Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Täällä taas kamala kriisi iski.
Keitin rintakumeja vahingossa yli 10 min vaikka piti vaan 5 min.
Menivät ihan sameiks. Pakko oli syöttää poika tollasella ylikeitetyllä kerran. Mies kävi hakemassa apteekista parin uusia ku aloin tossa stressaamaan jne.
Ei kait tollasesta ylikeitosta voi olla mitään seurauksia ?
Relaa, rouva! :D Mä keittelen niitä välillä vahingossa varmaan 20 minuuttia. Ei se sameus musta siitä keittoajasta tuu, mulla ne menee sameiks parissa minsassa. Kuumalla hanavedellä huuhtelu kirkastaa.
Liityn kerhoon! Mun aivot ei yksinkertaisesti pysty keskittyyn yhteen asiaan minuuttia kauempaa. Oon jo useaan kertaan onnellisena keitellyt pulloja ja tutteja 15 minsaa. Tuleepahan puhdasta.

Ja siitä tulikin mieleeni, että mulla on ollut märät pyykit koneessa koko päivän... Tsiisus!

Ihana kuulla, että helisen pikkuinen alkaa toipumaan. :heart:

Vauvan kylvetyshommat kutsuu, joten myöhemmin lisää.
Itehän höyrysterilisoin rintakumit ja maidonkerääjän, vaikka paketissa lukee "sterilisointi ainoastaan keittämällä 3 min" :whistle:
 
Termiitti Joo, näköjään sama laskettu aika ja sama syntymäpäivä! :LOL: Mä olin 2a:lla. Kuulin, että sen viikon ruuhkahuippu oli ja meni, nyt on sielläkin taas hiljaista.

Mullakin tikit on alkaneet kiristää.. inhottava tunne. :| En ole uskaltanut edes laittaa mitään rasvaa sinne, tuntuu että turvotusta on yhä jonkin verran..

Lisämaidosta, täälläkin siihen jouduttu turvautumaan. Ilmeisesti niin iso poika, ettei ihan oma tuotanto riitä. Mulle suositeltiin mahdollisimman pienivirtauksellista tuttia, ettei pulloruokinta häiritsisi rintaruokintaa. Vaikka on siis ihan alusta asti saanut pullosta, niin toistaiseksi ottaa ainakin vielä hyvin kiinni rinnallekin. Mutta kyllä huomaa, että selvästi enemmän juo kerralla, kun tuttipullosta helpommin saa.

helise kurja kuulla, että teillä kävi noin.. :( Onneksi vauva alkaa toipua! Jaksamista ja uskoa siihen, että tulee kuntoon!

Ei oo painoarviot mistään kotoisin.. Meilläkin piti olla "vain" 4kg, mut kuinkas kävikään..

Menia + pikkukakkonen 7 päivää
 
Eikö Hus:illa ole mitään alarajaa minkä perusteella vuorokausimaksu veloitetaan ?
Mulle tuli 32,50 eur veloitus 5 minuutista ! Sairaalaan mut on papereiden mukaan kirjattu 23.55 ja tästä veloitetaan vuorokausimaksu !

Ja mihinköhän muualle tästä voi valitaa kun suoraan Husille ?
 
No voihan vee... Olin kirjottanu pitkät pätkät tekstiä ja onnistuin sitten kadottamaan kaiken ! :kieh: :headwall: :kieh: :headwall:

helise Ihan mahtavaa kuulla et pikkusen kädessä tapahtuu edistymistä. Kyllä tosta kannattaa tehdä valitus, eikä se tarkota et tartteis ketään alkaa henk.koht. syyttelemään. Hirmusesti varmasti jää hoitovirheitä ilmottamatta, mutta toivottavasti teillä riittää voimat että teette tosta jutun. :hug:

Tänään on ollu taas vähän jotenkin joopa joo päivä...
Väsyttää ja itkettää ja tuntuu et mies mieluiten vaan pelaa tietokoneella. Taas iltatoimienkin ajan istu tossa koneen ääressä eikä tuntunut näkevän eikä kuulevan mitään mitä tapahtuu.
Muutenkin taas pyörii päässä kaikenlaisia juttuja synnytyksestä ja sairaala-ajalta. Synnytyksestä jäi itelle paha mieli kun en yksinkertasesti pystynyt heti ottamaan poikaa iholle, vaikka kätilö oli antamassakin, sanoin vaan etten nyt heti pysty ! Siinä meni ehkä pari minuuttia ennen kuin tokenin senverran et pystyin ottamaan pojan paidan sisään. Ja osastolla olosta jäi ikävä fiilis kun en siinä alussa saanut todellakaan mitään apuja. Omahoitajaa näin tasan ehkä 2 kertaa koko päivänä ja kuitenkin klo: 10 menin osastolle. Eikä kukaan oikein ehtinyt tulemaan neuvomaan ja auttamaan miten toimia. Ois vaan ite pitäny tajuta ottaa vauva iholle siel osastollakin jne.
Ja sitten se imetyksen alkuvaikeus, hirveet tunnontuskat siitäkin kun ei onnistunut poika vaan reuhto rinnalla eikä alkanut syömään, vaikka oli nälkä... Mutta kukapa se nyt tyhjästä mitään ois saanutkaan. Sitten ku poika ei saanut ruokaa oli sokerit tosi alhaalla ja siitäkin jotenkin syyllistettiin ku piti antaa lisämaitoa.
Musta kaiken huippu oli yks yöhoitaja, käski laittaa kännykän herättämään 3 tunnin välein että nousen antamaan pojalle ruokaa !


 
Pai, älä vaan kanna huonoa omaatuntoa mistään noista mainitsemistasi asioista! Sulla on on oikeus tehdä niinkuin susta tuntuu, ja jos sairaalassa et saa tarvitsemaasi apua niin se ei ole sun vika, kuten ei sekään jos imetys ei onnistu/onnistunut. Ja kyllä kuulostaa ihmeelliseltä, että viidestä minuutista veloitetaan päivätaksa sairaalassa. Meillä sitten taas veloitettiin mieheltä vaan kahden päivän mukaan vaikka olin varma, että veloitetaan kolme, koska kolmen eri vuorokauden puolella meillä perhehuone oli. Saatiin se syntymää seuranneena päivänä noin klo 13 ja reilu 2 vrk tämän jälkeen kotiuduttiin. Mutta siinä laskussa oli se joku valitusnumero ni kai mä eka kysyisin sieltä, et mitä siellä sanotaan tosta viidestä minuutista.

Aika kätevä on muuten tollanen bodyn jatkopala. Meillä kun poika on pitkä, muttei hirveen ronski muuten niin on ihan superkätevää kun saa kivoille bodyille jatkoaikaa jatkopalalla. Riippuu tietty merkistä, et miten leveitä vaatteet on.

Saga ja poika 2vko+4vrk
 
Huonosti nukuttu yö takana, heräsin klo. 4 ja ei meinannu tulla uni,just kun olin nukahtamassa niin klo olikin jo 5 ja miehen piti herätä töihin. Yöllä laitettiin koira häkkiin kun vaelsi vaan ympäri kämppää,ja se oli sitten päättänyt että ei pidä ääntäkään että haluais päästä ulos vaan oli vääntäny kamalat ripulipaskat pitkin häkin pohjaa ja seiniä.. :headwall:
Hienoa havahtua joskus 6 aikaa siihen että hmm,taidanpa päästää koiran pois ku ollu nyt pari tuntia siellä et jos vaikka rauhottuis sekin ja jatkais unia. Ja kun kävelee olkkariin nii vastassa on niin kamala paskan katku et joutuu oksennusta pidättelee. Ei muuta ku vaatteet päälle ja koira hihnaan ja ulos ja sitä vesipaskaa sitten riittikin,ja oksens kans... En tajua mikä helvetti tota koiraa vaivaa,se ei ole eilen syöny mitään erillaista ku ennenkä ja ollu perjaatteessa kokoajan mun "silmän alla" ettei ole mistään kaivanutkaan mitään outoa... Joten kun olin saanut koiran käytettyä tyhjentämässä ulkona niin eikun sisälle seinän ja häkinpohjan pesuun.. Siinä ne viimeisetki unen rippeet silmistä karisi. Ku olin saanu tuon tehtyä menin sänkyyn viellä et jos vaikka uni tulis mut eipä tullu ei joten nousin ylös.. Väsyttää kyllä mut ei saa nukahdettua.. :|
Ei mitään merkkejä ettäkö olis ulos tuo mukula tulossa,joten tänään 13.30 on neuvola aika sinne siis tänään. Ja kai se on siivottava muutenki viel tääl kämpässä et on ees jotain tekemistä.. Mieskin tänään tekee pitkän päivän töissä et saa vähä extra rahaa..
Huoh..

Millanen ja Pippuri 39+6
 
Pai80 :eek: No jo on kummallista että 5 minuutista maksu! En osaa sanoa mihkä tosta vois valittaa mutta kannattaa kuitenki johonki kokeilla.. On kyllä kerrassaan jo naurettavaa tuollanen :D

Tsemppiä matkaan äippä77 :flower:
 
Sairaalassa ei kyllä oo ollut koskaan kivaa,mutta hyvä äiti olet,älä turhaa murehdi alkua =)
Itsekkin itkin sairalassa oloajan kuopuksen aikaan,kun sokerit oli hänellä alhaalla ja 3h välein juotettiin pullosta maitoa pojalle väkisin,kun omaa ei vielä tullut :| Ja täysin tissivauva tuli pojasta =) Mutta en ole imetyshysteerikko,on 2 pullovauvaakin ollut ja yhtä hyvin ne on elämässä pärjännyt kun tuo tissitakiainen =)
Itse taidan pistää puhelimen kiinni kunnes vauva syntyy..en yhtään jaksa näitä muka huumorilla heitettyjä kommentteja että ponnista se nyt vaan pihalle heh heh :headwall:
Tulee kun tulee,viimestään ensi viikolla :'(
Äipälle onnea matkaan =) Ihanaa että joku edes nyytin saa =)
hipsu
 
Pai, tuo on ihan yleinen käytäntö sairaalassa. Se vuorokausi, minkä puolella kirjaudut sisälle-laskutetaan täysimääräisenä.

Mua nyt oikeesti v*tuttaa ja rankasti. Unet on historiaa.
Käytiin vkl sukulaisperheen lasten synttäreillä. Olivat olleet edellisellä viikolla kipeänä ja nyt se prkl vatsatauti alotti meillä jylläämisen :headwall:
Eilinen meni hysterisoidessa, jospa tänään ois parempi päivä ja miehen kanssa vaikka säästyttäisiin taudilta. Mä oon jo niin vihainen tästä väsymyksestä, että harmittaa tosissaankin, kun koko perhe saa kuulla, vesilinnut kaikkoavat rannasta ja kesämökkiläiset kuulevat (ja varmaan pakenevat kaupunkeihin rentoutumaan).

Mä oon luutunnut, mopannut, desinfioinut, itkenyt, valvonut jne...
Ja tässä huminassa ei oo tuntunut supistuksen supistusta (tai sitten mä en vaan oo huomannut)

T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 40+3

Sorge omanapainen valitus
 
Minä oon luopunut kaiikesta vauvan ulostulon käynnistämiseksi..normaalissa arki päivässä siivoan ja juoksen lasten perässä koko ajan ja luulen että ruumis on tähän rääkkiin niin tottunut,ettei supista vaikka konttaamalla siivoisin koko talon :)
Vatsatauti on inhottava mutta luulisi vauvan tulevan pihalle jos kunnon tauti iskee..jos jotain positiivista taudista haluaa hakea :attn: Vatsatauti on kyllä vihoviimeinen tauti,meillä nuo isotkin onnistuu aina oksentamaan mihin sattuu vessamatkalla :headwall:
hipsu joka hyppää taas pyörän selkään tuulettamaan hermoja,menossa mukana masutakiainen 40+3
 
Huomenia vaan täältäkin.

Tänään taas piikitys päivä,voi jummi,en tykkää yhtään.ei jaksais enää millään mittailla nuita arvoja.olen muutenkin nyt lepsunut syömisissä jo useamman viikon ajan.herkutellut oikeen olan takaa.että eipä tartte ihmetellä jos iso mukelo syntyy.

ihan ok yö takana,vessassa käynnit on vähentynyt,ei tartte joka tunnin välein enää siellä ravata vaan sanosko että pari-kolme krt yössä.ei ollu minkään näkösiä oireita,että pääsis synnyttään.tietenki se kyljen kääntäminen on kivuliasta aina,mutta sitäpä ei voi laskea.vauva meillä pitää hiljais eloa aina päivät ja saa paniikin melkein aikaseksi,mutta illalla myllää sitten senkin eestä.

nyt jo keskiviikko ja lapset kotiutuu reissusta lauantaina,ei tämä maha ennen sitä syntyä vaikka niin sitä toivoin,olisi kaikkien kannalta helpoin niin,kun niille ei tartte lapsen vahtia.tänään olisi melkein niinku pakko lähdön tulla,jos meinaa ehtiä kotiin ennen heidän tuloaan.mahdoton yhtälö.no panic. :whistle:

huomenna pitäis vääntäytyy taas sinne neuvolaankin.eiks niitten käyntien pitäis lisääntyä jos menee yli ajan?mulla ollu nyt että kerran viikossa käynti.eihän siellä enää kohta kehtaa naamaansa näyttää.

kyllähän tässä kiire tulee jos meinaa heinäkuun puolella vauvansa saada.sunnuntaina vaihtuu jo elokuun puolelle.kolmas muksu synty 40+4,mulla on nyt menossa 40+1.saapa nähdä,miten haluaa ulos tulla.tule tule tule tule jo,please.

niin ja onnea muuten matkaan äippä-77 :flower:

niin se joukko kasassa olevia vaan vähenee,odotan ja äippä siis saa jättää jo laskuista varmaan pois.pahalta näyttää että minä siellä olen vimppana.

ai niin,huomennahan on se viikon kuumin päivä,yli 30 :whistle: |O :eek: toivottavasti en enää silloin ole täällä lyllertämässä ja valittamassa kuumuutta.pidetään peukut korkealla.

epätoivoinen virpi ja asukki 40+1
 
minä kans olen luopunut kaikesta rääkistä,päivät menee joko sohvalla löhöten tai sängyssä maaten tai nukkuen.toki välissä koitan olla nuorimmaisen ja miehen kans pihalla,pestä pyykkiä tai tehä ruokaa,mutta nehän on easy hommia,mitään rehkimistä en harrasta enää.että eipä tartte ihmetellä,jos tämä viihtyy yksiössään pitkään.ässistäkään en harrasta oikeastaan kuin sitä saunomista.seksiä en voi kuvitellakkaan tässä tilassa,monestakaan syystä.et näin täällä.
 
oli nyt neuvola 40+2 ja seuraavan kerran meen äitipolille 41+5..jossa vauva käynnistellään eli ei enää neuvoloita.Ja jos tässä välillä jotain ongelmaa tulee niin äitipolille yhteys ei neuvolaan..voi vaihdella käytännöt tietysti :ashamed:
 
Mä oon kanssa luopunut kaikesta rääkistä, paitsi jonkunhan nuo yrjöt on siivottava :x
Toivottavasti ei tauti tulis mulle. Sillä oon ihan hulluna koittanut puunata kotia ja desinfioida ovenkahvoja, hanoja jne...
Enpä haluais, että synnytys käynnistyy vatsataudilla :(

Huominen lääkärikäynti jänskättää: torstai on toivoa täynnä =)

T:vatsakas
 
Pai kuten vatsakas jo ilmaisikin, ne laskuttaa sen vuorokauden täysimääräisenä minkä puolella saavut..Oli se kirjautumisaika vaikka 23.59!!! Itsekkin joudun maksamaan (tosin lasku ei ole vielä tullut) sen maanantain koska kirjautumisaika on 23.40 eli 20 minuutilta laskuttaavat täyden päivän... Vittumaistahan se on, mutta normaali käytäntö.. Muistan itse töissä ollessani (olin vuodeosastolla) jos meille tuli yöllä potilas silleen joku tovi ennen klo 24 ni me kirjattii vasta seuraavan vuorokauden puolella...eihän se oikein ollut, mutta yleensä potilaat sellaisia ihmisiä kellä ei oikein varaa ollut maksaa nuita laskuja..
Itsekkin tästä syystä joudun maksamaan 5vrk laskun...

Yö meni suht hyvin, pieni roikku klo 21 lähtien tissillä melkein koko aika tuonne 01 asti, mut sit rauhaantu nukkumaan, nukku 3h, söi vajaa tunnin, nukku 4h, sit herättiin ja vaihdeltiin päivävetimet ja söi sellasen 45min ja nyt taasen nukkuu :heart:

Nyt jos vähän jotain lähtis tuusaamaan..kohta se poika varmaan taas herää ku äiti vaan viettänyt koneella aikaa eikä tehnyt mitään järkevää :LOL:

Rae ja vaavi 8vrk
 
Ihan uskomattomia tämmöset käytännöt et vaik minuutista joudut maksamaan sen koko vuorokauden hinnan ! Jotain rajaa pitäis kumminkin olla ! Miksei perittäis vaikka sitten jotain pienempää maksua ? No ei oo nyt elämä kii tosta 32 eurosta, mutta ihan periaate !

 
Tervehdys täältäkin!

Mukava lukea, etten ole viimeinen odottaja :D Sorry vaan kaikille, että iloitsen siitä kun on muitakin odotuksen kanssa tuskassa, enkä minä yksin!

Tänään 41+2. Ei mitään oireita. Eilen äitiyspolilla vaavilla kaikki ok ja perjantaiksi uusi aika - silloin käynnistys tai vasta viikonloppuna! Luulin että käynnistykset ajotetaan arkipäiville, mutta samapa se minulle, jos siellä vaan henkilökuntaa riittää.

Eilen oli taas polikäynnin jälkeen tuskainen olo, kun mitään ei tapahtunutkaan ja kohdunsuun tilanne oli ihan sama kuin viikko sitten, ei mitenkään kypsä. Onneksi mies keksi, että lähdetään mustikkametsään ja siinä se päivä sitten mukavasti hujahti ja tunsi vielä tehneensä jotain hyödyllistäkin.

Minulta alkaa usko loppua, että tää synnytys luonnollisesti käynnistyis, mutta eipä siihen mun uskoani onneksi tarvitakaan :LOL:

Ihana lukea vauva-arki-juttuja - voimia kaikille ja koittakaa nauttia :)
Nyt on ihana kuvitella sitä omaa vauva-arkea, kun se ei ole vielä todellisuutta. Kuvitelmissa meillä on suloinen vauva, joka vain syö, nukkuu ja seurustelee hyväntuulisena :LOL:

Synnytys jännittää kyllä jo sen verran, että en uskalla sitä kauheasti ajatella. Toivon vaan että vauva jotain kautta saadaan terveenä ulos...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Muuten mikäs nykyään on kanta veden antamiseen vauvalle ?
Anoppi just yks päivä kyseli et eikös vauvalle vois antaa vettä (ja mehupullostakin kyseli...?!?)
Omasta mielestäni tuntuis aika hassulta antaa vettä viemään vatsasta tilaa kunnon ruualta.
Ihan ensiksi :hug: kaikkien ajatusten keskelle!
Imetystukilistallakin oli puhetta muutama viikko sitten. Ei suositella, vastasyntyneellä voi olla jopa haitallista, liitty jotenki elektrolyytteihin, sori en muista nyt tarkkaan. Sitten kun saa kiinteitä, voi tarjota vettä helteellä. Laitoksellakin kätilö muistutteli, että veden juonti on äidin tehtävä, sillä varmistaa riittävää maidontuotantoa. Vauva voi käydä janohuikalla, eli ottaa vaan pikkasen etumaitoa (joka siis laihempaa) ja tyytyy siihen.
Samaten ne yöherättelyt voi mun mielestä unohtaa, onhan sillä teitin murullakin jo hyvin ikää..
Ja hei, vauvojen kanssa sattuu ja tapahtuu! Että en usko, et se kerta ylikeitetyllä rintakumilla maata kaataa. Pakkoa jakaa: mun eno oli lapsenvahtina mulle, lämmitti maitoa tuttipullossa (kuten oli neuvottu) mut unohti hellan ja pullon välistä vedet ja kattilan. Tajus, et ei ihan putkeen menny ku muovipullo alko sulaa. Oon mä muutenki kovia kokenu vauvana, kertaalleen tippunu keittiön pöydältä ja kerran setäni hyppyytti mua vessassa ja kolautti kattoon, ku oli matala vessa.. Enkä silti rikki menny.

JaKalle onnitteluja! Samaten SMSM onnea kovasti!

Rae tsemppiä tissitakiaisen kanssa ja samaten :hug: sinnekin! Lohdutuksen sananen, meillä sekä tämä neiti että tuo nuorempi pojista on olleet iltaimuttelijoita, siis roikkuneet todella pitkiä aikoja tissillä. Tyttö aloittaa tisuttelun siinä kuuden maissa ja päättää sen kun mennään koko kööri nukkumaan puolilta öin. Eli illat kuluu leffaa kattellessa ja imettäessä. Saattaa ottaa maks puolen tunnin unet välillä ja herää taas rinnalle. Sama homma tuolla isoveljellä oli aikoinaan ja kumpikin tuntuu kasvavan hyvin, vaipat kastuu jne. eli kyse ei oo maidon riittävyydestä ollu meillä. Oon ajatellu, että tankkaavat yötä varten ja tilailevat seuraavan päivän maitoja. Itekään en ole pumpulle helposti herunut eikkä rinnat alkuturvotuksen jälkeen kovin pinkeet oo olleet.. Toivon kovasti, että saat imetyksen onnistumaan ja maitomäärää nousemaan. Älä kuitenkaan koe huonoa oloa lisämaidosta, tuo on pieni määrä mitä oot iltasin antanut! Kuten Paikin jo totesi, muista juoda tarpeeks. Siihen lisäisin vielä, että älä unohda syödä. Alussa maidon noustessa huoleti ruokaa vaan napaan aina, kun sitä saa alas ;) ehditään miettiä linjoja sitten muutaman kuukauden päästä taas uudestaan..
Mutta kiva oli lukea, että paino nousee hyvin! Helpottaa varmasti myös omaa oloa.

Kääkkänä
mulla oli samaa vikaa sektiohaavan kans, siis että puolet oli ok ja toinen puoli eritti märkää. Ja vatsamakkaran alle jää hautumaan täälläkin. Ostin Basibact-pulveria ja sitä laitettiin pari kertaa päivässä. Se kuivattaa haavaa tosi hyvin ja nopeuttaa paranemista. Tikit poistettiin viime perjantaina ja sillon sano neuvolassa et on siinä ja siinä alkaako haava tulehtua -> suihkuttelua, ilmakylpyjä ja tuota pulveria. Nyt näyttää kuulemma miehen mukaan hyvältä. Iho siisti ja kiinni olevan näköinen. Eli suosittelen tuota pulveria sullekin! Ja liikenteessä ollessa joku harso tms. kangas sinne haavaa vasten ni pysyy hikoilu kurissa..
Ephs jo sorbactia suositteli, se taitaa olla toinen tehokas konsti..

Helise hienoa kuulla edistyksestä tuon käden kanssa! Jos vaan jaksatte, tehkää valitus..

Äippä77 tsemppiä reissuun!

Meidan napaa: eilinen neuvola oli täysin turha, ihan urpo kesälomasijainen, joka vaan lässytti vauvalle. Neuvolakorttiin kirjotti "onnittelut tytön syntymästä, d-vitamiinin aloitus 2viikon iässä." Meen äiti nauro, että olipa tooosi terävät havainnot. Paino oli ainoo mitä katottin, syntymäpaino on nyt + 55g eli likka paino 3695g. Ihan kivasti siis kasvaa. Kävelyheijasteen testas huonosti, totesi ettei kävele enää. Kokeilin kotona niin kyllähän tuo vielä köpöttelee..
Jälkitarkastukseen ei voitu varata aikaa, kun ei heillä kuulemma ole tarjota lääkäriaikoja, kattellaan sitten parin viikon päästä uusiks. Mur sanon minä, pitäs tavata se lekuri asap, koska hingun tallille mutten uskalla ilman lupaa kiivetä hevosenselkään tuon haavan kanssa. Ja sitä kierukkaa varten tarttee reseptin. Tosin ei se terkka siitä(kään) mitään osannu sanoa, kun kysyin et koska sen saa laitattaa.. Tuli vaan kiukkunen olo koko käynnistä.

Nyt taas mentävä, yritän fb:n laittaa muutaman kuvan sen lisäksi, minkä tänä aamuna sinne pistin.
Kepsukka ja neiti 12vrk
 
ephs ja Kepsukka Kiitos paljon vinkeistä, neuvolassa käytiin ja th kanssa suositteli Bacibactia ja mähän sitten holautin vahingossa puolet purkista väärään kohtaan... :headwall: :x Mut yritän sillä ja sitten tuota Sorbactia saa mies tuoda seuraavalta kaupunkireissulta. :hug: Olen ollu jo menettää toivoni tän haavan kanssa,kun eilen th alko miettiin et pitäskö sitä aukasta!!! Siis täh, miten sen voi aukaista ja vähänkö tuskaisalta kuulostaa... :|

Rae kyseli nukkumaväleistä. Meillä oli alussa n. 3-3,5h,nyt viime yönä syötiin 2-2,5tunnin välein ja sitten aloitettiin seurustelu aamuviideltä. Äiti on nyt vähän väsynyt... meillä kaikki olleet huonoja nukkujia,mutta yleensä alku menny hyvin. Saa nähdä,onko tämä kukkuja pahin laatuaan :whistle:

Joo, eilen kävin tosiaan neuvolassa ja luoja et nolotti, huomasin siinä istuessani,että jotain pullottaa caprin lahkeesta... tuskanhiki nousi otalle,kun mietin että voih, varmaan vanhat alkkarit siellä... th pyysi menemään tutkimuspöydälle, kun katsoi haavaa. Mä sitten varovasti vetäsin sen köntän lahkeesta ja olikin 4-vuotiaan hattu!! Voi nolous sentään, th:ta kyllä nauratti kun mä sönkkäsin,että poika on tunkenu mun housuihin hattunsa.. Onneksi ei ollut likaset pikkarit :LOL: :LOL: :LOL: Alkaa tulla näitä kaikenlaisia hassuja juttuja väsyneenä...

 
Rv: 39+6 ( 38+6 )
paino: +1,4kg/vko ( - 700g/vko ) ei onneks heittele yhtään...
RR: 113/75 ( 106/71 ) Enteilis kuulemma synnytystä tuo nousu..
Pissa: puhdas ( puhdas )
Hb: 134 ( - )
Sf: 34cm (33,5cm ollu jo 2 edellist krt,nyt tosin eri mittaaja )
Lapsiveden määrä: N ( N )
tarjonta: Rt ( Rt )
Syke: 135-140 ( 130-135 )

Pää hyvin kiinnittynyt ja edelleen asento on se että selkä on vasenta kylkeä pitkin ja pylly rinnan alla jalat oikealle. Teki paino arvion mittojen perusteella ja sanoi että riippuu aivan kohdun asennosta ja että näin tehdyt on vain suuntaa antavia,ei todellisia. Mutta veikkas että reilu 3,5 kg tyyppi olis tulossa mutta kuitenkin alle 4kg. Nyt olen kuullut edes yhden arvion ja se on ihan jees..:D
Supistukset joita oli aiemmin tällä viikolla oli th:n mielestä oikeita supistuksia ja että minulla on vaan sen verran korkea kipukynnys että selänpuolelta niitä en edes tuntisi välttämättä lainkaan.. Eli siis pitänee alkaa tarkkailla miten niitä supistukisa nyt sitten jatkossa tulee,ja sano että koska kipukynnykseni on ilmeisen korkea pitää soittaa hyvissä ajoin sairaalaan ettei sitten vaan käy niin että huomataankin sinne päästyä että kappas olet jo niin paljon auki ettei enää saa mitä vaan puudutusta tmv. Mutta ehkä tää ensimmäinen raskaus ei kuitenka ihan niin vauhdilla etenis tai mistäs minä sen tietäisin..
Lähtiessä th viellä naureskellen huikkas perään että seksi,sauna ja siivous..;) Totesin että käytössä jo... B)
Eli tänään siis siivouspäivä imurointia ja lattioidenpesua ja illaks laitan kyl saunanki päälle.
Joskos tältä hikoilulta saa ittensä revittyä sohvalta ylös..
 
kepsukka kiitti tsempeistä :) Huvittava on tuo vaavi ku nyt sit nukkuu tosi tyytyväisenä..nukkunut kohta 3h ja sitä ennenkin tais nukkua 3h nyt päivällä... varmaan taas illasta alottaa tissitakiaisena olon ja nitisee pitkin yötä... :attn: no mutta itseppä olen lapsen halunnut ja sen "hankkinut" niin kyllä se siitä pitää hinta maksaa :LOL:

Pitäs varmaan yrittää nukkua nämä välit kun pienikin nukkuu, mutta nähtävästi en tarpeeksi väsynyt vielä ole..En oikeastaan ikinä ole pystynyt päivällä nukkumaan...en vaikka olisin miten väsy tai kipee..ehkä se päikkäreitten aikakin vielä tulee kohan mennään ajassa eteenpäin ja jään yksin kotiin kun mies lähtee takas töihin....Hyvän vinkin anto muuten terkka eilen ja tais siitä täälläkin olla puhetta.. Annoin vaaville unille laittaessani äidinmaitoisen harson ja sitä pieni tyytyväisenä nuuskutteli ja veteli sikeitä :heart:
Niin ja imettämisestä vielä, olen kyllä yrittänyt juoda ja syödä, mutta petollista koska näillä helteillä ei ole nälkä...Ainakin toistaiseksi taitaa vaavi saada vielä riittävästi maitoa..pitäs petrata tuota syömistä, mies kyllä nyt on ruokaa tehnyt,että saan syödäkseni..Tissit ei enään oo pinkeet, mutta tänä aamunakin toisesta tissistä tiputteli onnellisesti maitotippoja kun toisesta imetin...

Vaan nyt mun mentävä on, kuulostas vähän siltä, että pieni mies herää!!!
 

Yhteistyössä