Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Tänne on taas hirveesti tullut kirjoituksia, ite en vaan taho keretä kirjoitteleen... Kotihommat yms. painaa päälle.

Mulla oli viime ma neuvola ja hemppa täälläkin laskenut 114:sta ja kehotti alkaan syömään rautaa. Nyt oon sit popsinut retaferia ja olo on huomattavasti pirteempi. Hengenahdistusta on täälläkin ja helposti hengästyy muutenkin. Lisäksi on jatkuvasti jano...
Uuden neuvola-ajan sain parin viikon päähän, normaalisti olis kuulemma uudelleen synnyttäjillä 3 vkon päähän. Mulla on eri neuvolatäti nyt kuin 2 aikaisemmalla lapsella ja silloin kyllä neuvolat oli tässä vaiheessa jo viikon välein, oli uudelleen synyttäjä tahi ei. Mut ajat näköjään muuttuu...
Mut syy siihen, et miksi laittoi ajan 2 vkon päähän, haluaa tarkastaa sf-mitan. Se kun ei nyt ollut tarpeeksi kasvanut ja käyrä lähti laskeen... Syy siihen voi olla se, kun oli eri mittaaja edellisellä kerralla, mut haluaa kuitenkin varmuuden, että kaikki on ok - hyvä niin. Oon vaan ihmetellyt, kun edellinen neuvolan täti tutki joka kerta jostain 20 vkolta lähtien kohdunsuun tilanteen... tämä täti ei ole tutkinut kertaakaan. Lääkäri ainoastaan on tutkinut, joten ei mitään hajua, mikä on tilanne tällä hetkellä. Lääkäri tutki tilanteen rv 28+3 ja silloin oli kohdunkaulaa 5 cm, mut sitä ennen ei ollut supistellutkaan. Nyt kun on noita pihahommia tehny voi tilanne olla toinen jo...
Turvotusta on täälläkin sen verta, et eilen lähti sormista kaikki muut sormukset paitsi vihki- ja kihlasormus - ne vielä mahtuu sormissa oleen.

Pihaa olen koettanut rapsutella... sitä kun meillä riittää, kun on iso tontti. Kukkapenkit on saanut mies siistiä, kun ei oikein suju tuo kumartelu :LOL: . Eilen saatiin trampoliiniki laitettua pihalle ja lapset olivat kovasti apuna kokoamisessa.. ja innolla oottivat, et pääsevät hyppimään siihen. Käytiin myös koko perhe iltarasteilla, minäkin lyllersin lasten ja miehen kans rastireitin :LOL: .
Neuvolan täti muuten tuumas, et pihan haravointi ja imurointi aiheuttavat hyvin herkästi supistuksia ja se on tullut huomattua... ainakin haravointi näyttää saavan harjoitussuppareita aikaseksi.

Tervetuloa vaan uudet minunkin puolestani :wave: .

Pukeutumisesta Se alkaakin olla ongelma... suurin osa kengistä ei mene enää jalkaan, yhet korkkarit, hollannikkaat, lenkkarit ja kumpparit vielä menee. Et aika köyhä alkaa olla valikoima - lähinnä lenkkareilla tulee kuljettua. Paitoja kyllä löytyy päälle, mut ei sellaisia sortseja, joilla viittis ihmisten ilmoille mennä.. joten pidän farkkuleggareita ja muita äitiyshousuja enimmäkseen. On mulla yksi äitiysmekko sekä hame kaapissa, mut ne ei enää oikein miellytä silmää... Esikoisen aikaan tuli ne ostettua, joten eivät taida enää niin muotiakaan olla. Onneksi noi äitiysvaatteet on halpuneet hirveesti. Silloin kun ekaa ootin, ei äitiysvaatteita saanut kuin erikoisliikkeistä ja ne maksoivat maltaita: farkkulappuhaalarit 74 e, hame yli 80 e jne. jostain ale korista saattoi löytää halvemmallakin. Nyt äitiysvaatteita löytyy tosi nättejä ja hintakin alkaa olla kohtuullinen - hyvä, että H&M ja muut liikkeet ovat ruvenneet äippävaatteita myymään =) .
Mutta täällä kotona kun oleskelen enimmäkseen, ei hirveesti vaatteita tarvi... korvessa kun asutaan :LOL: . Voi olla vaikka bikinit päällä pihalla. Eilen iltarasteille piti vetää miehen verkkarit päälle, kun ei omat enää mene :LOL: . Eikä enää hirveesti kehtais parin kuukauden takia ruveta ostelemaankaan... Kaveri kyllä tarjoili äitiysmekkoaan, jonka on tehnyt joku vuosi sitten itelleen oottaessaan nuorimmaista. Pitäis käydä sitä kattoon...

Mut nyt kotihommien pariin..

SMSM ja Hippu rv 32+0 POKKKSSS
 
Vaateongelmia täälläkin! Mä oon viime aikoina pyörinyt ympäriinsä mekoissa... Mulla on kyllä noita mammahousuja, mutta en tykkää kun kuitenkin jostain kiristää ja puristaa. Kotonahan voi olla missä vaan lökäreissä, mutta töissä pitäis näyttää suht. siistiltä. Tästä seuraa sitten mitä ihmeellisimpiä vaateyhdistelmiä. :D Toivotavaan, että kelit jatkuis edes vähän kesäisinä, niin tarkenis mekossa.

Rae Mukavaa ravi-iltaa! Kivoja naapureita sulla kun ovat huolissaan, että maadut kotiin ennen vauvan syntymä. =)

Täällä ei mitään uuttaa auringon alla - töitä, väsyä ja liitoskipuja. Jeejee! Vois tuon ensimmäisen jo kyllä pudottaa pois listalta...

Olivia & Vauveli 31+5
 
Heis, tänään 32+0 *poks*

Viime aikoina oon keskittynyt vaan teän juttujen lukemiseen, itteä on laiskottanut niin en viittinyt kirjotella :ashamed:

Ekaks vois vaikka purkaa viime neuvolakäynnin tiedot tähän:

rv: 31+3 (30+0)
paino: + 3,2kg alle kahessa viikossa aika paljon painoa tullut lisää :(
rr: 109/79 ( 103/ 74)
Turvotus: ++ (+)
Hb: 105 (109) rautakuuri alko nyt
sf: 29 (28)
tarjonta: rt
syke: 143
liikkeet: + (vauva oli nukkumassa)

Elimistö alkanut kunnolla kerään mulla nestettä :( koko kroppa alkaa muistuttaa kunnolla plussapalloa turvotuksen takia :( Mulla oli poskipäät viel joku viikko sitten nyt naama on kuin pallokalalla :/ terveydenhoitaja meinas, että painon nousu on puhtaasti nestettä, ruoka kumminkaan ei pysy vielä kovinkaan hyvin sisällä. Pelottaa vaan kuinka paljon nestettä vielä tulee kroppaan :/

Eilen ajeltiin anoppilaan ihan extempore ajelu, lähettiin vaan ajeleen ja päädyttiin noin 100 km anoppilaan päähän. Mies pesi auton ja mä uitin turvonneita kinttuja jääkylmässä vedessä. Ootan kyllä kauhulla kesää :/ iho palaa vaikka kuinka sen suojaa (yleensä sk +50) ja aurinko laukaisee migreenikohtauksen.

Täälä vaateongelma on ratkastu farkku-leggins-kapreilla tunikan tai t-paidan kanssa. Noi housut on ihan normit Piecesin joustovyötäröllä olevat matalat pöksyt, eivät painat vatsaa.

Täällä kans hikoillaa koko ajan, varsinkin öisin. Ennen olin varsinanen vilukissa, kun nukuin olin päästä varpaisiin puettua kunnolla, mutta nyt nukun nakuna, Koko ajan on liian kuuma, ikkuna pitää olla auki ja ennen nukkumaanmenoa kylmässä suihkussa pitää käyä reissu tai on liian kuuma nukkua. Taitaa kuumaverinen kaveri asustaa mulla masussa. Tulispa kylmä kesä :whistle: vois ainakin nukkua.

Tänään ois tarkoitus pakata auto ja lähtä mökille, ihan kahestaan miehen kans ois tarkoitus lähtä :) Ei ole miehen vanhemmat tai sukulaiset sielä, kerrankin. Vaikka pahaolo jyllää koko ajan, ihan sama voiko pahoin kaupungissa vai mökillä keskellä ei mitään, kun oloon ei auta mikään.

Ankkakävely on kyll kova sana täälläkin, vaapun eteen päin ankan lailla ja muistutan ulkonäöltä norsua, siinäpä eläintutkijoille erikoinen geeniseos norsuankka :LOL: Vaikka painoa mulla ei oikeastaan ole muutamaa kiloa lukuunottamatta tullut lisää, pikku hiljaa alkaa epäitoivoselta tuntua omaan painoon palautuminen raskauden jälkeen. Meillä suvussa tuntuu oleva sitä, että vauvakilot jää kuntoilusta huolimatta :kieh:

Kylmään suihkuun --> jos vaikka olo ois vähän kevyempi sen jälkeen

Dana88 & Pikkune 32+0
 
heippis!!

pukeutumisesta... sama juttu täälläkin; mitä kesävaatteita laittais päälle...oon sen verran pihi kuitenkin, etten viittis enää lyhyeksi aikaa ostella kauheesti mitään kesävaatteita, joten täytyy yrittää vaan soveltaa.

täällä hikoillaan myös, mutta lähinnä kuitenkin päivisin. ja tuo turvotus!!! :eek: heti kun iski nuo lämpimämmät ilmat, niin turvotus tuli samantien ja jouduin sitten sormuksista luopumaan. eilen jalat oli sellaset tönköt pallukat, pinkeet kun mitkä! luojalle kiitos crokseista!! :LOL: tällä hetkellä ei muut kengät meekään jalkaan... :p

ON: äippäpolilla tuli käytyä ja itku pääsi saman tien kun astuin ulos. :'( 2 viikkoa sairaslomaa sentään kirjoitti (sen jälkeen ei oliskaan enää kun 2 vkoa ä-loman alkuun, joten voi olla, etten töihin enää palaa...). mutta lähetettä diabetespolille sitten laitettiin... :ashamed: vaikka omat mittaukset on ollu tosi hyvät, sain niistä kehujakin, niin vauvan koko oli nyt niin valtava suorastaan, että 2 viikon päästä uusi aika ä-polille plus sit vielä käynti tuonne diabetespolille. oon niin paskana!!! olin kuvitellu, et kun omat mittaukset on kunnossa eikä painookaan oo tullu, et kaikki olis ok, mutta vielä mitä! ihan päin hel*****ä! :'( no joo, nyt saikulla sitten jos olis aikaa ja energiaa keskittyä enemmän tuohon liikuntapuoleen että josko se vähän auttais asiaa...ja sit vaan salaattilinjalle. ei nyt ihan kokonaan, mut kuitenkin... :ashamed: masentaa!

30+5 :heart: :heart: :heart:
 
bambina Jaksamista sulle :hug: Hyvä että sait kuitenkin saikkua ja varmasti loppuaika tulee sitten perään. Tuskin enää laittavat sua 2 vkon takia duuniin.
Älä nyt syyllistä itteäs liiaks tosta diabeteksestä. Hyvä et oot päässy seurantaan sen takia.
 
itselle sellasen löysän mekon ja tyttö kommentoi sen näyttävän aivan velhon kaavulta :LOL: Ei mikään mammamekko,nyt muoti niin löysää että menee normitkin vaatteet..äitiysvaatteita en ole ostanut kun yhden 4,90e äitiystopin..en halua ostaa mitään mitä en käytä jälkeenpäinkin =)
SMSM valitti ettei mahdu kun noin vähän kenkiä jalkaan,mulla ei edes normaalioloissa oo noin monet kengät käytössä :LOL: Aina on normaalit kengät mennyt loppuun asti.
Tänään olin 2h ulkona lasten kanssa,ja meinasi itku tulla kun aattelin että tämän mahan kanssa ois jaksettava heinäkuulle asti..meinasin kuolla nytkin ulos :ashamed:
Kiloja on ihan liikaa tullut,vaikka päätin etten lihota itseeni..liikun kyllä paljon,mutta ei mitään auta :ashamed: Oon myös huomannut että niinä päivinä kun olen pyöräillyt/kävellyt paljon voin paremmin,jos taas makaan sängyssä päivän maha kipuilee ja olo kurja eli liikunta kyllä auttaa minulla liitoskipuihin yms.
hipsu79
 
Olivia81 Kiitos, on se kyllä mukava ku nuo naapurit huolestuu ja hassuinta siinä on, että naapurin MIES on huolissaan siitä kun en käy missään :LOL:

turvotus Täälläkin rupee moista esiintymään pienissä määrin. Sormuksista pitää kohta luopua kokonaan, eivät enää ole mitenkään kivat sormessa pitää..tosin kuumalla turpoan muutenkin kuin plussapallo :LOL: Paino tulee vähän liikaa miule, tosin vaihtelee hirmusesti päivästä riippuen, mutta kohta on sellanen 8kg tullut, itse asiassa vähän reilu ja lääkäri piti saarnaa jo sen 6kg kohdalla..eihän tässä kohta kehtaa enää minneekkään mennä :(

vaatetus Miulakaan ei hirveesti mitään kesähepeneitä ole ja kuten sanottu, ei kehtais näin lyhyelle ajalle enää ostaakkaan joten entisistä pitää jotain ihme viritelmiä tehhä..Tosin pääsääntöisesti ens pe lähtien olen vain kotosalla ja täällä tosiaan saa olla päällä ihan mitä vaan..Tälläkin hetkellä hiihtelen pelkissä alusvaatteissa menemään :LOL: On siis NIIN järkyttävän kuuma!! Sisällä vaatimattomat +30 astetta ja ikkunoita ei voi pitää auki ku naapurit ajaa pelloille lietepaskaa, voi ihana mitkä aromit :x Ihan kuhistuttaa ku kohta tuleevat tuohon pellolle mikä on talosta sellaset 3m, voi pikkasen paska haista!!!

dana88 mukava kuulla siustakin välillä ja hauskaa mökkireissua :)

bambina Jaksamisia siule :hug: Harmi ku hyvät kotiarvot eivät nyt merkinneet, että vauva kasvaisi normaalisti, mutta eiköhän kaikki kuitenkin ole hyvin ja hyvä, että huolehtiivat asioista ja saat hoitoa. Rankaahan se on :hug:

Itsellä liikkuminen TODELLA hankalaa, pienetkin kävelymatkat käy mahaan ja puhumattakaan siitä, miten paljon käy hengästyttämään...Tosin tuo hengästyminen voi kyllä olla ihan liikunnan puutteestä..Meinasin, että kohan tässä koulu loppuu ni rupeen sellasia pieniä kävelylenkkejä käymään..siis max 2km...ei varmaan enempää kärsi...

Koulutehtävät EI edisty joten pitäsköhän lähtee syömään :LOL:
 
bambina :hug:

Mun on pitänyt luopua sormuksista jokus puolen välin tienoilla jo, sormet ollu aikamoisena nakkina jo aika tovin. Aikasemmin kihlasormus oli hieman väljä mulle, saattto tipahtaa jos vaikka kävi uimassa. Nyt ei mee sormiin lainkaan :( vähän naku olo.
 
Kesävaatteista: Mulla on ainakin jäljellä ensimmäisestä raskaudesta ja en kyllä uskonut niitä nyt paljon tarvitsevani. Lisäksi ihan "normi" maxi-mekot olen todennut hyödylliseksi, koska niitähän voi käyttää myös raskauden jälkeen :) Tosin tälleen keskivartalon rakentajana tunnen aina oloni raskaana olevaksi (tai ainakin kuvittelen että kaikki ajattelee odottavan), joten aika moni makaa turhaan kaapissa :D

Henkalta ja maukalta taas ostelemaan kivoja mekkoja. Netistä katoin, että simppeli puuvillamekko makso 4,95. Siinä ei korkealta ainakaan tipu :)
 
Ihme ja kumma, meillä ei oo sisällä kuuma vaikka ulkona on varjossa vaatimattomat 28 astetta lämmintä :) Pari tuntii kävin tossa vähän arskaa ottamassa ja nyt vähän iho punottaa, mut kyllä se siitä tasottuu.

Tänään pitää miehen kans käydä kyllä terassilla istumassa, mie jätskin kans ja mies varmaan oluen.

Heh, meinasin jo sanoo et ei toi kuuma näytä turvottavan sen kummemmin mut ei kyllä sormuskaa liikaha milliäkään tuosta :p

Hikoilusta Meil on ollu makkarissa nyt lähiaikoina n. 20 lämmintä ja silti saatan nukkuu lähes koko yön ilman peittoa koska on ihan jumalaton hiki..

Vaatetuksesta Mulla on nyt päällä semmonen hame mikä on kokonaan tehty joustavasta kankaasta, on nätin näkönen ja ei purista, sen kaverina ihan sit vaan h&m:n toppi

Kävinpä sit tuossa yks päivä ostaa pari kangasta et teen vauvalle pussilakanaa, tyynyliinaa ja semmosta niin totesimpa sit et toi nätti kangas minkä ostin, ei riitäkkään kahteen pussilakanaan ja kyllä harmittaa! Pitää vissii sit urakalla tehä tyynyliinoja siitä lopusta.. :(

Mieskin ehkä kotiutuu jo kohta töistä kun arveli pitää tänään lyhyemmän päivän..

Laura ja vauveli rv 30+1
 
bambinalle jaksuja :hug: ja muillekin kärvistelijöille. Aamulla unohtu mainitakin tosta hiivasta, joka on nyt kiusannu täällä pitempään... Lähtee kyllä normi hiivalääkkeillä, mut uusii kohta ja nyt oon sit onnistunut tartuttaan sen mieheenkin :ashamed: . Ei kait siinä auta, ku koettaa parannella sitä... Seksiä meillä on ollut kiitettävästä tähän asti, mut nyt kun toi hiiva vaivaa miestäkin, niin ei taho petipuuhatkaan innostaa..

*MUOKS* nii ja en oo kyllä koskaan pitänyt itteäni minään kenkäfriikkinä, mut kyllä tuolta kaapista taitaa löytyä n. 5 korkkarit ainaki, parit kävelykengät, parit ballerinat, 3 lenkkarit, yhet kumpparit, ainaki 3 talvikengät (nilkkurit, pitkävartiset korkkarit ja vaelluskengät) ja sandaaleja on varmaan ainaki 4 paria, hollannikkaat, ei aidot crocsit ja varmaan vielä joitain jota en enää edes muista... mut silti kun oon johonki lähössä, ei oo mitään päälle pantavaa :LOL: , mieski jo aina sanoo, et siellähän sitä on kaappi täynnä vaatetta... mutta ku ei oo siihen tilanteeseen sopivaa :LOL: ja eiku kaupan kautta taas... Vaikka nuuka osteleen olenkin.

Ja heti ku valitin ettei oo vaatetta löysin yhen ihanan hameen (ei äitiyshame), joka on joustavaa kangasta... ja heureka se meni päällee - jippii - ens viikolle on töihin vaatteet - JES :LOL: .
 
Poksis täältäkin 32+0 :heart:

vaatetuksesta Mä tykkään vero modan legginsseistä (joustavat ja ohuet) ja sit vaan tunika, ihanan leppoinen asuste, eikä kinnaa mistään ja vielä hyvännäköinen ;)

Ihana päivä ollut B) Hikoiluttaa kylläkin, mutta yritän nauttia auringosta! Käytiin tänään poikien kanssa tutustumassa perhekerhossa ja kivaa oli.. Vielä ensi perjantaina olis ja sit seuraavan kerran elokuussa.. Mukava nähä muitakin mammoja ;)

Täällä ei turvotusta vielä ainakaan oo havaittavissa, mutta helteet varmasti tuo niitäkin... vaikka kakkosen aikana ei juurikaan ollut, vaikka oli tosi kuuma kesä!!! Esikoisen aikana kyllä oli senkin eestä :whistle:

Ukkonen meuhkas täälläkin illalla, mutta vesisateesta ei oo tietookaan.. Nyt pitäis lähteä käymään kirpparilla siivoamassa omaa myyntipistettä ja samalla viiä vähä vaatetta lisää myyntiin.. Toivottavasti pääsen kledjuista eroon, että saan ostaa uusia :LOL:

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

Maamin ja Toivo-Justiina POKS 32+0 :heart: HIPHEI :heart:
 
Vaatteista Ostin tänään sellaisen HeiOlenRaskaana-kesämekon :D . Siis ihan normi mekko, mikä on niin iso ja venyy ja paukkuu. Jotenkin se oikein korostaa mahaa, mutta ei haittaa. Pakko pukeutua niin et ois edes hieman helpompi olla. Töihin ei o mitään hajua mitä pukee päälle. Siistimpiä mammamallin vaatteita löytyy kaapistani tosi vähän. Noh, 8pvää jäljellä, mennään vaikka pilkkihaalareissa =) .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laura-vm86:
Kävinpä sit tuossa yks päivä ostaa pari kangasta et teen vauvalle pussilakanaa, tyynyliinaa ja semmosta niin totesimpa sit et toi nätti kangas minkä ostin, ei riitäkkään kahteen pussilakanaan ja kyllä harmittaa! Pitää vissii sit urakalla tehä tyynyliinoja siitä lopusta.. :(
Mie tuolta kesäkuisista tulin huuteleen vieraisiin pöytiin.. mie oon tehny pussilakanoita kalliimmista kankaista silleesti, että toinen puoli on ihan valkoista lakanakangasta. Joskus tulee paljon kivampiakin niin :)

 
no niin vähän venähti tää kirjotus...

neuvola :
32+3
paino ei oo noussu yhtään kahdessa viikossa
hb113 viimeeks 112
sf 30 viimeeks oli 28
äijä raivotilas ja pää napakasti alhaalla :/
kahden viikon päästä uudelleen =)

NeLa ja äijä 32+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Pitäisiköhän nyt odotusaikana huomioida jotain tiettyjä juttuja näin hellekeleillä ?
Nestettä riittävästi. Ja sit jos juo kuumana päivänä paljon, pitäs pitää huoli myös suolatasapainosta. Ite yritän juoda vettä sen 1,5-2l päivässä, mehuja menee tosi harvoin, joskus jotain kivennäisvesiä mut muuten ihan hanavettä. Hikoillessa menee nestettä enempi ja sillon jos ei ruoka oikeen maita (kuumalla mun ei tee mieli ruokaa) ni jotain suolasta välillä, metukka sillontällön..

Bambina :hug: koita jaksaa ja ajattele positiivisesti: hyvä kun tutkivat!

Danan norsuankka :LOL:


SMSM
hiiva on kyl sit inhottava vaiva! koittakaa saada häädettyä. Meillä mies sai omansa kuriin ihan vaan canestenilla rasvaamalla joka vessareissun yhteydessä. Nyt tässä raskaudessa ei oo muakaan montaa kertaa vaivannu ja mieheen ei tarttunu lainkaan, mutta aiemmilla kerroilla on jouduttu hoitamaan molemmat.

Vaatteet
normaalistikin vaikea löytää kesäks kivoja mutta vilposia vaatteita, nyt tästä olosta puhumattakaan. Tänään oli/on jalassa edelliskesältä tallessa olleet ohkaset ja löysät capri-mallin pökät, mut vyötärönauha kirraa liikaa. Eli ovat sit tältä kesältä pannassa. Ajatteli käydä kattelemassa muutamat pökät, mut paitapuoli on aika ok. Tosin imetysliivit ei oikeen istu toppien kanssa, kun liivit loistaa paidan reunan alta.. Uikkareita en ajatellu hankkia, en sit kumminkaan käy uimassa rantsulla montaa kertaa. Kaksosanen uikkari löytyy (en laske bikineiksi, kun kumpikin osa on aika peittävä) johon mahtuu, mut tiedä sit kehtaanko siihen itteäni laittaa..
Kenkiä mulla ei muutenkaan ole kovin monia käytössä. Nyt mahtuu viel kaikki käytössä olevat, mut kaapin pohjalta en oo korkkareita kaivanu testattavaks. "krokseihin" luotan sit jussin jälkeen, kun oletettavasti jalat turpoo vähän enne laskettua aikaa. Toistaseks oon aika hyvin turvotukselta välttyny

Lekuriin pääsin tänään, saikkua kirjotti 28.5 asti ja totes vaan, et tuu hakemaan lisää sit sillon. En tajunnu, miksei voinu kirjottaa koko loppuaikaa enkä kyl sitäkään, miksen osannu sitä vaatia. Mihinkä tää olo tästä helpottuis? Maha kasvaa koko ajan eikä työnkuva muuksi muutu. No, arvauskeskukseen sit vaan uusiks sillon kuun lopussa. Eilinen visiitti Tampereelle ja takas aiheutti liitoskipujen paluuta, toivottavasti menee ohi. (ja jollei, ni onpa taas yks syy lisää sairaslomaa hakiessa, kuopuksen kanssa oli niin paljon selkeämpää: issias vei pariin otteeseen jalat alta ja oli tosi kivulias, ei tarvinnu miettiä et pitääkö mun vielä jaksaa ja venyä töiden takia, toisin kun nyt tulee pohdittua et onko riittävästi pikkuvaivaa vai kuuluuko kaikki asiaan ja oon lusmu jollen töissä enää jaksa)

Seuraava neuvola on vasta kolme viikkoa edellisestä. Eikö jollain muullakin ollu pitkän tuntunen väli vielä nyt? Muistelin, et pojista olis ollu jo tässä vaiheessa 2 viikon välein..

Helteet sais munkin puolesta jäädä tulematta, näissäkin keleissä ollu kestämistä. Muutoinkaan en tykkää yli 27 asteen ilmoista, saatikka nyt. Koko ajan tukala olo ja sit hermot kiristyy turhan paljon.

Keittiössä on KUUMA! Uuni ollu illalla päällä, kun tein 2v kakun kuopukselle. En _koskaan_ kokeile tikulla et onko kypsä. Nyt olis pitäny.. Sain väsätä uuden ku eka versio oli keskeltä raaka. Onneks alotin koristelun jo nyt kakun siivuttamisesta ni huomasin ajoissa, olis tullu aamulla mokan huomattuani kiirus uuden tekoon. Eli toistamiseen uuni päälle ja taas tupa lämpee. Ahristaa!

Ulos koiran kanssa, josko siel olis jo vähän vilposampaa?

Kepsukka ja masukki (poks 31+0)
 
Migreeniä sairastaville kohtalotoveri :hug: Ei ole kiva sairaus:( Mulla nyt lisääntynyt huimasti loppuraskaudesta saattaa olla jopa 2-3 kertaa viikossa:( Lääkkeeks sain panacodia ja luontaistuotekaupassa ku kävin kyseleen että olisko jotain luontaista tuotetta estään migreeniä niin kysy heti että onko sulla raskausajan vitamiinit kunnossa. Ja sillon oli just loppunut n. viikko sit. Niitä ku aloin säännöllisest popsiin niin on migreenikin vähentynyt:) Mulla noi kohtaukset on enemmänkin vaan näköhäiriötä ku sitä päänsärkyä. Mtta välillä ottasin sen särynkin ku sen tunteen ku ei vaan nää kunnolla ja on ihan hullu olo:(

Vaate ongelma on täälläkin. Tai ei niin yläpäässä ku oon ihastunut noihin ginatricotin painijanselkä toppeihin. Ne on niin pitkiä että riittää hyvin mahan allekkin. Mut sit housu/hame ongelma on täälläkin. Mammafarkut on liian kuumat ja vähän jo pienet. Ja mammahame on vaan jotenkin tyhmän mallinen vaikka se tänään olikin kokopäivän päällä. Sellasia ohuita lököhousuja hiplasin h&m:llä ja ei ollu ku jotain 20? ja menis sit raskaudenkin jälkeen. Ja sit jotain pitkiä mekkoja haluisin:)

Voimia kaikille kipuilijoille ja :hug: Turpiin niille jotka sanoo että ethän sä ole sairaana!! Joo ehkä ei olla mutta ei tää silti ole meidän normaali olotilamme. Mutta toisaalta silti kaikista liitos, iskias ja harjoitussupistuksista yms. johtuen tää aika on mulle ainakin ollu aivan ihanaa:)

(.) Tänään taas supisti pienikin käveleminen ihan sairaasti. Melkein vois sanoo jo että vähän niinku sattukin:( Pikkuveli tulli viikonlopuks kylään ja sen kans piti jotain touhuta. Lähettiin sit vie viiden aikaan käymään ideaparkissa ja kyllä mä jouduin vähän väliä huilaan ku kiristi masua ihan hirveesti. Ja voi itku ku koko ajan on muka pissa hätä, että veljelläkin meinas mennä hermo ku koko ajan ramppasin vessassa:) Vauva sit kai painaa vaan niin tonne alas että tuntuu että rakko on täys.
Löysin sit vihdoinkin mieleisen laukun hoitolaukuks:) Sen piti olla sellanen mitä mieskin kehtaa kantaa ja tää nyt oli musta mut sisältä limen vihree:) ei sieltä onneks mitenkään paista se väri mutta piristää kummasti ja sit löytääkin jotain ku ei oo sisältä ihan pimeen musta.

Mitä ootte mieltä että voinko antaa miehelle isyyspakkauksen synttärilahjaks vai pitäskö antaa synttärilahja erikseen? Mies täyttää muutaman viikon päästä 27 v.

Nyt suihkuun, on ollu hieman kuuma päivä:)

- Chili ja tyttö 32+2 :heart: :heart: :heart:
 
Hei!

En ole enää muutamaan kuukauteen jaksanut pyöriä tällä palstalla, on ollut kaikenlaista ongelmaa tämän raskauden aknssa. Mutta välillä olen käynyt viimeisimmän sivun lukemassa ja nyt osui silmiini tuo Pain teksti. En tiedä onko sinulta jo selvitelty menkkakiputuntemusten syytä mutta kerronpa nyt oman tarinani. Kolmisen viikkoa sitten mulla alkoi myös tuntua menkkamaisia alavatsakipuja levossa ja koska tämä on kolmas raskauteni, tiesin ettei se ole normaalia...Niinpä menin lääkäriin ja niinhän se on, että ne kivut ovat supisteluja (ei harjoitussuppareita). Syytä alettiin selvittää, jouduin äitipolilla käymään myös ja kävi ilmi, että supparit aiheuttaa streptokokki b -bakteeri, joka löytyi mun kohdunsuulta. Kyseessä on aivan normaali bakteeri joka elää meidän kaikkien iholla mutta joka on jostain syystä päätynyt väärään paikkaan eli kohdunsuulle. Tämä on kuulemma melko yleistä, jopa 40%:lla odottajista eli melkein joka toisella se on siellä mutta kaikki eivät suinkaan oireile millään lailla. Noh, bakteeristahan ei ole minulle mitään haittaa mutta vauvalle on. Sain nyt ab-kuurin, jotta se vähentäisi bakteerien määrää (pois sitä ei saada koskaan kokonaan) jotta supparit loppuisivat. Ja kun synnytys alkaa, pitää ehtiä tiputella väh. 4 tuntia antibioottia suoneen jotta vauva ehditään "pumpata täyteen" antibioottia ennen syntymää. Siltikin on pieni riski, että vauva sen pöpön saa ja sairastuu mutta onneksi se riski on pieni. En halua pelotella ja kertoa tässä mitä sitten seuraa jos vauva todellakin sairastuu, jokainen voi netistä lukea lisää aiheesta, kun googlettaa GBS. Pointtini on se, että mikäli on yhtään epäilystä että sellainen bakteeri itsellä on, kannattaa vaatia sen testaamista koska seuraukset eivät ole kivat jos vauva sairastuu sen takia että antibioottisuojaa ei ole annettu...Briteissä tuo testataan rutiinisti kaikilta odottajilta, Suomessa ei ellei ole mitään oireita....

p.s muutakin kaikkea "kivaa" tänne kuuluu eli hiivatulehduksia, anemiaa, järkkyjä liitoskipuja jne. En jaksa odottaa että tämä vauva syntyy!!
 
Että osaa olla KUUMA B) Mie miehelle olen monta päivää jo valittanut miten on LIIAN kuuma, eikä olla vielä oikein virallisesti edes kesässä! No ei pitäs valittaa, vielä moneen kertaan kerkee sää tämän kesän aikaan muuttumaan.

Eilen oltiin siellä raveissa, ihan oli hauskaa ja vähän totoakin pelattiin, mutta kuten tavallista, mitään ei voitettu :D Pois ku oltiin lähdössä ni kävi mahaa puristamaan, huimaamaan, koskemaan päähän ja tuli paha olo..Hyvä että selvisin sen muutaman sadan metrin matkan autolle..Onneksi korjaantu pienelllä levolla ja hyvällä nesteytyksellä.
Tänään sitten käytiin kaupoilla ja sama olotila tuli ku eilen illalla, mutta kauppojen viileys onneksi paransi sen. Saatiin pikkaselle ostettua pinnasänkyyn patja, tutteja, tuttipullon tutteja ja sitten niitä pyllypyyhkeitä...Vielä olis vaikka mitä osteltavaa, mutta ne jääkin sitten vähän tuonnemmaksi taasen... Aivan ihanan lipaston näin, mikä hoitopöydäksikin olisi käynyt, mutta mies ei oikein siitä tykännyt joten se jäi kauppaan ja nytten harmittää :(

Kasvimaata vähän tuonne pellon reunaa ruettiin tekemään ja sinne olis tarkotus porkkanaa,perunaa ja sipulia istutella..saas nähdä tuleeko ne ikinä sinne maahan asti pääsemään :LOL:

Nyt jos rankan päivän päätteeksi oikaseisi ittensä tuonne sohvalle kuulostelemaan pienen miehen liikkeitä..on tänään ollut harvinaisen hiljainen :|

Muistakaa kaikki mammat juoda tarpeeksi ja tietysti syödä!!! Itellä vettä kuluu kyllä normaalioloihin nähden vallan valtavasti!!

Rae ja Nyytti 30+2
 
Aurinkoista ja linnunlauluntäyteistä huomenta! B)

Vaatejuttuja: Mie oon kyllä jonkin verran ostellut noita mammavaatteita ja iski ihan huono omatunto kun ostin taas yhden paidan. Trikoomekko tai tunika tulis tarpeeseen, mut mieluista ei oo löytynyt. Normi housuja, oli ne miten matalia tahansa, mie en pysty käyttämään, kun ne vaan ahdistaa niin kovin. Jalkaan kyllä mahtuu osa, eikä ees purista, mut tuntuu silti kurjalta... Mut mammafarkkuleggareita on parit ja sit yhdet semmoset kevyemmät mammahousut ostin myös ja niitä tulee varmaan tässä lämpimillä keleillä pidettyä. Kotivaatetus on ISO t-paita..

Enää neljä yötä ja saan miehen kotiin! Jos saan...Se onnistuu nimittäin aika usein säätämään, eikä minua yllättäisi, jos se ei jollakin vaihtokentällä ehtisi koneeseen tai löytäisi oikeaan koneeseen :D Toivon kuitenkin, että häslä olisi täällä jo torstai-iltana. Yksinolo on mennyt nyt loppuajasta ihan mukavasti. >On tullut pohdittua omaa itseä ja elämää ihan enemmänkin ja se nyt tekee aina hyvää. Niin ja isyyspakkausta oon myös koonnut. Aattelin antaa sen synttärinä toisen lahjan lisäksi. Vielä pitäisi Staminan levyn ja pieni fudis käydä ostamassa. Nyt taas gradun kimppuun ja iltapäivällä ihastelemaan kahden viikon ikäistä pikkuherraa :heart:

niin ja ärrierille vointeja ja jaksamisia kovasti täältä suunnalta! :hug:

A + Mytty 32 +1
 
Chili25 täällä kans tuntuu olevan pissahätä kokoajan :whistle: viime yönäkin kävin varmaan 5kertaa vessassa... :kieh: Ärsyttää lähteä lenkillekkään, kun vessaa ei oo lähettyvillä...

Ärrieri jaksuja!!! :hug:

Aurinko ei vielä ainakaan paista täällä... :/ Ihan kivalta sää näyttää silti... Pihahommissa vierähti eilinen päivä ja vasta puoli ysiltä ollaan tultu sisälle saunomaan ;) Pojille haettiin trampoliini ja ne on sitten pomppinu päivän siellä.. Ihana kun lapsilla on kivaa :D ;)

Toivo-Justiina on pitäny melkoista mylläkkää masussa pitkin päivää... :heart: Niin kun Paikin taisi mainita masuasukistaan ;)

Nyt pitäis lähteä lenkille tai uimaan... :whistle: :wave:

Aurinkoista sunnuntaita B) B)


Maamin ja Toivo-Justiina 32+2 :heart:
 

Yhteistyössä