*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Lauantai-iltaa kailkille!!

Minultakin :hug: niille, jotka ovat joutuneet kuulemaan / kokemaan huonoja uutisia...
Kaikille kovasti onnea ja hyviä vointeja nyt!!

Täällä on noista asumisista ja töistä kertoiltu, joten minäkin sitten. Asutaan vanhassa omakotitalossa n. 100 neliöö kahdessa kerroksessa, 4h+keittiö. Ei mikään kovin suuri tälle viiden hengen sakille, mutta mahdutaan mahdutaan. Tarkoitus ois mahtua vielä sen neljännen ipanankin kanssa. Kaksi kissaa kuuluu myös meidän perheeseen.
Mä oon ammatiltani ryhmäperhepäivähoitaja, tällä hetkellä :) Koulutukseltani olen lähihoitaja ja vaatetusartesaani.

Nyt flunssan kourissa kärvistellään täällä, lämpöä ja kurkkukipua ja nuhaa. :snotty:

Oireista sen verran, että tissit on kipeet ja kahvi ei täälläkään kauheesti maistu. Sit alaselkää vähän juilii välillä ja pissahätä on usein. Välillä olo ihan normi, ei tunnu oikein miltään, paitsi ne tissit :D

Elli ja Terho 5+0 (kait:ashamed:)
 
Tervetuloa uusille! Mukava että porukkamme kasvaa. =)

Kävin tänään ekaa kertaa töissä yli puoleen vuoteen. Rankka päivä ja oikeasti menin käymään vaan vähän helppimässä. Päivä pitseriassa kylmiltään oli aika uuvuttava. koko päivänä ei ollut pahoinvointia, mutta nyt olo on tosi huono. Saunan lämmitystä ja peiton alla köllimistä. Mies ajamassa taksia, eli kotiutuu vasta aamupuolella. Yllättävän rauhallisin mielin sain viime yön nukuttua ja samoin varmaan ensi yönkin. Tavallisesti pyörin ja horrostan yöt kun kulta on tien päällä.

Hellun Martta ja pähkinä 6+6

 
moips, sori nyt tulee vaan omaa napaa, mutku nää ajatukset kummasti kiertää kehää...

Kun mua niin häiritsee se ajatus, että mun pitää naistentaudeille siihen uusinta ultraan ens perjantaina 7+3, että jos ei vieläkään löydy sykettä niin heti sit voidaan tehdä asialle jotain...! Kun mä en usko olevani valmis antaa niiden tehdä sille asialle heti mitään vaikka syke ei näkyskään... Lisäks siellä on yks "kaamea"(mä en tykkää siitä) lääkäri, joka oli mulle kesällä niiiiiiiiiiin tökerö, etten todellakaan halua sille ukolle. Oon ihan varma, että se luultavasti ei edes löydä mun kohtua kun ei sitä kiinnosta...no tajuatte. No meinasin sitten että pitäskö mennä yksityiselle pari päivää myöhemmin, eli kun mulla olis viikkoja jo sitten 8+0 niin varmana näkyis. Mutku sit taas toisaalta, sama asia siellä kuitenkin näkyy niin tyhmää mennä yksityiselle maksaan ittensä kipeeks kun voi mennä tonne polille kun on jo aikakin varattu...Äh. Ajatus on vaan niin tyhmä mennä sinne kun tuntuu, että ne vaan tarkastaa ettei olis mitään ja sit tabut kurkusta alas jne. Vaikka ei kai se sitä tarkota. No nyt kuitenkin vähän päädyin, että jospa mä soittasin sinne maanantaina ja kysyisin, ettei ole se "idioottilääkäri" ja sit menisin jos ei olis...tai voishan sitäkin kysyä, että voisko sitä siirtää parilla päivällä.

Kun mä uskon, että mulla on kaikki kunnossa. Tuntuu sellasta "kasvukipua" tuossa alavatsalla. Eilen tissit (tai oikeastaan nännit) tuli ihan sikakipeiks ja jotenkin vaan musta tuntuu että kaikki olis kuitenkin kunnossa. Että tällästä pohdintaa tällä kertaa...
Kukkis ja tossavainen 6+4
 
:hug: voimia kaikille jotka on tippunu joukosta pois :(

asumisesta olitte jutellu.me asutaan omakotitalossa yläkerrassa 2 makuuhuonetta,keittiö ja olohuone ja alakerrassa sauna,pesuhuone,pukuhuone,vaatehuone ja yx huone joka on tällä hetkellä vierashuoneena joten kyllä tänne pitäisi kaksi lasta mahtua.. :) nii ja kuuluu meidän perheeseen myös kaksi kissaa :) pihalla on sit aitta ja varasto,leikkimökki jne..

ammateista koulutukseltani oon ravintolakokki mutta niitä hommia en oo tehny kovinkaan paljoo valmistumisen jälkeen :D ja nyt oon siis ihan kotiäitinä :)

täällä ei vieläkään oo mitään ihmeempiä oireita..väsymys vaivaa edelleen ja välillä on vähän etova olo mut ei onnex pahemmin..

kauheelta tuntuu lukee kun niin moni on tippunu joukosta tai joutuu elää jännityksessä ultran jälkeen..toivottavasti huonot uutiset loppuis ja lopuilla pikkuinen kestäis mukana :)

mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille..täällä jännitetään ens tiistaina jollon ois eka neuvola :)
 
Kukkis: Jos susta tolta tuntuu, niin tarkista toki ettei inhottava lääkäri ole työvuorossa. Sun keho, sun päätös. Ja mä kävin toisen raskauden alussa yksityisellä, kun tuntui ettei kaikki ole hyvin. maksoi vain n. 60 e ja oli ihana lääkäri ja kertoi meille että kaikki olikin hyvin ja selitti juurta jaksain mistä mun oudot kivut johtuivat. Eli suosittelen. Jaksamista sinulle! :hug: Ja itsehän sinä tiedät miten asiat ovat, jos susta tuntuu että kaikki on hyvin, niin luultavasti olet oikeassa. :heart:
Omaa napaa: kauhea väsymys alkanut... Voisin nukkua 24h/7. Ja pelko pienen puolesta. Taas tänä aamuna tein testin ja se viiva oli aika vaalea... Vähän tummempi kuin pari päivää sitten mutta vaalea kuitenkin... Mietin tässä että mitä jos onkin kohdun ulkopuolinen raskaus... :(
Neamma ja masukki 4+2
 
Tervetulotoivotus uusille heiniksille munki puolesta. Toivottavasti tosiaanki huonot uutiset jo loppuvat ja kaikki pysyy mukana loppuun asti.

Neamma, mää muistan jostaki kuulleeni joskus, että kohdunulkoisessa arvot ennemminki nousee nopeasti ku hitaasti.

Vitamiinikysymys. Ootteko alkaneet popsia mitään erityisiä vitamiineja? Mää syön raskausajan Multitabseja. Pitäis d-vitamiineja kans syödä ainaki talviajan. En vaan oo saanu aikaseksi hommata. DeVitolejahan meillä kyllä ois viitosen käytössä, mutta en raaski hänen vitamiineja käyttää. Muutenki pitäis hommata niitä koko perheelle.

Täällä kans alkaa tuntua, että housut kiristää mahan kohdalta enemmän ku ennen. Turvotusta? Mulle on aina kertyny nestettä tosi helposti raskausaikoina. Ens kesä onki sitte kivasti taas "rantapallona" vaappumista.

Mukavaa loppuviikonloppua!

Sinderella ja Murunen 4+6
 
Heips, täällä uusi odottaja tahtoisi liittyä seuraanne.
Toista lasta odotellaan, esikoistyttö on 1v 8 kk ja uuden tulokkaan lasketuksi ajaksi sain 26.7. Plussasin juuri pari päivää sitten, enkä vielä oikein usko tapahtunutta todeksi. Meilläkin tärppäsi eka kierrosta. Synnytyssairaalana TAYS. Oireita ei vielä juurikaan ole, vähän vatsan nippailua havaittavissa. Ekassa raskaudessa alku oli myös oireeton, mutta flunssa iski samantien, niin kävi myös nyt. Nyt vaan kovasti toivotaan kaiken menevän hyvin!
 
Sinderella: Niinkö? Voi, toivottavasti näin... Kauhea huoli.
Vitamiineista: Syön foolihappoa, multatabsia, D-vitamiinia ja C-ja B- vitamiinia lisäksi, kun olen niin väsynyt. Olen syönyt näitä siitä asti kun aloimme yrittämään.
Tervetuloa uusille!
Neamma ja masukki 4+2
 
A-H
Huomenta! :)

Tervetuloa uusille! :flower:

Pahoittelut huonoja uutisia saaneille ja :hug: kaikille sitä tarvitseville!

Vitamiineista Syön monivitamiinia (oiskohan joku multivita, jossa ei oo A-vitamiinia), D-vitamiinia, kalsium+magnesiuma ja kalaöljykapseleita. Alkuraskaudessa kun ois kai tärkeintä saada tarvittavat vitamiinit ja en niitä varmasti ravinnosta saa, kun ei mene ruoka oikeen alas, tai sitten oksennan :/

kukkaiskeiju Luultavasti oot oikeassa, että kaikki on hyvin. Jotenkin se naisen vaisto on oikeassa tällaisissa asioissa! Tsemppiä! :)

Täälläkin housut kiristää ja ei kaikkia farkkuja enää pysty pitämään.

Maanantaiks sit kuitenkin varasin ultran. Täällä ollut niin paljon huonoja uutisia ja omat pelot sit vaan lisääntynyt, niin käyn varmistamassa.

A-H 8+1
 
Sunnuntai huomenet! :wave:
Mulla tuntuu tuo väsymys vaan pahenevan.
Eilen oli ihan yltiöextraväsymyspäivä |O
Lisäks nuo pahoinvoinnit myös alkaa oleen aika isoja eritote iltasin.
Aamusin ja päivisin on vaan sellasta heikkoa oloa,mutta eilen kun menin illalla syömään niin sit meinas tulla yös samantien,ja mä ku inhoon oksentamista niin oli tekemistä ettei tavinu mennä halaileen pyttyä.:x

Huomenaamulla olis sitten se ultra...puoli 9 aamulla olis aika..
Mä tulen sitten kertomaan kuinka meni,tai että siis onko kaikki ok ja vastaako viikot ku neuvolantästyn kans vähä mietitttiin et vois olla vähän pidemmällä,ehkä viikon kaks...
Ihan vaan siksi,kun mulla oli siis se edellinen k-meno heinäkuussa,niin se jälkivuoto kesti 2vk ja kolme päivää. Sit oli 11pv tauko ja vuosin taas 10pv,sit taas 16pv tauko ja vuosin 5pv ja sit taas 26pv taukoa ja vuosin 6pv....No mene ja tiedä,se selviää huomenna. :)

Mun tarvis syödä vitamiineja ja rautaa mut en oo vielä muistanu ostaa!!
Siis mun muisti on nyt parin vk sisällä menny iha totaalisesti,ja muistan kyl näin käyneen joka raskaudessa,mut joskus olo on ihan tyhmä.
Teen kauppaankin lunttilapun jonka sit unohdan kotiin :D

No mut tää tästä...

hei kukkis,jos susta tuntuu siltä niin ilman muuta vaikka siirrät aikaa parilla päivällä,eihä sun tarvi sinne selitellä miksi aikaa siirrät.:hug:

Nenna ja Möykky 7+4
 
täällä minäkin vastailen jotain edes, että mukana pysytään. Olen sen takia aika hiljainen kun pelottaa keskenmeno. Faktaahan se kuitenkin on että tästäkin pinosta vielä väkeä poistuu kun viikkoja on vasta näin vähän. Edellisen odotuksen aikana kun vastaavassa pinossa kirjoittelin niin rv 18-19 meitä poistui vielä kaksi ja meillä kun ei ole vielä edes tuo 12 viikkoa täynnä niin riski on suuri keskenmenolle..

Ammatista.. Oon sairaanhoitaja, suuntautunu leikkaussaliin.

Asumisesta 106 neliön omakotituvassa asutaan maalla mut kaupunkiin ei oo ku 10 kilsaa. Hyvä paikka asua ja kiva koti.

Kävin äitipolilla kun alamaha oli kipeä. Ei ollut hätää. Syke löytyi ja pieni kaveri oikeassa paikassa asustamassa mahassa. Helpotti melkoisesti! Maanantaina olisi eka neuvola
 
Täällä ei oo kummemmin oireita edelleenkään! Oon ollut ihan uupunut tästä huolesta, että menee kesken. Joka kerta kun meen vessaan niin oikein pelottaa katsoa jos onkin tullut punaista. Mietin kokoajan sitä, et missä oireet ja toivon et aika menis vaan nopeasti eteenpäin. Varasin ekan ultran yksityiselle ja se on puolentoista viikon kuluttua (noin 7+1/6+6). Mulla on lyhyt kierto niin lasken sen mukaan mut neuvolassa varmaan aletaan laskea tuon pidemmän mukaan jossa pari päivää vähemmän.
Niin, on vaan tosi huolestunut olo. Musta mun rinnatkaan ei oo enää niin painavat kun plussatessa. Ettei vaan ois oireet vähentymässä :ashamed: En kestä tätä kun toivoo niin paljon vauvaa ja on se pelko, että kaikki yrittäminen alkaisi taas alusta. En enää jaksais sitä... :'( Toisaalta en voita huolehtimisella mitään, on vaan niin vaikea iloita ennekuin pääsee ultraan ja näkee, että kohdussa on elämää! Voi itku! Oon maailman onnellisin jos saan olla tässä pinossa loppuun asti!

Cappuccino ja papunen 5+4
 
Gallupeihin vielä: asutaan Helsingissä ja meillä on 4h+k. Muutettiin loppukesästä tähän isompaan asuntoon ja remontoitiin tämä lattiasta kattoon. Ja koska meillä on vasta yksi lapsi, niin täällä on yksi tyhjä huone. Ei olla vielä kummemmin sitä sisustettu/kalustettu kun olen tässä plussaa odotellut... Eli siitä sitten tulis seuraavan lapsen huone. Pinnasänkykin on kellarissa odottamassa tulokasta. Tekis mieli jo alkaa laittaan suloista vauvanhuonetta :saint:

Vitamiineista syön Multivitan raskaus ja imetysvitamiinia, Möllerin Omega-3:sta ja sit vielä 50mikrogrammaa D-vitamiinia.
 
:wave:

Hei!
Toisen positiivisen testin jälkeen varovasti ilmoittaudun mukaan, vaikka taidan jatkaa kirjottelua myös tonne haaveilijoiden puolelle, kun olen samoilla linjoilla kuin Minttu-Maaria 75 että on niin kovin aikaiset viikot että tulee väkisinkin tippujia lisääkin ja muakin se mietityttää ja kummittelee taka-alalla yhden keskenmenon kokeneena. Tietysti pitää positiivisesti asennoitua eikä odottaa pahinta, en sitä tarkoita, mut silleen positiivisen realistisesti =)

Eli laskurin mukaan nyt mulla rv 4+2 ja laskettu aika menee heinäkuun loppuun 29.7, Toinen lapsi on kyseessä, esikoinen on nyt 1v6kk. Jos syntyy heinäkuun puolella niin synnärinä VAS ja jos elokuun niin TAYS.

Antaa nyt ajan kulua, on tää aika uskomatonta, mut toivon että pysyy totena loppuun saakka! :heart:

Lueskelen vähän taaksepäin teidän juttuja niin pääsen kartalle! :wave:
 
Hei kaikille!:wave:

Täällä myös uutena tulokkaana. Kovasti olen seuraillut taustalta ja nyt sitten uskaltaudun itsekkin mukaan.

LA olis 3.7.2011 (joskin epäilen sen ultrassa muuttuvan eteenpäin) Jorviin päädymme varmaan nytkin synnyttämään, jos sinne asti suinkin selviydytään, toivottavasti. Ikää minulla 27 ja toista odotellaan (esikoinen 10/09 poika)

Kovasti pelottaa, kun oireita ollut huomattavasti vähemmän kun ekassa raskaudessa, vaikkei pitäisikään liikaa vertailla. Välillä kuvottaa ja yökkäyttää, paleltaa ja väsyttää, siinäpä ne oireet onkin. Esikoisen kanssa oksensin yötäpäivää lähes 4 ½ kk, joten pitäisi olla tyytyväinen, että vähällä on päästy. Eka neuvola olisi tulevana keskiviikkona ja ultra 16.12. sinne asti panikoin ja olen skeptinen...ja aika on niin pitkä. Mutta toivottavasti kaikki hyvin.

Soleriini ja sala-asukas
 
Niin hirvee pahoinvointi nyt ollu parin päivän ajan, helpottas ku tulis oksennus, mutta etoo niin älyttömästi, tänään jo joutu yökkimään mutta ei vaan tuu!!! Ja tämä väsymys on käsittämätöntä!!

anu ja pikkuinen 6+1
 
Täällä kans seuraillaan oireita tiiviisti ja kovasti mietityttää, että
onko kaikki kunnossa. Oireet ovat lievemmät kuin ekassa raskaudessa,
mutta ei kait siitäkään voi oikein mitään päätellä, kun se päättyi
suureen suruun. No ainakin niitä toistaiseksi on. :) mutta silti pelottaa!!!

Asumisesta Eli Helsingissä asutaan kahdestaan miehen kanssa
vuokrakaksiossa. Nyt jos kaikki menee hyvin, alamme taas katsella omaa
isompaa asuntoa täältä pk-seudulta.

Vitamiineista syön muistaakseni multivitan raskausvitamiineja. Ja kertomisesta
taisi olla myös puhetta. Eli olen kertonut siskolleni ja muutamalle läheisimmälle
ystävälle. He kaikki ovat eläneet kanssamme surua esikoisemme menetyksestä.
Ovat ihmisiä, joille kertoisin joka tapauksessa hyvät ja huonot uutiset. Olisin myös
maailman onnellisin(niinkuin varmasti kaikki) jos uutiset nyt pysyisivät hyvinä ja
täällä olisin loppuun asti. :heart:

Hjannah ja Nappula 5+5
 
Tervehdys uusille :wave:

Se on kyllä totta, että sitä ollaan vielä niin alussa, että voipi vielä tulla suru-uutisia ketjuun. Toivottavasti kuitenkaan ei ja kaikki saisi pysyä mukana loppuun asti. Itsellä on kakkosen ja kolmosen välissä ollut tm, sitten kolmosen ja nelosen välissä kaksi alkuraskauden km:a.

Neamma, en muista, mistä tuosta luin joskus, mutta niin oli maininta.

Niin se vaan joulu tulee hitaasti mutta varmasti. Nähtiin tänään joulupukki ekaa kertaa tälle vuodelle. Lapsista oli kivaa. Ulkovalot meillä on jo viritetty, muttei vielä sytytetty. Aattelin, että jos ens viikonloppuna ekana adventtina sytyttäis. Samoin pitää laittaa kynttilät ja tähdet ikkunoihin. Ja vaihtaa jouluverhot keittiöön. Nuo kaikki saakin olla sitte loppiaiseen asti.

Miten muut? Ootteko alottaneet jo jouluilun?

Sinderella ja Murunen 5+0


 
Viimeksi muokattu:
Täällä ei joulusta tietookaan.
Siis ei vaan inspaa ei sitte millään..
Lapsille kumminkin on jotain järkättävä,viimeistään aletaan eka päivä sitten kai jotain säätämään..
Sit kun ei ole vielä edes varmaa että olenko lapsien kans täs kotona vai lähdetäänkö tuonne kolmensadan kilsan päähän porukoille,sinnehän on kovasti meitä pyydelty mutta talviajot,eritote noin pitkät matkat,ei hirveesti innosta.
Yhtäkään jouluvaloa ei meillä näy,mihin lie muutossa hukkuneet,joten kallis joulu tulee kun kaikki joutuu hommaamaan.. :eek:
 
kaksista pikkujouluista selvitty a-holittomalla linjalla???
1. juhlat: hämärässä kukaan ei huomannut, vaikka valkkarilasissa olikin vain vettä ja join ruuan kanssa pienen lasin punaviiniä ja pidin alkudrinksulasia kädessäni, mutta "unohdin" sen lähes koskemattomana johonkin pöytään
2. juhlat: syytin edelllisestä illasta johtuvaa krapulaa kun ei maistunut... Tänään on kyllä oikeesti krapulainen ja väsynyt olo, kun ei oo nukkunu tarpeeks edellisinä öinä!
ps. kummatkin juhlat oli sellaiset, ettei voinut ottaa omia juomia mukaan tai valita alkoholittomia (muuta kuin limpsa tai vesi), ihan p:stä!

vitamiineista käytössä multivita raskaus + kalsium + kalaöljy

joulumieli on jo hiukan (johtuu varmaan piukkujouluista), joulu vaan hiukan jännittää, jos sillon on mahan koosta johtuen pakko paljastaa vanhemmille (ennen sitä ei taideta nähdä vanhempia, koska asuvat niin kaukana). Tänään vois laittaa ulos jouluvalot, jos sais miehen innostumaan aiheesta...
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa!

Uusi odottaja hyppää kelkkaan mukaan. Esikoinen aloitti koulunsa tänä syksynä ja tämän toisen arvioitu saapumispäivä on 28.7. Helsingissä asustelen ja ikää on 28v.
Positiivisen testin tein jo melkein viikko sitten. Olo oli erilainen ja sen kyllä huomasi. Oikeastaan koko viikon on alavatsaa nipistellyt ja rinnat tuntuu raskailta. Ja tietysti väsyttää niin maan p*rkeleesti. :D Yhden varhaisen keskenmenon olen kokenut ennen esikoista joten vähän jännään miten tämä vauva pysyy elämässä mukana.

Tuittumuru ja murunen 4+3
 
täällä on kai keskenmeno..:'(
Kirkasta verta alkoi lorisemaan puolenpäivän aikaan ja menin sitten päivystykseen. Lääkäri sanoi olevan kesskenmeno. raskaus löytyy ultralla vasemmalta puolelta kohdussa, kaikki tallessa kuitenkin vielä, istukat yms. hcg-arvo oli näille viikoille pitävät, reilu 5000.. Huomenna uudestaan aamusta katsomaan josko hormoni nousee tahi laskee. Nyt tulee vain hieman verta enää..

kengu
 
Iltoja.

Kengumamma, mitä sinulle sanoisin :'( Voimia :hug:

Teddybear, ihana saada vanha tuttu tänne pinoon :heart: Tervetuloa myös kaikille muille uusille!

Kukkaiskeiju, luota omaan vaistoosi.Missään nimessä ei kannata heittää kirvestä kaivoon. :heart:

Täällä kaikki ennallaan. Välillä mielessä käy, että asuuko masussa ketään. Mutta suurimman osan aikaa olen luottavaisin mielin. Oireita on, aamuyön ällötys on niistä tympein :x Vitamiineja popsin, raskaus mutivitaa, d-vitamiinit täytyisi vielä ostaa.

Voi kun ei tulisi enää huonoja uutisia, vaikka kyllähän se näillä viikoilla on vielä niin todennäköistä kuten täällä jo aiemmin mainittiin...

Heinäkuu ja Pikkuinen 6+6
 
kengumamma :hug: toivotaan vielä kuitenkin parasta, josko tuo veri olisi tullut jostain muusta syystä...? Jos ultrassa kuitenkin vielä kaikki oli tallessa.

Mulla on ihan sika kylmä, kuolemaväsy ja etovuus uhhuh...
kukkis ja tossavainen 6+5
 
Kiitos kukkaiskeiju ja heinäkuu,

jollainlailla en vielä usko km:noon, sillä raskaushormoni on niikuin pitää ja veren mukana ei ole tullut mitään ylimääräistä ja tosiaan lääkäri puhui(vaikka sanoi ettei ole pätevöitynyt gynegologiaan) että kohdussa on raskausmateriaalia jolla tarkoitti tarkennusta pyytäessäni sikiökalvoja istukkaa yms.
Mutta huomen aamulla selviää!
kiitos kaunis haleista!
kengu
 

Yhteistyössä