Heinäkuun Onnenhiput 2011 *lokakuussa*

Heips taas pitkäst aikaa!

Uusia tulee melkein päivittäin,ihanaa ja tervetuloa!

Viikko vaihtui uuteen täällä ja oireet pysyneet melko samoina,väsy,nälkä(kova,tai sit vain kuvittelen :LOL: ) turvotusta,rinnat arat. Oon seuraillut tuota omaa painoa huvikseni ja tarkemmin tän viikon,koska tuntuu et oon syöny ku norsu!! ni mitä mitä,paino laskenu,yht.1,5kg tällä viikolla, joka päivä vähän (ti-pe)??Toki tiedän että ihmisen paino heitelee päivittäin mut ku oon syönyt normaalia enempi!!Enkä ole edes oksennellut saati liikkunut, kun se samperin yskä on vieläkin vaivannu (tosin nyt näyttäs hellittävän). En tiedä,ihan kiva et niit kiloja ei tuu lisää VIELÄ!!:)
En saanut viel aikaseks sitä neuvola soittoa,jospa ensviikolla. Tänään olisi mieheni toiveesta tarkoitus kertoa hänen vanhemmilleen raskaudesta,mä olisin ehkä hieman odottanut. Toki ne jotain aavistas kun kieltäydyn ottamasta alkoholia :)

Mukavaa viikonloppua kaikille ja palataan ensviikolla asiaan :wave:

zannuli 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Apuaaa!!Tänään on kyllä ihan lahjakkaasti vihlonu tuonne oikeelle,vaikken ole kummemmin ihmeitä tehny. Töissä nostin jotain painavaa,niin jopa vihloi!! Menkkajomotusta tuntui myös. Nyt sitten kotiin tultua lisää vihleksi,vaikka ihan vaan käsiäni korkeintaan liikuttanu.. Heräsin just päikkäreiltä,niin ihan minimini värimuutos valkkarissa,hemmetti!! Onkohan tääki sit tässä,km rv 4+4..:'(
Rinnat on ihan sairaan kipeet. Sivuille kun koskee,niin niitäkin vihloo!! Eilen illalla oli tosi oksu olo,mut ei sen kummempaa..
Nyt mä rupeen sit makaa sohvalle..
 
No nih,punertavanruskeeta vuotoo tuli,että sepä ihanuus taisi olla nyt siinä. Mä arvasin et kun saan soitettua ultraan ajan täs käy näin!! Ihan menkkaoireilta tuntuu nyt..Mulla jomottaa jalkoja aina ennen menkkoja,niimpä nytkin sit alkanu jomottaa. Samaten tuota mahaa jomottelee ja vihloo. Tosi hieno loma tulossa,just tänään alko 10pv..
 
Kiitos vaan haleista. Kylläpä jomottelee mahaa,että eiköhän se vuotokin ylly kohta. todella paskapaska fiilis,toinen km putkeen..:'( Mieskin on kavereineen jossain rymyämässä kun tarviisin sen tänne..Eipä vaan koe yhtä raskaasti tätä,eikä näe tarvetta tulla kotiin!
 
Tipetsu :hug: Toivotaan parasta.

Esikoisen odotuksessa mulla tuli 2 pvn menkat normaaliin malliin ja siksi huomasinkin raskauden vasta viikolla 6-7 kun pahoinvointi alkoi ja rinnat meni kipeiksi. Vuoto oli ihan normaali kuukautisvuoto ja silti muksu pysyi matkassa.
 
Toivotaan Tipetsu että kaikki on kuitenkin hyvin :hug:.

Tein apteekkiin ostoslistan tänään miehelle, aamulla saan pissiä vielä tikkuun ja näen mitä viikkoja testi näyttää. Mietin ja haaveilen, että mieli rauhoittuis jos viikot täsmää omien laskujen kanssa, ja taas jos näyttää että vain esim. viikon raskaana, on jotain sitten vialla. Lisäksi sain raskausajan multivitaa, tässä vaiheessa kai foolihappoa tarvitaan. Ja koko perheelle d-vitaa.

Joululahjoja tässä mietin, listaa olen yrittänyt tehdä. Jos jollain on jotain ideaa kummilapsille (11v, 7v, 14v) tai vanhemmille niin laittakaas tänne jakoon! Kamala homma miettiä kaikille lahjoja!
 
hei
täällä olis yks haalean plussan tänä aamuna saanut..LA nettilaskurien mukaan olis 10.7.2011
Nyt väin odottelen vahvistumista,olotila ainakin on sen mukainen että jotain siellä on :heart:
mahassa nippailee on vähä öklö olo ollut ja huipannut,koko viikon olen palellut ja tänään ollut ihan kuumissani.Esikoista odotan, toinen raskaus se meni kesken.Olen 34v
 
Viimeksi muokattu:
ärrrhh! Anteeks mutta mun on pakko tulla tänne purkautumaan, kun en tie mihin muuallekaan..

Tänään se mies sitten lähti ryyppäämään, yhdeltä päivällä! Tuli kylläkin takasin (ihme ja kumma) jo kahdeksalta, mutta aivan kaatokännissä. Sammu tohon meidän sohvalle, nukku kahteentoista asti, soitti kavereillensa, että "tekis vielä mieli lähtee radalle!" Ei kuunnellu sitten yhtään ku yritin vinkua vieressä, että et todellakaan ole enään lähdössä. No ei auttanu ei. Ovi kävi, ja tsadaaaaa, äijä läks baariin. :mad:
Ärsyttää, kun se ei yhtään tajua tätä, kun mua pelottaa ihan hulluna olla yksin.. Ikinä ei tiedä mitä tapahtuu :'(
Öitä en varsinkaan tykkää olla yksin, koska jos jotain tapahtuukin, niin enhän mä saa ketään yöllä kiinni. Päivällä asia on ihan eri, kun sillon esim. äitikin varmasti vastaa puhelimeen.
Prkl että kiukuttaa! Kiva täällä nyt yksin peloissansa vääntää porua hormoni myrskyissänsä :'(
Olen hänellekin selittänyt moneen kertaan kaikki pelkoni ja muut, mutta ei näköjään paljoa kiinnosta. Saisi kyllä pikku hiljaa alkaa käyttäytymään kuin aikuinen, ja ottaa vastuuta! En minäkään voi kaikkien mielitekojeni perässä juosta, kun täytyy ajatella vauvaa, ja samaa odottaisin mieheltänikin. Siitä on sentään tulossa isä, jos kaikki nyt hyvin sujuu.

..Tulipas taas purkausta.. :LOL:
Ärsyttää vain kovin. Kun tuntuu, että olen tässä täysin yksin. :ashamed:

-Emilien ja pikkuinen 5+3-
 
A-H
Voi Tipetsu! Toivottavasti on jotain vaaratonta vaan. Tsemppiä sinne :hug:

emilien kuulostaa tosi tutulta... Omassa ukossa ärsyttää eniten se, että se ei voi ilmottaa ajoissa, jos on johonkin lähössä... Nyt oon yrittäny sille sitä toitottaa, etä asioiden pitäs muuttua, ku lapsia on sitten 2... Tuntuu, että nuo miehet ei välillä tajua yhtään mitään ja sit se king alcohol on sitä elämäneliksiiriä :S Noista peloista mietin, etä ite pelkäsin ennen ihan hysteerisenä ukkosta ja pimeää. Kun meidän tyttö syntyi, lähti pimeänpelko, mutta ukkosella olin edelleen ihan paniikissa. Sitten muutettiin "maalle" ja jostain syystä se ukkosen pelko on vähentynyt... EN tiedä, muuttuiko ajatusmaailma jotenkin, että täällä on pakko pärjätä ite tms, mutta pointtina siis se, että peloista pääsee yli :) Tsemppiä sinne vääntöihin miehen kanssa! Ja tännehän voit toki sitten avautua, eikäs tää palsta vähän sitäkin varten ole :)

ON: Polvet alkaa taas pitää natinaa ja toiseen polveen sattuu kävellessä... Sama kun ekassa raskaudessa. Jos menee samalla lailla kun viimeks, niin seuraavaks alkaa piiiiitkä oksennus ja pahoinvointiputki :S Sit saa hetken olla rauhassa ja alkaa selkäkivut... Loppuraskaus sit menis ok ja synnyts ois jees... Synnytyksessä ainut huono asia oli henkilökunnan käytös. Toivottavasti ois vähän erilainen henkilökunta tällä kertaa paikalla, jos sinne asti päästään.

Mistäs päin täällä on muuten ihmisiä ja mikä on synnytyssairaalanne? Joissain ketjuissa on ollu tuolla etusivulla se synnytyssairaalakin :) Ja onko kellään oloja siitä, että kumpi ois tulossa? Itestä tuntuu, että vois tällä kertaa olla poika, ku pahoinvointi nostelee jo nyt päätään ja tekee mieli ihan eri ruokia ku viime raskaudessa. Toisaalta mulla oli edellisen raskauden alussa kanssa poikaolo, mutta se sit muuttui ja tyttöhän sieltä tuli, vaikka anopin mielestä se ei ois mitenkään voinu olla mahollista :D

Eipä kai muuta täälläerää :) Mukavaa viikonloppua kaikille :flower:

A-H 4+6
 
Tipetsulle iso halaus ja voimia, toivoa täällä vielä elättelen...

Kokemukseni mukaan miehet on miehiä, eikä ne osaa tod. asennoitua odotukseen kovinkaan empaattisesti. En jaksa enää semmoista odottaakaan ;)

Itellä särkee nyt alaselkää aivan tajuttomasti, toivottavasti ei enteile mitään surullista...
Nyt perheen yhteisen viikonlopun viettoon, mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Heippa!

Varovaisesti jo kurkistan tänne puolelle, mahtuisiko mukaan? Plussasin tänä aamuna, viikkoja olisi nyt 3+5. Yksi lapsukainen meiltä jo löytyy, tyttö 07/09. Hänestä plussasin myös tosi varhaisilla viikoilla. La. olisi laskurin mukaan 11.7. Katsotaan kuinka tässä käy, toivottavasti pikkuinen pysyisi matkassa :heart:
 
Voi Tipetsu , Kovasti voimia ja iso :hug:. Toivottavasti ei ole se pahin vaihtoehto.

Tervetuloa durasel ja Heinäkuu :flower:.

Emilienille voimia. Toivottavasti miehesi nyt järkiintyisi ja tajuaisti että sinä ja pikkuinen olette tärkeintä. Tuo on varmasti aika raastavaa, kun viina ja kaverit vie :|.

Viellä ei ole tullut minkäänlaista oloa, kumpiko sieltä on tulossa. Varmaan liian aikaista. Kummastakin lapsesta olen kyllä tiennyt tai aavistanut sukupuolen ja oikein ovat osuneet :). Nyt kun pääsee sinne rakenneultraan, mihin aikaisemmin raskauksista ei ole päässy niin voisi sitten yrittää ottaa selville!! Mites muut? Tyttö ja poika jo kotoa löytyy, joten oikeastaan sukupuolella ei ole mitään väliä.

Muumi ja pikkuinen 5+1
 
huomenta
lauantai ois sitte. viimeyö meni valvoessa toi pikkane tyllerö kun itkeskeli nuhasta nenäänsä pitkin yötä :l tänää meen sit illalla muutamaks tunniks siskon synttäreille. :eek:

miten mulla ei ole yhtään sellane olo, että tää vois mennä kesken tämä raskaus. Kummastaki aiemmasta on ollu kauhee pelko sinne viikolle 12 asti, mut nyt en osaa edes jännittää ? :eek: Ehkä en vaan halua ajatella sitä asiaa tollain. Se on sitten sen ajan murhe jos jotakii käy mut nyt on ainakin tosi luottavainen mieli tän raskauden suhteen. <3

savuton ollu jo monta päivää JEEE!

ömm. kaks viikkoa ja sit maanantaina on eka neuvola!!! :> hauskaa. odotan sitä äitiyskorttia
Mies sytyttelee just takkaan tulia.

ällöttää kaikki ruuat ja syöminen nyt on siis tämä vaihe menossa. eli ällöttää ihan hirveesti ajatus syömisestä ja syöminen. :l silti on nälkä kokoajan. huoh. pahoinvointi on mulla pelkkää kuvotusta sillon tällön. ja väkisin syön sitte jugurttia tai maitoa juon tasasesti.

apteekista pitäs hakea raskausmultivitaa ainakin.

ainiin ja mahakumpu näkyy jo vähäsen. mulla tulee heti jo kauhee turvotus. ja varmaan siksikin kun on kolmas niin pienen ajan sisällä Otin siispä ensimmäisen mahakuvan haha. omiin arkistoihin, niin muistaa sitte et mimmone se olikaan näillä viikoilla jo.

ikää on mulla 23v. siitä ei vissii olekaan viel ollu puhetta :>

väsyttäääää! nyt käyn sohvalle maate lepäilee hetkeks ku alkaa taas kuvottaa..

pupeltaja ja pyllerö 5+3
 
Kiitos vaan kaikille! Täällä kaisitä vielä raskaana ollaan,ei ainakaan vielä oo enempi vuotanu. Siis se yks kerta veski-reissulla eilen,sen jälkeen ei muuta. Noh,toki kun menen veskiin tän viestin jälkeen,voin palata takaisin kertomaan vuodosta..Olen niin pessimisti raskauteen liittyvissä asioissa..
Sikäli mikäli vuotoo ei enää tuliskaan,soittelen maanantaina sairaalaan kuitenkin. Mä en jaksa tämmöstä touhua! Jos menee nyt kesken,en alota enää clomeja tän vuoden puolella,huilia vähän..
Tissit on vielä kipeet,muttei niin turvoksissa...Paska fiilis on kyllä!

Toivottasti teillä muilla menee kaikki hienosti!!
 
Tipetsu, mulla oli runsaita vuotoja esikosta kipujen kera alkaen viikolla kuusi, kestäen melkein viikolle kahdeksan. Silti pysyi kyydissä. En tarkoita tällä sitä, että sanon varmuudella vuotojasi vaarattomaksi, mutta itse opin tuosta ainakin sen, että ihmeen sitkeitä ne pikkuiset on. Ja myös sen kuinka yllättävän yleisiä alkuraskauden vuodot ovat. Toivon että kaikki olisi sinun kohdallasi hyvin :hug::heart:

Mulla ei ole mitään muita oireita kuin rintojen arkuus. Mutta niin mulla on kyllä aina ennen menkkojakin. Esikosta luulin jo, että pääsen vähällä, mutta sitten viikolla 6-7 alkoi kauhea pahoinvointi ja väsymys. En oksentanut, mutta koko ajan oli hirveä kuvotus päällä. kahviin en voinut katsoakaan ja himoitsin pitsaa, kevytmaitoa ja salmiakkia. Näitä odotellessa :D

Ollaan tänään menossa miehen kanssa juhliin, joissa on boolit ja kaikki. En millään haluaisi kertoa kenellekään vielä piiiiiiitkään aikaan, mutta todella hankalia tuollaiset tilanteet kun en nyt mikään absolutisti normaalisti ole.. Noh, josko keksisin hyviä valkoisia valheita :D Oletteko muut jo kertoneet uutiset ja jos ette niin milloin meinasitte? Me ajattelimme sailyttää salaisuuden jonkin aikaa. Jos mennään varhaisultraan niin sen jälkeen voisi lähimmille kertoa. Kaksi parasta ystävääni tietää, koska tiesivät jo yrityksestäkin enkä osaa heiltä salata mitään.
 
Varovasti tulen tänne heinäkuisiin kurkkaamaa... Täällä on useampi tuttu tuolta kolmatta kaipaavista ja uusiin odottajiin odotan tutustuvani innolla...

Huvikseni olen täällä jo useamman päivän testannut, kun laittoivat Mammaksilta hyvitys testejä, tuhlailin niitä sitten, kun en kai muutakaan tekoa niille keksinyt ;) Tänä aamuna pissasin taas tikkuun ja tapani mukaan pyörittelin ja pyörittelin sitö kunnes jonkinlainen "viivanpaikka" siihen ilmestyi... Tämähän sitten tietysti jäi vaivaamaan ja tuossa noin tunti sitten tein pukkomallisen David 25:sen ja haalea mutta SELKEÄ plussa tuli hyvin pian testiruutuun :O

Yllätys oli melkoinen, ja nyt tarkastelen puikkoa kokoajan :) tässä kuussa käytössä oli Terolut kuuri vuotohäiriöön, ja sen takia on nyt pelko persiissä tämän asian suhteen, kun en oo ennen mitään hormoneja syönyt ja nyt sit hormonikierrosta tärppäsi :/

Olen siis 29-vuotias kahden tytön (02 ja 04) äiti Hämeestä. Ensi kuulle voitaisiin (jos itse täällä palstalla vielä roikun) niin ottaa mallia muiden kuiden listoista ja mainita esim. ikä, mones lapsi, ja synnytyssairaala... tällaiset tiedot taitaa suurimmasta osasta listoista löytyä?

Huomenna testaan uudestaa, nyt siis vasta kp 26/28, joten luotto asiaan ei kovin korkealla, mut pakkohan se oli tulla jo kurkkaamaan ;)
 
Tervetuloa mukaan durasel ja Heinäkuu!! :wave:

Täällä turvottaa, on pahoinvointia ja kiukuttaa. Nippailee välissä alavatsaan, minkäänlaisia menkkajomotuksia ei ole.
Ensi viikolle aattelin soittaa neuvolaan, että kävis vielä sielläkin testattavana. =)

Mie olen täältä pohjoisesta, ihan olen Kittilän tyttäriä ja synnytyssairaala on LKS. :)
 
Huhhuh..Pientä ruskeeta vuotoo tuli tuossa parisen tuntia sitten,sekin pyyhkiessä. Mutta: tissit ei oo enää kipeet tms. ja alamahaa jomottaa kuten menkkojen aikaa,että eiköhän se vuoto kohta tule. Näin se meni elokuussakin! :'( Miehen kanssa sukset ristissä ja järkyttävän paha mieli! Mutta sen nyt ainakin tällä toisella kerralla opin,ei kannata testata ennenku menkat on viikon myöhässä! Ja opin senkin että nyt saa riittää tää yrittäminen. Ok,clomit on hyviä lääkkeitä ja toimivat mulla,saaden raskauden alkuun,mutta joku mättää muualla,kun samoilla päivillä rv 4+4 - 4+6 menee kesken. Ja kun ovuloinnissa vika,niin munasolutkin varmaan huonolaatusia tms..Noh,yli 7 vuotta jo menny,että eiköhän se 8. mene vielä..Täytyy sanoa että helvetin hieno loma!

Ilmotan kun putoan kokonaan kyydistä.
 
A-H
Voi Tipetsu! :hug: Pidetään vielä peukkuja, että pikkunen pysyis matkassa :heart:

Kyllä tää kellojen siirtäminen on vaan ihan perseestä! Meni koko aamu ihan sekasin, kun kännykästä oli automaattisesti vaihtunu aika ja nukuin siis tunnin liian myöhään :S Meillä on vähän vajaa 4kk ikäinen koiranpentu, niin sen kanssa herään aina kuudelta, niin ehdin syöttää ja käyttää sen ulkona, ennen kun meidän pikkuneiti herää aika lailla tasan 7 aikaan :)

Vieläkin tuntuu ihan epätodelliselta olla raskaana! Aamulla tein vikan testin, joka oli jääny tonne hyllyn päälle ja suunnilleen 15s aikana tuli kaksi yhtä voimakasta viivaa :heart: Kai se olis siis uskottava :) Pitäs tuolta aitasta kaivaa kaikki vauvanvaatteet ja lajitella mitä vie kiertoon ja mitä käyttää sit seuraavalla. Muutenhan ei ois kiirettä, mutta pelottaa, että hiiret syö vaatteet talven aikana :D Turvakaukaloa lukuunottamatta kaikki löytyy, toisen kantoliinan voisi toki piristykseksi ostaa :p

Kohta lähdemme koko perheen voimin mieheni mummon luo :) Siellä on ihana lenkkeillä koiran kanssa metsässä, vaikka tuota metsää on tässä meidänkin ympärillä ihan tarpeeksi :D Eipä muuta tällä kertaa :)

Ai niin, ikä siis 23v. synnytyssairaala K-SKS ja toinen tulossa yk4 (Petäjävedellä asutaan)

A-H 5+0
 

Yhteistyössä