+++ HEINÄKUUSSA PLUSSAAVAT, elokuuta suunnittelevat +++

Sunflower11
barbamama: Olikohan se sit davidin kasetti mil tuli se haamulainen/viivan paikka ja joku tikku seuraavana päivänä.
Mua kummastuttaa kun testannut olen ovistikuilla esim. illalla ni ihan blanco tai sit haalee viiva, mut ei yhtään tumma niinko aamulla.. outoa..
 
Sunflower: Mulla kävi myös noin yhdessä kierrossa kun testasin ovista myös illalla. Totesin, että illalla testaaminen on ihan turhaa. Mulla oli siis aamulla lähes plussa, illalla ihan hailakka haamu ja seuraavana aamuna plussa. Outoa :confused: Onko sulla siis se viiva aamuisin ihan yhtä vahva aina vain? Pitäiskö kuitenkin testata sitä raskautta vielä luotettavalla testillä? Sun historian huomioon ottaen voisi kuitenkin vielä tulla se ylläri ;)

Hanspili: Kiitos! Ehkä sulla oli ovis silloin ratsastaessa? Nyt vain varmistelupupuilut ja piinailemaan! b=)d
 
Barbamama35: Joo pitää olla yks luomukierto mutta sitten voi taas jatkaa. Mä en jaksa edes tota yhtä kiertoa ilman mitään apuja, nyt kun on sen järeimmänki avun jo huonoks havainnu:stick: No mutta ei tässä nyt mikään auta. Pitää yrittää vaan jostain ammentaa sitä jaksamista ja yrittää nähdä hyviä asioita niiden huonojen läpi...Se on ainakin ihan varma että jos ei jaksa yrittää, ei voi mitään saadakaan ja mä aion tahkota sen voimilla tän loppuvuoden. Aion kyllä oikeuttaa itselleni tehdä asiat just niin ku haluan, eli en aio väkisin osallistua mihinkään esim.juhliin mihin en halua, tai tehdä mitään mihin ei voimat riitä. Kyllä sitä sitte taas ehtii kun ja jos asiat lutviutuu jossain vaiheessa. Hammasta purren vaan!!:wave:
 
Sunflower11
Barbamama: johtuiskohan se sit kun kuitenkin juo täs päivisin paljon, verrattuna esim. talvikuukausiin kun sain illalla myös vahvaa viivaa, ellen vahvempaa ovista testatessa.
Tekis kyllä toisaalta mieli sitä raskaustestiä tehdä, mut mut :D Uskollisesti testaan ovistestillä, josko se joskus katoaa niin näkee koska ovis.. :D tai jos ei katoa niin kai se joutuu joskus r-testitä tehdä :)
 
LepikonHeta
Kertokaas kokeneemmat ovistikkuilijat, kun ajattelin ostaa Pregchekin ovistikkuja. Niin.... voiko testata aamun eka virtsasta? Kun se olisi käytännöllisin plus että juon päivällä sisätyön vuoksi niin paljon nestettä ja teen päivätyötä osastolla, joten tuo testailu työaikana hankalaa...
 
Jensar ja Barbamama Ymmärrän hyvin noi pohdinnat. Koko elämä pyörii yhden asian ympärillä. Jensar, ajattelet fiksusti, kun teet niin kuin on itsellesi paras. Jätä vaan hyvillä mielin kaikki "turha" pois. Itsekäskin saa olla.

Aina kun puhutaan, että hoidot on raskaita, niin en tiedä mitä sillä oikein ensisijaisesti tarkoitetaan. Onko se sitä, että
1) hormonit sekoittavat kropan ja pään
2) joutuu sietämään epävarmuutta ja pettymyksiä
3) joutuu aikatauluttamaan elämää kuukautiskierron mukaan
4) joutuu miettimään raha-asioita uudella tavlla (hoitojen hinnat)
5) seksi muuttuu helposti suoritukseksi
6) kaiken em. aiheuttama kitka parisuhteessa
7) kavereiden ja tuttujen vauvaonnen seuraaminen
8) Sukulaisten, tuttujen ja tuntemattomien utelut

...ehkä kaikki noi yhteensä tekee hoidoista raskaita. Eikä se, kuinka korkealta tippuu, vaan kuinka syvälle putoaa, se on se pahin. :(

Toivon sydämeni pohjasta jaksamista hoitoihin ja sitä, että muistaisi elää myös niiden aikana "normaalia" elämää.

Mullekin juuri yksi sanoi, kun näki meidän esikoisen, että "sitten vaan toista tekemään". Niinpä. Tekemään. Olin ehkä vähän tahditon minäkin, kun sanoin suoraan että "yritetty on nyt 1,5 vuotta". Mitäs kysyi. :kieh:

Nöyryyttä tämä pitkä yrittäminen on opettanut, samalla se on tuonut mukanaan tietysti kasan katkeruutta ja kateutta. Mulla nämä tunteet ei ole vielä haihtunut mihinkään. Vie varmaan aikansa, sen verran iso asia tämä on ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
LepikonHeta, mä oon ovisplussat saanu aamupissasta, en ois muutoin jaksanu testaillakaan, nyt tosin illalla välillä, mut aina en saa illalla vahvaa viivaa vaikka aamusin saa, varmaan sen takia ku juo paljon ja käy useammin pissalla jne.

Bla-blalle halit ja tsempit! Ja onnea odotukseen :)
 
Bla-Bla: Mä voisin omalta osaltani yhtyä tuohon kirjoittamaasi, mä koin raskaimpana nämä noista sun listauksista:

-joutuu sietämään epävarmuutta ja pettymyksiä
-joutuu pohtimaan raha-asioita ja punnitsemaan tärkeysjärjestyksiä
-lähipiirin vauvaonni
-em. aiheuttama kitka parisuhteeseen, mieskin varmaan tuntee itsensä riittämättömäksi
-hoito toi yllättäviä uutisia hedelmällisyydestä mihin ei oltu varauduttu

Positiivista varsinaisessa hoidossa oli:

-Mun hoidossa ei tarvinnut seurata kiertoa kunhan muisti lääkkeet ottaa
-hyvä mieli kun jotain konkreettista tapahtuu, vahva usko hoidon onnistumiseen
-kierto oli lyhyempi kuin normaalisti

Ja mä voin kyllä myöntää että putosin tosi korkeelta tosi syvälle. Mutta voisi olla asiat pahemminkin eli ei missään nimessä saa takertua huonoimpiin asioihin vaan yrittää nähdä sitä hyvää myös. Meillä onneks oli hyvääkin, kun miehen sperma kuitenkin osoittautui hyväksi ja kuitenkin saatiin yksi hyvältä vaikuttava alkio joka saatiin siirrettyä:heart: nyt tietty surettaa kun se parasta aikaa vuotaa pois mutta asialle ei mitään voi:(
 
Heippa :wave:

Bla-bla: Suuret onnittelut ihanasta testituloksesta! :heart: Ja viikkojenkin suhteen vaikuttaa tuo tulos tosi hyvältä, hyvin on hormoonit sulla nousseet! =)

LepikonHeta: Mä olen useimmiten aamupissasta testannu ovista. Ja Pregcheckeissä lukeekin, että voi testata mihin vuorokauden aikaan tahansa (samoin kuin digeissä) :) Muissa ovistesteissä taitaakin lukea, että pitäs testata klo 10-20 välillä... Oon kyllä huomannu, että päiväpissasta testattuna saa vahvempia viivoja, mutta kyllä tuo aamupissasta testaaminenkin toimii, jos ei illalla ennen nukkumaanmenoa juo paljoa. Oviksenmetsästysonnea! :D

Omaa napaa... Mulla on ollu kokoajan ihan hirveä pelko persuksissa. Kamalaa olla paniikissa ja pelätä pahinta 24/7 : / Voi kun sitä osais vähän relata... Kuvitelkaa, että mä olen niin pöljä, että pelkään, että jos alan nyt tästä plussasta iloitsemaan, niin se otetaan kostoks multa pois. Ei herranjumala... :ashamed: Täytyy vissiin varata varhaisultran lisäksi aika myös yläpään tutkimiseen :D

No mutta tän aamun testi antoi vähän helpotuksen aihetta (eikä mitään vuotojakaan ole enää ollut). Huh! =) Ihanaa :heart: Nyt siis oviksen mukaan rv 5+0, mutta menkkojen mukaan 5+1 :)



HIRMUISESTI PLUSSATUULIA KAIKILLE!!! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maira
Jensar: Olen todella pahoillani :hug: Sinulla on ihailtava asenne, kun jaksat katsoa eteenpäin ja uskoa tulevaan tuon suuren pettymyksen keskellä :hug: Mutta se on kyllä aivan totta, että mahdollisuudet seuraavassa hoidossa ovat varmasti hyvät, kun kuitenkin yksi alkio jo tässä ekassakin hedelmöittyi. Voimia :hug:
 
Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim - Lääketieteellinen aikakauskirja Duodecim

Tuollasen sivun löysin, kattavasti tietoa lapsettomuustutkimuksista ja -hoidoista, ja koska sivut on tarkoitettu enempikin sille hoitavalle osapuolella, on tieto monipuolisempaa kuin muu mitä oon löytänyt aiheesta. Esim en tienny että jos syynä on selittämätön lapsettomuus, ei hoitoja yleensä aloiteta ennen kahden vuoden täyttymistä, kun on hyvät mahdollisuudet luomuraskauteen. Yksi lääkäri sanoi aiemmin et vuoden kohdalla aloitetaan tutkimukset, ei hoidot. Että saas nähä, varmaan lääkäri/polikohtaisiakin juttuja mutta mulle ainakin olis kova paikka jos käsketään kotiin yrittämään luomusti, kun on jo ylittäny vuoden rajapyykin..

Amalian kuulumisia odotellaan.. Toivottavasti lääkärikäynti sujui hyvin!
 
SiSa: Ihanaa! :heart: Onnea hienoista tuloksista! :flower: Koita antaa sen ilon tulla ja vallata mielesi. Ei se vähennä yhtään keskenmenon tuskaa, jos ei ole iloinnut raskaudesta. Surullista se on joka tapauksessa. Ainakin ehtii olla vähän aikaa onnellinen, jos niin ikävästi käy. Enkä oikein usko, että niin enää käy. Nuo tulokset ovat jo niin vahvat =) Eikös ne aiemmat keskenmenot ole tapahtuneet ihan alussa? Viikon päästä ultrassa voisi jo näkyä sydämensyke. Oih! Ajattele! Aivan ihanaa! :heart:

Jensar: Tuo on tosi hyvä juttu, että alat jo löytää niitä positiivisia puolia. Se helpottaa kummasti tuskaa. Mulla on tapana miettiä joka kerta pahimman tätipettymyksen jälkeen hyviä puolia siitä, ettei vielä tärpännyt. Mietin taloudellista tilannetta, työkuvioita, reissuja ym. ym. Aina on jotain mistä löytää niitä hyviä puolia vaikka se tietysti pettymys onkin. Positiiviset asiat kuitenkin hieman hämäävät mieltä ja auttavat jaksamaan eteenpäin. Välillä täytyy tietysti purkaa sitä kiukkua ja turhautumista. Mulla oli eilen sellainen päivä. Olin aamusta asti pahalla päällä ja se valitettavasti näkyi ja kuului... :ashamed:

MinyMom: Nuo on varmaan hyvinkin tapauskohtaisia. Tuossa jutussa on toisaalta painotettu myös, että parin toiveita kuunnellaan ja puhutaan kuinka raskasta lapsettomuus on. Yleisesti on mielestäni tiedossa se yhden vuoden raja minkä jälkeen aloitetaan tutkimukset. Kyllähän siinä menee aikaa (varsinkin kunnallisella) ennen kuin tutkimukset on tehty, tulokset käyty läpi ja kevyemmät hoidot tehty. Useimmiten taidetaan lähteä liikkeelle naisen hormonihoidoilla, jos syytä ei löydy. Näin meilläkin.

Koita vaan tsempata itsesi siihen, että olette yrittäneet jo riittävän pitkään luomusti. Kyllä siellä lääkärissä voi myös sanoa oman mielipiteensä ja vaatia hoitoon pääsyä, jos vastaan tulee nuiva lääkäri. Ihmisiä ne lääkäritkin ovat eikä heidän sanansa ole laki ;) Tsemppiä!

Omaa napaa... Meille tuli kutsu kunnalliselle lapsettomuushoitoihin (tai siis sille ekalle käynnille missä käydään läpi meidän tilanne ja suunnitellaan hoidot). Se on jo syyskuussa. Käydään vielä ennen sitä molemmat verikokeissa ja täytetään esitietolomakkeet. Saapi nähdä miten asiat etenevät. Vähän pelottaa, mutta toisaalta taas nousee toivo, että olisin raskaana jo tämän vuoden puolella =)
 
Plussaonnitteluita ja vauvaliimaa! :flower: Onpa ihana lukea tuollaisia uutisia! :)

Ihan pikaisesti pääsin nyt taas vain pistäytymään, kun tekemistä on enemmän kuin ehtii tehdä. Töitäkin sain keikkaluontoisesti ainakin viisi vuoroa, joten pitkästymään en ehdi. Välillä on kyllä tänne ikävä, mutta nyt ei oikein aika ja keskittyminen riitä. Koitan silti välillä piipahtaa lukemassa kuulumiset ja kertomassa väliaikatietoja. Olette mielessäni.

Itselläni on tilanne se, että testi näyttää negaa tuntemuksista huolimatta. Ovis on varmaankin ollut myöhemmin, ehkä jopa viikon verran. Oli tarkoitus testailla vasta alkuviikosta uudestaan, mutta dippasin liuskan jo tänään aamulla. Kohdun seudulla on tuntunut niin paljon juilintoja ja jopa repäisykipuja, nännit ovat arat ja muniksissa kipuilee. Nyt sitten odottelen taas muutaman päivän alkaako vuoto. Olisihan se ollut ihme, jos olisi oppikirjan mukaisesti ovis tullut taukokierrossa, kun ei lääkkeilläkään saatu aikaistettua. Luultavasti kuitenkin kierto pysyy kohtuumittaisena, sillä lämmöt ovat pysytelleet 37 asteessa eli ovis on tapahtunut.

Mieli on ihan hyvä. Nyt on miehen vuoro käsitellä pettymystä ja muita raskautumisen viipymiseen liittyviä tunteita. Oikeastaan onkin hyvä, että olen itse tällä hetkellä vahvoilla, sillä toisen täytyy saada puoliso nostettua pahan mielen suosta. On ollut myös helpotus huomata, että miestäkin asia vaivaa. Hänellä kun kesti aikansa ennen kuin tämä tilanne alkoi tuntua pahalta. Minähän koen kaiken myös fyysisesti ja henkinen puoli tulee siinä käsi kädessä, joten olen ymmärtänyt miestä. Silti on nyt helpompi olla, kun tietää tilanteen kipeyden olevan yhteinen asia.

Plussatuulta! :kiss:
 
Tänään dpo 9 tehty nega tosi herkällä testillä (Gravidan) eli se siitä taas... Pettymys oli kova, mutta minkäs teet. Jatkan vielä Lugeilla ensi viikon loppupuolelle ihan varmuuden vuoksi vaikka olen lähes varma, etten ole raskaana. Sitten teen varmistelutestin ja lopetan Luget.

Siitä alkaakin sitten neljäs ja toistaiseksi viimeinen Clomi + Luge kierto. Usko raskautumiseen on aika nollilla. Mietittiin miehen kanssa, että pitäisikö kokeilla syksyllä tilanteen nollausta ehkäisypillereillä ja sitten uutta alkua vuodenvaihteessa IVF hoidoilla. Tämä siksi, että raskauduin viimeksi heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Luin jostain, että silloin hormonit toimivat "yliteholla", kun keho hakee tasapainoa ehkäisyn jälkeen. Ollaan siis näin epätoivoisessa pisteessä... :ashamed:

No katsotaan nyt ensin ainakin se viimeinen Clomi kierto ja sen jälkeen yksi luomukierto. Sitten ollaankin jo tosi lähellä sitä ensimmäistä käyntiä kunnallisella lapsettomuusklinikalla. Mieli voi siis muuttua vielä sata kertaa ennen sitä ;)
 
Barbamama35: tsemppiä:hug: Toisaalta kiinnittyminenkin voisi tapahtua vasta siinä DPO10 myöhäisimmillään, eli näkyisi herkällä siinä tapauksessa vasta DPO12-13?? Testaa uudestaan vielä, toivoa on kunnes täti tulee!!:p Mullakin mieli vaihtelee jatkosta harva se päivä, pillereitä mä en pystyisi syömään kyllä kirveelläkään, sen verran kuitenkin uskon että jospa se ihme voisi siltikin tapahtua...Tosin pillereissä on se hyvä puoli että ne mahdollistaa sen hoidon sitte ihan millon vaan jos pitkällä kaavalla menee. Varotan vaan että koska se IVF ei sekään tuo varmuudella sitä haluttua tulosta, ei kannata tähdätä vaan siihen vaan yrittäkää jaksaa yrittää myös luomuna/apukeinoilla. Voin kokemuksesta sanoa että kun latasin kaiken siihen viimeisimpään ja se ei tuottanut mitään, on takki aivan tyhjä. Pitäisi alottaa lähtöruudusta taas eli luomusta vaikka ei rankinkaan tuonut mitään. Ei siis ole toivo kovin korkealla, mutta yritän uskoa siihen ihmeeseen.

Jasuliini82: Toivottavasti haamu vahvistuu!!

ON: Mun piti saada aika siihen aukioloon nyt tällä viikolla kp9. Yllättäen sanoivat klinikalla että punktion tehnyt lääkäri on kirjottanut raporttiin että munatorvi on auki. En saanut siis aikaa vaan vaativat konsultaatiota vielä lääkäriltä koska hoitajan mielestä tuo ei nyt kannata. Miten voi olla mahdollista että on nähty että tuuba auki, ilman varjoainetta...????:O Olisin halunnut tehdä tuon tutkimuksen nyt kun kierto menee joka tapauksessa "hukkaan" kun ei ole mitään apuja. Hoitokierrossa tuota toimenpidettä ei tehdä koska se voi heikentää kiinnittymistä kun kohtuun voi jäädä pieni määrä nestettä. Ja jälkitarkastusaika on vasta kolmen viikon päästä eli silloinkin on liian myöhäistä jo. Vähän ärsyttää :mad:
 
Onnea haamusta, Jasuliini! Toivottavasti vahvistuu. =)

Barbamamalle ja Jensarille voimia. :hug: Toivon teille niin kovasti sitä plussaa. Ja voihan Barbamaman testiin vielä viiva ilmestyäkin, toivotaan näin!

ON: eipä ole raportoitavaa suuntaan tai toiseen vielä. Ollaan siinä tylsässä odotustilassa, ja yritän jo kovasti laittaa toivoni ensi kiertoon, koska luulen kuitenkin, että ovistesteistä huolimatta teimme talletukset liian aikaisin... ja oikeaan aikaan olin reissussa, eli se siitä sitten. Se plussana pitämäni testi ei ehkä siis ollutkaan plussa, vaan olisi vielä vahvistunut siitä, ja tämän päättelen limoista, jotka tulivat vasta muutama päivä sen jälkeen. Tiedä sitten, mutta enpä uskalla toivoa liikoja.
 

Yhteistyössä