Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Heips kaikille!
Aika menee aina lukiessa niin harvemmin kerkeää kirjoittelemaan :D
Imetys:
Mulla maidon tulo tasaantui vasta joskus viikkojen ja viikkojen päästä. Eli aina vuoti toinen tissi kun toisesta imetti. Mutta kyllä se sitte joskus tasaantui... nytkin on maidonkerääjä ja liivinsuojia läjä tuolla odottamassa :)

Painoarvio oli viikko sitte 4kg, joten saas nähdä milloin tuo kaveri päättää syntyä. Ei sen nyt tarvis kuitenkaan 4,5kg olla... Siitä puheen ollen, tilasin ajan vyöhyketerapiaan tälle iltaa. Täällä pienellä paikkakunnalla on sellainen vanhempi nainen, joka on noita meidän masuvaivaisia vauvoja hieronu ja nyt sitte pääsisin eka kertaa itse käsittelyyn. Katsotaanpas sitten mitä tuleman pitää. Eipä pitäisi ainakaan haittaa olla :)

ONNITTELUT KAIKILLE JO POSAHTANEILLE :flower: :flower:

Mukavaa kesäpäivää vaan kaikille!!

Punaposket ja Tuhina 39+3
 
Huomenta!

Onnea Kausalle, mukava kuulla, etä asita ovat teillä kääntyneet parhain päin!

Onnea rva Sagalle, ja kiitos kertomuksestasi. Hienoa, että kaikki sujui hyvin. Aikamoisen kaverin onnistuit ponnistamaan ulos.

Tänään oli vimppa neuvola, painoa tullut minimaalisesti, kaikki arvot ok ja vauva tuntui olevan aika alhaalla. Viikon sisällä kotiutumisesta sieltä tulee sitten täti käymään kotona ja siitä viikon sisällä lastenneuvolan täti. Vielä viisi kokonaista päivää kärvistelyä kuumuudessa, sitten poika pääsee syntymään. Muuten taitaisi pysyä sisällä pitkälle ensi kuuhun... Sitten hiotaan tyksissä ties millaisen henkilökunnan armoilla...

Onko kellekään muulle tullut sellaista oloa, että olisko jossain joku peruutusnappi mitä painaa? Että en ole valmis, en ole valmis, pienoista paniikkia... Tuntuu vaan niin hurjalta, kun maanantaina on meillä miehen kanssa toinen hääpäivä ja aiotaan mennä syömään ulos, niin mies sanoi eilen, että se onkin sitten viimeinen kerta, kun syödään kahdestaan...

Toivottavasti Tridian ja maamin pääsevät pian myös synnärille!
 
Termiitti82
punaposket ja mekkala minäkin olen kuullut vyöhyketerapiasta pelkkää hyvää ja nyt mulla onkin puolen tunnin päästä aika akupunktioon! jännittää sikana, mutta kaverit on käynyt tyypillä ja kuulemma mega kokenut ja hyvä lääkäri joten hyvissä käsissä pitäisi olla. saas nähä auttasko se tämän vauvan ulostautumiseen. muutenkin kuulemma tästä tulee todella hyvä ja rentoutunut olo ja pelkojenkin pitäisi hävitä. hyvä, sillä taas tänä aamuna heräsin viideltä miettimään näitä koko-asioita :|
 
Vauvat ja vedenjuonti Imetystukilistalla (sähköpostilista, aika aktiivinen sellainen, suosittelen) on ollut nyt helteiden aikaan juttua veden juottamisesta pienille. Ajattelin tänne tiivistää, jotta tuoreet äidit saa yhden näkökulman asiaan.. Pähkinänkuoressa kuitenkin, että täysimetetty vauva ei tarvitse vettä, vaan veden tarjoaminen voi olla jopa haitallista. (veden juonti voi vähentää maidonjuontia ja näin ollen vähentää myös maidon tuotantoa, sekoittaa nestetasapainoa ja johtaa painonlaskuun) Äidinmaito muuttuu helteellä vetisemmäksi/laihemmaksi, jotta vauva saa nestettä tarpeeksi. Vasta kiinteitä saaville vauvoille voi antaa vettä, silloinkin pienissä määrin. Jollei vaipat kastu tarpeeksi, tihennetään imetysvälejä. Vauvaa voi imettää esim. suihkussa, jos tuntuu ettei maito maita kunnolla. Muistakaa oma juominen!!

Kääkkänällä ja Fiinukalla onkin huomenna jännät paikat. Tsemppiä vaan!

Kausasta oli tosi ihana kuulla! Kiva kun ennätit kuulumisia kertomaan, on sua täällä mietittykin..

Helise sit lähti.. Vaikket tätä luekaan, niin tsemppiä matkaan! Josko olisi nyyttikin kainalossa jo? Harmillista, että Pain supparit lopahti! Toivotaan kovasti, et alkaisivat pian uudelleen ja pääisisit ihan oikeasti lähtemään!

Zeenah suihkutissiin on pari erilaista "hoitokonstia", joita voi kokella. Yks on imettää useamman kerran peräkkäin samasta rinnasta, jolloin maitomäärä pikkasen pienenee ja maito muuttuu vähän rasvasemmaksi, kun ns. takamaitoa tuotetaan enempi. Vastavirtaanimetys on yks, mitä voi kokeilla. Ja sit suihkuavan rinnan nännin kohdalta voi koittaa painaa voimakkaasti, jos helpottais. Pari linkkiä: babyidean ja imetystukilistan. Viereen harso ja kun pahin suihku tulee, annat rinnan suihkuta harsoon ja tarjoot sit uudelleen? Ihan käytännön omakohtasta neuvoa mulla ei oo antaa, meillä kun ongelmaa on ollu enempi maidon riittävyyden kanssa, mutta jos noista linkeistä olis apua?

Onnittelut toka0710 ja kiitos synnytyskertomuksesta!
Samaten onnea pikkuisesta xxxxxxx

Kiitokset rouva sagalle kertomuksesta! Pitkältä kuulosti tuo urakka ja nuo tylyt kommentit epiduraalista ja episotomiasta ja ponnistelusta varmasti siinä tilanteessa inhottavia olivat!
Kyselit maidontulon tasaantumisesta. Joillain jää ylituotantoa pitkäksikin aikaa. Ja jos luovuttamaan alat, niin eihän se kysyntäkään vähene, eli maitoa tulee yli oman vauvan tarpeen. Lämpimästi suosittelen luovuttamaan, jos vain koet pumppausrumbaa jaksavasi. On se kullan arvoista tuo luovutusmaito niille pienille, jotka sen saavat käyttää! HUSin alueella ilmeisesti toimii homma siten, että kerta viikossa hakevat pakastemaidot kotoa. Viimeisen vuorokauden lypsymaito voi olla jääkaapissa, mut muutoin pakastellaan. Purkit tarjoo HUS ja niiltä saa vuokrata sähköpumpun. Maidosta maksetaan 17e/kilo tai jotain siihen suuntaan.. Mutta harvapa tuota rahan takia tekee.. En muutoin muistais, mut just viime viikolla luin neuvolan seinältä mainoksen :D

ON: eilisillasta suppareita tullu epäsäännöllisesti, harvakseltaan ja vaan lievästi kipuillen. Epämiellyttäviä ne kyllä on, muttei tosiaan satu niin paljoa, että pitäs esim. asentoa vaihtaa kovin paljoa. Eivätkä kestä kovin pitkään, alle minuutin selkeästi, vaikka kelloa en kattellu olekaan. ÄRRRSYTTÄÄÄÄ! Tässä meinaan tulee kiire, huomenna pitäs sinne Jorviin mennä tapaamaan leikkaavaa lääkäriä ja saamaan tarkemmat ohjeet perjantaiaamusta. Jotta vauva kiltti, tule ulos NYT!
Illalla tuli itku tän helteen takia. Normaalistikaan en tykkää kauheesti liian kuumasta, yli 25astetta useampana päivänä ei oo kivaa, ni nyt tää tuntuu ihan hirveeltä. Ei vaan jaksa enää..
Jos sitä sit kaupoille taasen. Nyt pitää oikeesti löytää se toinen tuuletin, että täällä pystyy väki olemaan ja nukkumaan. Pojat on yöllä yltä päältä hiessä, mutta mä en vois kuvitellakaan nukkuvani ilman tuota propellia, että itsekäästi sen olen ominut nukkumaan mennessäni.
Kepsukka ja masukki (39+5)
 
täällä kans maailman vittumaisin yö takana,en oo nukkunu kun max.2 tuntia.koitin mennä nukkumaan siinä 23 jälkeen,vaan ähisin ja puhisin ihan vaan kuumuuden takia,täällä oli niin kamala vesisade ja ukkonen illalla että oli todella kostea/hiostava ilma sisälläkin.noh,mies valitti että turhaan siinä sängyssä pyörit jos ei uni tule,menin siis katsomaan vielä telkkua,nukkumaan koitin taas mennä vähän jälkeen 01 yöllä,pyörin taas aikani,siinä välissä olen vähän aikaa nukkunut,kunnes heräilin taas joka tunnille.....nukkumaan pystyisin kyllä jos olisi vain viileämpää.

pitäs tästä lähteä suihkuun,kohta lähden sinne oysiin ja jos samalla poikkeais jossain oulun prismoista,pappa toimii mulle kuskina,ite jotenki kartan pitempiä autolla ajoja nykyään,kauppaankaan en suostu lähtemään ilman kaveria enää.saapa nähdä mitä ne siellä sanovat,jännittää ihan sikana,ihan se vauvan koko,samoin se että mitä sanovat mun sokeri arvoista jotka on heitelly,insuliinia en missään nimessä halua enää aloittaa tässä vaiheessa,sitten että mikä on alapään tilanne,jos sen nyt edes katsovatkaan jne.....plaah.

SMSM: meillä on sitten ihkut miehet,hyvin ollaan valittu ;) saapa nähdä onnaako meillä treffit sitten....sitähän ei tiiä vaikka saan käynnistys ajan tms.....tai pikemminkin joudun käynnistykseen,sitä en halua vaan mahollisimman luonnonmukaisen alun.....

tänään taas mittauspäiväki,hyvin meni ainaski aamun arvot.

ei voi ku sanoa että väsyttää sikana :eek: :headwall:

mutta nyt sinne suihkuun,iltapäivään kamut =)
 
Paljon onneja lapsosen syntymästä:)

Pankissa käyty ja laina päätöksen saaminen kestää kuulemma ensi ti asti,ihan pieni mahdollisuus saada EHKÄ pe vastaus. Kun meillä ei ole yhtään tuota pesämunaa tarvis olla 5% lainan suuruudesta että ei tarvisi ottaa 100%lainaa pankilta. mutta eipä tässä nyt ole sukanvarteen tullut laitettua 9000euroa.. :headwall: Eli nyt ei auta kun odottaa vaan että pankista soitetaan ja kerrotaan mitä mieltä siellä ollaan. Op on kuitenkin paljon vakaampi pankki meidän molempien mielestä jos verrataan tuohon Sampo pankkiin. Op:lla on tällä hetkellä euroopan taloustilantenteen takia kuulemma tullut uusi ohje että kaikki lainat annetaan enintään 25v maksuajan mukaan,mutta siis perjaatteessa 20.vuoden maksuajalla. Eli kk erä olis aika paljon isompi kuin Sampolla. Op:lta sais kuitenkin bonuksia ja kun meillä vakuutukset Pohjolassa se olis enemmän kun jees. Sais maksettua bonuksilla vakuutuksia:)

Suuren suuria suppari tuulia edelleenkin niitä haluaville! :whistle: :whistle: :whistle: ;)

Millanen & Pippuri 37+6
 
virpi Tsemppiä sinne polille, toivottavati vaavilla kaikki hyvin eikä olis liian iso :hug: Miule sano lekuri 2 viikkoa sitten et ei tarttee mitata enää sokruja, et ei ole rd. No terkka käski kuitenkin mitata ja kuinkas ollakkaan arvot oli nousussa, aterian jälkeen 7.6 (enkä edes syönyt mitään erikoista) muutaman kerran. Huomenna saan lisää liuskoja ja sitten pitää taasen mittailla... Jos rupee näyttään siltä, että kummiskin rd-diagnoosi vielä kaatuu päälle ni mie vaadin sitten kyllä jo käynnistystä, enää en käy mitään hoitoja vastaanottamaan!!!! Sokruja ja rasvoja olen yrittänyt välttää ja nyt sit vaan jännäillään miten iso kaveri siellä masussa oikeesti asustaa..toivottavasti jää alle sen 4,5kg
 
Ihanan koskettava kertomus rva Sagalta, mä näköjään itken aina näitä lukiessani :whistle:

Täällä kans helvetillinen yö takana ja nyt alko taas uudelleen... mä en tiedä,pitäskö lähteä näytille vai mitä, kun huomenna se aika kuitnekin. Mutta kovasti pyrkii muksu nyt pihalle :'(

lainaan tosta elokuisista viestiäni...

onnea vielä xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx :heart:


Täällä luultiin kyllä viime yönä,että lähtö tuli ja itse asiassa olin jo luuri kädessä,mutta en saanu lapsille hoitajaa mistään. Mummilla ei sitten ollut kännykässä äänet päällä
Eli 23 maissa alkoi järjetön särky ja polttelu alavatsalla,joka siirtyi vähitellen selkään, sitten supistukset jotka pisti puuskututtamaan. Lähdin kävelemään ja nytkytin jumppapallon päällä. Särky voimistui ja alkoi tuntua painetta peräsuolen luona. Luulin,et kakattaa mutta mitään ei tullut ja kipu jatkui. Söin sitten särkkäriä ja se vähän auttoi ja kävin nukkumaan ja ihme kyllä nukahdinkin kun olin jo niin väsy. Pari tuntia nukuin ja sama alkoi uudestaan. Ajattelin et käynpä suihkussa kun ohjeissa niin sanottiin leikkausta varten. Suihku rauhoitti tosi paljon ja kävin taas torkkumaan. Niitä tunnin pätkiä sit vetelinkin ja aamua kohden supparit rauhoittui. Aamulla jo lähes "normaali" olo, jos nyt tätä möhistä normiksi voi sanoa.

Eli näinkin voi näköjään sit olla. Niin ja tosiaan, se suoli sit tyhjeni kunnolla aamulla. mut kyllä tässä lopun alkua on. Aamulla kävin verikokeissa ja se keskussairaala on kyl yks pätsi. Kivakiva. Noh, ei auta valittaa, eipä näitä etukäteen tiedä.
Huomenna sit tositoimiin, tänään juhlitaan meidän nyksä-kuopuksen 4v-synttäreitä!

Kääkkis ja lapanen 38+1
 
No niin Jorvista soitettiin heti aamusta niistä jatkokuvioista.
Sain ajan äitiyspolille heti maanantaiaamuks. Sitten katotaan niitä paineita ja keskustellaan jatkosta, eli ilmeisesti mahdollisesta käynnistyksestä, vaikken ookkaan vielä maanantaina paljonkaan yli 40+6. Jollen siis aikasemmin satu poksahtamaan. Tälle viikolle piti ottaa vielä neuvola-aika ja sen sain huomiselle.
Ja siis Jorviin voi ja pitää soittaa heti jos alkaa paineet olee pilvissä ja itteä alkaa huolestuttamaan. Mut sekin on aina vähä sellasta ku sinne soittelee, riippuu aina kätilöstä joka sattuu puhelimeen. Toisen mielestä on ihan ok et alapaine yli 100 ja toinen passittaa heti näytille.

Tänä aamuna ihan huvikseni ja mielenkiinnosta mittasin paineita makuuasennossa ja ne on paljon alhasemmat sillon, eli kyllä kait ne Jorvissa oli nyt sitten ihan ok lukemissa eilen ja sitten taas kotona istualteen korkeella. Eli tästä vois päätellä et pitäis yrittää ottaa rauhassa ja lepäillä mahdollisimman paljon... Ei kyl houkuttelis yhtään ylimääränen hikoilu sängyssä, mut pakko se nyt vaan on ettei nouse liian korkeiks.

Lohduttavaa et muutkin kärsii tästä kuumuudesta. Nyt ainakin tässä meillä tuulee pihalla ihan kivasti, et vähä tulee extrailmaa pihalta, vaik eipä se kyllä juurikaan viilennä näitä sisäoloja.

Voihan kökkö noita teidän sokereita, mä oon säästyny niiltä mittailuilta onneks. Sitähän tää nyt ois vielä puuttunu et verenpaineita ja sokereita pitää mittailla. Toivotaan ettei sokereista huolimatta tule mitään jättivauvoja ja voihan niitä tulla ilman sokerihommiakin.

Mä eilen ilmotin miehelle et nyt heittäydyn loppuajaks mitään tekemättömäks, niin se vaan tokas et niin hän on tässä jo aikaa sitten olettanutkin... :heart: Eli ei tartte nyt sen suhteen stressailla et kaikki hommat kaatuu toisen niskaan.

Mut jospa tässä söis taas vaihteeks jätskin ja kävis huilimaan.
 
Paljon onnea toka0710 ja xxxxxxx pienokaisista! :heart:

SMSM Kiitos onnitteluista! Vähän salaa kosintaa odottelin 5-vuotispäivän johdosta vaan eipä kuulunut... Pitäis varmaan alkaa raskaasti vihjaileen, esim. askartelemaan vapaa-ajalla hääkarkkeja tai laatimaan istumajärjestystä. :D Jännä juttu, ettei mulla ole mitään hinkua naimisiin, mutta ärsyttää kun miehellä ois optio kosia ja se jättää sen systemaattisesti käyttämättä. Mrrr...

Rouva Saga Meillä on ollut aika samantyyppiset synnytykset. Mullakin avautusmisvaihe oli aika nopea. Kohdunsuu aukes sentistä viiteen senttiin 3 tunnissa ja viimeiset 5 cm meni reilut 1,5 tunnissa. Mullakaan ei ollut muuta kivunlievitystä kuin ilokaasu ja ponnistusvaihe kesti tuntikausia. En tiedä, mitä virallisiin papereihin on merkitty ponnistusvaiheen kestoksi, mutta kohdunsuu oli kokonaan auki ennen klo 08 ja vauva syntyi tasan 3 tuntia myöhemmin. Oot kyllä tehnyt aikamoisen urotyön ison pojan ponnistamisessa. :) Mulla meinas kans ponnistussupistukset olla liian heikkoja ja sain oksitosiinia koko ajan, ensin 10ml ja lopuksi 75ml. Ehdin juuri ja juuri ponnistaa yhden supistuksen voimalla kahdesta ja kolmas piti painaa ilman supistusta. Olihan se hurjaa, mutta tosiaan pään syntymisen jälkeen ei mullakaan tuntunut juuri enää supisteluja, pientä menkkajomotusta vaan.

Noista lantiopohjanlihaksista vielä, että neuvolan Meille tulee vauva -oppaassa on hyvät jumppaohjeet ja sielläkin luki, että varsinkin pitkä ponnistusvaihe ja iso vauva heikentää lantiopohjanlihakset. :eek: Ja sama juttu täällä, pissa on tullut kahdesti housuun. :headwall: Eli et Saga todellakaan ole yksin ongelman kanssa. Neuvolasta kehotettiin pitämään rakko tyhjänä ja lohdutettiin, että ne lihakset sieltä kyllä toipuu. Itse oon nyt jumppaillut joka päivä ja koko ajan saa paremmin tuntumaa.

Synnytyksestä palautumisesta täytyy sanoa, että ihan uskomattoman äkkiä pienenee tuo maha! Synnytyssalissa vauvan synnyttyä näytin siltä, että olisin vielä raskaana ja nyt on enää ihan pienen pieni pömppämasu. =) Mahtavaa! 5 päivää synnytyksestä oli lähtenyt mulla puolet (eli 4,5kg) raskauden tuomista kiloista ja siitä pari päivää, niin oli tippunut vielä 1,5 kg lisää. Eli ei enää monta kiloa ole. Tosin kroppa on ihan eri mallinen kuin ennen synnytystä - heti kun tikit vähän paranee, niiin tämä tyttö pukkaa itsensä punttisalille. Toivottavasti jo huomenna. :)

millanen Pidetään peukkuja OP:n lainan suhteen. Meilläkin on siellä asuntolaina ja aika iso osa vakuutusmaksuja menee tosiaan bonuksista.

Nyt hetkeksi sohvalle ennen kuin prinsessa herää vaatimaan maitoo. :heart:

HIKI!

Olivia & Vauveli 9 vrk
 
Virpi1980 Toivottavasti kaikki menee ok äitipolikäynnillä.

Kääkkänä Toivotaan et supparit tulee takasin ja pääset tositoimiin :hug:

Olivia81 Meillä oli aikoinaan mainiosti.. oltiin vuosi seurusteltu kun mentiin kihloihin ja anoppi oli oikein mielissään kihlautumisesta - sano vielä, et jos ei ois menty kihloihin niin hän ois poikaansa ruvennu vuodenvaihteen jälkeen painostaan :LOL: - kihlauduttiin siis lokakuussa. Kai sitä sit on mielunen miniä. Naimisiin mentiin kihlautumisesta vajaan 2 vuoden kuluttua.
Toivotaan, et sun mies hoksii kohta kosia - viimeistään ens vuosipäivänä :hug: .

Nuo eri vaiheiden kestot virallisissa papereissa on merkattu neuvolakorttiin kohtaan synnytys ja tilanne sairaalasta lähtiessä.

Kannattaa muuten kysyä neuvolassa, että miten pian kärsii kovempaa urheilua harrastaa. Mulle kun ei sitä kukaan esikoisen saannin jälkeen kertonut ja lähdin melkein heti spinningiin, oisko synnytyksestä ollut sillon n. pari viikkoa... myöhemmin kuulin, että ei niin aikaisin sais lähtä. Pitiköhän odottaa jälkitarkastukseen asti tai jotain. Mutta ei mulle siitä kyllä mitään ole jäänyt, että ei sen puoleen. Mutta kai sille joku syy on, et ei sais heti lähtä - jos joku tietää niin kertokaa miksi ei sais?

Ei sais valittaa, mutta tukala on olla, kun ei meinaa happeakaan saada. Äseken kävin asioilla ja olipa mukava hengittää ilmastoidussa autossa. Nyt hiki taas otsalla vaikkei mitään tee....
 
Onnea kaikille vauvan saaneille näin yhteisesti :heart: :flower: Tulee jo vauveleita siihen tahtiin, ettei enään muista nimimerkkejä :D Mutta perästä tullaan...

Ja olipa ihana lukea Kausan kuulumisia :heart: Joskus miettinytkin että mitä teidän perheelle kuuluu, hyvä juttu että olette päässeet jo kotiutumaan ja sitä rataa. Ihanaa!

Vatsakasilmanvauvaa , siellä kuopiossa onkin aikasmoiset mylläykset menossa torilla... Ollaan miehen kanssa molemmat kuopiosta lähtöisin, molempien vanhemmat asuu siellä ja tietty kaverit. Kiva kaupunki, nyt tässä sitten äippäloman aikana mietiskellään että jäädäänkö tänne Turkuun vai palaillaanko Savoon (lähinnä Varkauteen, jossa mulla on asunto + työpaikka...) . Noh, onneks tässä on viel aikaa punnailla asioita.

Rae ja muut huonoilla yöunilla kärvistelijät, joukko :hug: Täällä tuo kuumuus kans minimoi nuo unet, tai sitten on vaan yhtä torkkumista... ja vessassa juoksemista. Inhaa. Tänään heräilin vasta puolen päivän aikaan, kun on viileintä silloin. Iltaa ja yötä vasten sit kämppä kuumenee... olotila ei tosin ollu yhtään virkeä, kuin ois joltain toiselta planeetalta laskeutunu :/

Mekkala , ymmärsinkö oikein että sulla käynnistetään? Meillähän on aikas lähekkäin nuo LA:t, tiiä vaikka oltais samaan aikaan Tyksillä hikoilemassa =) Missäpäin Turkua te asutte? Me ollaan ihan täs Tyksin viekussa, sairaala alkaa ihan tosta tien toiselta puolen... eli ei oo pitkä matka synnyttää :D

Millanen , toivotellaan täältäkin myönteistä päätöstä lainalle =) Itse olen myös ollu jo useamman vuoden OP:n asiakas ja aina on asiat siel hoitunu mallikkaasti. Tyytyväinen olen pankkiin ollu. Ja Pohjolassa oli myös vakuutukset tovin aikaa, kilpailutin vaan jossain välissä vakuutukset toisessa yhtiössä ja säästö oli huima eli vaihto tuli. Kerrytetään nyt niitä OP-bonuksia ja katsellaan, että mihin ne sit joskus käyttää =)

Näköhäröjä ei enään ole täällä ollu sitten sen lauantain, kiitos kaikille asiasta kommentoinnelle. En ole siitä enään niin huolissani, tuntuu melko yleisiä kuiteskin olevan... mut otan asian kuiteskin huomenna neukussa esille.

POKS POKS 39+0 :D
 
Hei taas kaikille!

Täällä tapahtuu niin paljon, että onnittelen teitä kaikkia urakan loppuun saattaneita eli vauvaantuneita näin yhteisesti: Onnea! :flower: :heart: Kaikkea hyvää vauva-arkeen! Kiva jännäillä täällä itse ekaa synnytystä :D Täällä menossa siis 39+5. Eilen tuli taas sellainen yks napakka ja kipeä "kestosupistus", joka kesti useamman minuutin, kummallista... Mut siihenpä se sitten jäikin. Niin kuin joku aiemmin mainitsikin, välillä tulee tosiaan sellanen fiilis, että apua, en haluakaan synnyttää, voisiko tätä vielä siirtää vielä toistaiseksi määrittelemättömään ajankohtaan :D ...Ja sitten ei mene kuin hetki, kun taas toivoo pääsevänsä tositoimiin. Huoh. Vauvan "tapaaminen" ekaa kertaa jännittää myös, onhan se kuitenkin alusta lähtien ihan oma persoonansa ja yksilönsä niin kuin me kaikki muutkin. Aikamoista vuoristorataa on kyllä mielialojenkin suhteen tää loppuodotus, välillä pillahdan itkuun ja hetken päästä taas nauran. Eilen kävin kampaajalla, ja syystä tai toisesta hän ei saanut mustiin hiuksiini raitoja näkymään, ja taas oli itkussa pidättelemistä :LOL: Saas nähä kauanko tässä vielä joutuu punnertamaan ja itkeskelemään aivan typeristä asioista... Hyviä vointeja kaikille! :hug:
 
Retuli, onnea poksuista! Mä tulen perässä huomenna. Mulla ei käynnistetä, vaan on sektio odottamassa tiistaina aamulla. Ainakin näiden tietojen mukaan. Eli olen Tyksissä tiistaista mahdollisesti noin viikon eteenpäin, pitävät kuulemma 4-7 päivää osastolla. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Sulla on kyllä lyhyt matka Tyksiin, mies vaikka kantaa sut sinne :) Asutko jossain siinä Vähähämeenkadulla/Kaivokadulla? Itse olen opiskellessa asunut Hämeenkadulla ja Kaarinankadulla. Nyt me asutaan kylläkin Piispanristillä Kaarinan puolella. Täältä olis keskustaan noin 8 kilsaa, alle kymmenen minsaa autolla. Että jos satut ens viikolla Tyksiin niin sitten oltais siellä yhtäaikaa :)
 
Samaa mieltä Pain kanssa, tällaistä säätä lisää ja äkkiä!!

Kepsukka, mäkin olin kuullut, että helteillä rintamaito riittää vauvalle, kun tulee tarpeeksi, eikä tarvitse tarjota vettä. Muistaakseni perhevalmennuksessa lastenneuvolatäti sanoi näin. Mutten sitten tiedä miten extreme kuumalla.
 
Mekkala , ei oo todellakaan pitkä matka, tosin taidan olla sellanen pallo että jää mieheltä kantohommat väliin :LOL: Mut ei teilläkään ole kyllä pitkä matka sairaalaan =) Ei asuta millään noilla mainitsemillasi kaduilla vaan toiselle puolen. Kuiteskin sairaala on heti ensimmäinen näky, kun partsilta ulos kattoo. Toivotaan että oltais sitten samaan aikaan Tyksissä, en jaksais enään hirveesti kyllä ootella...

Tulipa vaan mieleen, että jos siel sairaalassa kuiteskin tarttee tuttia sille pienokaille niin saako sieltä sairaalasta sellaisen? Ja monet ovat tuntuneet ottaneen rintakumit käyttöön, täytyiskös sellaiset olla omasta takaa sinne mukaan vai miten?
 
reituli Täälläpäin (KYS) olen ymmärtänyt, että oma tutti pitää pienelle ottaa mukaan jos haluaa tuttia tarjota. Näin ollen itelläni on tuolla sairaalakassissa odottamassa tutti pienelle :heart:

Liekköhän kuulkaas täällä tulee kohta vettä!!! Ukkonen ainain jytisee jo siihen malliin, että ei mene pitkään kun on tässä päällä..ja tuulee niin, että puut on vaakatasossa... Sataispa vettä, se vois vähän viilentää tätä säätä!!! Vaikka aurinkoa ei ole näkynyt kuin ihan muutaman kerran tänään ni mittari nököttää tuolla +30 koko aika!!!

Täällä on kuulkaas ihan muutaman kerran (3-4) SUPISTELLUT!!!! Ja ihan vielä silleen, että ne on tehnyt pikkasen kipeetä :D Tosin en todellakaan oleta, että lähtö tulis vielä lähimainkaan.. Hyvin olen asennoitunut huomenna menemään neuvolaan ja käymään ruokakaupassa (mistä tulikin mieleen pitäs tehdä kauppalista) ja sitten kotiin viikonlopun viettoon... Sais kyllä oikeesti miun puolesta syntyä tämä pieni jo... tai kohta ei varmaan enää niin pieni ole :|

Jaa vaan nyt jytisee kyllä jo siihen malliin, että pitää varmaan rueta töpseleitä vetelemään seinästä irti... Toivottavasti menis äkkiä ohi ni sais kuuden aikaan kattoo teho-osaston (miun päivän kohokohta :D )
 
heippa ja äippäpolilla käytynnä.

olipas kiva reissu,jäi vain positiivinen mieli ja oli kiva lääkäri(nuori nainen)ja hoitaja.elikkäs siellä otettiin pissa heti alkuun,joka oli puhdas,sitten verenpaine joka oli kans ok,132/72,sitten ei puuttunut yli menneisiin sokruarvoihin,kun sanoi,ettei niitä ylityksiä ole etes heinäkuussa tullut.hyvä juttu.sitten ultrattiin ja kaveri oli tosi vilkkaalla tuulella,joka nauratti meitä kaikkia,koko arvio oli 3.7kg,ja sanoi että +-500g olis laskettuna aikana,kunpa pysyisiki niissä lukemissa,kunpa kunpa,ja ettei menisi yli la jolloin se olisi hemmetti ties mitä kokoa,mutta keski ja yläkäyrän välissä meni vielä kasvu.sitten sorkittiin alapäätä urakalla,joka olikin kahelle sormelle auki,mutta kanavaa oli jälellä vielä 2-3cm,en tiiä onko hyvä vai paha asia.mutta ei vissiin ihan heti ole sieltä tulossa.sanoi se että hän pyöritteli kyllä siihen malliin että jospa se sais aikaseksi jotain.saapa nähä,ihme olohan tuosta seurasi,masu/alapää osasto on vähän kipeenä,muttei nää oikeen suppareita ole.

meijän sakki näytti lähteneen pyöräileen ja vettä alko tulla urakalla,voi polosia,siellä saavat märkänä ajella.

nyt sitten onkin seuraava neuvola vasta ensi viikolla ja mahto olla vielä loppu viikosta...

hikka meinaa olla asukilla taas,hik hik vaan käy tasaseen tahtiin.

eipäs tässä muuta,jos menis palkitsemaan itsensä kahveella ja possu munkilla...
 
Dana kiva kuulla, että muutkin on seuraa vailla. Vois tässä suunnitella jonkinlaista treffaamista jossakin, kunhan pikkuset ihan vähän vielä kasvavat. Mulla mies palaa töihin 16.8 ja sen jälkeen oon varmaan tosi paljon seuraa vailla. Itse asun kyllä Haukiputaalla, mutta Ouluun on toki lyhyt matka. Ja äkkiähän sitä autolla hurauttaa noita matkoja!! =)

Hitto että on kuuma ja kostea...tuskaa!! Varsinkin tuo kosteus. Tuntuu että ois huonosti lämmenneessä saunassa koko ajan. Tänään oli mummo ja pappa hoitelemassa pikkusta kaverina. Ihana kun on ylimääräisiä käsipareja!! =)
 
Onnea uusille vauvaantuneille perheineen :flower: :flower: :flower: :heart: !!!

Kiva lukea, että muualla on sadetta...oispa täälläkin *kade*
Täällä on vaan hikivirtoja...

Kävin tänään meidän poitsujen kanssa pesemässä mattoja. Tuloksena supistuksia? - No ei todellakaan yhtä ainuttakaan :( . Kotona on siivottu ja kaikki ässät on käytössä. Supistukset on hävinneet jonnekin.

Neuvolassa todettiin tänään pikkuheppulin laskeutuneen. Joo tuntuipa itsestä siltä, kun viimeviikon sf-mitta 36 cm oli tällä viikolla 38 cm :whistle: .

Paino oli taas tippunut edelllisestä kerrasta ja verenpaine oli aavistuksen kohollaan, mikä kuulemma terkkarin mielestä ennakoi synnytystä. Terkkari myös kertoi synnytyssuman koittavan yleensä helteiden jälkeen (suonet laajenevat lämpimässä ja kylmän tullen supistuvat ja silloin supistuu jotain muutakin :) ).

Mutta nyt jatkamaan siivousta...

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 38+3



 
Tänään on oltu hyvin spontaaneja..:D Mies lähti töihin kahdeksi mutta palasi kotiin jo ennen puol3. Oli kerennyt jo leimaamaan itsensä sisään ja tajus että kappas oli jäänyt sukat laittamatta jalkaan joten tuli kotona käymään,ja kun se nyt sitten keskellä päivää tuli kotona käymään niin mentiin sitten yhdessä suihkuun..... :whistle: ;) Hienoa kun mun miehes saa palkkaa siitä että se käy vähän hoitamassa mua työajalla... :LOL: :saint:
Piristi kummasi päivää...:p
Lävistyksetkin kävin hoitamassa ja taas on hieman lisää rahaa tonne Pippurin rahakuoreen:) Oli 3 asiakasta ja kuumuudesta ja jännityksestä johtuen niistä 2 pyörtyi. Toinen oli sellanen melkein 2 metrinen poika joka piti napata kiinni ennen ku kolahtaa lattiaan ja toinen oli 140senttinen pikku tyttö joka oli hyöhen..:p Sen pojan punkeminen penkille istumaan oli hieman työläämpää tän mahan kanssa.. :headwall: Mutta hommasta selvittii kunnialla ilman mitään jälki seurauksia:)

Ostin myös liesitorilta mansikoita ja herneitä ja ne mansikat oli ihan HIRVEETÄ KURAA!!! Osa maistu sille ku niissä olis ollu kusta! Ja puolet oli ihan löllöjä ja tummentuneita/ melkein homeessa.. Roskiin lens yli puol kuppia! :headwall: Paska ostos siis,onneks ei maksanu ku 3.50 kippo. Ja herneet oli 2? litra,oli ihan suht koht jees makusia,mut ei tosiaanka parhaita mitä tänä kesänä syöny..Eli siis en suosittele muille sitä kojua Isomyyrin edustalla!

Hikihikihiki... |O
 

Yhteistyössä