Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Rae ja Olivia Täällä ilmottautuu kans yks kipuilija. Tosin mulla se kipu väheni kun eilen aamulla mulahti pyttyyn kunnon verihyytymäklöntti. En tiiä oliko se syynä kipuiluun vai oliko sattumaa et helpotti samaan aikaan. Aika heikkoa tosiaan mennä lääkäriin valittamaan "Synnytin kaks viikkoo sitten ja nyt on alapää kipeenä..." :LOL: Mä jo aattelin jotain tulehdusta tms, mut ku ei oo mitään muita oireita. Voiskohan olla kipuilua vaan siitä ku alkaa kroppa palautumaan koettelemuksesta ?

Hitsit et vieläkin huvittaa ku terkkari oikein patisteli petipuuhiin ennen jälkitarkastusta... Miehen kans oltiin vähä silleen et öö... eipä oo nyt viel käyny mielessä edes. Mut hyvä et oli tollanen suorapuheinen terkkari vaihteeks. Omakin on jees, mut ehkä vähä sellanen ei niin suorapuheinen...

Täällä kans oon yrittäny nyt pitää pikkusta hereillä illalla, josko toi poika nyt sitten nukkuis yöllä kunnolla...
 
Pai Todellakin hauska terkka :LOL: Tän kipuilun kanssa on tosi kurja olla..ei ees raskausaikana liitoskivut olleet näin pahat..äiti jo epäili, että olisko jotain ehkäpä murtunut kun meidän pojan pää oli kuitenkin aika iso.. 39cm... ja jos on jotain hiusmurtumaa yms ni eihän se välttämättä heti se kipu tule.. Mutta hellä on alapää muutekin ni ota tästä sitten selvää..jos ei tule muita oireita ni odotellaan ens viikon neuvolaan..

mitkä muuten on kohtutulehduksen oireet???

Poika tuossa sitterissä önisee ja tuhisee..kohta varmaan taas heräillään äiteen tissille roikkumaan..vasta se siitä 1,5h sitten irtaantu...

Saunaan tekis itelläkin mieli, mutta tikit vielä tuntuu ja luonnollisesti jälkivuotoa on ni en ole uskaltanut mennä..ja uiminenkin taitaa tältä kesää jäädä...kun miula on jälkitarkastus vasta 3.9 enkä tiijä uskaltaako ennen sitä mennä???
Jälkitarkastuksesta tulikin mieleeni..täällä pitää ensin käydä terkkarilla ja se aika on 2.9 ja sitten lääkärillä ja se aika on 3.9 ELI joudun kahtenä päivänä peräkkäin käymään ja joudun ottamaan pojan mukaan, mies on töissä eikä ole ketään vahtimaan pientä...Ja vuoroa ei pysty muuttamaan yhtään järkevämmäksi kun terkka oli jo yrittänyt saada kummakin vuoron samalle päivälle mutta täyteen oli buukattu...ja sillon kyl rupee oleen jo se 6vko (?) synnytyksestä ni pitäähän se käydä..ei vaan ole kivaa tuommonen...

petipuuhat täällä kyllä kaikesta kipuilusta huolimatta hieman tekis jo mieli.. mutta missään herran nimessä en kyllä uskaltais vielä edes kokeilla..synnytykestä se 10vrk ja paikat kyllä hellinä...ehkä jos nää kivut laantuu ni vielä ennen jälkitarkastusta...tai sitten ens kesän keskiviikkona :LOL: :LOL:

Joo vaan josko sitä taas lähtis jotain tekemään..vaikka sitten sohvalle istumaan ja odottelemaan josko pieni mies joskus heräis ni vaihtelis yökkärit ja syöttelis ni sais toisen nukkumaan...
 
Rae mulla oli noihin samoihin aikoihin tosi kipeänä alapää. Tuntui, että koko värkki tippuu pois paikoiltaan ja kävely oli tuskallista. Makuullaan ei koskenut, mutta seisaallaan ihan hirveä paineen tunne koko ajan. Epäilin vti:tä, mihin terkka ei uskonut, mutta se taas halusi tarkastaa serpin, ettei olisi kohtutulehdus. No ei ollut mitään häikkää verikokeissa. Sitten muutaman päivän treenasin oikein uskolla lantionpohjanlihaksia ja kivut hävis, eikä ole tulleet takaisin. Mut tosiaan se kipu oli just tossa klitoriksen kohdalla.

Saunassa saa käydä, vaikka jälkivuotoa onkin, mutta uiminen ja kylpeminen on kiellettyjä. Eilen pääsin ekaa kertaa uimaan ja oli kyllä niin ihana olo sen jälkeen.

Kuukautiset
taisi alkaa täälläkin. Tai siis loppuivat jo, mutta luulisin, että toi viimeisen vuoto oli menkat eikä uudelleen alkanut jälkivuoto.

Nukkuminen ja valvominen meillä vauvan uni-valverytmi vaihtelee tosi paljon. Tänään on nukkunut tosi paljon ja välillä taas valvoo enemmän. Ja viime yönä tuli nukkumisenkat...23. syötin ja kuudelta aamulla heräsin itse siihen, että rinnat meinasi räjähtää. Ukko vaan veti sikeitä. Pakko oli herättää, että sain rinnat tyhjemmiksi.
 
Rouva Saga meil on Omronin kuumemittari, tais muistaakseni maksaa 45 ?...

Saunomisesta ite saunoin tasan viikon päästä leikkauksesta, tikit poistettiin sektiohaavasta samana päivänä.Mites muut sektioäipät, milloin ootte uineet eka kerran sektion jälkeen? Unohin lääkärissä kysyä, oliko uiminen ok :S haava on kuitenkin parantunut hyvin ja jälkivuotoki tais vihdoin loppua. Helteet on tosi ahistavia, uiminen vois vilvoittaa oloa. Poikaki on kätissy ja itkenyt koko päivän :( Sitten kun poika pääs kylpyyn, itku loppu ja poika hymyili niin leveästi :'( :heart:

Mitä materiaalia ootte käyttäneet itsetehtyihin liivisuojiin?kertakäytöt kastuu hetkessä ja kaupan kestosuojista menee maito samantien läpi.

Jotakin muutakin asiaa mulla tais olla, mutta pää ei pelitä |O lähtis suihkuun, haisen aika meijerille, poika on syöpötellyt viimiset kolme tuntia vähän väliä ja maidot välillä valuneet sekä äidin että pojan päälle.

Onnea SMSM ja muut (ei muista kaikkia :ashamed: )

Virpi1980 on tainut kans painua vauvanhakureissulle :)

Dana88 & Apsi 1kk ja 6 päivää
 
Mä tainnutin lopulta meidän pikkuherran tutilla uneen ku meni taas ihan mahdottomaks. Halus ruokaa, imas pari kertaa ja kävi nukkumaan, ku laitto sänkyyn alko taas suu maiskuttaa ja huutelu. Ja siis ruokaa oli jo aikasemmin tankattu kunnol. Nyt nukkunu jo 1,5h vaik tuttikin tippunu suusta. Suosittelen muillekkin kellä meinaa tissin maistelusta tulla se ainoa nukahtamiskeino. Saa nähdä kauan toimii näin...
 
vatsakkaalle voimia vauvan hakuun :flower:

dana mä olen nyt tehnyt noita liivinsuojia silleen, että on yksi kerros vanhaa froteepyyhettä, johon olen ommellut vielä äp:n harsosta pienet tyynyt n. 2x2 cm. Siinä on kolminkerroin harsoa. Sitten rintaa vasten on tullut vaihtelevasti flanellia, puuvillaa ja yhteen laitoin trikoota. Uloin kerros muovitettua froteeta. Sitähän ei kestovaippoihin käytetä, kun hiostaa, mutta en viitsinyt ruveta tilaamaan pul-kangasta ja mulla jäi sellainen kaitale froteeta, mikä on liian pieni pinnikseen tai hoitoalustalle. Ja onhan mun rinnat vähän eri asia kuin vauvan vaippa-alue, jos vaikka vähän hiostaakin. Mutta noilla on tullut tosi hyvät suojat. Ei ole liivit kastuneet maidosta, vaikka suoja on ollut ihan litsläts märkä. Kerrokset olen ensin ommellut suoralla ompelella yhteen ja sitten vielä siksakannut, ettei lähde purkautumaan.
 
Hipsu ja päpsy: Täällä vielä minäkin.. :/ enkä kyllä ihan heti vissiin ole minnekään lähdössä.. odottelen vain sitä yliaikaisuuskontrollia, jos sitten jotain tapahtuisi.. :attn: eli elokuulle mennään..

-Heidi ja pikkuinen rv 41+1
 
No niin, nyt kotiuduttu. Tarkalleen siis eilen.

Synnytyskertomusta pukkaa:

Eli kaikki alkoi 27.7 aamuyöstä n. klo 03.00 jolloin tunsin ensimmäisen ihan sairaan kipeen supparin alavatsalla. Tästä ei mennyt kauan kun jo tuli toinen. En tajunnut näiden olevan supistuksia koska olivat niin rajuja viiltoja. Nousin ylös ja menin vessaan. Sama alkoi toistua nopeaan tahtiin.. mietin että jos nyt kuitenkin olisi suipistuksista kyse niin pitää odottaa että ne tulee tasaisin välein. Näin ei kuitenkaan käynyt vaan tahti kiihtyi siihen vauhtiin että kelloa ei pystynyt seuraamaan.
Neljältä heräs mies ja mä olin olkkarissa kaksin kerroin. Sieltä vessaan ja vatsantoimituksen jälkeen soitto mummulle hoitamaan esikoista.
Lähdettiin ajamaan sairaalaa kohden jonne puolen tunnin matka. ollaan päästu 8km eteenpäin niin oli pakko soittaa jo ambulanssa kun ei pystynyt istumaan millään. Lanssin kyydissä loppumatka sairaalaan mies mukana.
Koko matka kamalaa ponnistamisen tarvetta ja ilman mitään kipulääkettä.
Salissa olimme klo 05.10 ja kätilö tsekkas alakerran.. 10cm auki, voi ruveta ponnistelemaan oman tuntemuksen mukaan :eek:

Ponnistamisvaiheessa supistusten väli piteni ja heikkeni joten omasta pyynnöstäni päädyttiin imukuppiin koska esikoinenkin lopuksi avustettu tällä tavoin ja onnistui hyvin.. Voimat vaan kertakaikkiaan pois. Poika syntyi muutamalla vedolla 06.52 ja tosiaan painoa 3920g ja 52cm .

Eli näinkin voi siis käydä vaik ei olis edellispäivänä mitään tuntemuksia mistään. Ja mä viel viikonloppuna suunnittelin lilluvani ammeessa avautumisvaiheessa ja kuuntelevani rentouttavaa musaa :D Ei ihan toteutunu..

Poika on aivan ihana, paljon tummaa tukkaa ja sirot kasvot niinkuin veljelläsäkin syntyessä :heart:

Teille muutamille vielä kovasti jaksuja ja tsemppiä loppukiriin, palkinto ei ole kaukana :wave:

hiipi ja poika 4vrk
 
Hyvää ihanan sateista lauantaipäivää:):)

Tein säätilauksen ja se meni läpi :D tilasin kylmää ja sadetta :LOL:

Tänään sitten napsin ekan e-pillerin naamaan, saas nähä mikä hormoonihirviö musta kuoriutuu. Ootan kyll kauhulla, mitä sivuioreita pillereistä tulee, tosta Cerazettestä oon lähinnä kuullut kauhujuttuja, kuten painonnousua, aknea ja migreeniä :( yhdistelmäpillereistä ei tullut yhtään mitään...

Poika nukkuu tyytyväisenä kantoliinassa :) vois kohta lähtä tekeen ruokaa :)
Dana88 & Apsi
 
marta juupelis juu..eli vielä urhoollisesti kestän tätä sinne ens to asti kun on neuvola ja saa sieltä sitten kysyttyä... :D

Onko teillä muilla jälkivuoto ensin ollut vähäisempää ja sitten taas alkanut runsaampana?? Miula nimittäin oli oli vähäisempää ja nyt alko vuotaan taas ku seula.. ja eilen illalla kun itse vähä mahaa painasin ni vihlas kyllä aika ilkeesti :| Toivottavasti ei kehittele sinne mitään tulehdusta....
Ja toisena riesana on,että en tiedä yrittääkö se ruusu NYT tehdä tuloaan... On nimittäin vatsa ihan täynnä näppylää...Toinen vaihtoehto olis et ne ois hikinäppylöitä mutta ota niistä nyt selvää..

Kaikki tää miettiminen saa aikaan pääsärkyn!!!!!

Lisäksi poika on ruennut kitisemään vähän koko aika..ei oikein tyytyväinen hetkeäkään..tissillä pitäs vaan roikkua, mut siinäkään ei sitten oiken syö..pitää tarkkailla meneekö muuten käsittelyaraksi tai tuleeko jotain ihottumaa yms..jos miula vaikka onkin se perkeleen ruusu ni ettei pikkaseen tartu!!!

Viime yön nukkui tosin pieni mies hienosti... klo 23 syötin ja heräs tuossa 04 syömään ja sitten sen jälkeen 6.30 ja ite ku nousin 9.30 ni ukkelit jäi vielä nukkumaan :heart:

Shoppailupäivän pein ihan itekseni ja mitään muuta en saanut kuin pahan mielen... Imetysrintaliivit ostin ja ne makso 62? :eek: :eek: :eek: mut pakko oli ostaa ku en tähän mennessä ole muualta sopivia löytänyt..

Miehen toinen sisko tulee illalla ukkonsa kanssa pientä katsomaan..pitäs siihen rueta valmistautumaan eli syötellä ukkeli ennen heidän tuloa
 
voih..minäkin yhä täällä. Ja miten voi olla ettei mitään tuntemuksia että lähtö olis lähelläkään!!?? nyt kyl alkaa olla aikas turhatunut! tiistai viimenen neuvola ja keskiviikko yhteys ä-polille...

kyllä ihanan nopeesti Hiipillä oli kaikki menny! tollasen synnytyksen mäki haluaisin=) mut kyl nyt oon sitä mieltä että tästä muksusta tulee se eka joka jää mahaan/ on suutari;)

ephs 40+6 :headwall:
 
Monelta ei enää vauvaa puutu, onnittelut kaikille jo vauvan saaneille ja tsemppiä teille, jotka ihan pian vauvan saavat! :heart:

Kohtutulehduksesta kysyin itsekin, kun kivut alkoivat parin päivän jälkeen yllättäin uudestaan; niin olivat sitä mieltä, että tärkeimmät oireet ovat haiseva ja jollakin tavalla harmaaksi ja pahanväriseksi muuttunut jälkivuoto ja yli 38 asteen kuume. Mut että ilman kuumettakin voi olla.

Nukkuuks enää kenenkään muun vauvat niin sikeesti, että välillä pakko herätellä syömään, ja heräteltäessä saa oikeesti tehdä töitä, että toinen herää? Kun tää on tänään ollu jotenkin extraväsynyt, vaikka ulkonakin jo viileämpää. Alkaa sekin ihmetyttää, kun yleensä tää on kaivannu lisämaitoja melkein joka imetyksen jälkeen, ja nyt jo toinen imetyssessio takana, ja tää vaan jatkaa siitä onnellisena uniaan.

Vaiks tää on jo toinen, niin mä huomaan olevani taas yhtä huolissani samoista asioista; toinen syö liikaa, ei nuku ja seuraavana päivänä syö liian vähän ja nukkuu liikaa.. :kieh:

Menia + pikkukakkonen 11 päivää

Muoks: piti vielä lisätä, että H&M:ltä olen löytänyt melko edullisesti imetystoppeja ja -paitoja. Laaja ei valikoima sielläkään, mutta perusvaatteita alle 20e. :)
 
Mulla oli nuo Cerazettet vuoden kun imetin kuopusta,ja toimi loistavasti =) Menkkoja ei olle olenkaan koko aikana,eikä mitään lihomisia,akneja tai normaalia kireempiä hermoja ollut =)
Itsekkin niitä kauhulla silloin alotin kun olin kuullut niistä niin paljon huonoa =)
Ihanaa etten ole ainoa joka kotona vielä kasassa kiukuttelee :LOL:
hipsu 40+6
 
Rae89 mulla kävi juuri noin. Jälkivuoto oli sektion jälkeen tosi niukkaa kun kotiuduin, kesti vain n. 5vrk ja sitten limaista valkovuotoa. Tänään , sektiosta 2vkoa 2pvää, alko holahdella siteen täydeltä rusehtavaa verta. Ei mitään tuhrua vaan ihan reilua verta muttei kirkkaanpunaista. Se ei kumminkaan haise, joten en usko tulehdukseksi. Huolestuttamaan vaan pisti,mutta googlettamalla löytyi vastaavaa aika paljon. Jos vuoto alkaa haista tai tulee isoja klönttejä,niin äkkiä päivystykseen. Mulla ollu kerran kohtutulehdus ja se oli kyl niin kivulias ja vuoto niin pahanhajuista ettei voinu erehtyä. :x :/

[/b] ephs :hug: ,kylläpä vauveli nyt venyttää äitinsä hermoja jo pienenä. Onneksi sulla alkaa olemaan hieman viileemmät synnyttelykelit :) Jaksamista loppumetreille!

ON: Täällä rintatulehdus, flunssa, vuotava sektiohaava ja nyt siis myös megavuodot päällä, eli ihan normia :LOL: Ei kyl paljon naurattanu ennenku lääke alko tepsiä. Koittakaa saada rinnat tyhjiksi, jos kovasti maitoa pakkaa, mulla tuli ainakin ihan ylituotannosta tää rintatulehdus.
 
Rae89 Mulla oli viikon verran runsasta vuotoa, sitten vuoto muuttu tuhnuvuodoksi, oli semmosta viikon verran sitten alko taas ihan kunnolla vuotaan verta. Nyt jälkivuoto on ilmeisesti mulla loppunut nyt, eihän se kestänytkään kuin 5 viikkoa ja päivän. Menkkoja odotellessa.
 
kiitos vastauksista Eli vuodon runsastuminekin on ihan normaalia...Kuumetta mittailin ja mittari näytti 37,2 vaikka olen särkylääkettä päänsärkyyn ottanut..pitää iltasella mittailla viel uudelleen ja katsoa mitä näyttää.. Vuoto on kyl ihan kirkasta verta ja toisinaan vähän rusehtavaa eikä vielä ainakaan haise millekkään joten odotellaan ja katsellaan tilanteen kehittymistä...

Pieni mies roikkui taas tissillä vaikka kuinka kauan ja nukahti..laitoin sänkyyn ja nyt sitten rääkyy tuolla sängyssä..pitänee varmaan lähteä vilkasemaan mikä pientä miestä potuttaa...
 

Yhteistyössä