***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

Moikka!!

tänään poksuu 40+0!!!!!!!:) hoh.....

en oo kirjotellu ny hetkeen,ku niin raskasta ollu oman olon kans.henkisesti ja fyysisesti!!!NIISKULLE sympatia-halit,mulla juuri sama tilanne,paitsi en kaksosia odota.

oon ollu sairaalas vähän väliä yötä ja tarkkailukäynneillä jne....viime viikolla olin veritankkaukses ku hb vain 80...verenpaineet 80/50,todella heikko on olo.ja niin,nukkua en ole saanu aikoihin.viime yönä 04 asti TAAS supisteli ja sitten ne loppuvat seinään.koko ajan lorahtelee ja sidettä saa vaihtaa,jopa kätilökin oli saliin viemässä että ny meni vedet,ku kastui sairaalan sänkykin mutta eipä se vettä ollut...ei kukaan osaa sanoa,että mitä on..jaa-a,mistähän tiedän sit ku vesi oikeesti menee!!!!!on nimittäin juuri samanlaista ku aikasemmis raskauksis ku on vedet menny....

yksi lääkäri olisi käynnistänyt synnytyksen,mutta kymmenen muuta ei..ja kaikki lääkärit kertoo alapään tilanteesta erilailla.toisten mielestä 2cm auki,kaula hävinny jne...toiset sanoo ettei mitää tapahtunu,hah ketähän uskoa!!!:)

rankinta tässä on tämä valvominen,onneksi sain omalta lääkäriltä opamox-lääkkeet,et saan jotenki nukuttua välillä.huonon hb:n takia pyörryin 2.5v sylissä yx päivä yläkerran portaissa,tuloksena se et kuopuksella silmä ummessa...en tiä mitä pitää tapahtua,että ottavat tosissaan ja käynnistävät.

ei mulla mitään tarvetta muuten synnyttämiselle ole.poikakin syntyny spontaanisti 42+2,ku en halunnu käynnistystä,mutta sillon mulla ei ollu tämmöstä paskaa!!!!

nyt taas supistaa niin,etten pysty täs istua enempää.ja lääkäri kehtasi sanoa että kuvittelen ehkäpä puolet suppareista ja sen että valvon yöt.minä korrekti ihminen haistatin vitut....;)enköhän jo 4 lasta maailmaan saattaneena tiedä mikä on supistus!!!

Mut hyviä oloja kaikille!!!!mä lupaan seuraavaksi kirjotella jotain positiivisempaa...

Taiska&Toukka 40+0
 
Menkkajomotuksista Melkein joka yö tulee, ja kestää taukoamatta 1-3h. Välillä käy niin kipeää, että itku on lähellä, välillä on vaan "tunne". Ja päivisinki tulee, mutta ei kestä aina kun muutaman minuutin.

Kotiintulovaatteiksi oon laittanu bodyn, potkarit, velourhousut, neuletakin, sukat ja lakin. Ja riippuen sitten ilmasta mitä päälle lopulta laitetaan :)
 
Neuvolassa käyty tänään rv 39+4:
Paino: alusta +11,5 kg
RR: 115/78
Hb: 130
Sf: 35
Painoarvio: 3,7 kg
Tarjonta: RT

Vauva oli nyt taas valunut alaspäin ja kiinnittynyt
:) Kun viime viikolla oli noussut vielä ylöspäin. Eipä sen ihmeempiä, ensi viikolle sain vielä ajan.

muumi82: Laitoin sulle yksityisviestiä, en tiedä onnistuiko! :D

Sairaalaan lähtö Jännittää kanssa mua jonkin verran, kun on tuota matkaa. Ja sitten just, että onko mies sillon töissä, kun käy 3-vuorossa. Äiti ja siskokin on kahdessa vuorossa ja niistä jompaa kumpaa aiottiin lapsenvahdiksi. Toivottava vaan, että ei osu kaikki yhtä aikaa töihin! :D

Synnytys mua taas ei jotenkin jännitä yhtään.. esikoinen kun otettiin sektiolla, niin toivoisin vaan pääseväni synnyttämään alakautta. Ehkä kaikista eniten on pelkoja sen suhteen, jos vauvalle tapahtuisikin jotain tms.

Niin ja mulla taas on ollut ihmeen hyvä olo pari päivää! Sieltä 30-viikosta asti on kovasti ollut harkkasuppareita sun muita kolotuksia, mutta nyt ei pariin päivään mitään.. Jospa tää sit enteilis nyt jotain.. tai sit ei :)

Pearl ja pieni 39+4
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä on kummaa toiminta siellä kun sulla viikotkin noin hyvät :O
Ei voi kun ihmetellä.

Mä olen niiiiiin väsyny tähän mahaan.
Taas alko lämpimämmät ilmat ja mä olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kypsänä.
Mä haluisin nyt oikeesti eroon tästä mahasta kun tää on jo jotain iha sairasta täämun olo.
Missään asennossa ei ole hyvä olla,ahistaa ja väsyttää ihan kokoajan tää kuumuus.
Rinnatkin alkanu taas aristaa.
Vaikka mä kammoon edelleen sitä synnytyskipua (hullu ku sitänäin kauheesti silti haluan jo tapahtuvaksi!!) niin musta vaan tuntuu siltä että oma olo helpottuis niin paljon.
Vaikka sitten ei ainakaan saa hetkeen kunnolla nukkua,mä veikkaan että ne pienetkin hetket nukutaan sitten paremmin kuin nyt.
Kun vain ja jos vain.....
Mä melkein toivon että huomenna siellä ultrassa,jos ei muuta, nii ainakai annetaan jo käynnistyspäätös...
Kauppaan tarvis mennä mutta mä en vaan nyt pysty!!!
 
meemee nauti nyt rauhasta :) kannattaa välillä lähteä ulos, vaikka vaan ihan istuksiin johonki puistonpenkille ja nauttiin kesästä! pääsee vähän pois omista nurkista.

neuvolakuulumiset:

35+5
paino +1633/vko, taisin tehä enkat............. :whistle:
paineet ok
hemppaa ei otettu
vauva rt
syke 142

paino tosiaan 'vähän' pompsahtanut, turvotusten ja juhannusruokien piikkiin! :D nyt ekasta neuvolasta reilu 10 kiloa tullut, ihan kohtuullisesti siis kuitenkin.

vauva tuntui terkan käsiin isolta! päivitteli oikein, ja puhui et ehkä laittaa mut lääkärille vauvan ison koon takia, huih, alko jänskättään.

esikko oli sen 3,5 kiloa, tää vois olla saman musta se on hyvä paino, ei oo liian iso mut ei liian kirppukaan :)

omat olot välillä tooosi tukalat, mua supistaa ja vauvan liikkeet sattuu! alavatsaa jomottelee ja kotenki kiristää aika tiuhaan.

menkkajomotusta on myös, varsinki selkään ottaa, en muista oliko esikosta / tarkottiko mitään.

synnytyksen käynnistyminen: mulla oli viime kerralla niin, et sain rauhassa aavistella kotona et tästä tää taitaa lähteä :cool:
la aamuna alko supisteleen (sänkypuuhien jälkeen!) oli ihan viel hentosia mut säännöllisesti tuli. kävin äitin kaa kaupungilla vielä, supistukset tuntui, välillä piti seisahdella oottamaan et menee ohi mut aika normaalisti pystyi viel olemaan :)

iltaa kohden sit napakoitui, pyörin kotona jumppapallon päällä ja välillä vääntelehdin sohvalla, puolen yön maissa soitin synnärille ja jo itkua tuhersin supistusten tullessa, noin klo 1-2 lähettiin synnärille, siellä meni yö ja aamukin, vasta seuraavana päivänä klo 15 typy näki maailman :)

pitkään siis sain supistuksia tunnustella ja tosiaan heti alusta alkaen tulivat säännöllisesti.
 
Paljon onnea kaikille jotka oli jo saanu vauvan syliin :flower:
nyt vaan tällänen pikapäivitys...eli tänään oli se uus ultra sen vauvan koon takia ja painoarvio tällä hetkellä 3600 ja viikkoja tänään siis 39+0..saatiin taas ens maanantaix uus ultra-aika ja lääkäri sano et ottakaa sairaalakassi autoon valmiix et voi olla et jos ei oo siihen mennessä syntyny niin sit jäädään sillon sairaalaan käynnistykseen..sopis mulle kyllä erinomaisesti..vauvan kaipuu on jo kova ja erityisesti pelottaa et jos toi ultra arvio pitää paikkansa niin on kuitenki niin paljon isompi vauva kuin esikoinen niin saa vauva mun puolesta tulla kyl jo sit ulos..perjantaina ois viel neuvola ja sit ens maanantaina heti aamu kahdeksalta sairaalaan..esikoinenki lähtee sunnuntaina mummon luo "lomailemaan"niin sopis hyvin sillon olla synnyttämässä/käynnistyksessä =)
onnex miehelläki alko tänään kesäloma et jos lähtö tulee nyt ennen ens maanantaita niin ei tarvii miettiä et kerkeekö mies töistä mukaan synnytykseen..
mukavaa ihanaa aurinkoista kesäpäivää kaikille ja toivotaan että kaikki me joka haluttais synnyttämään niin sinne nopeesti päästäis..muille taas ihanaa loppuraskauden aikaa..=)
tähtikeiju ja kirppu 39+0 poks poks:heart:
 
Taiskalle :hug: Miks ei olla jo käynnistetty?! huhheijaa sua on kidutettu. Samoin toi lause " et sä varmaan tunnista supistuksia" On kuultu muutaman kerran ja ain puhelimes kysyvät odotanko ekaa kertaa... ja ohjeistus jatkuu edelleen samana särkylääkettä vaan ja lepoa... Mikä se sillanen neuvo on jo 4cm auki...

Huh hellettä.. nyt ollaan taas ilkitemulkite ko hiki valuu joka välist...

Tarhatätitki kyselivät et "no kuinkas monta kertaa kävitte yrittämäs juhannuksen aikana... " Ne ei ihan nyt ymmärrä et tää ei ole ihan norm yhden lapsen odotusta et koska lähetään. nytkin tää maha särkee ei supista mut särkee tosi kovin tuolta sisältä... navan läheltä... ei tie mis asennos olis...

mut joo nyt lasten kans tonne pihal...
 
Pakko kyl sanoo et toi koira käyttäytyy omituisesti... meil on koko kämpäs kaik ovet auki ja normaalisti toi koira olis jo tuol naapurustos hakemas hellyyttä, mut nyt se seuraa ja "vahtii" mua... ei päästä edes vessaan yksin... se on jotain uutta... hmmm... mut joo onhan toi nyt koira ja en tiedä miten mä saan tän pääni näin sekasin jonku koiran takia... :LOL::LOL::LOL:
 
Saas nähdä saako tänään lähtiä.. .nyt ollu todella kipeitä supistuksia parin tunninajan... Pitääpä oikein kellottaa, tuntuu ainaki et on todella lähekkäin!! Ja kestää ihan minuutinkin kestoltaan!!

Anu ja pikkuinen :heart: 37+2
 
Tähtikeiju,miks teillä jo käynnistetään ensviikolla?onko mulla jäänyt jotain lukematta/huomaamatta?sori

Meillä meinaa tänään painoarvio ja babyn paino viikoilla 39+4 on 4022g ja ei mitään puhetta käynnistelystä tai uusista kontrolleista, vaikka kokoa kauhistelin. Seuraava ultra yliaikaiskontrolli jonka saa tilata viikoilla 41+3 :)

Täällä kyllä sen verran tapahtunut, että kaula on kadonnu, joku riekale enää jäljellä ja ollaan myös 2 sormelle auki :D...jospa se lääkäri meinas, et ois pian tulossa ja uutta ultraa ei tartte varata :) Toivotaan, täällä ollaan jo ihan täpinöissä, mutta tiedetään että tässä saattaa vielä päiviä mennä. Mä en käsitä kun Ei mulla mitään supistuksia ole (sen yhden yön jälkeen) ja kävelemään pystyy hyvin. Parin tunnin shoppailujen jälkeen tuntee kyllä paineen alakerrassa ja nivuset on hellinä, tässä mun säälittävät "kivut". Nyt pelottaakin että tuleeko kaikki ryminällä ja kerkeenköhän edes 10minuutin matkan päähän sairaalaan saati mitään kivunlievitystä saamaan :D

Terveisin zannuli & pallero 39+4
 
Viimeksi muokattu:
Nyt minäkin valitan, kun moni muukin on tänään valittanut...:LOL: Oon ollut tänään tehokas ja käynyt melkeen koko talon ympäryksen mukulakivet läpi ja perkannut kaikki roskat sieltä pois... Sitten haettiin pikkupojille puvut torstain hautajaisiin, tein ruuan ja leivoin lauantain juhliin kolme kakkupohjaa!!! Nyt alapää on kyllä myös sen tuntonen...aiiiii...Tämän lisäksi pelkäänpä pahoin, että olen saamassa sen viimeisenkin vaivan, jota mulla ei ole vielä ollu PERÄPUKAMAT!!!! Kertokaapas te joilla niistä on kokemusta, milloin ne alkoi, mistä ne huomas jne!!!
Sokerit oli taas pilvissä, ja söin pelkkää pottumuusia, salaattia ja jauhelihakastiketta!!!! En edes uskalla ajatella mitä ne ois jos söisin esim karkkia...Nimimerkillä kuukausi ilman mitään herkkuja!!! Kuvittelen jo sen pähkinäsuklaalevyn maun mitä jyrsin sairaalan sängyn reunalla HETI, kun pikkuinen on syntynyt...:LOL:

Huomenna neuvolalääkäri heti aamusta...Ja se on muuten varmaa, että paino ei ole enää tippunut (-5kg/4vko)...

Minttu-82 ja Ilmari 35+4 :heart:
 
Soitin synnärille ja sanoin että mulla on ensinnäkin tunnin matka täältä, niin sano että ei jos 10 min välein tulee niin ole mitään kiirettä, että rauhassa saa odotella että tulee 5 min välein supistuksia.... Eli en siis ilmeisesti näytille lähde!!
 
zannuli..niin siis se lääkäri sano että ens maanantaina mennä tarkistaa koko ja ottaa sairaalakassi autoon valmiix et voi olla et jään sinne et käynnistävät..ja mun ymmärtääkseni syy käynnistykseen on pienokaisen nopee kasvu(jos vertaa esim.esikoiseen) ja sano 3800 on jo aikalailla maksimi mitä pystyn synnyttämään alakautta..esikoinen synty siis 9 päivää lasketuajan jälkeen ja oli syntyessään 3050g ja oli imukuppisynnytys eli tää pienokainen on nyt jo puol kiloo isompi kun esikoinen oli syntyessään..varmax se ei sanonu et käynnistetään mut käski tosissaan varautua siihen et jään sinne sillon..mut senhän näkee sit ens maanantaina..
on tuo teidän pikkuinen kyllä jo aika kiitettävän kokoinen =)
 
Tähtikeiju Kiitos pikaisesta vastauksesta, nyt ymmärrän syyn tuohon käynnistämis mahdollisuuksiin. Tsemppiä, jospa teillä olis jo viikon päästä nyytti sylissä :) Juu meijän vaavilla on jo melkosesti koko,vois mun puolesta lähteä tulemaan nyt reippaammin ;)
 
NiQ
Aaaa, okei :) Ku meillä on kans vauvalta aina mitattu toi reisiluu, päänympärys ja mahanympärys, mut lekuri on aina heittäny vaan noinarvion ja sanonu perään että +-200g. Ajattelin että onko teillä siellä ollu jotku paremmat laitteet tms :)
 
Voi kun täällä on jo monella jännät paikat, kovasti tsemppiä seuraavalle lähtijälle. :D
Niiskulla kyllä tosi kurjaa kohtelua ollut. Voisivat kai jo käynnistää kun sun olo on noin surkea ja turvotustakin paljon.... Kovasti jaksamista, toivottavasti kohta tulee lähtö! Oletkos kokeillut sitä S:sää, jossa tarvitaan miestä?;)
Mä kävin tänään tuolla mun tulevassa synnytyssairaalassa, kun mieheni veljen vaimo on siellä, rv 34 menossa ja tän viikon to tai pe leikkaavat vauvan ulos erinäisten komplikaatioiden vuoksi. Kaipa sen ikäinen, sitten viikkoja 35+1 tai 2, jo selviää hyvin... Sitten kun ajelin kotiin päin, iski mulle hirveä ahdistus, että mä en halua synnyttämään! Ihan päässä humisi ja oksetti, vieläkin kurja olo. Siis pelottaa tuleva synnytys ihan tosissaan. Johtunee siitä että tuon kuopuksen synnytys oli todella raju ja kivulias, vieläkin nään siitä painajaisia ja siitä on jo 3,5 vuotta. Eli mulla ei tosiaan ole mikään kiire synnärille!!! Toivottavasti tää ahdistus pian helpottaa... :(
Neamma ja masukki 35+5:heart:
 
Moikka, pitkästä aikaa! On täs muutama viikko menny aika nopsaa, ja tosiaankin yhtenä kappaleena vielä ollaan.. Osastolla olin yhen viikon tarkkailus/levos, ja nyt oon taas kotosalla. Reilun viikon on teetelly lähtöä, tänään taas supistukset muuttunu vähän kovemmiksi, ja ihmeellistä poltteen tunnetta on mahas. Kuinka kauan näitä supistuksia pitää kestää, ennenku tosi toimet alkaa?!? Alan olemaan kyl jo niin tympääntyny. Mutta onhan täällä teitä muitaki, joilla ei oo niin helppoo. Sympatiat teille kaikille!! :hug: Onneks aletaan olla jo loppusuoralla..

Nyt alko taas polte masussa, pakko nousta. Jos menis töllön ääreen hetkeksi.. Tsemppiä meille kaikille, ja suuret onnittelut jo vauvan saaneille!!:heart:

SoTo ja Hermanni 38+1
 
Iltoja.

Lähdin siskon kanssa kaupoille, kyllä oli tuskaa ja supistuksia tuli... jalat turpos mut jaksoin kävellä onneksi.

Hommasin kaikki loput vauvoille (vanupuikot,vaipat,peppupyyhkeet) ja samalla kotiin ostin kaikkea puuttuvaa.

Ruokakaupassa pyörähdin ja sitten se himo iski... ostin 30kpl kananmunia ettei pääse loppumaan. Sinappisilliä, kurkkuja ja tomaattia... ja grillipihvejä... tosi terveellinen iltapala mut tulipahan tehtyä ja syötyä. Nam nam... nyt vois kyl lähtee :D

Kolmea ässää... Eilen saunoin, tänään soppailin :LOL: mies ehti siivoomaan ennen mua. Meillä on siis kilpailu kumpi kerkee laittaa paikat järjestykseen ja hän kun laittaa pienimmästäkin epäkohdasta kaikki tiptop... Makuuhuoneessa Ässiä hmmm... vois kyl kokeilla tänään jos siitä vielä tulis jotain?!?! vai uskaltaako sitä kun kuitenkin on se 4 cm auki ja vauva pää siellä... no jos hiukan luukulle, eikö se tavara siinä ole se tärkein?!??!?! :LOL:

Mut kyl mua supistaa nyt tässä koneella istuessa tosi kovaa.. joten jos vielä se ässä tähän ni kyl luulis... :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: nenna77
Mä olen taas iha tunnekuohun vallassa täälä..
Vanhimman pojan piti huomenna tulla mun luo,kun kyytikin on järjestetty.
Nyt hää kumminki soitti ettei varmaan tulekkaan ku haluu olla siskonsa kanssa.
No tottakai mä ymmärrän että haluavat yhdessä olla,mutta itelle tuli niin surku olo et itku pääsi.
Hän ei oikeen ymmärrä sitä että en voi esim parin viikon päästä vasta lähtee poikaa hakemaan kun neiti on varmasti jo silloin syntynyt,enkävoi kuumassa asutosaa kuljettaa vastasyntynyttä 300km,eritoten kun mun autossa ei ole ilmastointia ja heidä isä ei tänne asti lähde ajamaan.
Sit hän laitto kumminkin viestin,kun ilmotin pojalle isälle ettei poika nyt sit kuulemma tulekkaan,että okei hän tulee,mutta sitten tuli mulle sellanen tunne et olis tulos vaan koska minä odotan niin kovasti,enkä mä sitäkään halua että tulee vastoin omaa tahtoaan,ja vastasin sitten että ei ole pakko tulla jos ei oikeesti halua...
Mutta itselle tuli niin surkee olo siis että itkuksihan se sitten muuttui täällä ;(
Täs on muutenki tunteet taas iha sekasin kun tuntuu ettei mikään selvii loppuun asti ja sitten tulee taas uusi pommi,niin ihmissuhdekuvioissa kuin muissakin asioissa.
Ehkä mä siks odotan niin kovasti että Iida syntyisi jo,että pää saisi muuta ajateltavaa kokonaan,eikä aika riittäisi enää turhiin ajatuksiin.

Neuvolassa pää oli kyllä jo jämptisti kiinni,ei enää heilunu ja kun sanoin niistä kalvon painotunteista niin epäili että olisiko kalvoissa sitten jo reikä,kun se äänikin niistä silloin kuului (siis semmoinen kun ne puhkaistaan sairaalassa,siitä kuuluu semmonen ääni) mutta sanoin etten ole mitään semmosta vuotoa huomannut kyllä. Juoksevaa valkkaria senkin edestä.

Sit olen miettiny sitäkin että jos synnytys käynnistyy pelkillä supistuksilla,meenkö sairaalaan ambulanssilla vai taksilla?
Matkaa se vajaat 10km,mutta mitäs jos lapsivedet menee sitten taksissa? Olisko noloota? :D
Ja taksikuski kyllä tykkäis varmaan hyvää.
Vai olisko liioteltua jos vaan soittaisin lanssin ja menisin sillä.
Sit tietty jos vedet menee kotona en edes ajattele meneväni muutaku lanssilla koska tiedän et sit tulee kiire,mutta...
Toisaalta,olis kova halu lähtee synnärille myös ihan omalla autolla,mutta mahtasko siitä ajamisesta sit kumminkaan tulla yhtään mitää jos oikeen kovaa supistaa...
ääh,mä tiedä enää...

Onneks huomen jo se ultra.
 
Viimeksi muokattu:
Aika jännä taiska että noin lorottelee vaikka ei vettä tule:confused:.Jaksamisia sullekkin loppuun:)

Tehdäänkö muilla ihan automaattisesti kokoarvioita?.Tai kommentoiko ne neuvolassa jotain?

Mulle ei olla ikinä sanottu koosta mitään jos en ole itse kysynyt.ja siihen yleensä vastattu "ihan kivan kokoinen".Eli mun kaikki vauvat on ollut kivan kokoisia vaikkakin erikokoisia:D

Kaivoin vanhat nvola kortit ja päivystyksessä olen joutunut käymään niin siellä ovat kattoneet samalla painoa.(ja huomasinkin että ekasta olenkin saanut arvioita)

1. 36+5 2,9kg. 37+5 3,2kg (ultralla 3 kiloa) 40+0 3,5kg 40+6 3,7kg Ja syntyi 41+1 4230

2.Ainut arvio ultralla 28+5 1,3kg ja syntyessään 4020

3.Yksi arvio ultralla 30+0 1728g ja synt.4626

Voiko noista nyt päätellä mitään.:).Tästä tehtiin kerran arvio joskus viikolla 30+ ja se vastasi viikkoja joten olisi vajaan viikon isompi(ei kirjattu mihinkään paljon se oli)

Mutta enpä ole sitä pähkäillyt enää.En usko että on kovin iso tämä vauva.Sellainen 4 kiloa on ihan hyvä:).Kunhan ei yli 4,5kilon mene:).Ja kun olisi pienempi kun edelliset niin menisi noi ylisöpöt pikkaset vaatteetkin päälle,ja vaipat:D.

Täälläkin menkka olo,vatsan polttelua ja kipua alapäässä(vihlontaa,tuntuu että repeää) ja vaikka mitä vuotoja,Vauva tunkee päällänsä jotain mönjää sieltä:LOL:

Uusi tuttu vaiva kolmosen vikoilta viikoilta on Tämä kiukku!.välillä tuntuu että on ihan raivohullu:D
Onneksi pystyy vielä hillitä itsensä ettei lapsille kilju päiviä:D

Ja kuinka usein teillä neuvola lopussa?.Mulla oli vkolla 37+2 ja seuraava 39+2.

Yöt ahdistaa täälläkin.Närästää,kuuma,liitoskivut ja luut jää jumiin(pois paikoiltaan hetkeksi),näen paljon älyttömiä unia,muutaman suonenvedonkin olen taas saanut(mikä on ihme,aina ennen niitä ollut PALJON),puoli yötä menee valvoessa ja päivällä voisin vaan nukkua mutta lapset ei nuku päiväunia kun harvoin.
Mutta koitan siti elää päivän kerrallaan,koin jonkun valaistumisen:saint:
Tajusin että sitä enemmän ahdistaa kun ajattelee että olisipa jo ohi..

viikon päästä saatan tosin jo repiä tukkani päästä:D

Meillä on varmaan vauvalle kaikki valmiina.Pinnasänky kellarissa ja kehto 500km päässä:D.Joten vauva nukkuu mun vieressä näillä näkymin:).Vaipat ja vaatteet on valmiina,varmaan vielä kirpparilla tulee käytyä:D.Nänni rasvaa en ole vieläkään saanut ostettua enkä rintakumeja:D
Enkä siteitä.
Joten varmaan niitä kun saisi aikaiseksi hommattua.
Yksi ikean reissu olisi tehtävä vielä.pesukoneen korjaajalle pitäisi soittaa ja auto saada kuntoon.Esikoisella kouluuntulo tarkistus,lääkityksen aloitus ja nuorin viedä silmälääkärille kontrolliin.
Varmaan täytyisi miettiä,tai tehdä lista kun unohdan kuitenkin.Siis asioista mitä pitää ostaa/tehdä:D
En jotenkin osaa ajatella yhtään.En edes halua ajatella mihin lapset tungetaan synnytyksen ajaksi:D.Tai sitten mies ei tule mukaan.
Sen näkee sitten kun soittelen tuskissani vahtia:D.

Ihmeellistä aikaa nämä viimeiset viikot!.Olen päivät ihan lahopää ja illat raivohullu:D
Jotenkin erilaiselta tuntuu.

Voisin tässä höpötellä aikani kaikkea turhaa mutta parempi varmaan lopettaa:D
(niin ja tämä lahopäisyys jatkuu imetysajan:D)

Mutta nyt vaan voimia hurjasti viimeisiin päiviin,viikkoihin ja synnytykseen.(Ja vauva arkeen,yövalvomisiin ym:D)

Mm ja itu 38+2
 

Yhteistyössä