HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Juu ei tässä auta ku rennosti ottaa, oli sen verran jydyt supistukset. Energiaahan sellainen vie kamalasti. Kyllä juon paljon, koko ajan vierellä puolentoista litran kivenäisvesipullo.
Ai, sullakin Ievaliina pitkä aika edellisestä synnytyksestä. Mullakin yli kahdeksan vuotta.
Tää poika täällä mahassa on ihan levoton ollut koko päivän enteileeköhän jotain. Ehkä parempi että se siellä mahassa olis vielä kasvamassa ettei joudu mihinkään keskoskaappiin. :wave:
 
Mie laskeskelen vauvan liikkeitä, koska hää elää näköjään ihan omaa rytmiä. Alusta asti, siis siitä ko liikkeet tunsin on vauva liikkunu päivän kaks oikein kunnolla ja sitten vastaavasti nukkunu / chillannu monta päivää.


Onko se kräuterblutsaft pahaa? Voiko verrata johonki sanasoliin tai? Minen pysty mitään kamaluuksia kurkkuuni kaatamaan oksentamatta, mutta pitäs tuota hemppaa saaha parempiin lukemiin.

Sen lisäks, että tänäänki oon ollu tosi saamaton ja väsyny, on ollu tosi itkuherkkä päivä. Vanhemmat kävi kattomassa viikonloppuna remppaamamme makkarin ja sanoivat heti ekkana, että hyi ko haisee kissankusi. Selitykseksi ei auttanu, että olin just putsannu ja vieny ulos kissanhiekkalaatikon vessassa. Enhän mie voi tietää haiseeko semmonen maanantaina valmiiksi saadussa makkarissa, mutta mie haistan lähinnä maalin, laminaattipölyn ja uudet kaapistot. Pitänee huomenna kuiten käyttää päiväpeitosta petauspatjaan, kaikki varmuudeksi pesussa. Mikä taas lisää paineita, ko ei millään jaksais ylimääräistä siivoamista.

Mieskin tuli tänään töistä kotiin ja kysyi, mitä oon puuhannu koko päivän. Voi luojan kiitos, se oli sitten niin ihana ko vastasin, että en mitään, paitti pyörittäny kolme kertaa pyykkikonetta. Se sano, että no hyvä, ei minun muuta oo tarvinnukaan tehä.

Nyt pitäs syödä jotain ja katella Lostia. Nukkumaanlaitto taas jännittää niiiin pirusti.
 
RouvaSumppisuu
Huomenta |O <---valtava haukotus. Niinpä, minäkin liityn aamuvirkkujen kerhoon, jo toista aamua heräsin viiden pintaan ihan silmät kirkkaina ja pirteenä ja nyt hieman jo ramasee...vois mennä melkein päikyille pihakeinuun B).

Pörri lisätty listalle ja gataalle rutkasti onnea lauantaille rouviintumisen johdosta :flower: . Täälläkin vähän tuppaa jänskättämään, huomenna olis tarkoitus astua avioliiton auvoiseen satamaan, tulee varmaan vähintään joku identiteettikriisi kun sukunimi vaihtuu :LOL:.

Jepsjeps, oma vointi on hyvä, ei turvotuksia tai pahemmin muita vaivojakaan. Tänään olis neuvola ja jatkossa ilmeisesti ihan viikon välein. Tilaus vauvalle on yhä edelleen tehty juhannukseksi, mutta ihan varmasti kärvistelen täällä vielä viimeisten joukossa +30 asteen helteellä :kieh: . Jotain positiivista oli se, että kohdunkaula oli pehmentynyt ja lyhentynyt 4cm:stä 2cm:iin viimeksi. Toivossa on siis hyvä elää...

Sumppis ja pikku-B rv. 35+4
 
Rva Sumppisuulle ja gataalle :flower: :flower: sylintäydeltä onnen rouviintumisen johdosta!

Meillä oli juuri 2-vuotis hääpäivä ;) Ja kun ottaa oman nimen lisäksi vielä yhden nimen niin ei tule niin kovin suurta identiteettikriisiä :LOL:

(.) Hyvinkäällä käytiin eilen kuuntelemassa 1,5 t luentoa mikä oli ihan hyvä, myös uudelleen synnyttäjälle. Osaston remppa valmistuukin vasta syksyllä, joten eipä päästä uutuuttaan hohtavaan saliin pinnistämään ;) Ja kätilö siellä kertoi että nyt on heinäkuussa sellainen ruuhka tulossa että joutuvat käännyttämään osan Jorviin.
Ennen on ollut tällainen ruuhka yleensä juhannuksesta alkunsa saaneista vauvoista sitten keväällä, mutta ihmetteli mistä tämä uusi ruuhka-aika on sitten tullut.. varmaan syynä se pimein aika vuodesta :LOL:

Mutta vähän kyllä rupesi jänskättämään käynnin jälkeen ja kumman hiljainen oli mieskin loppuillan ;)

Poika on lomailemassa ja mä kun olin niin etukäteen ajatellut että ihanaa kun saa pari viikkoa nukkua pitkään aamuisin.... ja paskat joka aamu oon herännyt puoli 6 kun miehen herätyskello pärähtää soimaan... ja tänäänkin olen siis jo tähän mennessä pessyt 3 koneellista pyykkiä ja kohta alan leipomaan. Ei vaan saa nukuttua.. ja sitten iltapäivällä on ihan naatti ;)

Ihanan lämmintä ja aurinkoista päivää kaikille mammoille. Muistakaa juoda paljon ;)

Vilma-Annika rv 33
 
suomalainen:Juu,kymmenen vuotta sitten maaliskuussa poika syntyi :heart: .Tuntuu et on kyllä ihan totaalisesti unohtanu kaikki synytykseen ja vauvanhoitoon liittyvän mut eiköhän ne sieltä mieliin palaile :) .Ikäeroa tulee ihan riittävästi.No,onpahan lapsenlikka sit omasta takaa.
Mie ite oon meijän kolmesta tytöstä nuorin,vanhin on 44v.,keskimmäinen 39v. ja mie 31v.pahnanpohjimmaisena.Vanhin sisko minuu hoiti paljonkin ja yllättäen on ammatiltaan lastentarhanope jolla itellään 4 lasta ja 1 enkelivauva.
Mut nyt mie raahaan ruhoni kierrätyskeskukseen,vien pari säkkiä vaatetta sinne ja toivottavasti en tule takaisin samanlaisen lastin kanssa.On vähän semmonen paha tapa miulla :whistle:

Ievaliina ja pikkumies 36 tasan(eli viikolla 37 mennään jo)
 
Heipsan !!
Pörrö on se kräuterblutsaft aikas pahaa, mut kylmänä mennee ja eipä sitä paljoa tarvia kerralla juoda :) Ite oon huono laittaa mitään "outoa" kurkusta alas...

Hitsi että on kuuma. Alkaa olee aikas tuskaa jo tää oleminen kun kuuma ja iso maha. Ja ne kolotukset ovat minutkin sitten löytäneet ihan kunnolla. Alaselkä ja toinen lonkka. Välistä tuntuu ettei kunnolla saa oikeeta jalkaa edes nostettua maasta. Kävely aika ärsyy. ARG..
Mieku oon semmonen touhutäti että kokoajan pitäis jotain tehdä tai siivoilla ainakin kerran päiväs, niin nyt pinnat kireel ku ei saa tehtyä kunnolla mitään.
Mites teillä joilla vanhempia lapsia niin minkä ikäisiä vanhimmat? Auttaako hyvin koti hommissa? Täällä vanhin 17vee. Laiskan puoleinen poikalapsi. Tekee kyl mut välistä aikas vaikeeta :)
Nyt mentävä neuvolaan viemään sokru tulokset.
 
RouvaSumppisuulle ja gataalle rutkasti onnea avioliitonsatamaan astumisesta :flower: :flower:
äitylix3 kysyi vanhemmista lapsista, niin itselläni vanhin on kohta 10v tyttö ja täytyy sanoa, että vaihtelevasti jaksaa kyllä TOSI hyvin minua autella. Välillä haluaa imuroida, tekee pikkusiskoilleen iltapalaa ja mielellään lueskelee iltasatuja heille. Olenkin todella nauttinut näistä harvinaisista tilanteista. Tosin yleensä itsellä siinä samassa ollut joku siivousfyyry meneillään, niin ehkä se tyttökin on siitä sitten riehaantunut auttamaan...mutta hyvä näinkin, että haluaa edes osallistua. Itse olen joskun joutunut myös kotonani auttelemaan siivouksissa ja omasta huoneesta olen AINA joutunut pitämään huolta. Ainahan se sekanen oli, mutta itse jouduin omassa läävässäni asumaan ja tätä nykyään kun on oma koti ja lapset, niin joskus sitä heittäytyy ihan mahdottomaksi ja jos joku tavara on millinkin väärässä paikassa, ni se korjataan oitis :LOL: :LOL: ei olis nuorempana tosiaankaan uskonut!!

Piparminttu 36+3
 
Huomenta! Huomattavasti parempi aamu tänään :) Beibi jumppas tuossa heti herättyä oikein kivasti. Nyt vaan olis shoppailufiilis päällä ja autokin pihassa, mutta palkkapäivää on tilitoimiston myötä vaihdettu huomiselle tai siis 7. päivään. Miehen visallakin on jo parin sadan ostokset tehty.

Ja täällä ei edes kovin paista nyt arska. Hentosta pilvenhattaraa liikaa taivaalla.

Kattelin tuossa juuri, että pitäiskö sitä innostua juhannuksen Jutajaisista nyt yhtäkkiä, niin josko se lähtö sitten sinne ajoittuis :LOL: Tai kävis just sillon Tivolissa keikkumassa... päästäisköhän ne minua mahoineni laitteeseen, vai ei.

Nyt alkaa sänkyverhon ompelu.

T: pörrö ja vauva 35+5
 
Vanhin ja tähän mennessä ainokainen täytti jo 8 v. Eli pitkä aika on täälläkin edellisestä kerrasta. Kotihommia tekee vaihtelevasti...eikä sitä voi kun katsoa peiliin kun välillä tuntuu että oon hemmotellut pojan pilalle ;)
Toisaalta ei mun mielestä vielä ton ikäisen tarvitsekaan koko kämppää siivota, pääasia että omat jäljet edes siivoaa. Ja tottahan se on että jos niitä olis monta niin väkisinkin sitä joutuu oppimaan omatoimisemmaksi... tämä äiti kun huomaa vielä välillä kuorivansa perunatkin valmiiksi... mutta niin teen välillä miehellekin :LOL:

Oonkohan mä vähän hullu.. hellettä +25 ja mä kävin äsken hakemassa kukkia ja pensaita mitä pitäis istuttaa maahan...voisin tietty odottaa edes iltaan niin olis anoppi ja mies avittelemassa... mutta kun niin kädet syyhyis jo ;) ;)

Päivän jatkoja!

Vilma-Annika
 
Ihan ekaks onnittelut Satukalle ja Eleonoralle kaksosista! Ihanaa! :flower:

Sitten anteeks pyytelyt kun en ole tänne pitkään aikaan kirjotellu... :ashamed: Aika näin keväällä ja nyt jo kesällä on menny muuhun touhuiluun ku koneella istumiseen. lisäks mulla painoi kouluhommat kovasti päälle ja sain ku sainki kaiken valmiiks eli huomenna 6.6 olen nyt sitten virallisesti BBA Tradenomi! JEE! Monien vuosien uurastus on vihdoinkin takana! Sitten kun pienin on tarpeeks suuri ni ei ku työelämään. Saa nämä neljä lasta meille riittää =)

Anteeks muuten kirjotusvirheet; mulla puutuu käsi jo tässä kirjottaessa joten kirjaimet menee miten sattuu... Yöllä tää oikean käden puutuminen on järkyttävää! Herään monta kesrtaa yösää sitä lepuuttamaan...
Tekstareita myös hankala kirjottaa ku käsi puutuu..

Onnea muuten myös Sumppis ja gataa tulevista rouviintumisita! :flower:

Muuten ei mulle erikoisempaa, kaikki on menny hyvin. neuvolassa kävin eilen ja painoa tullu+280g/viikko
pissa puhdas
paineet 117/70
Hb 136 (syön Matrifolinia, joka mulla auttanu)
Sf mitta 32, HUI!

Viime käynnil 3vk sitten sf mitta oli vaa 28 mut nyt näyttää typy kasvaneen :)

Ei, nyt pakko lopettaa, käsi ei enää tunne mitää! Palailen nyt vähän ahkerammin.

Voikaahan hyvin!

Neleka 34 tasan :)
 
EAK
Moi!

Pikaseen piti kesken työpäivän kommentoida (kun kerrankin on aikaa kun mun sijainen tekee jo kaikki mun työt:) ) että vai Hyvinkäältäkin ne aikoo heinäkuussa osan lähettää Jorviin kun siellä on ruuhkaa. Samaahan kirjotti joku Helsinkiin synnyttämään menevä! Minnehän Jorvi lähettää meidät espoolaiset sitten kun se on täynnä helsinkiläisiä ja hyvinkääläisiä :D

Perhehuoneen tsäänssit laskevat kokoajan :|

33+5
 
:flower: Onnittelut gataalle ja Rva Sumppisuulle

Meillä vanhin lapsi 13 ja auttaa mielellään kaikessa ruoanlaittoon/leipomiseen liittyvässä, maanantaina teki yllärinä mustikkapiirakkaa, joka oli kyllä tosi hyvää. Ja sitten hän joutuu/saa auttaa kaikenlaisissa kotihommissa, apk: n tyhjennys, pyykkiruljanssissa, imuroinnit, wc:n pesut, ym pikkuhommaa. Nyt meillä on urakka puiden pinoamisesta, josta tulee sitten erilliskorvaus. Muuten meillä on käytössä sellainen työlista, että jos oma-alotteisesti esim tyhjentää apk:n niin siitä maksetaan, mutta jos pitää käskeä niin sit ei makseta. Niin siihen työlistaan merkitään aina mitä on tullut tehtyä, ja tilipäivä on sitten noin kerran kuussa tai muuten tarpeen mukaan. Mun isällä ja hänen vaimollaan on maatila, ja siellä on myös paljon kaikenlaista puuhaa mistä voi tienata pikkukilinää tai riihikuivaa rahisevaa, Pappa monesti tekeekin kaikenlaisia diilejä tuon esikon kanssa, ensi viikolla siellä alkaa metsänistutus. On niissä se hyvä puoli, että lapsi oppii tekemään todella erilaisia juttuja ja ymmärtämään että ei se raha ihan vaan syliin putoa. Toisaalta omasta nuoruudesta muistan, että kyllä ne välillä melkosia työleirejä oli :LOL:

Olikohan se brigantia joka kirjoitti hankalasta miehestä ja anopista, :hug: sinne ja älä anna periksi ainakaan siinä sukunimiasiassa, minun mielestä sinulla on hyvät perustelut ja jos joskus menettekin avioon ja muutat nimesi niin kyllä sen lapsenkin nimen voi ihan näppärästi vaihtaa.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille kauniille heinämasuille.

AinoEinari 35+2
 
Rouva Sumppisuu, gata ja Neleka onnittelut! :flower:

Meillä 14 v tyhjentää tiskikoneen, 12v vie roskat täyttää koneen, vuorotellen auttavat pyykkien kanssa ym.ssa. Sit tietenkin isommat käyttää tuota meidän 8 vuotiasta "vauvaa" rantsulla tai pihalla ovat sen kans. Eihän nuorimmaiselta vaadita mitään.. :whistle: :whistle:
Välillä kun on sitten pyytänyt nuorimmaiselta apua niin reipas on ollut ja kikattanut vaan sitä on sokea tolle nuorimmaiselle.
Puol viiden aikaan lähden neuvolaan näytille. Välillä kun on sellainen supistus että melkein luulen että synnytys on käynnistynyt. Edellisestä synnytyksestä kyllä se 8 vuotta voi olla että synnytys kestää iät ja ajat, mutta sitten kun mulla oli sellainen juttu että oli keskenmeno ja epäonnistunut kaavinta niin voihan tuo nopeestikkin kuopus syntyä.
Toissa päivänä kaveri meni näytille sairaalaan ja oli vielä kymmeneltä istunut bussissa ja lapsi oli syntynyt 10.52..Eli ei kannata liian sisukas olla ettei tule yllätyksiä. En ainakaan kotiin tai autoon halua synnytellä. :D
 
aik täällä sitä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. kiva kun oli kaivattu. meillä oli melkein viikon ensin nettiyhteys poikki, ku oli modeemissa vikaa. ostettiin uusi, ei toiminut sittenkään, selvis, että on puhelinlinjat mykkinä. meillä jotenkin menee puhelimen kautta tää yhteys, en niistä niin ymmärrä, mutta muuhun ei kotipuhelinta käytetäkään, niin ei tollasta tuu heti huomanneeksi.

ja nyt sitten on mein tyttö sairastellut viikon tosi pahasti. eilen kotiuduttiin sairaalasta hänen kanssa. olin siellä hänen seurana, kun hän oli tippaletkuissa yhden yön ja päivän. ja sitä ennen käytiin yhtenä päivänä sairaalassa, et hän sai hengittää maskista jotain lääkehöyryjä. kurkunpääntulehdus siis taudin nimi, mutta kun se on niin paha, että ei meinaa hengitys kulkea ollenkaan, vinkuna ja rohina ihan kauheaa, nyt jo vähän parempi. ja tietty se kurkku niin kipeä, vaikka lääkettä saa, ettei suostu syömään ja juomaan mitään. oli pakko viedä tiputukseen, kun oli jo 4. vai 5. päivä kun ei mikään mennyt alas ja jos meni niin oksensi heti, kun on limaa tuolla hengitysteissä niin paljon. tänään on jopa 160ml nestettä pysynyt sisällä. aamulla tuli taas maito limansekaisena oksennuksena ulos heti kun joi. ja kuume nousee heti kun suppo vähänkään lakkaa vaikuttamasta. on kyllä tyttöparka tosi heikossa kunnossa, ja tällaiset helteet vielä. toivottavasti paranis pian, eikä tarvis noita sairaalareissuja enää tehdä.

itselläni ois eilen ollut neuvola, mutta siirsin sen huomiseen, kun siis olin siellä sairaalassa. eli näkee sitten missä tuon mahan kanssa mennään, ei ole hirveästi ehtinyt sitä pohtimaan.

empä nyt enempiä kirjottele, ilmottauduin vaan, että täällä vielä ollaan. nyt mentävä laittamaan aamuisia oksennuspyykkejä kuivumaan!

t-06 34+5
 
No niin, siellä äitipolilla tuli sitten käytyä.....

Jotenkin jäi paha mieli koko käynnistä. Ensin kätilö ultrasi vauvan ja ei siinä mitään, mutta sitten laittoivat käyrälle, kun kätilön mielestä vauva oli ultratessa vaisu. No, siinä käyrässä ei ilmeisesti ollut mitään poikkeavaa, kun ei kukaan ainakaan mitään sanonut. Kusitulehduksen oireista sanoin joka naamalle, joka minua hoiti, ja siinä vaiheessa kun olin pantannut jo neljä tuntia tavaraa rakossa, meni hermot, ja sanoin miehelle, että mie mitään kusinäytteitä anna, kun ketään ei nää minun oireet kiinnosta. No, juuri viime hetkillä yksi hoitaneista kätilöistä kyseli, pitikös minun antaa se näyte. Eli sain lopulta näytteen purkkiin, viittä vaille ennen kuin oli myöhäistä.

Ennen tuota pissisouvia lääkärikin katsoi kamalalla kiireellä minut, ja ihmetteli suureen ääneen, että kun hän ei oikein nyt ymmärrä, millä indikaatioilla tämä äiti on näillä viikoilla täällä!!!!! Ultrasi vauvaa sen verran, että näki, että vauvahan siellä on. Sydänoireista kerroin, ja laittoi lähetteen sisätautilääkärille, jonka kommenttia saa nyt sitten odotella pari viikkoa. Aika nopea oli lääkäristäkin pulssi, oli silloin 96. Sitten kun lopulta pääsi sydänfilmiin, EKG:n ottanut hoitaja varovaisesti ihmetteli, että lyöpäs sydän melko tiuhaan tahtiin, noin 130krt/min. Niinpä niin, yli sadan se lyö kun hereillä olen, että kiva.....

Ja arvatkaapas naiset, paljonko oli painoarvio? Jo 2860g, ja arvioitu syntymäpaino tällä vauhdilla on kuulemma 3700g. Uusi aika polille saatiin 24.6. Silloin saadaan sektioaika tietoon, perätilassa kun on, ja yläaukeama liian ahdas.

Kultatiuku ja Nuppu rv35+1

Ps. Joku kyseli vanhempien lasten ikää. Meillä vanhin on 9v ja toinen 7v, molemmat aiemmasta liitosta.

 
Kaikkee kanssa...

Kävin aamulla verikokeissa ja nyt sitten neuvolan täti soitteli et maksa-arvot oli koholla. Joo, no en osaa sanoa taas mitä on edessä tai mitä seuraavaksi tapahtuu, kun ei tuo tätikään oikein mitään sanonut. Lähetteen pisti taysiin ja sinne olis sitten huomnisa kait meno. :/ Mitäköhän sitä olis odotettavissa...

Tällainen nopee ahdistus purkaus, pää on niin pirun kipee, ettei ajatukset oikein kulje.

Parempaa päivää muille!

Jisse ja Juulis rv34
 
ihana helle :heart: B) Mä rakastan kesää, juuri tälläisinä päivinä! Aurinkoa palvottu poikien kanssa, kävivätpä he jo tänään uimassakin.

Nyt naiset, peukut pystyyn!! kerron myöhemmin kuin käy mutta parin tunnin sisään saadaan yksi asia todennäköisesti selville mikä vaikuttaaisi meidän elämään melko paljon tässä tilanteessa... :whistle:

Eilen on kummit kysytty ja he ilomielin ottivat asian, eli ei enää ongelmaa sen suhteen.

vanhin lapseni on vaille 9-v, kolmannelle menevä poitsu. Miehen vanhin vaille 11-v.

Nyt olen alkanut tuntemaan vauvan painon. Yö oli jotenkin levoton, ei varsinaisesti vetänyt suonta eikä ollut levottomat jalat mutta jotain siltä väliltä :eek: Ja yhtään ei enää makuuasentokaan tunnu mukavalle koska vauva painaa palleaa/keuhkoja tai jotain muuta hankaloittaen hengitystä. Tulee sellainen ahdistava olo :kieh: Ja häpyluuta särkee kuin napsahtais poikki.
Muutoin voin ihan hyvin.

Palailen ens viikon neuvolalääkärin jälkeen asialle.

SmileX ja pampula 35
 
Helou taasen!
Niinhän siinä kävi et palasin kahen muovikassillisen kanssa kierrätyksestä...Toinen säkki meni äitille,löysin peräti 7 housut ja paidan, kun niitä niin kovasti vailla oli.Hän ku ei piäse shoppailemaan ,kun on fyysisesti nivelreuman rampauttama!No,äitille tul ainakin hyvä mieli :)

RouvaSumppisuu ja gataa: :flower: ,sylin täydeltä onnea jo ennakkoon morsiammille!
(meillä on hääpäivä muuten 29.6. :heart: )

Neleka: Onnea valmistumisen johdosta! :flower:
Ja tosi kiva kuulla siustaki pitkästä aikaa!
Myö jo vähä huhuiltiinkin siun perään et mihinkä oot kadonnu.
Onnex oot vielä täysissä sielun ja ruumiin voimissa! =)

Vilma-Annika:Sama vika täällä,meijän esikoinen ja ainoa lapsukainen tällähetkellä on 10 vuotias poju ja miekii sorrun kyllä välillä kuorimaan perunat :ashamed: .
Osaa kyllä tehä vaikka mitä kuhan sille piälle sattuu.Viimex siivos oman huoneen(imuroi,luuttus,pyyhki pölyt) ja puisteli mummovainaan perintö mattopiiskalla koko huushollin matot.Harvemmin kylläkin tällaista tapahtuu.

Kultatiuku:No kyllä on ollu tosi törkeetä kohteluu äippäpolilla!Kuhan ei vaan ois sattunu olee yks nimeltä mainitsematon lääkäri jolla on lyhyet vaaleet hiukset!Se ämmä en paremmin sano,saa miussa aikaan kylymänväreitä.Jouduin kaavintaan v.2005 ja tämä kyseinen hlö oli (,ku jouvuin lääkärissä käymään sitä ennen) todella töykeä ja törkeä minuu kohtaan.Mie olin muutenki ihan hajalla nii eipä paljo sympatioita herunu!
Viimex ku kävin ä.polilla, ni ei se ultratessa juur mitään puhunu,miun piti ite kokoajan kysellä et onko kaikki nyt hyvin vai näkyykö poikkeavaa.Murahteli vaan jotain.Käyrässä olin sit niin sellanen punatukkanen,lyhyet hälläkin(siis hiukset),kätilö tms.oli tosi ystävällinen ja iloinen.Kävi vähä väliä kattomassa meitä käyrissä olijoita.Se on tosi tutunolonen,oiskohan ollu jo 10 vuotta sit ä.polilla töissä.Miulla on seuraava aika 12:sta päivä ja toivottavasti ei satu taas se sama katuhka lääkärix. Voimahali siulle :hug: ,eläkä ota ihtees,toiset on vaan sosiaalisesti taitamattomia pölkkypäitä!

suomalainen:Piän peukkuja siulle jotta et ihan vielä "poksahtas".
Ilimottele kuhan palailet kotiin et miten kävi!

Nyt on pakko heittää turvonneet kintut seinälle,päivän oon tallustellu ja alkaa tuntumaan hirviältä!

Turvonnut möykky joka etäisesti Ievaliinaa muistuttaa...
 
Juu en poksahtanut vielä. Kätilön mielestä tää on normaalia näillä viikoilla.
Tämän talon väki on kyllä jo kyllästynyt ku voivottelen ja aijattelen täällä.
Tytön ja sen kavereitten mielestä olis kiva olla raskaana! :eek: Kauheeta mitä ne "lapset" ajattelee jo!
 
ihan piti ottaa tuo ievaliinan käytäntö käyttöön että kirjottaa paperille, mitä haluaapi kommentoida, kun on niin paljon tekstiä ettei muista muuten jos ei pistä niitä vähän ylös :D :D
Mie oon kanssa yksi niistä joka on "kärsinyt" tuosta raskausaikaisesta unettomuudesta jo vissin viikolta 16 :D :D jotenka siksi täällä nyt tähän aikaan kirjottelen :D

onnea TEILLE joilla on SIEDETTÄVÄ anoppi!!!
meillä anoppi soitteli että hoitelee siellä etelässä miesystävänsä lastenlasta samalla kun lomailee miesystävänsä luona, kuukauden. Meinasin tokassa siihen että aijaa...ajat monta sataa kilometriä hoitamaan vieraan lasta, kun et halua edes omia lastenlapsia hoitoon ottaa. Ei siinä että tarviskaan tai edes antasinkaan :LOL: :LOL: taitaa olla tuo oma äiti ja sisko ainoot joille esikkoni ja tän uuden hoitoon annan jos pakkotilanne tulee..niistä ainaki tietää että ne hoitavat :D
SUOMALAINEN täällä myöskin jaloissa valtavat kovettumat kantapäissä.. ja halkeemat. Ei auta muu kuin joka ilta rasvata ja raspata :LOL: että seur.päivänä pystyy kävelemään normaalisti :) Jaloille kertyy vissi sen verta tuota painetta että sen vuoksi kuivettuu ja halkeilee.. no eiköhän se paljolla rasvaamisella tokene :) Niin joo ja hyvä että selvisit suppareista. mulle supisteluun auttaa tulikuuma suihku ja paljon vettä..niin ja lepo.Voi hyvinkin olla että keho reagoi kesähelteisiin supistelemalla.

MÖRÖTYKSELLE tsemppi :hug: tuon lastenhoidon asian miettimisen kanssa. Meillä esikko 2vuotta on ollut elämänsä aikana yhden yön ilman äitiä (silloinkin kuitenkin isänsä kanssa) kun makasin km.n takia sairaalassa, eli kertaakaan en oo raaskinu antaa sitä ns. vieraalle yöksi. Nytkin miehen kanssa sovittiin että hakee esikon samalla sitten kotiin hoidosta kun on saatu synnytykset hoidettua ja kun mies sairaalasta samana päivänä kotiutuu.
On mullakin hiukka pahamieli :'( siitä että joudun eroon moneksi yöksi mutta täytyy aatella niin että isi osaa hoitaa yhtä hyvin ku äitikin :D ja toisella pienellä ei oo mitään hätää.


ainoeinari mulle määrättiin liikelaskut sen vuoksi kun vauvalla oli se napanuoraan kuristumisen mahd. Sillä tosiaan kuulemma saa tietää heti vauvan sen hetkisen tilan. Esim. jos istukka ei toimisi oikein tms. niin vauva reagoi siihen heti liikkeiden vähentymisellä.. on jännä että kukaan ei oo sulle nlassakaan sanonut että niitä ois aina silloin tällöin hyvä tehdä vaikka muuten olisikin kaikki kunnossa. Mulle sanottiin että siitä kun vauvan liikkeet vähenee on aikaa vajaa vuorokausi rynnätä sairaalaan, tarkistamaan että mikä siellä on vikana.

pörrö tuo rautamehuvalmiste on kyllä ainoa rautavalmiste mikä pysyy mulla sisällä oksentamatta. Sain juuri juotua kahden viikon annoksen loppuun ja nyt pietän pienen tauon ko seur. kerralla neuvolassa sitten katotaan onko nostanut verta tarpeeksi. Ajattelin sitten ainakin uusia kuurin kun la ja synnytys lähestyy sillä esikon syntymä sai aikaan sen että veri laski 80 , ilman sen kummempaa syytä..
Se mehu kannattaa juoda tosiaan jääkaappikylmänä, ja mie ajoitin sen ottamisen sillä tavalla että heti ku sen otin join päälle mehua ja siittä sitten vähän ajan päästä söin jotain ettei vain vatsa oo täysin tyhjä kun sitä ottaa..ei tuu se pahaolo sitten. Onhan se vähän maultaan kuin rautanauloja jois..mutta se ei oo sitten kanskaan aiheuttanut vatsalle kovettumista /löystymistä mitä mulle nuo tabletit tekevät.

:flower: :flower: onnea sumppikselle ja gataalle rouviintumisen johdosta!!!! meille tulee 2 vuotta naimisissa oloa 22.7. ja rouvana olo on ollut ihan kivaa ;)
sumppikselle vielä että mie kanssa uskon että mie täällä listoilla pyörin silti viimisten joukossa :D sanoin miehellekkin että teen varmaan vauvan vasta hänen synttäripäiväkseen joita vietetään elokuun lopussa :LOL: :LOL:
kohdunsuullakaan kun ei ollut sitten tapahtunut ei mitään vaikka niin luulinkin :x

t-06 toivottavasti teillä neiti paranee pian :hug: on kamalaa kun lapset sairastuu ja itse pitäis saada kanssa levättyä mutta kun ei voi ku pitäis jaksaa paahtaa sata lasissa ja yrittää hoitaa sitä kipeää lasta.


tällasen rommaanin sitä pipsa nyt kirjoitteli...mukavaa perjantaita teille mammat..toivottavasti päivä olisi vähä turvotuksinen ja pömppömahainen kaikilla :hug: :D
pipsa ja tehotyttö rv 36!
 
ONNEA TULEVILLE MORSIAMMILLE
:hug: :flower: :flower:

täälläkin valvotaan aamuyöstä :kieh:

mulla on vanhin tyttö 20v,muutti marraskuussa omilleen,on käyny tällä viikolla joka päivä hoitamassa pikku-siskoa 1,5v mun apuna ja samalla auttaa kotihommissa.muuten pikku-neiti on hoidossa vielä kesäkuun,mut nyt ollu kotona ton räkätaudin takia.
sit on vielä pari poikaa 13v ja 11v,pojat tekee tosi laiskasti kotitöitä.
mut yleensä kesäisin kun ei ole kouluu komennan niitäkin enempi tekee.

meillä mies pitää alaislleen läksiäiset ja illala paistettiin sit pitsaa ja tehtiiin salaattia.
meillä miehellä ois työnsä puolesta kemuja vaikka joka viiko jos niin haluais osallistuu.
nyt vasinkin kun oli kuukauden kahden firman leivissä.
taitaa olla ny sit toinen kerta tän raskauden aikana kun käy saunaillassa.

varpajaisista joku kyseli,mies piti vimeksi ja varmaan piitää nytkin




:D

mua ei haittaa ,mies ei juo koskaan paljon.


meilläkin mies tunnusti et on kärttynen välillä kun jännittää tää synnytys,mut heti sen jälkeen on ilmapiiri parantunut (tämä on miehen toinen vauva) eli puhuminen kannattaa. :D

eilen liikuin sit ennätys määrän ja käytiin kaupassa ja sit vielä illalla noi paistot eikä vaavi tykäny huonoo.
taitaapi sit viityy lopuun asti :eek:

nyt aamupalalle vaikka paino onkin popsahtanut reippaasti ylöspäin :kieh:

senttu ja lotta rv36
 
Kiva kuulla, Ievaleena, et oltii kaipailtu. Yritin äkkiseltään lukea edellisiä sivuja7pinoja läpi mut niin on kovasti tullu tekstiä etten millään perässä pysy... Nyt aion kyllä lähes päivittäin taas käydä täällä ku ei enää stressiä koulusta!

Lasten ikiä kyseltii... Meillä vanhin poika täyttää syksyllä 11 vuotta, keskimmäinen täyttää elokuussa 5 ja nuorin poika täytti juuri 3 vuotta. Kyllä tuo vanhin auttaa pyydettäessä mut aiak lailla on kavereittensa kanssa ulkona päivät pitkät plus harrastukset päälle, joten ei kovin paljon kotona näy. Muutenki on oikee iahnne lapsi! Ei ole äidil valittamista ku keskiarvo todistuksessa oli 9,1. Eikä ole mikää nörtti tai lukutoukka, muuten vaa välkky =) Multa varmaan perittyä.... :LOL: Kilttikin on.

Mutta nyt hyvät naiset, mun käsi on taas siinä kunnossa etten pysty kirjottamaa, ärsyttävää! Palailen taas kunhan kotitöiltä ja lapsilta ehdin. Aurinkoista päivää kaikille! B)

Neleka 34+1
 
Huomenta!


Täytynee kokeilla seuraavaksi sitä mehua, kun nuo obsidanit tällä vauhdilla loppuu kohtsilleen.


Eka raskausarpi havaittu eilen! Peilistä sen näin, ei mies edellisiltana saunassa sanonu mitään. On tossa alavattalla, semmonen sininen (onneksi) parin sentin juomu. Toisaalta mulla näyttää olevan jalatkin täynnä sinisiä juomuja, mutta eiköhän ne oo tyyliin alkavia suonikohjuja tms.

Hassua kun suku kehuu,e ttä minä senkun hehkun, laihdun ja kaunistun ja voi kun ne näkis nää jalat :LOL:

Eilen hokasin myös lievän turvotuksen nilkoissa =)

Jännää.

Partsilla on kuivamassa kaks koneellista vauvapyykkiä, kaks ois vielä pesemättä. Sairaalakassi pitäs laittaa valmiiksi, unissani yöllä sitä jo muka kaipailin.

Eilisiltapäivästä iltaan asti supisteli oikein mukavasti. Mie olin hymy pyllyssä ja irvistelin siinä välissä.

Eilen alkoi äippäloma ja tänään ja huomenna olis parin tunnin työhukit. (lastenkutsut)

Semmosta ainakin tällä kertaa. ONNEA, onnittelun ansainneille!!

Minä oon yrittäny miehelle opettaa, että tulevaisuutta saa suunnitella pitkällekin, vaikka ei sitä koskaan tiedä tuleeko mitään tapahtumaan. Nyt tuo mies on alkanu puhumaan ensi vuoden kahdenkeskisestä lomasta Gardajärven rannalle Italiaan. On se niin kiva, eipähän ainakaan suunnittele häipyvänsä. Hää ei pidä kihlautumista ja naimisiinmenoa yhtään tärkeänä.

T: pörrö ja WandaNella 35+6






































 
Kesäkuuta! =)
Tulihan se "sateinen ja kolea" keli, jotta ehtii koneelle istua... Lukemassa olen kyllä käynyt, mutta ei oo muka kirjoitella kerennyt. Neuvolassa poikettiin viikko sitten (kylläpä aika rientää! :eek: ) ja kaikki ihan ok. Vauvan rumba/samba harjoitukset alkaa olla jo kivuliaita, mutta kaipa nämä kestää, kun ei muutakaan voi. :whistle: Juhannuksen jälkeen toivoisin syntyvän, mutta sen näkee sitten. (eli en usko itsekään).
Käveleminen ei enää suju, kun alkaa supistaa välittömästi, mutta pidemmät matkat sitten pyöräilään. Maha onneksi laskenut hyvin, eikä närästyksestä enää tietoakaan! Saa mutustaa grilliherkkuja ihan rauhassa :p
Ens viikolla lääkärinla, joten sit tiedetään tuo kohdunsuun tilannekin. Tosin kakkoseltakin oli pitkään jo vähän auki, eikä vaikuttanut mihinkään...
Mutta nyt tiskaamaan ja ruuanlaittoon...
Kauniita kesäpäiviä!
Passepartout 34+4
 

Yhteistyössä