***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Onnea Anna pojasta:flower:

tuittumuru Jos illalla mentäis?.Laitetaan lapset nukkumaan ja sit kohti naikkaria:D.Voi kun pääsisi!.Tänään tullut taas noita supistuksia ja valkovuoto kastelee kokoajan länttejä housuihin.Ja vatsa muutenkin kipeä.

Voin kuvitella jo sen hetken kun synnyttämään pitää lähteä,mies ihan paniikissa että nyt lähetään ja mä vielä roikun koneella "tuittumurulle pitää ilmottaa että nyt mennään!!":LOL:

reppiksellä aika hurja sf-mitta:O
 
Paljon Onnea kaikille tuoreille äideille! :flower:

Täällä poksu sitten jo 41+0 tänään...huh huh, tämä vauva on sitten sitkeä tapaus. Mies sanoi, että naiset nyt on sellaisia, että antavat aina odottaa itseään :)

Eilen oli aamulla tosi masentunut ja huolestunutkin olo. Mietin että voiko vauvalla olla kaikki hyvin ja kaikenlaista tuli funtsittua. Mutta sitten keksittiin koko perheen voimin kaikkea kivaa tekemistä ja illalla olin kuin uusi ihminen, paljon pirteämpi. Eli keksittävä nyt kaikkea touhuttavaa ettei mene ihan vaan siihen odottamiseen tämä touhu.

Yliaikaiskontrolliin sain ajan perjantaille (41+4) ja sekin kyllä oli jotenkin lohduttava tieto, että saa sitten tietää vähän jotain...mä kun olen viimeksi ultrassa käynyt vkolla 20...niin ellei tämä vauveli nyt sitten päättäisi tulla ennen sitä, mitä tietysti kovasti toivon.

Ai että mä sitten nautin kesäsateesta ja ihanaa kun on luvattu vähän viileämpiä kelejä. Synnärilläkin varmaan kivempi olla kun ei ole niin kova helle.

Tänään olen siivonnut ihan hulluna koko päivän, imuroinut, pessyt ikkunoita, pyykkiä jne.

Välillä aina supistelee, mut sit menee ohi. Limatulppa ei ole irronnut, eikä muitakaan sellaisia merkkejä ole vielä ilmennyt että synnytys käynnistyisi pian, mutta eihän sitä koskaan tiedä...

Tsemppiä meille kaikille, erityisesti niille jotka ylittäneet lasketun ajan. Odottavan aika on pitkä, mutta kyllä me se kestetään! :)

Lady Mamma ja Masuasukki 41+0
 
Paljon onnea meemee ja anna vauvoista :heart:

Kävin iltapäivästä kävelemässä 5 kilsan lenkin, sainpahan tuulettaa samalla päätä. Saa nähdä saako yöllä laisinkaan nukuttua vai meneekä huomisen jännäämiseen :D

Pearl
: Unohdin aiemmin kommentoida, että kyllä miellä mies lähtee huomenna matkaan. Pitää pekkaspäivän :) Me varmaan sitten huomenna törmätään siellä jyväskylässä!!!

Muumi ja pikkumies 41+4 :heart:
 
:wave:

Taas on muutama viikko mennyt kirjottamatta, niin kuumaa/tukalaa/kipeetä ettei esikoisen perässä ja pakollisten huushollisiivousten lisäksi jaksa muuta tehdä kuin huokailla :ashamed:


Lämpimät onnittelut vauvaantuneille! :heart: Voi että kun heinäkuisia on jo syntynyt huikea määrä, ihana lukea syntymäuutisia! :heart:

Mulla oli la-su välinen ilta/yö tosi tuskainen! Iltakymmeneltä alkoi kuin tyhjästä TOSI kipeät supistukset jotka 4-6min välein jatkuivat yöhön lähes 03.00 asti. Ei auttanut panadol kipuun ja mietinkin jossain vaiheessa pitäskö jo soittaa sairaalaan vai kestänkö vielä. Hammasta purren ja jumppapallolla kiemurrellen sitten sinnittelin eteenpäin ja niinhän ne sitten rauhottui. Mut aamullakin oli vielä alamaha ihan kuin tulessa, niin kipeältä tuntui yöllä.

Mulla on nyt muutamia viikkoja supparit ollut aina tosi kipeitä, terkka sanoi että ne on jotain toisen vaiheen suppareita ja enteilevät lähestyvää synnytystä. Mun on vaan vaikea uskoa että tästä synnyttään lähettäis ainakaan ennen ku on la vaikka kuinka vauva on lähtökuopissa ja maha polvissa :D

Sairaalakassin pakkasin kuitenkin tänään tosta suppariyöstä säikähtäneenä, nyt on ainakin sit vermeet valmiina, ei tarvii kuin lähteä vaan sitten kuin aika on!


Tsemppiä seuraaville tositoimiin pääseville! :heart:

jasmin ja aarre 37+1
 
Voi että, vauvauutisia! :heart:
Oikein paljon onnea Seinisipe, meemee ja anna! :flower:
Olipa taas niin raivostuttava käynti siellä neuvolassa... No, kaikki kai kuitenkin ihan ok, pissa puhdas, paineet ok, veri jopa 106, sf mitaksi sai 29. Mun mielestä mittaa sen liian matalalta, siis kohtu on jo kylkiluiden tasolla kun siellä tuntuu liikkeet, mutta tää terkka mittaa sen reilusti alta... Itse saan ainakin 32cm. No, samapa tuo kai...
Täälläkin supistelee päivittäin, välillä oikein kivuliaasta. Mutta niin on ollut ennenkin ja silti menneet molemmat raskaudet sinne 41+ viikoille, joten tuskin on lähtö vielä lähellä. Ja eipä mulla mikään kiire olekaan vielä synnärille.
Neamma ja masukki 37+5:heart:
 
Tytär syntyi 9.7 klo 17.55! Rv 39+2, strategiset mitat 3260g ja 51 cm :heart:

Synnytyskertomusta:

pe-la yönä tuli kipeitä supistuksia klo 2-3.30 10 min. välein, jotka kuitenkin loppui, kun menin nukkumaan.
La aamuna vain kamala väsymys, kun yö meni muutenkin vähän plörinäksi.
La n. klo 14 rupesi taas supistelemaan harvakseltaan, mutta kipeästi, kun nukuin päiväunia esikoisen kanssa.
Klo 15 supparit muuttui säännöllisiksi ja niin kipeiksi, että kävelin ympäri kämppää ja huokailin melko äänekkäästi.
Lähetin miehelle tekstiviestin, että soittaa lapsenvahdille, ja kysyy ovatko maisemissa ihan varmuuden vuoksi; en edelleenkään uskonut, että samana päivänä tulisi lähtö synnärille.

Noin 15.45 käskin miehen tekstiviestitse heti kotiin.
Mies saapui noin 16.20, katsoi mua hetken ja sanoi, että nyt hän soittaa oman kunnan synnärille, ja me lähdetään vaan näytille tsekkaamaan kohdun suun tilanne. Olin vähän vastahakoinen lähtemään, halusin odotella supistusten kipeytymistä..
(mähän olin ilmoittautunut ja toivonut pääseväni Haikaranpesään, jonne meillä on tunnin ajomatka).

Oman kunnan sairaalassa oltiin klo 17.07 ja kätilö teki sisätutkimuksen ja ilmoitti, että olen 4cm auki.
Päätettiin jäädä sinne, eikä lähteä enää Helsinkiin; meillä oli esikoinen mukana, koska lapsenvahti lähti mökiltä tulemaan veneellä.

Pääsin ammeeseen, mikä oli ihanaa. Kätilö ja mies hieroi mun selkää vuorotellen; samoin meidän urhea esikoinen silitteli äitin päätä :)
Lapsenvahti tuli hakemaan tytön klo 17.51; samaan aikaan kun kätilö totesi, että olen kokonaan auki. Olin auennut 4cm ->10cm noin 45 minuutissa.
Sain jäädä ammeeseen. Ensimmäisellä ponnistuksella puhkesi kalvot ja 4 min. ponnistuksen jälkeen klo 17.55 putkahti vauva ammeseen ja mun syliin.

Oli erittäin hyvä päätös jäädä oman kunnan sairaalaan, me oltais ehkä just ja just ehditty ajamaan Haikaranpesän ovelle. Ja olen niin iloinen, että sain synnyttää ammeeseen.

Tänään kotiuduttu. Esikoisen kanssa ehtinyt tulemaan jo muutamakin haastava tilanne ja itse väsynyt, koska vauva oli melko levoton ensimmäisen yön ja seuraavan päivän.
Maitoa tulee yli äyräiden, koska tyttö ollut tissitakiaisena varsinkin öisin:)

Niin onnellinen Rumpnisse ja Hilma 2vrk

Niin ja onnea muillekin vauvan saaneille!!!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille, jotka ovat taas saaneet omia nyyttejä syliin!! :) Ihanaa lukea, että niin ne supistukset vaan alkaa yhtäkkiä (täällä muuten aika vähän synnytykset alkaneet vesien menolla).

Itellä ihan normaalia olo ja tänään rv 40+5. Mitä nyt vähän menkkakipua selässä. Ja olen täydellisen turhautunut!!!! Tänään on ne viikot, kun esikoinen syntyi. Onneksi on ensimmäinen lapsi täällä, niin päivät menee edes vähän nopeammin kuin silloin ekasta! Huomenna on heti kasilta neuvola ja sieltä varataan sit Mikkeliin aika, yritetään saada torstaiksi tai perjantaiksi (edellisen section takia). Eihän ne nyt ala käynnistää, jos/kun ei ole mitään syytä. Ja ihan hyvä se olis, että alkais itekseen tulee. En kans tiedä miten ne näitä sectiopohjaisia käynnistäävät.

Jotenkin vaan tuntuu, että käynnistykseen mennään, kun ei yhtään tunnu, että tää tulis täältä... :(

Täällä oli viime yönä aika hurja ukkonen. Se valvotti puoli yhteen ja sit olikin hirveä hiki!
Kohta tulee onneks kaveri lapsineen vierailulle :)

Hauskaa päivää kaikille ja varsinkin muille lasketun ajan ylittäneille hermoja :)

Milja ja vaavi 40+5
 
Rumpnisse onnittelut tytöstä! :flower: Monella uudelleensynnyttäjällä onkin ollut aika nopea tuo synnytys!

Sitten kysysymys paremmin tietäville eli voiko supistus olla toispuoleinen eli koko vatsa kyllä kovettuu mutta kipu tuntuu vain sillä puolella jolla vauva on? Tällaisia ollut nyt muutaman kerran ja vatsa jää ihan herkäksi siitä kohtaa jossa kipu on ollut. En tunne että vauva liikkuisi selkeästi kivun aikana joten ajattelin, että voisiko se silloin olla jotain muuta kuin hän joka sielä satuttaa esim. supistus! Ja niin kovin sattuu että ihan kaksinkerroin saa olla kivun aikana.

Ihanaa kun on sadepäivä! Kämppä pääsee hieman viilentymään niin voi täällä sisälläkin tehdä jotain hyödyllistä!

Kohta neuvolaan!

Tiinu ja Jäppinen 38+0 POKS JEEEE!!!!!!!!!!!!
 
huomenta!

9.7 syntyi poika 3870g 51.5cm=)

8.7 mulle laitettiin se katetripallo.siitä alkoi pian kovat supparit ja verinen vuoto.mentiin illalla takasi ja jäin osastolle yöksi.kohdunsuu ei ollut auennut,vaikka olin todella kipeä.no yön nukuin rauhassa ja supparit laantui,ku pallo otettiin pois.aamulla mentäs saliin suoraan ja tippaan.

9.7 sit 12.00 saliin ja tippa päälle.15.00 alkoi supisteleen harvoin,mut kovaa.poika syntyi sit 20.35.tuntia ennen ponnistusvaihetta puhuin kaverien kans puhelimes;) supparit tuli koko synnytyksen ajan tosi harvoin,mutta olivat rajuja aina kun vain tulivat.en kyllä kauaa kipeenä ollut,ku spinaalin jo sain.siinä mieles tykkään omasta sairaalasta ku ne pumppaa lääkkeitä täyteen,jos vähänki ähkäisee;) ponnistusvaihe kesti 5min,mutta se oli silti rankka ja tuntui ikuisuudelta...

eilen tultiin jo kotiin.vauva on samaa kaliiberia ku sisarukset.eli ei osaa itkeä:)nukkuu ja syö tai vahtaa setteristä,sylistä ympärille.itkun olen kuullut vain syntymähetkellä ja silloin ku pestään pylly=)
kaikki lapset nukkuu vielä,ite oon jo tunnin ollu hereillä ku ei väsytä.pian herätän vauvan ja siskot,ku vien 7-veen uimakouluun.sit anoppilaan kaffitteleen.ja taidan käydä yksin kaupoissa.

onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä odottajille!!!!!!!

Taiska&Toukka 3pv
 
  • Tykkää
Reactions: kirppiina
Onnea Onnea Rumpnisse ja taiska!!:flower:

Mäkin tahdon!!.:headwall:.Tänään on totaalinen turhautumis päivä.Heti aamusta ärsytti että vieläkin tässä ollaan.Ehkä tämänkin päivän mökötän kotona:D.

turhautunut Mm ja Itu joka voisi jo syntyä 40+3
 
Onnea vauvan saaneille! :heart:

Ihanaa, et se helle on poissa! Olin ihan puhki kun kotona ja ulkona on ollut niin kuuma! Mullakin on ollut parina yönä patja parvekkeen oven edessä, kun täältä bongasin sen vinkin!
Väsyttää ja turvotus on kova käsissä ja jaloissa. Miten sitä näin väsyneenä jaksaa edes synnyttää?! Kauhistuttaa pelkkä ajatuskin, vaikka haluaisinkin vauvan mahdollisimman pian! Tää olo|O

Cappuccino ja papunen 38+5
 
Onnea vauvatuneille :heart:
Ihana lukee heti aamusta kivoja uutisia. :)

Mä näin taas viime yönä unta et aloin synnyttään.
Ne unet alkaa oleen niin todentuntusia et aamulla pitää oikeesti miettiä oliko se totta :D

Mulla on huomenna taas ultra.
Koitan kyllä kaikin keinoin että alkaisivat myös käynnistään.
Jos pääsis sit viikonlopuksi kotiinkin.
Huomenna siis lähen aamulla ihan omalla autolla sairaalalle,kaikkine kimpsuineni ja kampsuineni.
Myös kaukalon otan mukaan.
Jos jään jo sisälle (pliis pliis pliis!!) haen sit laukut mis on mun ja neidin vaattet huoneeseen ja kaukalon sitten kun on kotiinlähdön aika :)
Se olis hyvä järjestely mulle :)
Olis kiva tulla kotiin vauvan kanssa kun lapset odottaa täällä,voi jee :)

Mä en saa oikein vieläkään ajatuksesta kiinni,että vauva oikeesti pian syntyy.
Enkä saa siitäkään ajatuksesta kiinni että vauva olis mun sylissä asti.
Ja se vähä jopa pelottaa.
Miksi en saa tätä näkyä mieleni sopukoihin asettumaan??

Ihanaa kun yöllä satoi vettä aika kovaakin mutta vähän aikaa.
Tänään heti viileempi päivä siis.
Mutta vettä sais tulla kyllä lisääkin.
Ja paljon vielä tänään.

Eli jos musta ei huomenna kuulu täällä mitään puoleenpäivään mennessä,(ultra-aika kymmenenltä) niin mä olen sit niissä hommissa :)
Nenna ja Iiduska 40+6
 
Viimeksi muokattu:
Patjalta heräsin minäkin tänä aamuna. Oon ihan kipeä koko akka, niskat ja ranteet ihan jumissa. En tiedä mille tässä alkais ettei taas tympäsis koko päivää. Huomenna ois sitten aika Naikkarille kokoarvioon ja mahdolliseen käynnistykseen. En kyllä jaksa uskoa että ottaisivat mut sisään jo nyt.
 
Onnea taas kaikille, jotka oman nyytin ovat saaneet! :heart:

Täällä POKS 38 !!! =)

En oo taas kirjotellu, on ollu niin järkky väsymys ja ihan hirvee olo muutenkin. Nukuttua en ole saanut, paitsi nyt viime yönä. Olokin on nyt ihan erilainen, kun ilma vähän viileni :) Nyt jaksaa taas odotella paremmin. Mulla on kova usko siihen, et tää käynnistetään ens maanantaina :eek: ..Pakko olla, sen ajatuksen voimalla taas jakso ne kamalat päivät läpi.

Mä niin toivon, ettei mun vauvaa viedä multa pois heti syntymän jälkeen.. Mulla kun on toi rd ja vaavin sokerit varmaan on matalalla..joutuuko vauva siitä oikeesti heti johonkin muualle tarkkailuun? :'( ?? Tietääkö joku?

Vauva mönkii mahassa vieläkin ties missä asennossa, eli ei oo ainkaan itestään vielä pois tulossa. Supistuksia tulee heti kun yritän tehdä jotain, etenkin kumarrellessa. Eilenkin kastelin kasvihuonetta letkun kanssa ja välillä aina kumarruin vaihtaan letkun paikkaa ja siitäkös se sitten taas alko...

Pää on ihan tyhjä, en muista mitä tai ketä piti kommentoida :ashamed:

Mei-mei ja Isla
 
Ah, täällä on muitakin oloonsa ja odotteluun kyllästyneitä :D Mulla ei edes vielä ole periaatteessa mikään kiire, kun viikkoja on 37+, mutta kyllä vaan tämä kipuilu, huonot yöunet ja kuumuudesta johtuva tukaluus tekee aika ajoin kärsimättömäksi maltillisen luonteenkin omaavan :D Pitää oikein keksimällä keksiä jotain mukavaa päiväksi, jottei olisi niin kärttyinen ja kipeä. Kohta pitää lähteä neuvolassa käymään. Hain myös aamulla mansikkalaatikon, joten saan niillä tänään herkutella. Ja onneksi on hyvää luettavaa varattuna, joten eiköhän tämänkin päivän saa kulumaan :) Ja helteiden väistyminen ilahduttaa myös erittäin paljon. Jospa tämä tukala olo vähän edes helpottaa, kun saa asunnonkin viilenemään.

Suuret onnittelut ja mukavaa vauva-arkea kaikille vauvelin syliinsä jo saaneille!

Lupus
 
Yö meni ihan jees, mutta 5 heräsin niiiiin polttavaan supistukseen että huh huh.. Siitä niitä tulikin taas 7 asti, välillä 3 min välein, mutta mä en oo kunnolla ollu edes hereillä, koska muistan vaan että katoin aina kelloa kun alko alamahaa ja jalkoja "kiristämään" ja sitten nukahdin uudestaan. 7 Oli tosiaan viimenen. Toivottavasti nuo nyt edes saa sitten jotain aikaan, että pehmittää paikkoja yms, että tarviis vaan sairaalas käydä ponnistamassa! Mutta mikähän siinäkin on että ne sitten aina loppuu, tätä menoa synnytän oikeasti vielä tänne kun alan vain ajattelemaan, että joo, kyllä ne loppuu ku tähänki asti loppunu!!

Anu ja pikkuinen <3 39+3
 
Voi onnea Seinisipe, meemee, Anna ja Rumpnisse! :flower: Rumpnissella vauhdikas synnytys :) Mullakin avautui kohdunsuu 3 cm -> 10 cm reilussa tunnissa, aika rytinää se oli =)

Nyt voi todeta, että ihana sade! Niin kuuma ollut kotona, että vauva on ainoa joka nukkuu hyvin yöllä. Muut kärvistelee ja pyörii.

Sairaalaan lähdöstä on ollut puhetta, ensimmäinen kriteeri varmasti on tietenkin se, että supistukset eivät lopu, vaan voimistuvat ja tihenevät :) Eri asia on runsas verenvuoto ja muut tilanteet, joissa ohje on lähteä heti sairaalaan. Ja itselläni, vaikka kotona monena iltana tulleet supistukset olivat kipeitä (ne, jotka aina loppuivat), olivat ne oikeat synnytyssupistukset sitten jotain ihan muuta... Ei todellakaan voinut istua tai maata paikallaan kun ne tulivat.

Uudelleensynnyttäjillähän sairaalaanlähtöohjeet ovat erilaiset kuin ensisynnyttäjillä, itse sain ainakin neuvolasta A4:n, jossa ohjeet olivat.

Meillä vauva-arki jatkuu leppoisana. Vauva on yhä tosi rauhallinen, ei itke, paitsi jos on nälkä eikä tissiä näy mailla halmeilla :D Aivan ihana pieni tytöntyllerö on hän. Vatsavaivojakaan ei pahemmin ole tullut, pientä ähräystä välillä, mutta onneksi ilma tulee ulos, eli pieruja päästelee :) Olen kirjoitellut vauvakuulumisia tuonne vauvapinoon.

Toivotan oikein paljon supistuksia ja synnytyksiä tähän pinoon! :)

Mayinga & Hajuherne 17 vrk
 
eilen illalla vähän supisteli sänkypuuhien jälkeen (voi luoja ku oli alapää kippee...........:whistle: )
mut ei sit sen enempää.

tänään parin tunnin päästä ultra, saa painoarvion ja vähän ehkä muutenkin tietoa missä mennään!
tuun sit kertoileen :)

ei haittais vaik tekis semmosen sisätutkimuksen et pääsis hommiin :p

torstaina sit taas neuvola, olin jo ajatellut et tuskin sinne tarvii mennä, kun jo juhannuksena supisteli siihen malliin..

hurjasti onnea kaikille vauvan saaneille :heart: niin ihana lukea vauvauutisia ja synnytyskertomuksia :heart:
 
Onnea vauvautuneille!!! Laittakaahan sitten tiedot punaisella että ne täältä löydän ja voin päivitellä listaa.

Mei-Mei Me saatiin piettää vauvaa synnytyksen jälkeen salissa 2 h ja huoneessa vielä vähän aikaa. Heti syntymän jälkeen sain vähäksi aikaa mahan päälle, mutta aika äkkiä vietiin pois kun piti seurata happisaturaatioita (jotka onneks oli koko ajan 98-100), yöksi ei saatu huoneeseen kun seurattiin niitä sokereita ja syötettiin 2h välein. Ja seuraavana päivänä tosiaan joutu sitten tippaan, jota ei onneks kovin montaa tuntia joutunu pitämään, mutta kaikki syötöt tapahtu vauvalassa, eli vauva oli meillä n. 1,5h kerralla. (Hmmm, vastasinkohan ollenkaan sun kysymykseen :D)

Ja joku kysy niin ei mulla ollu RD:Tä vaan nuo sokerit heitteli pitkän synnytyksen takia.

Jos kotona saisin synnytyskertomusta kerrottua, vieläki vähän pihalla synnytyksen osalta enkä kaikkea muista, mutta eiköhän tuosta tule vielä juteltua kätilön kanssa.

Huomenna toivottavasti päästään kotiin, paino on ainakin hyvin lähtenyt nousuun kun enää 40g syntymäpainoon :D Imetys alko onneksi onnistumaan, mutta korviketta annoin yöllä että jakso nukkua vähän pitemmän jakson (3h). Nyt tosin on vedelly unta 2,5h pelkän rinnan jälkeen :)

Merlina ja poju
 
Anu Ne loppuu, kun eivät ole vielä niitä oikeita suoistuksia, vaan vasta näitä ennakoivia. Valmistelevat vasta sun kroppaa koitokseen. Ja tuollaisista, joista selviää puolinukuksissa tai edes maaten, ei kyllä tarvitse huolestua. Todella rauhallisia ovat silloin... Mä olen joka kerta ajatellut samoin, kun tullut supistuksia, että kohta ne taas loppuu, ja silti ehtinyt sairaalaan kivun todella iskiessä päälle. Kyllä sä sitten sinne lähdet, kun et muutakaan enää voi ;).

Itsellä kohta neuvola, mutta eipä siellä mitään varmaan ole. Tuleepahan tarkastettua, että pienen sydän lyö normaalia tahtia.

Tylsä päivä, ei siis muuta tällä erää...

Knox ja Oliver 37+5
 
Kyllä jännittää huominen. En kyllä käynnistystä toivo ellei vauva oo kasvanu samaa tahtia mitä viimeksi. Se tarkottais sitä että vauva ois jo 4,5kg. Vaikea uskoa että istukka nyt niin hyvin toimis.

Mulla ei oo kauhean kipeitä supistuksia tullu mutta tehokkaita ne on kun oon avautu 2cm per viikko kotosalla. Ensimmäisen lapsen kanssa olin sentin auki viikko ennen synnytystä ja avautuminen sairaalassa kesti kauan. Eiköhän Anukin ehdi sinne sairaalaan. Olet kuitenkin oman kehosi paras asiantuntija ja teet niin kuin parhaaksi näet. Viis siitä mitä mielipiteitä meillä muilla täällä on. :)

Jotenkin tästä tekee erityisen ainutlaatuista se kun mun miehestä on tulossa nyt isä. Hänellä edellinen odotus päättyi kohtukuolemaan ja kuolleen vauvan synnyttämiseen vuosia sitten. Lapsen saaminen on hänelle suuri haave ja mua niin liikuttaa se miten mies odottaa vauvaa. Melkeen enempi odotan sitä että mies saa vauvan omaan syliin kuin sitä että saan itse. :heart:
 
Takana kaikinpuolin ärsyttävä neuvola/lääkäri!!!!! :kieh:

Rv 37+5
Pissa puhdas
Hemppa 120, sanoin etten syö rautaa kun heti tuli huono olo ku pari iltaa kokeilin...
Paino -200g/vko, yht 8,4kg
Paineet 117/80
Turvotus -

No sitten näitten perusmittausten jälkeen lääkärille... Lääkäri teki alapäätutkimuksen TODELLA KOVAKOURAISESTI, NYT ON ALAPÄÄ, ALASELKÄ JA MAHA IHAN KIPEENÄ!!! Ulkoinen kohdun suu täysin auki, mutta sisäsuu kiinni. Lääkärin mukaan sf-mitta kasvannu viikossa +4cm, nyt 37cm...(mittas varmaan sekunnin). Sitten vauvan painoarvio ultrassa 3340g (ja lääkäri puhui suurimman osan ajasta puhelimessa kun ultras...). Lääkärin mukaan mikäkin tätä vauhtia kasvaa on lasketussa ajassa pitkästi yli 4kg!!! Nyt seurataan sitten ultralla viikoittain. Mua kauhistuttaa jos tuo ultra heittää yhtä paljon kun esikoiselta, niin tämähän on yli 5kg laskettuna aikana!!!!!

Sitten lääkärin laitteet oli rikki, joilla kuunnellaa vauvan sydänäänet. Menin siis takasin terkkarille...Terkkari kuunteli 15min, jonka jälkeen pyysi odottamaan hetken, että käy kysyyn sinne toisen terkkarin. Tuli takas ja kertoi, että vauvan äänten vaihtelut on niin hurjia, että mennä heti äitipolille käyrille... No minä itkien sinne sitten... Siellä makasin 30min käyrillä ja äänet kuulemma mitä parhaimmat!!! Että säikähdyksellä selvittiin +27€ laskulla...

Mua kauhistuttaa oikeesti tuo vauvan paino, ja ärsyttää tämä viikon kerrallaan eläminen...En halua, että käynnistetäänkään, mutta kauhistuttaa jos vauva on tosi iso, ja sitten annetaan vaan ajan kulua...Sori tämä valiitus, nyt vaan ketuttaa!!! Muuten oma olo on mitä mainioin, mutta tuntuu, että henkisesti on tosi rassaavaa näiden sokerien kanssa painiminen...

Minttu-82 ja Ilmari 37+5 :heart:
 
Mei-Mei: Mulla kakkonen joutui samana iltana lastenosastolle, kun syntyi, kun sokerit laski niin rajusti. Silloin mulla ei oltu tehty sokerirasitusta, mutta lääkäri sanoi että yleensä tähän näin rajuun laskuun on syynä äitin raskausajan diabetes. Vauveli oli siellä 2 piiiiiiitkääääää vuorokautta, heti pantiin tippaan. Nyt kauhistuttaa jo valmiiks, kun on todettu tämä RD, että onko taas edessä sama...:'( Vaikka täällä on lastenteho ihan synnärin alakerrassa, niin se matka tuntuu aivan kamalalta, se on ihan luonnotonta, kun vauva ei ole vieressä!!! Toivotaan, että näin ei käy!
 

Yhteistyössä