Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Odotan Taisi tulla lähtö? :) Paljon tsemppiä matkaan - toivottavasti nyytti on jo piakkoin kainalossa!

Täällä on myös ihana rauhallinen aamuhetki menossa. Tyttö nukkuu isänsä kainalossa ja mamma sai siivoiltua ja hetken hengähtää muutenkin. On se vaan niin ihana muksu - miten mun sisältä voi tulla niin täydelinen pakkaus? :heart: En malttais odottaa, että se vähän kasvaa ja päästään kunnolla tutustumaan pikku persoonaan.

Rae Jaksamisia sinne imetystuskan keskelle! Komppaan täysin muita siinä, että synnytyksen jälkeen pää on täynnä kaiken maailman ajatuksia ja fiilikset heittelee laidasta laitaan. Se on täysin normaalia eikä tee susta yhtään huonoa äitiä! Oudompaa ois, jos fiilikset ois koko ajan ihan katossa vauvan syntymän jälkeen. Kaiken tämän hormonihermoilun jälkeen me ollaan taatusti tasapainoisempia kuin ennen. :) Ja se, ettei imettäminen suju kuin tanssi ei millään tavalla ole sun vika, eikä vauvaa mitenkään vahingoita vaikka lisämaitoa antaisitkin.

Helppo täällä nyt toisia neuvoa kun oon itse ottanut ihan älyttömän raskaasti tämän sairauden jälkeisen maidon vähenemisen. Eilenkin itkin varmaan 2 tuntia hysteerisesti kun yhtäkkiä tuntui, että maidon tulo loppui kuin seinään ja jouduin antamaan vastiketta. Missä ihmeessä se mun hyvä terve maalaisjärki on kun sitä tarvitaan? :D Onneksi voin ilokseni todeta, että maitoa tulee koko ajan paremmin ja tänään aamulla jopa toinen rinta vuoti kun imetin toisesta. Oon niiiiin onnellinen! :) Sain muuten valtavan hyvää tukea tähän imetysongelmaan maitolaiturista. Kannattaa käydä lueskelemassa siellä juttuja, jos imetys tökkii.

Miksi muuten aina kun vauva saa itkuraivarit, on aivan täysin välttämätöntä itse liittyä mukaan?! Loppuuko se joskus? Eihän tässä voi lähteä minnekään, jos alan parkumaan aina kun vauva päättää olla tyytymätön oloonsa? :$

Nyt kuuluu kutsuhuuto, joten haenpas vauvan maitobaariin. :)

Ihanaa päivää kaikille!
 
Minäkin ilmoittaudun vielä kokonaiseksi. Eilinen äitipoli käynti ei ollut ihan odotetunlainen. lääkäri ei saanut vauvasta kunnon mittoja, ei kunnon vatsanympärystä ja eikä löytänyt reisiluun mittaa ollenkaan, joten kokoarvio vain 3520g. 2 viikkoa sitten oli jo 3800g, joten ehkä paino ei oo tippunu vauvelilla kuiteskaan 300g.

No jokatapauksessa yritti että annetaan mennä sen 2 viikkoo yli...siinä vaiheessa aloin olla kurkkuamyöten täynnä sitä lekuria...ja aloin perustella näitä juttuja. Lopputuloksena oli parit kyyneleet ja sain kuin sainkin käynnistysajan ensi maanantaille , eli 2.8 klo 8 suoraan saliin.

JES! kyllä helpotti ku tietää nyt jonku takarajan tälle odotukselle...oon niin helpottunu! eilen suppailikin sitte enemmän, mutta ei tää taia lähtä ittestään käyntiin ku 2 edellistäkin käynnistetty....

HURJASTI onnea kaikille taas vauvan saaneille...niin kivaa käyä lueskelemassa kaikkien tarinointia ja niitä synnärikertomuksia!

voimia kaikille meille keillä vauva vielä nautiskelee mahassa...

MansikkaMarja rv 39+4
 
Pauliina Ihana kuulla että teillä poika toipuu jo leikkauksesta:) Kaikki hyvin tähän asti,niin varmasti myös tästä eteenpäinkin! :hug: :heart:

Odotan kuulosti ainakin siltä nuo yölliset keskustelusi että lähtö on tainnut tulla synnyttämään, huippua! B)

Itsellä on ollu yöstä asti sellanen olo että menkat olis alkamassa,tai siis tuntuu lähinnä siltä et saattais pöksyyn lorahtaa ihan millon vaan...:D Toiveajattelua varmaankin kun haluis vaan niin kovasti että tää tulis jo ulos...

Ei meitä kovin montaa taida enää täällä tosiaan kasassa olla mitä tota "listaa" kattoin...
Muutama viellä..:) Itekkin kun oon kuitenkin tota LA jono loppu päätä pitämässä ku se laskettu on vasta 29.7 mut tais sielt joku olla viel 30.7... Nyt vaan kaikille super paljon suppari tuulia että saataisi mekin nää lapsokaiset syliin..:)

Millanen ja Pippuri 39+5
 
Termiitti82
ihanaa odotan pääsi tosi toimiin! :D

menia huomasin että me ollaan oltu samaan aikaan muuten taysissa! samana päivänä molemmat saaneet isot vauvat :LOL: tais olla jättien päivä. itse olin 2B:llä, olitko samalla?

etusivulla oli muuten virheellisesti että synnytys oli 40+2 vaikka se oli 41+2 vaikka onko tuolla niin väliä.

pauliinalle ja pojalle hurjasti paranemis voimia!!

meillä irtos toissapäivänä napatynkä, muuten siisti mutta sieltä sisältä se on ihan kuin "ihoton" . onko muilla samanlailla vai pitääkö tuosta huolestua?

mites tikatuilla on tikit sulaneet ja parantuneet alapäässä? mulla on alkanut tikki vaivaamaan jo muutaman päivän ja mietein että oisko sen jo viikossa pitänyt sulaa ja parantua? koska siitä tarvis johkii soitella jos ei ala paranee... en muista että esikoisesta oli mitään ihmeellistä niitten kanssa mutta nyt suihkuttelen koko ajan ja tuntuu että sidekin hiertää ja hikoiluttaa.

tissit edelleen megakipeet ja pahkuroilla, helpottaa suuuuuuuresti kun tyttö ne tyhjentää neljän tunnin välein mutta aina kerkee taas tulemaan kovaksi. pakkasessa on jo hyvä määrä maitoja.

tänään taitaa olla vähän valivali päivä täällä, kävin kaupassa vauvan ja esikon kanssa ja hyvin se heen osalta meni mutta itelle kävi jotenkin voimille.

-termiitti ja hertta viikon-

niin, nyt on viikko synnytyksestä, oisko tää päivä sen takia näin masentava...
 
Termiitti Ei taida tikit sulaa ihan viikossa. :( Ne alkaa kutiaan ja mulla ainakin sattui kun pahin turvotus lähti laskeen. Itsellä on 3 viikkoa synnytyksestä ja tikit näkyy vielä (onneksi ei enää tunnut!). Suihkutteluhan tosiaan pehmentää ihoja ja auttaa jos kipuilee. Rasvaaminen saattaa auttaa myös- Jostain luin, että sulamiseen menee viikkokausia.
 
... ja mennään 40+6. Eilen illalla oli kyllä muutamia kipeitä supistuksia alavatsalla, epäsäännöllisen säännöllisiä ja tuli vaan levossa, siis kun pötkötteli sängyllä. Mutta sitten ne hiipui, blääh :headwall: Ja eilen aamulla + päivällä tuli vaaleanpunaista vuotoa, soittelinkin jo neukkuun ja äippäpolille että tuunko näytille. Kätilö sitten epäili, että olis kypsyvästä kohdunkaulasta hieman vuotoa ja näytille sitten, jos vuotoa tulee enemmänkin.

Onnittelut kaikille jakaantuneille taas näin yhteisesti :heart:

pauliina , hienoa kuulla että Ville toipuu leikkauksesta =) Paljon voimia sinne!
 
Onnea kovasti kaikille vauvautuneille ja jaksuja loppumetrejään vetäville :hug: :hug: :hug:

Täällä kans laskeuduttu vauva-arkeen, poika syö hyvin,nukkuu hyvin ja kakkii erityisen hyvin. Hieman on lisää kellastunut, saa nähdä mitä tänään neuvolassa sanotaan. Meillä edellinenkin kellastui vasta kotona ja sitten jouduttiin tutkimuksiin uudelleen. Oli sitten äidinmaidosta johtuvaa harmitonta kellastumista. Toivottavasti nytkin sitä, en halua sille imetyskiellolle taas :x

Sektoidut, kuinka haavanne on parantuneet?? Mulla puolet hyvin, puolet erittää aika paljon ja on kipeä. Ei silti vielä tulehtunut mut aika pahan näköinen,kun eivät saaneet siististi kursittua eli ne nahanliepakkeet eivät ole vastakkain. Ja sitten kun on tällanen röllömaha niin haava jää hautumaan ikävästi taitekohteeseen ja joudun laittamaan paperia siihen väliin. Yök. :x

Helteiden soisi jo loppuvan, ihan kypsää touhua tämä ja tuntuu uskomattomalta,miten kauan tätä on jo jatkunut. Viikonloppuna oli suorastaan viileetä, mutta äkkiä ne kuumat palas.

Milloinkas siirrytään toiselle puolelle? ja pinoaisko joku meidät? :)

Kääkkänä ja Lapanen 12vrk
 
Minäkin vielä täällä :wave: Se LA 30.7 että häntäpäätä täällä pidellään!! Mitään tuntemuksia ei vieläkään ole.. Vaavin liikkeet vain on muuttunut jotenkin erilaisiksi, mutta on kuulemma normia?!

Oikein isot onnittelut taasen täältäkin vauvaantuneille!! :flower:

Onko muilla ollut sellaista ns.epätodellista oloa välillä..ku itellä on niinku semmoinen olo ettei meille mitään vauvaa tuu ja se on vain kuvittelua..sit tulee et KÄÄK enää muutama päivä laskettuun aikaan.. :eek: Tai sitte tämän tulevan mamman vintillä on VÄHÄ matot rytys?! :LOL: No ehkä se sitten tuntuu todelta kun tämä tulee ulos...

Niin ja jaksamisia kasas oleville!! :hug:

edi10 & vaavi 39+4
 
Päivitettyä listaa yhdessä kasassa olevista:

virpi1980
hipsu79
heidik86
Odotan
millanen
Tessu77
vatsakasilmanvauvaa
ephs
äippä-77
MansikkaMarja10
retuli82
edi10


eli vielä 12 mammaa yhdessä kasassa.. Ellei ole jollekin tullut lähtöä:)
 
Kiitos Kaikille tuesta ja ymmärryksestä. Normaaleja tunteitahan ne on, niin ne perhevalmennuksessakin sanoi..ei oo pahasta ajatella, kohan ei tee sitä mitä ajattelee... Kyllä tää tästä vähän valosemmalta näyttää jo...
Eilen illalla vedin taas kilarit miehelle kun imetin varmaan jo 2h ja sitten ukko vielä antoi lisämaitoa pienelle 50ml ja sillon oli taas niin epäonnistunut olo :'( Yöllä sitten syöttelin parin tunnin välein aina 1h kerrallaan, mut väliajat pieni nukkui ihan hyvin...aamusta nyt sitten olen taas syötellyt parin tunnin välein sen 1h kerrallaan..vauva oli valveilla melkein 3h yhtä jaksoisesti..nyt tuossa vaunuissa vähän torkkuu..pitä lähtee pyykkiä laitteleen ja siivoilla ku se neuvolantäti tulee tänään käymään...

tikit Miula ainakin vielä tuntuu tikit ihan selvästi...eilen illalla niitä vähän puhtaalla käellä koettelin ku mietitytti...ja alapää kyl pistelee ja kuumottaa sekä turvottaa,mutta muuten ihan ok olo ja suht hyvin on parantunut..jälkivuoto on suht niukkaa jo nyt ja siitä olen onnellinen...peräpukaman vaan taisin saada synnytyksestä, miten lie niitä hoidetaan????

Imetyksestä vielä Paiko se kehottli juomaan paljon? Ja niin kyllä olen tehnyt..vesipullo on koko aika matkassa ja vessasta ei hirmu etäälle uskalla lähteä kun tuntuu, että pissit menee housuun ku niin paljon juo!!! Kait tuo pieni jonnii verran saa maitoa miulta kun pissiä kumminkin tulee ja reilusti... Mut illasta tulee se terkka ni tietää miten paino nousee ja tartteeko antaa lisämaitoa minkä verran vai tartteeko antaa ollenkaan...Raskasta tämä on, mutta muuten kyllä ollut suht helppo lapsi ja mies tosi hyvä apu ni eiköhän se tästä vielä iloksi muutu :D

Uskomatonta, että meidän vaavi on tänään jo viikon ikäinen, synnytyst tuntuu niin etäiseltä muistolta. Äkkiä se synnytyskipu unohtuu :LOL: vaikka kuinka hermostuttaa ja hirveesti en kontaktia vauvaan ota, niin kyllä koko aika on huoli pienestä ja hänen voinnistaan...onneks tuo mies tosiaan kotosalla tukena :heart:

Joo vaan tulipas taas omaa napaa, on se jännä miten sitä ei oikein kerkeä enää kunnolla juttuja lukemaan eikä kommentoimaan kellekkään henk.koht...

miten pitkäään teidän vauvat nukkuu yöllä yhtäjaksoisesti ja minkä ikäisiä ovat??? mietin vain sitä, että pitääko sitä miten pitkään viim. 4h välein herätellä pientä yöllä syömään??

Vaan nyt on mentävä, muuten neukkutäti tulee kaaoksen keskelle..synnytyskertomus edelleen pahasti vaiheessa..itse asiassa en ole edes aloittanut :LOL:

Rae ja Vaavi 7vrk
 
onhan meitä yhdessä kasassa olevia vielä sitten ihan kivasti,toiset vaan kirjoittelee tänne harvakseltaan.

mulla suppailee tänäänkin ihan kivasti,mutta ei ne mitään kipeitä ole,silleen tietää,että masu menee ihan kivi kovaksi.

hellettä taas piisaa tälle viikolle,yölläki olin kuin uitettu koira,hiki valu norona,rinta aina liko märkänä.

yö oli kyllä paha,vaikka aina välissä torkahtelinkin,meinas paniikki iskee että nytkö se synnytys alkoi,oli viittä vaille etten herättäny ukkelia jne....

mutta jos tästä menis ruuan laittoon,pakko syyäkki jotain,vaikka ei maistu nyt ruoka yhtään.
 
virpi tuntuu varmaan vaan itsestä että ei ole paljon ketään täällä enää kun ite roikkuu palstalla melkeinpä koko hereillä olo ajan... :LOL:

edi mistä päin sä olitkaan,ja minne oot menossa synnyttää? Etusivulle ei ollu päivitelty sun tietoja sen tarkemmin?

Onko muuten ketään viellä odottavista mun lisäksi tulossa Kättärille synnyttämään?:)

 
Rae89 minä kävin apteekista niitä suppoja ja laitoin niitä viikon ajan kerran päivässä ja painelin sitä pukamaa sisällepäin vessa käydessäni,nyt se ei ole enää kipeä ja isokin asia vessassa ei ole mitenkään tuskainen.

Meidän vaavilla ensimmäinen pätkä on noin 3-4 tuntia ja siitä seuraavat parin tunnin mittaisia,meidän jätkällä on tuota kokoakin sen verran että ei ole mitään herättelyohjeita annettu missään vaiheessa.Saa siis nukkua juuri niin pitkään kun vaan ikinä nukkuu,minä nukun myös. :D

Jäpikkä on tänään 2 viikkoa vanha,kamalan nopeasti on aika mennyt. :eek:

Arki alkoi kun isäntäkin meni töihin,eilinen otettiin vielä pehmeällä laskulla olemalla mun vanhempien luona,tänään ollaan oltu keskenään ja jos tämä näin jatkuu niin tuo pikkuinen solahtaa todella kivasti mukaan meidän systeemeihin. =)
 
Rae, tosiaan se puolelle synnyttäjistä tuleva baby blues aika on pari viikkoa synnytyksestä eteenpäin. Eli ole vaan rennosti. Sun tunteet on ihan normaaleja ja tosi yleisiä. Varmaan tosi rankkaa vielä toikin, että vauva viihtyy niin pitkiä aikoja rinnalla. Meidän muru tankkaa vain iltaisin ja välillä aamuisin tiheään ja mua välillä ärsyttää jo sekin.

Onnea suuresti Jaka ja SMSM!!

Termiitti, meidän pojulta lähti napatynkä jo 12 päivää sitten ja edelleen on sisältä sellasen ihottoman näköinen. Vähän se erittää sellasta märkääkin edelleen. Ei vaikuta silti mitenkään tulehtuneelta. Ihme kun tosta ei mitään infoa ole annettu, että miten ton navan kuuluis parantua. Kysyn kyllä torstaina neuvolassa. Tikit, mulla on edelleen tiukasti kiinni noi 3 tikkiä, jotka ommeltiin välilihaan niin, että on näkyvissä. Virtsaputken suun viereen tuli kans 3 tikkiä, ja niitä en koskaan ole todistanut, eli oletan, että ne sulivat jo sinä aikana kun oli turvotusta enkä uskaltanut edes pestessä koskea mihinkään. 4 tikkiä on sitten sen verran sisällä, että niiden tilannetta en ole tutkaillut :) Mutta siis mulla on nyt 18 päivää synnytyksestä ja edelleen on tikkejä olemassa.

Imetys ja tuttipullo. Miten teillä, jotka annatte lisämaitoa, on tuttipullo vaikuttanut imetykseen? Tai annatteko tuttipullolla ja ootteko huomannu, että sillä olis mitään negatiivista vaikutusta imetykseen? Meillä on tähän asti menty vain ja ainoastaan rintatuokinnalla, ja oon miettinyt tota, että kai poika jossain vaiheessa pitäis opettaa juomaan lypsettyä maitoa pullostakin. Ihan siis siltä varalta, että jossain vaiheessa haluais itsekin mennä jonnekin ilman vauvaa. Ihan vaikka tota salilla käyntiä olen miettinyt, että sitten kun sinne jaksaa muuten raahautua, ni toi imetys voi koitua ongelmaks.

Kovasti tsemppiä ja jaksamista teille, joilla vauvat on vielä matkassa ja turhautuminen huipussaan! Supparituulia!

Saga ja poika 2vkoa+4vrk

Ai niin Rae vielä. Meillä nyt on mennyt 4 yötä niin, että poika herää 3 tunnin välein syömään, mutta sitä ennen meni 4 yötä niin, että nukkui 6 tuntia putkeen. Ellei sulle ole annettu mitään erityistä syytä miks pitäsi herätellä yöllä, niin en kyllä herättelis. Meille sairaalasta sanottiin, että mikäli just yöllä nukkuu vaikka 5 tuntia putkeen ni kannattaa antaa nukkua. Mut mä oon antanut silti nukkua enemmänkin kuin ton 5 tuntia. Ja jos siis pissaa tulee runsaasti niin siitä sä kuitenkin näät, että vauva saa tarpeeksi ruokaa.
 
Syvä huokaus. Viime yö meni valvoessa. Sain ehkä reilun tunnin nukuttua sen jälkeen, kun olin ottanut Panadolia ja ollut kuumassa suihkussa kunnes kuuma vesi loppui... Muuten koko yö kipeitä suppareita10-15 min välein, välillä vähän tiuhempaakin. Luulin jo hetken, että se olis menoa, soittelinkin jo synnärille, mutta aamulla ne sitten hiipuivat :( Ja nyt päivällä ollut vaan ihan muutama. Nyt sitten mennyt päivä torkuskellessa. Onneks telkasta on tullut EM-kisoja, niin on jotain kevyttä kateltavaa torkkujen lomassa ollut.
Olipas omaa napaa, ihanaa kun täällä voi käydä avautumassa, ja lukea teidän juttuja :hug:
 
Neuvolantäti kävi kotikäynnillä ja hyvät "arvosanat" sai vauvveli :D Jäntevä kaveri =) napatynkä on niin paksu, että sillä "laapiskynällä" sitä kuivatellaan..ei kuulema tule ikinä omin avuin kuivamaan..ens viikolla uusi kynäkäsittely ja siitä sen pitäs sitten rueta toivon mukaan lähtemään. Mein pienen paino syntyessään oli 4270g ja sairaalasta lähtöpaino oli 4030g.. Nyt 4pvä kotiutumisesta pienen paino oli JO 4230g :LOL: Vielä 40g ja ollaan syntymäpainossa mikä pitäs 2 viikon sisällä syntymästä tavoitttaa.. Eli tästä päätelmä, miun tissimaito tuntuu todellakin riittävän mein pienelle. Käski tuttia vaan tunkea suuhun sitten, kun näyttää siltä, että ei enää syö... (meillä siis pieni käy heti huutamaan kun laskee syötön jälkeen sänkyyn vaikka olis sikiunessa sylissä..ja olevinaan olis nälkä) ja herätellä ei tarvitse! vauva herättää kyllä silloin kun sillä on nälkä... Sairaalassa vaan kun sanoivat, että 4h välein vähintään pitää herätellä...Eli yöt nukutaan sit niin pitkään kun vaavi vaan nukkuu, JEE :D

Ja sisällä ei enää tarttee pitää hattua...sukkia ja lapasia pitäs pitää...Tosin ei kyl herralla ole nyttenkään lapasia eikä sukkia kun käski jättää neukkutäti ne pois, ristiriitaisia neuvoja :D

Nyt on poju nukkumassa, ihan kivan rauhallista...Mitteehän ihmettä sitä tekis...nukkua se kaiketi pitäs, mutta on niin pirun kuuma,että ei täällä nuku kukaan muu ku tuo vauva..

Illasta pitää kyllä apteekkiin päästä, jotain helpotusta nuille pukamille hankkimaan.. Koski muuten aika vitsisti kun paineli neukkutäti kohtua..Eipä tuo mitään sanonut, joten oletan, että hyvin on supistunut..Jälkitarkastukseenkin jo antoi aikaa...

Huh huh vaan nyt pitää lähtee tästä jonnekkin päin toikkaroimaan

Rae ja vaavi 7vrk

niin ja SMSM onnea pienestä:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Täällä taas kamala kriisi iski.
Keitin rintakumeja vahingossa yli 10 min vaikka piti vaan 5 min.
Menivät ihan sameiks. Pakko oli syöttää poika tollasella ylikeitetyllä kerran. Mies kävi hakemassa apteekista parin uusia ku aloin tossa stressaamaan jne.
Ei kait tollasesta ylikeitosta voi olla mitään seurauksia ?
Relaa, rouva! :D Mä keittelen niitä välillä vahingossa varmaan 20 minuuttia. Ei se sameus musta siitä keittoajasta tuu, mulla ne menee sameiks parissa minsassa. Kuumalla hanavedellä huuhtelu kirkastaa.
 
Heippa!

Mä näköjää en koskaa kerkeä lukee näitä lukemattomia sivuja, äää. En siis voi oikei kommentoida mutta vähä meidän perheen tilapäivitystä nukkuva poika sylis ja ykssormijärjestelmällä tiedossa :LOL:

Pojan käsi on alkanut osoittaa elonmerkkejä! Kahdessa sormessa on hieman puristusvoimaa, ranne on paristi heilunut ja käsi on pikkusen jäntevämpi kuin alussa. Eli pientä edistystä tapahtunut nyt parin viikon aikana, kunpa tää nousukausi jatkuis =) Alussahan käsi ei toiminut lainkaan.

Poika saavutti syntymäpainon jo sairaalassa viikon aikana, mutta siellä oliki pakkosyöttö 3h välein, jollei muuten nii ruoka suoraa letkul massuu. Nyt kotona paino on noussut, 50g sitten perjantain. Ei vissii hirvee vauhti mut neuvola sano, että näin isot vauvat ns lepää ekan kuukauden ja sitte alkaa kunnon painonnousu.

Kaveri syö usein, nukkuu öisin noin 4-5h putkee ja kukkuu aamuyöstä. Kakkaa riittää :D

Ite oon toipunut melko hyvin, epparihaavakaa ei ole enää kipeä. Mahaa tosin koskee välistä, mutta taitaa sisäelimet ettiä paikkojaan uudelleen =)

Meidän kuulemma pitäis ottaa yhteys potilasasiamieheen, koska meidän tapauksessa kyseessä oli hoitovirhe kun vauvan isoa kokoa ei huomattu ja painoarvio oli niin väärä. Jos tiedot olis ollu oikein, ois erbi vältetty mitä todennäköisimmin ja samoin pojalla olleet muut alkuvaikeudet. Tästä kaikesta tulee meille paitsi henkistä taakkaa niin myös taloudellisia kuluja paljon - mutta tuntuu pahalta alkaa syyttelee hoitohenkilökuntaa. Pitää miettii että viedääkö asiaa eteepäin vai ei. Vaikka eihän se syyttelyä ole, mutta siltä musta tuntuu silti :ashamed:

Nyt jos hetki lepoa ja sit ulos vaunuilee.

Onnea vauvaantuneille, tsemppiä kasassa oleville!

Ja suuuren suuri kiitos tsemppaajille! :hug:


helise ja pikkuherra 13pv
 
Tessu77 täällä ihan samanlainen olotila. On kun jossain usvatunnelissa kävelisi, kun univelkaa on niin paljon.

Tee niin kuin minä- soita neuvolaan ja kysy apua. Mä en enää jaksais valvoa yhtään yötä. Supistukset ei anna nukkua päivälläkään. Aiemmissa raskauksissa ei tällaista venkslaamista ole ollutkaan.

Mutta nyt salaatin kimppuun :)

T. vatsakas
 
helise Kannattaahan se viedä asia eteenpäin jos vaan rahkeet riittää. Kyllä tuossa on miusta niin törkee painoarvioero ja muutenkin, teidän poika saattaa saada elinikäisen vamman ni kyllä kannattaa jo vähän hoitovirheestä syytellä. Eihän se tietysti ole mukavaa, jos hoitohenkilökunta on muuten ollut mukavaa, mutta joskus sitä joutuu ei mukavia asioita tekemään. Itsesihän se on päätettävä miten teette, voimia sinne ihan hirveesti :hug: :heart:
 
Kääkkänä: kokeile apteekista tai neuvolasta saataavaa sorbact nauhaa siihen haavan päälle. mulla roikkui aikamoinen röllykkä ihoa siinä haavan päällä ni se hautos ja oli hieman haiskahti se haava, sorbact imee pöpöt ja kosteuden pois. vaihtaa sitä vaan tarpeen mukaan muutaman kerran päiväs. mul autto tosi hyvin. on pare ku paperi!

Helise: tosi hieno juttu että edistystä tapahtunut!!:)

omasta suuresta navasta sen verran että nyt on eilisestä asti tullu rampattua vessassa isommall hädällä melkosen usein, ei nyt täysin ripulia mutta löysempää kuitenkin ja tänään päikkäreihin asti tuli ehkä joku 8 tosi kipeetä ja pitkäkestosempaa supistust n. 4 tunnin aikana mut nyt päikkäreitten jälkeen ni ei mitn, mut nekin jo enemmän kuin aikasemmin!! ehkä tuo tirriäinen joskus saattaa jopa syntyäkkin=)

ephs 40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Täällä taas kamala kriisi iski.
Keitin rintakumeja vahingossa yli 10 min vaikka piti vaan 5 min.
Menivät ihan sameiks. Pakko oli syöttää poika tollasella ylikeitetyllä kerran. Mies kävi hakemassa apteekista parin uusia ku aloin tossa stressaamaan jne.
Ei kait tollasesta ylikeitosta voi olla mitään seurauksia ?
Relaa, rouva! :D Mä keittelen niitä välillä vahingossa varmaan 20 minuuttia. Ei se sameus musta siitä keittoajasta tuu, mulla ne menee sameiks parissa minsassa. Kuumalla hanavedellä huuhtelu kirkastaa.
Liityn kerhoon! Mun aivot ei yksinkertaisesti pysty keskittyyn yhteen asiaan minuuttia kauempaa. Oon jo useaan kertaan onnellisena keitellyt pulloja ja tutteja 15 minsaa. Tuleepahan puhdasta.

Ja siitä tulikin mieleeni, että mulla on ollut märät pyykit koneessa koko päivän... Tsiisus!

Ihana kuulla, että helisen pikkuinen alkaa toipumaan. :heart:

Vauvan kylvetyshommat kutsuu, joten myöhemmin lisää.
 

Yhteistyössä