Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Sulo oli tänään neuvolassa. Paino oli noussut 3200g --> 3660g alle kahdessa viikossa, jihuu. Silti saa kuulemma antaa hieman lisämaitoakin jos haluaa, koska on yhä niin hoikka, että saa lihoa ihan roimasti. En tiiä miten tekis, toisaalta kun oma maito riittää, niin miksi sitä nyt tunkisi lisäkorviketta.. Saamme kuulemma tehä miten tahdomme. Korttiin kyllä kirjoitti, että "Paino noussut hienosti".

Lisäksi tekstiksi tuli: "Kaikki kunnossa, jäntevä ja suloinen vauva". Itkuisuuden kertoi olevan täysin normaalia (ja kuuli toki esimerkkihuudonkin, kun uninen Sulo piti riisua punnitusta sun muita toimenpiteitä varten ja sehän kiukutti..). Neuvola on ihana keksintö, siellä tulee hyvälle mielelle!

Ollut mukava päivä, toinenkin kummi osoitti heti kummipätevyytensä ja tuli seuraneidikseni, antoi mun imettää rauhassa ja teki sillä aikaa kulhollisen leipäjuusto-kuskus-salaattia ja sitten käytiin vielä kaupungilla kahvilla ja shoppaamassa miehelleni huomiseksi 30-vee-lahjoja :heart: Sulokin osti oman kortin ja lahjan isille..

Ja äsken oli mitä ihanin kokemus Sulon kaa! Kerrottiin neuvolassa, että poika vihaa toistaiseksi kylpemistä ja huutaa kuin syötävä kun sen laittaa ammeeseen (tai siis toki pidetään siitä samalla kiinni, ei se siellä yksin pulikoi.. Heh!) -- neuvolan tätsy ehdotti suihkuun menemistä vauvan kaa (en tiedä, miksi ei ollut tullut edes mieleen). Äsken Sulo tuli siis kanssani lämpimään suihkuun sammakkoasennossa rintaani vasten ja oli ai-van lumoutunut. Niin rauhallinen, ihmettelevä, rentoutunut, onnellinen. Se vesi pitikin siis kokea vanhemman rintaa vasten. Tästä tehdään ehdottomasti aamu- tai iltarutiini! Iltaisin/viikonloppuisin voi sitten suihkuilla iskänsä kaa. Mietin jo, miten kivaa toi olis vaikka ankeana, kylmänä pakkaspäivänä. Jotenkin niin kaunis kokemus! Suosittelen!

Kohta Sulo lähtee isänsä kanssa supermarkettiin ruokaostoksille autolla ja saan ainakin tunnin ikiomaa aikaa, vau! Se taitaa kulua miekkosen synttärilahjoja paketoidessa, mutta ihan superluksusta silti.

Tää mun kirjoittelu on aina kategoriassa "oma napa", toivottavasti se ei kismitä muita liikaa. En siis muiltakaan mitenkään odota, että mun tekstejä pitää kommentoida mitenkään. On kiva vuodattaa ja raportoida, kun ehtii ja siltä tuntuu!

Viimeisiä mahoja viedään, onnea synnytyskoitoksiin! Mulla on jo ikävä omaa synnytystä..
Mutta vihdoin alkaa tää vauva-arkikin vähän rullata, rakastun tohon poikaan päivä päivältä syvemmin. Mulle tää prosessi ei ollut helppo ja monta viikkoa meni totutteluun. Tai siis: rakastin kyllä vauvaa tietyllä tavalla ekasta sekunnista lähtien, mutta ekat viikot lähinnä pelkäsin sitä.. Ja se baby blues teki kaikesta raskasta myös. Nyt tunnelin päässä on jo valoa. Jesh!
 
kardemummma Mukava vain kun kirjottelet, miusta on aineksin kiva lukee mitä aatoksia muilla on ja miten muilla menee =) ja hyvästi on lähtenyt tein sulon paino nousuun :flower:

Ennu Meillä mies oli ajatellut synnärin ovilla, että jos en ois ollut niin kipee ja vauvan liikkeet olis tuntunut ni oltas odoteltu se 20min ja menty vasta seuraavan vuorokauden puolella sinne sisälle, mutta herrasmiehenä jätti asian mainitsematta sillä hetkellä :LOL: Ja jos vaavin liikkeet olis tuntuneet ni samaa olisin varmaan itekkin ajatellut :LOL:

Mein pieni otti päikkärit tuolla ulkosalla..Hyvin nukkui..nyt tuolta pienoista kitinää kuuluu joten varmaan pitäs lähtee kahteleen mittee asiita pienellä olis..varmaan kivasti nukutan päivän jälkeen on kiva koko ilta roikkuu sitten äiteen tississä kiinni eikä missään herran nimessä käydä nukkumaan vaan valvoa taas pitkin yötä, torkahdellen jotain 10-20min kerrallaan, että äiti ei varmasti saa nukkua, oi ihanaa vauva-arkea :heart: :LOL:

Huomenissa varmaan miehen isosisko tulee käymään, on ihan innosta pinkeenä uudesta vauvvelista, on hänen ensimmäinen täditettävä.. Itsellään hällä on 4 lasta, mutta oli jo luopunut ajatuksesta että vuosiin vielä pääsisi tädiksi..Nyt kun pääsi ni toinen on ihan innoissaan :heart:

Joo vaan kuten kardemummmallakin miula menee nää tekstit suht omanapaisiksi, mutta niin kiva vaan kirjotella.. On se hauska juttu miten raskausaikana puhuu kaikille niitä raskausjuttuja ja nyt kun on vaavi ni puhuu vaavi juttuja..No ei sen puoleen, tänne olen kirjotellut ja äidille puhunut, ketään kaveria en ole edes tavannut :LOL:

Niin ja vielä sen verran että ristiäiset varmaan pidetään miun kotipaikalla elokuun vikalla viikolla..mikäli vaan pappi saadaan..Koska ollaan ulkopaikkakuntalaisia miun entisen kotikunnan seurakuntaan ni kaikki sen toimitukset menee meijän edelle..joten jos se vkl on varattu kokonaan ni sitten pitää kysyy seuraava mahdollinen...ja tuolloin elokuun lopulla vaavi olis suurinpiirtein 1kk 1vko

Vaan nyt lähden tästä hipsimään, ukkeli varmaan herää ihan just :wave:
 
toi maksupolitiikka on kyllä aikas hanurista mut niin se menee juu..kaveri jutteli ku hän oli menos synnyttään niin isäntä pisti hänet odottamaan 10 minuuttia pihalla kauheis suppareis et kello ehtis mennä seuraavan vrk puolelle! :LOL: säästys seki 30egee...heh..

eipä tässä nyt kummempia..hiljaista täällä! huome neuvolaan jospa sit olis taas vähän viisaampi et mitä seuraavaksi kun eipä tuo tirriäinen ole uloskaan tulossa..
40+3 tänään...
 
Nyt meni hermo :headwall: Taas onnistuin hukkaamaan tekstit.

Täällä ollu hankala päivä. Poika oikeastaan huutanu ja kitissy vaan koko päivän. Ja ollu hereillä jostain klo: 15 asti, välil otti pikkuset torkut, mut lyhyiks jäi nekin. Ja imettäny oon varmaan sen satatuhatta kertaa. Nyt sitten lopulta nukahti tosin rinnalle, mutta nukahti kuitenkin.
Vauvalla on ollut kuuma ja ilmeisesti joku maitotilauspäivä tänään...

Juu ja siis tosi kiva on lueskella muiden kokemuksia yms vauva-arjesta, sieltä löytyy itellekkin varmasti käyttökelposia ideoita mitä kokeilla ton pikkusen kanssa. Eli kirjotelkaa vaan vaikka tarinaa siitä omasta arjesta.
Ite ku oon ensikertalainen niin kaipaan vinkkejä :)
 
Meille syntyi aivan ihana peikko prinsessa 12.7. Neidillä oli painoa 3765 g ja pituutta 51 cm .

Isot Onnittelut kaikille jotka ovat jo saaneet ihanat pienokaiset syliin!!! Olen ollut todella
huono kirjoittamaan mutta olen seurannut teidän kuulumisia aktiivisesti. Ihana lukea synnytyskertomuksia ja miten vauva arki on lähtenyt käyntiin. Ja tsemppiä kaikkille jotka ovat yhtenä kappaleena vielä!!
 
Miten mulla voi olla näin kauhee hiki?!?! Mulla katkee pinna tähän helteeseen ihan just - ei enää yhtään, kiitos! Talvi ois oikein tervetullut.

Huhhuh. Puuhh. Ei mulla ollut edes mitään kommentoitavaa.

kardemummman suihkuvinkkiä voitais kokeilla täälläkin. Tosin meillä pieni viihtyy ammeessakin, mutta kuulosti niin kivalta. :)

Meillä pieni tosiaan nukkuu öisin 2-3h pätkissä. Menee yleensä unille siinä klo 22 maissa (tänään jo klo 21) ja heräilee ihan kunnolla siinä klo 8-9 aikoihin. Sitten aamupäivällä/päivällä saattaa ottaa pikku tirsat, mutta sen jälkeen sitten valvotaankin ihan urakalla. Nukahtaa kyllä rinnalle tai syliin, mutta autas armias kun laitat toisen sänkyyn niin huuto alkaa heti. :D Enpä jaksa sitten stressta - vauva haluaa seurustella niin sitten seurustellaan.

Mies on meillä osallistunut vauvanhoitoon ihan täysillä alusta lähtien. Tosin mitään muuta en olettanutkaan. Meillähän kävi niin kivasti, että vauva syntyi miehen 6 viikon loman eka päivänä, joten saadaan koko perhe olla kotosalla yhdessä monta viikkoa. Vauvan lisäksi mies hoitaa muakin - tekee käytännössä kaikki ruuat, siivoaa ja hoitaa koirat. Mä voin vaan hikoilla sohvalla ja imettää. =) Mulla on kyllä ihana mies. :heart: Tipunkin sitten korkeelta kun se palaa takas töihin. :D

|O Taidanpas lähtee syömään jotain ja sitten kylmään suihkuun. Olettekos muut imettäjät muuten uskaltaneet ottaa kylmiä suihkuja? Pelkään itse rintatulehdusta, joten olen ollut tosi varovainen. Eräs tuttu sai vasta rintatulehduksen auton ilmastoinnista. :$

Olivia & Vauveli (jolla on jo nimi, joka on kerrottu jo kaikille, koska en osaa pitää salailsuuksia!) 23 vrk
 
Mustakin on kiva lukea vauva-arjen kuulumisia ja juuri sitä omaa napaa :) Siitä saa sitten vinkkejä omaan arkeen, esim. tuota vauvan kanssa suihkussa käymistä ajattelin kyllä testata. Meilläkään ei ensikylpy ollut mikään ihana, vaavi oli kauhuissaan lähinnä ainakin aluksi ja vaikka isukin piti se hoitaa niin ei uskaltanu ja jotenkin minä sen kylvetin ja isukki otti kuvia. :LOL: Oli kyllä tosi pikanen kylvetys, jännitti molempia... Sairaallassa ei saatu harjotella, vain kattoa. Leikkaushaavan ja pituuteni takia olis ollut mahotonta kylvettää selkä pitkällä kyykkäillen matalalla lavuaarilla.
Meidän päivämme ovat melkein aikalailla sitä, että aamulla 9 aikaan herätään syömään, sitten koirien ja vauvan kanssa lenkille pari tuntia ja sitten taas syödään ja sitä syöntiä on 2-3h välein ihan pitkin päivää 17 aikaan taas parin tunnin vaunulenkki kera koirat ja 21 aikaan lyhempi iltalenkki. Tissiä ja unta, sitä se taitaa olla pikkuvauvan elämä. Yöllä herää välillä 2h välein ja välillä 3-4h välein. Riippuu vähän, nyt kun on ollut niin järkyttävän kuuma on syönytkin enemmän, kait se nestevaje tulee muuten ja siksi tankkaa? Olen kyllä antanut tissiä aina kun on siltä näyttänyt ja hyvin on maistunut. :heart: Tämä maitobaari on auki 24/7 B) Imetystukilistaa ja maitolaituria on tullut luettua kovasti. En tiedä mitä johtuu, mutta pelkään suuresti, että nautinnollinen ja helppo imetys tyssää johonki. EI mitään merkkejä ole, mutta lukenut ja kuullut niin monelta sen loppumisesta, että ite yrittää välttää viimeiseen asti ja imeä kaiken tiedon asiasta,e ttä niin ei kävisi. On se kuitenkin helpoin tapa ruokkia vauveli. :p Toki, eihän se kaikilta vaan onnistu ja sille ei mitään sitten voi...
Kestoilla haluaisin ja jotenkin en vain ole vielä saanut aikaiseksi, tuntuu kauhelta tietomäärältä ja sekavalta kun alkaa niihin perehtyä.. Mikä näin pienelle vastasyntyneelle olisi se paras millä aloittaa? Harsot ja villapöksyt??? Sellaisia mulla kuulemma käytettiin kun itse olin vauva.
Ristiäisvalmistelut on onneksi jo siinä vaiheessa, että kirkko ja jatkopaikka seurakuntakoti on varattu ja anoppi lupasi hoitaa leipomiset. IHANAAAAAAA! Ahdistas suuresti jos pitäis ite leipoa kaikki sinne, nyt ehkä voin tehdä jotakin JOS siltä tuntuu. Tykkään leipoa paljon, mutta jotenkin haluan nyt vain keskittyä vauvaan ja normi arjen pyöritykseen ja musta sen pitäisi riittää. Olisi pitäny piirakat ja kakut säästää mitä odotusaikana leipoi pakkaseen eikä työntää omasta suusta kaikkea alas :LOL: Olisi säästynyt siitä reilun 20kg painon nousulta, jota on kuitenkin tippunut kivasti -10kg ihan itestään ja liikkumalla. 3 viikossa ihan jees tulos.. Neiti täyttikin tänään 3 viikkoa,
:heart: tuntuu niin kuin hän olisi ollut meillä aina. :hug:
jahas... neiti herää.. pitää mennä... jaksamisia kaikille, jotka sitä tarvii! :flower:
 
Pai Mulla on imetysrintsikat tai imetystoppi öisin päällä. Ei vois kuvitellakaan nukkuvansa ilman jotain tukea.

Raskauskiloista ei ole täälläkään kuin muisto enää jäljellä. 10kg tuli yhteensä ja puolet jäi synnärille. Olin samassa painossa kuin ennen raskautta kun vauva oli 2 viikkoa. MUTTA kropan malli on aika järkky nyt ja vanhat vaatteet ei taatusti mahdu päälle (en viitsi edes kokeilla). Treeniä treeniä kunhan paranen!

dalailama Ihanan reipas aikataulu teillä! Oletko näillä helteillä uskaltanut vaunulenkkeillä? Mä pelkään päivisin, että vauvalle tulee vaunuissa liian kuuma. Millaiset koirat sulla muuten on? Meillä hurtat vetää kuin pässit narussa, joten luulen, että hoitelen niiden pissalenkit vauva kantoliinassa tai rintarepussa. Ja pidemmälle vaunulenkille vaan toinen mukaan.
 
Pai80 ite ainakin nukkuessa käytän joko tuubitoppia tai jotain muuta "tissit esiin" - toppia, paidan sisään taittelen harson maitosuojaksi, liivisuojat ei oikeen taho pysyä oikeilla paikoilla..

Voi luoja toi meän poju on hysteerinen :( itkee illat, eikä mitään tietoa miks, alan pikku hiljaa epäileen kolikkia.

Huomenna jälkitarkastus ja "Apsi" (meän pojan nettinimi) täyttää 5 viikkoa :heart:

Olivia81
Meki pidetään toisella paikkakunnalla ristiäiset, ja ihan uteliaisuudesta missä päin oulua milloin teän ristiäiset on? Meän ristiäiset 100km pohjoseen 14.8.

Ajatukset ei kuljet, korvaa melkein kuurot, poika huus tunnin ainakin täyttä kurkkua :( nyt onneks vähän rauhoittu.

On mukavaa kuulla kaikkien muidenkin vauvaantuneiden kuulumisia :) Itellä ei oo ikävä raskausaikaa :D nyt voi syödä eikä tartte oksentaa :LOL:

Dana88 & Apsi 4 viikkoa & 6 päivää
 
Mites Dana saat sen harson pysymään paikallaan siel topin sisällä? Alkaa pikkusen jo nyt kypsyttää tää rintsikois nukkuminen... Eikä nyt aluks oo jaksanu alkaa kauheasti miettimään mitään muita vaihtoehtoja. Täytyykin huomen koittaa kehitellä jotain viritystä jatkoöitä ajatellen.
 
Kertakaikkisen hirveä päivä takana :(
Meillä oli 5 tuntia kestävä sähkökatkos ja sehän on loistavaa vatsataudin kanssa :eek:

Oma kaivo kun on, niin ei sitten tullut vettä...pumppu kun toimii sähköllä. Supistelee ja pinnaa kiristää, nukuttaisikin, mutta taas tällaisia 10 min. välein, että ei edes pysty nukkumaan :headwall:

T: viikon valittaja
 
Terveisiä hornan kattilasta! Hiki on niin, että meinaa jo järki lähteä!

Kardemummma
meillä oli kylvyt myös aikamoista konsertointia ja alettiin ottaa poika mukaan suihkuun. Nyt on ilmeisesti sitten tottunut veteen, kun ei enää kylvyssäkään tule itku. Ja suihkusta tosiaan tykkäsi alusta asti :)

dalailama jos valmisvaippoja haluat käyttää, niin Nalle-vaippoja suosittelen todella lämpimästi. Nalle Nöttönen ja Pehmo-Nalle on aivan ihanat pikku vauvalle. Ja muille kestoilijoille tiedoksi, että pop in all in one on aivan ihana vaippa!!! Yhden koon vaippa, niin menee koko vaippa iän.

Muitakin juttuja oli, mitä piti kommentoida, mutta nyt ei enää ajatus kulje. Hyvää yötä mammoille, masuille ja pikku ihmisille :).
 
Pai80 topit on vartalonmyötäsiä, ei tiukkoja eikä mitään löysiä.

Vaunulenkeistä ite oon laittanut vauvan koppaan lämpömittarin, niin osaa seuraillan kuinka lämmintä kopassa on lenkin/ulkonanukuttamisen aikana. Vähän on kyll arveluttanut laittaa vauva vaunuihin, kun on mustakuosi, mutta onneks lämpötila on pysynyt normaalina.

lähtis yrittään nukkumista...
 
Klo 4.00 heräsin ensimmäiseen kipeeseen supistukseen ja siitä eteenpäin onkin tullut suppareita.. 4.00-5.00 välillä tuli noin 15-20min välein ja kesti vähä alle 1min. 5.00-7.00 tullu 10-15min välein kesto 1min. otin 1mg Panadolin ja olin suihkussa 25min ei auttanu mitään. Nyt supistuksia tulee alle 10 min välein n.7-8 minuutin välein ja kesto on sitä 1.minuuttia. Kättärille soitettu ja sanoivat että 2tuntia kun tulee säännöllisesti 5-7min. välein supistukset kestoltaan 1min niin sitten soittoa synnytysosastolle ja saa luvan kanssa tulla. :)
Maha toimi ihan kiitettävästi suihkussa olon jälkeen,joten tässä sitä nyt vaan koitetaan lepäillä supistusten välit ja supistusten tullessa pakko kävellä,ei pysty olemaa paikoillaan ollenka... Saattaispa olla vaikka menoa tänään..;)

Ilmottelen myöhemmin lisää:)

ps.
Ninzuliini Paljon onnea pikkuisesta! :flower:
 
Huomenta!:)

Täällä taas, yhdessä kasassa, rv 40+6.. eli huomenna poksuis jo rv41.. Ja olen menettänyt jo toivoni, että tämä itsestään täältä tulisi ulos.. :( Joten ensi viikon keskiviikkoa, kun on se rv41+5 odotan kovasti.. ja en kyllä aio sieltä enää kotiin lähteä :D

Tässä tätä listaa:) Ilmeisesti Odotan, äippä ja millanen ovat päässeet/pääsevät kohta tositoimeen, joten voi varmaan kohta poistella tuosta listasta?:)

virpi1980
hipsu79
heidik86
Odotan
millanen
Tessu77
vatsakasilmanvauvaa
ephs
äippä-77
MansikkaMarja10
retuli82
edi10
Fanni-Maria



Täällä yö nukuttu tosi huonosti, heräilty tunnin välein.. Olisipa johtunut edes supistuksista, mutta ei.. on vaan niiiiiiiin kuuma, ettei pysty nukkumaan.. ja vessassa täytyy ravata ja asentoa vaihtaa.. :/

Tuli hieman valivali -viesti.. :ashamed: lisää kommenttia myöhemmin..

Millanen: Toivottavasti päset nyt tositoimiin:) Tsemppiä:)

Ja onnea uusille vanhemmille!:)
 
Mäkin haluun.Eilen iltana alkoi supistukset ja tuli ihan hirveen huono olo ja päänsärky..sitä kesti noin tunnin ja olo palauti normaaliksi..koko yö meni rytmissä tunti supistuksia ja huonoa oloa ja sitten torkuin ja taas sama homma..niin turhauttavaa ettei mitään rajaa :headwall: :headwall:
Nyt olo ihan hirvee ja väsynyt,mutta mitään synnytykseen viittaavaa ei ole :'(
Vatsakkaalle oia,toivottavasti on nopea tauti ja vettäkin tulee!! =)
Vauva+suihku:Meilä kuopus sai flunssan kuukaudeniässä ja silloin paljon suihkussa oltiin ku auttoi tukkoiseen oloon =) Ja sama juttu kun pojalla oli koliikki ja huusi,niin rauhottui kun otti turvakaukalossa suihkuun pojan mukaan..siis mä lilluin suihkussa ja poika istu vieressä ja katseli kun äiti suihkutteli..ei huutanut yhtään =) Tämä vinkiksi niille joilla huutoja ilmenee.Oli kyllä puhdas äiti kun sain suihkussa lillua :LOL:
Lasten kanssa lähdetään metsästämään lapsille kaikkea tarpeellista,nyt vielä helpompaa kun ei tarvii vauvan kanssa liikkua..ja käydään jossain valmiissa ruokapöydässä vaikka hampurilaisilla :) Ennätyshellepäivä on hyvä viettää jossain viileässä kaupassa :)
turhaantunut hipsu 40+4
 
Huomenta!

Millaselle
supistusten vahvistusta täältä! Kyllähän tuo jo hyvälle kuulostaa, tsemppiä matkaan :)

rva saga mitä vaippoja sä käytät öisin? Meillä on vielä toistaiseksi yöt menty kertseillä, mutta ajattelin, että pikku hiljaa voisi alkaa miettiä sitä yökestoiluakin. Poika tosiaan pissii aivan hurjasti, että aika tuhdisti pitäisi saada vaippaan imua. Ja meilläkin ollut ihan pari viikkoisesta asti lisäimuja useimmissa vaipoissa.

Olivia mulla on ihan sama tunne, että odottaa jo pikkuisen kasvavan, että näkee, millainen tyyppi hän on! Nyt on jo alkanut tulla pieniä hymyjä, jotka ei ole vatsan kipristelyä. Esim. kaulan suukottelu saa pojan hymyilemaan :heart: Aivan sydämen sulattavan suloinen hymy on tuolla pikku peikolla! Ja tässä yksi päivä hoitopöydällä makoillessaan se keksi seinällä sen legendaarisen keltaisen hymynaaman, minkä neuvolasta saa. Ihan kuin olisi toinen hypnotisoitu, kun niin intensiivisesti sitä tuijotti.

Pullomaito meillä ei ole pullosta annettu maito vaikuttanut mitenkään imuotteeseen, mutta eipä tuo sitä pahemmin ole saanutkaan. Suunnilleen kerran viikossa pumppaan pulloon, että tottuu siitä juomaan, mutta ei sen enempää. Ja meillä vain mies antaa pullosta. Itse olen päättänyt, että kun minä syötän, niin tissistä tulee ja sen takiahan pojan olisi hyvä pullosta juoda, että isäkin voi syöttää. Siksi harjoittelutkin hoitaa mies. Mulla on lähipiirissä muutama perhe, joissa vauva on täysin kieltäytynyt pullosta ja ajattelin (vaikka ehkä itsekkäästikin) että haluaisin kuitenkin syksyllä johonkin jumppaan päästä, niin voi mies jäädä rauhallisin mielin kotiin.

Sitten on ollut juttua miehen osallistumisesta vauvan hoitoon. Siitä pitää kyllä antaa 10 pistettä hänelle. Öisin mies ei herää, eikä tarvitsekaan. Kun minä kuitenkin syötän, niin samalla heräämisellä sitten vaihdan vaipan jos vaihdan. Musta on parempi, että sitä univelkaa tulee vain toiselle. Sen kolme viikkoa, minkä mies oli kotona, niin minä en puolestani tehnyt kertaakaan ruokaa. Nyt olen ollut kaksi viikkoa päivät itsekseni, kun mies on ollut töissä ja kun hän tulee kotiin, niin aika pitkälti se sitten hoitelee vauvan viihdyttämiset, vaipanvaihdot, pesut ja iltatoimet. Musta on vain hyvä, että haluaa olla mahdollisimman paljon vauvan kanssa illalla, kun päivät on poissa. Liikuttavaa katsella niiden yhteisiä "miesten juttuja" :heart: .

Väsymyksestä yleensä, niin täällä on ihan päinvastoin, että olen nyt huomattavasti pirteämpi kuin ennen vauvan syntymää. Tämä kotona oleminen sopii mun luonteelle hyvin. Myös vauvan kanssa touhuaminen tuntuu kovin luontevalle, vaikka tietysti välillä hermoa kiristääkin. Tässä yksi päivä piti saada asutoa siistittyä, kun oli vieraita tulossa ja tiskikonekin hajosi. Siivoamisen lisäksi oli myös keittiö täynnä likaisia astioita ja tietysti juuri silloin vauvalla oli kunnon kitinä päivä. Mikään ei ollut hyvä, paitsi sylissä olo. Ja mulla suunnilleen savu nousee korvista. Sitten lähdin vaihtamaan vaippaa ja kun olin niin hermona, niin unohdin laittaa hanan valumaan ja veden lämpiämään ja tunkasin vauvan pepun kylmän veden alle, mistä tietysti seurauksena kamala huuto. Silloin jotenkin pysähdyin, että nyt nainen asiat tärkeysjärjestykseen. Onko ne tiskit tosiaan tärkeämmät kuin vauvan sylittely? No ei tietenkään ole. Sitten me istuttiin sohvalla vartti sylikkäin, katottiin jotain idioottiohjelmaa telkkarista ja muksu nukahti niin sikiuneen, että sain tiskit tiskattua ja paikat järjestykseen. Summa summarum tästä episodista tajusin, että saan itseni oikeasti ihan hermoheikoksi jos mietin niitä asioita, mitä pitäisi tehdä, kun ainoa asia, mikä oikeasti PITÄÄ tehdä, on vauvan hyvinvoinnista huolehtiminen. Ja sitten toisaalta ei se vauva siitä mene rikki jos hetken aikaa joutuu odottamaan. Pahinta tässä yhteiselossa on ollut tämä kuumuus. Silloin kyllä sylettää ja isosti jos pitää kannella hikistä huutavaa poikaa ympäri kämppää, kun itsekin on ihan litimärkä.

Nyt aamiaiselle ja sitten liivinsuojien ompeluhommiin. Kaupan pestävät on ihan hanurista eikä kertakäyttöisissäkään ole kehumista, niin päätin tehdä itse. Koe-erän tein alkuviikosta ja nyt sitten lisää. Ekaa kertaa ei liivit kastu kuin hiestä, kun laitoin omat tekeleet liiveihin.

Mukavaa perjantaita kaikille!

Marta ja Myyryläinen 6vko :heart:
 
Pai Mulla on ollu yöllö joko pelkkä imetystoppi tai sit tavan toppi ja semmoset sloggin toppiliivit, vaikka mulla ei sitä maitoo tuukkaan tarpeeks, niin mulla vuotaa toinen tissi yöllä imettäessä jonkinverran et saa olla maidonkerääjä ja muutenkin vähän vuotaa et tarvii olla rintsikansuojat.

Dana Syökö teidän poika rela tippoja? Huomasin nimittäin, et meidän pojulla ei tuu maha kipeeks d-vitamiinista vaan relasta... Jännä juttu..

Nyt syöttöhommiin..
 
Pika päivitys viellä.. Kättärillä sulku päällä kuten myös naistenklinikalla joten matka vie jorviin aivan tuota pikaa... Nää on nyt kestäny 6 tuntia yhteensä nää supistukset,toivottavasti ei enää lopu seinään ku päästään Jorviin... :)
 
Voi tätä hellettä. Lohduttavaa kuulla, ettei muutkaan nauti kovin..
Millaselle tsemppiä matkaan, lupaavalta kuulostaa!!
Ja Ninzuliinille onnittelut tyttärestä!

Kiitos suihkuvinkistä! Niin se vaan pää tekee tepposet, meillä nuo pojat on suihkuista nauttineet ja ne on olleet jotenkin paljon näppärämpiä ku kylvyt ->niitä on suosittu. Täytynee kokeilla likan kanssa jossain välissä. Eilen piti kylpyyn mennä, mut tuo päätti nukkua koko illan. Kukku ensin pitkin päivää ja sit illalla uni maitto. Oli itellä ihan epätodellinen olo, ku toinen ei roikkunu pitkin ehtoota kiinni tississä.

Dalailama kyseli vaipoista. Meillä eniten käytössä harsot+kuori, mutta oikeastaan vaan olosuhteiden pakosta. Sisävaippoja on aika vähän ja noita harsoja on kertyny vino pino. Mies ei niitä vaihda, mut nepilliset sisätäyttövaipat menee sujuvasti päälle. Muotoonommeltuja (ja kiinnityksellä olevia) sisävaippoja ja kuoria suosittelisin. Melkein parempi valita täytettäviä vaippoja, on nopeampia kuivumaan.
Otit esiin myös maidon äkillisen loppumisen. Vois kuvitella, että monella tulee tuo olo, että maito loppuu, jollei tiedä tiheän imun kausista tms. Käsittääksini maito ei yhtäkkisesti (ilman esim. jonkun lääkkeen vaikutusta) lopu tuosta vaan. Rintavauvoilla tulee neuvolakäyrillä notkahdus kait joskus 4kuisena, mutta suurin syy tohon on, että käyrät on keskiarvokasvua eikä niissä oo otettu huomioon rinta- ja pullovauvojen kasvutahtieroa.. Jollei neuvolantäti tiedä tarpeeksi imetyksestä, voi helposti tuomita maidon liian vähäiseksi tai liian laihaksi. Sama tietämättömyys saa aikaan näitä "maito muuttuu sokerivedeksi vuoden ikäisellä"-kommentteja, jotka siis ei pidä paikkaansa.. Toivotaan kuitenkin, että kaikki ne jotka haluaa imettää, siinä onnistuis ilman suurempia kikkailuja!!!
 
Moikkelis vaan täältäkin suunnalta.

Eikä ole täälläkään mitään hyvää kerrottavaa,päinvastoin vali vali virsi taitaa tulla tästäkin.

Tänään olis neuvolaan meno klo:13,täytyy jo valitella kaikkea siellä,vaikka äitipoli aikaa ei soiteta vissiin kuin vasta 40+6,mut valitanpa kuitenkin.tympäsee vaan kun siellä ei ole se mun vaki/luotto neukkutäti....

laitoin värin tukkaan,oli niin kamala juuri kasvu jo,että huh huh.jospa se vähän auttais,yleensä käyn kyllä leikkaan ja värjään luotto kampaajalla vaan nyt ei enää uskalla lähtä sinne 2t istumaan.kotona pääsee 30min.

musta alkaa tulla ihan höperö mitä pitemmälle odotus menee,nyt ajatuksissa pyörii lapsen koko kokoajan ja aattelen että mahtuuko se kohta enää ulos minusta jne.....ihmetyttää että miten ne ei tutki enää sitä polilla mitenkään vaikka oli tiedossa rd takia että iso lapsi tulee ja kasvanu yläkäyrillä nyt loppu ajasta.ihan oikeesti,pelottaa ajatuskin,että se jää kiinni jostain tai itelle sattuu jotain kun väkisin pitää alateitse se ulos työntää vaikkei mahtuis.hemmetti soikoon.

no niin mutta onnea matkaan millanen :flower: =) sieltä se taas 1 vauva tulee maailmaan :heart:

ja mun vauva vaan pysyy visusti sisällä,inhottaa,kun ukkoki kyselee että eikö se jo tuu sieltä,sillehän kun en minä mitään voi tehdä.prkl :headwall: ärsyttää kun ite on niin herkässä tilassa ton takia niin sitte ei edes auta toisten kyselyt kyllä yhtään asiaa. :kieh:

plaah,kuuma on taas,alusvaatteet päällä istun tässä koneella ja hiki valuu norona....pitäs kohta mennä peseen tää väri pois.

eikä mitään merkkejä alkavasta synnytyksestä,epäilen että saattas olla vaikka hiivatulehdus kun alapää kutiaa hieman,ärsyttää,jos seki tähän loppuun vielä pamahtaa.

mutta nyt sinne tukan pesuun

kärsimätön virpi ja asukki 40+2

 

Yhteistyössä