Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Heippa puput! Huulen hiiner, ou jee B) .

Seksistä Itse olen aina ollu aktiivinen, ja pedissäkin on aina vilkasta ollut. Nyt varmaan ekaa kertaa mulla on näin tyytymätön olo itseeni, ettei oikein jaksa huvittaa. Tunnen itseni läskiksi mursuksi, vaikka kun katson peiliin niin nätti masu siellä katsoo. Miestäni ei vatsa häiritse, ja onkin nyt saanut kärsiä kuivasta kaudesta. Eilen erehtyi vihjaamaan jotain sukkanauhoista, ja sai minut sillä vihjauksella mököttämään ja nukkumaan. En tunne itseäni tippaakaan seksikkääksi. Miten tästä fiiliksestä pääsisi eroon?

Tuo mursu-olo vaivaa muutenkin pitkin päivää. Alkaa olla tosi tukala olo, tunnen itseni jo NIIIN isoksi. Joojoo, heinäkuuhun on vielä hyvin aikaa kasvaa :LOL: . Eniten vaivaa hengenahdistus joka on päivittäistä. Liittäisin sen alhaaseen hemoglobiiniin, ja rautaa syönkin (tai siis juon) joka päivä. Onko muilla ollut samaa vaivaa?

Mä heräsin tänä aamuna oikein hyvillä mielin ja kävin jo ennen aamupalaa leipomaan pullaa, kuten joku muukin oli tänään tehnyt :) . Tuli tosi nami bostonkakku :p . Alunperin piti tänään lähteä Helsinkiin, mutta reissu siirtyikin perjantaille. Käytiin sit ihan omilla kylillä kiertelemässä l.tarvikeliikkeitä ja vertailemassa hintoja. Rahanmenoa ei voi estää... *huoh*.

Muuten noista unista. Mä varmaan hoidan tarpeeni sit unien aikaan, sen verran XXX-kamaa olleet lähiaikoina, ja joka aamu herää aika vetisissä tunnelmissa :D . Et taitaa olla muillakin samanlaiset unet :).

Upea sää oli tänään, ja tällaista luvattu loppuviikoksikin. Ihanaa kun koivuihin on tullu silmut :heart: . Ihan fiiliksissä on hän, kiitos nam :flower: !

Odotan & Emppu 29+1
 
Mä leivoin kans pullia tänään ja toinen pellillinen meni ihan pipariks..:( Ne kuivu kokonaan ku hajamielisenä ajattelin että laitanpa uunin pois päältä ja meen nopeesti vessaan leikkaa koiran kynnet,nooooo se sitten vähän unohtu että uunissa on tavaraa ja istuskelin ihan rauhassa ja napsin pienet palat kerrallaan kaikist kynsistä useaan otteeseen kunnes muistin et SAMPERI NE PULLAT ON UUNISSA EDELLEEN... :headwall:

Eilen kävi ilmi että olen myös unohtanut kaverin lapsen synttärit,ne oli sunnuntaina ja en ollut ees muistanu ilmottaa että mennäänkö vai ei..:(

Muisti pätkii ja pahasti..:(
 
Moikka. Täällä olisi yksi joka voisi vielä liittyä joukkoonne. Meillä esikoista odotetaan ja la olisi 28.7. ja synnärinä Jorvi. Poikaa on ultrassa lupailtu=)

Raskaus sujunut kaikin puolin kivuttomasti lukuunottamatta korkeata verenpainetta, johon on lääkitys ollut jo useamman kuukauden ja nyt käydään viikon välein lastenklinikalla seurannassa, koska pikkusella on sydämessä lisälyöntisyyttä ja vasemmassa kammiossa pyrähdyksiä.. No positiivista on se, että joka kerta ultrataan niin näkee pikkusta useammin.

Meillä oli myös samainen valmennus Olivian kanssa ja oli tosiaan naurussa pidättelemistä th:n kommentista :LOL: =)

ironlady ja pikkunen rv28+6
 
Aurinkoista huomenta! B)

ironlady tervetuloa joukkoon:)

Aamupalaa syödessä pika visiitti koneelle ennen reissuun lähtöä,sata varmasti päikkärit on otettava ku nousin jo kuudelta..:D
Mutta nyt pakkailemaan omia ja koiran tavaroita ja sitten auton nokka kohti vanhempien kotia:)

Älkää polttako itseänne tänään...;) B)

Millanen ja Pippuri 28+6
 
huomenta kaikille B)

ironlady tervetuloa :wave:

Käyn päivittäin lukemassa tekstejä mutten jaksa oikein kirjoitella.... pahoittelen jo etukäteen että mun kirjoitukset on hyvinkin omanapaisia :ashamed:

oon tehny kohta viikon pihahommia joka päivä vähäsen ja nyt sit eilen tuli stoppi, äijä laskeutunu tonne alas ja painaa johonkin suoneen niin että meinas eilen taju lähtee ja nää kivut |O |O noh itepähän tiiän :kieh:

kaikille :hug: ja nauttikaa auringosta B) B) B)
NeLa ja äijä 32+1
 
Huomenia vain! Täälläkin ootellaan niitä aurinkoisia ilmoja. Tosin kai tämän päivän pitikin vielä olla vähän tämmönen pilvinen täällä Oulun seudulla.

Jee, äitipolille muutaman tunnin päästä. Näitä käyntejä oottaa aina kuin kuuta nousevaa, että saa tietää alakerran tilanteen ja samalla tietty myös muuta pikkusen kasvusta yms. Tavallisia neuvola käyntejä mulla ei olekaan tainnu olla kuin ihan vain muutama koko raskauden aikana (tyyliin ehkä 4) kun aina olen ravannut tuolla äippäpolilla ja niillä ajoilla on sitten korvailtu nuo neuvola-ajat. Tosin mitäpäs sitä turhaa neuvolaan menemään, kun kerta tuolla tulee asiat selville. Itse uskon,että tämä on nyt viiminen äitipolikäynti, kun alkaa se 34 viikkoa lähestyä. =)

Aurinkoisia päiviä niille, jotka jo auringosta saavat nauttia! Ihanaa kun miehellä nyt tosiaan kans 4 päivää vapaata...tämmöselle petipotilaalle tuo kummasti piristystä päiviin kun on seuraa!! =)

Zeenah ja pikkunen 32+6
 
Heippa vaan kaikille, niin uusille kuin vanhoille!

Päätin tulla kirjoittelemaan tänne taas vaihteeksi, kun uni ei meinaa jostain syystä tulla. Kaveri vielä jumppas ja nikotteli mahassa siihen malliin, et ihme jos mies ei siihen heilumiseen heränny. Mutta en valita, kiva kun masussa on elämää.

Mulla oli taas päivällä kontrollikäynti lääkärissä ja lääkäri tunnusteli mahaa ja oli sitä mieltä, että peppu on heti tuossa rintalastan alapuolella, selkä mahan oikealla puolella ja pää tuolla alhaalla. Tää mahan muoto kyllä tukee tuota lausuntoa, on tuota tavaraa vissiin enemmän tuolla oikealla meinaan. Muutenkin kaikki arvot oli lääkärin mielestä ok, mutta minusta ei: painoa on kertynyt alusta asti +15!!! Ei helvata!

Hengenahdistusta - Odotan, täällä myös. Todella viheliäinen vaiva. Nyt on taas kestänyt jo toista päivää tämä, mutta lääkäri oli sitä mieltä, et vauva on nyt sellaisessa asennossa ja kohdassa, et on normaalia. Itse kyllä yhdistän tän kans tohon alhaiseen hemppaan. Siis kuvitelkaa - mulla on ollu lääkärikäyntejä nyt yhteensä n. 8 + ultrat ja tänään mitattiin ensimmäistä kertaa toi hemppa. Mutta en tiedä vielä tuloksia, koska se otettiin tuosta kyynärtaipeesta.

Odotan - miten sulla oirehtii toi? Mä en meinaa saada happea keuhkojen perille saakka, mistä johtuen sitten haukottelen koko ajan -> saan liikaa happea ja tulee helposti sellainen hyperventiloiva olo. Lisäks musta tuntuu, et mun kaikki yläkropan lihakset on jo aivan kipeinä ja pinkeinä tästä, kun ei tää hengittäminen mitenkään rentoa ole. Nyt olenkin sitten pakottanut itseäni vain hengittämään nenän kautta "joogahengityksiä", mikä helpottaakin oloa huomattavasti.

Aloin syömään muutama viikko sitten raskausvitamiineja, jotka lääkäri määräsi mulle syksyllä ensimmäisellä käynnillä (ovat siis reseptillä, tosin ihan normaaleja vitamiineja). Kuukauden satsi tuli maksamaan n. 80 euroa!!! Onneksi menee vakuutuksen piikkiin, mut silti - Suomessa sais tuolla hinnalla koko vuoden vitamiinit 4-henkiselle perheelle. Että ei se Obama varmaan ihan turhaan tätä terveydenhoitouudistusta täällä aja...

Tridian - mulla on kohta sama tilanne edessä. Mies lähtee torstaina Suomeen työreissuun pariksi viikkoa, sniif... Oon jo aivan stressissä asian kanssa ja olenkin jo ihan varma, et se tulivuori purkautuu just ens viikolla ja mies pääsee takas tänne vasta joskus syksyllä. Me ollaan miehen kanssa oltu näiden yhteisten 12 vuoden aikana erossa tosi paljon ja pitkiä jaksoja molempien työkuvioiden vuoksi, että munkin pitäis olla ihan tottunu tähän. Mutta nyt tuntuu, et jopa yks ilta ilman miestä on liikaa. En haluais olla erossa yhtään! Vielä vuos sitten olisin saattanut oksentaa, jos joku olis väittänyt mulle näin tapahtuvan. Mutta toisaalta musta on ollut ihana vain antautua tämän tunteen valtaan; ei tarvitse aina pärjätä yksin ja saa olla riippuvainen miehestä.

Mies tuo tuliaisiksi Suomesta äitiyspakkauksen, Kela lähetti sen mun vanhempien osoitteeseen. Tänne lähetettynä olisi pitänyt itse maksaa postimaksu. Kela saa kyllä minulta 10+ arvosanan näiden kaikkien äitiys- ja vanhempainavustusjuttujen hoitelun osalta. Mulla oli Kelan ulkomaan yksikössä "oma" virkailija, jolle soittelin tai kirjoitin s-postia tästä meidän ulkomaankuviosta ja jonka kanssa selviteltiin olenko oikeutettu näihin avustuksiin. Se olikin useamman kk selvittely, mutta päätyi siis lopulta myönteisesti.

Mieheltä kysyin viikonloppuna, että mikä asia on tullut hänelle yllätyksenä raskaudessa. Kootut vastaukset: 1) LIMATULPPA! --- oli lukenut jostain, että tällainen "verinen klöntti" tulee ulos "sieltä jostain"; 2) istukka ja sen synnyttäminen --- okei, mulla on kyllä päällimmäisenä mielessä tämän lapsen synnyttäminen; 3) kuinka hyvätuulinen olen ollut --- tosin, olen itsekin tätä ihmetellyt.

Romaanihan tästä tais tulla, sori.

nennulainen + nikottelija (31+1)
 
Pai, mulla on ollut ekassa raskaudessa myrkytys. Verenpaineet kohosivat pikkuhiljaa viikosta 20 lähtien. Jouduin jäämään jo silloin saikulle. Viikolla 30 ilmestyi ekan kerran valkuaista virtsaan. Paineet nousivat aina kun olin ylhäällä (alapaine 100-110) ja laskivat levossa nopeasti. Välillä esiintyi päänsärkyä ja lopulta jouduin osastolle rv. 36. Synnytys käynnistettiin rv 38+3 ja samana päivänä syntyi pieni tytöntyllerö. Synnytyksessä en saanut nousta sängyltä, kun alapaine oli levossakin reilu 110.

Mulla on nyt myös riski saada myrkytys uusiksi. Verenpaineet ovat olleet koholla. Päänsärkyäkin on esiintynyt :(. Onneksi tiedän seurata ohjeita ja tavallaan oireet ovat jo tutut. Mitään ylävatsakipua minulla ei ole ollut. Tavallaan jos sellaisesta tietää, niin helposti alkaakin ne vatsakivut jännityksestä.

Meillä ei edelleenkään ole vauvalle hankittu juuri mitään tarvikkeita. En ole vielä laittanut kelallekaan äp-hakemusta, kun niin kovasti haluaisin sen 2010 pakkauksen. Jokunen kestovaippa on kuitenkin ja vaatteita melko mukavasti, siihen kun tulee tuo pakkaus vielä lisäksi.

Tää pikkuinen liikkuu niin hurjana, että paita heiluu puolelta toiselle. Nimikin on onnistuttu jo keksimään pienelle:heart:

Vointi on ihan loistava :)

Aurinkoista päivää kaikille!

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 29+3

Pitää varmaan vaihtaa nimerkkiä kohtapuoliin...




 
Huomenia.. :)

ironlady tervetuloa :flower:

synnytysvalmennuksesta täällä olis ainakin uudelleen synnyttäjätkin päässeet.. Meillä ainakin terkkari kysyi onko tarvetta.. Me ei sinne haluta, eka kerta oli riittävästi, ainut hyvä asia oli kun pääsi tutustumaan synnärille.. Muuten oli jotenkin yhtä "luentoa"!! :whistle:

Seksistä kerran viikossa ainakin... Välillä olis kauheet himot heti aamusta, mutta kun on nuo lapset niin ei onnistu, illalla on monesti niin väsy jo ettei huvita.. Keskiraskaus oli kyllä seksin osalta erittäin viriiliä.. :LOL:

Meistä tuli eilen uuden auton omistajat ;) Nyt olis sporttinen tila-auto, johon tämän jälkeen mahtuis vielä yksi :whistle: Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan! Pientä opettelua itelle, kun auto on automaattivaihteinen, enkä oo ikinä ajanu sellasella.. Eilen ajaminen sujui ainakin ihan kiitettävästi!

Ihana kun jossain päin suomea arskakin mollottaa.. Täällä lakeuksilla on ainakin tällä hetkellä tosi harmaan näköstä ja vettä voi tulla hetkenä minä hyvänsä!! Mä kun ootin niin sitä auringon paistetta ja lämpöä... Eilen pitikin käyä lenkillä vesisateessa, teki kyllä hyvää ;) Iltapalaksi tuohon päälle sitten leipäjuustoa ja lakkahilloa :p

Käytiin eilen koeajelulla uudella biilillä PENTIKIN tehtaanmyymälässä ja kivasti löytyi oman sarjan astioita.. Vielä pitäis joitakin lautasia ostaa! :whistle:

Tekis mieli lähteä kaupungilla käymässä tänään.. Kids and mothers-liikkeestä pitäis hakea ainakin harsoja, siellä on kuulemma kuviollisia :D Jokunen pikkupotkari olis kans kiva beibille! Ostin jo tutit, kun sittarista löytyi niitä kaikkein pienimpiä neutraalina sävynä :D

Neuvolakuulumisista mä ainakin tykkään lukea muiden kuulumisia, että jatkakaa jatkossakin niiden kirjottelua ;)

TYYYLLLSSÄÄÄÄ.. Mitähän sitä kehittäis!

Aurikoa odotellessa B) B) :wave: :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 31+5 :heart:
 
Tervetuloa uusille ja kiva lueskella hiljempaa olleidenkin heinämammojen kuulumisia ! Juu ja neuvolakuulumisia saa munkin puolesta kirjotella kiva niitä on lueskella.

Mä pesin eilen kaks satsia vauvanvaatteita ja täytyy jatkaa. Iski jonkunlainen paniikki niistä terkkarin varotteluista raskausmyrkytykseen liittyen. :(

Kiitos vatsakkaalle vastauksesta liittyen raskausmyrkytykseen.
Eilen illalla yhdellä mittauksella oli alapaine 102, mutta sitten kun odotin 10 minsaa niin se putos alle 100:aan. Hirmusen vaikee se varmasti on tietää et millon pitää lähtee sairaalaan näytille. Mulla on kuitenkin pissa ollut puhdas alusta tähän asti. Pitääkö pissassa olla häikkää et se on sit just raskausmyrkytys ?
Hirveesti huolettaa etten osaa reagoida oikeisiin asioihin ja ajoissa :'(

Täällä oli taas ihan tuskanen yö. En edes pysynyt laskuissa mukana et monta kertaa piti käydä jalottelemassa ku jalkoihin alko sattumaan niin hulluna. Terkkarin kans juttelin tästä ja sanoi että vauva varmasti painaa johonkin hermoihin ku nukkuu ja siks sitten iskee jalkoihin kivut. Onneks nyt ei sentä töihin tartte enää mennä, muuten varmasti kävis huonosti ku ressaisin noita öitä jo valmiiks.

Kiva ku miehelläkin on huomenissa vapaata, niin ei tartte yksikseen olla kotona. Tää viikko on kyl onneks menny tosi nopeesti. Tänään pitäis yhden kaverin tulla käymään kylässä.

 
Aurinkoista aamua kaikille!

Nyt on hyvä fiilis, kun tiedossa on 4 vapaa päivää putkeen :D

Laitoin juuri äsken äippähakemuksen sairauskassan tädille, koska luin kans kelan sivuilta et uutta pakkausta aletaan jakamaan :p Nyt on sitten tukkakin 20cm lyhyempi, toki ei lyhyt vieläkään...no eipä määrä korvaa laatua, oli sen verran kuivat latvat et hyvä kun napsas kunnolla! Eilen tein unelmatorttua ja tänään menen sen kanssa mummulle kyläileen :flower:

Luin sen Kiistalan Minnan kirjan "Minä en sitten muutu" ihan parissa päivässä ja suosittelen kaikille, oli hauskaa luettavaa (kannattaa hakea kirjastosta, maksaa jotain 30?) aika ohuthan tuo kirja oli niin meni nopeasti!

Nyt pitäis keksiä uutta luettavaa...hmm..niin ja jos tykkää jännäreistä niin James Patterssonin Alex Cross-sarja on ihan mahtava, kannattaa vaan lukea järjestyksessä ensimmäinen taisi olla "Hämähäkin aika"

Ootan ensi ke neuvolaa, ajatella että edellisestä on jo 4 viikkoa...niin ja maanantaina ois se valmennus...Mua kans harmittaa et neuvolan-täti vaihtui nyt, toisaalta se oli musta kivempi kun se eka oli vähän sellainen ihme naureskelija, tää nykyinen on varmaan jotain 25-30 mukava likka ja jotenkin jäkämämpi ote asioihin.

Täällä on jo 14 astetta :)

Fiinukka ja käpy 29+5
 
Nennulainen, täällä toinen johon kilot on tarttuneet kivasti, +15 mulla kanssa tullunna ja enimmäkseen kilot tuli jo aikaa sitten, nyt on painon kehitys jo ollut pari kuukautta vähän maltillisempaa. No tulee mitä tulee, imettämällä se (toivottavasti!!!) taas lähtee... Eilen näin yhden kaverin jolla on tässä kuussa laskettu aika, oli vielä minua mahakkaampi vaikken semmoista uskonut mahdolliseksi. Että varmaan se tämäkin kessi vielä kasvaa, vaikka nyt tuntuu että eihän tää enää voi sinkua lisää.

Kuolaan kanssa noita tulevia neljää vapaapäivää, ihanaa, tuntuu jo ihan kesälomalta B) . Jotenkin vielä epäuskoinen olo että vihdoinkin tulee lämpimät kelit, mutta pakkohan se on uskoa kun aurinko paistaa ja lämmitää. Jokohan raahaisi kasviksiaan kasvihuoneeseen... vaan jos tulee vielä yöpakkasia niin niille tulee vilu.

Työpäiviä on vielä edessä ennen äitiyslomaa peräti 7, eiköhän noi jotenkin jaksa hoitaa . :p

Hepuli 32+6 ja huomenna taas POKS =)
 
Tervetuloa mukaan ironlady! Mukava kuulla, että muitakin huvitti th:n lausahdus eilisessä valmennuksessa. :D Meitä huvitti myös suuresti se synnytysvideo, jossa lopussa mies sanoi, että jännitti niin paljon vauvan kans aluksi, että "käveli ympäriinsä kanki jäykkänä". :LOL: Varmaan ottaa pattiin kun meni sanomaan tuollaista ja nyt sitä näytetään seuraavat 20 vuotta Espoon synnytysvalmennuksissa... Tai ehkä meitä vaan lapsetti kun niin kovasti nauratti se? Mitä muuten tykkäsit valmennuksesta - saitteko mitään irti?

Painoa oli mulle tullut viime neuvolassa (rv 30+1) yhteensä 7kg, mikä on yllättävän vähän siihen nähden, että turpoan kuin pesusieni joka suuntaan. Nyt tuntuukin, että painonnousu on päässyt vauhtiin oikein kunnolla. Ja olen tosiaan ihan vakuuttunut, että läskiä on tullut paljon enemmän kuin mitä tuo 7kg antais olettaa - mulla oli ennen raskautta tosi hyvä lihaskunto, mutta nyt vähäisen treeenin ansiosta se on kyllä romahtanut...

Kauhee kiirus töissä, joten en ehdi lukemaan ajatuksella kaikkien juttuja - palaan kommentoimaan myöhemmin. :)

Olivia & Vauveli 31+3
 
heipparallaa täältä tohinan keskeltä :whistle: =)

huomenna juhlitaan nimittäin tytön 3v synttäreitä ja tässä on nyt aamusta asti leivottu,nyt olis porkkanapiirakka uunissa,seuraavana mustikkapiirakka ja vielä jauhelihapiirakka pitäis pyöräyttää ja siivotakki pitäs jossain vaiheessa.hommaa piisaa siis.

olen nyt sitten saikulla kamalien liitoskipujen ja paineen takia kesäloman alkuun asti(29.5)jeij,töihin siis ei enää tarvitte mennä :)

eilen kävin oysissa kun oli sinne se lähete kun sokerirasituksessa oli se tunnin arvo just ja just rajan yli.nyt sitten tarkkaillaan syömisiä ja 2krt/viikossa pidetään ruokapäiväkirjaa ja mittaillaan verensokereita 5krt/pv.siellä sitten samalla ultrattiin ja katsottiin vauvan kokoa,painoarvio oli 1.4kg,keskikäyrällä kasvaa joka suhteessa.ja kaikki oli ok.sukupuolta ei alkanu näyttään sitten millään,uteliaana halusin tarkastaa että vieläkö olis tyttö tulossa =) viikkoja oli eilen 29+0,poks poks.verenpaineet 127/70,lapsiveden määrä normaali ja rt.....hb on 127.painoa mulla on tullut kaikkiaan nyt 4.8kg.ihan positiivinen käynti oli,lääkäri ja th oli mukavia.

mutta ei kai tänne kummempia,tervetuloa uusille mukaan =) :heart:

virpi1980 ja kullannuppu 29+1
 
Huih... Täällä on alkanu päivittäin tekemään tosi kipeetä mahaan plus et masu menee sillon ihan kiveks. Ja sitten se kipu säteilee selkään jne. Tääkö on nyt sitten sitä ku alkaa kipeesti supistaa ? :eek:
 
Pikaisesti tulin poksumaan *POKS POKS* 32+0 :heart: :heart: Ihanaa ku viikot menee kovaa vauhtia eteen päin. Tyttökin tuntuu kasvavan kovasti tuolla masussa tai ainakin liikkeet on voimakkaampia ja enemmänkin vaan myörii ku potkii:)

Ostin käytettynä doomoo imetystyynyn espoosta ja kuinka ollakkaan se myyjä menee tänään perheineen tästä meidän ohi. Saan sen siis melkein kotiin asti:) tosin pitää vähän pyöräillä ku sen haen. Ja se vähän hirvittää ku supistelee nykyään jo todella herkästi. Mut ei ollu tehnyt viime lääkärikäynnillä tuhoja niin uskallan mennä.

Tulen myhemmin kommentoimaan muiden juttuja ja kertoon miten pyöräilyt meni :LOL:


- Chili ja tyttö 32+0 :heart: :heart:
 
Mulla ei vieläkään painoa ole tullut, joten tietenkin tulee mieleen, että vauva kerää kaiken ylimääräisen energian ja kasvattaa itsestään jotain jättiläistä...tietenkin muuten hyvä homma :) Onneksi ensi viikolla pääsee kokoarvioon, mutta minkäs sille enää sitten tekee, jos alkaa näyttämään isokokoiselta...

Pai: kovasti kyllä kuulostaa supistuksilta...
 
Oottepa te taas kirjotelleet :D

Meillä mies toissapäivänä tunsi ekaa kertaa vauvan liikkeet massun päältä, oli ihan haltioissaan :heart: Aikasemminkin olis varmaan tuntenut, mutta ei ikinä ollut paikalla sillon ku pieni rupes mylläämään...
Nyt masun asukki onkin sitten mylläillyt oikein urakalla, ei tainnut meidän viikonloppu reissusta tykätä ku oli sen koko vkl melkein liikkumatta.
Pinnasängyn hionta olis meneillään tuolla autotallissa, hirmu työlästä hommaa, mutta jos sitä pikkuhiljaa tekis ni tulis siitä varmaan jossai välissä valmis :D

Eilen käytiin opinotkäynnillä ja jonkin verran jouduttiin kävelemään ni illalla oli massu kipeä ja oli huono olo...PLUS nukuin viime yönä melkein 12h ja vieläkin väsyttää. Onneksi on nyt ens ti asti vapaata ni saa olla ihan vaan kotosalla rauhassa, tietty tentteihin olis luettava ja tehtäviä tehtävä, mutta vielähän tässä ennättää, nyt otan rennosti :D

Jos sitä yrittäs lähteä pyykin pesuun...tulis tehtyä edes jotain järkevää tänään :LOL:

Rae ja Nyytti 29+6 (HUOMENNA POKSUU UUDET KYMMENET!!!!!!)
 
Heissan ja tervetuloa vaan uudet mukaan!

Soitin ma terkkarille, kun oli migreeni to ja la. Se pisti uuden lääkäriajan tiistaille ja lääkäri pisti mut sitte saikulle kuukaudeksi äippäloman alkuun. Siitä seurasi sitte stressitason muutos ja migreeni, mutta jospa nyt vähän helpottaisi :)
Mitäs muuta? Möykky kasvaa ja myllertää kovasti. Kylkiluita ahdistaa, kai se on nyt jo sen 2kg jos viikon takainen painoarvio piti paikkansa. Ei tuolla kohdulla enää oikeasti ole tilaa tulla ylöspäin, kun vaavin selän puoli nojaa jo kylkiluihin.. Jospa se nyt sitte paisuu vaan eteenpäin nää viimeiset 10 viikkoa. Uutta sokerirasitusta ei mulle oo tehty ainakaan vielä. Ehkä mä kuitenkin mielellään vielä kävisin..? Tai sitten luotan vaan terkkaan, että pistää jos pistää. Mulla on niin ihana terkka, vaikka mä olen hoitoalan ihmisenä yleensä melko ennakkoluuloinen :whistle:

Väsyä mulla on ollu aika paljon, mutta sen uskoisin nyt helpottavan, kun elämä normalisoituu tähän kotona oloon.
Suoranaista hengenahdistusta mulla ei ole oikeastaan ollu, mutta välillä tuntuu että hengästyy ihan ylös noususta ja samalla vähän huippaa.

-Punaposket ja Tuhina 30+3-
 
Nyt on käyty äippäpolilla ja kaikki ok! =) ei muutoksia kohdunsuulla ja saan alkaa varovaisesti eleleen normaalisti. Pari viikkoa käsi vielä lepäillä vähän enemmän ja sitten alkaa tekeen kävelylenkkiä yms, jotta sais kuntoa nouseen levon jälkeen ennen synnytystä.

Itellä painoa tullu n.8kg (nyt siis 32+6) ja vaavi painoi 2150g!! :heart: Pitkäsäärinen tyttö kuulemma tulossa sieltä! En käsitä mistä se on nuo pitkät sääret perinyt kun mamma on just ja just 160 cm kädet pystössä ja jalat lyhyet kuin mitkäkin :LOL: jospa ne on sitten isältä peritty! :)

Mukava lääkäri oli ja kaikki siis kaikinpuolin hyvin..oli samassa asennossa kuin pari viikkoa sitten eli raivotarjonnassa ja kuulemma tosi alhaalla. Mulla on kuulemma oikein synnyttäjän lantio ja siks vauvan on sinne niin hyvä painua alaspäin jo tässä vaiheessa. Siinä siis tuli selitys jatkuvalle paineelle tuolla alavatsalla ja virtsarakon tuntumassa.

Noh, tulipas nyt omaa napaa oikein kunnolla...mutta tässä tärkeimmät kuulumiset! =)

Zeenah ja pikkuneiti 32+6 (POKS POKS jo huomisen 33+0 johdosta!!) =)
 
Kiva ku aletaan olemaan hyvillä viikoilla, ettei tartte enää niin panikoida vaik vauva syntyiskin etuajassa.

Mä täällä vaan yritän ottaa rauhallisesti et pysyis verenpaineet alhaalla eikä alkais enempää puristelemaan ainakaan tolleen ku tossa aamupäivällä teki. Sattu niin saamaristi :( Toivottavasti ei rupea useammin tekemään tota, ainakaan vielä.

Tänään on masussa ollu taas jotenkin hiljasempaa... Sitten tietty iskee jo huoli ku tyyppi vaan vähän liikuskelee... Eilen sitten taas alko jo huolettaa ku potki niin vihasesti ettei tosikaan, et onks sil kaikki kunnos vai yrittääkö kertoa et nyt ahistaa.

Argh. Tässä näkee et on ihan liikaa aikaa miettiä ja murehtia.
 
Päivän kootut valitukset:

1) Mua ei kiinnosta työt enää pätkääkään!
2) Mua väsyttää |O
3) Mua on vaivannut maanantaista lähtien yhtäkkiä todella kovat liitoskivut...

Onko normaalia jos vauva jo näillä viikoilla alkaa kunnolla laskeutumaan alapäin? En keksi muutakaan syytä siihen, miksi nämä kivut on niin kovat yhtäkkiä. Hyvin paljon lievempiä liitoskipuja kyllä ollut jo useamman kuukauden, mutta tää on ihan kamalaa! Enkä tiedä uskallanko lähtee kävelyllle tms kun sen jälkeen ei meinaa päästä enää ylös sohvalta. Tuntuuko muilla liitoskivut muuten takapuolessakin? :) Mulla vihloo luita alapäässä, takapuolessa ja ikäänkuin vielä ylhäällä sisäreisissäkin...

Punaposket82 Onpa ihana lääkäri kun otti migreenin noin vakavasti ja laittoi sut saikulle! Millä sä oot hoitanut migreenikohtauksia nyt viimeisessä kolmanneksessa? Mulla auttaa 600mg Burana kunhan sen ottaa ajoissa - otin vielä viimeksi kohtaukseen juuri Buranaa (pari viikkoa sitten), mutta en tiedä uskaltaako vielä. Neuvolasta kehoitettiin menemään päivystykseen seuraavan kerran kun tulee kohtaus. Inhottava tauti!
 
32+0!!! =)
Eilen oli neuvola ja siellä kaikki mallillaan.
Täällä on ollut juttua liikkeistä... meilläkin on välillä erittäin aktiivisia päiviä ja sitten taas selkeästi hiljaisempia... mutta kun vauva liikkuu edes jonkin verran joka päivä niin ok... ja ainahan niitä voi herätellä jollakin makealla juomalla tai hiukan tönimällä.
Pömppis mahtuu vielä hyvin liikkumaan: hetkittäin voi olla perätilassa ja sitten taas pää alaspäin. En ole stressannut asiaa sen kummemmin kun näilläkin viikoilla tilaa vielä on liikuskella.
Joku pohti myös huonoa omaatuntoa sairaslomasta. Mulla ei ainakaan ole minkäänlaista huonoa omaatuntoa vaikka saikulla olenkin jo ollut huhtikuun alusta. Päinvastoin: nyt on niin paljon tärkeämpää kierroksissa ja kaikki tämä on vaan omaksi ja vauvan parhaaksi!!!

Maamin: missä on pentikin tehtaanmyymälä??? Onko oikeesti halpa???

mukavaa ehkä piiiiitkää 4pv:n vapaata kaikille tasapuolisesti, niille joilla ei tuo 4pv täyty niin jaksamista työhön.

Muffin ja Pömppis 32+0
 
kauhistus....tänään oli neuvola ja kerroin siel että eilen alko kovat häpyluun kivut..täti pisti mut ultraan ja kerto että vaavi on raivotarjonta kakkoses ja laskeutunut hyvin alas asemiinsa :| siksi ne kivut..onko muilla jo vaavi asettunut asemiinsa?
sano myös että jos jostain kumman syystä vaavi päättääkin tulla aikasemmin ulos niin ei ole hätää..synt.paino kuulemma jo melkein 2.5kg..apua, oikeesti alko jännitään tämä kaikki :eek:
 

Yhteistyössä