*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Uskaltautuisinkohan minäkin mukaan... Tänään plussasin, ja en meinaa millään usko tätä todeksi...Vähän väliä käyn kyttään testiä...Eka kerrasta tärppäs...Tää ei oo totta!!! Kolmas rakkaus-pakkaus ois tulossa LA 29.7 ja K-PKS ois synnäri jos sinne asti päästään... Olo on kovin tutun oloinen, joten ilman testiäkin tunnistin tän väsymyksen, etovan olon ja mahan väännöt... <3

minttu-82 5+0
 
A-H
Minttu-Maaria75 :hug:

Niisku-Rouva tänä kesänä vasta sain ekaa kertaa maistaa omia tomaatteja, kun eivät koskaan ole ehtineet kypsyä. Tänäkin kesänä vain muutama tomaatti, kun eivät ehtineet kypsyä. Nyt olen siis ajoissa liikkeellä, kun lukeehan niissä siemenpaketeissakin se, että joskus helmikuussa voi alkaa esikasvattaa.

Eilen oksennettu jälleen koko päivä! Illalla sain juotua vähän mehua ja sain alas yhden kurkkupäällysteisen sämpylän, kun makasin sohvalla ja tunnin niitä "nautiskelin".

Tänään olisi sitten teatteripäivä. Siskoni kanssa menemme katsomaan Jyväskylän kaupunginteatteriin My fair lady musikaalia. Toivotaan, että en siellä oksenna, tai että oksennus tulisi edes väliajalla...

Mukavaa viikonloppua kaikille ja täältä isot tsempit muillekin pahoinvoiville! :)

A-H 8+4
 
Minttu-Maaria75 Voi ei :'( Sä olit vielä ketjun pisimmällä olevia. Mikään ei oo siis varmaa vaikka on ultrassa käynyt :( Otan osaa, varsinkin kun sulle on jo suruja sattunut! On se niin vääriin :hug:

Viululle kans osaanottoni! Todella ikävää, voimia sulle! :hug:
 
jadal
Minttu-Maaria ja Viulu :hug: :'(

täällä ilmaantui ensimmäiset ällötykset eilen :x Miehen kanssa käytiin kaupassa illalla, ja siinä Prisman yhteydessä on Hese ja Pizza Puffa. Niin se käry, hyi että kun se teki pahaa :x vedin takin kaulusta naamalle ja pidin nenästä kiinni, ettei lennä laatta. Miestä hävetti, kuulema olin aika tyhmän näköinen :rolleyes:

Ja oikein ärsytti, kun eilen annoin itselle luvan herkutella, ja haettiin grilliltä maailman parhaat hampparit. Niin ei se maistunut hyvälle. Kyllä sen nälkäänsä söi, mutta pahalta se haisi ja maistuikin ällölle :'( ;)

Ja aamupala tökkii, väkisin joutuu tunkemaan nielusta alas. ainoostaan salaatin lehdet ois uponneet.

jadal rv 5+1
 
Taas huonoja uutisia. :'( Osanotto kaikille surun kohdanneille ja epävarmuudessa eläville.
Toivottavasti huonot uutiset loppuisi jo. :|

Täällä kerrottiin eilen lapsille tulossa olevasta vauvasta. Ei osannut kyllä yhtään ennalta arvata mikä on vastaanotto, sillä vasta tälle vuodelle olen tyttöjen isästä eronnut ja nyt siis uudelle miehelle vauvaa odotan. Tytöt kuiten yllättivät iloisesti. Miettivät vain minkälainen pikkuinen sieltä tulee, esikoinen toivoo ettei ihan kauhukakara tulis. =)

Mies on onnesta soikea, paljon konkreettisemmaksihan tämä odotus muuttui kun näki pikkuisen sydämen lyövän ja sai ultrakuvan mukaan. Yhtään en osannut odottaa että ultralla katsotaan eli se oli mitä ihanin yllätys.

Hellun martta ja Pähkinä

 
Harvoin pinossa käyn ja kun käyn niin aina on näitä suru-uutisia. :( Pahoittelut kaikille surun kanssa painiville.

ON. neuvolassa käyty, siellä kaikki ok. Eka ultra olisi 14.12 ja jännityksellä odotan.

Bree 9+4
 
Halauksia ja ajatuksia kaikille jotka ovat pikkuisen matkasta menettäneet. :hug:

Onneksi työviikko on taas hetkeksi takana, joten saa nukkua taas viikonlopun. Meillä varmaan jää joulu väistä kun äiti on "vähän" väsynyt : / No ei, kaipa se sieltä tulee joka tapauksessa.
Olo vaan on niin naatti, että jos ei olis pakko tehdä mitään niin varmaan vain nukkuisin ja nukkuisin ja välillä söisin jotain mitä juuri sillä hetkellä kykenisi alas laittamaan. huh huh!

Meillä pantataan lapsille ja kaikille muillekin kertomista viimeiseen asti. Näkevät sitten joskus...
Lapset joutuivat viimeksi katsomaan vierestä omaa riutumistani kivuissa ja uskon ajan olleen todella rankkaa myös heille, kun koskaan ei tiennyt onko äiti kotona vai sairaalassa ja missä kunnossa. Ja sitä odotettua pikkusiskoa kun ei sitten koskaan kotiin asti tullutkaan.
Mies ja hänen hyvä ystävänsä olivat tukenani viimeksi, moni muu poistui taka-alalle, joka oli mielestäni vielä satuttavampaa, joten uskoisin heidän tukensa riittävän tälläkin kertaa.

Puhetta on ollut koirista, meiltä löytyvät sekarotuinen, kääpiövillakoira ja novascotiannoutaja.

Ja ai että mä olin onnellinen kun luin että joku muukin lämmittää talonsa puilla, meitä kun aina pidetään ihan hulluina kun kuulevat että talo lämpeää alakerran osalta vain puilla. Tosin jos nyt tulee luvattu tosi kylmä talvi, niin tarvinnee keksiä jotain muutakin lisäksi, muuten voi olla kämpässä kylmä työpäivän jälkeen...:whistle:

Jaahans, nyt mä lähden anopille syömään, vointeja kaikille!
 
voimia teille surun kohdanneille!!! :hug:

).( Kävin eilen "juhlimassa" hyvää ultratulostani paikallisessa tanssibaarissa. Join sellasia ihania alkoholittomia drinkkejä (ne oli muuten oikeasti paremman makusia kun alkoholilliset) ja voi kun meillä oli hauskaa vaikka paikka oli aivan tupaten täynnä ihmisiä! Ettei sinne oikein meinannut mahtua. Vielä piti jäädä suusta sitten kiinni yötämyöten ja ennen kun pääsin nukkumaan niin kellokin lähenteli jo aamuyötä... Nyt vähän väsyttää, mutta oli se sen arvosta. Ja mä oon vaan niiiiiiiiin iloinen ihminen :)
kukkis ja tossavainen 6+
 
Keräsin rohkeutta ja nyt haluaisin liittyä joukkoonne, viikolla 5+6, kakkosta odotellaan ja TYKS:ssä synnytellään!

Pahoitteluni surullisia uutisia saaneille :( Itselläkin vielä epävarmuus jäytää kovasti mieltä. Oireet ovat vähäisemmät kuin ens.raskaudessa ja pelottaa, että onko siellä ketään. Eka nla 15.12 ja ultra vasta tammikuun puolessa välissä, huoh tätä odottelua.

Ihanaa kun täällä on niin aktiivista keskustelua! Oon vähän aikaa taustaillut ja huomasin, että täällä on ainakin seuraavat "tiimit", joihin voisin liittyä:

- kestovaippailijat (esikolla käytössä 3kk ->, nyt ois tarkoitus aloittaa heti)
- puilla lämmittäjät (Hyrr....)
- mahd. raskausdiabeetikot (esikosta oli ruokavaliohoitoinen)

Nyt vielä hetkeksi rentoutumaan, ennen kuin poju herää päikkäreiltään...

Pihlamaria 5+6
 
Suru-uutisia on aika raskas lukea... Voimia ja :hug: surun kohdanneille.

:) Meilläkin talon alakerta lämpiää puilla, kaksi pönttöuunia ja puuhella tässä on. Juuri on puuhellalla keittokin kiehumassa, eli kätevää on, kun ruokakin samalla valmistuu =) Yläkerrassakin ois sellanen takka, mut ei oo sinne jaksettu puita kantaa. Ilmalämpöpumppu talossa on, ylä- ja alakerrassa omat yksikkönsä ja sillä enimmäkseen tuo yläkerta lämpiää. Jos oikein kovia pakkasia tulee, niin kai sitä joutuu ylöskin puita kantaa, tai sit ollaan laiskoja ja laitetaan sähköpatterit siel päälle....
Asutaan aika vanhanaikaisesti, pelkkä ulkosaunakin meillä on, missä vesi lämmitetään padassa. Suihku sentään löytyy sisältä ;) On pari kertaa viikossa lämmitetty tuo ulkosauna sitkeesti läpi talvenkin ja on se vaan niin tunnelmallinen ja löyöytkin on ihan omaa luokkaansa :)

Loputon remonttiprojekti myöskin pikkuhiljaa aina jatkuu, kun inspistä löytyy... Eilen innostuin eteisen maalaamaan ja menikin puolilleöin asti ja olin aivan kuitti|O

Olo ei oo erityisen raskaanaolevainen muuten kuin että tissit on törkeen kipeet ja aika muhkeen turvonneet :D isäntä tykkää, ku mul on tosi pienet rinnat noin muuten :LOL:

Elli ja "Terho" 6+0 :heart:
 
niin kaipais varmaan jotai esittelyä tää ketjuun tuleminen...elikkä olen 28v äiti haminasta ja odotan 4 lasta...meillä on 7 ja 5 v pojat ja tyttö 11kk..raskautena tää ois varmaan 10.on tullut keskenmenoja ja 1 tuulimuna.olinaloittamassa pillereitä ja olen ollut tytön jälkeen ilman ehkäisyä ja nyt sitten tärppäs :) raskausviikkoja kait jotain 6?en osaa sanoa ennenkuin olen neuvolassa käynyt. :)
Synnytyssairaala on koks ja heinäkuun puolel välil tai jälkee laskettu aika.ilmoitan sen kun tiedän :)
 
Mä oon niin sekasin, kun ei tiedä missä oikeen mennään...vuoto on loppunut ja loppupeleissä sitä oli tosi vähän. Tein illalla raskaustestin ja näytti edelleen positiivista, teen huomenna vielä uuden.

Soitin eilen ensiapuunkin, mutta eivät suostuneet ottamaan mua sinnekään, kun kerta pärjäsin kotonakin :( eikä ole tarpeeksi hyvä syy että ultrataan (mikäköhän sitten on?)
Ainakin oireet on vielä jäljellä, edes jotain plussaa

Keiju84 ja toivottavasti POKS 8
 
Minttu-maaria75 ja viulu olen todella pahoillani ja suuren suuri :hug: molemmille!!!
Kaikille muillekkin jaksamisi joilla on vuotoja tai epävarma tilalle :heart:

Tervetuloa uusille :flower:

Pupeltaja: Meillä laskettuaika sama ja synnytyssairaala myös, joten voi olla että pian laitoksella tavataan :)

Elli: kuulostaa ihanan tunnelmalliselta tuo ulkosauna. Voin vain kuvitella kun pimeellä laittaa ulos kynttilöitä ja on pakkasta sekä lunta. siitä kun hipsii saunan lämpöön, niin ai kun ihanaa=)

Meillä kanssa on puuhella ja takka sekä avotakka ja puusauna (mies ei muuta kelpuuttaisikaan). Takkaa lämmitellään kylmällä päivittäin ja sitten tuossa puuhellassa on sellainen uuni osa myös niin saa siinä esim. joulukinkun paistaa. Just eilen pidin tulta hellassa ja samalla tein ruuan siinä, kätevää :) Takan haluaisin joskus muuruuttaa isomman, kun on vaan sellainen tulikivitakka (edelliset omistajat laittaneet) ja se on hieman pieni meidän tarpeeseen. Mutta kunhan saan rahaa säästöön, niin jos sitten!!!

Meillä lapset tietää myös tulevasta vauvasta, ultran jälkeen kerrottiin. Esikoinen katsoi ultrakuvaa ja tuumas että onpas pieni vauvamuna :) Ei viellä oikein rakas ymmärtänyt ettei se ihan heti synny :) Nyt toivoo kovasti joululahjaksi vauvaa, mutta juotuu sitä viellä hetken odottamaan :LOL:

Joulua pitäis ruveta pikku hiljaa laittamaan, mutta vaikka kuinka kovasti olisi suunnitelmia jotka haluaisin toteuttaa, niin ei vaan tunnu mistään löytyvän voimia. On sellainen voimaton ja aikaansaamaton olo, mitäin ei oikein jaksaisi tehdä. Toivottavasti tää väsy helpottaisi ennen joulua, ettei jää miehen tehtäväksi kaikki :D

Muumi ja pikkuinen 9+2
 
Kurjaa, kun niin paljon huonoja uutisia...:'( Rupee itekkin kauhisteleen...:'( Täällä olo on taas ollut "mukavan" etova koko päivän...Oksentaan en ole vielä joutunut, mutta aikaisemmissakin raskauksissa huono olo on alkanut vasta rv 7, joten tämä alkoikin entistä aikasemmin...Saas nähä mihin tämä kehittyy...Esikoiselta olin viikon sairaalassa tiputuksessa rv 11 kun menin jo niin heikkoon kuntoon. Toiselta en joutunut sairaalaan asti, mutta oksensin 7viikkoo aamusta iltaan....

Hei mites täällä liikuntaa harrastetaan? Itse liikun aika paljon (en oo aiksempien raskauksien aikana liikkunut näin paljon). Käyn jumpalla pari kertaa viikkossa, samoin juoksemassa. Sen lisäksi valmennan
esikoisen futisjoukkuetta. Mietin tuota liikuntaa raskauden edetessä, mitenkähän sitä voi jatkaa? Nyt jo kauhistuttaa, että jos teen liian raskaasti, niin mitä jos ite aiheutan "ongelmia"? Toissapäivänä jumpalla huomasin, että jalat meni ihan maitohapoille...Eilisen testi sitten paljastikin syyn... :heart:
Niin ja taulukkoon voi lisätä siis 3.lapsi K-PKS ja 28v
minttu-82 5+1:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä