***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Onnea tähtikeiju pikkuisesta

Tänään oli neuvola ja toivottavasti viimeinen yhtenä kappaleena. Kaikki ok. Verenpaine koholla, mutta laittoi huonosti nukutun yön piikkiin. Mua siis supisteli "kivuliaasti" viime yönä noin puolen tunnin välein koko yön, ja oikeastaan eilisen päivänkin. Neuvolatäti oli sitä mieltä, että kyllä se tällä viikolla ulos tulee :D

hah, oli pakko ravata äsken ylös meidän kerrostalon portaat :D

Stemppiä kaikille viime hetkiin

keiju ja hipsu rv 40+2
 
HOHOHOHOHOHOOHO kotiahan sitä vielä joutu ku ruuhkaa pukkas synnärillä -.- Ylläriylläri, että just sillon ku minä olisin sinne ollu menossa.... Nooh huomenna aamulla puoli kasi mennään sitten takas ja sitten cytotekia naamaan.

Sentin oli paikat auki, kohdunkaulaa jäljellä puoli senttiä. Vauvan kokoarvio 3700g, mikähän jytky sieltä tulee :D Ja aika kovakourasen sisätutkimuksen lääkäri teki, ku verta tiputtelee vieläki vähän.

Tähtikeijulle onnea pikkusesta! :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Raskausdiabeteksestä kärsitvät: (en enää muista ketä oli...) Onko teillä päätetty jotain mahdollisesta käynnistyksestä/tai seurataanko teillä vauvan kokoa muuten? Mulla on ollut nyt 2vko välein neuvolalääkärin ultra ja ens ti on viimeinen, jossa lääkäri kattoo koon ja päättää laitetaanko äitipolille uudestaan vai ei. Niin ja muuten, mulle ne mansikat ei ainkaan nosta sokeria...:D

Huhhuhuh, kun on kuuma. Mittari näyttää varjossa +32... En tajua miten noissa lapsissa on noin paljon virtaa...On menty aamu kahdeksasta asti, on oltu 3h rannalla ja pihalla ovat touhunneet loppupäivän ja äippä maannu aurinkotuolissa...Vieläkin ois virta vaikka muille jakaa, äsken ehdottivat pöyrälenkkiä...Istutin ne hetkeks pleikkarin ääreen, että saan hetkeks jalat ylös...KUUMA JA HIKI, vaikka just tulin suihkusta. Miekkonen ylitöissä vielä monta tuntia...huhuhu...

Minttu-82 ja Ilmari 37+0 :heart:
 
NiQ
Merlina oot varmaan kertonutkin, mutta nyt ei meitsillä yhtään raksuta että miks sulla käynnistetään? Itsellä vissiin viikon päästä sama "tuomio" ja jänskättää niin pirusti....

NiQ & Pena 39+0
 
Minttu, RD todettu toukokuussa, mutta pysyy ruokavaliolla aisoissa. Ehkä tästä(kin) johtuen vauvalla ei ole mitään kokoarviota annettu, eikä minkäänlaisia ylimääräisiä ultria ole järjestetty. RF-mitta on kulkenut koko ajan keski- ja yläkäyrän välissä. Ainoa arvio on nyt tämä neuvolalääkärin eilen käsikopelolla tehty "juu, hyvin mahtuu tulemaan"... :confused:

Hei onnea taas uusille vauveleille! :flower::flower::flower:

MR 37+1
 
Minttu: mulla oli se synnytystapa-arvio viikko sitten, silloin laittoivat kahden ja puolen viikon päähän uuden ajan, jolloin katsotaan koko ja kuulemma päätetään ruvetaanko käynnistään ennen laskettua. Viikko sitten tosissaan vaavi oli jo 3300g ja viikkoja sillon oli 36+2.

Nyt mulla näköjään rupee meneen taas noi sokerit ihan päin seiniä ja yrittelin sinne äippäpolille tänäänkin pariin otteeseen soitella, mut ei sieltä vastattu..varmaan kiireitä niillä siellä. Huomenna yritän sinnikkäämmin. Mulla on se tablettilääkitys ja dieetti päällä..ei oikeen vaan taida oikeen toimia :( toivon, että saisin kontrolliaikaa vähän aikaistettua, kun mulla on niin tolkuttoman huono-olo ettei toi säännöllisesti syöminen muutenkaan enää tahdo onnistua..
 
NiQ
Merlina okei, kovasti tsemppiä huomiselle! :hug: Kertoiko ne mitään suunnitelmaa vielä? Ensin Cytotecit ja sitte oksitosoonitippa jos ei Cytoilla saa tapahtuun vai? Mä jotenkin toivoisin että sais sen Ballonki-käynnistyksen jos ne nyt päättää ens viikolla käynnistää, tosin ne on nyt jo niin monta viikkoa soutanu ja huovannu ton mun käynnistyksen kans että kai mä vielä elokuussakin oon kasassa :D Tänään lääkäri totesi, että vielä ei kannata käynnistää, koska kyllä se kuulemma käyntiin lähtis mutta sais mut vaan moneksi päiväksi turhaan tosi kipeeksi, eli mieluummin odotellaan vähä kypsempää tilannetta vielä. Tänään oli siis paikat pehmeät, sormelle auki, mutta kaula kokonaan jäljellä. Viikko sitten oli kiinteä, kiinni ja kaula tallella.
 
NiQ Ei kertonut muuta kuin sen, että Cytotecillä alotetaan, ja ettei voi tietää meneekö montaki päivää, lohduttipa paljon :D Mä vaan niin toivoisin, että lähtis jo heti huomenna käyntiin.

Tänne meän kämppään paahtuuu.. Saa nähä miten ens yö menee...
 
Tähtikeijulle onnittelut vauvasta :heart:

Oonko mä ainut odottaja joka nauttii näistä helteistä??? On niin ihanaa kun on lämmintä ja saa kesämekoissa kulkea.

Tänään kävin kaverin kanssa Jyväskylässä ostoksilla. Tarjouksesta löysin itselleni juoksulenkkarit, onpahan jo syksyksi valmiiksi odottamassa. Ja pääsempähän vaunulenkeille :)

Huomenna meinattiin lähteä porukoitten mökille heti kun mies pääsee töistä. Mennään sinne sitten yöksi. Pääseepähän lapset järveen läträämään, itse en valitettavasti enää taida uskaltaa sinne pulahtaa :(

Osaako joku sanoa että voisko maidon vuotaminen tisseistä merkitä jotain?? Siis mullahan ei ole viellä tätä ennen tullut raskausaikana maitoa rinnoista, mutta eilen tuli :confused:

Merlinalle stemppiä huomiseen :heart:

Muumi ja pikkumies 41+0 POKS!!! (jokohan viikon päästä olis tosi toimissa :D )
 
Muumi82: Mullakaan ei oo koko raskausaikaan tullut maitoa, mutta nyt on parisen viikkoa vuotanut. Ja kaikenmaailman muutkin oireet on ollut tässä viime päivinä, menkkajomotukset, oksettavaa oloa, maha sekasin.. Mutta eipä vaan oo tapahtunna mittään! :D

Mulla on kanssa viime aikoina kuulunut välillä semmosia kovia napsauksia, kun vauva liikkuu. En tiedä sitten, että mistä ne tulee? :D
 
Hiostavaa iltaa!
Taas on ollu niin kuuma päivä ettei mitään rajaa.
Kasassa ollaan siis edelleen vaikkei mitään helppoo olekkaan näillä keleillä.
Heti kun on viileempi päivä,sitä jaksaa tän mahanki kanssa ihan eri lailla.

Tai sit mä en vaan ole enää mikää kesäihminen.....

Mulla alotettiin toi käynnistys tuosta nelosesta juuri Cytotecillä. Samaa tavaraa sain suuhun ja alas,mutta oikeestaan mitään tehoja siitä ei ollu.
5 päivää olin sillä aineella ja tuloksena oli vain pieniä supistuksia,eikä edes kivuliaita.
Sitten kuudentena päivänä mentiin tippaan puolen päivän aikaan ja siellä sitte alko nopeesti tulee supistuksia ja kipeitä ja kalvot puhkes 15 yli 3 päivällä ja neiti synty sitte 16.00.

Tällä hetkellä mahassa on taas sellanen kiristävä tunne,en oikeen edes enää tiä onko tää supistelua...
Eilen illlalla neiti oli taas oikee tositosi aktiivinen ja potki menee niin et ajattelin vattanahkan repeevän..siis teki niin kipeetä ajoittain....

Mut nyt odottaan poikia palaavaks jäätelöautolta,jos toisivat jotain hyvää mammallekkin :)

Nenna ja
 
Onnea kaikille vauvan syliin saaneille!

Täällä on lupaavampia merkkejä ilmassa kuin koskaan aiemmin. Eilen illalla kokeiliin miehen kanssa "kotikäynnistystä" eli heiluteltiin peittoja (tai no, mitään peittoja ei kyllä näillä helteillä tarvi käyttää :LOL:). Aamusta asti onkin sit ollu vähän kipeempiä supistuksia vaihtelevalla välillä - viimeset pari tuntia tosin 5-10 min välein. Soitin synnytysosastolle, mutta täti käski vielä odotella. Ja varmaan onkin viisainta yrittää käydä suihkussa ja sit mennä lepäilemään. Mut joka tapauksessa tosi voitonriemuinen fiilis! Jotain tapahtuu! Ja ehkä jo lähipäivinä!

Voimia kaikille!

Sinadrius ja poitsu 40+4
 
Onnea tähtikeijulle pikkuisesta:flower:
Mulla oli vaikka mitä kirjoitettavaa, mut yhtäkkiä pää meni ihan tyhjäks:ashamed:
Noh, palailen niihin myöhemmin jos muistuu mieleen.

muumi82 mä olen ainaki ihan eri fiiliksissä sun kans, ku en kestä tätä kuumuutta. Nytki lämpöä sisällä yli +28, en kestä, pää kipee ja olo kauhee, yöllä herään päämärkänä tukalaan oloon.

Tsemppiä kaikille joilla lähtö jo ihan "ovella"!:)
 
muumi82, täällä myös nautitaan näistä hellepäivistä! :attn:
Jotenkin helpompi olla kun ei tarvi pukea kovin paljoa, kotonakin saa olla vaikka alasti että ei kiristä vaatteet :D Eikä tarvi esikoisellekkaan miettiä mitä pukea että ei oo liian kuuma tai liian kylmä.

Sinadrius, onnea koitokseen! (kunhan vain supistukset jatkuvat, etteivät laannu..)
 
Minäkin nautin helteistä,mutta en yöllä:kieh:

Täälläkin supistelee!.Ja alapäähän vihloo.kai se vaan säikyttelee.Mutta silti sitä toivoo että nämä nyt koventuisi!

Eli samoin kun sinadriuksella ei näitä ole kertaakaan näin paljoa ollut:).Hui kun alkoi jännittämään:D.
 
Jotkut taas lähdössä toimiin!! :) voi kun olis itekin..

40+0 poks poks ja poks, mutta ei mitään tapahdu.

Tänään yks tuttava kätilö ultras ja teki sisätutkimuksen sekä vähän härkki. Sormelle auki, suu pehmeä, kanavaa ei jäljellä, ihan hyvä tilanne kai. Painoarvio 3,6 kg.

Neuvola 40+0
paineet 125/79
paino 81,2 kg (nousua 300 g reilussa viikossa)
turvotus +
liikkeet ++
syke + (ei ikinä laita paljonko)
pissa -/-
hemppa 130

eli kaikki ok. ultrassa vauva teki kovasti hengitysharjoituksia, mikä on kuulema hyvä. Alakerran härkkimisestä huolimatta ei siis mitään oloja... huoh..

Milja
 
Milja-85 ei meilläkään merkata tohon korttiin että paljonko sykkeet on olleet, mutta yleensä se neuvolantäti kertoo niitä kuunnellessa että paljonko. tai sitten tulee ite kytättyä siihen laitteeseen joka näyttää ne..
 
Väsynyttä huomenta toivottelen. Meni yö kahdesta asti valvoessa, kun supisteli aika tiuhaan. Vessassakin joutui muutaman kerran käydä ja jo ajattelin, että ei kai nyt vielä sentään... Kuudelta sitten nousin lopulta kokonaan ylös ja sitten alkoikin rauhoittua. Oli ilmeisesti vaan tarpeetonta nukkua enempää :). No, eiköhän tämäkin päivä tästä, joskus se ilta koittaa kuitenkin. Sais kyllä kasvaa vielä ainakin hetken aikaa pieni, ettei vaan mitään turhaa ongelmaa ole...
Ihme kipu kyllä jäi tuohon oikealle ihan alavatsalle. Sellainen oudolta tuntuva jatkuva särky, johon ei auta särkylääkekään yhtään.

Nyt on mansikoita pakastettu oikein urakalla, ihana, kun alkaa taas pakastin täyttyä talven varalle. Lapsetkin innoissaan auttelivat, vaikka taisivat oikeastaan ennemminkin hidastaa touhua :D.

Jospa yrittäis saada itsensä pukeisiin ja ulos, pysyis hereillä paremmin.

Knox ja Oliver 37+1
 
meimei: Meillä sanottiin etteivät edes aloita tableteille sokereita hoitaan, jos tarvetta suoraan piikille. Paljonko sulla on noi sokerit heitellyt. Mulla on paastoarvot ihan normaaleja, mutta ruuan jälkeen arvot ei...Jos syön pelkkää salaattia ja ruisleipää arvot on hyviä, mutta heti kun poikkean tuosta ruokavaliosta arvot päin peetä... Mulla oli viime kertanen painoarvio rv 35+5 ja silloin ultra näytti 2700g, mutta lääkäri sanoi heti että todellisuudessa vauva on kyllä isompi. Noh täytyy kattoo ens viikolla.

Kyllä minäkin näistä helteistä nautin, mutta tuntuu, että miten nuo lapset jaksaa touhuttaa noin kamalasti!!!:) Jos ottas nyt heti aamusta siivouksen, imuroinnin ja vessojen pesun, lupas meinaan taas aika kivaa hellettä päiväks... Ai niin tänään on 5v hääpäivä...:heart:

Minttu-82 ja Ilmari 37+1 :heart:
 
Olipahan taas yö. Ei oo paljon nukuttu. Supisteli sen verran tiukasti että valvoin ja vauvakin pyöri mahassa. Lopulta kuumuus ajoi mut ylös nojatuoliin torkkumaan. Seuraavaksi yöksi otan kyllä patjan tohon parvekkeen oven eteen. Nyt koko maha on ihan kipeä. :(

Käynnistyksestä. Mulla lääkäri suunnitteli suoraan kalvojen puhkaisua. Varmaankin sen takia että oon jo kovasti auki ja ne kuulemma pullottaa jo muutenkin. Liimaan kohta nastan isännän vehkeen päähän ja sanon että ota toi vauva minusta. Vitsivitsi. :D
On tää ajoittain todella raskasta, mutta pääasia että vauva voi hyvin ja tulee sitten kun on valmis.

Vauvakirjaksi me ostettiin Tatun ja Patun Vauvakirja.

Mää saattaisin innostua treffeistä kunhan tän vauvan saa eka maailmaan. :wave:

Tuittumuru ja Myrry 37+1
 
Minttu: Mä olin ennen pääkaupunkiseudulla ja siellä kans sanoivat, että jos jotain aloitetaan, niin se on sitten suoraan insuliini. Samoin ilmeisesti tampereella. Lisäksi ne kyttäsivät siellä ihan eri arvoja kun täällä Turussa päin.
Kun sanoin täällä, että Helsingissä ei käytetä ollenkaan tablettihoitoa, niin lääkärit jä kätilöt on ollu suorastaan pöyristyneitä, että mitä ihmettä? Ja sitten tullu hirvee selostus kuinka siellä sitten hoito tulee tosi perässä :O Et ota noista nyt sitten selvää...

Mulla toi lääkitys on menny silleen, et aina kun ruvetaan meneen paastoarvoissa tai ruokailun jälkeen arvoissa yli rajojen, niin sit on aina nostettu. Nyt on ollu taas kolmena aamuna 5.6 ja parina 5.5. muuten ok. mut käskettiin soittaa heti jos ne taas nousee, et nostetaan lääkitystä. Ruokailun jälkeen arvot mulla on ollu pääosin hyviä, mut eilenkin oli yx arvo 7.9. Eli tarttee yrittää taas soitella..jos sieltä tänään joku vastais :D

Pelottaa et paljon vaavi on taas kasvanu :whistle: Ainakin mun vatsa tuntuu olevan niin täynnä vauvaa, et oksat pois!

Jos tänään menis uimaan. Ostin eilen uimalasit, niin on varmaan siistii sukellella tuolla louhoksen kristallinkirkkaassa vedessä :)

Nyt tulee sit tosi tyhmä kysymys kaikille: Voiko synnytyksen jälkeen uida kuinka pian? Meinasin vaan, et jos elokuukin on yhtä paahteinen..

Mei-mei ja rinsessa 37+3
 
Mä luovutin jo et tää syntyis ajoissa, nyt nautin panna cotta-jäätelöstä ja cociksesta ja heitän elämän risaiseksi ja herkuttelen kaikella vielä kun voin.

Lapset isällä taas tän viikonlopun, saan nukkua hieman ja levätä ja kerätä voimia, siivota rauhassa ja nauttia ihanasta yksinäisyydestä, kun ukkokin puol kahteentoista yöllä töissä joka ilta. Mihinkäs mä ketään tarvitsen kun yksin on niin ihanaa!!! Nojoo, mieli vähän maassa, mutta ei anneta sen häiritä, kaikki nykyään niin vaikeaa vaan.

Tänään neuvolassa kaikki hyvin, vauvaa joutui tökkimään liikkeelle, eilen yöllä kahden aikaan viimeks möyri pari kertaa, mut normaalia näillä viikoilla kuulemma, vähän venyttelee ja kun sykkeetkin 127 niin kaikki hyvin. Kipeät supistukset loppui kuin seinään, polttoja tulee välillä ja alaselkä narskuu, nirskuu ja hermot jumittaa iskiaksen takia, lääkkeitä en syö kipuun kun ei auta mikään. Terkkari epäili et kipuaa pikkumies tonne lähelle 4kg, ihanaa.

Käynnistyksestä: Mulla käynnistetty kakkonen synnytyspelon takia ja repaleinen istukka ja kolmonen kun istukka oli palasina, heikot sydänäänet vauvalla ja ison koon vuoksi.
Esikoisen aikaan istukka hajosi kohtuun ja jouduin verensiirtoon (3 litraa) ja kaavintaan leikkauspöydälle ja teholle. Kaksi päivää makasin ja nukuin enkä tiennyt maailmasta mitään. Kolmantena päivänä näin pienen prinssin ja sain syliin.
Nyt neljäs piti käynnistää samasta asiasta kun istukka aika heikkoa tekoa, mutta tässä ollaan ja pelätään pelko persiissä että kestääkö kuinka pitkään, mutta tääkin on kuulemma normaalia..
Kaikissa raskauksissa on istukka hajonnut joko sisälle tai synnytyksen jälkeen käsiin ja sitten ihmetellään et miksi näin? Taitaa mulla jäädä tähän neloseen vaik ukkeli haluais lisää.

Meillä vanhempi uroskoira 4v. on ottanut nyt ison koiran roolin ja murisee miehille kun lyllerrän sen kanssa ulkona, paha tapa jota nyt kitken pois. Joka raskaudessa tehnyt samaa ja varsinkin jos lapset mukana. On niin suojelevaksi tullut vaik 9kg paljon vastusta ei ole. Pieni uros tyytyy vaan räkyttämään ja uhoamaan kaukaa ja vinkuen juoksee karkuun jos joku tulee lähelle.

Uusi neuvola-aika tiistaina rv 41 ja seuraava perjantaina rv 41+3 ja samana päivänä suoraan soitto kättärille yliaikaiskontrollia varaamaan jos niin pitkälle mennään. Mutta luulen että niin ihana on vauvan tuolla nauttia herkuista ja kerätä painoa ettei tule itse ulos. Jos tietty istukka kestää ja en kuole ennen sitä..:kieh:

meemee ja pikkudomuz 40+3
 
Heissan!

LÄÄKITYKSISTÄ: tuntuu jotta nuo lääkintäsuositukset vaihtelevat todella paljon ympäri Suomea ja välillä ihan lääkäristä riippuen. Itselläni on raskaushepatoosi ja sitä lääkitään Turussa heti kun raja-arvo ylitetty. Jossakin toisaalla Suomessa ei olla edes tietoisia jotta siihen on lääkitys ja jossakin aloitetaan vasta paljon suuremmilla arvoilla. Tässä suhteessa olen ollut tyytyväinen tyksiin. Lääkitys on kuulema ollut vasta pari vuotta ja tuntuu jotta heillä tosiaan on tuoretta tietoa. Mutta mistä näistä tietää =) tehen niinkuin käsketään!

Mahasta ei ole kiire eroon mutta huomaan koko ajan odottavani jotta synnytys käynnistyisi. Haluaisin välttää käynnistyksen.. Esikoinen käynnistyi 40+4 jotta sen perusteella saan ootella ainakin pari viikkoa vielä rauhassa. Tosin kutina lisääntyy koko ajan jotta käynnistystä se enteilee..

Tintti 37+6
 

Yhteistyössä