Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

POKS 40+0!!! ja ei mitääään....mälsää...koko päivä kävelty messuilla ja illalla teho siivouksia kun esikoinen oli yökylässä mut ei mitn!! yö menikin valvoessa vaikka neiti valvottamassa ollutkaan kun täällä oli aikamoinen ukkonen, en ees muista koska viimeks olis ollu noin kova myräkkä. Aikas mahtavan näköst oli! ja kauhee huoli heti et mahtaakohan neiti mum
milassa nukkua vai kovin itkeä kun jyrisi niin kovin..oli sit pakko kahelta yöllä viestiä laittaa ja niin hän siellä kuulemma nukkua porotti vaan=) sit sai itekki unta ja heräsin vast puol 11!!

onkos jollain joku noista S:stä auttanut suppareihin/käynnistymiseen?? mulla ei kyllä mikään niistä tee mitään...=( ei tosiaan auta muu kuin odotella...plääh..jälleen...;)
 
niin ja ONNEA monkille poikavauvasta!! =) olikos SAS:is tungosta?? me käytiin käyrällä muutama yö sitten ja aika hiljaselta vaikutti, yks synnytys siel oli käynnis sillo. melkosen sokkeloinen paikka nyt sen laajennuksen takia mut onneks tuttu vartija ohjas meijät oikeeseen paikkaan=) nyt h-hetkel luulis löytävän peril..
melkosen kuumaki siel sisäl tuntus oleva, ainaki niis tutkimushuoneis! toiv helteit ei tulis nyt ku oma vuoro joskus koittaa=)
 
Ihanaa, kun on tällainen palsta, teidän ongelmat on samoja kun omatkin. Ei tarvii yksin miettiä ja pohtia. Babybluesiakin pukkaa päälle, koko ajan vaan itkettää :'( Toivottavasti tää menis pian ohi.

Imetys mietityttää täälläkin, että saako vauva tarpeeksi maitoa yms. Ja mulla toinen tissi ihan hel*etin kipeä, ekat pari minsaa meinaan huutaa kivusta kun hän alkaa imeä :/ Ekana yönä annoin lisämaitoa, ku oma usko loppui, mutta nyt en oo enää sit antanu. Huomenna tulee neuvolantäti käymään, ni näkee onko paino noussut. Se turhauttaa niin paljon, jos vauva ei saa kunnon otetta, ja sitten ihan hirveä huuto heti.

Ephs, aika hiljaista oli SAS.issa, kolme vauvaa syntyi samana päivänä, mut seuraavina vaan tyyliin yhet. Mekin käytiin jo aikaisemmin viime viikolla siellä ja oltiin kolme yötä, mut synnytys ei kipeistä supistuksista huolimatta vaan käynnistyny.
:kieh: Mut tosiaan, niissä tutkimushuoneissa on ihan järkyttävän kuuma!! Synnytyssalissa oli onneksi viileää, melkein jopa kylmää, ennen ponnistusvaihetta :) Ja sokkeloinenhan se on. Mies harhaili siellä kanttiinia ettimässä monet hetket :D

Kuin pian muut on lähteneet vauvan kanssa jonnekin? Mies ehdotti, että mentäis heidän mökille käymään pariksi tunniksi, mut jotenki tunnen olevani vielä niin epävarma, etten haluis. Ei siis oltais siellä kahdestaan, vaan siel on pappa, ehkä isoisovanhemmat ja miehen setä.

Monkki ja vauva 6 vrk

muoks. Meilläkin poika nukahtaa aina tissille, ja sit herää kun kannan omaan sänkyyn ja vaatii lisää :/ Mulle muuten sanottiin sairaalassa, ettei yöllä tarvii vaihtaa vaippaa, jossei vauva näytä siitä ärsyyntyvän...
 
Meidän rakas pikku-ukko syntyi 20.7 :heart: Kotiuduimme perjantaina..olen niiiiin täynnä RAKKAUTTA että nyt täytyy vaan mennä ihastelemaan :heart: palaan pian kertomaan PIITKÄÄSTÄ synnytyksestä ja muutenkin vauva-arjesta! Onnea kaikille Nyytin saaneille ja loppujaksamista kaikille vielä odottaville!!

Taatu & Pikku-ukko 5 vrk :heart: :heart: :heart:
 
Onnitteluja jakautuneille! Nyt en ala nimeämään, kun kumminkin joku jää mainitsematta, että tasapuolisesti kaikille :flower:

Kardemummalla on suloinen mies :heart: ihanasti sanottu kropan jäljistä! Eilen omani vaan tokaisi, että mun tissit on ihan kummalliset.. :LOL: Täällä siis DollyParton-ilmiö vielä menossa, eiköhän ne kohta
tasaannu.

Olivia :hug: ja pikaista toipumista!


Kestoista
vähän turhan vähän niitä on täälläkin. Vaikka kuvittelin, et hyvin riittävät. Mutta pesu joka päivä ei houkuta, eli pitäs varmaan kaivella kankaat ja kone &surauttaa muutamat sisätaskut lisää. Ohivuotoja on ollu muutamat, pikkasen turhan väljä AIO päästi lahkeesta läpi ja viime yönä oli kesto päällä n 10h joten ei mikään ihme, ettei imukyky riittänyt.. Meillä siis ei yöllä vaihdeta vaippaa, mutta olis kyllä tänä aamuna pitäny nousta aiemmin ja pistää tytölle kuivaa päälle.

Imetysvälit
mä oon kans kuvitellu, et lasketaan imetyksen aloitusten väli. Toisaalta kyl jos kestää imetyskerta kovin kauan, voi "tauot" jäädä kovin lyhyeksi. Mutta kelloa en kuitenkaan orjallisesti tuijottelisi, jollei siihen jotain erityistä syytä ole (esim. bilirubiiniarvojutut). Vauva kyllä kertoo, koska on nälkä. Enkä sitä tuttiakaan minään valtavana peikkona pitäisi, jos todella sitä tarvitaan. Turhaa kait sen ehdointahdoin opettaminen on, jos vauva on tyytyväinen oloonsa?
Rintojen pinkeys tosiaan tuppaa häviämään ja silti niistä riittää maitoa, että elkää huoliko "tyhjän tuntuisista" tisseistä! Kakkaväleistä oli puhe, meillä tietty tulee vielä turaus joka vaippaan ja pikkusen jo odottelenkin et tuokin tasottuis.. Veljeni oli sellanen reissukakkaaja, et teki kerran viikossa kakat ja sillon sitä kuulemma olikin kainaloissa saakka. Että voi se mennä noinkin pitkäksi se kakkaväli venähtää ja silti normaalia.

Kantoliinoista meillä trikooliina käytössä, tyttö on kehtosidonnassa (kietasuristiin kehtoasentoon laitan) ja hyvin on viihtyny. Liinassa nukkuminen vaan on sellasta örinää, mutta ei tuo itkenyt ole. Esikoisen kanssa joutu opettelemalla opettelemaan liinailun, ekat kerrat oli itkua ja huutoa joka loppu vasta raisumman puoleisella hytkyttelyllä. Sittemmin viihty tosi mainiosti. Mutta Dana lohduttelen, että useimmat vauvat oppii tykkäämään liinassa olosta, ekoilla kerroilla kannattaa pysyä liikkeessä ite ja ottaa lyhyissä pätkissä. Voihan olla, että vauva kokee tuon niin oudoksi alkuunsa, et protestoi sen takia?
Liinaa ollaan käytetty kauppareissuilla. Oltiinkin eilen melkoinen näky, keskimmäinen nukahti autoon ja iskä päätti kokeilla niille hankittua kantoreppua. Kielloista huolimatta varovasti nostin tuon 13kilosen pikku-ukon isännän selkään eikä onneks haava tuntunu pahalta.. :ashamed: Ite otin vauvan liinaan ja vaan esikoinen oli vapaana. Hyvin selvittiin rautakauppareissu. Eli vähän vastauksena Monkille ollaan jo liikuttu ihmisten ilmoilla. Ekan kerran oltiin tiistaina (tyttö silloin 4vrk) lähikaupassa ja nyt käyty Prismassa ja tuolla rautakaupassa. Meillä on tuo remppa kesken ja kaikkea pientä piti hakea. Ei montaa vaihtoehtoa ollu, miehellä ei ajokorttia ole ni pakko oli lähteä kuskiksi.
Koska meillä remppaillaan, ei tuo isäntä vauvanhoitoon hirveesti osallistu. Isommat se kyllä hoitaa että en valita. On tuo tytöstä kiinnostunu, pitää sylissä ja pyynnöstä vaihtaa vaippaa (jos tarjolla helppokiinnitteisiä sisätaskuja tms, harsoista se ei tajua lainkaan). Eilen viettivät kylpyhetkeä isoveljet apulaisina. :heart: oli melko suloinen näky nuo meen pojat..

Jälkivuoto on kummallinen juttu. Ihmettelin torstaina täällä, et miks se loppu. Sanoin perjantaina siitä neuvolassa ja illalla sit alko uudestaan. Holahti oikeen.. Onneks oli side varuilta. Nyt tulee tosi vähän ja sellasta rusehtavaa. Neuvolasta vaan lohdutti, et niin kauan on normaalia ku ei tuu kuumetta tai kipuja eikä hajuja.

Sektiohaava on parantunu osittain. Puolet haavasta on tosi hyvän näköstä ja puolet ei, tuon huonomman näkösen puolikkaan kans pitää nyt olla ekstratarkka, ettei tulehdu. Ärsyttää, mutta minkäs teet. Kipuillu se ei oo enää oikeastaan lainkaan.

Ja taas vaipanvaihtoon..
Kepsukka ja neiti 9vrk
 
monkki: meijän entinen naapuri sai tytön samana päivänä kun teijä poika syntys=)
Onnea Taatulle pikkuisesta pojasta:) :flower:
Kardemummalla tosiaan aika ihana mies=) enpä usko että meijän isännän suusta tuollaista tulisi, ainostaan tisseistä oli esikoisen syntymän jälkeen kovin innostunut, varsinkin kun oli ihan pinkeenä maidosta! :LOL:
 
Monkki ja Taatu Suuren suuret onnittelut vauvoista! :heart: :flower:

Kiitos kaikille parenemistoivotuksista. =) Olo alkaakin olemaan parempi koko ajan. Tänään oli tulehdusarvot enää 25 ja sain siirtyä suun kautta otettaviin antibiootteihin. Kauhee kuuri, kahta antibioottia 3 x päivässä 10 päivän ajan. Eli kuusi nappia per päivä (ihan itsekseni laskin :D ). Toivon todella, että ensi kerran kun meen Jorviin, olen taas synnyttämässä.

Suurin murhe tällä hetkellä on tuo maidon vähyys. :| Joudun antamaan lisämaitoa päivittäin noin 100 ml, mistä tulee tosi surkee fiilis. Ihan tyhmää, koska vauva ei todellakaan kärsi vastikkeen antamisesta ja mulla koko ajan nousee maito paremmin ja paremmin, mutta nämä on näitä henkimaailman juttuja taas. Syytän itseeni siitä, että niin hyvin alkanut imetys tökkii nyt vaikka enhän mä tälle tilanteelle voi yhtään mitään. Onneksi kätilöt Jorvissa vakuutti mulle, että maidon tuotanto palaa täysin ennalleen kunhan tervehdyn. Ja jos jotain positiivista, niin eipähän ainakaan tuo mun antibioottikuuri ärsytä vauvan masua niin paljoa kun saa vähän vastikettakin.

Onko muilla muuten Gefilus D-vitamiinit käytössä? Niissä on siis maitohappobakteerit ja D-vitamiinit samassa. Hinta on hirmuinen 20? per puteli, mutta meillä on ainakin toistaiseksi vielä säästytty vatsaväänteiltä.

Tutti on täälläkin ajoittain käytössä, enkä aio ottaa niin minkäänlaista huonoa omatuntoa siitä. Mäkin oon imenyt tuttia ties kuinka paljon penskana, enkä usko, että mikään mun neurooseista selittyy sillä. :p

Meinasin muuten aamulla kuolla nauruun, kun meidän nuorempi hurtta oli hakenut turvakaukalosta vauvan tutin ja laittanut sen suuhunsa ihan oikeaoppisesti. :LOL: Koskaan ei ole harmittanut niin paljoa, etten ehtinyt hakea kameraa...

Kestovaippailu aloitettiin meillä vihdoin tänään. Otin ensin käyttöön nuo äitiyspakkauksen Imse Vimset. Funzi Bunzet (ei hitto, ikinä en muista miten se kirjoitetaan!) houkuttais, mutta ne vaikuttaa niin lämpimiltä näihin keleihin... Mutta ehkä laitan sellaisen yöksi. Meidänkin vauva on sitä sorttia, joka kakkaa vähintään sen 6 kertaa päivässä, mutta kestoilen sen verran kuin vaippoja riittää. Pitäis tilata uusia.

Kepsukka Kannattaa tosiaan hoidella hyvin sitä sektiohaavaa. Ensi viikollehan luvattiin taas 30 asteen helteitä Espooseen. Sanoivat Jorvissa, että todella paljon tulehduksia on nyt viime viikkoina ollut synnyttäneillä.

dana taisi kysellä isyyden vahvistamisjuttuja. Meillä on sama homma, että vauva saa miehen sukunimen ja sitä varten täytyy isyyden vahvistus olla selvä ennen ristiäisiä. Espoossa kutsu tulee automaattisesti kotiin vauvan synnyttyä. Meillä homma hoidetaan ensi viikolla.

Ristiäiset me pidetään Oulussa ja kun soitin Oulun seurakuntaan ja kysyin, pitääkö tehdä jotain erikoisjärjestelyitä kun espoolainen vauva kastetaan Oulussa, niin pappi tuumaili, että "kunhan nyt vauvan muistatte ottaa mukaan, niin hyvä". :D

Me meinataan suunnata pohjoiseen loppuviikosta ja vähän hirvittää, miten saadaan kaikki tavarat mahtumaan meidän autoon. Tarkoituksena ois ostaa suksiboksi, mutta ei taideta tähän hätään ehtiä... Pitänee ostaa jokin minibussi, että saa kaks aikuista, yhden vauvan ja kaksi koiraa siirrettyä paikasta A paikkaan B.

Ai niin, uusia palstailijoitakin taitaa olla useampi kappale? Tervetuloa mukaan munkin puolesta! :wave:

Nyt lähden ärsyttään rintoja pumpulla - josko ne sitten tajuais alkaa tuottaan maitoa tehokkaammin... Maltti on valttia, ommmommmmommmmm.... Ei ole mun vahvin alua tuo kärsivällisyys.

millanen, virpi ja ephs on ainakin kasassa vielä - isot tsempit kaikille! Ja muillekin, jotka unohdin mainita. :) SMSM taitaakin ponnistaa vauvaa maailmaan as we speak.

|O (ei väsytä, ei...)
 
Meillä kans neiti tuli eilen 1 kk!! :heart:

Meidän pikkuselle on tullu ihan kamalasti niitä hormooninäppyjä..iho ihan täynnä niitä naamasta. Raukka ei ole nyt ihan kauneimmillaan!!! =) äitin kulta! :heart:

Meillä nukutaan yöt melko hyvin. Syö joskus 22 aikoihin ja sitten nukkuu 04-05 asti ja sitten taas tissitellään 08 maissa. Joskus vielä nukutaan 10 asti!! :LOL: välillä toki poikkeuksiakin mutta hyvin on yöt menny.

Tultiin eilen Vaasasta..käytiin pari yötä perheellä hotellissa lomailemassa...oli kiva reissu. Huomenna kavereille 200 kilsan päähän. Hotellissa tosin sielläkin pari yötä ollaan.. ettei valvoteta koko perhettä siellä yöllä.

Danalle mulla kans mies menee 3 viikon päästä töihin ku kesäloma loppuu.. täytyy kehitellä sitten jotakin, että ei ala seinät kaatuun päälle!!

Paljon onnea vauvaantuneille ja supparituulia odottaville!! =)

Nyt taas neiti huutaa tuolla naama punaisena...eli mentävä on!! =)
 
...jatkoikin vielä unia..! :LOL:

Meillä ne Jekovitit käytössä..tänään ajattelin testailla olla ilman. Kokeillaan varmaan 3 päivää, että häipyykö iltakätinät ja jos on parempana, niin kokeillaan sitten vaikka niitä D-tippoja. Jos D-vitamiinin tauottaminen ei auta, kokeillaan ilman Cuplatonia, mutta itse kyllä uskon vakaasti sen vain auttavan, kun pierut paukkuu paljon entistä paremmin.

Kakkaamisesta..meillä kakataan edelleen MONTA kertaa päivässä. Eilenkin varmaan ainakin 5 kakkavaippaa plus jokaisessa aina pikkupierut. Kaipa on normaalia..vauvat tuon suhteen ilmeisesti niin erilaisia.

Imettämisestä...ennen imetin aina makuultaa. Nyt kokeiltu istualtaan enemmän. Hotkaisee IHAN JÄRJETÖNTÄ VAUHTIA istualtaan.. Mutta toisaalta sitten röyhtäilee paremmin..mutta taas kyllä puklaakin enemmän. Makuulla vauva vaan pääsee niin paljon liikkuu ja vänkäämään, että istualtaan imettäminen rauhallisempaa. EN tiedä kuinka tuo hotkaseminen sitten siihen masuun vaikuttaa.. Maitoa mulla tulee ihan hulluna. Edelleen toinen rinta suihkuttaa välillä...tosi rasittava vaiva!!

Tosi ihanaa kun miehellä on tämä loma nyt...ihana kun on joku joka voi auttaa koko ajan..yölläkin! Tosi hyvin meilläkin mies osallistunut. Välillä hoksaa, että en ole tainnut vaipan vaippaa koko päivänä vaihtaa! :LOL: saas nähä miten taas sitten loma jälkeen totutaan oleen kaksin. No onneks 3 viikkoa jo kerettiin siihen totutella ennen miehen lomaa. Niin, ja onneksi tosiaan jää kaikki ne isyyslmat vielä käyttämättä syksylle...

Meillä on muuten eka neuvola vaaville..(tai se 1kk neuvola) vasta ens viikon to, että sitten tietää enemmän tytön kasvusta, mutta noin arviolta, on varmasti paino noussut reippaasti.

Mutta tosiaan jaksamisia kaikille.. näytti taas ainakin tänne Oulun seudulle hellettä..HUH HUH!! Jotenkin tämmönen viileä keli on pienen kans niin paljon helpompi!!

Zeenah ja pikkunen 1 kk 1 vrk! :heart:
 
Onnittelut jälleen vauvan saaneille :heart: Ja ihana lueskella vauva-arjesta, jännää miten nopsaan tuo aika menee, jo 1 kuukauden ikäisiä vauvoja :heart: Mutta täällä vielä yhtenä kappaleena myös, tänään 40+4... mur mur, ala jo tulla ulos!

Ja eipä tältä rintamalta muuta raportoitavaa... suppareita kaikille vielä yhdessä kasassa oleville toivotellen!!
 
Jepjep. Nyt on siivottu, käyty lenkillä, saunottu ja sekstailtu. Kaksi viimeistä jopa yhtä aikaa ;) :LOL: . Saa nähdä pistääkö pikkuiseen vauhtia...

Mulla on koko ajan nälkä! En usko että oikea nälkä, kunhan tylsyyttäni syön :ashamed: , ärsyttää! Huomenna paukkuis yksiön vuokrasopimus umpeen. Veikkaan kyl et pikkumies on uusinut sen tietämättäni ;).
 
Koittakaa kestää kaikki jotka olette vielä yhtenä kappaleena, kyllä ne vauvat sieltä onneks jossain vaiheessa tulee. :hug: Helppohan mun on sanoo.

Täällä taas väsymyspäivä takana. Enkä oo nytkään päiväunia saanut nukuttua kun oli tossa sisko kyläilemässä ja sylittelemässä vauvaa :)

Kiitos kaikille vinkeistä vauvanhoitoon liittyen, itellä ainakin on peukalo keskellä kämmentä ku kyseessä on tosiaan esikoinen. Aina kaikkia ihan urpoja kysymyksiä ja juttuja tulee mieleen.
Tässä siis taas yksi; minkä verran laitatte ammeeseen vettä vauvan kylvetystä varten ?

Täällä käytiin kylvyssä ekaa kertaa kotona ja poitsu tuijotteli vaan ihan ihmeissään, mut ei sentäs parkunu. :) Ja vaunutkin käytiin koeajamassa, äiti vaan niin rapakunnossa ettei kovin pitkälle voi lähtee, ainakaan vielä. Mutta kohta oon huippukunnossa kun joka päivä käyn lenkillä :LOL:

Inhottavaa kun pikkusella on nenässä jotain räkää tms, eikä se oikein tuu pois vaikka poika aivasteleekin. Yritettiin tänään myös sellasella pikku niistäjällä putsata, tuloksena kunnon raivarit, yllättäen.

Viime yönä poitsu ite alko pyytelemään ruokaa (äitillä tietty kännykkä muistuttamassa ruoka-ajoista...) Itkuhan se äitillä sitten tuli ku mies vaan kuorsas vieressä tietämättä yhtään mitä tapahtuu ja et olin pyytänyt vaihtamaan vaipan... Sitten mies vaan ihmettelee et mitä se nyt itkee. On vaan niin saakelin väsyny olo, varsinkin yöllä se tuntuu pahimmalta kun yrittää pysyä hereillä edes sen syötön ajan.

Täällä poden lisäks kauheeta ahdistusta kummeista. Kun ei oikeesti oo oikein ketään kenen kans ois niin läheinen et haluais lapselle kummiks. Tuntuu et kaikki on hyljänneet. :'( Ei oo kukaan mun kavereista ollu tulossa kattomaan vauvaa, miehen yks miespuolinen kaveri sitäkin innokkaampi. En sitten tiiä, ku mulla on yks sellanen kaveri yläasteajoilta, joiden kans ollaan oltu ku paita ja perse vuosia ja vuosia. Jostain vuodesta 2008 saakka ollaan oltu vähä etäisempiä (en tiiä miks, mut näin on käynyt). Mutta jotenkin oon ajatellut et tämän henkilön haluaisin lapselleni kummiks, et saisin sen pojan elämään, kun tiedän että hän rakastaa lapsia jne. En sitten tiedä...
Ahistaa, ahistaa, ahistaa :headwall:
 
Meillä taitaa jekovitit lentää mehtään, kun pidin tuossa niistä taukoa ja alotin ne uudelleen kolme päivää sitten eka 1 tippa ja tänään sit kolme tippaa ja tuloksena nyt illasta n. tunnin kestävä kova itkeskely ja nyt kuulostas pierettävän poikaa kovasti.. Pitää jotain toista merkkiä vissiin testata..

Huomenna ois se isyydentunnustus ja iltasella yks asuntoesittely. Tää meidän talo on vissiin myyty kun oli hävinny ilmotus netistä, et pitää tosissaan rueta kämpän etintään.. Onneks on kuitenki 3 kk irtisanomisaika..

Kohta alkaa poika herätä illan viimeselle syötölle ja sit yöunille :)

Laura ja poju huomenna 1 kk
 
Mites muuten...? Tääl oli juttua isyyden tunnustamisesta. Se on ihan selkee homma, mutta mites toi nimen antaminen.
Meille tuli ne laput ja siinä luki että nimi pitäis ilmottaa 2 kk kuluessa. Pitääkö siis ristiäiset pitää myös 2 kk kuluessa, vai riittääkö et nimi ilmotetaan ton ajan sisällä seurakunnalle ja poika kastetaan vähän myöhemmin ?
 
Isosti onnea jakautumisesta koko perheelle! :flower:

Täällä on tänään ajeltu,käyty ulkona syömässä saunottu ja harrastettu sitä kivointakin S:ää..:p
Nyt on illan aikana supistuksia tullut,tosin vatsanpuolelta vaan kipeitä ja tahti tuntuu kiihtyvän. Melko usein tulee mutta ei kestä kun n. puol minuuttia-1min kerralla. Välissä Pippuri liikkuu kovin paljon... Eli siis kohta puoli sänkyyn jos sais nukuttua JOS SATTUIS niin käymään että lähtö tulis yöllä..:)

Toiveikas Millanen ja myllertävä Pippuri 39+3
 
Aamuvirkkuna täällä :wave: Tai no, väsyttäis muttei tuu uni... muutaman hurjan tunnin saanu nukuttua, levotonta unta. Äsken huomasin vessassa käydessä, että paperiin jäi vaaleanpunartavaa jälkeä... Oisko kenties tihkuvaa lapsivettä ? Valkovuotoa se ei minusta ole... noh, laitoin siteen housuihin ja täytyy seurailla. Eilen illalla oli parit vähän kipeemmät supistukset, mutta ei muuta.
 
yliajalla :ashamed:
Kyllä meillä kaikilla ne nyytit viimestään ens kuussa ulkona on =)
Joten päivä kerrallaan sinnitellään ja toivotaan parasta,että vauvat tajuais että täällä ulkona on paljon mukavampaa kun ahtaassa masussa :LOL:
Kivasti on taas lämpöä luvannut,en tiiä selviänkö helleaallosta enää hengissä :ashamed:
hipsu 40+1
 
Pai kyseli nimen antamisesta. Maistraattiin pitää ilmoittaa lapsen nimi 2kk sisällä syntymästä,mutta vauvan voi kastaa myöhemminkin..

Me on aiempien kanssa pidetty ristiäiset 2kk sisällä syntymästä. Toivottavasti nytkin ois mahdollista pitää kotona ne ristiäiset ennen 3.9. silloin Ville täyttää 2kk. Poika kun on toistaiseksi sairaalassa. Toki sairaalassakin voi ristiäiset järjestää, mutta kiva ois poika saada kotiinkin :heart:

Uuteen taloonki pääsis kohta muuttamaan. Mulla vaan taitaa jäädä muuttojutut, kun oon täällä Helsingissä..

pauliina ja Ville 3vk2pv
 
Onnea Taatu pikkuisesta!

Pai, kakkaamisväleistä. Just äsken vaihdoin kakkavaipan, mutta edellisestä kakasta olikin jo 1,5 vrk. Sairaalassa sanottiin, että kaikki 10 kakasta päivässä 1 kakkaan viikossa on mahdollista ja normaalia. Mut toivottavasti teilläkin tosiaan kakkaaminen harvenee. On huomattavasti mukavampi vaihtaa vaippoja, kun on harvemmin niitä kakkoja.

Olivia, D-vitamiineista ja Fuzzy Bunzzeista. Mä ostin myös sitä Gefilus D-vitamiinia. Eikä se hintakaan ollut sen korkeampi kuin jos olis ostanut jotain muuta D-vitamiinia, ja sit jotain toista maitohappobakteeria erikseen. Arvoin siellä apteekissa pitkään enkä sit osannut päättää ostaako myös maitohappobakteereja jos ostan muuta D-vitamiinia, niin ostin tuota sitten. Tänään olen antanut kolmannen kerran noita eikä ainakaan vielä vaikuta poikaa mitenkään vaivaavan. Meillä on kyllä koko helteiden ajan mm. Fuzzyt olleet ahkerassa käytössä enkä usko, että on mitenkään liian kuumat olleet. Ei ole poikaa ainakaan vaivanneet, eikä mitään iho-oireitakaan ole. Eikös ne ainakin kertiksiä viileämmät ole joka tapauksessa.

Hikka. Meidän murulla on hikka välillä kolmekin kertaa päivässä, ja ainoo millä se heti lähtee on syöttäminen. Mutta vaatii sen, että poika oikeesti nielee kunnolla eikä vaan "hengaile" tissillä, joten jos poika on just syönyt niin sillon on huonompi keino. Mut on se hikka kyllä niin kokonaisvaltainen, että on oikeen kamala katsella vaikkei poika paljon välitäkään siitä. Itsellä jos on samanlainen, niin sattuu ihan kunnolla kyllä ja ärsyttää.

Puklaaminen. Mites teidän pienet puklailee? Meillä puklataan välillä ihan hirvittävästi suurinpiirtein varmaan kaikki mitä on syötykin, mutta sit on päiviä, ettei puklailla ollenkaan. Pitäiskö sitä röyhtäytystä vaan harrastaa vielä aktiivisemmin vai mikä tohon vois auttaa?

Kepsukka, kestot ja vaihtoväli. Meillä oli kans viime yönä sama vaippa 10 tuntia :) 8 tunnin jälkeen ei ollut vielä tullut läpi ja mietin, et nyt pitäis kyllä vaihtaa. En vaihtanut, ja 10 tunnin jälkeen oli yökkäri sitten vähän märkä. Jotenkin vaan on vaikeeta toi yöllä vaihtaminen. Toinen kun huutaa jo nälkäänsä ni jotenkin ei oo kiva sitten siinä välissä ruveta vaihtamaan, ja sitten taas kun nukahtaa tissille syönnin jälkeen, ni ei oo kiva sittenkään vaihtaa ja herättää toista. Sen jälkeen saa sitten itsekin taas valvoa. Kai se pitäs vaan kuitenkin vaihtaa ennen syöttöä tossa aamulla aikaisin.

Tänään on sitten miehellä eka työpäivä pojan syntymän jälkeen, voi kökkö. Mites kardemumma teidän eka isin työpäivä sujuu?

Saga ja poika 17 vrk
 
Hikka täälläkin samaa ilmiötä. Nikottelua on, mut niin on noilla pojilla ja koiranpennuillakin :LOL: ollu. Johtuu kait siitä, ettei pallea ole ihan täysin kehittyny vielä. Meillä hikkaan ei oikeen mikään auta, tai ainakaan en oo huomannu mitään poppakonstia siihen. Menee itestään ohi, eikä näytä tyttöä haittaavan.

pulauttelu aika vähäistä täällä, sama juttu oli noiden isompienkin kohdalla. Esikoinen pulautteli enempi, mutta se olikin pullolapsi, joten ei oikeen voi verrata. Röyhtäyttelyä harvemmin harrastetaan, joskus jos ei rinnalle nukahda syvään uneen, nostan pystympään ja taputellaan, mut muuten annan olla. Ei tuo kovasti ole kiukustunu, vaikkei röyhtäisisikään.

Ristiäiset
pitäis pitää syyskuun puoliväliin mennessä, ajattelin selvitä helpommalla eli saa sit pappi hoitaa ilmotuksen maistraattiin, kuten pojistakin on hoitaneet. Mitään isoja bileitä ei pidetä, mun vanhemmat ja sisarukset kutsutaan. Miehen äiti ei tule, vaikka kutsuttais, joten se siitä.. Juhlitaan kotona, kastepöytä vaan pitää jostain keksiä. Tarjottavaksi ajattelin väsätä voileipäkakun, jotain salaattia, ehkä karjalanpiirakoita ja sit makeeta kahvin kanssa (kakun koristeluvälineitä ostin jo keväällä :D ) joku kakku ja kaupan keksejä. Kummeksi mun veljen avovaimo (puolisonsa toiminee epävirallisena kummina kunnei kirkkoon kuulu) ja toinen veli. Hirvee pähkäily taas kummien kohdalla, kun ei niitä riittävän läheisiä ystäviä ole kovin montaa ja poikien kummeja en halua tytölle pyytää.

Kotiin jääville tsemppiä miesten töiden alkaessa! Oli ainakin kardemiumma ja rva Saga ja olikos jo joku muukin?
Samaten kovasti voimia vauvaa kotiin odottaville! Ei varmasti ole Pauliinallakaan helppoa. :hug:

Ja moni oli vielä yhdessä koossa.. Koittakaahan jaksaa, helteestä huolimatta! Onneksi mahaan ei ole kukaan jääny, vaikka eipä se paljon lohduta kun tunteja laskee..

Haava ei enää juur kipuile, vähän iho kiristää välillä. Mites muut sektion kokeneet, onko parantunu hyvin? Särkylääkkeitä napsin ihan railakkaasti viime viikon mut nyt ajattelin olla ihan ilman. Katotaan äityykö kovin. Ilmakylpyjä ja suihkuttelua pitäs vieläkin jaksaa tehdä, muistaakos joku kuinka kauan tuota pitää hoitaa? Sairaalasta sain aika vähän neuvoja, luottivat varmaan siihen, että menee vanhasta muistista haavanhoitokin. Pitänee netistä tutkailla, koska saa liikkua vapaammin. Tallille tekis mieli, mutta kauhistuttaa nuo vatsa- ja selkälihasten olemattomuus. Voipi olla lihakset kipeet ekan kerran jälkeen..

Koira pihalle ja sit ruuan laittoon.
Supparituulia jäljellä oleville kovasti! :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
Kepsukka ja neiti 10vrk
 
Kasassa edelleen. Sänkyyn kun pääsi niin muutamia vähän kipeämpiä suppareita viel tuli mut sitten oon nukahtanu,kuitenkin vessaan herätessä aina tuli jonkinmoisia suppareita... Muuten olo nyt aamulla taas ihan normaali... Jospa tää tästä vaikka pikku hiljaa alkais etenemään..

On muuten kovin hiljaista täällä nykyään ku tuntuu et melkeinpä kaikki isommalla kirjoittelulla olleet "vakkarit" on jo synnyttäny ja viettää kotona vauvojen kanssa arkea ja täällä viellä muutamat "roikkuu" epätoivoisena kun ei omat tajua tulla pihalle.. :headwall: :D
 
POKS 41+0 :eek:

Paljon onnitteluja taas vauvansa saaneille, ja Paille kiitos synnytyskertomuksesta - varsin normaalilta kuulosti tuo kontrollin menetys vaikkei se tietysti kivalta tunnu :hug:

Vauvan itku on tutkitusti maailman stressaavin ääni, sitä on tuoreiden vanhempien vaikea kestää. Mutta tsempit vaan Paille ja muillekin, kokeilla sopii kaikkea mitä keksii, mutta kestää vaan täytyy sekin, ettei mikään välttämättä heti auta. Mun kokemusten mukaan musiikin kanssa tanssahtelu/hypähtely vauva sylissä vatsallaan on yks tehokkaimmista rauhoituskonsteista =)

Kantoliinaileeko muut? Kokeneemat liinailijat, mitä sidontaa kannattais käyttää vastasyntyneelle triikooliinalla oisko jotain vinkkejä?
Mä oon käyttänyt lähes pelkästään kietaisu-risti2-sidontaa. Ensin sidonta melko tiukkana valmiiksi ja sitten vauva pystyasennossa, jalat kippurassa liinan sisään ja sitten oiotaan ne kolme kangaskerrosta vaavin päälle mukavan tuntuisesti. Ja tämän oikomisen aikana on usein tarvinnut kävellä tai hytkyttää, ettei vauva ole hermostunut. Kehtoasentoon en oo meidän muruja saanut koskaan rauhoittumaan.
 

Yhteistyössä