Heinäkuun Onnenhiput 2011 *lokakuussa*

Tipetsu, *luja rutistus*Olen hirvittävän pahoillani :'(

Kai tämä on viimein uskottava, tänään kp.27/27 ja vahva plussa tuli :heart: Voi kun kaikki menisi hyvin loppuun saakka!

Minunkin sairaala on K-SKS. Huomenna töissä täytyy kysyä äitiysneuvolan terkalta, että voisinko päästä varhaisultraan kun plussasin niin varhaisilla viikoilla (3+3) ja haluisin nähdä onko siellä mahd. kaksi vauvaa :D Jos en pääse niin sit meen yksityisen kautta, koska nt-ultraan saakka en jaksa odottaa.

Heinäkuu ja pikkuinen 3+6
 
Tipetsulle voimia! :hug:

Onnea Heinäkuu!!!! Sulla on sitten sama LA kuin mullakin =) .

Omaa napaa: tämä pahoinvointi on hirveä, edellisillä raskauskerroilla se on alkanut vasta vko 6 tai 7, mutta nyt kävin jo vessassa yökkäämässä. :x Toisaalta kiva että on niin selkeä oire, mutta ei kiva siltä kannalta että eipä tätä pahoinvointia pysty pitkään salailemaan. : / No äitilleni ajattelin kertoa tulevalla viikolla, mutta muuten pidetään vielä salaisuutena.

Lapsille kertomista mietin myös, mutta taitaa olla viisain aloittaa se ex miehestä. Isompi tytöistä tulee miettimään ensimmäisenä miltä se hänen isästään tämä "juttu" tuntuu. Pienempi otetaan myös täysillä mukaan odotukseen sitten nt-ultran jälkeen. siihen asti aattelin yrittää muutenkin asiaa salailla. Paljon on mielessä. =)

Hellunmartta ja Pähkinä 3+6 (mies nimesi tulokkaan uudestaan)
 
:hug: Tipetsu ja :hug: durasel. Olen todella pahoillani. Itsellä toinen odotus päättyi keskenmenoon. Voimia.

Mites tämä listan päivittäminen hoidetaan jatkossa, ottaako joku sen vastuulle vai päivitelläänkö sitä ketjun edetessä ja päivän vaihtuessa?

Minä tein eilen clearbluen testin ja se näytti 3+ raskaana, eli 5+ olis sen mukaan viikkoja. Tänään on kuukautisten alkamisesta 5+0, joten aika lailla pitää paikkansa. Mulla on lyhyt kierto ja sen mukaan laskettuna olis kp 5+4 menossa. Mutta ainakin neuvolassa on aina laskettu 28pvän mukaan kierto ja määritetty la.

Ihan hirveä kiukku on ollu viime päivät kiusaamassa. En millään jaksa lasten kiukuttelua ja möykkkäilen ja istutan niitä jäähypenkillä. Jonkinmoinen pahan ilman kierre koko sakilla, narinaa ja möykkäystä puolin ja toisin. Onneks on viikonloppu ja mies kotona niin saan vähä höllätä. Väsyttää kyllä koko ajan ja tuo mieskin ärsyttää vaikkei se mitään ihmeempää tee, on vaan. Raukka, saa olla monena tulevat viikot..

Mukavaa sunnuntaita!
 
Pelko persiissä tänne ilmottaudun, hui!! Tänäaamuna tehty testi oli eilistä vahvempi, joten nyt pakotan itseni ajattelemaan, että tämä tosiaan on totta, ainakin vielä... Testata meinaan vielä USEASTI :D

Minä voisin YRITTÄÄ huomenna pykätä uutta listaa ja sitähän ei sen enempää tarvitse päivitellä kuin uudet listoille ja poistaa ne, joilla vauva ei pysynyt matkassa :)hug: Tipetsu ja duracel)

Tänään siis 3+5 ja laskettuaika olisi 12.7.2011, toivottavasti päästään tuonne asti... Kolmas lapsi tulossa ja synnytyssairaala KHKS. Yrityskierrosta 4 tärppäsi.

Eilen siis plussasin hailakkaampaakin hailakan plussan ja tänään vahvemman, testaus siis jatkuu vielä... Miehelle en kertonut eilen, enkä aio kertoa tänäänkään, odotan selkeästi vahvempaa viivaa ja sit keksin jonkun hauska jutun kuinka paljastan. Mies kun ei osannut tästä kierrosta edes olettaa kun sain ne Terolut tabletit, kun ei se oikein ymmärtänyt niiden vaikutusta :) mulla on ollut jo 3 päivää maha melkoisen turvoksissa ja Terojen piikkiin olen pistänyt ja pistän edelleen :)

Rinnat on hieman arat ja jo muutaman päivän aivan lievää kuvotusta on ollut, niin, että hieman aavistelin raskauden mahdollisuutta... Aiemmissa raskauksisa pahoinvointi on alkanut n.rv 7 ja etenkin toisesta raskaudesta tosi pahana ja pitkään... ja se onkin sellainen asia mikä kyllä hirvittää... Töissä on pakko olla kun sijaisuuksia tekee ja nyt tuli juuri hakuun kaksi tointa, joihin olen päättänyt hakeutua, ja raskaudesta EI varmaankaan kannata kertoa, mutta entäs jos olen selkeästi pahoinvoivannäköinen haastattelussa :) no, aika näyttää.

En kyllä meinaa uskoa tätä todeksi... ja täytyy myöntää, että myös pienoinen pakokauhu meinaa ajoittain iskeä, miten sitä taas aloittaa nämä hommat alusta kun nyt nuo lapset ovat niin helppoja :) ihan kovasti toivotto raskaus siis on, mutta niin sitä sit kuitenkin alkoi hirvittää... Laidasta laitaan kyllä heittelee fiilikset, mutta tietysti positiivisella puolella mennään, tätä olen jo pitkään toivonut, ja nyt näyttäisi siltä, että meille vielä lapsi suodaan.

MimSe ja salaisuus 3+5
 
Hei kaikille ja onnea plussasta!!!
Mä tulen joukkoon mukaan koko 33v tahdonvoimallani ja aika olis kutakuinkin 4.7.11.
Viidettä odotellaan :D
ja viimestä,iltatähti siis.

Takana monen monta keskenmenoa joista viimmesin 4kk sitten mutta uskoa piisaa että tämä nyt menis loppuun asti.
Tämän jälkeen loppuu yritykset koska piuhat menee poikki :)

Oloja:
Armoton väsymys,sitä vaan nukkuis ja nukkuis.
Vessa tulee taas tutuksi,munuaiset siis toimii :)
Ja rinnat on iha älyarat,ei taas koskee pysty....
Ja turvottaa turvottaa ja ruokain maistuu mukavasti.
Tuossahan ne "tärkeimmät" alkuoireet varmaa onki...?

Mukavaa odotusta kaikille ja oikeen paljo tarrasukkia pikkusillemme <3
 
Moikka kaikille ja onnea kaikille plussalaisille =) Sain plussan viime tiistaina ja uudestaan keskiviikkona eli nyt meneillään 4+6. Esikoinen nyt vähän päälle 3 vuotias. Kovasti tietysti jo kutkuttaisi kuuluttaa asia koko maailmalle, tai ainakin lähipiirille, mutta täytyy vielä hillitä itsensä..sitä kun ei koskaan tiedä miten kaikki menee...mutta toivotaan parasta tietty.

Joku täällä mainitsikin että nyt pelkää paljon enemmän kun ekan kohdalla, sama täällä. Kaipa se äitiyden mukana tuoma huoli sitten näkyy nytkin vahvana eikä uskalla olla niin luottavaisella mielellä. Vaikkakin positiivisena ihmisenä haluaisin aina uskoa että kaikki käy parhain päin. Kaipa mäkin meen varhaisultraan (tai neuroosiultraan, kuten yksi lääkäri sitä leikkisästi nimitti...) että edes näkisi onko siellä elämää.

Tsemppiä kaikille odottajille!
 
Hei kaikille!

Taidanpa minäkin ilmoittautua mukaan joukkoon iloiseen! :)

Plussattu on jokin aika sitten, la 29.6 mutta koska ensimmäinenkin meni käynnistykseen asti(rv 41+4) niin en viitsi turhaan roikkua tuolla kesäkuistenpinossa.

Eli toinen lapsi tulossa yk5 tärppäs, takana kemiallinen kesäkuussa. Esikoinen syntyi 06/09.
Toivotaan että on yhtä helppo raskaus ja synnytys ko viimeksikin. Pahoinvoinnista kärsein pari viikkoa (on taas alkanut) ja keskivaiheilla supisteluista mitkä olivatkin vaarattomia loppuraskaudesta selkäkipuja oli mutta muuten ei valittamista. Painoa kertyi 17kg, toivottavasti tällä kertaa hieman vähemmän....

Kerrottu on lähimmille perheenjäsenille koska kävi miten vaan haluan perheen tuen sitä tarvitessani. "Ihanaa" on että ensi viikolla palaan töihin hoitovapaalta ja odotan innolla sitä kuinka pitkään pystyn piilottelemaan tätä olotilaa....

Niille joiden mies ei tunnut ymmärtävän ja innostuvat vauvauutisesta, voin sanoa lohdutukseksi, että miehelle raskaus ei ole todellista ennen kuin vauva syntyy, siihen asti mies ei voi ymmärtää miltä susta tuntuu ja ei se osaa lähteä mukaan intoiluun vaunuista, vaatteista ym jutuista. Näin ainakin meillä oli, mut kun vauva synty oli kuin mies olis vasta silloin tajunnut et mitä se raskaus tarkoittaa...Ja nyt on mitä ihanin isä.

Listaan voi siis päivittää Brianna 30v tyttö 06/09 toista odottaa la 29.6 sairaalaksi KOKS


Ja jos haluatte veikkailla tyttöä tai poikaa niin mulle voi heti laittaa tyttöolon!

Onnea kaikille plussanneille ja osanotto niille, jotka putosivat pinosta!

Bree 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Durasel, :hug:Olen pahoillani!

Mukava saada tänne lisää väkeä =) Meillä oli aikanaan täällä tosi aktiivinen elokuisten ketju, nyt ollaan facebookissa perustettu ryhmä ja siellä edelleen vaihdetaan aktiivisesti kuulumisia.

Raskausoireita ei kauheasti ole. Rinnat on arat ja lievää kuvotusta on myös. Jos mennään samalla tavalla kuin esikoisen kanssa niin kohta alkaa armoton väsymys ja sitten pian perään kunnon oksetus. Puolivälissä raskautta sain raskauden altistamana munuaiskivet, niiltä toivoisin nyt välttyväni kokonaan, sen verran oli viheliäinen vaiva. Esikoinen syntyi rv 37+4, katsotaan kuinka nyt käy.

Minulla on huomattavasti rauhallisempi olo nyt, kuin esikoista odottaessa. En osaa pelätä keskenmenoa, joka oli esikoisen kohdalla suurin peloista. Tiedän että mitä vaan voi käydä ja se vähän jännittääkin, mutta mitään paniikkia ei ole. Jos jotain tapahtuu niin sille ei mahda mitään. Siihen saakka nautin jokaisesta päivästä pikkuinen masussa :heart:

Onnittelut minulta muille plussanneille ja kiitokset saamistani onnitteluista :heart:
 
Hei vaan! =)

Tipetsu ja Durasel, olen todella pahoillani :( ja paljon voimia teille! :hug:

Onnea kaikille plussanneille, ja tervetuloa täältäkin! :flower: =)

Täältä hieman omaa napaa: :D
Tänä aamuna on ollut kyllä sitten niiin erikoinen olo että huh! On kyökittänyt aivan älyttömästi :O Kyökkäsin jopa kesken lauseen! ..mutta ei silti ole mitenkään erikoisen huono olo.
Aamu kahvikaan ei oikein ole maistunut lähi päivinä, ja pissalla saa ravata aivan koko ajan, varsinkin illalla! Olen muutamasti miettinytkin siinä nukkumaan mennessä, että jos nyt tulee pissa hätä, niin päästän kyllä sänkyyn, kun ei jaksa viiden minuutin välein juosta vessaan :D
Ei onneksi silti ole tarvinnut :LOL:
Rinnat kipeytyy koko ajan lisää, vaikka se tuntuu mahdottomalta. Eilen tutkistelinkin hieman peilin edessä, ja näyttää siltä, että niihin alkaisi nyt JO muodostua ihan pieniä raskausarpia :O
Maha pömpöttää aivan tajuttomasti turvotuksesta, ja mies koko ajan valittelee kun peittelen sitä, mutta on hieman epäseksikäs olo, kun tuntuu, että näytän valaalle :LOL:
Olen lähiaikoina nähnyt aivan älyttömiä uniakin! Pääosin kuolleita vauvoja :( ..mutta unikirjoissa on sanottu, että ne viittaavat onneen, ja uuden elämän kappaleen alkuun.
Vatsakivutkin on alkaneet hellittää taas =) Toivottavasti nyt pysyisivät poissa, tai ainakin huomattavasti lievempinä..

-Emilien ja pikkuinen 5+4-
 
Tipetsulle ja Duraselille pahoittelut! Ja onnea uusiin yrityksiin sitten kun aika koittaa!

Onnea ja tervetuloa uusille plussanneille!

Täällä alkaa pahoinvointi nostaa päätään. Mulla se on perinteisesti ollut melko paha, joten eipä se mikään yllätys ole, että alkaa jo nyt. Ja tätä sit jatkuu johonkin viikolle 15-16. :x Tai toivottavasti jatkuu. Kyllä täälläkin pelko on koko ajan mielessä. Mulla on taustalla keskenmeno, ekassa raskaudessa. Joten pelon kanssa on oppinut elämään jo esikoista odottaessa. Se pelko ei täysin hellittänyt koko aikana. Mulla oli myös lähes puolesta välistä asti supisteluja ja esikoinen syntyikin sit jo viikolla 36+0.

Täällä myös närästää edelleen jatkuvasti ja pissalla saa ravata koko ajan. Yöunet on tosi katkonaisia ja levottomia. Normaalisti nukun mahallani, mutta mulla närästys ja pahoinvointi tekee sen, että en pysty heti raskauduttua enää nukkumaan mahallaan. Sit se onkin sellasta pyörimistä ja hyörimistä. Ja lonkat mulla kipeytyi taas heti, kuten edelliselläkin kerralla. Sekin noita unia häiritsee.

Epätodellista tämä vielä on. Ensi viikolla ajattelin soittaa neuvolaan ja varata yksityiselle ultran. Jospa se sit jo vähän konkretisoituisi tämä raskaus.

Ai niin tieoja, eli 2. lapsi, ikä 28v (vielä kuukauden), TAYS

Barbapörrö ja "sintti" (ei ole vielä mitään virallista nimeä tulokkaalle)
 
Ilmoittaudun heinäkuisten joukkoon.:wave:

Ensimmäinen tulossa la 2.7. laskurin mukaan. Olo ollu todella väsynyt ja pahoinvointi nostaa päätään, syödä pitää muistaa 2 tunnin välein tai alkaa etoa. Rinnat ovat suurentuneet melkoisesti, pursuavat iloisesti ulos rintsikoista ja ovat hivenen arat. Nyt voi vain toivoa kaiken menevän hyvin.

Miimmi & "toukka" 5+1
 
Apuva, uskallan varovasti ilmottautua joukkoon. Tein tänään r-testin pitkän pähkäilyn jälkeen ja plussahan sieltä pamahti. Laskurin mukaan laskettuaika olisi 8.7.2011. Oon ihan sokissa. Eka lapsi ja ikä 23v. Plaah..kunhan saan ajatuksia kasaan tuun höpöttelee enemmän

keiju123 ja nyytti 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa ja onnea uusille :heart:

Mulla on maha ihan järkyttävän turvoksissa. Esikoisesta näytti tälle joskus lähemmäs viikkoa 10. Alkuturvotustahan tää on, mutta ihan kunnon vauvamasun alulle näyttää kun on kireet vaatteet. :D
 
Tervetuloa uusille! ja pahoittelut poistuneille..

Tuntuupäivä päivältä todellisemmalta tää ja varmemmalta..pojan kanssa olin alusta alkaen huoleton ja varma, tää toka on tosiaan aiheuttanu enemmän stressiä..Tissien kipeilyn loppumisesta olin aluksi vähän huolestunut, mut sit ku mietin ni nää on pojan jäljiltä vähän lurpsahtanu ni on tilaa turvotakki ni ehkä ne sit ei heti ala särkeekkää..:D

Ainoa "miinus" puoli tässä on se, että ens kesäks suunnitellut häät menee nyt vähän pidemmälle, kun en jaksa viimisilläni ahtautua mihinkään mekkoon ja tuskin tunnen itteäni kovinkaan hemasevaks..: /

Tietoja varten se, että Naistenklinikalle suuntaan tämänkin kanssa..

Possu ja pikkusaukko 5+1
 
Täällä ihan uusi palstalainen ja ihan pihalla vauvajutuista =)

Päätettiin kokeilla, josko tärppäis ja neljännellä kierrolla onnistui. Nyt laskujen mukaan 4+3 menossa ja la 7.7. TYKS olis synnytyspaikka.

Oon 28 v ja ensimmäistä kertaa asialla. Kaikki on siis uutta ja ihmeellistä, mutta yritän pysyä positiivisella mielellä!

Pätkätyöläisenä vaan mietityttää, että uskaltaisko hakea määräaikasia töitä vielä keväälle, vaikka tietääkin olevansa raskaana.. Menee kaikki kuviot uusiks. Mut eiköhän se siitä tasaannu, kun tottuu tähän uutiseen:heart:

Sinadrius ja beibi 4+3
 
Tipetsu ja durasel olen todella pahoillani menetyksestänne :'(

Tervetuloa kaikille uusille :heart:

Itsellä aamusta oli tosi hermostunut olo tän raskauden suhteen. tuo keväinen keskenmeno varmasti vaikuttaa asiaan aikalailla. Jotenkin ahdisti jokainen nipistys, vihlaisu ja pakotus. Ja sitten kun ei oo oikein mitään kunnon oireita viellä. Noi nipistyksethän on ihan normaaleja ja kuuluu asiaan, mutta kuhan nyt sitten vaan tressaan asiaa. Tänään kyllä olin päivällä kahvakuula treenissä ja kun siellä hilluin sen kuulan kanssa, niin aattelin että jos tämän jälkeen ei mene kesken niin ei sitten ollenkaan :D joten hieman valoisammalla mielellä iltaa kohden.

Täälläkin synnyttämään mennään K-SKS:laan ja siis kolmas tulossa.

Muumi ja pikkuinen 5+2
 
Hei, plussan sain testiin tänään ja ajattelin ymppäytyä tänne mukaan :)
Eli toista lasta odotan, LA n. 8.7 ja synnytyssairaala K-SKS. Niin ja ikää siis 25v.

En olis vielä testiä muuten tehnyt, mutta sen verran alko oireita putkahdella, että piti ihan kokeilla ja kyllä sieltä hailu, mutta selvä plussa tuli (kahteen eri testiin). Eli pahoinvointia on ollut jo useamman päivän lievänä, esikosta oksentelin 19 viikolle asti. Ja itken näköjään helposti, se ei normaalisti ole kyllä yhtään tyypillistä mulle. Ja alavatsaa juilii..
Mäkin niin haluisin aikasemmin ultraan, mutta täällä se taidetaan tehdä aina joskus 12 viikolla vasta :( Me ollaankin Heinäkuun ja muumin kanssa näköjään samalla alueella :)

kukkis ja pieni 4+2...kai?! :)
 
Viimeksi muokattu:
HUomenta!

Varovaisesti ilmoittaudun mukaan matkalle jonka pituutta ei tiedä.. La olisi 1.7 jos asiat menee niin kuin toivoisi. Tämä on viides raskauteni, 3 elävää tyttöä ja edellinen raskaus päättyi toukokuun lopussa ikävästi rv19+5 kun synnytin enkelipojan. Syytä pojan menehtymiseen ei löydetty lukuisista tutkimuksista huolimatta. Hermot riekaleina ja pää sekaisin.
 
Huomenta kaikille :)

Aika harvakseltaan näköjään ehtii kirjoittelemaan, tuntuu että niin kiirettä pitää töiden ja muiden juttujen kanssa.. Mikä on toisaalta ihan hyvä, päivät menee nopeammin eikä ehdi niin paljon miettiä asioita. Pahoitteluni heille, jotka eivät heinäkuisten mukana pysyneet :hug:

Itselläni oli tosiaan se kemiallinen raskaus (?) syyskuun lopussa, ja olo sen vuoksi edelleen hieman epäilevä ja neuroottinenkin.. Tosin raskaustestin plussaviiva oli nyt vahvempi kuin kontrolliviiva, viimeksi jäi haaleaksi.. Ja oireita on enemmän, rinnat kipeytyneet jo nyt ja tuntuu että turpoavatkin. Perjantaihin asti oli menkkamaisia tuntemuksia alavatsassa ja kohdun kohdalla tuntui painetta/lievää kipua, sen jälkeen kaikki alavatsatuntemukset ovat loppuneet... Ja se huolettaa :| Miten teillä muilla, ovatko alavatsan tuntemukset vaihdelleet/vaimentuneet alun jälkeen?

Ruokien ja elämisen suhteen en ole tehnyt pahemmin mitään muutoksia. Ajattelen, että keskenmeno tulee jos on tullakseen... Urheilen lähes päivittäin ja syön pääsääntöisesti terveellisesti. Sain neuvolasta postitse ruokasuositukset, ne ihan perusjutut, ja niitä noudatan. Kahvinjuontia olen vähentänyt.. Liikunnan suhteen teen kaikkea mikä tuntuu hyvältä. Ja seksiäkin harrastetaan :LOL:

Jep, nyt töihin.. Tervetuloa kaikille uusille :)

Mayinga
 
A-H
Huomenta kaikille! :)

Täällä on näköjään muitakin odottajia Keski-Suomesta :p

Täälläkin mahan on turvonnut kamalasti! Muistuttaa välillä ihan jalkapalloa :D Väsymystä on jonkin verran ja välillä on tosi etova olo :/ Täälläkin ehkä vähän vähentynyt sellainen menkkamainen olo, mutta selkäkipu on kyllä pysynyt. Vessassa saa ravata kyllä tosi usein ja koko ajan on nälkä.

Eipä taas muuta, kun mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :)

A-H 5+1
 

Yhteistyössä