Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

millanen Minä ite pyysin neuvolan tätiä viimeksi tekemään painoarvion, kun on niin valtavan iso maha ja aikasemmat lapsetkin on olleet 3840 g ja 4070 g - nyt siis maha vielä isompi ku noiden lasten syntyissä. Tää nykynen neuvolan täti on sijainen, kun oma lähti lomille. Ja hän on aika kokemattoman oloinen näihin hommiin, niin pyysi vielä toista neuvolan tätiä kokeileen. Ei mulle muuten ois mitään kokoarviota annettu, jos en ois maanantaina sitä ite vartavasten pyytänyt. Eikä ole aikasemmissa raskauksissakaan annettu kokoarviota, paitsi esikoisen aikaan äitipolilla rv 37+5, kun menin sinne perätilavauvan takia - joka tosin oli sit kääntynyt. Mutta silloin tekivät synnytystapa-arvion ja kokoarvion. Toisesta lapsesta ei tehty missään vaiheessa minkäänlaista kokoarviota.

tuntemuksista mulla ei ole kahden aikasemman lapsen kohdalla ollut minkäänlaisia tuntemuksia etukäteen. Sitten kun lähtö on tullut on alkanu heti tosi kipeet supparit säännöllisinä edellisenä päivänä aamuyöstä ja seuraavana päivänä on lapsi syntynyt. Mulla ei ole kummallakaan kerralla menny lapsiveet vaan sitten kun on paikat olleet tarpeeksi auki sairaalassa ovat kalvot puhkoneet. Muistaakseni kuitenkin limatulppaa on ruvennu tuleen vähä ennen suppareiden alkua, oisko edellisenä päivänä.






 
Helteistä päivää ja onnea kaikille nyyttinsä saaneille <3

Väsäilin kertomuksen tonne naamaan, et sen voipi sieltä halukkaat lueskella :) Jotain piti kommentoida, jos ehdin kun pikku-ukko tossa ähisee jo.. :D Meillä lähteny kivasti vauva-arki sujumaan, poitsu on hyvin tyytyväinen kaveri- syö hyvin, nukkuu hyvin, sinappitehdas toimii.. :D

Tyksiin ei kannata ottaa tuttia, siel ollaan imetys"hulluja" jos niin voi sanoa eli he suosittelee ettei ensimmäisiin 4-5 viikkoon anna tuttia et imetys lähtee hyvin käyntiin.

Ja sen voin sanoa Tyksistä, et täyttä on..ja kuuma..Mut ei mulla henk.koht. oo muuta valittamista :)

Nyt jää miljoona asiaa kommentoimatta, kun tuli maitotilaus mut koitan keritä pian takas!
Supistuksia niitä kaipaaville ja viilentäviä tuulia kaikille, koska niitä kyl kaivataan samoin kuin vesisadetta..!!

Mamcelli ja "Ruttu" 6pvää <3

 
maamin82 ONNEA!!!!! :hug: :heart:

Tylsää tää odotelu..ei vielä kehtaa suihkuun mennä mutta kun ei oikein ole mitään tekemistäkään..siks roikun täällä ja kommentoin joka viiden minuutin välein jotain asiaa :LOL: syntyis tää vaavi jo ni olis jotain tekemistä!!!!
 
Kuuma, kuuma, kuuma. Yllättäen ! :D

Huonosti nukuttu yö takana, joku kumma siinä on että sitten aamupäivällä saa nukuttua paremmin. Onko muilla tullu sellasii kuumia-aaltoja ? Siis eilen illalla esim. oli ihan suht siedettävä olotila hikoilun suhteen ja yhtäkkiä sitten tunsi ku tuli hirmusen kuuma, vaikka olin ihan paikallani. Siis mulla on ilman näitä helteitäkin ollu hirmusen lämmin tässä loppuaikana.

Noi painoarviot on aina vissiin vähä niin ja näin. Mulle on kans sanottu ettei pitäis olla mikään iso tapaus noin 3,5 kg mutta saas nähdä millaset heitot tulee. Masu tosin ei oo kasvanu enää, ainakaan omasta mielestä.

Vauva on ollu tänään taas tosi hiljaksiin, ei oikein herättelytkään tunnu tehoavan. :( Eilen illalla kyllä liikelaskennassa tuli tarpeeks liikkeitä jne ja kyl toi jotain pientä nytkin anto, mut aika vaisua. Onneks on tossa reilun tunnin päästä neuvola, niin kuulee ainakin sydänäänet.

Ja hei... Ällövarotushäytys ! Tänä aamuna on pongattu jotain sellasta vaaleenpunertavaa ällötystä vessareissuilla ja varmaan niitä paljon puhuttuja veriviirujakin. Jospa se ois nyt sitä kuuluisaa limatulppaa ?!?
 
rae89: meijän vauvat sitten näyttäs kasvavan samaan tahtiin,mullaki oli painoarvio 38+1 3.7kg.

vitsi sentään,mun kaveri on siellä oysissa synnyttämässä esikoistaan ja hällä oli elokuun alussa la....on se kumma!!!!!epistä.mulla kuitenkin jo neljäs tulossa ja tää vaan kasvattelee itteään masussa.nyt olis just passelin kokonen syntymään.paska.täytyykö tässä alkaa koittaan kaikkia kolmea s vai mitä.......HALUUN SYNNÄRILLE JO!kummallista että sitäki kamalaa tuskaa oikeen haluaa jo...voispa sen vaiheen hypätä yli....
 
Pai80 Kyllähän tuo limatulpalta kuulostaa. Voi olla, että pääset kohta tositoimiin tai sitten se odotuttaa vielä jonkun viikon. Itellä vaan tuo limatulpan irtoominen on tarkottanut myös synnytyksen alkamista. Nytkin tuota ällötystä koetan kokoajan bongata, niin tietäs että lähtö on lähellä. Mutta eipä vaan näy ei.
Eihän noihin painoarvioihin silleen luottamista ole, varsinkaan käsikopelolla tehtyihin. Mutta rauhotti kuitenkin mieltä, ettei ois kovin jättiläinen tulossa. Mutta uskon kuitenkin, että yli 4 kg menee nyt, kun aikasempikin oli jo yli 4 kg.

virpi1980 Arvaappa vaan oisko täälläkin kypsää kauraa jo synnärille :LOL:. Miksi näillä meitin lapsilla ei oo mikään kiire maailmaan? Itellä kun tuli ahtaan paikan kammo jo rv 33 :LOL: . Auts, nytki se tuolla masussa möngertää niin että sattuu kylkeen.

*MUOKS* Pitänee lähtä muksujen kans "pyöräileen", ku kinuuvat tuossa. Tai siis muksut pyöräilee ja äippä lyllertää perässä, lupasivat kyllä ootella mua aina välillä - enhän mää muuten niiden perässä pysy. Ja jos eivät oota nii onhan varmasti viimeinen kerta ku lähen niiden kans "pyöräileen" :LOL: :LOL: tässä tilassa. Jospa se sais jotain aikaseksi - tai sitten ei
 
tere! ja onnea jälleen uusimmille poksahtaneille! :flower:
itellä myös LA loppukuusta, 25pv. Tänään olin neuvolassa ja SF senkun vaan kasvaa:( ei taida kovinkaan pian olla ulos tulossa kun ei suostu alasopäin tulemaan, vaikka ultras/sisätutkimukses oli et on tosi alhaalla mutta ei kiinnittynyt. ultra oli kesäkuun lopus...ehkä hä kasvaa vaan siel..ultras povattiin 3300grammast vauvelia mut varmaan tulee isompi...ja ihan varmast mennään yliajalle, supistuksii tulee melko usein mut ei oo yhtään kipeit=(

alapää asiaa....
ootteko huomannu mitään muutoksia loppuajalla, itel ollu tosi runsast valkovuotoo koko raskauden ajan ja sitä ollu pissanäytteissäkin joka kerta mut nyt viimeset kolme vk ni ollu pissa puhdas ja vuoto on lakannu kokonaan, viimesen viikon ollu päinvastoin ihan rutikuiva. oikee kipeet käy ku pissal käy ja pyyhkii...mahtaakohan liittyyä mitenkään ja mihinkään...tä nyt on taas tätä joko nyt - joko nyt ja mitäs nyt vatvomiseen;)

ja sit piti kysymäni et tuleeko/tuliko monella jo ennen synnytystä pal maitoo?? mul tuli esikoisest paidat mm. siivotes ja yön aikana märäks jo viikol 35 alkaen, nyt ei mitään. puristaes tulee ihan vähän ja viikkoja nyt 38+4..tosin ehkä oon vähän kuivakin kun ei oikeen tuu riittäväst juotua...ehkäpä...tiiä sit....

sori omanapapainotteinen viesti nyt tällä kertaa :ashamed:
 
Yhä roikun täällä ja odottelen, et muksut syö ja sit lähtään lenkkeileen. itellä on aivan olematon ruokahalu... onko muilla ruokahalu tipotiessään?

ephs Mulla kans paikat kuivunu aikalailla aikasemmasta, mutta enpä muista miten oli aikasemmissa raskauksissa. Oliko sillä mitään merkitystä synnytykseen. Tätä voitas oikeestaan kysyä näiltä, jotka ovat vastikään synnyttäneet. Itellä kun on jo aika kullannut muistot.. edellisestä synnytyksestä 5 vuotta.

Mulla on nyt ruvennut aina välillä vähän tuleen maitoa, muutama pisara paidassa. Ja pusertaessa tietty tulee kans. Ei mulla ole kyllä aikasemmissakaan raskauksissa tämän kummemmin tullut ennen synnytystä. Mutta silti on maitoa lapselle riittänyt.
 
SMSM Et oo ainoo kuka täällä palstalla roikkuu :LOL: Mut siis eipä jären ruokahalua ole..eilenkin huomasin, että syömisten väli oli jotain yli 6h varmaan melkein 8h..join toki vettä, mutta eipä ollut hirveen nälkä..ja hirmu tärkeetä olis syödä säännöllisesti edes jotain..nuita verensokereita kun mittaili ni tuli syötyö 3h välein jotain, mutta nyt ku ei mittaile ni sitä ihan unohtaa tuon syömisen :ashamed:

Joo-o...kohta tästä pääsis starttailee sinne neukkuun..tietäs vaan mitä ihmettä sitä laittas päälle...ja ruokakauppa kutsuu neukun jälkeen..johan mie taasen melkein viikon olen täällä kotona yksikseni kykkinyt ni ihan kivä päästä edes sinne neukkuun ja ruokakauppaan..pienet on huvit tässä elämässä :LOL: iskelmä niityt olis kiuruvedellä, mutta sen verran kalliit liput on, että eipä sinnekkään taida jaksaa lähteä vaikka ihan hyviä esiintyjiä olis...
 
Paljon onnea Mamcellille ja Maaminille vauvojen johdosta!!!

Mamcelli, jos mitenkään voit tai ehdit, niin voisitko kertoa tyks kokemuksiasi? itse olen menossa sinne tiistaina sektioon. Että miten siellä osastoilla meni ym?

Tuteista, sairaalaan katsomatta kannattaa ottaa oma tutti jo siitä syystä mukaan, että jos vauva tottuu sairaalan tuttiin, niin niitä ei sitten mistään kaupasta enää saa, kun olette kotona ja vauva itkee sen perään. Eli mulle neuvottiin jo ihan siitä syystä ottamaan omat mukaan, että jos vauva tuttia haluaa syödä, niin syö sitten alusta asti sellaista mitä kaupasta saa lisää milloin vaan eikä tule ylimääräisiä ongelmia siitä.

Poks poks ja poks tänään 39+0!!!
 
HUippu paljon onnea lapsukaisten syntymästä! :flower: :flower:

Okei eli siis kaikille ei tehdä automaattisesti painoarvioita, all right. En siis ole erikois tapaus jota ei vaan ole tutkittu..:D



Pai JEI,toivotaan että se olis ollu se lima tulppa ja että saatais olla sairaalaan lähtö edessä ihan lähi päivinä..;) :wave:

SMSM Joo ei tota ruokahalua ole noilla helteillä ihan kamalasti ollut mutta melkeinpä väkisellä on ollut jotain naamaan tunkea ku tulee muuten ihan mega heikotus jos ei syö ja hikoilee ja juo vaan..:S Lähinnä yrittäny syödä hedelmiä ja leipää jos ei kunnon lämmintä ruokaa o tehny mieli...

Tänään onneks vähä kivempi ilma siinä mielessä ettei aurinko paista vaan taivas on ihan pilvessä vaikkakin lämpötilat huitelee lähempänä 30astetta siltikin.
Porukat on ihan just täällä niin mennään koirien kanssa käpöttelemään:) Jospa se aiheuttais ees jotain tapahtumaa tuolla vatsan seuduilla..:D Taitaa lähinnä verenpaineet nousta ku joutuu komentaa koiraa ettei se vedä kun ne on taas niin innoissaan... :headwall: :LOL:

Sain myös korjattua mun hetki sitten ostamat housut tänään,ku niistä lähti heti naru irti,tai siis vyötärö kaistaleessa on kiristysnauha,ja ostin ihan toodella reilun kokoset housut että mahtuu olee tän mahan kanssa joten niitä ei voipitää ilman narua:) Nyt on narut ommeltu yhteen ja pujoteltu takaisin omalle paikalle:)
 
Neuvolassa käyty. Terkkari sano et pissasta huomas et on limatulppa menny, eli jotain edistystä sentään B) Kaikki ihan ok. Noi paineet nyt on vaan kohollaan vaik vedänkin lääkkeitä. Terkkari sano et jos on korkeita lukemia niin heti vaan Jorviin, eikä tartte katella maanantaihin asti. Mut ku se on aina vähä sellasta ku sinne soittelee... Riippuu täysin millanen kätilö sattuu puhelimeen. Toisen mielestä on ihan ok et alapaine on 100 ja ylikin ja toiset sanoo ettei saa olla niin korkeella. :( Mä nyt vaan toivon et tää syntyy viikonlopun aikana.
 
Rae89 Niihän tuo tuntuu, et meikäläiselläkään ei ole enää muuta elämää ku tää netti :LOL: - täällä tulee roikuttua kokoajan. No toi lenkki lasten kans saatiin kuiteski tehtyä ja lapsetki maltto välillä aina odottaa lyllertävää äitiä :LOL: :LOL: .

Naapurin isäntäki tossa kyseli pihalla (oli pikkupoikansa jututtamassa kaivurikuskia ja minä hakemassa postia), et vielä oot kokonaisena... millonkas se laskettu aika olikaan. Mihin minä et se meni jo. Johon kaivurissa istuva kaivurikuski tuumas, et ilmankos se tuo maha niin komea onkin :LOL: :LOL: . Meillä on siis menossa tuossa sähköjohtojen laitto maahan ja täällä on ainaki parin viikon ajan ollu kaivureita, traktoreita, kuorma-autoja ja noita sähköyhtiön pakettiautoja ihan kiitettävästi.. välillä ei viitti ees pihalle mennä..

Täällä ois illalla Rotuaari Piknik ja siel esiintyy Viikate, Yö ja Popeda. Poika tykkää Yö:stä ja haluais et mentäs sitä kuunteleen Ouluun. On vähä meinattu, et jos siinä aidan ulkopuolella käytäs kuunteleen, ei viitti sinne sisäpuolelle lasten kans mennä, kun on kuitenkin juomaoikeudet alueella... Käytäs vaan se Yö:n keikka kuunteleen klo 21-22.15. Meidän kaveripariskunta on kans lasten kans siinä vieres hotellissa yötä ja heillä on pappa mukana lapsia kattomassa niin käyvät Yö:n keikan kuunteleen sisäpuolella kahdestaan ja sen jälkeen voitas aidan ulkopuolella treffata vähän aikaa heidän kans. Sit nokka kohti kotia. Mieshän tuo on vähä epäröiny... mut eiköhän me lasten kans sen nokka illalla käännetä :LOL: :LOL:.

Nyt jos lähtis syömään voileipää, nälkä alkaa oleen, mutta ei tee mieli syödä mitään... :x . Pitää varmaan väkisin tunkee leipää naamaan.

Vichyä kyllä menee kiitettävästi 3*1,5 litraa vkr ainakin...
 
Kertokaas, että miten vois alkaa treenaamaan vatsalihaksia nyt synnytyksen jälkeen? Normivatsalihasliikkeitä kai pitää välttää jonku aikaa, mutta miten esim. niitöä syviä vatsalihaksia vois treenailla? Vatsa palautunut melko hyvin litteäksi, kun painoa ei enää raskauden jäljiltä ole jäljellä, mutta silti tommosta löysää vielä masun päällä vähän jäljellä. Haluais kuntoon mahd. pian!!

Itse pelkäsin ihan kamalasti, että jos menee lantionpohjalihakset synnytyksessä tosi huonoon kuntoon ja alkaa pissa karkaileen. No onneks nyt voi vissiin alkaa toteamaan, että näin ei käynyt, kun aivastukset yms. ei ole kyseistä vaivaa aiheuttannut. täytyy silti jumppailla aktiivisesti tuotakin lihaksistoa.

Meidän pikkunen on alkanut nukkuun paremmin, kun kääräsen sen kapaloon. herää muuten aina käsien refleksinomaisiin liikkeisiin ja sitten alkaa kitinä ja kätinä. Tuo kapaloiminen tosiaan tuntuu rauhottavan, vaikka pieni eka sitä vähän protestoikin!

Jee!! Miehellä alkaa huomenna loma. Lähetään vähän kyläileen isovanhempien ja isoisovanhempien luokse. Ihanaa kun on 1 kk seuraa, tuntuu päivät NIIN erilaisilta!!

Paljon onnea vauvaantuneille! :hug: :flower:

Ja vielä tsempityksiä kuumuuden ja masujen kanssa odotteleville! Lohdutuksen sanana voisin sanoa, että ei kuumalla tommosen pikkuihmisen kanssakaan kovin helppoa ole. Imetys, ihokontakti ja sylissäkantaminen yhdistettynä tähän kuumuuteen...Huh huh!! :LOL:

Zeenah ja pikkuneiti 3 vkoa!!! :heart:
 
hei, niin joo...tartteeko Kelalle ilmottaa mitään tuosta pienen syntymästä vai tuleeko esim. lapsilisät itsestään? Olen siis kyllä hakenut sen lisän vanhempainrahan yhteydessä, mutta miten se käytännössä alkaa tulemaan...
 
Neuvolassa käyty

rv 39+0 (38+0)
rr 107/74 (116/83) (jos nousevat verenpaineet enteilee synnytystä ni tää ei synny ikin :LOL: )
paino -500g (+483g)
Pissa -+ (--)
turvotus - (+)
hb - (125)
sf 33 (35)
tarjonta rt (rt)
Liikkeet ++ (++)
syke 130-140 (126-130)

Eli sf oli laskenut sen 2cm ja pää kuulema jo melko hyvin kiinnittynyt :D :D Ihanaa, jos se jotain merkkais :LOL: Ja pissassa oli taasen sokeria + mutta meinasivat että miula se on jotenkin fysiologista MUTTA edelleen pitää sokereita seurata terkan mielestä, nyt tosin vain 1h aterian jälkeisiä arvoja...
Streptokokki näyte oli taasen positiivinen joten synnärille mennessä se pitää sanoo ja ne sitten suonen sisäsin antibiootein sen hoitaa...
Eli muuten kaik ok, muta sokereita mitattava..seuraava neuvola jo tiistaina kun meinas neukkutäti että yhtään en näytä siltä että synnyttämään olisin ihan heti menossa :/

Nii ja epäilin, että miula saattas olla vyöruusu ja siihen sano täti, että heti jos rupee näyttään siltä, että se tosiaan on sitä ni sairaalalle soitto ja sieltä sitten arvioivat tartteeko hoitaa ja miten asian kanssa edetään...

Että näin meillä..nyt jos menis tuon pakastepitsan laittamaan uuniin :D
 
rae89: mikäs se tuo vyöruusu on?en ole koskaan kuullukkaan.

täällä alkaa ihan tosissaan tämä aika jo tympästä.kamalan turhauttavaa.yhtä odotusta vain.ja se ärsyttää,kun ei ole mtn merkkejä.mä en jaksa enää,kamalaa aatella et tää saattaa olla vielä masussa elokuussakin eli siis vielä sen vajaa 4 viikkoa,ei hemmetti.anteeksi mun turhautuneisuus,mutta olo on nyt tämmönen,lannisti se mun kaverin oysissa olo entisestään,kun se pääsi sinne jo vaikka la on musta viikkoa myöhemmin.yhyy.

SMSM: mua huvitti se sun kirjoitus että meet lasten kans pyörä lenkille ja ite lyllerrät perässä,sitähän se oikeesti on ja meillä sama homma,lapset vetää kilsan eessä kun ei jaksa oottaa äitiä,etenkin mitä lähemmäs kotia päästään niin johan ne karkaa ja sitten saan ite suunnilleen juosta loppu matkan.enpä oo tosin nyt niitten kans lähteny ihan sen takia.mies käy aina sitten niitten kans ulkoileen.

tuo kaveri on varmaan maratoonari tuolla masussa kun kokoajan liike käy ja sehän ei enää mukavalle tunnu ja onkos kumma jos siellä lähemmäs 4kg möllykkä on uimassa.

tänään en ole etes ulos vaivautunu vaikka onkin viileempää,jotenki niin vaan lannistaa ja ahistaa nyt.

harmi kun seuraava neuvola on vasta viikon päästä.vois siellä etes avautua.vaikka eipä lohuta yhtään kun silloinki siellä on sellanen toope naukka täti joka ei koskaan oo saanu etes mun sf mittaa mitattua.jospa mun ei tarttis sinne enää mennä.

jospa me SMSM päästäs sitten la 17.7 sinne synnärille treffaileen,heh.pidetään varpaat ja peukut pystyssä.

mulla ei taas tuu juotua yhtään juuri päivässä,menisikö litra korkeintaan.sekin yleensä vasta illasta.

ei mullakaan taho ruokaa tehä mieli,pakolla aina jotain syyä,leipää ja hedelmiä syön paljon.
 
Onnea uusille vauvaantuneille perheineen :flower: :flower: :flower: :heart: !!!

Täällä sitä vaan kärvistellään helteessä paarmojen piirittämänä. On niin kuuma, että ei täälläkään lämmin ruoka tahdo maistua. Pastaa syötiin äsken- se oli ihan hyvää ja ainakin tuntui "kevyeltä" :D

Mulla on vesipullo joka paikassa mukana ja arvatenkin pisuhätäkin tuntuu olevan "krooninen" :LOL: .

Ei pienintä tuntemustakaan siitä, että vauva olisi syntymässä. Eilen luin myös kuunkierron vaikutuksista synnytykseen. Meillä 1 lapsista on syntynyt ihan täydenkuun aikana ( muistan sen hämärän syysyön ja miten kuu valaisi matkaa sairaalaan). Silloinen kätilö totesi, että täysikuu tarkoittaa heille kiireistä iltaa. Pakko oli käydä kurkkaamassa, niin seuraava täysikuu on 26. päivä :D

Tekis mieli käydä huomenna alkavilla asuntomessuilla. Ei varmaankaan heti huomenna, kun veikkaan Saaristokaupungin olevan melko ruuhkainen, mutta tässä joku kaunis päivä...

Millaisia turvakaukaloita ootte hankkineet vauvoille? Me ollaan menossa huomenna asioille ja se on hankintalistalla nr.1.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 38+4
 
virpi Vyöruusu on sellanen inhottava kutiava/kipeä ihottuma-alue, tai miula oli sellanen vesikellomainen... Sama virus aiheuttaa ku vesirokon..Joillekkin se virus jää elämään tuonne hermoihin ja puhkee sitten jos on esim. stressiä... Miula oli jo alkuraskaudessa (rv 4-6 tai 7) tuossa navan oikealla puolella..kutitti niin maan perkeleesti ja kipeetäki teki... Ei kyllä kaiketi mitään vaaraa pitäs olla vauvalle mutta hoitaavat kaiketi sen pois jos mahdollista...pitää seurailla taasen tässä miten edistyy vai edistyykö mitenkään...

juomisesta Mie olen yrittänyt nyt juoda semmosen väh. 2l/pvä, tänään on mennyt semmonen ehkä 1l eli ei paljoa mitään..pitää nyt illasta tsempata..onneks tänään ei niin kuuma päivä kun eilen vaikka kuuma on nytkin...

Nii ja virpi ihan samanlaisia turhautuneisuuden tunteita on täälläkin havaittavissa, ei jaksais enää yhtään odotella!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamin82:
Meille syntyi TOIVO-poika 14.7. klo.21.27 3714g ja 51cm :heart:
ONNEA!!

Pai josko se siitä sitten lähtis, nähdään Jorvissa! ;)

Sectioinfossa käyty, tukisukat (onneks polvimallia) sain kotiin ja ohjeet paastosta. Leikkaus olis n klo 11 ja osastolle n 30min aiemmin, eli ihan kiva aika, ei tartte kukonlaulunaikaan nousta. Meillä on aamut venyny nyt lomalla, joten olis vaatinu useamman kellon herättämään. Isä lupas hakea 2 tuuletinta huomenna, kun varasin liikkeeseen tulevasta erästä. Ihanaa! Saa sit viedä mukanaan pyörijän, jos vaikka helpottais osaston kuumuutta. Siellä meinaan oli tosi lämmintä. Viimeinen ateria olis klo 4 aamuyöstä, varmaan pakko herätä vääntämään protskupirtelö, ni kestää iltapäivään kärvistelemättä. Vettä ei saa enää hirveesti juoda viimiseen tuntiin,mut siihen saakka tankkaillaan vissyä ja mehua. Hoitaja oli tosi mukavan olonen, muttei kumminkaan lämmenny ajatukselle, kun uhkailin lähteväni kotiin jo lauantaina. Toppuutteli ja puheli sunnuntaista. Vaan saa nähdä miten toivutaan ja millasessa kunnossa vauva on. Toivotaan, ettei painoarvio heitä yläkanttiin paljoa, 4.5kg on kuulemma raja et joutuu sokrutarkkailuun. Että sympatiaa täältä myös Termiitin suuntaan, kun isoa vauvaa ovat povanneet!!

Vauvalla olis reilut 12h aikaa ulkoistua, jotta vältyttäis leikkaukselta. Eilisilta oli jo tosi lupaavaa, katteltiin leffaa ja suppareita tuli n 7min välein, viimeisimmät jo aika kivuliaitakin. Vaan niinhän ne lopahti, kun kävi suihkussa ja meni nukkumaan. Eipä tuo mies intoutunu mun kaveriks suihkuun.. Ei kuulemma tunnu enää kovin mukavalle, alakerta on aikasemmissakin odotuksissa alkanu tuntua viimisillään oudolta tuon puolison mielestä.

Pikkumakkarin seinä odottais tasotetapettia. Pitäs lähteä kuulema kaveriksi tuolle miehelle sitä laittamaan. On se sulonen, pesänrakennusvietti iski viikko sitten ja nyt se on remppaillu tuota jäljelle jäänyttä huonetta ihan urakalla. Onneks ei oo kauhee kiire, esikolle on luvattu se omaksi huoneeksi kun menee kouluun, eli vasta vuoden päästä. :)

Kepsukka ja masukki 39+6 (ja todella toivotaan, ettei tartte poksua enää!!)
 

Yhteistyössä