HEINÄMAMMAT 2008 ~joulukuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Mut saa poistaa listalta. Vuoto alkoi jouluaattona. Ultra paljasti elottoman sikiön koon vastaavan viikkoja 7+5 vaikka raskauden kesto oli 11+3. Kohtu tyhjennettiin lääkkeellisesti eilen, joulupäivänä.

Nyt on takki tyhjä eikä itkusta tule loppua. Parempaa tuuria muille, me tullaan perässä sitten joskus kun tästä on toivuttu.


 
Hilistin 100% sympatiani puolellasi. Minäkin juuri nielaisin sen aloituslääkkeen, ylihuomenna ne 3 muuta ja sitten tää raskaus on lopullisesti ohi. Joulu on nyt onneksi takana, ei tarvitse yrittää näyttää iloiselta vaan voi keskittyä suremiseen.

Vielä tästä selvitään ja plussataan uudelleen...
 
RouvaSumppisuu
Hilistin ja Maire, :'( . Aina tuollaiset uutiset pysäyttää. Voimia molemmille!

HooWee, täälläkin vainoharhaisuus nostaa päätään...onnistuin kyllä välttämään niin kylmä- kuin lämminsavustetut kalat jouluna, mutta silliä oli sitten pakko maistaa. Oli niin jännän makuista, että kysyin, mistä kala oli ostettu ja se oli Virosta. No, samat kalathan tuossa Itämerellä uiskentelee, mutta jotenkin sain päähäni, että valmistuksessa/säilytyksessä on varmasti ollut jotain häikkää...aina pitää murehtia jostain.

Sumppis ja Lillis rv. 12+4
 
Hilistin ja Maire. :hug: Voimia kummallekkin!Kaikella on tarkoituksensa vaikka se tuntuu joskus niin epäreilulta.Itsellä kokemusta samasta kolme kertaa.Onneksi on tuo 9-vuotias pojanvintiö joten toivoa on.
Kylläpä himotti kylmäsavulohi,mutta en maistanut,haistelin etempää...Muuten tuli kyllä syötyä ihan sitä tehden,enemmän varmaan kuin viikossa yhteensä!!!Yhet ainoat housut sain survottua jalkaani tänään, siis jotka ei hirveästi purista ja mahankasvu/turvotus siis pelkästään syömisestä johtuvaa.
Käytiin miehen kanssa np-ultrassa 21.12.,ja isäntä halusi tulla välttämättä mukaan(otti töistä vapaata) jotta näkisi minkälainen pikkukaveri siellä masussa huiskii.Siellähän pikkuinen niin mahottomalla vauhilla pyöriskeli ettei meinannu kuvia saada täti otettua. :) .Ultra tehtiin alakautta ,mutta ei tuo isäntä ollut moksiskaan.tuijotteli vaan hymy korvissa ruutua.Kerrottiin sitten mummille ja ukille uutiset joululahjaksi ja hyvin iloisia olivat!Täytynee rueta köllöttelemään,kun edelleen maha on niin täysi kuin vaan voi olla!!!
Ievaliina ja pikkuinen 13+0
 
Moi vaan!

Täällä yksi onnellinen äiti, odotan toista lasta, ensimmäinen kohta kaksivuotias. Neuvolan laskettuaika 16.7, ultra on heti alkuvuodesta, joten sitten kuullaan muuttuuko mihinkään suuntaan...

Ensimmäistä odoteltiin vuosia, luultiin jo ettei meille lasta suoda... mutta yllätyimme suuresti kun tajusin olevani raskaana. Nyt sitten päätettiin yrittää toista kaveriksi ja reilun kolmen kuukauden yritys on tuottanut tuloksen. Odotellaan innolla ja jännittyneinä, toivotaan että kaikki sujuu hyvin. Monien vuosien toivomisen ja odotuksen jälkeen ei uskalla pitää itsestäänselvyytenä, vaikka ensimmäisen jälkeen mieli on luottavaisempi. Kun ei tiedä miksi aiemmin ei tärpännyt, mutta nyt kahdesti. Tutkimattomat on...

Niin ja synnyttämään mennään PHKS.
 
Joulu on nyt sitten vietetty, ja paluu arkeen alkamassa.

Ensiksikin voimia jälleen kerran menetyksen kokeneille :hug: . Ja uusille heinämammoille tervetuloa joukkoon mukaan odottamaan.

Meillä joulu meni ihan mukavasti. Ainut asia, josta voi jotain ikävää sanoa on se, että jouduttiin pakottavista syistä vaihtamaan poikien tavalliset patjat meille ja meidän bonnel-patjat pojille. Nyt ollaan kaksi yötä nukuttu Familonin tavallisilla, ja minun selkäsärky äityi jo ekan yön aikaan toden teolla päänsärkyineen kaikkineen. Viime yökin oli ikävä. Että osaa olla kovat patjat. Edes meidän paksu petari ei muuta tilannetta paremmaksi. Nyt ihan säälittää, että on tullut lapsia nukutettua noilla "kivillä".Ja pojat on nyt nauttineet pehmeistä unista bonneleilla ohuen petauspatjan kera. Luulin että se olisi epämukavaa, mutta eipä olekaan. Sanoinkin miehelle tänä aamuna, että minun on pakko lähteä viikonloppuna patjaostoksille. Mulla on se reumaperäinen sairaus vaivana, joten en uskalla selän kanssa pitkään leikkiä. Lääkityskin kun on nyt tauolla raskauden tiimoilta.

Jännä juttu, että kuvottava olo kulkee edelleen mukana, harvemmin kuin ennen, mutta yllättää aina tullessaan. Tulee ihan varoittamatta, eikä tiedä, mitä söisi että helpottaisi.

Huomenna on meillä se np-ultra, ja minua jännittää valtavasti. Mies tulee mukaan. Oli töissä ilmoittanut joutuvansa käymään sairaalassa. Sen tarkempaa syytä ei ollut kertonut. Tuntuu hyvältä, että isä tahtoo osallistua tähän raskauteen jo nyt, vaikka vauvamasu ei vielä mahdoton ole =) .

Täällä on puhuttu asunnoista. Itse asumme kolmiossa, joten kolmannen lapsen myötä ahdasta tulee olemaan, mutta olemme aikoneet pärjätä vielä jonkun aikaa, sillä tähän muutettiin vasta vuosi sitten. Sopu sijan antakoon!

Kultatiuku ja vauveli rv 12+1
 
tänään oli np ultra aamulla ja siellä se köllötti.Niskaturvotus 0,8 eli ihan ok.Vähän laiskasti vilkutti kun vähän tökkäsi muuten näytti ihan siltä että halusi olla rauhassa ja nukkua.
Oli kyllä ihana nähdä, että siellä sydän sykki,kun ei neuvolassa silloin viikko sitten ei saatu ääniä kuuluviin.
Hyviä vointeja kaikille!
oinas95 12+5
 
Heipat!

Surullia uutisia on taas tullut, anteeksi etten muista nimimerkkiä, mutta voimia jokatapauksessa!! :hug:

Ja tervetuloa taas uusillekin mukaan! Ja onnea jokaiselle joka on saanut ultrasta hyviä uutisia! :heart:

Joulu vietetty, eikä täällä sitten sen erikoisempaa olekaan. Olla köllötelty perheen kesken.
Mies yllätti eilen pohtimalla paljonko ultrat maksaa, ja tekeekö ne niitä kunnallisella puolella jos itse maksaa, vai mennäkkö ykstyiselle.. Mietitään nyt josko sitten mentäisiin rakenneultra teettämään yksityiselle, pitänee kysellä vaan hintoja. Jos kamalan kallista on, nii taitaa jäädä välistä, on tässä ollut tätä rahanmenoa ihan kiitettävästi ilmankin!

Vaan nyt tahtoo lapset katsoa joulupukin tuomia elokuvia, joten mentävä taas!

Räpätäti+papu rv11+1
 
Hilitin Pahoittelut surullisista uutisista :'(

Soitin juuri keskussairaalan äitipolille listeria-asian vuoksi ja sain lääkärin langanpäähän. Lääkäri kehotti ottamaan ihan rauhallisesti ja seuraavaan vointia. Jos tulee kuumetta ja suolisto-oireita, niin sitten syytä lähteä tarkístukseen sairaalaan. Kyselin myös, että jos käy huono tuuri ja bakteeri olisi tarttunut, niin millaiset mahdollisuudet siitä on selvitä (siis lähinnä sikiöllä). Tähän lääkäri ei osannut sanoa oikein mitään...sanoi ehkä vain minua rauhoittaakseen, että listeria ei ole niin vaarallinen kuitenkaan. No, tuo nyt ei paljoa auta koska netissä paljon negatiivisempaa tutkimustietoa bakteerin vaikutuksesta sikiöön.

HooWee 14+2
 
Kaikille keskenmenon kokeneille lämmin :hug: ja voimia jatkaa eteenpäin.

Onnea uusille tulokkaille :flower:

Täällä joulu meni rauhallisesti,poika vaan säikytteli hengitys vaikeuksillaan ja päivystykseen eivät ottaneet vaikka poika olis tarvinnu adrenaliiniä ja kortisonia turvotuksen laskemiseks mut saatiin kotilääkkeillä ja tupla annoksilla tilanne rauhotettua ja kylmähöyry koneella.

Perinteinen jouluähky jäi iteltä väliin kun ruokailu oli aika pientä ja suklaatkin sai olla melko rauhassa meikäläiseltä,mies raukka kärsii siitä ähkystä nyt miunkin puolesta...lapsille kun ei voi suklaata syöttää ni mies joutuu ihan pakosta syömään ne ihan ite ;)

Miulla olis huomenna np-ultra heti aamusta ja toivon todella ettei tarvis hirveesti odotella,varoittelivat kyllä että ajat ei välttämättä pie paikkaansa mut miulla on aamulla heti klo.9 ni luulis pääsevän ellei lääkärille tule sektioon menoa tai jotain muuta...

Äitee ja tuplat rv11
 
Uutena ilmoittaudun mukaan. Ihanaa odotella kesävauvaa =)

Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille. Kokemuksesta tiedän että se on rankkaa, mutta aika parantaa haavat.

Räpätädille ultrista: Olen käynyt edellisissä odotuksissa 3/4D-ultrissa ja toisella kertaa siellä tehtiin ns. rakenneultra vko:lla 18. Hintaa tuolla lystillä on aina ollut n. 150 euroa (kelan korvauksen jälkeen). Aika kallista, mutta sen arvoista kyllä. Meinaan tässäkin raskaudessa käydä, vaikka kunnallisen rakenneultrankin saan. Tuonne 4D-ultraan voisin mennä joskus 25 viikon tienoilla. Onko muita jotka ovat ajatelleet mennä?

Popo 12+5
 
Äitee2 Tulehan sitten heti raportoimaan mitä ultrassa näkyi! Meillä ultraus kesti kauan kun lääkäri joutui hakemalla hakemaan sikiöitä oikeaan asentoon. Välillä katsottiin vatsan päältä ja välillä alakautta. Sitten myös piti vähän pomppia lattialla jotta kaverit olisi liikkuneet parempiin asentoihin =)
 
RouvaSumppisuu
Tervetuloa kaikki uudet :flower: ! Tuo listahan on etusivulla, joten sieltä voi jokainen tarkistaa, että tiedot ovat oikein. Ja osalta puuttuu vielä laskettu aika, synnäri jne. eli ilmoitelkaa, jos haluatte ne mukaan.

:attn: Jos löytyy innokkaita, niin toki muutkin voivat päivitellä tuota listaa, tehdään varmaan tammikuulle taas uusi pino, joten jos halukkaita löytyy, niin tehdään vahdinvaihdos :D :attn: .

Äiteelle ja raksmaitaksille tsemppiä huomiseen ultraan! Muakin jännitti ihan hirveesti ennen ultrausta, mutta kyllä olo huojeni sekunnin tuhannesosassa kun näin liikkuvan sikiön ruudulla.

4D -ultrasta: en ole menossa. Kävin alkuraskauden ultrassa ja np- ja rakenneultran kunta kustantaa. Lisäksi pääsen ainakin n. rv. 36 ultraan synnytystapa-arvion vuoksi. Yksityinen gyne kirjoitti suosituksen, että ultrattaisiin rv. 32, 34 ja 36 (muistaakseni...joka tapauksessa kolme ultrausta loppuraskaudessa kahden viikon välein), jotta saadaan luotettava arvio vauvan koosta, mutta saa nähdä miten neuvolalääkäri/äitipkl siihen suhtautuu...taitaa olla aika utopiaa, että kunnallisella ultrattaisiin noin tiiviiseen tahtiin.

Galluppia: olettekos tehneet jo hankintoja vauvalle?
Meillä on paljon vaatteita ja tavaraa esikoisen jäljiltä, mutta vaunuasia mietityttää. Kun meillä on nyt Brion Kombit 2006 ja haluaisin päästä niistä eroon...on jotenkin raskaat nyt rataskäytössä. Tarkoituksena olisi hommata Emmaljungan tuplat ja sirommat rattaat tälle esikoiselle (vuoden vanha), mutta mietin lähinnä sitä, miten vauvan nukuttaminen ulkona noissa tuplissa onnistuu...kaipa niissä voi päikkäreitä ottaa siinä missä tavallisissa vaunuissakin. En viitsis säästää näitä Brioja vaan päikkärikäyttöön, ne kun on suht uudet niin on ihan hyvä jälleenmyyntiarvokin vielä. Jatkan pohtimista tässä kevään mittaan...eipä tässä mikään kiire vielä ole. Tällaiset menopelit olisi tarkoitus hankkia, jos vaan kukkaro antaa sen verran periksi: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=797&valikoimaid=1. Siinäkin ehkä yksi syy, miksi 4D -ultra jää väliin :whistle:...

Sumppis ja Lillis

 
Minä täällä terrorisoin palstaa, vaikka olen töissä ja töitäkin pitäisi tehdä...Kerroin juuri esimiehelle tuplaodotuksesta ja hän otti asian mielestäni ihan kivasti. Ainakin onnitteli =) Kysyi kyllä samalla että olenko tehnyt mitään suunnitelmiä äitiysloman ja hoitovapaan osalta, mutta en tietenkään osannut siihen mitään kommentoida. Sanoin vain että kunhan nyt saisi ensin lapsen maailmaan, niin katsotaan sitten. Eli nyt voi sitten heittää peittävät vaatteet nurkkaan ja alkaa esittelemään hiljaa pyöristyvää massua. Moni varmaan luulee aluksi että olen vain lihonnut B)

Sumppis En tiedä kuinka paljon aiot tuplarattaita käyttää, mutta moni on kommentoinut sitä että Emmaljungan tuplilla ei mahdu jokaisesta oviaukosta ja kaupan kassajonosta. Oran tuplarattaat on markkinoiden kapeimmat, joten ne on ainakin meidän harkinnassa kun tullaan tuplia käyttämään ainoina menopeleinä.

HooWee
 
Ilmoittaudun heinäkuisten odottajien listalle!
Ensimmäinen neuvola vasta reilu viikon päästä ja ultra samaten , joten la:sta ei vielä tarkempaa tietoa, mutta heinäkuun lopulle menee. Esikoistyttö täyttää 3 vuotta joten toista odotellaan. Olo on aivan kauhea, päätä särkee ja heikottaa/pyörryttää, mutta näin oli esikoisen odotuksenkin kanssa, en vaan muista missä vaiheessa olo kohentui..ilmoittelen taas ja käyn lukemassa teidän kommentteja

Terkuin kesämassu (rv 10)
 
halit kaikille kovia kokeneille :hug: :/

joulu oli ja meni, samoin sairasloma. Minä söin jouluna maistiaisen verran maksalaatikkoa :p sekä savustettua lohta :p :p minä luotan siihen että suomalaiset tuotteet on ihan turvallisia, ani harvoin noita listeria tapauksia kuitenkin on. Oman hoitotyö uran aikana en ole kertaakaan hoitanut listeria potilasta vaikka nytkin olen ihan vatsa kirran osastolla töissä missä nimenomaan kaikkia infektioita jne hoidetaan.

Maanantaina mennään miehen kanssa uuteen ultraan. Odotan kovasti sitä jo!
Maha turpoaa turpoamistaan, kuvotuskin on jäänyt jo unholaan.
vatsassa on uusia tuntemuksia, nipistelyä ja polttelua ja selkää särkee ajoittain.

terkut kaikille, jaksamista ja uskoa
=)

SmileX ja tuhisija 12+0
 
np ultrassa käyty ja yksi veijari vilkutteli masussa.Mahan päältä sai lääkäri katsottua ja kaikki oli hyvin.Hieman jäi perinnöllisyyshoitajan käytös kaihertamaan,pelotteli ties millä vammoilla ja tuntui olevan kovin varma.että vammainen lapsi on tulossa.Kirjoitti jopa varalta lähetteen istukkanäytteeseen.Liekö ollut haaveena päästä lääkikseen,kun niin asiantuntevasti pelotteli...No,mies oli vihainen ja minä itku kurkussa,mutta onneksi tosiaan kaikki oli hyvin.
http://keskustelu.kaksplus.fi/t912386,375#
:hug:
Halit ja voimia kaikille,joilla on ollut huonoja uutisia.
 
Sus soo
kaikki uudet heinäkuiset Typykänäiti, Raksmaitaks, Popo08 ja Kesämassu!

Joulu meni mukavasti. Kasvot finnien peitossa, josta kiitos juustoille ja suklaalle. Itse söin kaikkea mahdollista mitä joulupöydästä löytyy, siis ihan kaikki kalat ja tuorejuustotkin meni. Ekassa odotuksessa olin kyllä aikoinaan hysteerisen tarkka kaikesta syötävästä, mutta en jaksa enää olla. On sitä ennenkin kaikkea syöty ja ei tässä tämän hullumpia olla ;)

Nyt pakottamaan taas nuo lapset yöunille. Joululahjaleluilla leikki vaan maistuisi unen sijasta.

terkuin Sussoo (rv?... hitsit, mä en muista mitkä viikot mulla on meneillään...) :whistle:
 
Moikka... Joulut vietetty ja herkut syöty :p
Np-ultrassa käytiin tänään ja kaikki oli ok. 1,4mm oli tuo turvotus eli ihan ok. Muutenkin kaikki näytti olevan hyvin. Siellä se vaavi pomppi ja möyrysi ihan innoissaan =) Nyt sit odotteleen veriseulan tuloksia ettei tällä kertaa hälyttelis ne. pietetään peukkuja :)
Nyt ei juttu oikeen irtoa kun väsyttää niin älyttömästi. Koko päivä oltiin shoppailemassa niin ilmankos tuo väsyttää...
Hyvät yöt ja viikonvaihteet kaikille :wave:

Kojo ja möykkis 12+1
 

Yhteistyössä