*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Keiju: onpa tosi typerää, ettei voineet katsoa mitä on tapahtumassa...! No onneksi maanantaihinkaan ei enää kauhean pitkä aika ole, vaikka tiedän kyllä kuinka hitaasti sun huominen menee! Yrität nukkua mahdollisimman paljon niin menee nopeammin päivä!
 
Olipas täällä taas huonoja uutisia,voi että :'(
Keiju,tuo on kyllä tosi jännää että eivät ota.
Mä muistan kun itellä noita menetyksiä on aika hurja luku takana,niin aina oon päässy heti tarkistukseen jos on vaan mitään aihetta epäilyyn olla.
Esim kun kolmosta odotin,siitä edellinen loppu raskausviikkoon 20 niin mähän kävin joka viikko koko raskauden ajan ultrassa,mä olin siis ihan vainoharhanen. :D
Mutta tuo sun tilanne kyllä..Kyl niide pitäs ottaa su sin ja tarkistaa!!!

Täällä menee edelleen ihan ok sen mitä tiedän.
Mä paisun ku pullataikina ja tää ei oo enää vaan iltasin vaan iha pitkin päivää.
Yöllä herää kerran kaks vessaan joka yö mikä on ällöttävää ku saa ravat noita rappusia.
Ja kohta ne ottaa viä enemmän voimille (jos luoja suo) kun tää raskaus on pidemmällä..
Mutta en edelleenkään valita.
Niin kovasti haluun saada tän raskauden loppuun asti!!

Liikuntaa.... :ashamed:
Mä en kerkee muuta harrastaa kun kotia ja koirien lenkittämistä.
Siis täähän on niin erilaista kun nyt se oma aika on tosi kortilla kun on yksin täs kolme lapsen ja kahden koiran kans.
Enää taloutta ei pyöritä kuin vain minä.
Jos tänään en jaksa siivota,mä toivon että edes huomenna jaksan. :D
Mutta kaikkeen tottuu.
Ja onneks tuo esikko on tosi paljon apuna koirienkin kanssa.

Ja mitähän vielä...
Tää sisällä on nyt toooosi kuuma ku "vähä" innostuin takassa puita polttaan..eipä tarvi varmaa pariin päivään lämmitellä :D

Koittakaahan jaksella mammat <3

 
Voi kurja kun on taas huonoja uusia täällä :'( Voimia kaikille pikkuisen menettäneille!!
Ja Keijulle peukut pystyyn, että kaikki olisi hyvin! Paljonko sulla on viikkoja? Mulla oli esikoista odottaessa viikolla 8 vuotoa joka pelästytti. Neuvolatäti kuitenkin kysyi, että olisiko nyt kuukautisten aika ja kun tajusin, että olisi niin arveli sen johtuvan siitä. Lisäksi muuten esikoista odottaessa NP-ultrassa istukka oli kohdunsuun päällä, joka saattoi myös aiheuttaa vuotoa.. Onneksi nousi rakenneultraan mennessä ylöspäin, eikä siitä ollut sitten haittaa.

Mä voisin melkein vannoa, että olisi tyttö tulossa :D
Esikkoa (tyttö) odottaessa kesti pahaa oloa 2 viikkoa (rv 6-8 ) ja oksensin kerran, poikaa odottaessa oksensin 6 viikkoa (rv 6-12).. nyt on oikeastaan pahaolo jo väistynyt, välillä vähän kuvottaa. Kertaakaan en ole oksentanut. :)

Np-ultra on 16.12, eli reilun parin viikon päästä :) Kyllä tää menee kovin äkkiä tää aika.

Ootteko muuten vaihtaneet jo mammahousuihin?
Mä kävin tänään kokeilemassa, mutta jotenkin tuntui vielä hölmöltä. Omat housut menee, mutta joudun töissä aina salaa avata napin kun istun :D

Nyt isommille iltapalaa ja kohta käpertymään peiton alle... tämä väsymys on jotain ihan uskomatonta!!!

-Lilli rv 8+5
 
Moikka moi!

Pahoittelut taas kaikille menetyksen kokeneille :(

Mulla ei edelleenkään ole mitään oireita, ei ole edellisistäkään ollut. Vähän iltasin paleltaa ja vähän normaalia enemmän väsyttää eipä juuri muuta. Tai no, koko ajan tuntuu olevan hermo kireällä ja sit tulee herkäst huudettua lapsille :ashamed: Toivottavasti menee pian ohi ainakin tuo!

Mulle maistuu edelleen kaikki ruoka ja kahvikin normaalisti, ei oo ennenkään raskauksissa ollu eroja sen suhteen. Ja saman kaavan mukaan menee myös se, että on alkanut aamusin maistua 4-viljan puuro raejuustolla tai sit kaurapuuro Isolla voisilmällä :D Näin oli siis edellisissäkin raskauksissa. Makuaisti on sen verran muuttunu, että mun suuhun melkein kaikki maistuu nykyään liian suolaselta! Vaikka tosi vähän suolaa käytetäänkin, silti. En voi enää normaalisti laittaa leivän päälle oivariinia ja oltermannia kun maistuu niin suolaselta! Rehuja sit vaan leivän päälle... :)

Turvotusta on! :| Tässä vaan kaikille sanonu, että on alkanu hyvissä ajoin jouluherkuttelu tänä vuonna kun tuo maha on ihan hyvän kokonen :D ahdistaa farkut jo tosissaan.

Ei olla muille vielä kerrottu kun mun siskolle ja kahdelle kaverille, muut saa tietää jouluna (jos nyt osaan pitää tän ison suuni kiinni sinne asti!) :)

Me muutettiin viime tammikuussa n.125m2 yksi kerroksiseen omakotitaloon, 4h+keittiö+takkah+sauna erikseen varasto/autokatos. Hyvin mahdutaan tänne vielä kolmannenkin kanssa :) Ja meille muutti toukokuussa 4vuotias jack russell tyttö :)

Mun liikunnat on oikeestaan vaan lasten kanssa puuhastelu + koiran lenkitys. Mulla olis tossa nurkassa crosstraineri, mut on kovin vähällä käytöllä ollu :whistle: Joku siitä kyselikin, sehän on mitä parasta raskausajan liikuntaa! Ei kovia tärähdyksiä, ei loukkaantumisen vaaraa ja kohottaa kuntoa kyllä mun mielestä hyvin! Sit vaan jossain vaiheessa pitää alkaa vähän tarkkailee niitä sykkeitä, mut ei kai tässä näin alussa vielä ollu niin tarkkaa? :confused:

Sellasia tällä kertaa, voikaahan hyvin mammat :D

Bianca 6+3 (kai)
 
tervetuloa uusille erityisesti Biancalle jolla näky olevan sama synnytyssairaala kun mulla :) minkä ikäiset lapset sulla on?

suuret halaukset ja voimia suru-uutisen saaneille ja paljon peukkuja epätietoisuudessa oleville..:hug:

omaa napaa sen verran vaan nyt nopeasti että täällä oli eka neuvola tiistaina siellä ei kuunneltu sydänääniä ku terkka sano ettei ne välttämättä kuulu vielä niin parempi ettei kuunnella ettei sit tuu paha mieli ja epäilevä olo kun jos ne eivät kuulu..verikokeet ois 7 päivä ja np ultra ois sit 20..jee sain onnex ajan ennen joulua :p

nyt täytyy mennä sänkyyn ja rueta unten maille..jaksamisiin mammat :)
 
onkohan tämä normaalia.. Koko ajan alamahalla paineentunnetta ihan kuin menkat alkais, tosi inhottava paineentunne.. Mitään selän vihlomista ei ole! Ja ei tuokaan ole ihan kokoaikasta! Mutta mietityttää että kuuluuko asiaan?
 
tähtikeiju saman ikäisiäkin ollaan :) mulla tyttö on 05/07 ja poika 02/09 syntyneet. Mites sulla? :)

anu84, sanoisin että niin kauan kun ei kivut ihan kamalia ole eikä vuotoa ole, on varmasti ihan normaalia! :) Jos oikein koviksi kivut yltyy, sit päivystykseen. Kaikenmoiset pienehköt jomottelut ja juilimiset lienee ihan normaalia. Mulla sitä ihanaa repäisykipua välillä niin kovasti että silmissä sumenee ja tuntuu että jalat lähtee alta... :O

Sen vaan sanon, että maalaisjärjellä pärjää pitkälle, asiassa kuin asiassa. :) Stressaaminen ei auta Mitään asiaa, ja alkuraskaudesta kun on kyse, niin itse et juuri voi asioihin vaikuttaa. : /
Mä itse en oikein osaa stressata mistää, jos itse tiedän että oon parhaani tehny niin muuta en voi. Mun äiti on sellanen että murehtii koko maailman asiat ja stressaa sit niitä. Onneks ei oo minuun tarttunu sellanen! :)
 
Joo ja kun ei tuota voi niinku kivuksi sanoo, vaan sellasta menkkatunnetta paineentunnetta alavattalla ja reisis, mut ei tosiaankaan kokoaikasta!! Voi apua keskiviikkona olis se ultra yksityisellä.......... Huh huh alkaa jännittää!!!

Anu ja pikkuinen 7+0
 
Täällä on siirrytty jo mammahousuihin, oli vähän pakko ku ei farkut enää menny kiinni. Ja paljon mukavampia nuo mammahousut ku ne ei purista mahaa :)

Mullaki ollu noita repäisykipuja ja sitten välillä toiseen pyllyposkeen pistää ihan hemmetisti, ihan ku puukolla joku pistäis :eek: Etovaa oloa on varsinki sillon ku haistaa vähänkää rasvasempaa ruokaa esim. kiinalainen ja grilliruoka. Ja kiukkunen oon välillä ku mikä, ei kestä ku joku väärä sana niin jo saa mies hirveät huudot. Heh :D Ja tänään meinas itku tulla ku halusin kalapuikkoja, riisiä ja sitruunaa eikä tuo mies ensin meinannu suostua :D

Merlina ja toukka 8+2<3
 
Hyvää ensimmäistä adventtia!

Täällä kärsitään todella pahasta olosta. Eilen ja toissapäivänä oksensin aamulla. Tänään onnistuin välttämään sen syömällä HETI herättyäni 2 mandariinia. Ja muutenkin oon syönyt melkein kokoajan :ashamed: Jos on vähänkin nälkäinen niin pahoinvointi on niin kamalaa, että oon ihan valkoisena ja olo on tosi sairas. Inhottavaa :( Vaikka niitä oireita niin toivoikin niin tää jatkuva oksetus on aika karseeta...
Väsymys on myös ihan omassa mittakaavassaan. Oon nukkunut kyllä koko viikonlopun. Eilenkin nukuin kahdet päikkärit a 1,5h ja sit menin yöunille ennen kymmentä :confused: Nyt tekis mieli tehdä pojan kanssa jotain mukavaa! Jos sitä jotain jaksais tänään! :)

Cappuccino ja papunen 6+4
 
Huonoja uutisia taas täällä, voimia :hug:

Täällä kaikki ennallaan, päivät menee hurjaa vauhtia ja ei sitä edes koko ajan muista olevansa raskaana :D

Nyt ei ole mitään erityista sanottavaa enempaa.

Mukavaa pakkaspäivää!

Heinäkuu ja Pikkuinen 7+6
 
Bianca meillä tyttö on 07/09 eli nyt ois toinen tulossa :)

Meillä muuten kans lämmitetään puilla talo..on myös sähkölämmits mutta sitä käytetään vaan "hätätapauksissa" ja yläkerrassa on myös ilmalämpöpumppu johon mä rakastuin kesällä ja oon niin onnellinen siitä ens kesänä jos on taas kauhee helle :heart:

nyt taas tällänen nopee vastaus..mukavaa sunnuntaita kaikille :)
 
Huomentapäivää!

Keiju84:lle kovasti voimia! Minttu-Maarialle ja Viululle ei ole sanoja :'(

ON: suuri suuni julisti eilen raskausuutisen lähes koko kaveripiirille. Yöllä näin unta keskenmenosta :'( No, ei se auta kuin odottaa ja toivoa, että kaikki menisi hyvin.

Täällä on ollut puhetta repäisykivuista. Mulla tuntuu ajoittain sellaista toispuolista kipua esim. ylös noustessa (äskenkin taituin kaksin kerroin hetkeksi), mutta tuon varhaisultran jälkeen uskoisin, että se johtuu niistä kystista, joita löydettiin. En löydä googlella mitään muuta kuin keskustelupalstatuloksia tuolla sanalla repäisykipu. Mitä se siis varsinaisesti tarkoittaa?

Kahvi ei maistu, ei. Olen ajatellut, että kupin tai kaksi voin juoda sitä päivässä, mutta menee kyllä päiviä, jolloin ei sitten teekään yhtään mieli. Nytkin jäähtyy tuossa mukissa.

Liikunnasta: käyn lihaskuntopainotteisessa jumpassa ja zumbassa, silloin tällöin myös uimassa ja kuntosalilla. Tuosta salilla käymisestä/lihasliikkeistä etsiskelin tietoa viime viikolla, ja kaikkea muuta voi kai tehdä aika pitkällekin, mutta suoria vatsalihaksia ei kannata. Lisäksi esim. jalkaprässi on huono, koska puristaa kohdunseutua. Muusta liikunnasta olen ymmärtänyt, että hyppimistä pitäisi välttää jostain 5. kuukaudelta eteenpäin, eli zumbassa pitää varmaan alkaa ottaa kevyemmin sitten... Ehkä otan asian puheeksi ohjaajan kanssa joulun jälkeen, joka tapauksessa siinä tulee kolmen viikon tauko välissä. Kävelyä ja uintia ajattelin jatkaa sitten pitemmälle mennessä, etten ihan liikkumattomaksi jäisi.

Siinä varmaan kaikki mitä piti kommentoida. Tsemppiä pahoinvoinnin kourissa kärvisteleville!

- Liisakaisa ja Myyrä 7+0
 
Täällä alkoi eilen illalla vähäinen ruskea vuoto:'( Ei ole runsastunut, vielä.
Kyllä nyt vetäistiin matto pahemman kerran jalkojen alta, kun oli vahva
tunne, että nyt asiat menevät hyvin. Oireet ennallaan, eikä kipuja.
Torstaina olisi varhaisultra. Edellinen keskenmeno (rv 18) alkoi kirkkaalla
verellä, joka sitten muuttui ruskeaksi. Nyt ei kunnon verta ole näkynyt, vielä.
Pelottaa!!!
 
jadal
Hjannah älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Muistaakseni sanotaan, ettei ruskea veri ole hälyyttävää. Pidetään peukkuja, että tortaina näkyy syke!


Meillä lämiitetään myös puilla. Asutaan vanhassa rintamamiestalossa, jota ei ole millään tavoin rempattu, joten lämmittää saa paljon. Yläkerran makuuhuone lämmitetään patterilla, mutta alakerrasta makuuhuoneessa ja olkkarissa on takka, ja keittiössä hella ja leivinuuni joita lämmitetään. Silti talviaikaan sähkönkulutus on ihan mieletöntä.

Repäisykivut alkaneet täälläkin, vielä ei ole onneksi kovia kipuja ollut, edellisistä kun muistan jalkojen lähteneen alta pariin otteesseen.
Jännittää vähän alkaako iskias vaivata, ollut välillä raskausaikoina riesana jo alusta asti.

KUVOTUS vaivaa taas. Syömään ei pysty kunnolla. Oon yrittänyt syödä karpisti, mutta ei mitään jakoja, kun kanamunat ja rasva ällöttää. Eilen tilasin ruuaksi kanasalaatin, kun mies päätti hakea pizzat. En pystynyt salaatista syödä kuin kanat, ja purkista vedin sitten kourallisen oliiveja. Illalla sitten nälissäni popsin pizzan reunoja :p
Nytkin kuvottaa, kun söin aamupalaksi (juu nukuin pitkään) ruisleipää, meinaa nousta ylös :x

Väsymys kasvaa päiväpäivältä, eilenkin otin parin tunnin päiväunet. Oman osansa tekee varmasti tupakoinnin lopetus näihin oloihin. Iltaisin olen ihan kamala, kiukuttelen miehelle, kun väsyttää niin kovasti, ja hellyyden tarve on ihan uskomaton. Toivottavasti ei kauaa kestä, miehelle olenkin koittanut sanoa, että jaksaa vielä, tää on vain väliaikaista.
 
Kirpeää pakkasaamua..
Olen jo jonkin aikaa lueskellut tätä ketjua,ja jospa sitä uskaltaisi jo mukaan.Olen 28v yhden 06 syntyneen tyttösen äiti.
Laskettu aika tulisi olemaan heinäkuun lopussa (luulen että 29.7) raskausviikkoja nyt siis 5+
Laskettu varmistuu ensi viikon ultrassa, ja toivottavasti saamme myös sydänäänet kuuluviin.
Synnytyssairaala tulisi olemaan NKL tai HYS.
Pahat olotukset tulee ja menee, kahvi ei maistu ja kaikki hajut ovat älyttömän voimakkaita.
Luulin ettei toista odottaessa olisi näin hysteerinen,mutta näköjään samat pelot vaikuttavat edelleenkin.Pelottaa ettei kaikki ole kunnossa.
Mukavaa viikonloppua toivotellen..
 
Viulu :hug:

Hjannah, ruskea vuoto ei kuulema oo vaarallista. Voi tulla ihan normaalissa raskaudessa varsinkin niihin aikoihin kun menkkojen pitäisi tulla.

Mulla kuumetta ja kurkku sairaan kipeä aina ku nielasee. Kurkkasin aamulla peiliin ja siellä näkyi valkoisia peitteitä. Ei muuta ku päivystykseen, jossa otettiin nielunäyte. Kumma että täällä meillä ei oo sitä pikatestiä angiinan toteamiseen. Huomenna tai viimestään tiistaina saapi soitella terveyskeskukseen viljelyn tuloksesta. Sain kuitenkin penisilliinikuurin kun kuulivat, että oon raskaana. Kuuri pitää sitten lopettaa, jos tulos on negatiivinen. Mulla on kahesti ennen ollut angiina ja siinä on just näin että sattuu ku nielasee. Muuten ei. Pah. Mies lähti töihin ja palaa vasta iltakymmeneltä, joten pitkä on päivä täällä lapsia hoitaessa ja sairastaessa.

Sinderella ja Murunen 6+0
 
Hjannah: :hug: toivotaan, että kaikki on hyvin!

Tervetuloa Wilma! :wave: Mä taas olen huomannut, että ekaa odottaessa olin ihanan sinisilmänen, eikä käyny mielessäkään, etteikö kaikki olis hyvin. Nyt taas on kyllä pieni pelko koko ajan persiissä. Kai sen tietää jo mitä voi menettää...

Mua oksettaa, väsyttää ja ärsyttää...että hauskaa päivää vaan muillekin :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Osanottoni kaikille jotka ovat nyyttinsä menettäneet :(:hug:

Hyvää ensinmäistä adventtia kaikille! Tänään saa laittaa joulua :heart:

Omassa navassa ei kummempia... etovaa oloa on ainakin juuri nyt! mies vatkaa/tekee munakasta :x

Iltapäivällä mennään hakemaan lapset isovanhemmilta, olivat siellä yökylässä kun me käytiin miehen kanssa katsomassa Eppunormaali&kummeli joulukiertue :) Oli kyllä hauskanen ja hyvää musiikkia :) Saatiin yllärinä ne liput mun äidiltä ja hän sitten päätti ottaa lapsetkin koko yöksi ;)

KAit se olis taas tänään poks poks! 2 viikkoa ilman tupakkaa :)

 
Hjannah toivotaan,että kaikki on hyvin ja vuoto harmitonta.
Wilma Tervetuloa!

Täällä hiukkasen pahaaoloa puskee aina ruokailujen jälkeen (nyt aamiaisen). Mistä lie johtuu,en nyt hirveen isoja annoksia vetele,mut ehkä hitusen normaalia enempi kun on KOVA nälkä :ashamed: . No mutta tänään käyty raikkaassa pakkassäässä kunnon lenkillä, ai että teki hyvää ja lähti muuten pahaolokin eikä tullu takas vaikka lenkin päälle sit söinkin. Nyt pikku päikkärit ja sit jos jaksas tonne ihmismassan sekaan lähtee jouluostoksille...Voikaahan hyvin!

zannuli & ? 9+3
 
Kyllä pian joutuu varmasti sen ensimmäisen kerran oksentamaa, olo on niin kivottava, mitään ei tee mieli oikein edes syödä, ei ainakaa mitään rasvaista hyi haisooki niin pahalle!!! Piimää ja light jaffaa voisin juoda litratolkulla!! :D Päätä särköö kun ei kahvia pysty juomaan sen pahan hajun takia!!

Mä en tiedä enään että haluanko siihen varhaisultraan mennä, pelkään jos..... sydänääniä ei löydykkään.. Iski aivan törkee paniikki kun tuli muistot mieleen siitä 2004 vuoden km:stä, kun sydämenlyöntiä ei löydettykkään silloin 11+4.... En tiiä, pitäs vaan varmaan lopettaa nyt tämä ressaaminen, koska oireita nyt on vaikka muille jakaa, yks asia mihin tänään kiinnitin huomiota, tissit ei enään ole niin arat kun on olleet, no en tiiä onko sekään nyt sitte hyvä vai huono....

Anu ja pikkuinen 7+1
 
Lista päivitetty, toivottavasti tiedot meni oikein!

Pahoittelut listalta pudonneille :hug:

ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!! :flower:

Ja tervetuloa uusille!!

Täällä ERITTÄIN huonovointisena yritän päivistä selvitä, tästä johtuen siis palstahiljaisuuteni, toivottavasti voin pian palata palstailemaan oikein kunnolla!!

MimSe ja salaisuus 7+5
 

Yhteistyössä