En kuulu FB-ryhmään, mut en vaan jotenkin ehdi tai saa aikaiseksi kirjoitella tänne useammin...
Meillä oli lauantaina
ristiäiset. Kaikki meni hyvin, vaikkakin pappi myöhästyi puoli tuntia ja oli muutenkin jotenkin aika pihalla
No, kastetilaisuus saatiin kuitenkin pidettyä ja tyttö sai nimen. Päästiin miehen kanssa todella helpolla ristiäisten suhteen, äitini ja anoppini ilmoittivat hoitavansa kaikki järjestelyt. He tilasivat ruoat pitopalvelusta ja laittoivat kaiken valmiiksi + hoitivat kahvipöytää.. Meidän piti vaan laittaa perhe valmiiksi ja ilmeistyä paikalle, se oli ihana lahja heiltä
Tyttö oli hyvin rauhallinen koko päivän.
Manducakeskustelu nauratti
Meillä on tuo ihmelaite
Mutta aika vähän ollaan vielä käytetty tähän mennessä. Uskon, että tulee olemaan meille hyödyllinen, tyttö on viihtynyt siinä hyvin. Säätöjen kanssa saa vielä pähkäillä... Olen vakoillut kaupungilla Manducaa käyttäviltä, miten vauvaansa siinä pitävät
Kuten joku muukin mainitsi, varsinkin kun tytölle tulee lisää ikää, tulemme varmasti käyttämään Manducaa paljon reissuissa. Nyt on suunnitteilla ensimmäinen ulkomaanreissu ensi keväälle.
Pukemisesta vaunuihin,, itse olen laittanut tytön ihan bodyssa ja potkareissa vaunuihin, koska makuupussi ja pehmeä kantokoppa ovat tosi lämpimät. Kun pistin hattua ym. päälle, tyttö oli ihan hikinen vaunuissa.
Muutenkin vaikuttaa aika kuumaveriseltä tämä vauva.
Päiväunet vaihtelee täällä jonkin verran, mutta yleensä tyttö aloittaa yöunensa vasta 23-24 aikaan (viiden havahtumisen ja uudelleennukuttamisen jälkeen), joten jatkaa yöunia pitkälle aamupäivään. Aamupesut kun tehdään, jatkaa yleensä syötyään vielä unia muutaman tunnin, heräilee vasta 11-12 aikaan.. On vähän aikaa hereillä, syö pariin otteeseen ja sitten nukkuu vielä päivällä pitkän pätkän, 2-3 h. Iltapäivästä/alkuillasta eteenpäin ottaa sitten vaan lyhyempiä unia tai ihan pieniä 15 minuutin torkkuja. On myös päiviä, jolloin ei nuku juuri lainkaan, mutta ottaa tämän kyllä sit takaisin seuraavana päivänä nukkumalla melkein koko ajan. Aamupäivät on siis äidin omaa aikaa kun isoveli on koulussa, teen kotihommia ja olen vaan
Masuvaivat tuntuvat täällä helpottaneen, tyttö täyttää huomenna 2 kk. Aloimme myös perjantaina antaa hänelle Rela-tippoja, tuntuvat auttavan. Omista syömisistä olen todennut erehdyksen kautta, että ehdottomalla kieltolistalla ovat mansikka, paprika, sipuli, omena, suklaa... Tyttö reagoi ihan selvästi noihin.
Imetys sujuu ihan kivasti, paitsi että iltaisin edelleen tuntuu täälläkin välillä että tyttö lutkuttaa tyhjiä tissejä, varsinkin silloin kun on hereillä koko illan. Mutta ei ole vaikuttanut hirveän nälkäiseltä tai tyytymättömältä toistaiseksi, syö vaan vähän väliä.
PossuRulla, mullakin on Tuttelia kaapissa ihan henkisenä tukena
On tää imetys kyllä välillä... vähemmän ihanaa
Mutta kaks kuukautta takana, eiköhän tän urakan jaksa loppuun. Tyttö on ihan tissiriippuvainen, viihtyy kyllä isin kanssa pari tuntia kahdestaan, syö pullostakin pumpattua maitoa max. 60 ml, mut sit alkaa ilmoitella että tissiä tänne ja äkäseen
Mutta olen siis päässyt esim. kaupoille tai salille hetkeksi yksin, ja se tekee kyllä hyvää.
Tapaamisessa olen mukana, jos päivä vaan meille sopii
Sello käy, joudun vaihtamaan junaa Pasilassa, mut täältä pääsee nopeasti kahdella junalla Leppävaaraan.
Mulla on
mieliala välillä vähän alavireinen.. Mut kaipa se kuuluu asiaan. Sillä tavalla erilasta tämä vauva-aika kuin esikoisella, että mies ei pysty niin paljon osallistumaan. Esikoinen siis söi alusta asti myös pullosta, joten mies pystyi hoitamaan syöttöjä. Nyt esim. iltanukutusrumba on aina mun harteilla, koska siihen tarvitaan tissi
Tyttö saattaa väsyneenä torkahdella pari-kolme tuntia, mut havahtuu aina ja on jotenkin ihan ylikierroksilla, vaikea saada lopullisesti nukahtamaan. Nämä yönukutukset koen raskaimpana tällä hetkellä. Illalla ei ole omaa aikaa, että vois katsoa leffaa tms., koska tyttö tosiaan aloittaa yöunet yleensä vasta lähempänä puoltayötä.
Mies kyllä yrittää auttaa, antaa nukkua aamulla pitkään ja usuttaa päiväunille sekä hetkeksi sinne salille tms. Nyt hän on huomenna lähdössä jokavuotiselle "kalastus"reissulle ja palaa sunnuntaina, en ole tästä kauhean innoissani... Vaikka tosiaan kerran vuodessa on vaan tuollaisen pätkän poissa, niin nyt ei huvittaisi jäädä yksin neljäksi päiväksi.
Tulipas tekstiä, ei tätä kukaan varmaan jaksa edes lukea...
Mayinga & tyttö, huomenna tasan 2 kk