille. Jos vain sen ajan sinne saan niin sieltä en takas tule muuta kuin haljenneena B), istun kuin tatti siellä ja vaadin käynnistystä (joo uhi, uhi ja nöyränä takasin kotia :ashamed: ) mutta saahan sitä aina yrittää ;)

AinoEinari 37+6
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvansa maailmaan saaneille!! :flower: :flower: :flower:

Ja rutkasti tsemppiä niille, joilla jo kipeät supistukset seurana tai muuten "lähdöntunnelmaa" :)

Minuakin jännittää jo kovasti kaikkien puolesta! Ite en osaa omaa kohtaloani vielä jännitää, koska laskettuun aikaan on vielä liian pitkä aika...
Eilen illalla supisteli parin tunnin ajan, ehkä vartin välein. Kivuttomia mokomat vielä, mutta epämiellyttävän tuntuisia kuitenkin. Tänään sitten vihloi muutaman kerran alavatsalta niinkuin menkat alkaisi justiinsa! Toivottavasti saa pikkuhiljaa aikaan jotain tuolla värkissä :LOL:

Juhannus meni täällä melko rauhallisesti. Mies otti väkevämpää aattona, mutta muut pyhät löhöttiin kotona ja katsottiin leffoja. Oikein mukava juhannus oli. Puhuttiinkin että ensi juhannuksena sitten meidän pallero onkin melkein vuoden vanha:)

Voi kumpa aika rientäis nyt nopeesti ja saisi sen oman nyytin jo syliin! Hieman mietityttää viime viikkoiset lääkärin sanat isosta vauvasta..
Ei muuten mutta ei sanonut yhtään että kuinka iso olis niinku noin.. epäili kuitenkin vauvaa isoksi kun vatsan päältä tunnusteli. Sf mittakin oli 32 ja viikkoja silloin 34+ jotain.
Jospa terveydenhoitaja laittaisi sitten seuraavalla käynnillä lähetteen sinne painoarvioon, että saisin mielenrauhan. Lääkäri ainakin näin suositteli.

Nyt tuli niin paljon omaa napaa että poistun pikimmiten takavasemmalle...

tannuli 35+4
 

Upeaa tämä yövalvominen! :kieh:

Oisko teillä suositella jotain tekemistä aamuyön tunneille?Mitä te muut puuhastelette öisin,kun olette hereillä?Mä ahmin jo äsken varmaan pussillisen keksejä...rinssi vaati ja sen teki mieli!!
Nousin taas suosiolla sängystä pari tuntia sitten eikä väsytä yhtään...Taidan mennä sitten kasin maissa"päikkäreille"...

Eilen kiersin Hesan keskustan ale-myyntejä(pari muutakin ihmistä oli lähtenyt shoppaamaan!!)ja käytiin vielä avokin kanssa illalla ravintolassa safkaamassa.Aattelin,että kyllä uni maistuu,mutta tässä sitä taas ollaan! |O

Reipasta tiistaita kaikille!

T:bella&rinssi 37+5 :heart:
 
Jep jep! Vitutuskäyrä on aika tapissa. Mua närästää niin perhanasti eikä Renniet tai Gavisconit auta sitte pätkääkään. Kympiltä ois neuvola ja pitää toivoa että siel ois lääkäri paikalla ja kirjottas mulle Zoltiin taas reseptin, siihen vahvempaan. Se on ainoo mikä tuo avun.

Ois tasan viikko laskettuun aikaan. Esikoinen synty rv39+2. Sillon rv39+1 alko tuleen verta ja jomotteli alaselkää menkkamaisesti. Sit aamu neljältä alko supparit heti säännöllisinä.

Nytki jomottelee selkää ja suppailee inhottavasti, mut ei kipeesti.

Eilen kävin kattomassa kaverin perjantaina syntynyttä tyttöä. Voi luoja, että se on sulonen! :heart:

Rintapumppuna mulla on se käsikäyttönen "vetomalli". Raskashan se on käyttää, mut jospa ei kauheesti tarttis pumppailla.

Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä synnyttämään pääseville! :heart:

rinkinki ja poitsu 39+0!
 
iso :hug: piparmintulle, jokohan sie sitten oot jo lähteny hakemaan kullannuppua kainaloon?
ja onnea ja tsemiä ja isoja :hug: :ia kaikille muillekkin vauvautuneille ja vauvanhakureissulle lähteneille.
Meillä sataa vettä. oikein oiva päivä siis siivoukselle. Vaikkakin se eilinen törppö täti sanoi että pitää levätä ja maata mielummin. no eihän minusta ole makkaamaan jos jaloillaniki pysyn :p niin joo nauroin miehelle tuossa iltasella että aatteles jos uskois sitä nlatätiä ja ainaku supistais niin löis makkaamaan mehän oltais täällä vielä elokuun lopussaki yhtenä kappaleena. Niin ja kentura (piha) ois täynnä kuoppia ku kesken kävelyn tämä mamma köllähtelis supistusten tahtiin :LOL: :LOL:
mukavaa tiistaita kaikille mammoille ja jaksamisia!
t.pipsa 38+4?kö jo?
 
Huomenta vain täältäkin!
Minäkin valvoin taas kahesta puol neljään. Kauhee nälkä yllätti ja jalkoja tuntu repivän joka suuntaan. Vissiin pikkasen liian vauhdikas päivä oli eilen niin kostautu sit yöllä.
Aamulla siivoskelin normi kotihommat, Käytiin päivällä pikku kävelyllä, iltapäivällä kaverin luona kyläilemässä ja illalla oltiin sit kaupungilla alennus myynneissä. Tuntuu nyt kyllä aivan piestyltä tää olo. no josko pääsisin nukkumaan jahka mies herää yövuoron jäljiltä.

Oikein paljon onnea ja voimia matkaan kaikille jotka on lähössä vauvanhaku matkalle :hug:
Toivottavasti mieki saisin pian siihen junaan nousta.

Nyt taas kotihommiin niin saan päivän käyntiin...
Kojo 37+6
 
Tiistaita!

Onnittelut kaikille uusille vauvautuneille ja niille tsemppiä, jotka pian ovat omaa nyyttiään lähdössä hakemaan :flower:

Täällä on ollut puhetta, että mitä tekemistä niillä äitiyslomalaisilla on, joilla ei ennestään lapsia vielä ole. Täällä päivät menee mukavasti raksa-asioita hoidellessa sekä ompelukoneen kimpussa. Nyt äippälomalla olen saanut jonkin ihme ompeluinnostuksen, mikä sinänsä hyvä juttu, eipä ole tarvinnut vielä yhtään lakanaa ostaa vauvalle ja pinnasängynsuojat ym. olen myös itse väsäillyt. Lenkillä en voi enää sanpoa käyväni, mutta ulkoilemassa kuitenkin melko säännöllisesti=) Semmoisia reilun tunnin käppäilyjä tulee tehtyä.

Sit pikaisesti neuvolakuulumisia. Papu on mitä ilmeisemmin tajunnut kääntyä raivotarjontaan B) Tosin lääkärikään ei ihan satavarma ollut ja nyt vielä täytyy loppuviikosta käydä uudelleen näytillä, niin ilmeisesti katsovat tilanteen varmaksi ultralla. Mutta kyllä helpotti tuo eilinen tieto, että ei tarvitse todennäköisesti mitään käännösyrityksiä tehdä! Muutenkin kaikki oli kunnossa. Vauveli ei ole piakkoin ulos tulossa, sillä vaikka paikat olivatkin jo pehminneet, olivat ne visusti kiinni ja kanavaa jäljellä 3 senttiä myös. Mullahan tuo laskettu aika on vasta 22. päivä, joten onhan tässä vielä muutama viikko jäljellä. Ja mun veikkaus on, että yliajalle mennään.

Jaksamisia yövalvojille! Täällä ei onneksi ole ollut niitä ongelmia, edes vessareissuja ei tarvitse tehdä. Vauva viihtyy tosi takana ja painaa rakon sijasta häntäluuhun. Sinänsä ilkeä vaiva myös, mutta ei ole vielä toistaiseksi äitynyt kovin pahaksi.

Nyt täytyy ruveta järjestelemään paikkoja. Kun on normaalia enemmän kotona, niin mä ainakin onnistun sotkemaan paikat alta aikayksikön =)

Bryson ja papu 36+1
 
Huomenta kaikille....kotona vielä!!!

Supistusten väli alkoi sitten pidentyä myöhäisiltaa kohden ja päätin, etten mihinkään lähde jolleivat siitä parane. Vähän jo eilen sitä arvelin, jotta lähdetäänkö nyt oikeesti kuitenkaan vielä, vaikka kivut oli jo sitä luokkaa, että sai jo ihan ääneen voihkia. Yöllä olin hereillä muutamaan otteeseen kun teki niin kipiää. Nyt aamuyöstä mitä ilmeisemmin limatulppaa alko tiputteleen kera veren. Tällä kertaa se tulppa ei ollutkaan sellainen "silikoni" tulppa, vaan on juoksevaa limaa. Soitin jo synnärillekkin nyt kl 07, kun ei moisesta ole mitään kokemusta ja tietysti sen veren näkeminen vähän pisti miettimään.
Noh, täti sanos, et sitä pitää nyt seurata ja jos alkaa oikeen valumaan sieltä, kuten kait kuukautisissa, niin sitten piti heti lähtee tarkistukselle.
Muutoin oli sitä mieltä, että kyllä se taitaa tässä käynnistyä nyt ihan itellään...että kunnon suppareita taas odottaessa....
:kieh:

Tulen taas kirjottelemaan ja kertoilemaan miten täällä edistytään.... :whistle:


Piparminttu 39+0
 
Jopas täällä ehtii tapahtua taas!

Piparmintulle tsempityksiä ja hyviä suppareita sitten siihen suuntaan, ei tarttis sitten enää käynnistellä!

Mä kävin ostamassa imetysliivit eilen... Ja kyllä, olen nyt virallinen lypsylehmä vissiin sitten!! Kuppikoko sitten kasvoi vielä yhdellä, että enkat taas senkin suhteen, tällä lehmällä on sitten F-kupin liivit käytössä.. Toiset kyllä ostin uhallakin E-kupilla, kun meinaan että maidon tulo aikas nopsaan siitä tasoittuu, niin sitten mahtuu hiukan pienemmätkin. Se tosiaan yllätti, että nuo "ähvät" sopii nyt jo käyttöön! Mutta onpa rintoihin tullut lisää painoakin, tuntuu kuin alkas maitoa jo olla (hiukan tihkuu joskus tipan kaksi )ja mie niin toivon että ois lähtöä enteilevää sekin. Isännänkin piti saunassa oikeen koettaa paljonkos ne painaa, ja sillä naama ihan venähti! Kertonee jotakin..

Rintapumppua en omista, lainassa on sellanen ollu aina joltakin. Ainun käsikäyttöseen oon ollu ihan tyytyväinen, eikä sitä ole tarvinnu oikeestaan kun alussa, ja sitten soseisiin siirryttäessä kun maidon tarve vähenee. Niin ja jonkin kerran sitten imetyksen lopettelussa olon helpotukseen, mutten liikoja ole sillon lypsäny ettei turhaan enää tilaa lisää.. Pitäskin kysästä tutulta onko sillä vielä tallessa josko se möis sen mulle omaks.

Suonikohjuista, oon minäkin kuullu, että niitä voipi myös alapäähän tulla. Itelläni se varmaan onkin ainukainen vaiva josta en oo yhdessäkään raskaudessa kärsiny! *kop kop* Kertahan tuo ois ensimmäinenkin.. Sen sijaan tälle kierrokselle pääsi myös nuo pukamat ihan uusiin ulottuvuuksiin, pitäs saada aikaseksi sitä rasvaa apteekista ja äkkiä.. Muuten pelkään että synnytyksessä pullahtavat karseaan kuntoon.

Aiemmat synnytykset on kaikki käynnistyneet omia aikojaan. Esikoiselta supistuksilla 37+4, vedet meni vasta pöydällä kun kalvot puhkastiin. Keskimmäiseltä supisteluilla taas, ja vedetkin meni rv38+6 ja kiire tuli kun oli tämä perätilasektio sovittuna seur.aamulle! Kuopuksella supistelut alko taas siellä 38+5, ja tyttö synty 38+6. Että kovasti odotan pääseväni synnärille periaatteessa koska vaan, mutta viimestään ens viikolla jo! Vaikka mistäs sitä tietää vaikka tää viihtyskin sitten sinne rv42 asti yksiössään.. :kieh: Minä tyhmä kun en tajunnu siltä äitipolin lääkäriltä kysästä, kun se sisätutkimuksen teki, että paljonko kanavaa on jälellä, ja onko se pehmee vai kova. Se kun totesi vaan, että ulkosuu auki parille sormelle muttei lähde sisäsuu aukeemaan, ja kanavaakin on vielä.

Saunoinkin illalla vielä eilen oikein kovat löylyt, ja tulos oli sitten jossain vaiheessa yötä YKSI kipeä supistus! :LOL: Eipä taida tällä vielä synnärille lähtöä edistää... Jahas, nyt ompelu jatkuu, kummitytölle pehmolelu työn alla, juhlii tänään synttäreitä ja lelu alkutekijöissään..

Räpis+NinniElmeri rv36+6
 
Huomenia nopiaan!

Piparmintulle oikein kovasti supparituulia, jotta pääset jakautumaan!!! =)
Meillä pihassa kammottava mutakasa, alkoi juurikin eilen piharemppa ja on kaivinkonetta ja kaikkee mahollista käynyt, nyt olis sepelin levitys seuraavaksi. Toivotaan et pääsen ovesta ulos ja autolle, joka on muuten pellolla :LOL: Toivotaan ettei ole jumissa siellä.

Neuvolaan olis siis tarkoitus lähtöö ihan näillä näppylöillä!

Kaikille toivottelen kivaa päivää, ja etenkin vaavinhakureissuun päässeille semiä!!!
Perässä tullaan, toivottavasti kolmen viikon sisällä :D

Jisse ja Juulis rv37
 
Heippa taas !!

SMILEX :en ole viel synnärillä....huomenna olis aika äitipolille taas ja sitten kuulee uudet tiedot mitä tehdään ..jos tehdään :whistle: :whistle:

pömppis on laskeutunnut jo melko alas mutta heiluu vielä
pissa oli puhdas
paineet oli ihan ok
sykkeet oli myös eilen hyvät
muuta ei sitten otettukaan eilen kun oli semonen pika tarkastus vaan samalla kun oli neidin 5v neuvola kun hänellä oli syntymäpäivät =) =) :heart: :heart:

mutta lastenhuonetta olen saannu jo sisustettuu melkein kokonaan paitsi lattian pesua ei tyttöjen mielestä tarvi tehdä :eek: :eek: ja siel on kauhee pölykerros viel kun vaan sain äkkii imuroituu sen...johan siihen menikin 2v et se huone valmistu :LOL: :LOL:

mutta mitäs viel ? ainiin mullakin on suonikohjuja oikeas jalas ( seisoma työ rasitti aikanaan ) ja nyt ne vasta häiritsevätkin kun ovat jo kolmanen raskauden rasitamat ja myös alapäähän mulla tuli kakkosella suonikohjut ja en ole niiden edes huomannu lähtevän pois olenkaan hänen syntymänsä jälkeen kuten on myös oikeas nivuses rypäleet..lääkäri sano mulle että pääsen jo ton oikean jalan perusteella suonikohjuleikaukseen sitten kun lapset on tehty kun jo pistemäärä tulee täyteen..vasen jalka on ihan siisti ja ei mitään ole siihen tullu.....

galuppiin:esikoinen synty rv 41+0 tippa jouduttiin laittamaan kun sypistuksen ei meinaneet olla säänölisiä ja lopuksi kalvo puhkastiin.....kakkonen synty rv 41+6 ja supistuksen alkoivat heti säänölisinä kun pääsin kotiin yliaikas kontrolista joten ei muuta kun takas sairaalaan sitten vaan ooteltiin kun ne lopuivat heti kun päästiin perille....sitten yöllä ne alkoivat uudestaan ja kalvot puhkastiin ja vetäsin henkosen ilokaasua ja kohta olikin neiti maailmas ( ilman mitään puudutuksia ) se oli nopea synnytys...

mutta onnea kaikille vauvansa saaneille :flower: :flower: :flower:

mutta lisää huomenna päksi kuulumisia sitten :wave: :wave:

bambiino ja pömppis rv 38+0
 
RouvaSumppisuu
Onnea Vio-lalle :flower: !

Piparmintulle onnea tulevaan koitokseen, pian pääset vauvantuoksua nuuskuttelemaan (ellet ole jo synnärille kerinnytkin) =) . Mulle noi synnärin uudet tilat oli ihan positiivinen yllätys, kävin siellä päivystyskäynnillä silloin vähäisten liikkeiden takia. Olin vaan kuullut, että tilat on siellä jossain kellarissa jne., mutta ihan kivalta paikalta vaikutti. Ja silloin oli tosi hiljaista synnärillä (yksi vauva taisi olla edellisenä yönä syntynyt, sunnuntaipäivä ), kätilö piti mulle kunnon esittelykierroksen, näytti kaikki salit, huoneet yms., jäi tosi hyvä mieli tosta käynnistä.

( . ) Täälläkin kaikki ässät kokeiltu, eipä vaikutusta juurikaan. Kävelin tossa kaupasta esikoisen ja koiran kanssa ja tuli oikeesti sellainen olo, etten mä raskaana olekaan, oli niin kevyt ja hyvä olo. Eli tällähetkellä paras keskittyä jännäämään muiden puolesta vissiin :kieh: .

Jaksuja ja mukavaa päivää kaikille toivotellen,
Sumppis ja pikku-B rv. 38+
 
heips!!

ihan hävettää,en oo pieneen ikuisuuteen kirjoitellu tänne... :ashamed:

isot onnittelut teille kaikille joilla jo ihana nyytti kainalos :heart: :flower: täälä vihreänä kateudesta :D

ite kävin sairaalas tossa su-ma välisenä yönä.3 tuntia supisteli 5min. välein ja kun tuo edellinen synnyts niin nopsa niin päätettiin käydä näytilla.No eikä mitä...takasihan sieltä tultiin yhdessä osassa :( olisin jo NIIIIIIN valmis saamaan tämän vauvelin pihalle...no limatulppaa on nyt ruvennu tulemaan,mutta ei yhtä ainoata supistusta sen jälkeen ku kotia tultiin...ja oon käyny kävelyllä,pessy saunan,saunonu ym...

siispä odotamme,vaihtikset aikasta vähäs :LOL:

kaikki on menny täs raskaudes hyvin,mitä nyt prenalla jouduin makaamaan 33rv viikon verran ku paikat 2:lle sormelle auki.tilanne kuitenkin pysyny samana...

suuret zemilöiset kaikille,varsinki supistusten kans kärvistelijöille :hug:

aurinkoisin terkuin nasuliini ja pötkylä rv36+2
 
Violalle onnittelut täältäkin :heart: :flower:

rintapumpusta: mulla on aventin käsikäyttönen pumppu ja ihan tyytyväinen olen siihen ollut. Esikoisen aikana sitä tuli alkuun jonnin verran käytettyä kunnes sitten jäi imetys ja melko pian sen jälkeen loppu maidon tulokin..

piparmintulle tsempitykset täältäkin. Kuulostaa kyllä aika lupaavalta tuo sinun tilanne, jos veristä limaa tulee :hug:

Tänne ei kuulu kerrassaan mitään uutta...

Nelly ja JJ 36+3
 

Yhteistyössä