Tytär syntyi 9.7 klo 17.55! Rv 39+2, strategiset mitat 3260g ja 51 cm :heart:
Synnytyskertomusta:
pe-la yönä tuli kipeitä supistuksia klo 2-3.30 10 min. välein, jotka kuitenkin loppui, kun menin nukkumaan.
La aamuna vain kamala väsymys, kun yö meni muutenkin vähän plörinäksi.
La n. klo 14 rupesi taas supistelemaan harvakseltaan, mutta kipeästi, kun nukuin päiväunia esikoisen kanssa.
Klo 15 supparit muuttui säännöllisiksi ja niin kipeiksi, että kävelin ympäri kämppää ja huokailin melko äänekkäästi.
Lähetin miehelle tekstiviestin, että soittaa lapsenvahdille, ja kysyy ovatko maisemissa ihan varmuuden vuoksi; en edelleenkään uskonut, että samana päivänä tulisi lähtö synnärille.
Noin 15.45 käskin miehen tekstiviestitse heti kotiin.
Mies saapui noin 16.20, katsoi mua hetken ja sanoi, että nyt hän soittaa oman kunnan synnärille, ja me lähdetään vaan näytille tsekkaamaan kohdun suun tilanne. Olin vähän vastahakoinen lähtemään, halusin odotella supistusten kipeytymistä..
(mähän olin ilmoittautunut ja toivonut pääseväni Haikaranpesään, jonne meillä on tunnin ajomatka).
Oman kunnan sairaalassa oltiin klo 17.07 ja kätilö teki sisätutkimuksen ja ilmoitti, että olen 4cm auki.
Päätettiin jäädä sinne, eikä lähteä enää Helsinkiin; meillä oli esikoinen mukana, koska lapsenvahti lähti mökiltä tulemaan veneellä.
Pääsin ammeeseen, mikä oli ihanaa. Kätilö ja mies hieroi mun selkää vuorotellen; samoin meidän urhea esikoinen silitteli äitin päätä
Lapsenvahti tuli hakemaan tytön klo 17.51; samaan aikaan kun kätilö totesi, että olen kokonaan auki. Olin auennut 4cm ->10cm noin 45 minuutissa.
Sain jäädä ammeeseen. Ensimmäisellä ponnistuksella puhkesi kalvot ja 4 min. ponnistuksen jälkeen klo 17.55 putkahti vauva ammeseen ja mun syliin.
Oli erittäin hyvä päätös jäädä oman kunnan sairaalaan, me oltais ehkä just ja just ehditty ajamaan Haikaranpesän ovelle. Ja olen niin iloinen, että sain synnyttää ammeeseen.
Tänään kotiuduttu. Esikoisen kanssa ehtinyt tulemaan jo muutamakin haastava tilanne ja itse väsynyt, koska vauva oli melko levoton ensimmäisen yön ja seuraavan päivän.
Maitoa tulee yli äyräiden, koska tyttö ollut tissitakiaisena varsinkin öisin
Niin onnellinen Rumpnisse ja Hilma 2vrk
Niin ja onnea muillekin vauvan saaneille!!!