Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Inhottavaa kun pikkusella on nenässä jotain räkää tms, eikä se oikein tuu pois vaikka poika aivasteleekin. Yritettiin tänään myös sellasella pikku niistäjällä putsata, tuloksena kunnon raivarit, yllättäen.
Tuohon vaivaan auttais varmaan keittosuolatipat tai suihke - saa huuhdeltua nenästä röhnät pois. Nasolin-merkkisenä on sellasta mukavaa suihketta, joka ainakaan itsellä ei tuntunut niin ikävältä kuin tipan tipahtaminen nenään. Ja sisältää siis pelkkää suolavettä. Nasolin Aqua näyttää olevan nimeltään.

Onkohan mulla nyt enkat, kun jo 41rv täynnä? Ainakin se on enkka itselleni, kun aiemmat syntyneet 32+2... Eilen jotain limaa tuli pari kertaa, muuten ei synnytykseen viittaavaa mitään. Eilen alkoi myös tylsä närästys, joka oli jo pitkään poissa. Nyt on närästänyt lähes koko ajan ja pari kertaa oon meinannut oksentaa sen vuoksi. Yölläkin olin pari tuntia hereillä ja nukahdin sitten kun sain peittojen ym avulla itseni puoli-istuvaan asentoon. Mutta ei tässä enää auta valittaa, eiköhän tämä ole tällä viikolla ohi. Huomenna saatan kyllä avautua täällä hieman, jos eivät polilla lupaa tälle viikolle käynnistystä... Viikko vielä lisää odotusta ja liikkeiden tarkkailua tuntuis kyllä rankalta.
 
Mä en oo sanu nukuttua kunnolla varmaan reiluun viikkoon :(
Viime yönä heräsin kolmelta ja täällä sitä kukutaan. Ei supistellut ollenkaan- oisin voinut lähteä vaikka kasvimaata kääntämään, jos ei ois ollut niin pimeää :/

Nyt sitten kun väsyttää sikana, supistelee 10 min välein, eikä unesta oo tietoakaan :headwall:
Koitas nyt tyyppi ulostautua sieltä...
Vessareissulla tuli vähän verta josko se enteilis h-hetkeä.
Mä jo ihan tosissani mietin neuvolaan soittamista ja nukahtamislääkkeiden pyytämistä. Miten tällaisella univajeella voi synnyttää?

Mieskin voi jo paremmin- taitaa olla joku ohimenevä pikaflunssa: tosin mä oon pakottanu sen ottamaan hunajaa, munkkitippoja jne :D -pääasia, että vointi on parempi. Mä jo niin pelkäsin joutuvani telakalle yksin.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 40+1
 
Poika meni päiväunille, joten nyt on äidillä hetki aikaa olla netissä ja sitten käyn kyllä itekkin unille. Tää univaje on jotain ihan järkyttävää. Päivät vielä menee mutta yöllä sitten ihan tuskaa ja meinaa mennä itkeskelyks ku väsyttää !

Pulauttelusta Meillä poika pulauttelee aika harvoin ja monesti näkee et suuhun nousee jotain mutta nielee sen sitten takasin, mahtaa tuntua ja maistua kivalta :LOL:

Isyyden tunnustamisesta Meille tuli tänään kirje lastenvalvojalta että on varattu aika isyydentunnustamista varten, eli ei tartte ite soitella muuten ku jos ei aika sovi. Näin siis Vantaalla.
Eli poitsu pääsee isän nimille 11.8. klo: 8.30. Oikein hyvä toi kellon aika. Meidänhän pitää herätä joskus neljältä et selvitään lähtemään ajoissa.

Meillä taitaa Rela-tipat ja röyhtäytys auttaa noita masuvaivoja, ainakin vähän. Ei oo poika niin kipristellyt masua kun alotettiin Relat. Ihan siis sama auttaako vai kuvittelenko vaan, mutta tärkeintä ettei enää kipristele samallatavalla.

Oli taas hieman hölmö olo viime yönä kun herättelin poikaa syömään n. 4 h jälkeen. Ei oikein lämmennyt syömiselle. Hitsit ku stressaa nää ohjeistukset et pitäis syödä 3-4 h välein. Yöllä se väli tuntuis ainakin meillä venyvän pidemmäkskin. Onneks perjantaina on taas neuvola niin täytyy nyt siel kysy et pitääkö tosiaan yöllä herättää vai annanko vaan nukkua jonkun tuntimäärän x maksimissaan.

Tsempit vaan taas lopuille kasassa oleville. :hug:
Mulla synnytyksen ennusmerkkejä oli seuraavanlaiset jutut (tai ite ainakin liitin ne siihen et synnytys lähestyy): halusin olla jotenkin tosi omassa rauhassa, torstai-iltana masussa kävi sellanen ihme "rymähdys" ihan ku ois jotain tipahtanu alaspäin, ruoka ei enää oikein maistunut, sitten tietty nää veriset vuodot sellasta veren sekasta limaa tuli jo torstaina ja tietty limatulppa. Ja jotenkin tosi levoton olotila oli jo muutamaa päivää enneen synnytystä. Tiiä sitten liittykö näistä mikään synnytykseen vai oliko vaan saattumaa ? No, limatulppa nyt ainakin.

Mä oottelen ihan kauhulla kans aikaa ku mies palaa töihin. Miten ihmeessä pärjään ton pikkusen kanssa, varsinkin jos en saa nukuttua näitä hiton univelkoja pois ennen sitä ? Miehellä tosin vielä tää viikko isyyslomaa ja sitten 4 viikkoa kesälomaa, et jospa tässä sais nukuttua.

Kaikkien kasassa olevien kannattaa yrittää nukkua aina kun mahdollista, vaikka sitten 15 min torkkuja. Mulla oli synnytystä edeltävä yö valvomista ja sit se pojan syntymäyö meni kans valvoessa pääasiassa. Eikä sairaalassa juurikaan saanut levättyä. Eli univelkaa vaan kasaantuu kokoajan lisää. Unet on sellasta pätkää max. 3h.

En voi muuta ku nostaa hattua teille jotka kestovaippailette. Musta tuntuu et on ihan tarpeeks tekemistä jo kertiksilläkin.

Miten muuten muut suojailee rintoja kun menee ulos ? Eilenkin oli tosi lämmin keli mutta tuuli, niin tosi vaikee oli pukeutua oikein.
 
Muuten mikäs nykyään on kanta veden antamiseen vauvalle ?
Anoppi just yks päivä kyseli et eikös vauvalle vois antaa vettä (ja mehupullostakin kyseli...?!?)
Omasta mielestäni tuntuis aika hassulta antaa vettä viemään vatsasta tilaa kunnon ruualta.
 
kasassa edelleen :wave: .

Viimeyönä meni taas limatulppaa ja supisteli. Toisen kerran ku vessaan heräsin oli ilmeisesti lapsivettä tullut jonkun verran, reidet oli ihan märät ja vähän sänkykin. Vesi ei kyllä mitään ihan kirkasta ollut, jos edes sitä oli.

Toistaiseks tulo loppunut ja supistaa mutta ei säännöllisesti. Toivon et saisin pikkuisen jo pian syliin, ärsyttää eniten muiden joko, joko?-kyselyt.

Nyt ruoan laittoon, tosi kiinnostavaa hommaa ku lämmintä taas 33, huh!
:whistle: :whistle: Supparituulia!
 
Termiitti82
Heippa!

onpas outoa että nyt kun lueskelee kasassa olevien kirjoituksia, tulee jopa haikee mieli :|
eilen kun ajeltiin taysin ohi tuli sellanen tunne että tonne haluu takasin, ja ne ekat päivät kans. on se jotain niin kovin ainutlaatuista. no, tiedä vaikka kolmannen kerran sen saisikin vielä kokea.

mäkin vielä mietein sitä että mitä ennusmerkkejä oli että synnytys oli lähellä. tosiaan se vatsantyhjentyminen edellisenä päivänä ja maanantaina olin kyllä tosi herkillä, itkua tuhristin ihan mistä vaan. tosin näähän on niin yksilöllisiä juttuja.

täällä tissit megakipeinä, maitoa tulee kohisten, kun imetän toisesta, toisesta tulee maidonkerääjä yli äyräiden. kippasin sen maidonkerääjän pulloon niin pelkälleen herumalla tommonen 80ml tulee. OMG. toivottasti tasottus pian, rinnat ihan muhkuroilla ja vihloo vaikka tuo säännöllisesti 4 tunnin välein syö. yöllä oon hiukan pumppaillu jotta saan nännin esiin kun se tuntuu nyt kanssa kadonneen kun on niin piukeeta.
ajattelin kokeilla sitä kaalinlehteä helpottamaanl.

kietasuristi kakkosta käytin esikoisen kanssa vallan, mutta en kehtoasentoa koskaan kokeillut, nyt haluisin kokeilla liinassa imettämistäkin, vinkkejä siihen otetaan vastaan =)

veden antamisesta olen itse sitä mieltä ettei sitä tarvitse antaa, rintamaidosta saa tarpeeksi nestettä. oisko se veden antaminen vanhan kansan juttuja...

kovin täällä käyn kyttäilemässä kenellä tullut lähtö että pääsis taas lukemaan synnytystarinoita.
hirmuisesti supparituulia kaikille ja taidanpa ihan kateellinen olla että se on joillain vielä edessä. näin ne asiat kääntyy

:LOL:

eikä tää olotila kuumuuden suhteen oo muuten yhtään helpannu, hormonit kun tuottaa muutenkin lämpöö. täytyy sanoo että inhoon muuten tätä ilmaa.

-termiitti ja hertta 6vrk-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Termiitti82:
Heippa!

onpas outoa että nyt kun lueskelee kasassa olevien kirjoituksia, tulee jopa haikee mieli :|
eilen kun ajeltiin taysin ohi tuli sellanen tunne että tonne haluu takasin, ja ne ekat päivät kans. on se jotain niin kovin ainutlaatuista. no, tiedä vaikka kolmannen kerran sen saisikin vielä kokea.
Kuule, mulla on aivan samanlainen fiilis! En tiiä mistä ihmeestä tollanen tunne tulee, mutta mulla tuli jo joskus viikko synnytyksen jälkeen. Mä jo ajattelin että oon jotenkin ihan outo kun tollasia mietin mutta "kiva" tietää että muillakin samoja fiiliksiä!!


ONNEA PALJON uusille vauvan saaneille ja te jotka vielä odotatte, koittakaa kestää vielä pieni loppurutistus ;)

Niin, ja kunhan SMSM ehdit, niin mulle voi lisätä tuonne etusivulle, että tyttö syntyi 39+4 :)

Meillä täällä totutellaan vauva-arkeen, vaikka aika rutiinilla tämä jo menee. Tyttö on kiltti kuin mikä, mitä nyt välillä vähän yöllä valvottaa. Ei siis itkeskele, mutta tykkäis seurustella ja on sit ihan pirteenä välillä keskellä yötä parikin tuntia :D

jende & Neela 3vkoa ja 1vrk :heart:
 
en kyllä yöllä herättäisi jos vauva nukkuu..syöttäisin iltasella ja sitten aamulla tiheemmin,mutta yöllä antaisin nukkua pitemmän pätkän =) Ellei siis ole joku terveydellinen syy herätykseen kyseessä.
Mä en oo nukkunu kuukausiin kun pari tuntia yössä..voitte kuvitella että oon zombie..ja niitä vauva aikaisa univelkoja en oo koskaan saanut pois,mutta kai ne sitten ajan myötä katoaa johonkin =) Huomenna on neuvola :headwall:
hipsu
 
Pai, se veden antaminen on tosiaan "vanhanaikaista". Nimenomaan tosi paljon varoiteltiin sairaalassa antamasta just vastasyntyneelle vettä. Vatsalaukku on tosi pieni eikä ole järkeä täyttää sitä vedellä, josta ei saa mitään vitamiineja tai muita. Äidinmaito riittää nesteeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Eli poitsu pääsee isän nimille 11.8. klo: 8.30. Oikein hyvä toi kellon aika. Meidänhän pitää herätä joskus neljältä et selvitään lähtemään ajoissa.
Heheh... Mä ajattelin ihan samaa kun meilläkin oli ekaks aika klo 8.30. :LOL: Onneksi se siirtyi yhdeksitoista - siinäkin on jo tekemistä!

Kovasti lueskelen kaikkien juttuja kännykällä aina imettäessä, mutta harmittavan harvoin ehtii itse kommentoimaan. Meidän prinsessa ei juurikaan nuku päikkäreitä, joten päivällä ei jää aikaa mihinkään ylimääräiseen. Saatan laittaa rinnalle nukahtaneen lapsen sänkyyn ja ehdin ehkä laittaa pyykkikoneen pyöriin ennen kuin se herää...

Ja näillä puheillahan se tuolla jo huuteleekin. Onneksi pieni nukkuu yöt hyvin. Mutta parin tunnin paussi päivälläkin ois kyllä paikallaan... |O
 
ONNEA jonttu79, Ironlady, Termiitti82 (teillä ollut iso tyttö :) ), Fiinukka, Mekkala, Astrud, Menia, Monkki, Taatu, kellokanerva ja Jaka :flower: :flower: :hug: :hug:

Helise Onnittelut myös teille vauvan saannista. Rankan kuuloinen kokemus ollut teillä, mutta onneksi nyt olette päässeet kotiin :hug:

imetys Meillä täällä kovasti yritetään imettää ja maitoakin pitäs tulla varmaan pienelle miehelle ihan tarpeeksi, mutta jostain syystä ei saa imettyä tarpeeksi ja lisämaitoa joudutaan antamaan yleensä illalla, että nukkuis edes yhden n.4h pätkän, että itekkii sais nukkua... Pieni mies siis roikkuu rinnalla 10min-1h eikä siitäkään huolimatta ole tyytyväinen ja käy itkemään hulluna. Pumppaillut olen rintapumpulla maitoa imetyksen jälkeen ja saldo on jotain 10ml YHTEENSÄ kummastakin rinnasta... Mutta märkiä vaippoja kuitenkin tulee ihan kiitettävästi (tai siis vaihdetut vaipat yleenäs on TODELLA märkiä) joten sen puoleen sanoovat, että huolissaan ei tartteis olla.. Olen nyt yrittänyt imettää juuri sillon kun vauva haluaa, oli se sitten vaikka 30 min edellisen syötön jälkeen... ja tietysti yöllä..yritän saada maidon tuotantoa lisääntymään... Toivottavasti onnistuis kun haluun imettää...imetysasentoja en ole vielä hyvää asentoa löytänyt ja vasta eilen onnistuin imettämään istualtaan..muuten mennyt kyljellään imettäessä...rintakumi täälläkin käytössä ja siitä en kyllä ihan heti ole luopumassa koska se on sen verta hyvä kapistus..miulakin on matalat rinnanpäät joten ei onnistu oikein ilman, olen kokeillut...mies tsemppaa ja kannustaa hirveesti imetyksen kanssa ja yrittää kaikkensa, että imettäsisin mutta antaa kyllä sitten lisämaitoa pienelle kun näyttää siltä, että äipän maito ei vaan riitä... Nytkin ennen nukkumaan laittoa imetin melkein 1h ja poika veti vielä sen jälkeen lisämaitoa 70ml ja nukahti vasta sitten.... Eli taitaa miun maito olla vähissä :'( :'( Nii ja poika saa kans tissiraivareita ihan urakalla... imetystukilistan juttuja olen lueskellut ja sieltä yrittänyt saada tukea...



babyblues Täällä aikas rankasti havaittavisssa... Kotiin kun tultiin perjantaina ni oli niin väsynyt, että ihan sama vaikka poika itki nälkäänsä ni mie vaan karkuin pienelle takas..ois tehnyt koko mieli heittää koko vaavi jorpakkoon ja mennä vaan nukkumaan...jotenrakas ihana mieheni sillon perjantaina otti vaavin hoitaakseen ja syötteli pullosta ja nukutti, että äippä sai itse nukkuakseen.. Oli nimittäin pikksen univajetta... Nyt saanut kotona nukutta paremmin kuin sairaalassa ja olo pikkasen virkeämpi mutta parantamisen varaa olis..Mies tosiaan onneksi yrittää hoitaa niin paljon kuin mahdollista.. Koen suurta syyllisyyttä siitä, että en esim hirveesti juttele vauvalle enkä noteeraa jos se itkeskelee.. Koen olevani todella huono äiti ja olen ihan varma, että vievät vauvan huostaan kun en osaa sitä hoitaa.. Mies yrittää topuutella ja lohdutella, että ihan hyvä äiti olen ja tunteet mitä koen on normaaleja... Jospa se tästä vielä jossain välissä vähän paraneis...

mies lähtee töihin ens viikolla eli siis on tämän viikkoa kotona ja jo nyt pelottaa miten pärjään vaavin kanssa kaksin koska nyt mies hoitanut kaikki pukemise, pyllynpesyt yms.. mie lähinnä ollut vaan huono ja rikkinäinen imetyskone... varmaan oon ihan naatti aina miehen työpäivän jälkeen...

painosta laskeskelin tuossa hyvällä ( :LOL: ) matikkapäälläni, että painoa tippunut synnytyksestä 7,25kg..tai siis tämä oli ku pe tultiin kotiin..nyt ei ole enempää tippunut..vielä olis reilu 3kg ja päästäs synnytystä edeltäviin mittoihin...

Kaupassa ollaan vaavin kanssa jo kaksi kertaa käyty ja erittäin mallikkaasti on toinen nukkunut koko reissut...säälin kyllä vaavia kun ikää ole vielä edes viikkoa ja jo heti joutuu shoppailemaan :LOL: Ulkosalla ollaan pieni vaunulenkkejä käyty ja hyvin on nukkunut poika rattaissa, tykkää siitä jytkeestä mitä tulee ku hiekkatiellä vaunuja työntelee... Yöt menee sellasilla 4-6h unilla, mutta vielä ollaan tolpillaan...

Hirveesti oli tullut tekstiä ja yritin kylllä lukea ihan antaamuksella niitä, mutta aika ei yksinkertaisesti enää riitä...se vähä aika mitä poika nukkuu menee lähinnä siivoillessa tai muuten vaan elämää ihmetellessä...

tsemppiä vielä kaikille kasassa oleville ja tsemppiä myös kaikille jotka vaavien kanssa miettiivät ja murehtivat itelläkin lähinnä mielessä nyt tuo maidon riittävyys...

Huomenna tulee neuvolatäti kotikäynnille ja päästään kattomaan kasvaako poika vai ei..ja lisäksi vielä näyttää silmät keltaisilta joten pitää neukkutädiltä kysyä, että mites tehdään...muuten kyllä ei miun silmään ole keltainen ja pissaa/kakkaa hyvin joten kait se bilirubiini laskee ja silmät vielä joskus muuttaa värinsä normaaliksi...

synnytyskertomusta kirjottelen sitten joskus ihan ajan kanssa..haluan, että siitä tulee mahdollisimman tarkka ja hyvä..

Rae ja Vaavi 6vrk
 
Heips,

Nopea kommentti Paille ristiäisistä/maistraattiin nimen ilmoittamisesta. Meillähän on siis ristiäiset vasta 15.8. eli lähes 4kk tytön syntymästä, ja mietin kanssa just tota samaa, että onko nimi pakko ilmoittaa 2kk sisällä syntymästä. Meidän ois siis pitänyt kastaa tyttö sairaalassa, jos näin ois ollut.

Pappi kuitenkin totesi, että se on ohjeellinen se 2kk eikä mitään sakkoja tule, jos menee pitemmäksi. Maistraatista saattaa kuulemma tulla joku ilmoitus/muistutus, mutta meillä on tyttö nyt yli 3kk eikä mitään ole vielä kuulunut. Ja ilmoitusta ei siis tarvitse erikseen lähettää maistraattiin, jos aikoo kirkollisen kastetilaisuuden pitää (vaikka menisi sen 2kk yli), pappi ottaa sen lomakkeen ja hoitaa loput.
 
JaKalle onnittelut :flower: !

Rae Tunteesi ovat varmasti ihan luonnollisia ja oikeutettuja. Usko itseesi, olet varmasti paras äiti lapsellesi :hug: !

Oma napa, paras napa... :ashamed: Täällä edelleen limatulppaa verijuovien kera. Supistuksia on paljon, tosin aika kivuttomia. Ripulinkin olen saanut, mut se nyt voi johtua helteestäkin. Hermot on menny parin päivän sisään ihan riekaleiksi. Suutun miehelleni joka suuttuu lapsille vähän väliä. Kenties sitäkin jännittää tuleva vaikka ei sitä osaa niin ilmaista. Mua vaan jännittää niin paljon ettei pysty pyörimään ku oman pömppömahan ympärillä. Toivois voivansa jo päästä synnyttämään, mut samalla pelottaa. Helle on vieny voimat niin hyvin et oon varma et oisin ihan taju veks puolet "tapahtumasta" :ashamed: .

Argh! Tästä on tullu Odotan henk.koht. vuodatuspalsta :LOL: . Kiitos ja anteeks... :ashamed:
 
Maanantaita! Onneaponnea uusille äideille/perheille ja malttia mahakkaille! Meillä jakautuneilla taitaa olla monella ikävä ihanaa mahaa, olen kateellinen teille! Hih.

Eka "soolomamapäivä" lusittu kunnialla. Jännitti kyllä miehen töihinpaluu kovasti. Aamulla pötköteltiin Sulon kanssa sängyssä ja sanoin sille ääneen, etten kyllä yhtään tiedä, miten tätä äitiyslomaa nyt kuuluisi viettää ja mitä meidän kuuluisi päivät tehä. Mun on tosi vaikea hahmottaa, ettei ole kirjoitushommia ts. töitä tehtävänä, vaan että ainoa tehtäväni on nyt olla "Sulolla hommissa" eli omistaa koko päivä pikkuiseni hoitamiselle. Tää on ihan hullu identiteettimuutos! Vaikee hahmottaa!

Päivän pelastus oli Sulon sylikummi, joka matkasi Helsingistä oman 8-kuukautisen poikansa kanssa mun vieraaksi. Suoraan rautatieasemalta mentiin kahville kahvilaan ja sieltä suoraan lounaalle ja sitten vielä meidän taloyhtiön pihanurtsille hengailemaan. Itse asiassa kummi ei koskaan ehtinyt meille sisälle asti ennen lähtöään =) Mutta oli aivan parasta, että se repi mut saman tien kaupungille tuulettumaan ja viilettämään. Opin vähän vaunujen kanssa liikkumista ja itsevarmuus kasvoi. Ja julki-imetin kahdesti, kammoamani rintakumin kaa! Ei kukaan pannut merkille mitään. Mulla on nimittäin ollut järjetön mökkihöperöitymispelko ja neuroosi siitä, etten koskaan pääse/uskalla mennä kaupungille yms sekä ton rintakumin että ton lapsen itkuisuuden takia. Kyllähän tuo vähän känisi sekä kahvilassa että kadulla vaunuissa herättyään (ja toki joku mummo tokaisi lakonisesti ohi kulkiessani: "Kylläpä vauva siellä itkee", voi vittu!), mutta tutti ja syliin ottaminen auttoivat. Nyt tiedän, että kaupungilla liikkuminen onnistuu, eikä se oo katastrofi, vaikka vauva jossain kitisisikin! Kyllä se rauhoittuu, eikä kukaan (paitti joku vammanen mummo) sitä noteeraa. Huh ja jee!

Muutenkin kummivalinta on mennyt niin nappiin, koska kummienkeli kysyi tänään, voisko hänen miehensä laulaa ristiäisissä laulun ja hän itse haluaisi lukea ääneen Sulolle kirjoittamansa kirjeen. Että sopiiko? No totta hitossa sopii! ALkoi itkettää liikutuksesta jo etukäteen :heart:

Huomenna on isyyden tunnustaminen ohjelmassa. Onneksi vasta klo 13:30. Ylihuomenna on neuvola klo 08:00. Mit vit! En tajua, miten voidaan siihen aikaan selvitä yhtään mihinkään. Huomaatteko (esikkoäidit erityisesti), miten uskomattoman hankalalta minkäänlainen aikataulu nykyään tuntuu? Tai siis sovittu meno johonkin aikaan. Huhheijaa! Kun ei ton pienokaisen syömisrytmi oikein toimi minkään kalenterin mukaan..

Rae
Ota rauhassa! Mulla on/oli ihan samanlaisia aatoksia. Niistä tuntee syyllisyyttä, mutta kaikki babybluesssssailu on ihan normaalia. Hormonit riehuu ja shokki on melkoinen. Varmasti ajan kanssa olo tasoittuu ja lapsesi rakastaa sua jo nyt yli kaiken. Väsyneenä kaikki tuntuu mahottomalta ja se vaikuttaa maidontuotantoonkin. Ja voi olla, että sulta tulee ihan riittävästi maitoa: kyllä Sulokin luultavasti joisi lisämaitoa vaikka litran, vaikka olisi jo ihan maha täys. Sillä on se imutarve niin suuri, että aina kelpaisi :LOL: Ja jos haluat lopettaa vaikka koko imetyksen, niin ei sekään katastrofi oo.

Imetyksestä
vielä. Ristiriitaisia tunteita yhä itelläkin. Tosta rintakumista en jaksa ees valittaa enää. Mutta nyt kun pahimmat hormonihuurut alkaa tasaantua eikä enää mennä adrenaliinin voimalla, yöheräämiset alkaa tuntua raskaammilta. Mä imetän yhä suurimmaksi osaksi yölläkin istualleen. Mä en tiä miks, mutta Sulon syömisestä ei tuu loppua, jos imetän makuullaan=kyljellään. Se roikkuu vaikka 1.5 tuntia siinä imemässä, kun imetystapahtumalla ei ole selvää alkua tai loppua, kun se kyhnää siinä nukkuma-asennossa kyljessäni. Sit nukahdan ite välillä, mikä on ton rintakumin kaa ihan fiasko, koska se liikahtaa helposti ja sit herään jossain vaiheessa Sulon ärinään, kun se on imenytkin jotain ihan väärää kohtaa eikä maitoa tulekaan, kun kumi on siirtynyt sivuun nänniltä.. Ja kun vielä en nää ilman silmälaseja/piilareita juuri mitään, ja pimeässä pitää häärätä sitä kumia kohdalleen.. Voi shatana! Siksi toi istualleen imettäminen on mun juttu, yölläkin. Mutta siinä ei paljon äiti lepää samalla. Sit kun vielä kattelen lasta, niskani on ihan kenossa koko ajan. Alkaa jo rasittaa niskaa ja hartioita. Todella ikävä tunne fyysisesti. Ketuttaa välillä öisin todella paljon. Kuka helvetti tän imetyksenkin on keksinyt. Ja tuo ei kyllä yöllä nuku yli 3 tunnin pätkiä juuri koskaan. No, voisi kai olla pahemminkin, mutta silti. Arrrh. Aika raskasta touhua tää äitiys.

Voe, menipä negatiiviseksi loppua kohden tää teksti. Kyllä mä silti joka päivä rakastan tota poitsua enemmän.

kardemummma & Sulo 3vkoa 3päivää
 
Paljon onnea uusille äideille taas !
Ja monella tuntuu olevan hyviä merkkejä taas ilmassa, et jospa ne vauvat sieltä tulis.

Ihania olette kaikki täällä ! :hug:
Ihana lukea etten ole todellakaan yksin näiden tunteideni ja ongelmieni kanssa. Osa teksteistä on ihan suoraan mun suusta ja päästä.

Yritetään olla potematta huonoäiti-juttuja, sanoo ne typerät mummelit mitä tahansa kommentteja kadulla, mummelit on hyviä ja tulevat imettämään tyhjillä tisseillään kyltymättömiä vauvoja. Siskoni sanoi hyvin "Lapsen mielestä oma äiti on aina se paras äiti..." Ja tottahan se on, eihän ne muusta tiedä.

Mä sain nukuttua jopa 1,5 h päikkärit tänään ku poikakin nukku. Ja uni oli todella syvää ! Täytyy vaan joka päivä yrittää nukkua jonkunlaiset unet, niin jospa se univaje sitä lähtis pienentymään.

Muista Rae juoda ihan hirveesti, siis ihan älyttömästi suorastaan. Monta kannua päivässä, itellä ainakin autto maidon nousuun. Sitten vajaa vuorokausi kotiin tulon jälkeen olinkin jo melkonen Pamela silikonitisseineni :LOL: Äläkä ota stressiä siitä pulloruokinnasta, tärkeintä on et pikkunen saa ruokaa.

Ja tosiaan tutistakaan ei kannata ottaa mitään stressiä. Sillon 30 vuotta sitten ku mä oon syntynyt on annettu synnärillä suoraan vauvalle tutti suuhun ja eipä mullakaan sitä enää ole suussa eikä oo mitään ongelmia tullut. Mitä nyt 2,5 vuotiaana oli hassunhauskaa vierottaa neitiä tutista. :LOL:
 
onnea jaka :flower:

ja SMSM on sitten viimeistään tänään saanut vauvansa rinnalle,jos ei jo eilen ottanut varaslähtöä,onnea siis sinnekki päin näin etukäteen :D

täällä sitä ollaan itse vielä kasassa,toivo menetetty jo,että tän sais ulos tuolta joskus.mää en jaksa enää tätä odottelua ja nyt vielä nämä hemmetin helteet tähän päälle,ei siis naurata.voi itku.kovasti on kaikennäköstä kipua ja etupäässä iltaisin supistelee,mut kun ne ei ole niitä synnytys suppareita sitte kuitenkaan.plaah :headwall: lapsetkin kotiutuu lauantaina reissulta kotiin joten sitä ennen olisi pakko syntyä ja mielellään niin että pääsen sitä ennen itekki jo nyytin kans kotiin.minäkö hermona?en yhtään en,kamalaa stressiä saa vetää täällä!

valitus virsi vol 10 taas.
 
Virpi tänne yksin jää..minä oon vielä ens kuussakin :headwall:
On kyllä niin huono omatunto kun henkinen olo on aikas karsea..lapset ja mies kärsii kun äiti ei jaksa mitään.On niin kuuma että oksettaa..yök yök..haluaisin vaan olla ihan yksin ja rauhassa raskauden loppuajan,ettei tulis tiuskittua kellekkään :'(
Ja tunteet vaihtuu itkusta nauruun..huomenna aion kyllä valittaa urakalla vaivoja neuvolassa :LOL:
hipsu
 

Yhteistyössä