***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Huhtikuussa***

Huomenta.

Sokerirasituksesta kirkkaasti läpi.

Hb joka viimeksi helmikuussa oli 117 ni nyt se oli 107 :O alkaa olemaan aika kuitti |O rautaa syön 100mg päivässä ja c-vitamiinin kanssa jotta imeytyisi paremmin, mutta ei näytä tehoavan.

Pääsiäinen Menee maatessa samoin vappu neuvolan ohjeita taas! keskiviikkona kuulee viimisen "tuomion" Mulla kun noi sukkapuikkomaiset pistelyt ja painontunne ei ota heltiäkseen ja eilen alkoi tulemaan sitä limatulppaa... siitä ei voi erehtyä sitä tuli paljon ja yäk!

Oksentaako joku muukin vielä???

Vaatteista molempien lasten vauvanvaatteet olen kaivanut esille, ja sitten on kelan paketit kummallekin. Mitään en ole ostanut.

Isäpakkaus Aina olen halunnut tehdä ja nytkin mutta ei vaan jaksa inspiroida mitään...

Kukkikselle voimia:hug: muutama viikko vielä :)

menen takaisin maate... ei pysy hereillä...

Niisku-rouva+pirpanat poksuminenkin oli eilen :D

 
Eipä näyttäny olevan noita sydänhousuja ainakaan netissä enää :/ Mulla on ne ja aattelin kyllä käyttää vaikka poika onki tulossa. Tosin ne on 50cm ja TOSI pienet...

Niisku Mullaki oli yhessä vaiheessa tippunu Hb 135-> 103, ja kyllä väsytti! Nyt on onneks obsidanilla noussu 116 niin on vähän enemmän virtaa.
 
Kukkikselle ihan ekana tsempit, toivottavasti vauvalla olis kaikki hyvin vaikka keuhkojen tilanne huonolta näyttäiskin.

Mulla on kans kohdukaula pehmentynyt ja lyhentynyt, mutta töissä ollaan sitkeesti. En vaan jaksa uskoa, että tää tulis yhtään aikaisemmin kuin mitä olis määrä. Ei edellinenkään tullut vaikka neuvolassa veikkailivat. Silloinkin supisti paljon ja nytkin supistaa paljon päivässä 10-20 supistusta, osa vaan mahan kiristymisiä osa tuntuu selvästi "tuolla alhaalla".

Töissä siis ollaan edelleen, vielä vajaa kuukausi äitiyslomaan. Olen vaateliikkeessä myymälänhoitajana eli seisomatyötä teen. Tahtihan alkaa olla jo aika hidas, varastossa käyminen on jo aika hidasta, mut kivasti asiakkaat ymmärtää ettei tän mahan kanssa enää nopeasti kipaista hakemassa puuttuvaa kokoa. =)
Jos olisin vain rivimyyjä jäisin varmasti seuraavien viikkojen aikana saikulle, mutta haluan varmistaa että sijaiseni on hyvin perehdytetty työhön ettei koko paikka ole kaaoksessa kun palaan.

Onnekseni mulla ei ole mitään muita vaivoja kuinnoi supistukset/paineentunne, selkää ei särje eikä ole liitoskipujakaan.

Jos joku on saikuntarpeessa niin supistuksia kun valittaa saa takuulla saikkua. Ja uskoisin, että näillä viikoilla kun mennään saa sitä sairaslomaa vaikka selkäkivuista. Ei töissä tarvi olla hammastapurren ja kipuja kärsien.

vaatehankintoja olen tehnyt ihan liikaakin, kiertelen kirppareita aina kun mahdollista ja ostan paljon. Huutiksesta tulee jatkuvasti ostettua jotain, esikoinenkin tietää jo että paksut kuoret on vauvanvaatteita.... :D
uusia vaatteita ostan harvoin, lindeksin valikoimasta on välillä pakko ostaa niitä uusretrokuosillisia, ne on niin ihania.

raskausmyrkytys mulla oli esikosta lievänä ja sen takia käynnistivätkin 41+3. Eli turvotusta, verenpainetta ja pissa kahdella plussalla.
rv 37 sain jonkun kohtauksen, jonka ainakan menetin puhekyvyn ja muistin, onneksi mies oli kotona ja soitti ambulanssin ja vietin yön sairaalassa. Neurologi kävi mua tökkimässä ja määräs magneettikuviin synnytyksen jälkeen. Mitään kohtausta selittävää ei päästä löytynyt ja se tulkittiin sitten migreenikohtaukseksi vaikka särkyä ei ollut. Ainoastaan näkökentässä oli sellainen hassu kohta missä kuva hajos ikään kuin pikseleiksi. Kovasti pelkään että tuleeko tällä kertaa samanlaista kohtausta, mutta toivottavasti ei.

painonnousu on ollut tähän asti maltillista, mutta viimeksi oli kolmessa viikossa tullu 2,5kg kaikenkaikkiaan painoa on tullut vajaa 7kg. Ihmettelen kyllä, esikosta tässä kohdin painoa oli tullut enemmän, 12kg. Mutta vielä ehtii....

tuplat puuttuu edelleen, onkos kukaan ostanut päällekäisiä, suositelkaa jotain mallia.

Bree 30+3
 
Kiitos teille vihlaisuasiaan vastanneille=)

Soitin kuitenkin äitipolillekkin ja sielläkin oltiin sitä mieltä, että johtuu
kohdunkasvusta tai liitoskivuista. Muutaman sekunnin vihlaist ovat lähes
varmasti lihasperäisiä, eikä kohdusta tulevia. Sanoi, että kannattaa pääsiäisen jälkeen
kuitenkin varmuudeksi tutkituttaa pissanäyte. Mutta enköhän nyt uskalla rauhallisin mielin olla
vaikka välillä vihlookin, kun ei ole vuotoja ja vauva liikkuu=)

Kukkiksen
blogissa olikin jo parempia uutisia, ihanaa!

No jos ei tällä kertaa muuta, siirryn nautiskelemaan persikka-rahkapiirakkaa:p

Hjannah&Nappula 27+3:heart:
 
ON.
Keskiviikkona oli lääkärineuvola
Rv. 28+3
Painoa on tullut nyt yht 6 kg
Turvotus +
Pissa puhdas
Verenpaineet 104/76 (onkin hieman huipannu)
Hb 118
kohdunpohjankorkeus 27
sykkeet 145

supistelut on pehmentäneet paikkoja, mutta vielä kuiten kiinni. Saikku jatkuu äippäloman alkuun asti. Rauhallisesti kuiten pitää ottaa.
Käsivaivojen vuoksi kävin eilen "jäsenkorjaajalla" ja tuntuu että siitä 2 tunnin käsittelystä oli oikeasti apua.
Muuttohommat on pahasti kesken ja mitään en saa mennä yksin tekemään, suoraan sanottuna ottaa aivoon, mutta vauvan parasta on ajateltava.

Hellun martta ja Eemeli 28+5
 
Aivan ihanat kesäiset kelit hemmotelleet täällä päin suomea :) Eilen oltiin koko päivä mökkeillemässä ja tämä päivä on sitten mennyt aivan omassa pihassa tuohutessa. Haravoitiin piha, pestiin terassi ja laitettiin kalusteet paikoilleen. Istutin ekat kesäkukat ja trimmasin toisenkin koiran. Grillattiinkin ja syötiin pihalla terassilla, eli terassikausi virallisesti avattu :) Ei tuolta ulkoa malttais tulla ollenkaan pois, on niin ihanaa. Lapsetkin nauttivat ja itkun kanssa sai sitten raahata sisälle ja suihkuun.

Eipä tällä kertaa muuta ihmeempiä.

Muumi ja pikkumies 30+2 :heart:
 
:wave:
Ihana päivä ollut tänään.
Kirjotin äsken pitkät pätkät ja yllättäin kaikki hävis bittiavaruuteen taas :mad:

No tässä lyhennelmä.
Meinasin men kirppiksel tekeen löytöjä,oli kiinni.
Ajattelin tsekata kierrätyskeskuksen ja se oli auki.
Löysin ihan uudenveroisen hoitopöydän 15e ja sehän lähti mukaan.

Pihalla ollaan oltu ihan koko päivä.

Ekat grillausketkin suoritettu.

Näin oli lyhyt päivitys en jaksa taas uudelleen yhtä pitkää pätkää...

Oikein mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille mammoille :heart:

Nenna ja möykky 29+3
 
:wave:
Käyn minäkin vain vilkuttelemassa että tällä ollaan! Ilmat tosiaan hellivät, aurinko paistaa ja on niin lämmin että jestas! Ulkona on ihana touhuilla ja istuskella rapsuttelujen lomassa auringosta nauttimaan. :cool:
Esikoisen kiikku/liukumäki pystytettiin uudelle pihalle ja hän on ahkerasti kiikkunut nyt muutaman päivän. Väkisin saa sisälle raahata niin kuin muumi82 kirjottelikin!

Sain eilen takas esikoisen kaikki pienet vauvanvaatteet, rupean niitä penkomaan ja kattelemaan sitten sopivana hetkenä :heart:

Ensi tiistaina neuvola josta saan ajan rv28 kontrolliultraan, onpa kiva nähdä pieni taas ruudussa :heart:

Ihanaa pääsiäispäivän jatkoa ja jaksamista kaikille!

Muoks. Hei ihania kuvia ootte laittaneet vauvanvaatelöydöistä!:heart:

Jasmin ja aarre rv 26
 
Viimeksi muokattu:
Pihlamaria: Mulla otettiin pissanäyte labrassa...Joku viljely. Siinähän ei näykkään onko sitä streprokokkia vai ei. Pissassa oli jotain sekaflooraa ja kun oireina oli alavatsakivut ja "outo" tunne alapäässä niin lääkäri päätti antaa kuurin. Sitten 2vko kuurin jälkeen kuulemma otetaan se näyte alapäästä, jossa näkee onko sitä streptokokkia vai ei.

Työstä: Olen töissä ostohommissa, eli konttorityötä teen. Fyysisesti töissä on erittäin kevyttä, henkisesti stressiä sitten onkin senkin edestä. Muuten töissä jaksan todella hyvin. Aikaisemmissa raskauksissa olen jäänyt sairaslomalla vko 26 ja 30, kun painon tunne alapäässä on ollut niin järkyttävä, silloin on ollut seisomatyö, jossa paljon nostelua, saman työnantajan palveluksessa myymälän elintarvikeosastolla.

Pääsiäinen on mennyt vaihtelevasti...Paljon olen saanut aikaan, mm. haravoinut koko pihan ja pessyt kaikki ikkunat ulkoa. Hyvä minä!!! Nyt leffan ja herkkujen pariin...

Minttu-82 ja Ilmari 26+3 :heart:
 
Heips,
ajattelin tännekin sen verran päivittää, että tosiaan tuo tilanne ei kai sitten ollutkaan niin huono kun viimeksi sain ymmärtää. Joku oli sen täällä huomannutkin blogista, mutta siis keuhkojen ympärys ei varsinaisesti ollut pienentynyt, näkyivät vaan huonommin sillon ultrassa ja kohdunkaulaakin oli sen 4cm jäljellä. Nämä siis selvisivät lääkärin teksteistä kun niitä aloin kyselemään :) Ja se seuraava lääkäri on siis keskiviikkona, eli sitä nyt odotellessa:)
 
Huomenta mammat!
On ollu kyllä tosi kiva pääsiäinen.
Kaikki lapset koolla :heart:
Tänään pitää sitten poika humppilaan viedä ja paluu arkeen alkaa.

Olotilat on ihan hyvät. Päivittäin tulee kyllä nykyisin vähintään yksi ihan kunnon supistus mutta se saattaa jopa johtua siitä että on tuolla pihalla huhkittu heti kun on vaan keksiny mitä vielä siellä voisi tehdä.
Ja olishan siellä tekemistä,jos sillä silmällä katois.

Vauva on myös alkanut tekemään pari kertaa päivässä kunnon potku/venytyksiä.
Maha muljaa niin että ihan selvästi näkee jalan muodon :heart:
Muutoin neiti on rauhallinen tapaus,tai sitten en vain tunne niitä liikkeitä itse häärätessäni.
Tuossa joku päivä kun haravoin,niin vauva haravoi myös.
Alkoi masussa hirvee älämölö :)

Hurjaa ajatella että aikaa ei tosiaan ole enää kauan.
Enkä jotenkin usko että tämä menee sinne 40vk asti...jos 38 asti niin se on jo jotain...6 aisti???
Tästä vain 7vk eteenpäin,ja pari vuotta taakse,niin nuorimmainen syntyi.
Eli tässähän pitäisi oikein kunnolla ottaa itseään niskata kiinni ja laittaa kaikki valmiiksi.
Hoitopöydälle pitäs ostaa kaikki tarpeellinen,kohta siellä jo tuoksuu vauva :heart:
Vielä on hommamatta sitteri,kaukalo ja rattaat...
Mutta se on taas niin että kun "se oikea" osuu silmiin niin mukaanhan se lähtee :D
Joten en osa noista enää mitään stressiä.Tiedän et kaikki on varmasti kyllä paikoillaan kun neiti syntyy.
Autoasiaa
Mä olen miettiny et mihinkähän laitan neidin kaukalon autossa kiinni.
Eteen ei saa laittaa kun on turvatyyny.
Tällähetkellä pikkutytön istuin on mun takana (eli kuskin) takapenkillä.
Pitäsköhän se siirtää keskelle...? Voiko/saako semmoinen edes olla keskellä??
Sinne kumminkin tulee sitten vielä vauva (jonka mielelläni ottaisin eteen,saako turvatyynyn pois päältä??) ja sitten vielä tuo pojan korokeistuin...
Hmm...on kai pakko kohta alkaa katseleen sitä tila-autoa,mutta ajattelin tuolla kyllä pärjätä vielä syksyyn asti....

Seinisipen kuulumisia minäkin odotan

Vielä nimiasiaa
Mä en keksi sitten millään etunimeä...
Nyt saa auttaa.
Nimen loppu on siis ?-Emilia Kristiina....mutta mikä rimmaa tuon emilian kanssa,kun väliviivanimi pitäisi olla niinkuin muillakin tytöillä.

Mutta tämä tällä erää.

Nenna ja
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia!

Täällä on semmonen fiilis, ettei mikään kiinnosta :/ Ootan vaan kesää ja muuten elämä tuntuu junnaamaan yhtä ja samaa kohta. Päivät menee just samallalailla. Häpyluu kivut vaan pahenee, hyvä kun välillä pääsee sängystä/tuolilta ylös. Vauva onneks liikkuu taas koko ajan, ei paljoa hiljasia hetkiä ole.

Autosta Meillä menee kaukalo pelkääjän penkin taakse, voishan sen eteenki laittaa kun ei oo turvatyynyä muuta kun kuskilla. Mutta mieluummin tuonne taakse. Olisin halunnu uuden auton, ennen ku vauva syntyy mutta se nyt siirtyy jonnekki hamaan tulevaisuuteen. Sai mies onneks eilen korjattua tuosta autosta jonku vian, eikä ollukkaa iso homma.

Mulla olis laittamatta vielä hoitopöytä kuntoon, mutta onneksi tuota kerkeää. Sais itteä otettua niskasta kiinni ja otettua kuvan makuuhuoneessa olevasta sohvasta ja pistettyä se myyntii, mutta on se niin vaikea homma ;) Sais sitten laitettua pinnasängynki kuntoon.

Merlina ja muru 29+4
 
Autosta: Me ostettiin semmonen tila-auto, missä keskellä 2 paikkaa ja takana 3 niin ja tietysti edessä 2 heh... Tällä hetkellä pojat istuu keskellä, mutta kun vauva syntyy esikoinen siirtyy taakse, kuopus keskelle keskelle ja vauveli kuskin taakse...

Mua alkaa kauhistuttaan kun kaikki on jo laittanut vaikka mitä valmiiksi...Itse en ole laittanut mitään!!! 4 viikkoa töitä ja sitten aattelin ruveta laittaan pikkuhiljaa, jos vaatteista aloittais.

Nenna: Vaikea ehdotella nimiä, kun ei tiedä sun muitten lapsien nimiä. =) Meillä on pojilla 3 nimeä ja niin tulee tällekin vesselille. Tosin niistä ei ole päästy yhteisymmärrykseen...Tai samoilla linjoilla ollaan, mutta ei ihan loppuun asti...heh..

Tänään ohjelmassa lasten pyynnöstä uimahallia ja sitten päälle esikoisen kummitätin pojan 3v synttärit...Huomenna onkin sitten paluu arkeen...

Minttu-82 ja Ilmari 26+4 :heart:
 
Nenna: Iida-Emilia olisi myös kaunis.

Pihahommista: Voi, ette voi uskoa kun on ihana lukea, että siellä haravoidaan ja kaikkea. En oo käynyt 5 viikkoon ulkona, tullessa oli vielä hirveät lumikasat ulkona :D Aurinko paistaa kyllä täälläkin! En malta odottaa, että pääsen joskus ulos, no aikansa kutakin.

supistuksia on eilen illalla ja tänä aamuna ollut aika tiuhaankin. Lisäks ktg-käyrissä on ollut satunnaisia laskuja :( Vuoto oli myös tänään sellasta limasta... Toivottavasti ei enteile vielä synnytystä! Mun seuraava etappi on teitysti lauantai 29+0, mutta myös sunnuntai, niin päästäisiin jo toukokuulle :)

Kukkis ja eveliina 28+2
 
pitkästä aikaa kirjoitan (vaika käynkin joka päivä lukemassa)!

Täällä on myös tehty pihahommia, mikä tuntuu alapäässä ja reisissä. Onneksi kukkapenkkejä siivotessa hain itselleni istuma-alustan, enkä lähtenyt kyykkimään.

En tiedä johtuuko tuosta toissapäiväisestä rehkimisestä + paljosta kävelystä viime viikolla, mutta kävelyni ei ole enää normaalia vaan hiukan vaivalloista... ekat askeleet istumisen/makoilun jälkeen melkein koomisia! Onneksi kipuja ei ole paljoa.

Minäkin teen toimisto-/asiantuntijatyötä, istuen tulee vietettyä siis ihan liian paljon aikaa. Onneksi on palavereja, taukoja ja vessassakin pitää välillä käydä. Istumisen lisäksi haittana työssä on kiire/paineet/henkilökemiat/jne. --> stressi. Paljon pitäisi saada tehtyä ennen kesäkuun puoltaväliä ja sijaisen perehdyttämiseen tuntuu jäävän ihan liian vähän aikaa. Päivä kerrallaan ja ajatuksena, että se on "vain työtä". Mutta tilanne on oikeesti sellainen, ett jos makoiluhoitoon joutuisin pitäisi ottaa työläppäri, työt ja sijainen sängyn viereen... :(

nenna: ehdotan tietenkin nimeksi Anna-Emiliaa ;) Eiku oikeesti on vaikeaa ehdottaa, koska ei tiedä mik rimmaisi muiden lapsien nimeen.

Hankinnoista: nyt alkaa olla melkein kaikki tärkeät hommattuna. Viime viikolla oltiin Ruotsissa ja ostettiin sieltä mm. pinniksen reunapehmusteet + hoitoalusta + lakanat (samaa ihanaa kuosia), turvakaukalo, kylpytuki jne. jne. Toissapäivänä koottiin hoitopöytä ja pinnis (näyttää kummalliselta makuuhuoneessa!). Ostoslistalla on enää: vaipat, "kosmetiikka", pinniksen patja, muutama vaate, rintapumppu+pullot, pullojen kuivausteline, itkuhälytin, hoitoalusta kodinhoitohuoneeseen, 2x telakka turvakaukaloon, amme... Rahaa tulee siis velä menemään, mutta ei enää kamalan paljoa, sillä kalleimmat hankinnat on jo tehty. Ä-pakkaushakeuksen laitan sisään heti kun tiedän varmasti jonkun saaneen Kelalta uuden pakkauksen!

Anna+Urmas 27+3
 
Kivoja nimiehdotuksia.
Tilda kuulostaa kivalta,samaten Toi Iida kolahti aika osuvasti...hmm...
Itse olen miettinyt peppiä,venlaa,lauraa,ja tinjaa...

Kaikilla lapsilla mulla siis kolme nimeä ja tytöillä se väliviivalla.
Esikon nimi on Sonja-Maarit Katariina
Nuorimmaisen siis Mira-Katariina Aleksandra...
Ja tän nimeksi siis tulee ?-Emilia Kristiina jossa vika nimi kertoo isänsä nimestä joka on kristian.

Lisää vaan ehdotuksia.Oma pää kumisee kyllä niin tyhjää ja tuntuu et on vaikee muka päättää ja aina ne on ollu helppo päättää aikasemmin!!
Höh :)
 
Heipä hei! :)

Nenna: Meillä on tuo Emilia myös yhtenä nimenä joka on korvan takana :) Mä oon pikku tytöstä asti halunnu antaa mun tytölle nimeksi Emilia :D Se on niin kaunis nimi :)

Hankinnoista: Tarttee alkaa tänään väsäämään listaa tavaroista + muusta mitä pitäisi hankkia.. (Meillä kun ei tosiaan ole vielä muuta kun vaatteita, pinnasänky ja vaunut. Niin ja äitiyspakkaus) Vauvan vaatteitakin pitäisi alkaa jo pikku hiljaa pesemään ja järjestelemään :)

Aineenvaihdunnasta: Täällä taitaa käydä aineenvaihdunta kovilla :D Kaks kertaa päivässä tarttis käydä suihkussa, jos haluaa pitää hiukset ja kasvot puhtaina. :whistle: ja dödöö menee aivan hulluna! Nää kauniit kesäiset kelit ei auta kyllä asiaa sitten yhtään :D

Autosta: Meillä on semmonen vanha romu, joka pitäis kans ehtiä laittamaan kuntoon ennen vauvaa :D Saa nähdä riittääkö rahat ja aika.. Ajokorttikin pitäis käydä uusimassa, kun mulla kävi sellanen moka, et se meni umpeen, enkä tajunnut yhtään :ashamed: Eli se on uusiksi kirjalliset ja inssi. Siihen on kyllä rahat kasassa (säästöpossussa :)) mutta jännää, että pääsenkö niitä kirjallisia läpi :D Mä kun olen niin kamalan huono tollasissa kokeissa.

Vaavilla on tänään ylimäärästä energiaa. Kamala mönkiminen ja tökiminen aivan koko ajan :D Eilen pikkuinen oli niin rauhallisesti, niin se ilmeisesti "kostautuu" tänään. :LOL: Noh, antaa mönkiä. Sitä on niin ihana seurata :heart:

Emilien ja pikku prinsessa 30+6 :heart:
 
Saako valittaa?!

Mä olen niin väsynyt. Aattelin että näin pääsiäisenä saan levättyä mutta p*skat. Tehny pitsaa ja munkkeja tupareihin. Siivonnu parveketta ja ties mitä. Mikä ihme mua vaivaa. Oon tajuttoman väsynyt koko ajan. :( Olo rupeaa oleen jo itkuinen. Onneksi huomenna on neuvolalääkäri.

Hiki lentää täälläkin. Miten ihmisen voikin olla näin kuuma. Mua ei haittais vaikka kesä ei yhtään lämpenis tästä. Töissä on raskasta kun hikoiluttaa ja olo on muutenkin tukala. Mies on vielä flunssassa mutta pakko pitää välillä ikkunoita auki etten tukehdu.

Muita vaivoja on närästys. Rennie on ystävä. :D Lisäksi mun on vaikea välillä hengittää. En oikein tiedä johtuuko se tästä väsymyksestä vai mikä on. Nivuset on kipeet edelleen ja supistuksia ja paineen tunnetta. Kävelen kuin joku ankka tai pingviini.

Meidän vauvasta ois varmaan tullut Sanni Sofia jos ois tyttö tullut. :)

Kiitos ja anteeksi, ja jaksuja kaikille!
 
voi vit** nuo obsidanit löi vattan ihan kovaksi... : / moneen päivään päässyt vessaan 'isommalle'. rautaa syövät minkä olette kokeneet sopivan teille :wave: ei haittais vaikka vähän vatsaa löysyttäs, kuhan ei näin päin.. :headwall:

kohta jo lääkäri :) on muuten eka tähän raskauteen.

ihania kelejä tosiaan ollut. pääsiäinen mennyt tosin vähän mököttäessä:whistle: mitä lie hormoonihuuruja, mutta miehelle on ollu pakko kiukutella:confused:

brianna meillä hankittuna emma jule twinit, mitä niitä oon tässä kotona pyöritellyt niin oon tosi tyytyväinen. edulliset, kapeat ja ketterät :)

ja rattaatkin isot ja ilmatäytteiset, luulis kulkevan ihan hyvin talvellakin.

tuittumuru samoja fiiliksiä välillä. tosi väsyneenä, mut silti pakko touhuta koko ajan. minäkin oon leiponut ja siivoillut, sit tosi kipeänä melkeen itkua vääntää...:(
eilen vetasin pohjat, paruin tuolla eteisen lattialla miehelle ku pikkulapsi :ashamed:
se patisteli mua lepään ja lohdutteli.. joskus on raskasta :)

nenna anna-emilia tuli mulla ekana mieleen :)
 
Heippa taas pitkästä aikaa! Joka päivä käyn lukemassa, mutta kirjoittelu jää vähille.
Ihanaa, kevät on tullut!!!! Eilen siivosin pihan, kohta mies lupasi aidata tuosta pihasta nurmikon, lasten hiekkakentän ja leikkimökin, niin saan alkaa suunnittelemaan kukkaistutuksia ym ihanuuksia. Muuten ei voi kun koirat ne kävis kaivelemassa. Mutta nyt aidataan puolet pihasta lapsien ja kukkasten alueeksi, koirille jää silti runsaasti tilaa juosta, mutta mun kukat säästyy tänä vuonna. Viime vuonna vaivalla tein hienot istutukset ja ne tuhottiin heti! :kieh: Kun noilla koirilla tuntuu olevan joku pakkomielle kaivaa kaikkea mahdollista!
Tänään käytiin katsomassa 9 päivän ikäistä pikkuvauvaa, voi vitsit kun se oli ihana! :heart: Pikkuprinsessa, kaunis kun mikä! Meidän tytöt oli ihan myytyjä! Tuo 3 vee halusi sen ottaa kotiin mukaan. =) Hänestä tulee upea isosisko ja tuo 5 v jo on.
Vaunut kävimme viime viikolla ostamassa, löytyi juuri sellaiset kun halusin. crescent M300. Kovalla vaunukopalla ja kääntyvillä etupyörillä. Tosi kevyet ja ketterät työntää, kääntyy hyvin. Värinä ihana kermanvaalea. :) Aivan upeat!
Jaahas, jos jotain kommentoisi...
Nenna: Miten olis Emma-Emilia tai Minja-Emilia...
Autosta: Me ostimme uuden auton tulokasta varten, tila-auton. Chrysler grand voyager. Mahtuu lapset, koirat ja vaunutkin kyytiin.
Rautakuurin aloitin minäkin, retaferin, ja mulla myös kauhea ummetus! Oikein tuskaisaa välillä! Eli jos joku tietää merkin joka ei ummeta, kertokaa toki! ;)
Häntäluukipua valitti joku, mulla myös kamala kipu häntäluussa... Kävely välillä mahdotonta.
Mutta nyt pitää mennä katsomaan mitä nuo neidit puuhaa pihalla...
Neamma ja masukki 26+5:heart:
 
Minttu Kiitos selvennyksestä :) Mä kun aloin ajatella, että näkyykö se streptokin sitten mahd. neuvolan pissanäytteissä tms. Toivottavasti sun vaivat häviää antibiooteilla!

Tuittumuru ja muut, joilla väsymystä Myös täällä väsymystä ilmassa :( Tuntuu, että kolmas raskauskolmannes on tosissaan startannut; kroppa ei enää jaksa samalla tavalla kuin ennen, unta tarvii enemmän jne.

Nenna Omatkin mietteesi nimistä kuulostivat kivalta, samoin mm. Ida-Emilia! Tässä joitakin, mitä tuli mieleen:
Sofi-Emilia
Senni-Emilia
A(a)va-Emilia
Aino-Emilia
Sara-Emilia

Supistukset Alan olla niin kypsä jatkuvaan supisteluun! Maha on koko ajan kireänä ja pinkeänä. Vähänkin enemmän kun on "jalkojensa päällä", kävelee tms. tulee tosi tukala olo, ja mulla myös tuota että ei saa hengitettyä, Tuntuu, että kohtu on jo tosi ylhäällä ja painaa keuhkoja. Kokeeko joku muu jo tässä vaiheessa vatsansa tosi isoksi?? Mulla oli ekassa mittauksessa SF-mitta yläkäyrän yläpuolella ja nyt varmaan taas tosi paljon kasvanut. Vähän hirvittää, mihin mittoihin tässä taas yltää kun laskettuun aikaan kuitenkin vielä 3 kk :O

Raskausdiabetes Vieläkö täällä on kuulolla muita RD-mammoja? Mä koin yllätyksen nyt vkolla 28 kun tähän asti normaaleina pysytelleet arvot ovatkin alkaneet nousta. Ois kiva kuulla, miten teillä muilla? Nyt saa nähtävästi alkaa enemmän tarkkailla syömisiään, koska vauvalla ilm. kasvupyrähdys-viikot ja näillä vkoilla hormonitoiminta vaikuttaa eniten insuliinieritykseen.

Nyt vielä pihalle nauttimaan auringosta, ihana pääsiäissää kyllä ollut!! :)

Pihlamaria & Hippula 27+4
 

Yhteistyössä