HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
akalle ja violalle onnittelut prinssessoista! :flower: aika tyttövoittoista tähän saakka :)

kääntämisestä niin meilläpäin käännetään rv 37-37 mutta voi kääntää ihan synnytyssalissakin täysaikasessa raskaudessa jos ei vedet menny.

huomenna neuvolaan...

korvapuusti + pikkupulla rv 38+4
 
rouvasumppisuu
pakko tulla antaa tsempitykset "vanhalle" kuumeilija kamulle vauvakuumeajoilta =) pian sullkin nyytti sylissä, uskomatonta. Jaksamista viimemetreille ja nautihan masustasi vielä hetki (itse jo ikävöin :kieh: )

sHv ja pikkutypy 7vkoa huomenna :heart:
 
Ihanaa, lisää vauvauutisia! Onnittelut nyytistä vaan Vio-lalle ja Vesilaitoksen akalle!! :flower: :flower: Nyt sitä tosiaan alkaa jo tapahtua..

Joka kerta kun sivut avaa sitä odottaa kuka nyt ois jakautunu! Teillä osalla on jo viikotkin niin pitkällä että hurjaa! Kun katsoo viestin lopusta viikot miettii et oispa itsekin tuolla jo, ja sit nauraen saa todeta että eipä tuota kaukana ollakkaan!

Maitoa alkoi sitten herua enemmän eilen rinnoista! Että ei tässä varmaan kamalan pitkään enää mene, toivon niin... Pitäs malttaa, mut toisaalta ei malttais! Johan tässä on viikot sen verran täynnä, että täysiaikaiseksi lasketaan, joten saisi tulla! Ja painoakin kerryttää enemmän kuin yksikään tähän mennessä, jos vielä kovin pitkään viihtyy yksiössään, ja sehän on omiaan paniikkia kasvattamaan.

Heitetääs tällänen Galluppi tähän kellä useempi lapsi, onko pitäny paikkaansa että aina isommaksi käy lapsi toisensa jälkeen?? Mulla ei pidä paikkaansa. Esikoinen 3150g/48cm, keskimmäinen 2850g/44cm ja kuopus 3140g/48cm. Tämä nyt ois painoarvion mukaan+viikon kasvu jossakin 3040g, että sais jo alkaa tuumia ulostautumista ettei äiskällä paniikki liikaa kasva!! Täytyy pyytää et neuvolassa täti vähän arviois käsikopelolla mihin kilomäärään kasvaa jos la:han menee.. Tänään siis neuvola taas.

Eipäs tässä tähellisempiä sitten, palaan päivän mittaan jos ehtii, ja miksikäs ei ehtis!

Räpis+NinniElmeri rv37 jännittäen onko RT pysynyt..
 

huomenia vaan taas erittäin hyvin nukutun yön jälkeen, aamulla vaan kun herään on jalat ihan puuduksissa...

gallupiin: täällä pitää kyllä paikkansa (siis tähän mennessä) eli esikoinen oli 3490g/49cm, ja kuopus 4090g/52 cm.., nyt odotettavissa on jos syntyis ajallaan, eli noin viikon kuluttua, mikä on hyvin epätodennäköistä, koska mnkäänlaista merkkejä suuntaan tahi toiseen ei ole..niin painoarvio olisi 3 ja puoli kiloa..

hurjasti onnea jo vauvan saaneille!!:flower: :flower: :flower:
-magia ja papunen rv 38+5
 
Esikkoa tehessä soi synnytyssalissa myrskyluodon maija ja aina ku oon kuullu sen jälkeen tuon biisin ni jostain syystä meen ihan kananlihalle...
Apulanta ois kova sana,tykkään kuunnella ja pari levyäkin löytyy,pannaan sairaalakassiin mukaan :) .
Olo on pitkästä aikaa inhimillinen.Samalla ,kun olo parani ni supistukset hävis ties minne :/ .
Huomenna ois taas neuvola,katellaan mitä täti sannoo.
Miun jalka ja käsisäryn syy ol varmaan se ,kun sairastaessa hävis turvotus ja nesteet kehosta,nii hävis sit samalla magnesiumit ja kaliumit myös.Oon nimittäin kevyt olon-suurkuluttaja,pari pulloa päivässä :whistle: Ja sairaana ollessa en juonu juur mitään muuta ku vähän vettä,mikä justjajust pysy sisällä...
Tästä tuli siis jalkakramppeja,suonenvetoa miksisitänytkutsutaankin.
Eli pitääpä laahustaa tännään kaupalle parin kirkkaan putelin ostoon ;) ja käyn samalla kyllä koiruliinille matolääkityksen,tullee annettua ennenku vaavi syntyy.Ja siihen malliin on tuota peräpuolta nyt liponna jotta ei axilurit ois pahitteex.Mikähän mato se nyt taas oli joka voip tarttuu ihmiseen,illalla luin netistä,joku kuitenkin aika yleinen sekä kissoilla et koirilla.Hyvä jotten keskellä yötä lähtenä Joensuuhun apteekkiin :x .

Tässäpä nyt enimpiä tähän aikaan aamusta.

Ievaliina ja pikkumies 38+6
 
Huomenta kaikille heinämasuille!


Ja pljon onnea vauvautuneille!!!


Neuvolassa on käyty tälle aamua. Kaikki oli OK.
Pissa puhdas
SF-mitta 35
HB 140 !!! En oo syöny ees pariin viikkoon rautaa!!
VP 128/80
Paino oli laskenu -300g/vko! Yes! Juhannus ei hirveesti aiheuttanu lisäkiloja...

Jussi meni melkein koko ajan kotosalla. LAna oltiin tuttujen mökillä käymässä, tai no, oltiin siellä melkein 12h, eli kai se jo kävi oleilusta. Mies pääsi kalaan ja saunomaan ja uimaan kylpytynnyrissä. Poikakin, 1v1kk oli ihan innoissaan kylpytynnyrissä, eikä ois millään halunnu sieltä pois. Sellasen ku sais kotiakin, sais pakkasellakin lämmitellä paljussa pipo päässä.. =)

MAna kävin siskon kanssa vielä vähän shoppailemassa, parissa vaateliikkeessä ja lastentarvikeliikkeessä. Täyty saada tuplavaunuihin hyttysverkko, niistä kun oli menny se rikki edellisellä käyttäjällä. Samalla ostin esikolle oman kylpyammeen, niin saa tuon muotoillun ammeen pyhittää sitten vauvalle. Mukaan tarttu vielä ruokaliinaa ja hiekkalaatikkokamaa.
Kovasti täällä odotellaan ensimmäistä äitiysrahaa, jonka pitäis napsahtaa tilille ens viikon TOna. Vähän on rahat vähissä, kun ei tältä kuulta ole saanut edes hoitotukea. Lapsilisä tlee sentään huomenna, mutta se ei varmaan kauaa tilillä homehdu.. :LOL:

Mies lähtee huomena lenttisturnaukseen pohjoseen, junalla menee yli 6h, ja palajaa vasta SUna. Täällä sitten pidetään jalkoja ristissä siihen asti, ettei tarvis miehen kesken turnauksen lähtee kauheella kiireellä takasi. Miehen sisko tulee onneksi tänne siksi aikaa auttelemaan
=nostelemaan esikkoa. Hyvä niin.

Turvotusta on tasasesti, joskus enemmän, tänä aamuna vähä vähemmän. Vas. nivunen on iltaa myöten aina ihan tulessa ja riipoo sisäreiteen. Päikkäreitä tulee otettuakin 1-2 päivässä, ja yölläkin mukavasti nukuttaa.. :) Tosin aamusta kans joskus tulee valvottua, mutta yleensä selviän yhdellä vessareissulla yössä, jollen sitte oo syöny suolasta illalla, sit ei tarvi mennä vessaan ku ihan aamulla vasta, kädet koppurassa.. =)

Mutta nyt syöttään esikolle puuroa. Hyviä vointeja kaikille!

Terv. Toukomamma ja Poju 38+5
 
Huomenta täältäkin..
Eikös kukaan oo lähtenyt vauvan hakureissulle..tai ilmoittanut ainakaan..
Galluppiin... eka vauva oli noin 3740 ja kakkonen 3680 ja kolmonen n.4100 ja saas nähdä mitäs sitten tää viimeinen pikkuinen mahtaa painaa.. Kaikki olleet yli 52cm.
Nyt lekuri vaan sanoi et hyvin kasvanut. Noh, ens maanantaina äippäpoliaika ihan EKKS.ssa ja sieltä saa parempaa tietoa maha-asukista yleensä.
Täällä nyt inho ilma. Vettä tihuttaa ja ilma niin harmaa. Ei paljoa ulkoilemaan kehtaa mennä. Noh, joutuu siivoilee sisällä. Jospa laittais mattoja takas lattialle. Tuli viikonloppuna pestyä neljä mattoa tossa pihalla.
Nyt nuorin tuli repii minuu pois koneelta, kuulemma kakka vaipas... meen kattoo.
 
Neuvolakuulumisia myöhemmin mutta vastaan nyt muutamiin kyssäreihin.
G: Onko vauvat olleet aina isompia niin EI. Esikoinen 3900g (rv 41+6, mulle tuli kiloja 13 kg ), kuopus 3570g (rv 40+4, kiloja tuli 23kg ) ja tästä pampulasta tulee siis ilmeisesti kaikista pienin (arvio 3200g, MAX 3500g, kiloja tullut n. 8 kg )

Biiseistä
Kuopuksen odotusaikana oli aikamoinen hitti Kelis "Trick me" ja se sitten soi salissa kun ponnistin vauvaa!! http://www.youtube.com/watch?v=j6E5AI0Z06A
Nyt kuuntelen biisiä ekaa kertaa koko tässä raskaudessa ja kieltämättä, hyvin svengaa :D

ALE-myynneissä pyöritty pari päivää aikaa tappaakseen ja rahaakin on palanut :whistle:
Eilen vielä ostin pari äitiyspaitaa H&M:ltä -50% alesta, pitkän mallisia ihanasti "muotoja hiveleviä" ja niitä kyllä pystyy pitämään raskauden jälkeenkin kun eivät ole sellaisia leveitä kaapuja tai masupussillisia. Hintaa jäi toiselle 6?, toiselle 7? eli ihan sama tuleeko niitä vielä kuukauden päästä pidettyä vai eikö.

Nyt laittautumaan hieman ihmismäisemmäksi ja klo 11 neuvolaan

SmileX ja pampula rv 37+6
 
GALLUPPIA:Tyttö oli 2870 ja 48 cm, poika 2760 ja 47 cm oli siis vähän pienempi kuin eka mutta syntyi viikkoa ennen laskettua aikaa ja kolmas oli yli kolmen kilon ja muistaakseni 50 cm. En löytänyt tähän hätään nuorikon vanhaa neuvola korttia enkä sen vauva valokuva albumia mistä löytyis ne tarkat mitat.
Yö meni yksin. Vieressä oli kaksi eri kännykkää , jos nyt toisesta olis loppunut akku ja vieressä taksin puhelin numero, jos olisin herännyt koviin supistuksiin. :whistle:
 

NEUVOLAKUULUMISIA TAAS VAIHTEEKSI:

RV 37+6
PAINOA TULLUT 1.2KG/vko :eek: Toivottavasti johtuu vaan turvotuksesta eikä juhannus-herkuista. :whistle:
RR 110/76
HEMOG:126
SF 35(sama kun viikko sitten)
RT,SYKE 140,LIIKKEET ++
Eli kaikki oli vallan mainosti lukuunottamatta näitä nakkisormia!
TH:kin kauhisteli mun käsiä ja tarjosi VIHDOINKIN rannetukia!!!Ne oli kuitenkin niin järkyttävän isot että jätin ne suosiolla neuvolaan!En olisi pystynyt pitämään niitä kun öisin ja silloinkin olisin joutunut herättämään avokin esim.ottamaan ne pois veskireissun ajaksi!Niitä kun ei pysty itse laittamaan tai ottamaan pois! :(

Muuten täällä voidaan tosi hyvin.Välillä tuntuu kun ei raskaana olisikaan... =)
Eilenkin tuli taas pyörittyä monta tuntia ale-myynneissä ja tänäänkin oon jo ehtinyt käydä ostamassa rinssille tutin,tuttipullon jne.Maidonkerääjät ja rintakumit on vielä hankkimatta kun niitä ei tahdo ruokakaupoista löytyä.
No,ensi viikolla käydään hakemassa vaunut lastentarvikeliikkeestä,joten saan loput tarvikkeet hommattua varmaan sieltä.
Neuvolatäti käski huilailla enemmän tän turvotuksen takia...En malttaisi millään...Sanoi,että turvotus saattaa vaan pahentua jos kaiket päivät shoppailee...

Nyt päiväteetä hörppimään. =)
 
heippis !

äitipoli kuulumisia....

pissa oli puhdas
paineet oli noussu ( en ehtinny istua kun heti mitas ) 140/93
pois lähties mittas uudestaan odotusaulas sai 140/96
käyrä oli vaihteleva

virtauksista sano että mittaa tältä nyt jotain kun pömppis hillu kokoajan kun mikäkin...
kasvua ei saannu paljoa ja ei edes kertonnu et oliko kasvannu olenkaan :/ :/

perjantaina neuvolaan paineita mituttaa ja maanataina äitipolille käyään ja kontrolliin ja hoitsu puhu jo käynnistyksestä mutta sano ettei saa vielä monelle kertoo kun ei tiedetä viel...

mutta nyt poistun ..

bambiino ja pömppis rv 38+1
 
Onnea vauvaantuneille! :flower:
Itellä oli tänään kans neuvola, kaikki ihan ok ja vauva vihdoin myös kiinnittynyt, jee! On ollut RT jo pitkään, mutta tuo kiinnittyminen on aina niin mukava kuulla. =) Vielä ei tosin pää tunnu keilapallolle jalkojen välissä, joten ihan lähtökuopissa ei silti kai olla... Minä olisin kyllä jo ihan valmis, mutta vauva viihtynee vielä hetken lämpimässä.
Seuraava aikakin sovittiin vasta 2 viikon päähän, kun ei mitään erikoista ole ollut. Soittelen sitten itse tarvittaessa ja käyn pyörähtämässä. Toivottavasti seuraavalla käynnillä oltasiin jo erillään... Saa pitää peukkuja! ;)
Yöt on menneet ihan kamaliksi, juoksen vessassa tiristämässä ruokalusikallisen ja näen kamalia painajaisia, tai sitten ei nukuta muutoin vaan. :| No, kyllä se siitä...
Mukavia viimeisiä viikkoja kaikille, ei enää pitkä aika kenelläkään, vaikka tuntuu, ettei valmista tulekaan... :hug:
Rv 37+2
 
Kolme kuukautta on vierähtäny edellisestä raapustelusta. Työ vei voimat. Oon kyllä välillä käyny pikalukemasa viestejänne!

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille :flower: :flower: ja muille tsemppiä viimeisiin viikkoihin!! :hug:

Mulla alkaa pää hajota, kun fyysinen väsymys niin valtavaa, mutta silti en saa nukuttua kunnolla. Kolme viikkoa jo mennyt nukkumaan kaurahaude housuissa (siis selän puolella =) , kun hermosärky alaselässa ja jaloissa niin hirvee! Tänään neuvolalääkäri, jossa varmistuu, onko vauva jo kiinnittynyt vai onko edes oikein päin, kun potkut tuntuu niin eri paikoissa kuin neljältä aikaisemmalta. Päivittäin vaivaavat myös oudot rusahdukset kohdunsuulla ja vauvan liikkeet tekevät kipeää...Saas nähdä, mitä lääkäri tuumaa. Hirvittää koko alapään tutkimus :( Ja jos kerron rehellisesti väsymyksestäni, pelkään joutuvani osastolle lepäilemään ja siellä vasta hulluksi tulisin!

Noh, ootellaan mitä neuvolassa tuumataan ja palaan kertomaan kuulumiset.

Tuli nyt vaan tätä omaa napaa, mutta olo on niiiin sietämätön!

maggie71 & Eppuliina 35+5
 
ja nyt ne neuvola kuulumiset missä nyt ei ole mitään kerrottavaa :D
Kaikki hyvin, liiankin hyvin näille viikoille. Terkka ihmetteli miten hyvältä näytän ja kuinka pirteä olen, sanoi että kuvitteli tässä vaiheessa minun olevan jo väsynyt ja kyrsiintynyt :eek: :LOL:
SF mitta oli asettunut normaaliksi, no yläkäyrällä mutta siis kuitenkin. 35 cm mikä on sama kuin itseasiassa pari viikkoa sitten!

Kypsähän tässä alkaa vähitellen olemaan (varmasti itse kukin) mutta edelleenkin mua stressaa just se kun EI TIEDÄ koska se h-hetki on, ei niinkään se, ettei malttais odottaa vauva tuloa (outoako???).

Mies ei isyyslomaa voi pitää niin jos yli kovastikin menee, jää suoraan synnäriltä kotiin 3n lapsen kanssa, se ahdistaa. Olis kiva saada hoidella nyyttiä yhdessä. Tai oikeastaan toivon sitä, että mies olis kotona ja saisin katsella kun hän hoitaa ja hoivaa omaa tytön tylleröistään :LOL: :ashamed:
Hän on niin kovin alkanut silitellä ja kutitella ja "ravistella" masua ja jutella vauvalle eritavalla kuin aiemmin, joka päivä jossain keskustelussa vilauttaa että kohta on meillä vauva jne.. Selvästi hän odottaa, Ihanaa

viikon päähän seuraava neuvola ja terkan terveiset kotiin: seksiä ja paljon spermaa :LOL:
Ei ole merkkejäkään vielä synnytyksestä. Kiva Kiva.

Kohta taas lähden shoppailemaan vaikkei pitäiskään enää kuluttaa senttiäkään :kieh:

Smilex ja pampula edelleen 37+6
 
neuvolakuulumisia

RR, pissa ok
paino + 800g / viikko (yhteensä 12,3kg)
sf 31,5
syke 140
RT
liikkeet ++
Hb 133 (ilman rautaa)

kaikki siis hyvin paitsi toi paino, ottaa päähän että päässy nousee noin paljon viikossa mutta ihan oma vika on kun herkutellut olen kun mikä :( nyt pakko alkaa pitkittämään lenkkejä vähintään tuntiin 45 min sijasta ;)

seuraava neuvola LA: na :)

mä oon kuullu että yleensä esikoinen pienin ja sitten koko kasvaa jokaisen seuraavan vauvan kohdalta mutta kai se myös aika paljon riippuu millä viikolla syntyvät ja mitä äiti popsii raskausaikana...

nyt lepäämään...

korvapuusti + pikkupulla rv 38+5
 
Neuvolakuulumiset eiliseltä

paino 1200g/vko
pissassa sokerit kolmella plussalla!! :eek:
paineet ok
sf 33, noussu sentin reilus viikossa
vauva laskeutunu, mut ei kiinnittyny

Enkä mä jotenki osaa ees odottaa, et vauva kiinnittys, koska esikoinenkaan ei kiinnittyny.

Viime yön nukuin tosi hyvin. Lääkäri kirjotti eilen sen Zolt-reseptin, ni autto heti närästykseen.

rinkinki ja poitsu 39+1
 
Mulla nyt rv 39 +1 ja elimistö selvästi valmistautuu... olen käynyt siis jo 4krt vc:ssä tänään... sellainen luontainen huuhtelu taas käynnissä. Muutenkin aika sisäänpäin kääntynyt fiilis, ei jaksa oikein kennenkään kanssa puhua, tietysti lasten kanssa mutta näin muiden. Ja ärsyttää kun tuttavat soittelevat että no joko olet synnyttänyt, ihankuin en ilmoittaisi sitten kun homma hoidettu. Sitten tässä varjostaa koko ajan tuo sektioon lähtö kun niin outo tarjonta koko ajan ynm..... ei oikein tiedä mitä tehtäis, odotellaan.
Tsemppiä muillekin.
 
paljon onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :hug:

kävinpä yks päivä jo kirjoittamassa mut neiti 1,7v kerkes just ennen viimeistä painallusta lähettää mun tekstin bitti avaruuten :kieh:

vauva voi hyvin syö tissiä ja nukkuu.
minä itse sain kohdun tosi kipeäksi juhannuksen aikaan kun rupesin elämään normaali arkea eli nostelemaan isompaa neiti ja tekee siivousta.
jo luulin et tulee lähtö saikulle takas :(
mut lepäsin lauvantain ja lopetin tytön nostelun niin nyt olen kunnossa taas.
kävin minäkin vanhimmantytön ja vaavin kans alessa ,mut juduin aika monesti anta tissiä :whistle:
minä siis imetin ja tyttö shoppas :D

joutuu pitämään silmät selässä kun isompi neiti silittää vauvaa välilä kovemmin ja antaa pusuja vauvalle.

toisaalta tuntuu jo haikeelta kun tämä oli mun viimeinen odotus vaikka vauva vasta reilun viikon ikäinen :'(


voimia teille toisillle viimeisiin päiviin :hug:



senttu ja lotta 1viikko ja 4päivää
 
Ihana lukee, ett heinikset alkaneet iha kunnol jakaantua. Mieki haluun jo!!!
Poitsu pysyny pää alaspäi, mut heiluu viel minkä kerkee. Välil o vähä viistottain tuol, mut onneks ei o takas pyörähtäny perätilaan! :attn:
Suppareita o kivasti, mut tosi kipeit ei viel, kipaikoita vast.
Kanavaa jälel 2cm, pehmee, mut kiinni. Jospa ne noi supparit viel jotai tekis tonne alapäähä.
Koha ny tän viikonlopun ois kaiffari viel yksiössään, ko meil juhlia tiedos. Sit voisin jo ens viikol lähtee synnärille.
Neuvolast sano jo ett saap kuulema tulla jos haluu tulla 36 viikol :| Doh, eiko vaa!
Laskeutunu kuitenki o jo.
Oon mie kyl iso, ko kattoo peilist sivuprofiilii. Ei tartte vetää masua sisään :LOL:

Pörri ja Sintti 35+6
 
Terve,

Minäkin täällä kirjoittelen pitkästä aikaa. Juttujanne on kyllä tullut luettua. Onneksi olkoon kaikille vauvan jo saanneille! Täälläkin toivois jo tulevan. Toista viikkoa ollaan nyt äippälomalla. Nyt ei vain säät suosi ollenkaan. Rovaniemellä on tänäänkin tullut vettä kaatamalla, ja sen lopun ajan kun ei vesisade haittaa, on noita pörriäisiä (mäkäräisiä & sääskiä ) niin maan perke..sti. Ei paljoa pihalle ole kiinnostusta ollut nyt parina päivänä. Ja kyllähän tää surffailukin tylsäksi käy..

Onkohan pörrö lähtenyt eilisen siivouksen seurauksena synnyttämään kun ei ole tänä aamuna / eilen illalla palstalla kuulunut??

Hei, te jo synnyttäneet, jos vain vauvan hoidoilta ehditte käykää kirjoittamassa synnytyksestänne. Olisi kiva lukee miten on mennyt..

Rv 35+6
 
Heippa kaikille!!

Tohon galluppiin sen verran (vaikka tämä kakkonen vielä mahassa onkin), että mä luulen kyllä, että tästä tulee isompi kun esikoisesta. Missään vaiheessa en oo mitään painoarviota saanut, mutta jotenkin itellä on paljon "isompi" fiilis. Tuntuu myös, että maha on jo nyt ihan täynnä vauvaa. Esikolla tuo fiilis tuli vasta lasketun ajan jälkeen. Mun oma veikkaus vauvan koosta olis joku 3500g, jos nyt ei kauheesti ennen la:ta synny. Saas nyt nähdä, pitääkö paikkansa.

Tänään kävin esikon kanssa sellossa pyörimässä ja ihan järkyt liitoskivut sain palkinnoks tolta reissulta. Totesin isänällekkin äsken kun puhelimessa puhuttiin, että enää en kyllä lähde tota lähikauppaa pidemmälle ilman autoa. Sen verran otti voimille tuo reissu..

Mutta huomenna taas neuvolakuulumisia...

Nelly ja JJ 36+4
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille :flower:
Ja tsempit seuraaville :wave:

Muistaakos joku mamma ketjua, joka koski "maharepun kiristämistä"?

Eli muistan lukeneeni keväällä palstalla ketjua, jossa puhuttiin synnytyksen jälkeisestä mahan "sitomisesta". Minulle on useampi äiti (ja mummi) neuvonut, että melko pian synnytyksen jälkeen kannattaa maha sitoa napakasti. Tämä auttaa nahan palautumisessa, kun on jälkisuppareita ja jaksaa pitää tukea jatkuvasti.

Tuota ketjua kaipailisin, koska siinä oli linkki johonkin nettikauppaan ja "tukivyöhön". Jos joku muistaa/löytää niin kaunis kiitos jo etukäteen :flower:

Annikki & papu 36+1
 
An-nin-ki: Oletko yrittänyt etsiä haulla sitä ketjua? Muistatko yhtään mikä oli otsikko tai kirjoittajan nikki? Mielenkiintoinen aihe!
Täällä ne "sukkapuikko" kivut taas saapuneet ja liitos kivut. Välillä oli joku kivuton päivä.
 
Äitipoli kuulumiset

Käyrälle laittoivat ensiksi ja kuulemma oikein hyvältä näytti. Parit supparit rekisteröi myös.

Sitten katsottiin se veden määrä ja tämän lääkärin mielestä oli aivan normaalin rajoissa. Lapsivesi on kuulemma vain keskittynyt tuohon yhteen kohtaan, jolloin voi saada mittaajasta riippuen hurjalta kuullostavan määrän.

Eli täällä kaikki ok.

Terkuin iloinen ja helpottunut Jemima
 

Yhteistyössä