Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Täällä muuten kans yks jolla sf-mitta menee yläkäyrän tuntumassa :LOL: Tosiaan toivon ettei vauvan koko sitten vetele yläkäyrillä kans.
Pituutta mulla 169 cm ja silti yläkäyrällä. Lisäks tuntuu et toi maha vaan kasvaa ja kasvaa. Ihan kauhulla odotan että millon se oikeasti räjähtää. Vielä ois kuitenkin aika monta viikkoa jäljellä. 31+0 tänään B)

Huomenia,

Voisin vaihtaa nimimerkkini fiinukasta Poru-Jormaksi, sen verran tulee tirauteltua joka päivä. Eilen taas kaksi kertaa miehelle ja syyt on ihan naurettavia..huh huh alkaa itseäkin tympäseen, onneks mies jaksaa ymmärtää :heart:

Tuosta Sf-mitasta, niin jotkut ainakin sanovat ettei se kerro oikeesti vauvan kokoa vaan on lähinnä äidin kropan mallista kiinni, itsellä esimerkiksi maha ei ole ollenkaan levinnyt sivulle niin silloin korkeus kasvaa!

Täytyy olla kyllä tyytyväinen kun ei ole ollut mitään isompaa, saa liikkua vapaasti jne. kurjaa kun ei voi tehdä mitään. Söin vahingossa viikonloppuna kakkua missä oli tuorejuustoa ja kauhee olo siitä :x

Eilen sain kesäkukat ikkunoille ja amppeliin, tuli hyvä mieli :flower: Toivottavasti ei tuu hallaa kauheesti!

Ummetuksesta Mulla ehkä pahin mennyt ohi ja maha toimii lähes joka päivä, tosin ei kuitenkaan ihan normaalisti, ite ostin apteekista Levolac-litkua silloin mut en tiedä oliko kamalasti hyötyä...

Vielä olis huominen töitä ja tänään meen leikkauttaan hiuksiani piitkästä aikaa...tuntuu et tukka on kasvanut kamalasti.

fiinukka ja käpy 29+4

Kylläpä Kardemumman uni nauratti makeasti :LOL: . Miekin näin lepsounia ekassa raskaudessa, tulkitsin ne vähän siihen tapaan että miehet ei ole enää alitajunnan mukaan niin tarpeellisia kun kerran on jo raskaaksi onnistunu tulemaan ;) .

Meillä seksiä on ollut nyt viime aikoina kerta viikossa tai vähemmän. Olin kyllä melkoisesti seksin perään siinä alkuraskauden pahoinvointien helpotettua tonne vikan kolmanneksen alkuun, mutta ei se miehelle asti varmaan kauheasti näkynyt kun on noi pöytälaatikkokaveritkin keksitty. Koen kyllä itse raskausmasun ja muodot ihan sexyiksi, mutta en ole mitenkään kovin varma että mies välttämättä kokisi samalla lailla, vaikkei mitään oo (tietenkään!) valittanutkaan. Ja kun se mies ei ole niin hormonien heiteltävissä kun itse on niin kait sille on riittänyt se tavanomainen aktiviteetin määrä... :whistle: . Nuiva alkuraskaus pahoinvointeineen ja krapulaoloineen oli kaikista seksittömintä aikaa tässä raskaudessa.

Äidin ikävästä: Esikkoa odotellessa ikävöin kovasti äitiä, joka valitettavasti oli kuollut pari vuotta aiemmin. Meillä oli jonkin verran etäinen suhde hänen ongelmistaan johtuen, mutta oli äiti toki rakas, ainahan äidit on... Nyt toista odottaessa ei ole enää niin tullut äiti mieleen, enemmin sitä ajattelee tätä nykyistä perhettä ja miten meidän elämä tulokkaan myötä taas muuttuu. Yksi ahdistava lapsuusmuisto nousi eilen mieleen siltä ajoilta kun äitini odotti pikkusisarustani. Meidän perhe-elo ei todellakaan ollut helppoa ja nyt aikuisena vasta paremmin muistaa ja tajuaa mitä kaikkea paskaa se äiti joutuikaan liitossaan kestämään :'( .

Melko itkuherkkä olen minäkin viime viikkoina ollut, esim. kun luen lehdestä jotain vakavampaa juttua niin johan alkaa nyyhkytyttämään, varsinkin jos juttu jotenkin sivuaa lapsia. Ei paljon kannata naistenlehtiä lukea, hädintuskin pystyin eilen Suomi-Saksa jäkismatsia kyynelehtimättä seuraamaan :LOL: .

Olo on muuten ollut viime aikoina melko hyvä, liitoskipua on ajoittain mutta se ei ole kauheesti kuitenkaan häirinnyt elämää, kävelyhaluja kipu nivusen/pimpan kohdilla vähentää kyllä. Lonkkia särkee öisin helposti, mutta nyt kun vihdoin älysin laittaa matalan tyynyn polvien väliin niin helpotti kummasti. Äitienpäivän vastaisena yönä sain jopa nukuttua koko yön putkeen ilman vessassakäyntejä, mutta normiyönä käyn kerran tai peräti 2 pissalla. Tähän yöheräilyyn liittyen Niksipirkassa olikin vinkki joka ilahdutti mua jokunen aika sitten: jos joutuu heräilemään yöllä ja välillä pitää olla valossa ja välillä pimeessä, niin pitää toista silmää kiinni siellä valoisassa ollessaan. Sit kun menee takas hämärään niin sillä kiinni olleella silmällä näkee taas hämärissä mainiosti. Koskaan en muista kokeilla, mutta kekseliäs on ollut joku ihminen... :LOL: .

Jaksellaan me mammat taas tämäkin päivä, eikös vaan...
Hepuli 32+5

Huomenta taas työmotivaation huipulta. |O

Arvatkaapa hävettääkö täällä töissä tallustaa ankkakävelyä paikasta toiseen? :ashamed: Mulla on ihan kauheet liitoskivut - istuessa ei tunnu pahalta, mutta liikkuminen on ihan kamalaa! Sitten porukka kyselee "onko sulla selkä kipee, kun kävelet noin" ja vastailen siihen, että "selkä jooooo, selkäpä hyvinkin". Saattais olla liikaa infoa miespuolisille työkavereille, jos avautuis liitoskivuista? :D

Tridian Sulla on nyt selkeesti jäänyt päälle ikäväitku! Helpottaisko, jos ajattelet kaikkia ihania lahjoja, joita mies tuo sulle reissulta? :) Ymmärrän kyllä tunteen - mulle tulee itselleni paha mieli jo kun mies lähtee illaksi treeneihin. Itkisin varmaan ihan samalla tavalla, jos se ois kaks viikkoa pois.

Omaa äitiä on täälläkin ikävä. :) Meillä on välimatkaa yli 600km, enkä usko, että enää jaksan lähteä käymään kotona ennen vauvan syntymää. Menisin muuten lentämällä, mutta Finnair vaatii lääkärintodistuksen, joka pitää skannata ja lähettää jonnekin sähköpostiin vuorokautta ennen matkaa jne. Menee hankalaksi! Lisäksi pelkään, että jos lähden viikonlopuksi pohjoiseen kesäkuussa, niin vauva päättää syntyä just silloin ja mies missaa syntymän. Mutta äipälle soittelen minäkin joka päivä. Eilen vaan päätin, etten enää puhu sille synnytyksestä, kun ollaan "vähän" eri aikakauden lapsia sen osalta. :) Tokihan myönnän, että äiti neljä lasta synnyttäneenä tietää, mistä on kyse, mutta kuitenkin...

Paille tsemppiä neuvolaan! Toivottavasti ei ole mitään vakavia turvotuksia ja verenpainelukemia. :hug:

Taidanpas hakea kupillisen kahvia ja koittaa saada vähän töitä tehtyä.

Huomenta-Päivää :wave:

Kardemumman uni oli kyllä hauska :LOL: Mä oon kans nähny välillä ihmeunia...

Itku tuntuu täälläkin olevan herkässä ja mitä naurettavimmille jutuille.. Mies ilmoitti tänään, että käy vaihtamassa auton (jota ollaan pähkäilty jo pitempään), niin pitihän siitäkin asiasta tirauttaa itkut :LOL: Ja kun pikkumies lopetti päiväkodissa.. Tädit tuli vielä kaikki halailemaan, kiva ruveta siinä sitten märisee :kieh: Herkkä ihminen oon muutenkin ja vielä raskaushormoonit päälle,, HUHHUH!

Tiikerikakun pyöräytin ja nyt ootellaan, että jäähtyis.. Pääsis maistelemaan :p Kiitettävästi oon saanut kaappeja siivottua ja kirppikselle kattottua kaikki vaatteet joita ei tarvi enää!! Vauvalle pitäis vielä joitain hankintoja tehä.. :D

Jaksuja kaikille vuodelevossa oleville ja tietty myös niille joilla on sietämättömiä kipuja.. :hug:

Maamin ja Toivo-Justiina 31+4 :heart:

Ps.Katotaan tuleeko musta tänään tila-auton omistaja :LOL:

Huomenta,

täällä poksutaan tänään :)
eilinen meni shoppailumaratonilla Itiksessä, hauskaa oli, rahaa meni ja joka paikka kipeenä. Yöllä heräsin törkeeseen suonenvetoon,mikä ei meinannu mennä millään ohi.

Ä-pakkaus oottaa nyt postissa, tympii mennä hakemaan kun se on se vanha. Kuulemma puolessavälissä alkavat jakaa uutta |O harmittaa se eniten et jäi parista päivästä kiinni etten saanu uutta. Olis ollu niin kiva saada samaa vuosimallia oleva paketti..

Mulla myös sf-mitta yläkäyrän ylätuntumassa ja eiköhän se yli mene niinkuin ennenkin. 4,1-4,5-kiloisia aina tullut ja niin nytkin painoarvio 4,1-4,2kg ultran mukaan.

Vaatepesu aloitettu täälläkin ja kaikista pikkiriikkisimmät jo pesty, jatkuu päivä kerrallaan, on tullu hamstrattua niin törkeesti vaatetta. Eilen ostin kyl itellekin jo Boob-topin, Bola-korun, pari odotustoppia ja juhlamekon kummitytön rippijuhliin. Näytän kyllä pallolta siinä mekossa, mutta ei voi mitään :LOL:

Kääkkis ja lapanen 29

Täällä odotellaan neuvolaa, joka on puolilta päivin. Hemppa pitää ainakin mittauttaa, kun minua väsyttää niin, että voisin tuollaisen 15h vuorokaudesta olla peiton alla. Rautaa kuitenkin menee suht säännöllisesti se Retaferi per päivä. Toinen asia, josta ajattelin puhua on päänsärky. Minulla on viimeisen pari viikkoa särkenyt päätä vasemman otsalohkon kohdalta. Liekö jotain flunssaa vai onko vakavampaa.

Me vietimme viikonlopun mökillä ja oli kyllä ihanaa. Lapset olivat tehneet mammalla kortteja ison pinon :heart: :heart: :heart: Oli ihana seurata kevään etenemistä siellä, vaikka ei se olekaan kuin 100 kilometrin päässä täältä meiltä. Näin joutsenenkin järvellä. Ja herkkuja tuli syötyä isosti, ihan pelottaa mitä neuvolan vaaka sanoo tänään.

Joku kyseli viime viestini jälkeen, että tiedänkö jo, miten vauvat tulevat syntymään. En tosiaankaan tiedä ja tämä epätietoisuus on kamalaa |O Viime kerralla äpolilla a-vauva oli perätilassa ja b-vauva poikittain eli luulen, että jos asennot ei muutu, on sektio edessä. Lääkäri ei ottanut vielä mitään kantaa koko synnytykseen. Pitäiskö se sit tulkita, että mahtuvat vielä vaihtamaan asentoa. Itsellä sellainen fiilis tällä hetkellä, että jos a-vauva olis raivotarjonnassa, voisin b-vauvaa koittaa puskea perätilasta tai jalat edellä, mutta kahta en ala "virhe"tarjonnassa synnyttämään eikä se varmaan ole lääketieteellisesti edes järkevää. Ja minä niin pelkään sektiota! eli ei hyvältä näytä siltä osin.

Meillä alkaa ensi viikolla monikkovalmennukset. Odotan kauhulla, koska luulen, että siellä se totuus sitten viimeistään iskee tajuntaan. Toisaalta informaatiota kaipaan lisää, esim kuinka paljon kahdelle tarvii vaatteita, imetystuesta lisäinfoa, keskolasta en tiedä mitään jne.

Minulla unet ovat rauhoittuneet viime aikoina tai sit johtuu siitä, että en enää nuku kunnolla vaan olen sellaisessa horroksessa enimmäkseen. Joko tässä mieli valmistautuu tulevaan. Itkua täälläkin on ilmassa aika-ajoin, mutta enimmäkseen ne tulee yksin ollessa, ehkä sitä vähän pidättelee lasten seurassa. Illalla monesti suihkussa vollotan ihan täysillä, usein en edes tiedä syytä, mutta siellä se vaan tulee.

Nyt jotain murkinaa, laitan iltapäivällä nla-kuulumiset.

Hyviä vointeja kaikille.

Onko se joka paikkakunnalla niin, että noi perhe- ja synnytysvalmennukset on vaan esikoistaan odottaville? Jotenkin olin kuvitellut että jotain olis tulossa itellekin, mutta eipä neuvolassa ole haastettu halaistua sanaa semmosista. Tampereella nääs.

Edelliskerrasta on se melkein 6 vuotta aikaa joten ehkäpä nää menee vanhasta muistista sitten... Muistelin vaan, että jossain ketjussa ainakin oli puhetta että miestäkin oikein jollekin (parisuhde?)käynnille pyydettin neuvolaan mukaan. Jollain kerralla neuvolatäti kysyi että tuleeko mies mukaan synnytykseen, mutta se on kyllä ainoo kerta kun miestä on mitenkään noteerattu neuvolan toimesta.

Vauva painaa nyt tosi kivuliaasti kylkeen, ei tainnut pitää kaurapuurotyölounaasta... no, en kyllä minäkään hirveemmin :whistle: . Paljon tuo vielä vatsassa yrittää pyöriä, vaikka tila varmaan alkaa olla vähissä.

Neuvolakäynti hoidettu.
Kaikki periaattees ihan ok.
Painoa tulltu 700 g / vko lisää
Verenpaineet: 134/94 ja 133/94
Hb: 140
Sf: 30
Vauvan syke: 150
Liikkeet: ++
Turvotus: +

Kauheen tarkat ohjeet sain verenpaineen kotiseurantaan. Jos yläpaine on kahdella peräkkäisellä mittauksella 140 tai yli ja alapaine 100 lähellä niin sitten yhteyttä neuvolaan tai synnytyssairaalaan. Raskausmyrkytystä se terkkari tuntuu nyt pelkäävän. Plus että nyt sitten jos tulee päänsärkyjä niin pitää olla tarkkana.
Kauheesti alko kyl nyt pelottamaan :(

Onko heinäkuisissa ketään, kellä ois ollu raskausmyrkytys ? Mistä sen sitten oikeesti tietää et pitää lähtee näytille ?

Täällä oli puhetta itkuisuudesta. Täällä ei ainakaan viel itkeskellä pahemmin ainakaan, ihme. Mutta vielä tässä ehtii senkin alottamaan. Alkuraskaudessa itkeskelin sitä sikapiikkiä ja kauheeta huolta et onks pikkunen hengissä jne. Ja sitten ehkä kaiken huippu oli et itkeskelin ku telkkarista tuli dokkari alkoholidementikoista.

Unissa ei täälläkään juurikaan ole ollut taas järkeä.
Yks yö näin unta et mun exä (josta oon eronnut joskus 10 vuotta sitten) jahtas mua ihan hulluna ku oli jostain niin vihanen mulle.
Su-ma yönä näin sitten unta et olin neuvolassa ja sf mitta olikin yhtäkkiä 12,1 cm ja lääkäri sano mulle vaan et se on ihan normaalia ja voihan olla et lapsi on vaikeesti kehitysvammanen ja sen pää on surkastunut. Mut jos haluan lisätutkimuksiin niin pitää ottaa yhteyttä työterveyshuoltoon. :LOL:
Että hyviä unia täälläkin.

Mä sain eilen kauhean kasan lakanoita yms hyödyllistä mun siskolta. Viime yön sitten nukuinkin imetystyynyn kanssa :LOL: Yks osa tossa reisien välissä ja toinen selän takana. Mutta siltikin piti herätä joku viis kertaa jalottelemaan ku alko niin särkee jalkoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hepuli71:
Onko se joka paikkakunnalla niin, että noi perhe- ja synnytysvalmennukset on vaan esikoistaan odottaville? Jotenkin olin kuvitellut että jotain olis tulossa itellekin, mutta eipä neuvolassa ole haastettu halaistua sanaa semmosista. Tampereella nääs.

Edelliskerrasta on se melkein 6 vuotta aikaa joten ehkäpä nää menee vanhasta muistista sitten... Muistelin vaan, että jossain ketjussa ainakin oli puhetta että miestäkin oikein jollekin (parisuhde?)käynnille pyydettin neuvolaan mukaan. Jollain kerralla neuvolatäti kysyi että tuleeko mies mukaan synnytykseen, mutta se on kyllä ainoo kerta kun miestä on mitenkään noteerattu neuvolan toimesta.

Vauva painaa nyt tosi kivuliaasti kylkeen, ei tainnut pitää kaurapuurotyölounaasta... no, en kyllä minäkään hirveemmin :whistle: . Paljon tuo vielä vatsassa yrittää pyöriä, vaikka tila varmaan alkaa olla vähissä.
KYSYTTIIN KANS SYNNYTYSVALMENNUKSESTA KOSKA VIIMEISESTÄ MINUN PUOLELTA ON 15V, MIEHELLENI TÄMÄ ON ENSIMMÄINEN, EI KUULKEMMA SAADA, KELAN SIVUJEN KAUTTA VOI KÄYDÄ TSEKKAAMASSA :| SANOTTIIN!

No niin, Kela oli tosi nopea, äippärahapäätös tuli viikossa, nyt kun palkkis sai vihdoin paperit laitettua eteenpäin :) . Mut ihmettelen, että laittoivat samalla mulle lapsilisähakemuksen ja kehotuksen täyttää se. Siis häh???? Eikös sitä haettu vasta, kun vauva on syntynyt? Eihän ne voi sitä edes ratkaista ennen kuin tietää, missä kuussa vauva syntyy. Vai lähettikö ne sen vaan etukäteen? Yleensä hoituu nää Kela asiat hoituu helposti, mut nyt oon ihmeissäni. Ja mihin noita kaavakkeita ylipäänsä tarvii, kun ne voi helposti täyttää netissä? Onko muille tullut lapsilisähakemus päätöksen mukana? :attn:

Tässäpä näitä tietoja, jos ketään jaksaa kiinnostaa:

Paino: +600g/vko (alusta tullut 8,8 kg)
Paineet: 123/70
Hb: 120 (jatkan siis raudan syöntiä)
sf-mitta: 38 cm
Sykkeet toisella n. 135 ja toisella n. 150
Liikkeet molemmilla ++
Tarjonnat jotain perätilan ja poikittaisuuden väliltä molemmilla. Aika hankala kuulemma sanoa, miten ovat.

Eli siis kaikki ok ja kahden viikon päästä on sit taas ä-poli. Ihanan huojentunut mieli =)

Minä hain lapsilisää samalla kun omaa ä-päivärahaa. Kelaa saa kai tiedon lapsen syntymästä suoraan, korjatkaa jos olen väärässä.

Lapsilisää hain samalla kun laitoin muutkin Kelan paperit menemään.

Itkuisuudesta muutenkin melko herkkänä oon tihruttanu kyllä melko säännöllisesti jos en useita kertoja päivässä ni sitten ainakin joka toinen päivä jostain...
Mielialat heittelee miten sattuu,yhtenä hetkenä itken ja oon tosi huonona siitä että kun en saa tarpeeksi läheisyyttä mieheltä mielestäni,ja toisena hetkenä oon ihan raivona sille siitä että miks se ei ole enemmän lähellä..:(

Seksistä again...... Omat halut on kyllä kovinkin kohdallaan ja tekis mieli joka päivä mutta toi herra kun ei taas oikeen taida olla samoilla linjoilla. Viime viikolla kun sai yhtenä päivänä 2 kertaa ni nyt onki sit ollu hiljsta sen jälkeen..... :kieh: :eek:
Tuntuu turhauttavalta vonkaa ja vinkua asiasta useita kertoja joten olen siis hoitanut itse omat tarpeeni pois,melkeinpä päivittäin... :LOL: Mutta olishan tuo kivempi oman miehen kans vehdata. :whistle:
Eilen illallakin melkein itku tuli illalla sängyssä kun toinen kääntää vaan kyljen ja alkaa nukkumaan.. Ehkä oon vähä turhan herkkä tässäKIN asiassa... :|

Neuvola kuulumisista minusta on ainakin mukava päästä seurailemaan miten muilla on asiat edennyt!:) joten Liplatus älä huoli,kyllä täällä jaksaa kiinnostaa.. :D

Perjantaina olisi minulla edessä päiväristeily Tallinnaan,kaveri pariskunnan kanssa:)
On luvattu kyllä niin lämmintä ilmaa perjantaille että odotan oikeen innolla!:)
3.5h Tallinnassa ja sit takasin,käydään ainakin syömässä siel. Olisin kovasti halunnut buffettiin syömään laivalle mutta kun nuo mun kaverit ei innostuneet ollenkaan ideasta laivassa syömiseen(erityis ruokavalion takia,ei listan mukaan ollut paljon mieleistä syötävää) niin en mä sitten yksinkä sinne haluu mennä syömään...
No varmasti pääsen myös tulevaisuudessa laivalle ihan vaan sen buffetin takia syömään..:D

Tänään olis leipomispäivä edessä,aion tehdä pullia.
Himottais kyl leipoo jotain muutakin hyvää..:D

Huomenna kun toi ukkeli tekee pitkänpäivän töissä 6-22 niin mä lähenkin kans heti aamusta taas porukoille koiran kanssa päiväks. Pääsee koirat juoksemaan taas kilpaa hiekkamontulle..:)

Millanen & Pippuri 28+5

Neuvolassa käyty. Pikkasen vaan kismittää, kun viiden neuvolakerran aikana on ehtinyt olla neljä eri neuvolatätiä. Ei oikein ehi mikään hoitosuhde kehittyä ja aina pitää selostaa samat jutut uudelleen, kun ne on merkitty epämääräisesti koneelle. Plää. Tänkertainen oli niin uskomattoman hempeä lässyttäjä, että meinasin huutaa sille, että en ole pumpulista tehty tai 15 vee, vaikka siltä näytänkin.. :D

Paino 74.3 (71.7, alusta tullut nyt sitten 11.5 kiloa, ei perkele!)
Sf 29 cm (27 cm, keskikäyrällä mennään)
Tarjonta Rt? (Tuntuu että se heitti ton suht hatusta)
Syke +
Liikkeet ++ (Näidenkin plussien heittely tuntuu olevan ihan satunnaista, tää tätsy pisti kaks plussaa vaikka vauva nukkui ja oli aivan paikallaan, viimeks taas tuli yks plussa vaikka Sulokki pyöri anturin alla kuin väkkärä, WTF?!)

Ei kai muuta kummaa.. Ens viikolla kilpirauhaskontrollin yhteydessä otetaan HB verikokeessa. Oon tosta onnellinen, koska pelkään absurdeissa määrin sormenpäästä otettavia verikokeita! :eek: Oon välttynyt niiltä toistaiseksi, HB on aina katottu verikokeen yhteydessä eli kyynärtaipeesta, jes jes!

Kahen viikon päästä seuraava neuvola, neljän viikon päästä lääkärineuvola.

Tuntuuko teistä, että ne neuvolatädit murjoo mahaa ihan hulluna kokeillessaan vauvan asentoa tai kohdunpohjan korkeutta? Mä meinaan aina kiljua että "Älä nyt tapa sitä mun lastani", vaikka eiköhän ne suht hyvin osaa arvioida, miten sitä kohtua sopii moukaroida :LOL: Kun ite paijailee tätä pötsiä aika iisisti ja hellyydellä... Ja kohtua mittaillessa ne painaa musta tota häpyluuta aika kovaa... Tässä tän mun kipukynnyksen taas näkee... Voi tulla synnärillä tälle hienohelmalle vähän hätä käteen. Ou mai kaad.

Kardemummma & Sulo 32+1

Kardemummma Tuo on ihan totta, että häpyluu on aina hellänä neuvolakäynnin jälkeen (muistui mieleen aiemmista raskauksista). Tässä raskaudessa mulla ei ole vielä sattunut neuvolan tädin mittailut, mutta se johtuu ehkä siitä että mulla ei ole vauvan pää tuolla alhaalla. Toissa kerralla kun kävin polilla, tuntu, etten pääse käveleen pois sieltä vaan itku tulee. Oli vähän ronskimpi täti sillä kertaa :kieh: Kaipa ne tietää, mitä tekee.

Neuvolakuulumisia täältäkin

Rv 32+5 (30+6)
paino 65kg (64.1kg)
Muutos /vko +485g
Turvotus +
RR 119/73 (110/75)
Pissat -- (--)
Kohdunpohjan korkeus 30 (28.5)
Tarjonta rt
Syke 138 (146)
Liikkeet ++ (++)

Mulla on todella helläkätinen terkkari, varovasti aina kokeilee ja kyselee missä asennossa vauva on. En kyllä itsekään tykkäisi kovakouraisesta käsittelystä.

Kovasti juteltiin edellisistä synnytyksistä ja kokoarvioista. Aina muistaa myös kysyä perheen kuulumiset, se on minusta mukavaa.

Ensi viikolla olis sitten taas äpolikäynti. Näkee taas mitä alakerrassa on tapahtunut ja kuinka paljon pikkuinen on kuukaudessa kasvanut.

omenaruusu 32+5

oli kelan sivuilla tieto,että uutta pakkausta aletaan jakamaan =) Eli vois pikkuhiljaa pistää hakemukset menemään =)
Minusta on kanssa inhan tuntoista kun neuvolantäti mittaa sf-mittaa ja muutenkin kokeilee vauvaa..vauva on jotenkin niin pinnassa että sattuu pienikin painelu..ja se sydänäänten kuuntelukin tuntuu inhottavalta,taidan vaan olla yliherkkä :LOL:
Täytyy pistää viele pelotteluksi teille ensimmäistä odottaville,että minusta synnytksesssä inhottavinta on kun kätilöt sorkkii kipeetä alapäätä ja kokeilee kohdunsuuta..yök..ja synnytyksen jälkeen painelee mahaa että onko kohtu supistunut..tekis mieli karjua että nyt alkaa jo riittämään tämä kipu ja sorkkiminen,jättäkää rauhaan :LOL:
Synnytyksessä en ole karjunut,mutta suustani olen todella ruma..eli kiroillut olen ja paljon :LOL: Ja viimeksi heitin ilokaasunaamarin jonnekkin nurkkaan :LOL: Pyysin anteeksi jälkeenpäin riehumistani :ashamed:
Suonenveto vaivaa melkein joka yö,ja sattuu niiiin paljon..pakko hakea joku lisä magnesiumkuuri :ashamed:
hipsu ja möykkis 29+2

kardemummma mulla oli viime vkolla neuvola ja th kysyi ekana, että onko ollut supistuksia, johon tietysti vastasin, ettei ole ollut. No sitten se alkoi tutkia ja kulmat kurtussa paineli, kun ei mitään selvää saanut mistään. Sf-mitan mittasi ja kuunteli sydänäänet ja sitten sain nousta. No sitten se alkoi miettiä, että on kyllä kumma, kun on vaan sentillä kasvanut mitta ja määräsi uudelleen petiin. Mittasi uudelleen ja sanoi, että nyt on jo kahdella sentillä kasvanut ja kun tunnusteli, niin hyvin löytyi vauvan eri osat. Totesi siihen, että aikamoinen supistus oli kyllä ekalla kerralla, että enkö mä tosiaan tuntenut mitään? En tuntenut en. Tämä vaan tarinana, kun itsekin mietin, ettei mun kohtu varmaan osaa mitään, kun ei se harjoittele. Kyllä harjoittelee, mä vaan en tiedä sitä :).

Alkuperäinen kirjoittaja Sherine:
Kiitos Olivia ja Liplatus! Oon mäkin pöllö... niin kai mäkin olen aiemmin tehnyt, mutta jotenkin muistelin, että se piti hakea vasta vauvan synnyttyä. Noh, ei kun paperit menemään :snotty: :ashamed:
Sitä saa haettua samalla,mutta se myönnetään vasta kun lapsi on syntynyt. :)

Huoh,täällä on menossa 31+1 ja on jotenkin niin pöhöttynyt olo,tuntuu että paino on ampaissut ylöspäin.Vaakaa en omista,joten en osaa sanoa onko näin käynyt.Hermot meinaa olla vähän hakusessa ja liitokset sattuu heti kun tekee jotain enempi..Vali vali vali siis. :LOL:

Vauva on kuitenkin hyvin aktiivinen pyörijä. :heart:

Kolmas kotiviikko menossa,on tämä niin erilaista kyllä kun kerkesi useamman kotivuoden jälkeen jo tottumaan työelämään..

Terkkuja synnytysvalmennuksesta! Sielläpä th-täti kertoili synnytysasioita - kuulosti siltä kuin ois lukenut käsikirjoitusta ja porukka meinas nukahtaa. Kunnes th sanoi, että "teillä kaikilla on jo niin paljon raskausviikkoja, että jos vauvat nyt syntyis, niin ne pysyis hengissä, mitä me ei tietenkään haluta". :LOL: Se ei edes itse huomannut lauseessa mitään outoa... Mä en voinut katsoakaan mieheen päin - oisin muuten revennyt nauruun. Sama ongelma tuntui olevan muillakin! Luennon jälkeen katsottiin VHS:ltä jokin lyhyt synnytysvideo vuodelta 1 ja 2. Ihan hyödyllinen valmennus kyllä, mutta vähän toivoisin lisää interaktiivisuutta. :)

Meidän oma th on tosi hellävarainen, eikä ole kyllä ikinä mikään mittaus sattunut tai edes tuntunut ikävältä. Tosi ikävää muuten tuollainen, että th vaihtuu joka käynnillä, mitä kardemumma sanoi. Meillä on ollut kaikilla käynneillä sama th, paitsi kerran kun se oli lomalla. Sama hoitaja jatkaa meidän kanssa myös vauvan synnyttyä.

Takas töiden pariin vielä hetkeksi... :|

Heippa!

Eilen kävin neuvolassa, ja ei edelleenkään mitään kummempaa siellä ilmennyt, mitä nyt hb oli 107. parissa kuukaudessa tippunut 132:sta, kahdella edellisellä kerralla ei olla mitattu, vaikka ois varmaan pitäny,kun pääsi tippumaan noinkin alas. Eilisestä asti oon retaferia sitten popsinu,jospa parissa viikossa nousis taas hyviin lukemiin :)

Vauveli oli sitten nyt kääntyvät nähtäväasti perätilaan. 4viikkoa aikaa kääntyä raivotarjontaan, tai lähtee lähete äippäpolille. toivon totisesti että kääntyy, eikä ainakaan tarvitse mennä sektioon, mieluusti synnyttäisin vauvan alakautta :)

Mulla on alkanu viime viikkoina ruokahalu kasvaa. aiemmin oon menny samalla määrällä kuin ennen raskautta, nyt menee ehkä yks voileipä ja maitolasillinen enempi evästä, ja karkit sun muut herkut maistuis.

Mulla alkaa käydä pieniksi kaikki äitiystopit, nää on kokoa m.. ja mahan ympäriltä kiristää kivasti ja pituus alkaa loppua.. pitkähihaiset on vielä ihan sopivia,mutta kohtahan niitä ei enää toivottavasti tarvita.

Tänään ostin vauvalle valmiiksi puhdistuspyyhkeitä, enempi kuitenkin varmaan käytän pyllynpesulla vesihanan alla, tai ainakin noita isompia käytin... saapa nähdä sitten kuinka käy, mutta nyt niitä on valmiina pari pakettia. :) hiusharja ja tumput pitäis vielä vauvalle löytää jostain.. sitten kai suurinpiirtein kaikki ois valmiina. paitsi ostaa korviketta varalle.

pauliina ja ville rv32+2

Yhteistyössä