***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Jopas on ollus supistuksien:D

Mä heräsin 3.55 ihan järkyttävään kipuun, no makasin muutaman minuutin ja tuntu et se meni sitten ohitte. Kävin vessassa, siellä yllätti toinen kipu joka ei kestänyt kovin kauaan. Sitten kävellessä sänkyyn tuntui ihan alaselässä ja mahassa kun kiristi huomattavasti. Koitin sitten makoilla että tuleeko vielä ja kyllä niitä vain tuli. No meinasin jo että soitan svo:lle että tuunko näytille kun on annettu ohjeeksi että kovin kauaan ei kannata kotona jahkailla. (onneksi TAYSsiin vain joku 7-8km matkaa). No en sitten soittanut ajattelin että sitten jos nämä melkein tunninkin jatkuu niin soitan. Kello oli jotain 4.20 ja supistuksia oli tullu melko tiuhaan, varmasti alle 3 minuutin väleinkin välillä.
Koitin sitte jos saisin unenpäästä kiinni ja kyllä sain, heräsin viiden pintaan kun ne oli loppuneet ja jatkoin unia.
Katsotaan josko tänään jatkuis nuo olot... Niin paljon helpompi olisi vain päivällä lähteä esikoisen takia.

SaaBas & Tyyne 40+3

Tänne kannattaa aina purkautua ja kohta asiat onki jo parempaan päin. Aamulla kun mentiin vauvaa kattomaan niin oli sokerit pysyny hyvänä ja seuranta lopetettu samoin muut seurannat ja saatiin vauva nyt kokonaan huoneeseen meidän kans :) Korvikkeella mennään nyt, kerran oon saanu imetettyä muutaman tipan, mutta eiköhän tuo imetyskin tässä lähde käyntiin jossain vaiheessa, en ressaa siitä :)

Merlina ja poju

Anu84: Eikös sitä sitten pidä lähteä, kun supistukset selvästi tihenee ja voimistuu... Itsekään en noista niin tiedä, kun esikoinen leikattiin suunnitellusti sektiolla rv 39, niin ei joutunut näitä miettimään. Mullakin tuli viime yönä jostain klo. 21 lähtien aamupuolelle yötä n. 10 mn. välein suppareita ja olivat vähän kipeitä.. Ajattelin kuitenkin, että jos on synnytys käynnissä, niin ne välit siitä tihenee ja voimistuu. Noh, eihän sitä sitten mitään tapahtunna..:headwall:
Mulla noita suppareita on ollut paljon sieltä 30 viikolta asti ja välillä kanssa muutaman minuutin välein, mutta kai ne on vaan niitä harkkasuppareita, kun ei ole kunnolla kipeitä.
Meillä on myös synnärille n. 80 km. matkaa ja esikoiselle pitää saada hoitaja, niin ei ihan viime tinkaan lähtöä viiti jättää.. toisaalta taas ei yhtään huvittas siellä äitipolillakaan odotella ja mielummin kärvistelis täällä kotona niin pitkään, kun mahdollista. Heinäkuussahan vielä syntyy eniten lapsia ja olenkin kuullu, että synnärit on ihan tupaten täynnä! :) Jossain myös oli ohje, että kun tekee mieli riippua hampailla oven kahvassa suppareitten aikaan, niin silloin synnytys on varmasti käynnissä! :D

Mulla on myös välillä ollut ihan jumalattomia vihlaisuja alakerrassa, mutta luin jostakin, että sillon vauva liikuttaa päätään ja se aiheuttais sen kivun.

Tänään viimeinen neuvola ja huomenna sitten sinne ya-kontrolliin. No jos taasen positiivisesti yrittäs ajatella, niin parempihan se on näin päin, että vauva tykkää olla masussa, eikä ole ennen aikojaan lähtenyt liikenteeseen :) ( Vaikka kyllä mua hirvittää mikä mahtaa olla pötikällä koko ja tällä viikollahan se nyt joka tapauksessa syntyy, kääks! Miten tää raskausaika onkin mennyt näin äkkiä! )

~ Pearl ja pieni 41+ 4 :heart:

Meidän ihana prinsessamme syntyi vihdoinkin 4.7.2011!:heart:

Painoa 380 ja pituus 50cm. Tyttö voi ihan hyvin, mutta on vielä tarkkailussa teholla.. En ole ehtiyt pitkään aikaan tänne kirjoittelemaan, kun ollut kaikkea kiirettä :) Täytyypä lähteä taas sairaalalle..

-seiniss ja prinsessa 7vrk

• Tykkää
Reactions: t-i-n-t-t-i
Onnea seinisipe!!:flower:.Mikä pienellä on kun teholle joutui?.TOivotavasti saat tyttösen pian kotiin:)

Hienoa merlina että vaavin sokerit tasaantunut!:)

Täällä on supistuksia ollut kyllä monella!.Itsellä ei ollut yöllä,nyt päivällä on tullut muutama.

Kai niitä nyt alkaa tulla kun mies töihin joutui lähtemään.Ja täällä stressaan kuinka saan sitten lähdön hetkellä järkättyä vahdin ja että mies pääsee lähtemään äkkiä töistä.Kai tämä on vaan jotain lopun jännitystä:)

Tänään ajattelin vaan "mököttää" kotona:D.Väsyttää ihan kauheasti,yö meni taas valvoessa.Oli ihan kauhea hiki!.pää ihan märkänä kokajan ja ihana närästys riesana:kieh:
ja nyt on muutenkin olo ettei kiinnosta nähdä ketään tai puhua edes puhelimessa.

Nyt takasin telkun ääreen toivomaan että nämä supistukset tästä kovenis.Nyt nämä tuntuu mahassa ja alaselässä,kokoajan kyllä kovempia..Mutta onhan näitä ollut.

Mm ja itu 40+2

Synnytys Lähes kaikki pelkäävät jollain tasolla, etenkin ensimmäisestä, ettei osaa lähteä ajoissa sairaalaan. Tosiasia kuitenkin on, että hyvin pitkälti kaikki sinne oikein hyvin ehtivät. Joutuvatpa vielä useamman tunnin sielläkin syntymää odottamaan. Itse ensimmäisestä menin, kun en enää tosissaan pystynyt liikkumaan, tai olemaan hiljaa supistuksen tullen ja kätilö oli aivan ihmeissään, kun olin jo 5 cm auki, ihmetteli kuinka olin kotona pärjännyt niin kauan. Usein kuulemma ensisynnyttäjät ovat jo paljon aiemmin paikalla (2-3 cm:n paikkeilla). Vaikka olisikin korkea kipukynnys, niin kyllä sen keho sitten kertoo, kun on tosi kyseessä. Siihen pitää vaan yrittää luottaa, ja ainahan sitä voi synnyttää kotona, jos ei ehdikään ;). Säännöllisiä supistuksia voi tulla tuntejakin peräkkäin ilman että tekevät juuri mitään, kokemusta on...

Suonikohjuja Mulle ei ole tullut yhdessään raskaudessa, vaikka todella pahasti sukurasitettakin on... Toivottavasti ei nyt tämän myötä iske sekin vaiva :whistle:.

Miehellä vielä tämän viikon töitä ja sitten alkaisi viiden viikon loma, joten perjantaista eteenpäin saa lapsi syntymä-luvan =). Saa nähdä tuleeko samaan aikaan kuin aiemmat. Molemmat tosiaan syntyneet 39+0. Mielenkiintoista... Jotenkin vaan tuntuu, että tämä viimeinen on mahassa niin kauan kuin annetaan olla :stick:. Mutta olkoon, elokuukin on hyvä kuu syntyä.

Niin,tytöllä jotain lisälöyntejä sydämessä ja delta-aaltoja? Ei kuulemma kovin vakavaa,mutta altistaa pikkusydäntä rytmihäiriöille.. Tänään tulee sydänkirurgi ultraamaan ja ottaa pitkän sydänfilmin. Siitä sitten nähdään mikä on tilanne :) Huomenna ehkä jo saadaan rakas kotiin :heart:

Noihin supistuksiin sen verran, että ne kyllä oikeasti tuntee sitten kun ne on niitä supistuksia :D Ja niinku Knox sano, niin säännöllisesti tulevat supistukset ei välttämättä heti auo paikkoja vaan voi kestää tunteja se aukeaminen... Itsehän jumin 2sentissä ja 8sentissä monen monta tuntia ;)

Onnea Merlina ja Seinisipe:flower::flower:

Tänne ei mitään uutta. Vointi ihan kohtalaisen hyvä eikä edes pahemmin ole supistellutkaan nyt. Tuntuu et itse alkaa käydä malttamattomaksi, mut vauva sen sijaan on rauhoittunu entisestään.
No äkkiähän se tilanne voi toki muuttua, mut nyt sellainen olo et ei tässä mitään tapahdu vielä aikoihin. No, miehelläki alkaa loma vasta viikonpäästä niin ei tässä vielä kiire olisikaan.

Smurfiina ja möhkis 38+1

Seinisipelle onnittelut vauvasta :heart:

Tänään viimeinen neuvolakäynti ja minäkin sitten huomenna yliaikaiskontrolliin. Neuvolassa kaikki kunnossa, vauva edelleen tosi ylhäällä. Huomennahan sitten saa tarkempia mittoja kaverista.

Aamusta jo noustu ennen seiskaan, kun poika herätti. Kerkesinpähän olla tehokas ennen neuvolaan menoa. Pessy pyykkiä ja viikata kuivia, vienyt petit ulos ja mansikkamaallakin pyörähdin, mutta oli niin märkää että jätin iltapäivään niiden keruun. Kaupasta ostin 5 kg mansikoita ja ne pitäis siivota ja laittaa rasioihin, joten niiden kimppuun.

Muumi ja pikkumies 41+4 :heart:

Merlina, totta tuo että kyllä ne oikeet supistukset sitten tuntee :D
Mulla tuli esikoisen aikana ensimmäiset supistukset aika kivuttomia, mutta tuntui kuitenkin. Nuo ensimmäiset tuli siis 17.00 pintaan ja 18.40 sain jo ponnistaa. Täällä ultraajat, lääkärit ja neuvolantädit ollu sitä mieltä että tämä tulee varmaan yhtä nopeasti, että ei kannata kauaan odotella kotona. Sen takia pidän sitä max. tunti supistuksia kotona niin lähtö sairaalaan. Kyllähän sieltä aina pois pääsee.

Tänään koitan siivoilla (kyykkiä ym) ja jos imurois.. että jos tulis jotain illalla :D Kuitenkin kun yöllä tuntui hyvin se painekkin tuolla alhaalla supistuksien aikana..

SaaBas & Tyyne 40+3

suonikohjut mulla alapäässä oikeella puolella, en oo uskaltanu niitä oikein kattoakkaan, inhottaa niin :/ mutta selkeesti turvonnu ja pari sormenlevystä möhkälettä siel on, välillä kipuilee mut pahin taitaa olla tuo ulkonäöllinen haitta, hyih :'(
jaloissa mulla ei oo eikä oo koskaan missään ollu.
lääkäri sano et lähtevät pois synnytyksen jälkeen kun paine vähenee, toivottavasti!
ja sano myös et ensisynnyttäjillä harvoin on mutta jos useamman lapsen tehny niin tulee helpommin, voihan se näin olla :)

mä niin ootan et jotain tapahtus, pääsisi omaan kehoon ja alottaan toipumisen ja mikä parasta, pääsis tutustuun vauvaan :)

tänään 37+5, vielä saa varmaan pari viikkoo ootella.. :D

jatkan viel.. supistuksista, ne oikeet kun pitää lähtee tunnistaa kyl :wave: mulla supisteli esikosta yhen kokonaisen päivän, kokoajan voimistuen, illalla ja yöllä oli jo sit niin kovia et ei tienny missä asennossa ois ollu ja itketti ja piti suunnilleen tyynyä purra, sillon mies katto et lähetään!! :xmas:

Viimeksi muokattu:
Heippatihei!
Täällä(kin) edelleen yhtenä kappaleena.
Kuuma päivä taas mutta oon sentäs jaksanu tehä jo vaikka mitä.
Nyt paistelen lettuja,ja ah ku se lämmittää kivasti jo kuumaa asuntoa :D

Suonikohjuja on täälläki jalkoihin muutamia ilmestyny,lähteekö ne pois???
Lisäks kokoajan tuntuu että jotain valahtaa pikkarreihin mutta mä en enää jaksa edes juosta vessaan tarkistamaan,enköhän mä sit huomaa jos se vettä on,viimestä sillo ku tulee kaikki loputki kerralla :D

Mutta nyt kermaa vaahdottamaan!

nenna ja iiduska 40+5 :headwall:

Minkä verran teillä on pakattu vauvalle vaatetta mukaan? Niinku kotiinlähtövaatteiksi siis :D
Kun nyt on luvattu että ilmat viilenee ~15`C keskimäärin...
Mä oon pakannut pitkähihaisen bobyn, pitkät housut, sukat, tumput ja lakki. Sitten kaukalossa on vielä peitto varuilta. Riittääköhän tuo automatkalle..? Joka siis on ehkä 10min..
Hassua että ei oikein tiedä viedä toisenkaan kohdalla mikä on riittävästi :D

Nenna: Mulla tuli kakkoselta myös jalkoihin suonikohjuja, lähti heti synnytyksen jälkeen pois, tpovottavasti myös nytkin.

Saabas: Minä olen pakannut vauvalle lyhythihaisen bodyn, gollegepuvun, sukat, tumput ja lakin. Mikäli tässä säät oikein muuttuu saa ukkeli sitten tuoda tullessaan muuta.

Merlina: Olikos sulla se raskausajan diabetes? Aattelin kun vauvalla sokerit noin heitellyt. Meillä kakkosella oli kans sama homma ja nyt kun mulla on tuo raskausajan diabetes niin pelkäänpä että meilläkin edessä vauvalla sama homma...

Tänään sain haettua viimeiset apteekkitavarat, laitettua lakanat kehtoon ja pinnasänkyyn sekä pakattua myös oman sairaalakassin. Kotona on niiiiiin oudon hiljaista kun lapset on pois...

Mua on jotenkin alkanut kauhistuttaan koko synnytys. Tähän asti en ole edes ajatellut koko asiaa. Jotenkin tuntuu, että kun kaksi kertaa on mennyt niin hyvin, niin mitä jos nyt ei menekään...

Minttu-82 ja Ilmari 37+4 :heart:

Onnea kaikille äideille ja vauvoille! Jaksamisia vielä vauvaa masussa kantaville!

En olekaan käynyt palstalla reiluun kahteen viikkoon. Syynä on meille 26.6. syntynyt pikkuinen poika (3095g, 49cm). Laskettu aika oli 22.7., syynä ennakointiin oli mun raskausmyrkytys. Vauvalla ja äitillä kaikki hyvin! Oltiin sairaalassa 5 päivää synnytyksen jälkeen lievän keltaisuuden ja painon laskun takia. Minä sain verenpainelääkityksen. Kotona on kaikki sujunut hyvin. Mahakivut ja ilmavaivat vähän vaivaavat.

Anna + pikkuinen 2vko 1pv

• Tykkää
Reactions: t-i-n-t-t-i
Kiva kuulla Anna sinustakin ja onnea taas uusille äideille ja vauvoille.

Käytiin tutustumassa sairaalaan tänään. Koko ajan teen mielessäni lähtöä synnyttämään mutta silti siellä iski epätodellinen olo. Mies totes jälkeen päin että kätilöt sai homman kuullostamaan kovin helpolta. Teki mieli iskeä sitä kassilla päähän. ;)

Vauvalle pakattu valmiiksi pitkähihainen body, housut, hattu, sukat ja lapaset. Täytyy ottaa peitto mukaan vielä lähtiessä jos on viileempää.

Supistaa. Joko sovittais MommysMonsters treffit Naikkarille? :D

Ja nyt syömään. Oma "Jamie Olivier" on tehny niitä uusia perunoita ja uunimakkaraa josta joku muukin täällä puheli. :D

Onnea seinisipe, meemee sekä anna :flower::flower:! Hirmuisesti vauvoja jo tullut! Olen käynyt tuolla vauvapuolellakin jo lukemassa heinäkuisten kuulumisia!

Mulla on tänään ollut ehkä ensimmäiset sellaiset oireet että vois jopa kuvitella tän vauvan joskus tulevan ulos! Eli tänään uskon saaneeni neljä melko napakkaa supistusta, ei kyllä kestäneet kun ihan pari sekunttia, eli voiko ne edes olla supistuksia vai vauvako se sielä vaan potki, en osaa sanoa. Mutta näiden vatsan vihlaisujen jälkeen sain myös melko kivuliaan nivuskivun, meinas toinen jalka lähteä alta kun niin vihlasi! Ja kaiken lisäksi mulla on alaselkä juilinut tänään ihan kunnolla mitä ei ole tapahtunut kertaakaan vielä raskausaikana. Ja aamulla toimi vatsakin ihan yllättävänkin hyvin! :D
No ehkä jos nämä jatkuvat niin saadaan se vauva syliin parinviikon päästä eli ihan laskettuna aikana! En todellakaan ole vielä synnyttämään lähdössä, mutta kiva huomata että edes jotain tapahtuu kun olo on ollut niin täysin oireeton!
Ainiin, näiden suppareiden jälkeen poika on pyörinyt mahassa erittäin kivuliaasti ja paljon!

Mäkin odotan oman kehon takaisin saamista ja erityisesti vatsallaan nukkumista (tai edes jossain muussa asennossa kuin oikealla kyljellä, joka on tällä hetkellä ainoa mahdollinen asento)!

Tiinu ja Jäppinen 37+6

Onnittelut jälleen vauvan saaneille! Täällä yksi kateellinen isomasuinen...
Neuvolassa käyty tänään ja olin kyllä ihan varma että vauvan kanssa tämä käynti tehdään, mutta toisinpa oli masuasukki tämän suunnitellut.

Elikkäs neuvola rv 39+4
Pissa: Puhdas
RR: 133/72
Turvotus: +
Paino: Laskenut 800g eli kokonaisnousu 900g!!
SF: 40cm!! Ja sen kyllä tuntee.
Vauva rt, mutta ei ole vielä ihan alhaalla.

Tänään ollut menkkajomotusta jonkun verran, mutta ei suppareita. Sinnikäs tämä yksilö.

Reppis ja Enni

Mun neuvolakäynti oli ihan turha, mä kun olisin toivonut että olis edes tuonne alakertaan vilkassut että onko tapahtunut mitään viimekertaiseen!! Mutta ei nii ei!! Oli viimeinen neuvolakin, ens ma aika sinne äippäpolille ja 99%:sti käynnistetään ensviikolla ellei nyt sitten itekseen lähde tulemaan!!

Yhteistyössä