***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

Onnea Sarahille ja perheelle pienestä tytöstä :heart: :flower:

Ja heti perään osanottoni Martsulle, kyllä elämä on välillä raakaa. Toivottavasti saat neuvolasta kaiken sen avun, jota tarvitset. Älä ainakaan pelkää pyytää sitä :hug:

Mulla oli tänään se kauan odotettu neuvolalääkäri ja millä tuloksella, kohdunsuu edelleen 3cm, kiinteä ja kiinni! Ei ne meikäläisen harjoitussupparit ole yhtään mistään kotoisin. Nyt mä alan psyykata itseäni niin, että on oikeastaan tosi ihanaa ja ainutkertaista viettää nää viimeiset viikot kolmestaan, kun ollaan vaan esikko, mies ja minä. Vauva saa puolestaan kasvaa ja köllötellä masussa niin kauan kuin haluaa :heart:

Hyvää jussia kaikille tasapuolisesti :wave:

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 37+3
 
Sarahille onnittelut <3

Martsu todella paljon voimia ja jaksamista!!

Täällä taas tänään supistellu, aamulla tosi voimakkaana, nyt ehkä pari tuntia sitten tapahtui jotain ja vauva painaa tuonne alas niin että pakko väkisin "nostaa" karvoituksen alkamiskohdasta ylöspäin jos meinaa saada käveltyä!!! Mitä tämä on???? Itku jo tuli kun niin sattuuu!!!!

Anu ja pikkuinen <3 36+5
 
Martsulle suuren suuri :hug: ja paljon voimia raskaaseen tilanteeseen :(

Sarah85: Onnittelut pienestä prinsessasta :heart:

Niisku: Repeämät kuulostaa kyllä aika "rajuilta". Että oikein verta tulee, kun repeää :O

Pearl84: Mahdollista että samalla paikkakunnalla ollaan :) Pohjoisessa keski-suomessa asutaan, noin 10 000 asukkaan kaupungissa. Kuulostaako tutulta? Laskettuaika ja paikka on ainakin sama!!

Nyt ei kyllä yhtään haluta lähteä synnyttämään, kun kuulin tutun kautta että keskussairaalassa on kuulemma juhannusruuhka. Synnyttäjät joutuu majoittumaan käytävillä, kun on niin täyttä. Taidan siis rauhallisin mielin vaan odotella hiljaisempia aikoja :D

Tämä päivä mennyt sitten taas kerran siivotessa. Eilen jo aloitin, mutta oikeastaan se siivoaminen meni siihen kun takan purkamisesta tulleet sotkut siivosin. Tänään sitten vein loput matot ulos ja puunasin kodin lattiasta kattoon. Tulipahan nyt sitten juhannusiivous tehtyä. En varmaan ois edes ihmeemmin alkanut siivoamaan, mutta kun tää takkahomma nyt alkaakin juhannuksen jälkeen niin piti raivalla mattoja pois ja tosiaan se vanha takka purkaa. Oon kyllä laistanut tuosta siivoamisesta parhaani mukaan ja sen kyllä tästä huushollista jo näkikin. Mutta nyt on siistiä ja kelpaa vauvaa odotella :)

Juhannus menee tässä kotona ja sitten huomenna käydään varmaan porukoitteni mökillä saunomassa. Hyvää juhannusta kaikille :)

Muumi ja pikkumies 39+0 :heart: POKS :)
 
Neuvola 37+6

Pissa: puhdas
Verenpaine: 127/81
Paino: +-0g/vk (eli sama kuin viimeviikolla!)
Sf-mitta: 32cm ( pikkusen keskikäyrän alapuolella)
Sykkeet: +
Sikiön liikkeet: ++
tarjonta: rt

Kaikki siis hyvin ja ens viikolla taas uudestaan.

Tänään tuli siivottua koko kämppä, ihan pestyä lattiatkin! Katsotaan josko sais illalla jotain aikaan, vielä jos sais tuon miehen illalla vähän hommiin ;)

SaaBas + tyyne 37+6
 
Martsulle paljon voimia ja toivottavasti saat puhuttua esim.neuvolassa ja ystäville että pääset pahimman yli..eihän siihen muu auta kuin aika vaikka rankkaa onkin..:hug:

Sarahille ja koko perheelle paljon onnea pienestä neidistä :flower:

omaan napaan ei mitään uutta..ei yhtään ainutta supistusta vieläkään..maanantaina ois se uus ultra vauvan koon takia ja kaipa ne siellä taas tarkistaa kohdunsuun tilanteen..
Juhannus me vietetään ihan kotona mun äiti ja pikkusisko ja pikkuveli tulee meille joten olis hyvä lähtee synnyttämään kun on ainaki paras mahdollinen lapsenvahti valmiix paikalla mutta eipä taida lähtöä tulla..vaikkakin oon tänäänki yrittäny siivoilla ja saunassa istuttu ja illalla jos pääsis murun kaa vielä petihommiin mut esikoisen aikana kyllä uomasin ettei noista ollu mitään apua,aina kannattaa yrittää..onpahan ainakin puhdasta ja muru pysyy tyytyväisenä ;)
mukavaa juhannusta kaikille ja miä oon kyllä kans täällä päivystämässä vauva uutisia :rolleyes:
 
Sarah85: Oikein paljon onnea pienestä tytöstä! Ihanaa!
Martsu: Syvä osaan ottoni, todella surullista! Kovasti voimia jaksaa eteenpäin.
Neamma ja masukki 35+1

Hauskaa juhannusta kaikillel!
 
Viimeksi muokattu:


Mä en ole varmaan yhtään masukuvaa tänne laittanut, joten täytyy korjata asia, kun vielä ehtii :)
Kuva 35+4.
Me ollaan kans tää juhannus kotosalla, että täällä päivystetään!
Olipa lohduttavaa muuten kuulla, että muilla on ollut samanlaisia oireita kun mistä kerroin aamulla. Ehkäpä sitten on ihan normaalia. Päänsärky ja huimaus meni parin tunnin päikkäreillä viimein ohi, nyt on ollu ihan normiolo loppupäivästä:)

Hauskaa juhannusta!!

Hjannah &Nappula rv 36+2:heart:
 
Martsulle syvä osanottoni myös ja voimia.

Sarahille onnea pienestä tytöstä.
Oli ihanaa avata heinäkuisten pino ja nähdä etusivulla teksti "2 onnenhippua syntynyt".
Ja kohta tulee vaan lisää..:heart:

Omaan napaan ei mitään ihmeempää. 37 viikkoa tuli täyteen tänään.
Neuvolan täti oli sitä mieltä, että vauva on hieman laskeutunut.
Muuten ei mitään ennakkomerkkejä lähenevästä synnytyksestä.
Tätä palstaa kun lukee ja muiden synnytystä ennakoivia oireita, niin rupeaa tarkastelemaan omia oireita ja tuntemuksia entistä tarkemmin. Jotenkin hirmu kärsimätön olo.
Täytyy vaan asennoitua ja ajatella, niin kuin Sukkasillaan kirjoitti ja tosiaan yrittää nauttia viimeisistä viikoista kolmistaan. Esikoinen kyselee kyllä joka päivä, että milloin se vauva tulee ulos? :)

Juhannusaattoa vietetään ystävien mökillä tässä melko lähellä. Miehen suvun mökille en nyt perinteistä poiketen halua/uskalla lähteä, sinne on niin pitkä ajo- ja venematka.

Mulle voi päivittää iäksi 30v. Pärähti eilen plakkariin tuommoinen luku.

Hyvää juhannusta mammat!!

Rumpnisse ja Hilma 37+0
 
onnea pikkuprinsessoilleja äideillle!

hieman perästä tullaan: eilen aloitettiin käynnistys, mutta vielä ei ole paljoa tapahtunut, aamulla tarkastetaan kohdunsuun tilanne. syynä käynnistykseen raskausmyrkytys, proteiinia paljon virtsassa (tikkujen skaala ei riitä), muut rm oireet kurissa. lauantaina jatketaan käynnistystä jos ennen sitä eii tapahdu, joten kesäkuun vauva meille tulee!

anna+urmas 35+6 n. 2800g
 
Viimeksi muokattu:
Tätä palstaa kun lukee ja muiden synnytystä ennakoivia oireita, niin rupeaa tarkastelemaan omia oireita ja tuntemuksia entistä tarkemmin. Jotenkin hirmu kärsimätön olo.
Täytyy vaan asennoitua ja ajatella, niin kuin Sukkasillaan kirjoitti ja tosiaan yrittää nauttia viimeisistä viikoista kolmistaan. Esikoinen kyselee kyllä joka päivä, että milloin se vauva tulee ulos? :)
Tää rauhassa odottaminen (tai oikeastaan siihen asennoituminen) ei muuten oo helppoa :) Varsinkin kun myös meillä esikoinen kysyy joka päivä, syntyykö vauva tänään (on kysynyt viimeiset 6kk). Joskus jutut menee syvälliseksi ja yhtäkkiä meillä käydään pitkiä keskusteluja siitä, mitä tehdään, jos vauva syntyy "nyt tähän jalkapallokentälle" tai "nyt tänne kauppaan".

"Soitetaanko sitten ambulanssi?"
"Mennäänkö sitten sairaalaan asumaan?"

Meilläkin vietetään kotijuhannusta, joten täällä yksi päivystäjä lisää. Voi olla, että juhannus menee pitkälti siivotessa... On meinaan niin paljon alkanut viime aikoina ottaa pattiin esim. likainen uuni ja aargh, likaiset ikkunat!

Hirmu paljon tsemppiä Annalle synnytykseen :hug:

Rumpnisselle vielä onnittelut pyöreistä vuosista :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta.

Taas hereillä. Aika tarkka tää klo 3-4 herääminen. Mulla polttelee toi kurkku närästyksen vuoksi niin ikävästi et herään melkeimpä siihen ennen ko vessahätään.

Noh tänään pitäis sit mun jakaantua, mun kaikkien tuttujen mukaan. :LOL:
Ja tarkemmin ajateltuna olishan tää loistavaa. Mennään klo 15 anopille syömään ja sieltä sitten jos lähtis synnärille ni lapset olis ainakin selväpäiden hoidossa vaikkakin ilman kuria. Ja mies ei varmasti menis niitä sieltä hakemaan vaan lähtis heti viettämään varpajaisia. Mä jotenki näen sen jo silmissäni. Ku mun mies ei viitsi ikinä kysyy mun äidiltä kattoisko se jos hänen tekee mieli mennä kavereiden kanssa ulos, kyllä se omalle äidille ne lykkää ja välillä ihan "yllärinä" multakin.

ärsytti toi mies eilen niin paljon ku kiukutteli koko illan. Hän on just noita kalenteri"juoppoja" Tarttis olla juhlimassa ja varsinki nyt kun HÄN on joutunut luopumaan kunnon nollauksesta ja tyytynyt vain 1-4 kaljan tissutteluun.

Suotakoon se sitten hänelle. Älytöntä nainen tekee kaiken homman ja mies juhlii??? Onko vähän typerä ajatus varpajaisilla!

No nyt jos sit taas rauhottus...:LOL:

Annalle tsemppiä!!!

Rumpnisselle onnittelut pyöreistä vuosista :flower:

Niisku+ pirpanat 35+6 :)
 
Huomenta tosiaan..

Tätä rauhassa odottamista häiritsevät täällä supistukset :D Eilen oli aamupäivästä asti menkkamaista jomotusta alavatsassa ja selässä sekä satunnaisia kipeähköjä supistuksia.. Illalla puoli kuudesta kymmeneen, eli 4,5 h supisteli säännöllisesti 3-8 minuutin välein. Välillä voimistuivat ihan kipeiksi, välillä hiipuivat voimakkuudeltaan. Puoli kymmeneltä illalla sanoin miehelle että nyt vois alkaa tosissaan kellottamaan jos vielä jatkuvat, ovat sen verran napakoita.. Ja siitä puolen tunnin päästä loppuivat :)

Tää on mulle ihan uutta ja outoa ja voin myöntää että nyt on vaikeaa pitää jäitä hatussa. Yritän kuitenkin... Synnytyskin hieman alkanut jännittää kun muistui eilen mieleen miltä ne oikeat supistukset tuntuu.

Annalle kovasti onnea matkaan! Kyllä täällä vaan alkaa tapahtua!

Mä en saa enää unta, jotenkin levoton olo...

Mayinga 39+4
 
Täällä oli eilen n. pari tuntia ihan outo olo mahassa.. Välillä tuli sellasia vihlauksia.. En sitten tiedä että oliko supistuksia vai että kun vauva möyri et tunkiko itteensä vain alaspäin ja johtui siitä :D
Meinasin että jos olis kauan jatkunu niin olisin lähteny käymää svo:lla, mutta loppuivat sitte kun aloin nukkumaan. Katsotaan miten tänään sitten on asian laita.

SaaBas + Tyyne POKS 38+0
 
Tulin vaan sanomaan että rv 39 POKS!!!!!! Huih mikä määrä viikkoja jo kasassa =) ihanaaaaaa :heart: Toivottavasti se kultu haluais pian tulla pois, kun ei enää malttais odottaa... Mutta olotila on siis oikeen hyvä eikä suurempia vaivoja ole, joten kyllä tässä jaksaa vielä odotella kun pakko on :)

Tosi hyvää Juhannusta kaikille :heart: Me menemme mökille tekemään herkkuruokia ja illalla moikkaamaan kavereita. Sitten kotiin nukkumaan :)
 
Sarah: Onnea pikkuneitistä! :heart:

Martsu::hug:

Eilen oli yksi elämäni kamalimmista päivistä!!! Tultiin tänne Seinäjoelle toissailtana juhannuksen viettoon. Eilen aamulla klo 04.00 soi puhelin sairaalasta, että mun mummu oli saanut yöllä kotonaan yllättäen sydäninfaktin ja kuollut tunti ambulanssin tulon jälkeen. Kamalampaa herätystä ei voi kuvitella!!! Mun mummu oli mun yksi elämän tärkeimmistä ihmisistä!!! Lähdettiin heti ajamaan takaisin kotia mun äitin kans ja 12h meni autossa istuen ja käytännön asioita järjestäen. Noh kaikki on nyt järjestetty ja hautajaiset on ensi torstaina. Siihen vielä päälle lauantaina miehen valmistujaiset+appiukon 60vjuhlat, jotka pitäs järjestää meillä, niin ei taida paljon voimia ylimääräiseen olla.

Onneksi nuo lapset saa kaikki huolet unohtumaan. Kun perille tänne takas päästiin ohjelmassa oli perinteinen jalkapallo-ottelu, jonka jälkeen lilluttiin paljussa, saunottiin ja grillattiin vesisateessa...

Minttu-82 ja Ilmari 35+1 :heart:
 
täällä ollaan vielä kasassa... Paitsi pää :( Kaikki valmistelut jätetty ä-lomalle ja heti 1. päivänä jouduin sairaalaan. lisäksi en ole miettinyt synnytystä paljoakaan, koska olen miettinyt, että sektioon päästään ison lapsen takia. mutta nyt näyttää siltä. että synnytys lähipäivinä ja kotiin pääsee vasta vauvan kanssa...

anna+urmas 36+0
 
Niukulle onnittelut tytöstä! :flower:

minttu-82: Osanottoni suruusi.. :hug:

Anna-79: Tsemppiä, toivottavasti synnytys alkaa nyt käynnistymään! :)

muumi82: Natsaa kyllä aikas hyvin! :) Minäpäs annan sulle vielä yhden vinkin: täällä on aika tunnettu eräs lääkäri.. ;) Ja minäkin olen kuullut, että k-sks:ssa nyt ruuhkaa.. terkkarikin sanoi neuvolassa, että hällä on nyt monta odottavaa, joilla LA tässä lähiaikoina! :)

Hyvää Jussia kaikille!

Pearl ja pieni 39+1
 
Päiviä.

Niukulle hirmuisesti onne tytöstä:heart::flower:

Mintulle paljon voimia :hug: osanottoni :hug:

Annalle jaksamista. Toivottavasti pikkuinen ei enää kauan antais odotuttaa. :hug:

Me mennään sinne anopille klo 16 ja syödään masut täyteen ja sit vaan ollaan. Ei ole oikein juhannus fiilistä. Aina ennen ollaan oltu mökillä :/

EI mitään tuntemuksia et tänään pääsis. Mut Onnellinen olen siitä että huomenna tulee 36 viikko täyteen. Ja vauvat ovat isoja.

Juhannusta kaikille :)
 
Niukulle suuren suuret onnittelut prinsessasta :flower:

Mintulle osanottoni :hug:

Annalle tsempityksiä synnytykseen!

Itsellä eipä ihmeempiä, jotenkin alempana vaavi tänään potkiskellut, mutta eiköhän se sieltä kohta ole taas lähes äitin kurkussa möyrimässä:D

Hyvää jussia kaikille!

Tiinu ja Jäppinen 35+3
 
Onnittelut Sarahille ja Niukulle prinsessoista!!!!

Martsulle ja Mintulle osanottoni ja voimia suruun :hug:

Täälläkin vietetään juhannusta kotona. Oikeastaan on tosi ihanaa, kun ei tarvinnut mitään hössöttää ja suunnitella. Eikä tarvitse olla itikoiden kiusattavana, eikä lotrata pesuvesien kanssa mökillä, niin kuin meillä yleensä tapana on. Ja mikä parasta, ei tarvinnut matkustaa 700km todetakseen, että ei se nyt niin kamalan rentouttavaa ole se mökkeilykään aina.

Suurena toiveena olisi nyt, että vauva ei haluaisi tulla maailmaan ainakaan ennen sunnuntai iltaa, kun on nuo lapsenvahdit aika vähissä. Muutama hätävara on kyllä, mutta toisella kestää tulla 2h ja on itsekin viimeisillään raskaana....joten ei ihan paras ajatus kuitenkaan. Ja toinen...no on hieman epäluotettava, sanotaanko näin.
Ja nyt tietysti, kun toivoo, ettei mitään tapahtuisi, niin viimeyönä supisteli ihan tajuttoman tuskaisesti ja siitä asti alaselässä tuntunut voimakas polte... Mutta jos niikseen menee, että lähtee tulemaan, niin minkäs teet, näillä mennään.

Mutta hyvää juhannusta kaikille!

Niin ja minulle voisi päivittää iäksi 28. Keväällä jo tuli mittariin, mutta ei kai niitä enää tarvi laskea :)

Soleriini ja vaavi 38+6
 
MINTTU: osaanottoni ja voimia surutyöhön ja kaikkeen järkkäilyyn!

NIISKU: Onnea prinsessasta :heart:

Itse olen aatellut jotta synnytykseen on aikaa eikä mitään tuntemuksia tule olemaan pitkään aikaan! Mutta pakko se vaan on myöntää jotta kuvottava olo on, pakko kävellä jalat levällään kun vauva tekee työtään alapään kanssa ja peräsuoltakin pakottaa.. Voisi varmaan lähipäivinä sitä sairaalakassin pakkausta harkita.

Tuolla aiemmin puhuttiin levosta. Itse olin sairaalassa tiputuksessa rv 7 ja siitä asti kaikkiin vaivoihin on lääkkeeksi sanottu jotta lepo auttaa! Nyt kun joku alkaa sitä virttä laulamaan niin kyllä alkaa kiukku nousemaan kun ei ole muuta tehnyt koko raskauden aikana.. Mutta nyt alan touhuamaan jotakin kun en kykene vain kummastelemaan oloa!

Hauskaa Juhannusta kaikille!!


Tintti 35+6
 
Niukulle onnea prinsessasta!:flower:

Mintulle voimia:hug:

Tää aamu alko mahollisimman paskasti, mies valitti ensin että kuorsaan ja vähän väliä potki tai tökki kyynärpäällä ja mulla meni hermot ku väsytti vielä ja olisin halunnu nukkua, niinpä tökin sitten takasin ja kohtapa mies karjuki käski painua vit*uun... Noh minä sitten itkien ajoin porukoille ja täällä edelleen... Tiiän, että mies tuskin ees muistaa mitä on mulle huutanu, mutta nyt vaan en enää jaksanu sitä, että hän saa nukkua ja minä aina väistän -.- Saa nähä mitä sitten tapahtuu ku vauva syntyy...

Nyt on vaan koko ajan tosi paska fiilis, että hyvää juhannusta vaan :/

Merlina ja muru 38+1
 
niukulle suuret onnittelut tyttövauvasta!:heart: :flower: Ihanaa et meidän pinossa alkaa tapahtumaan. Viikon kuluttua alkaakin jo heinäkuu!

Anna-79 Oliko sulla jo töissä ollessa verenpaineet yläkanttiin? Vai muistanko vääriin? Harmi, ettet ehtinyt yhtään nauttia äitiyslomasta! Ei oo reilua, ei... Sun pitää nyt sairaalassa tehdä miehelle listaa hankinnoista ja kotona valmiiksi laittamisesta! :) Mutta tietty kun nyt tuli juhannus niin mitään ei pääse ostamaankaan varmaan ennenkuin teidän vauva jo syntyy. Hurjaa! Toivottavasti kaikki menee kuitenkin sen synnytyksen/käynnistyksen suhteen hyvin!

Täällä kans odotetaan toista lasta ja tuo oli hyvä pointti, et nyt on viimeiset hetket nauttia kolmistaan olosta, esikoisen ja miehen kanssa. Me ollaan kyllä vietetty laatuaikaa ja touhuttu kunnolla esikoisen kanssa nyt monta kuukautta kun oon ollut jo kotona! Hassua ajatella et tulee toinen noin rakas ihminen perheeseen! :heart:

Meillä myös on kaupunkijuhannus, lähinnä sen takia, et ei enää jaksa matkustaa mökille. Mulle kyllä sopis synnyttäminenkin, alkaa olla kaikki valmiina. Viikkoja vaan pitäis olla enemmän! =) Palstalla roikkuessa ja vauvauutisia päivystäessä siis minäkin!

Cappuccino ja papunen 36+1
 

Yhteistyössä