Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

tyhmäblondi73 Mulle on jo yli kuukauden sanottu et vauvan tarjonta on alhaalla, eli meinaa varmaan just sitä et on suht alhaalla.
Paikat ei oo kuitenkaan vielä pehmentyneet eikä auki, joten eipä tässä hätää kait.
 
:wave:

Onpa paljon tullut taas juttua! Täällä on ihan mieletön ilma ja just tultiin kävelyttämästä hurttaa. Nyt on täälläkin pikkuhiljaa alkanut päivä päivältä enemmän aiheuttaa kävelylenkit vihlaisuja ja kipuilua mm. selkään :| Kivuttomia supistuksia tulee myös taas aika lailla niin kuin raskauden puolivälissäkin. Oon kyllä niistä huolimatta jatkanut talsimista, kun ne eivät kerran satu.

Odotan Täällä myös hitusen ollut hengenahdistusta, muttei vielä kovin pahasti. Mulla alkaa tuo yksiökin kyllä jo olla niin ylhäällä(sf- mitta 31), että sekin varmaan alkaa jo ahdistella. En tiennytkään, et se vois tuohon alhaiseen hemppaankin liittyä...Mitä rautaa oot napsinut? Täällä käytössä obsidanit, jotka ei kyllä oo ihan paras vaihtoehto mulle, kun sen jälkeen pönttö laulaa :ashamed: Mutta eipä tartte ainakaan ummetuksesta kärsiä! :LOL:

nennulainen Onhan tuo ikävöinti toisaalta ihanaakin, kun tietää, että se toinen rakastaa ja tulee pian takaisin :heart: Vielä 8 yötä ja sitten saan täyttää hali- ja pusukiintiötä. Tää päivä on mennyt kyllä jo paremmin kuin pari ekaa, kai sitä jotenkin tottuukin vähän. Miekään en ennen tätä miestä ole ollut ikävä- tyyppiä ollenkaan. Olen jopa epäillyt, etten osaa kunnolla ikävöidä, mutta mitä vielä...

Mitenkä teillä on nuita painoarvioita ollut jo vaikka kuinka?Täällä ei vielä yhtään ja miun käsityksen mukaan eka ja ainut on synnytystapa-arvioinnissa kesäkuun alussa. Millainenkohan kirppu tai jättiläinen masussa mahtaa kasvaakaan... Kiva ois vähän osviittaa jo saada :)

tyhmäblondi73 Hui, siellä on pienellä kiirus maailman ihmeitä katselemaan! Toivotaan, et malttais vielä hetken kuitenkin yksiössään kölliä.

Täällä lueskellessa on alkanut tulla paniikkia vähän. En oo vielä pessyt, lajittelut tai suuremmin hankkinutkaan Myttyselle vaatteita. Isoimmat hankinnat on, mutta kaikki muu sitten vielä uupuukin. Gradu etenee ihan liian hitaasti ja heinäkuu senkuin lähestyy. Puuuh... :whistle: Ehkäpä otan itteeni niskasta samantien kiinni ja meen tyhjentää lipaston Myttysen tavaroille :)

A + Myttynen 31+4 (?)
 
Moikka kaikille!

Olivia Kyllä meitäkin nauratti kyseinen videon kohta ja oikeastaan koko valmennus tuntui naurettavalta, silloin kun ei meinannut nukahtaa tuolille. :kieh: Ei oikein mitään uutta tietoa saanut, mitä ei olisi kuullut tai lukenut muualta. Aion kyllä vielä ensi kerralla mennä kuulemaan imetyksestä ja myös kantoliinat kiinnostavat. Lupasin kyllä puolisolle että saa jäädä kotiin, sen verran tylsistynyt oli!

Kelalta tuli eilen päätös äitiyspakkauksesta ja tänään oli jo paketti postissa, nopeata toimintaa! Olen kyllä todella tyytyväinen, koska paketti oli vuoden 2010 mallia ja sitä toivoinkin. Aivan ihania vaatteita =) Nyt on ensimmäiset tavarat pikkuselle. Aivan vaiheessa kaikki hankinnat :attn:

Tänään käytiin taas lastenklinikalla ja parempaan päin ollaan menossa. Enää ei sydämestä kuulunut pyrähdyksiä ja lisälyöntejäkin oli vähemmän, ehkäpä vältytään lääkitykseltä.. Todennäköistä on että lisälyönnitkin: "kuivuu kasaan raskauden aikana" niinkuin lääkäri sanoi. Helpottaa oloa kummasti. =)
 
Eiiii, me täällä mieheni kanssa repeillään ehkä viidettä kertaa Olivian ja ironladyn synnytysvalmennusklassikoille ("Mitä me ei TIETENKÄÄN haluta" ja "kanki jäykkänä" vauvan kanssa, aijai) :LOL: Ja tervetuloa mukaan siis, ironlady! Ajankohtainen nimimerkki näin Iron Man 2:n ensi-illan tienoilla :D

Ooo Marta! Kannustava anekdootti. Ehkä mäkään en vaan tajua, että mun keho on ihan harjoitusmoodilla jo. Kai noinkin voi siis mennä - ja siis selvästi voi - ettei niitä suppareita huomaa. Jesh!

Me lähdetään aikaisin huomenaamulla vuoden ekalle mökkireissulle saaristoon :heart: En voisi olla onnellisempi. Talletan varmuuden vuoksi Medihelin numeron kännykkään, jos alkaa salamasynnytys =) Vene ei oo nimittäin vielä vesillä ja yhteysalus kulkee vain kerran vuorokaudessa. Jos synnytys vaiks alkais just 5 minuuttia edellisen yhteysaluksen mentyä.. :kieh: En tosin usko, että todennäköisyys on kovin suuri, heh. Mutta ihan noin dramatiikan kannalta!

Ostin tänään Henkkamaukalta maailman söpöimmän Barbapapa-bodyn, 6,95 euroa. Niitä oli pari muutakin hienoa barbapapa-versiota, suosittelen, jos retronostalgia vetoaa.. Mä olin jo lapsukaisena ihan barbapapa-hullu B)

Nyt alan pakkaileen retkikamppeita ja katteleen illan lätkähäpäisyä.. Nautinnollista loppuviikkoa kaikille!

kardemummma (mua aina ärsyttää toi että piti laittaa nimimerkkiin kolme ämmmmmäää kun ihan normaalisti kirjoitettu "kardemumma" oli jo varattu) & Sulo 23+2 eiku mitäh 32+2!
 
Muffin Jalasjärvellä käytiin pentikin tehtaanmyymälässä, mutta uskon että niitä on ympäri suomea?! Netistä kyllä löytyy tietoa.. Onhan siellä joskus tosi hyviä löytöjä kakkoslaadusta ja ite en ainakaan huomaa eroja!! :)

Kardemumma ne barbapapa vaatteet on kyllä ihan ylkkäsöpöjä.. mä oon tilannu jo aikoja sitten barbapörröbodyn ja housut ja kokoelma täydenty kun löysin h&m liikkeestä vielä sukatkin
;)

Jännä matsi SUomi-Usa :kieh: :kieh:

Ihana aurinkoinen päivä tuli sitten loppuviimein.. Kävin vielä iltalenkillä ja tuntui aivan kesäillalta jo.. Sain muuten istutettua orvokkejakin ;)

ÖITÄ :wave:

Maamin ja Toivo-Justiina 31+5 :heart:
 
Olivia ihan kuin minun kipuja olisit kuvaillut! Ymmärrän kyllä, että toi häpyliitos kipuilee, mutta tosiaan takapuoli ja sisäreidet ihmetyttää. Kai tässä on asento sitten sen verran kuitenkin muuttunut, että kävely ottaa eri paikkoihin. Nyt on alkanut olla vähän parempi olo, liekö siitä johten, ettei ole jaksanut käydä lenkillä, niin ei paikat rasitu. Pari vkoa sitten tilanne oli huomattavasti hankalampi ja motivaatio liikkumiseen ihan täysi nolla. Samoihin aikoihin kuulin myös aika monesti kommenttia siitä, että maha on laskeutunut, että ehkäpä se on vaikuttanut siihen hankalaan oloon. Toivottavasti sulla kivut hellittävät!
 
Huh, sainpa kahlattua tekstit läpi. Tosin mitään tarkkaa ei varmaan enää muista, mutta luettuna kumminkin on!
Eilen oli neuvola ja kuulemma meikäläisen lomailu alko nyt. Kirjotti tän päivän saikkua ja komensi lekuriin, jotta saan maanataista alkaen sit loppuajan ennen äippälomaa. Kyseli mun vointia ja puolivälissä kertomista totes, et työnteko tais olla sit siinä. Eikä mitään kovin kummallista, mut pieniä juttuja useampia (väsyttää, supparit välillä kivuliaita, selkä väsyy töissä ja pieniltä ei pääse isoille kun esimies ei suostunu keväällä edes keskustelemaan ryhmän vaihdosta). Eli pe tai viimeistään ma terv.keskuksen lääkärille, jotta saa todistuksen. Vaan tuli tänään silti käytyä töissä ja alkuviikosta pitää kiikuttaa lappua taasen. Esimies toppuutteli, että eihän se nyt vielä varmaa ole, kun kerta lääkärissä en oo viel käyny, mut kuvittelis nla:n terkan tietävän tuota paremmin?
Muutoin oli ihan ok käynti, mut ei ollu oma terkka. Mulla ollu tässä nyt vakiterkan lisäks kolme sijaista joista yks opiskelija. Ihanaahan se olis käydä joka kerta samalla, mut ei ni ei.
rv 30+4 (26+3)
paino +410 (400) (yhteensä tullu laskutavasta riippuen joko + 2,7kg tai +4,1kg, eka luku oman vaa'an mukaan raskautumisen tienoilta ja toka ensimmäisen neuvolakäynnin lukeman perusteella; miten vaan ni tyytyväinen pitää olla ettei ole yli 10 kiloa tullu)
turvotus + (+)
paineet 124/71 (123/66)
pissa puhdas
sf 35 (27) eri mittaaja ku ed.kerralla mut on tuo maha kyllä isokin
syke 140 (145)
liikkeet ++ (++)
tarjontaa ei osannu sanoa varmaksi, kovin ylhäällä kuitenkin on. Että ehkä se selittää osaltaan tuota sf-mittaa. Hikka tuntuu alavatsalla ja voimakkaammat tökkäsyt oikealla ylhäällä, joten ite veikkailen, että on pää alaspäin, muttei siis kiinnittyneenä/laskeutuneena

Ahdistusta on, tai siis vauva painaa palleaan ja aiheuttaa tukalaa oloa. Mut jos se sit helpottais, jos/kun toinen muljahtaa alemmas. Yhtään ylemmäs ei tarttis enää kasvaa, eikä oikein tilaakaan ole.

Meen äiti on Jorvissa. Maanantaina meni, totesivat keuhkokuumeen (kuume nousi vasta sairaalassa, n 38) ja tänään olivat kuvauksissa löytäneet nestettä sydänpussista. Vähän huolestuttaa, mut kuulemma olo on hyvä. Haluavat pitää tarkkailtavana viikonlopun yli, kattoo pääseekö alkuviikosta sit kotiin toipumaan.

Nyt nukkumaan, ei kykene edes matsia kattomaan. Tasotusmaalin kävin kattomassa uusinnasta, tippa tuli linssiin. Eikä tuota jännitystä kestä näin väsyneenä kyl yhtään.

Mukavaa ja lämpöistä viikonvaihdetta odotellessa!
Kepsukka ja masukki (30+5)
 
Lyhyesti:

Olivia:
Mulle terkka sanoi, että tuota Burana 600mg voi käyttää "hätätapauksissa" hyvin harvakseltaan, mutta en muista mihin saakka. Oliko ettei viimeisen kuukauden aikana ollenkaan? Panadol 1g sitten tietty voi.. eri asia auttaako. Mulla ei ole onneksi tämä tauti nyt niin kiukkunen kuin normaalisti. Kyllä jomottaa ihan tarpeeksi, mutta saattaa mennä ohi, jos pystyy vaan hetken nukkumaan. Ei tartte aina pönttöä halailla yms. Tietysti se tiheys on ollu nyt tosi usein. Eilen ei ollu.. ja toivottavasti mentäs vaikka viikko nyt ilman :)
 
Punaposket82 Mä sain samansuuntaisia ohjeita äippäpolin sisätautilääkäriltä. Eli 3. kolmanneksessa sais ottaa yhden Buranan silloin tällöin, muttei missään nimessä päivittäin tms. Mulle ohjeistettiin, että kohtaukseen otetaa heti 1g Panadolia + 600mg Buranaa. Kuulemma vahvistavat toistensa vaikutusta. Panadol yksinään on ihan turha mulla migreeniin. Ja sama juttu täällä, raskaus on huomattavasti vähentänyt kohtausten määrää, onneksi. :)

Marta En kans oikein uskalla liikkua nyt kun kivut pahenee huomattavasti. Tylsää... Ehkä uinti vois olla sellainen laji, joka sopis nyt? Ehkä tämä takapuoli ja reisikipuilukin on sitten normaalia ja johtuu samasta löystymisestä kuin häpyluutkin? Pitää kysyä neuvolassa ensi viikolla.

Kepsukka Tosi hyvä juttu, että pääset saikulle! Oonkin kauhulla lukenut, miten joku voi tehdä vielä hommia päiväkodissa, jossa joutuu paljon kumartelemaan & nostelemaan jne. Mulla teettää tämä toimistossa istuminenkin jo tuskaa. Siinäpähän esimieskin miettii, että olisko sittenkin kannattanut neuvotella ryhmän vaihdosta. :) Toivottavasti sun äiti paranee pian ja pääsee kotiin Jorvista!

kardemummalle oikein rentouttavaa mökkiviikonloppua! Ja sovitaan, ettet tarvitse sitä Medihelin numeroa- =)

Istuskelen taas töissä - on se niiiiin ihanaa kun kaikki juhlapyhät on tänä vuonna sattuneet kiireisille työviikoille. :/ Otan tämän tuplavapaapäivinä takaisin ensi viikolla.

Mukavaa helatorstaita kaikille!

Olivia-ankka (ei onnistu normaali kävely, ei ollenkaan) + Vauveli 31+4
 
hyvää helatorstaita kaikille!!

tämä viikko on ollut aivan älytöntä kiirettä, joten kirjoittelu jäänyt vähemmälle, enkä ole ehtinyt käydä lukemassakaan...selasin siis tosi nopeeta tekstit läpi, ajattelin vaan tulla taas päivittämään itseäni tänne.

monet on alkanut tuntemaan liitoskipuja, mulla niitä ei ole vielä ilmennyt tai sit en vaan osaa yhdistää että ne on niitä. :ashamed: kaikenlaisia kipuja tässä muuten kyllä on.

väsymys on jotain ihan kauheeta...kahtena aamuna oon itkua vääntäny kun oon vaan ajatellu, että miten selviän tästä päivästä iltaan asti, että pääsen taas nukkumaan. |O :'(
huomenaamulla on ä-poli niin aion siellä kyllä sanoa asiasta ja pyytää hb:n mittauksen. eivät sitä muuten kai mittaa...mutta kun viimeksi oli tosiaan tuplarauta-annoksesta huolimatta pudonnut 101, niin haluun tarkistaa ettei vaan oo enää alemmas pudonnut. sillä olo on jotain ihan kaameeta. :( ja muutenkin kun on supistellu tosi paljon ja jalat ja selkä ihan paskana. saapi nähdä että vieläkö töihin laittavat... :/

mies tuli pari tuntia sitten kotiin saksan lätkä-reissustaan! :D oli ostellut pikkuisellekin kaikkea kivaa, ja ilahtui kovasti isyyspakkauksestaan! :heart: ja eilen tosiaan tuli avattua terassikausikin (fantalla ;) ), oli nimittäin niiiiiiiin mahtava keli eilen! B)

huomista ä-polia odotellessa! :wave:

30+4 :heart: :heart: :heart:
 
Heräsin 3.30 kamalan kovaan menkkasärkyyn, joka tuntui alamahalla, takapuolessa ja reisissä. Se tuli ja meni silleen aaltoillen ja minä vaan yritin nukkua. Ei onnistunut |O Jossain vaiheessa aloin jo miettiä, että pitäiskö siitä soittaa johonkin, mutta en alkanut kuitenkaan soitteleen. Lopulta olen siihen nukahtanut ja aamulla ei tuntunut mitään. Eikä nyt päivän aikanakaan ole tullut supistuksia tavallista enempää tai ollut särkyjä. Liekö jompi kumpi vaihtanut asentoa ja alkanut nyt sit painaa kohdunsuuta. Tähän asti alempi kaveri on ollut poikittain eikä pahemmin ole painanut alapäähän. Mutta kyllä tällainen vetää mietteliääksi. Tuleeko nämä jo kohta, mitään ei ole vielä valmiina.
 
Täällä nukuttiin kerrankin ihan ok. Aika monesti olin hereillä mut vaan kerran joutu nousemaan ylös ja sekin vessaan menon takia. Hyvä välillä näin.

Näin kyllä taas ihan sekoa unta. Aloin vuotamaan verta ja lähdin bussilla Naistenklinikalle näytille. Siellä sitten lääkäri tms tutki ja totes "Kattokaas tätä, ei voi olla totta... Tää kohdunkaulahan on ihan lopussa." Ja kerto sitten et paikat on auki 7-8 cm ja siitä johtu verenvuoto. Ja et vauva syntyy ihan millon vaan. Mä ihan kauhuissani et viikkoja ei vielä täynnä edes 32. Mut sanoivat et voi hyvinkin syntyä eikä oo mitää hätää... Hitto mikä uni ! :LOL:

Mulla on kans ollu noita Liplatuksen kuvaamia menkkakipuja ja eilen tosiaan puristi pariin kertaan oikein tosi kipeesti. Ja mistäpä sitä tietää mitä öisin tapahtu ku heräilen tosi epämääräsiin fiiliksiin. Seuraava neuvolalääkäri 21.5. saas nähdä mitä siel sit selviää...

 
Täällä jouduttu tämä viikkoa mittaamaan itse verensokereita 6xpäivässä 6 päivän ajan, kun sokerirasituksessa oli toka arvo juuri raja-arvo. Ja samalla pidetty ruoka päiväkirjaa. Ma olisi sitten neuvola, saa nähdä mitä sanoo noista arvoista. Muutama arvo on ollut vähän yli sallitun, mutta kylläpä on rankat rajat.

Ihanaa tänään alkoi loppuviikoksi vapaat ja sitten 2 viikon loma, ja kyllä eilen töissä tuntui että tulee jo niin tarpeeseen, kun alkaa vaivaamaan kunnon raskausdementia. Monta asiaa meinasin eilen unohtaa, en saanut sanottua mitä piti ja kävin jopa wc:ssä ja unohdinpa laittaa oven lukkoon niin eikös sinne juuri silloin työkaveri yrittänyt tulla. Kyllä hävetti, onneksi tosin oli naispuoleinen, eipä meillä ole kuin 1 mieslääkäri osastolla ja 1 mies opiskelija. Eilen oli kyllä jo todella tukala olokin töissä koko päivän ja vatsa meni kovaksi kun vähänkin liikkui, tuo alkoi jo edellisiltana kun lähdin iltavuorosta kotiin. Helpotti kyllä heti kun sai istua, mutta alkoi kun liikkui. Saa nähdä vieläkö pystyy töissä olemaan loman jälkeen vielä olisi sitten tiedossa 4 työviikkoa ennen äitiyslomaa. Tähän asti olen töissä pystynyt olemaan ihan ilman vaivoja ja nyt ne ilmestyi aivan tyhjästä, höh.

äippä-77+möhis 28+5
 
Liplatus: Jos säännöllisesti tulee tuollaisia kipeitä supistuksia niin soita ens kerralla ihmeessä! Huonolla tuurilla siitä lähtee synnytys käyntiin.. :whistle: Tuo kovasti jo siltä kuulosti.

Mene aurinko pilveen synnytykseen saakka, kiitos! Eilen oli taas migreeni ja tahtoo rauhan tuolta kirkkaalta möykyltä taivaalla. Mies eikä moni varmaan täälläkään allekirjoita mun toiveita :D Olisin valmis ostamaan sellaisen pussimallin aurinkolasikötöstyksen, joka vedetään päähän eikä mitään kirkasta pääse mistään raosta sisään.

Eipä täällä oikeastaan sen kummempaa. Pitäis Kelalle soitella ja Tapiolaan soitella ja hammaslääkäriinkin. Tulis vaan kello 8.
Mötky potkii entiseen malliin. Seuraava neuvola ens keskiviikkona. Yritetään varmaan jonkinlaista kesäloma reissua tässä tulevana viikonloppuna/ viikon vaihteessa. Missähän päin olisi pilvistä? :kieh:

-Punaposket ja Tuhina 30+5-
 
huomenta

täällä olis äijä laskeutunu ja painaa todella mukavasti :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
noh nyt sitte eilisestä saakka vatsaani tyhjennelly :/ ei kiva...
tänään neuvola tuun sit kertoo mitä täti sano :whistle:

NeLa ja äijä 32+3
 
Huomenta mammat!

Oli pakko nousta ylös aikaisin vaikka on vapaa kun sattuu lonkkiin, käsiin ja niskaan ja sitten yht'äkkiä vaavi rupee veteleen oikeen mojovia potkuja :LOL:
Yöllä heräsin kovaan ukkoseen ja äkkiä johdot pois seinästä, mutta kesti varmaan 5min.

Nyt on parempi fiilis, viime viikolla tuli ihme ahdistuskohtauksia esim. suihkussa yht'äkkiä et en mä haluakaan vauvaa...no vissiin ihan normaalia. Sitten mietityttää et miltä musta tuntuu kun saan vauvan syliin, tunnenko heti ylitsevuotavaa rakkautta ja tuntuuko vauva omalta...onneks mies rauhoitteli et luonto hoitaa homman ja onneksi en pado näitä tuntemuksia sisälläni vaan keskustelen asioista muiden kanssa, se helpottaa ja sit hetken päästä jo hymähtelen itsekseni että mitä mun mieleen oikeen juolahtelee :/

Aurinko paistaa ja linnut laulaa, rupean nyt imuroimaan sitten menen nyppiin rikkaruohoja ja kun mies herää ois tiedossa romanttista ikkunoiden pesua :D

Niin ja tänään vietetään Käpyläisen 30 viikkoisia :heart:

Voimia migreenipotilaille!!!

Fiinukka ja käpy 30 :flower:
 
Huomenta :wave:

Karsea yö |O Ensin valvotti koira, sitten valvotti Mytty, sen jälkeen hikoilin kuin pieni sika (olin siis aivan läpimärkä!?), sen jälkeen alkoi kutina ja sitten taas valvotti Mytty ja ja ja... Nyt siis piukka hikkasen vätystäs. No, ei auta itku markkinoilla. Gradupari tulee ihan just, joten aivojen ois parempi käynnistyy.Partsi, kahvia, jätskiä ja gradua :)

Oon nyt sit alkanut kipuilla ja supistella koko ajan vaan enemmän. Kroppa sanoo vissiin, et pitäs hiljentää tahtia. Eilen siivosin kaappeja yms hullun lailla melkein neljä tuntia putkeen... Mut eii sitä vaan samalla tavalla jaksa kuin vaikka pari vkoa sitten...

NeLa: Täällä on myös masulle tapahtunut jotain, minkä tulkitsen laskeutumiseksi :eek: Se on ihan eri näköinen ja tuntuinen ja tosiaan vessa on munkin suosikkihuone...

Fiinukka: Samanlaisia ahdituksia täälläkin ollut välillä: entä jos se ei pidä minusta? Entä jos en pidä siitä? Entä jos en jaksa? Entä jos mies ei ole tarpeeksi läsnä? Entä jos se vaan itkee? Entä jos... Voisin jatkaa loputtomasti :|

Mutta entä jos en jatkaisikaan, vaan odottaisin mitä tuleman pitää =) On kai ne muutkin vauvojen kanssa pärjännyt, miksipä en minäkin. Ja kun taustajoukkoina on vielä hirmuinen määrä umpikasvatustieteellisiä ihmisiä, jotka auttaa varmasti niin pajon kun apua tarvitaan :heart:

A + M 31+6

... Ja "enää" 6 yötä, niin saan miehen takaisin :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeLa:
huomenta

täällä olis äijä laskeutunu ja painaa todella mukavasti :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
noh nyt sitte eilisestä saakka vatsaani tyhjennelly :/ ei kiva...
tänään neuvola tuun sit kertoo mitä täti sano :whistle:

NeLa ja äijä 32+3
se piti vielä lisätä että täällä masu ollu suht rauhallinen tuon laskeutumisen jälkeen, vain pieniä venytys liikkeitä ei oo kunnon potkuja enää...
 
Huomenta

Täällä on kanssa pelkoa ja ahdistusta liikenteessä. Lähinnä siitä, kun esikoisella oli tosi paha koliikki ja hän piti sellaisia 6-7 tunnin huutoputkia päivällä ja öisinkin oli hintsua. Kyllähän mä häntäkin rakastin jo heti ensi hetkestä, mutta kyllä sitä vähän erilaisesti nykyisin suhtautuu. Silloin alussa oli varmaan hermot niin kireellä ettei heti tullut mitään valtavia äititunteita.

Jaha nyt mä meen hengittään syvään ja lasken kymmeneen, kun kaikki menee taas päin persettä!
 
Huomenta

Täällä on ravattu yö vessassa ja hikoiltu. Voiskohan johtua ihan vaan siitä et käytiin eilen vähän pidemmällä kävelylenkillä miehen kanssa ? Jos nesteet lähti vähän liikenteeseen ja siks hiki ja vessajuoksua.

Lämmin päivä taitaa tulla tänäänkin. Ulos tekis mieli mennä, mut kun ei oikein tiiä et mihin päin suuntais. Yksin ei oikein uskalla kovin pitkälle lähtee ja mies pääsee vasta joskus myöhemmin töistä. Ja huomenna mies menee muuttamaan yhtä työkaveriaan, eli se siitä yhteisestä hellepäivästä.

Jotenkin meinaa nyt vetää mielen matalaks. Enkä tosiaankaan tiedä miks ??? On vaan jotenkin sellanen olo et ku pitäis nauttia tosta helteestä ja ihanasta säästä, mut ku tekis mieli vaan mennä takasin peiton alle... Molempien vanhemmat kuumottaa et pitäis mennä mökeille käymään jne, siitäkin tulee syyllisyys ku ei tuu mentyä.

 
Huomenta!

Onpas tullu lomaviikko hyvään saumaan, upeita kelejä B) !

Hengenahdistuksesta Joku kysyi mitä rautaa syön. Olen "juonut" rautani jo kauan ku obsidan sai mut makaamaan kaksinkerroin itkien lattialla. Iron Vital F'ää oon juonu. Ei ehkä mitään herkkua, mut makuun tottuu nopeasti ja ainakin minulle herkkävatsaiselle on sopinut hyvin.
En ole oikein keksinyt mikä tuohon ahdistukseen auttaa. Koitan hengitellä syvään jne. Uskoisin että raudan syönti auttaa myös. Jostain luin et alhaisen hempan oireita on sydämentykytys, hengenahdistus, päänsärky jne. Mulla kaikki alkoi ihan yhtäaikaa, ku hg laski.

Nyt ku on sää lämmennyt on turvotusta alkanu tulla, ou hau nais :whistle: . Masussa pidetään hurjaa meteliä, muistutellaan ädelle et "hei täällä ollaan!" :heart: .

Jos lähtis kaupunkiin ruokaostoksille. Nyt jo on varjossa +23, mitä ihmettä tää mursu pukee päälleen :eek: ? Eilen petti jo aurinkorasva, sk 40 ja paloin. Hienoa :D.

Nauttikaa auringosta!

Odotan & Emppu 29+4 :heart:
 
Olipas kuulkaa yöllä aikas raju ukkonen, miekii siihen heräsin ja lähin kiskomaan töpseleitä irti..Olin vaan sen verta väsy, että ei mitään tietoa miten pitkään se vielä kesti sen jälestä :LOL: Onneksi meillä tuo koiruliini ei tainnut pelätä tuota ukkosta. Mutta ihan hiestä läpimärkä olin miekii yöllä, ei ollenkaan kiva :kieh:

Eilinen päivä meni puuhaillessa pihalla, lähinnä tuon pinnasänky projektin kanssa, ja siihen lopputulokseen olen tullut, että halvempi ja yksinkertaisempi olis ollut ostaa kokonaan uusi mieleinen :LOL: Illasta se sitten tais kostautua ja ei kärsi eteenpäin kumartua ku koskee, samalla on niitä ihania liitoskipuja ja sit sellasta erittäin v*ttumaista menkkakipua...Erittäin rauhallisesti pitäs ottaa, että olis hyvä olla. Nyytti rakas on kyllä masussa jaksanut heilua oikeina urakalla, massu vaan heilahtelee puolelta toiselle :LOL:

Niin ja teretulemas ironlady vaan miunkin puolesta.

Pitäs muka jaksaa lukea kahteen eri tenttiin ja tehdä kaks ihan v*ttumaista tehtävää ja kiinnostus on ihan NOLLA!!!! Tekis mieli heittää hanskat tiskiin jo nyt, vaan eipä varmaankaan toinna, kaet sitä pitäs vielä muutama päivä jaksaaa....

Illalla pitäs lähtee käymään elämäni ekaa kertaa raveissa, itse on niinkään ole kiinnostunut, mutta naapuri pyysi seuraksi ja he ovat huolestuneita siitä ku en käy missään :LOL: Haluavat pitää huolen siitä, etttä ennen vauvan syntymää käyn vielä jossain missä on ihmisiä :D

Rae ja Nyytti 30+1 (hui, tässähän käy jo jännittämään ku viikot jo 30 puolella)
 
Mites muut mammat pukeutuvat helteellä ? Paitaosasto ei mulla tuota ongelmia, mutta housut ja hameet kyllä !
Ootteko hommanneet jotain mammamallisia kesähousuja vai sovellatteko olemassaolevista jotain virityksiä ?
 

Yhteistyössä