Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Huomenta kaikille :)

Täällä taas surkee yö takana,kamalaa tuo yöhikoilu.Nyt väsyttää ihan sikana,vaan eipä tässä voi nukkua,kun on nuo muksut joitten perään katsoa.Plaah.

Mie näin aivan ihme untaki,kun sain siinä neloset,oli 2 tyttöö ja 2 poikaa,ja niillä oli sellaset vaunut että kaks istu takana vierekkäin ja 2 edessä vierekkäin.olispa melko lasti pukata sellasia.Ihanan näkösiä vauveleita oli.

SMSM: en tosiaan tiiä,että mistä se tupsahti mieleen,että sää synnytät ihan kohta.Varmaan joistaki sun kirjotuksista päättelin,että se on lähtö sullaki edessä :D no,onhan sulla kohta jo se la....mutta olispa konna jos syntys tollon 10pv kun sovittiin ne treffit silloin.Eilen ainaski oli jo merkkejä mullaki lähestyvästä synnytyksestä.Oli viittä vaille,että sanoin miehelle että käännyppä tosta oysiin eikä kärkkäiselle.

Kelalta ei oo vieläkään tullu mulle mitään päätöstä,vaikka 21.6 oon jääny jo mammalomalle,tänään tuli vaan postissa lappu,jolla voi hakea kodinhoitotukea,johon mulla ei ole etes oikeutta,kun nuorin lapsihan on sen reilu 3 vuotta.Ihme hommaa,eikö ne sielläkään nää minkä ikäsiä lapsia mulla on kotona.Onko muilla jääny näin viime tippaan kelan päätös?

Onnea taas kaikille vauvojen saaneille :flower: :hug: :heart:

Mulla taas tänään sokerien mittaus päivä,hirvittää jo etukäteen että meneekö arvot ylitte,aamun paasto arvo oli ainaski ok.Mulla on nyt menny kaikkiaan 4 krt yli arvot,sinä aikana kun oon niitä mitannu.Ja neki vielä nyt ihan viime viikkojen aikana.Kaippa se sitten on niin että ne arvot nousee muutenki 30 viikon jälkeen.

Mutta jospa tästä joutas taas piikittään itteään,olis se tunnin arvo aamupalasta seuraavana.Toivottavasti olis ok.Muutenhan ne päkättää mulle ens viikolla siellä äippäpolilla...laittavat vielä sille insuliinille.

Virpi ja vaavi 37+1
 
Zeenah ja SMSM: mulla oli kans esikoisella nuo bilirubiini arvot koholla,tyttö synty tasan 38+0 viikolla,olin sairaalassa silloin jopa 8vrk+syntymäpäivä illan.Ja mulla oli muutenkin kaikkea häikkää silloin.Olihan se kamalaa katsoa kun toista pistettiin.Kantapäät oli todellakin kammottavan näköset.Voi raasua.

Sain tosiaan synnytyksessä petidiini piikin reiteen,josta seurauksena kamala pahaolo,oksensin jne....sitten laitettiin lopulta spinaali,joka ei tehonnut yhtään,en tiiä pistikö ne sen väärään paikkaan tms.....koska missään se ei tuntunut.Siitä seurasi vaan kamala päänsärky ja hartiat meni ihan jumiin----->jouduttiin tekemään sitten veripaikkaus,elikkä pistettiin verta samaan kohtaan mihin spinaali pistettiin.Kertaheitolla hävisi päänsärky ja muut kivut.Eipä paljo pahempi synnytys olisi voinu enää sattua ensisynnyttäjälle.Jännä juttu mulla tuo selkä,että miten ihmeessä ne aina epäonnistuu mun kohdalla,koska siinä se tosiaan epäonnistui se spinaali,sitten kolmatta tehdessä ne koitti laittaa epiduraalia moneen kertaan vai ei saanu laitettua,silloin spinaali onnistui kerta laitolla,ah,mikä helpotus se olikaan.
 
Pauliina Onnea pienoisesta ja voimia pienen sairaalaoloajalle :hug:

Jenniii-88 Onnea siulekkin pienestä :hug:

Tutti Hyvä ku niistä olette puhuneet ku miun pitäs aikaseksi saada keittää ne persetin tutit... Kun miun mielestä KYS:ssä eivät enää anna tutteja joten oma pitää viedä..siellä yritetään kannustaa imetykseen... Mutta oman tuttini kyllä vien, syökööt vauvveli sitä tai ei

maksalaatikko Oi ihanaa, en malta odottaa, että pääsisin sitä syömään..en hirveemmin ikinä oel diggaillut koko laatikosta, mutta kun nyt joutunut oleen niin pitkään ilman ni ihan hirveesti tekee mieli ja luulenpa, että mies sitä joutuu kotiin roudaamaan sitten synnytyksen jälkeen :D

ON: Viime yö oli taas ihan kauhee...vaikka oli tuuletin päällä ni hiki virtsas ja heräilin vähän väliä... Joskus 3 aikaan sitten piti lähtee kiskomaan töpseleitä irti kun heräsin ihan jumalattomaan ukonilmaan ja vesisateeseen... ja näin myös unta, että oli saanut kaksoset ja vielä talvella..mies sitten koko aika moitti minuu kun en kuulema osannut hoitaa vauvvoja oikein, että oli ihan kelvoton äiti :ashamed: Ei oo kauheen kivoja tuollaset unet ja nyt olen ruennut vielä enemmän näkemään vauvaunia...

Huomenna olis neukku ja huomenna poksuis myös rv 38+0.... Sovittiin vaavin kanssa, että perjantai iltana saisi syntyä ni sais äippä aivan mahtavan lahjan (ja pe iltana nimen omaan, että miehen ei tarttee olla töistä poissa :LOL: ) katotaan totteleeko pieni äitiä :D

Rae ja Nyytti 37+6
 
Virpi1980 meillä on kyllä ollu hauskoja sattumia noi aikasempien lastenki syntymät - ihanko oisivat noille päiville tähänneet. Esikoisella oli la 231103 ja syntyi 031203, toisella lapsella la220505 ja syntyi 050605, hääpäivä on sit 200702... et näitä numerosarjoja riittää... siksi miehen kans naurettiin, et tää vois sit syntyy 100710, niin ois jatkoa noihin muihin :LOL:. Ja tänä vuonna on vielä sellanenkin hauskuus... et meidän kihlajaisista tulee 101010 10 vuotta :LOL: :LOL: . Ja ite ei olla kyllä noita päivämääriä sen takia valittu, et tulis tällasia hauskuuksia - ne on ihan puhasta sattumaa... Kihlajaispäiväksi mää ehotin päivämäärää jolloin oltiin oltu vuosi yhdessä, mut mies halus ton päivän, et muistaa sen paremmin :LOL:. Hääpäiväksi vaan tuntu tuo päivä hyvältä lomien, järjestelyjen ym. takia - ja sattu viel silleen, et miehen kummi, joka on pappi - on menny naimisiin seuraavana päivänä meistä. Tosin sitä ei silloin tietty, vaan se tuli ilmi hääpuheessa :LOL: . Et meille sattuu noiden päivämäärien kans mitä ihmeellisimpiä juttuja, vaikka ei ite niihin mitenkään kiinnitetä huomiota.
Mut ois tosi metkaa, jos tää nyt tosiaan päättäski tulla etuajassa, toisin kuin sisaruksensa ja tähtäis tolla päivälle 100710 :LOL: :LOL: .

Onpa outoa, ettei sulle Kelalta oo kuulunut mitään. Mulla tuli päätös parissa-kolmessa viikossa hakemuksen jättämisestä. Ja sit ku valitin päätöksestä ja jätin valituksen perjantaina niin tiistaina jo soittivat, että ovat käsitelleet hakemukseni ja äippäraha tulee nousemaan eli valitus meni läpi ja uusi päätöski tuli alle viikon sisällä valituksen jätöstä. Näin siis Oulun Kelalla. Sun varmaan kannattaa jo soittaa Kelalle, et missä päätös viipyy.. Mulla tulee nyt eka äitiyspäiväraha perjantaina. Jee... ruhtinaallinen "palkka" pitkästä aikaa. Johan tässä on melkein miehen tuloilla elettykin pitkän aikaa...

Mulla laitettiin eka synnytyksessä epiduraali OYS:ssa ja se onnistu todella hyvin - olin kuin taivaassa ku kivut hävis. Toisessa synnytyksessä pyysin myös epiduraalia, mut tää vanha kokenut kätilö ei sitä suositellut vaan suositteli kohdunkaulanpuudutetta, mikä sekin vei kyllä kaikki kivut ja oli taivaallinen olo. Synnytyksen jälkeen sit paljasti miksi ei suositellut epiduraalia - oli sen verta huono anestesialääkäri vuorossa... Mulle on kyllä OYS:ssa sattunut ihanat kätilöt. Ja tää jälkimmäinen kätilö on jo jäänyt eläkkeelle. Oli Ihan Kalevassa aikoinaan juttu tän kätilön eläkkeelle jäännistä ja pitihän se leikata talteen niin voi tytölle joskus näyttää, et tällainen täti se sinut päästi maailmaan :LOL: .

Jos lähtis nyt suihkuun...
 
Suuret onnittelut siis lasten syntymästä! :flower:

Neuvolalääkäri takana ja tässä olis taas noita tietoja,ed. kerran tiedot suluissa:

Rv: 36+6 ( 35+0 )
Paino: -380g/vko ( +800g/vko )
Turvotus: + ( + )
RR: 103/73 ( 106/69 )
Pissa: Valkuaiset + sokeri - ( puhtaat) Epäili että päässy valkovuotoa
sekaan,huomenna labraan antaa uus näyte varmuuden vuoksi.
Sf: 33 ( 31 )
Lapsiveden määrä: N ( N )
Tarjonta : Rt ( Rt )
Syke: 128-143 ( 145 )
Liikkeet: ++ ( ++ )

Kohdunsuu: kiinteä( ihan hieman oli kuulemma pehmennyt mutta ei niin paljon että voisi sanoa pehmeäksi ) ja kiinni, pituutta edelleen 3cm.
Sisätutkimuksessa ei löytynyt mitään poikkeavaa,kuulemma ei oletettavissa ongelmia mahtumisen kannalta luuston suhteen.

Mies tuossa soitti äsken ja asunnon myyjät on hyväksyneet meiän tarjouksen! :wave:
Nyt pitää vaan odottaa että ne saa aikaiseks soitettua sieltä pankistakin... :whistle:

Millanen ja Pippuri 36+6

Paljon jaksamista teille vanhemmille keiden lapset joutuvat sairaalassa olemaan,varmasti rankkaa mutta ainakin he saavat hyvää hoitoa kellonympäri! :hug: :hug: :hug:
 
Onnea kaikille uusille vauvan saaneille perheineen :flower: :flower: :flower: :heart: !!!
Voimia myös kaikille, joilla pienet eivät ihan samoihin aikoihin kotiudukaan :hug:

Mä tuun just äitipolilta. Kaikki oli niin kuin kuuluukin näillä viikoilla. Supparit ei oo saanu juuri mitään aikaiseksi, joten voin kohta painella järveen :) . Mä saan sittenkin uida :D :D :D!!!
Helpottaa ihan älyttömästi oloa! lääkäri oli muutenkin sitä mieltä, että ei toi alakerta ole kenelläkään naisella "ämpäri", joka hörppäis vettä :LOL:

Synnytyksestäkin oli puhetta ja lääkäri suositteli mulle ammetta ja kohdunkaulanpuudutetta. Kannattaa kuunnella kokeneita lääkäreitä ja kätilöä - mulle on kerran "huono" anestesialääkäri laittanut epiduraalin totaalisen väärin. Ja sen vuoksi sitä ei nyt välttämättä voida laittaa ollenkaan, kun yksi hermo on vaurioitunut.
Silloin kun se laitetaan oikein- on kun taivaaseen pääsisi, mutta silloin kun väärin, niin aika "kuumat paikat" oli :(

Sain painoarvion 3190g ja vastaa hyvin viikkoja :)
Eli mun hätäilyt jättiläisestä on olleet näillä näkymin aiheettomia. Turvotusta on tosi paljon (ja niihin liittyviä kipuja) ja sekin voi kuulemma olla peruste käynnistykselle-tosin vasta la:n jälkeen.

Ihana lukea noita synnytyskertomuksia ja ihan siitä tavallisesta vauvantuoksuisesta arjesta :heart: . Kiitos kaikille niistä kirjottaneille!

Nyt tää tytsi nappaa aamupalaa ja sitten rannalle B)

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 37+3



 
Alkuperäinen kirjoittaja katjamari87:
Oliko teillä joko ryhmä fb:ssa? Jos oli niin voiko siihenkin vielä liittyä ja miten?
Joo, nimellä Heinäkuiset 2010, niitä on 2 saman nimistä meidän ryhmä on se, missä ei oo kuvaa. Joko fb:n kautta laitat liittymispyynnön tai sit mulle yv:nä sun sähköpostiosotteen ni voin laittaa kutsun.

Onnea vauvoista Jenniii, Magridal ja Pauliina!
Tsemppiä kovasti vauvan ongelmien kanssa Pauliina ja JP-78! Voimia ja jaksamista ja sillee..

Ihanasti Mamcelli kirjotit tuosta laitoksella olosta ja omasta asenteesta :heart: Toivottavasti rohkaisi montaa esikoistaan odottavaa!

Pai
päänsärkyhäätöhali :hug:

Zeenah meillä pojat on nukkuessaan ollu ku rekkakuskit: pieree, ärisee, ähisee, kuorsaa jne. siis ihan alkuvaiheessa. Pikkasen isompana rauhottu pienemmäksi tuhinaksi..

Onnittelut Millanen asuntotarjouksen läpimenosta! Hienoa, pääsette uuteen kotiin!

Nyt pikaulkoilu lasten kans, sit neuvolaan.
 
Hola!

Onnea vauvaantuneille jälleen :flower:
Perästä tullaan, hitaasti mutta varmasti.

Tänne ei nyt oikein mitää kummempaa kuulu, yö oli täälläkin tuskasen kuuma kuten vaikuttais muillakin olleen. Nyt onneksi sataa vettä, ihanaa! Vaikka siis kyllä aurinkoinen sää on mun lemppari niin tää sade kummasti vähän keventää ilmaa ja viilentää.

Ei siis muuta kuin odottelua, nyt on kaksi ekaa narnia-kirjaa takana, viisiköhän niitä vielä ois edessä. Katsotaan saanko kaikki luettua ennen ku vauva syntyy, jotain tekemistä :)

helise ja pötsihirmu 40+1
 
Onnea pienistä Magridal, Pauliina ja Jennii!

Ja kovasti jaksamista vauvan sairaalassaoloajalle Pauliinalle ja JP:lle.

Millanen, onnittelut tulevista talokaupoista!

Omaan napaan ei kuulu paljon mitään. Kaikki hyvin, mutta vauva ei ole edelleenkään tulossa. Sisko on tulossa Ruotsista nyt viikon sisään kesälomallaan käymään ja just soitteli, ja kyseli, että miltä susta nyt tuntuu, et koska se syntyy, et miten hän viikkoaan suunnittelis. Mä vaan nauroin, että kuule ku oliskin joku tunne :)

Saga 40+4
 
Onnea tuoreille äideille :heart:
Ja hirmusesti voimia teille joiden vauvat joutuvat olemaan vielä sairaalassa, hyvässä hoidossa ovat :hug:

Soittelin eilen illalla sitten sinne Jorviin ku alapaine huiteli yil 100 lukemissa. Vastaus oli sieltä; päänsärkyyn 2 x 500 mg panadol, lämmin suihku ja unta. Jos tilanne aamulla sama, niin uudestaan yhteyttä. Mutta pääsärky on helpottanut ja paineetkin oli ok aamusta. Täytyis kait se vaan uskoa et ku päänsärky iskee niin pitäis rohkeasti vaan ottaa se kaks panadolia kerralla.

Tännekkään ei mitään uutta. Hirmusen tuskanen yö takana, ihan sairas hiki kokoaika ja vessassakin sai taas juosta, mutta sentä kymmeneen asti riitti unta.

Meillä on joku lämminvesikatkos menossa, joten ei vielä pariin tuntiin pääse edes suihkuun (jääkylmä ei nyt houkuttele yhtään).

Vauva on edelleenkin vähäliikkeinen, mut tuntuu toi liikkuvan ku jää paikalleen pidemmäks aikaa.

Täytyy palailla illemmalla paremmin kirjottelemaan.
 
Millanen Onnea tulevista talokaupoista :D

Tylsä päivä luvassa... Edelleen sataa vettä! Mies meni kylläkin nostelemaan pihakiviä, vaikka sataakin, kun pitää tuo saada valmiiksi mahdollisimman pian :whistle:

Mietin tässä, että pitäiskö mennä käymään kirppiksellä.. Jos vaikka löytyis jotain kivaa ;)

Jos tarttuis vaikka imuriin aivan ensimmäiseksi!
 
vatsakasilmanvauvaa Vähän pienempi beibsi siula ku miula... Ainakin tuon ultran arvion mukaan.. Miula oli 3340g.... Miule ei kyllä viikkojen vastaavuudesta mitään sanonut, mutta kait kaikki on ok... Kun jo rv 28 mein pieni vastas rv 29, joten siinä mielessä kyllä tasaisesti kasvanut :D

millanen Täältäkin onnittelut talokaupoista, miekii (ja mies myös) haluisin niin oman talon.. Ollaan yritetty etsiä, mutta mies haluu maatilan (en kyllä ymmärrä miksi) joten sellasen löytäminen miedän haluumalta alueelta on aikas hankalaa... Tarkotus olis siis etsiä taloa meidän kotipaikkauntien lipeiltä...mutta siihen voi mennä vielä muutama vuosi kun en tiedä käynkö tuon koulun loppuun vai en ja lainaa ei saada jos toinen ei ole vakitöissä... hmm..vielähän tässä ennättää näitä asioita miettimään..sais tän lapsosen nyt eka mualimaan :D

Joskos sitä yrittäis lähteä kitkemään vaikka kasvimaata..ärsyttävää puuhaa mutta jonkun sekin on pakko tehdä.. iteppä sen kasvimaan olen halunnut :LOL:
 
Onnea vauvoista :heart:

Pauliinalle ja JP:n perheelle voimia tulevaan :hug:

Meillä eletään rauhallista vauva-arkea. Isot siskot ovat ottaneet pikkuveikan hyvin vastaan. Isompi esitteli tulokasta eilen kavereille mesessä, aika hauskaa. Pikkuveikka nukkuu pitkiä pätkiä, syö ja kakkaa ja taas nukuttaa. Ruokahalu on valtaisa ja sinappia tulee joka syötöllä ja paljon :whistle:

Mites teidän muiden jo vauvan saaneiden mielialat? Onko vaihteluita? Musta tuntuu välillä kuin oisin murkkuikäinen taas, tunnetila voi muuttua sekunnissa. Pääosin olo on todella rauhallinen, voi toki johtua tosta mun reilusta kipulääkityksestäkin. Ilman lääkitystä on kyl ton pyrstöni kanssa pärjäisi. Eilen kokeilin vähän vähemmällä lääkityksellä ja kivut yltyivät tosi pahoiksi. Epparihaavasta on ilmeisesti yksi tikki revennyt, vuotelee välillä verta ja kiristää inhottavasti. Suihkuttelua ja ilmakylpyjä olen harrastanut viime päivät.

Nyt tuo maitoimuri heräilee, se olis taas tissin aika.

omenaruusu ja pikkuveikka 6pv
 
Pai Miulakin vaan lyhyt kesämekko päällä... ja aika pitkä tovi meni heräämisestä ennenku edes sitä sain päälle..pelkät alushousut jalassa viilettelin menemään, onneks asutaan korvessa :LOL: :LOL:

Eipä tullut kasvimaan kitkemisestä oikein mitään, on niin kuuma..mittari näyttää, että sekä ulkona että sisällä on sellaset +30 astetta :eek:
 
Pai Mulla on bikinien yläosa ja shortsit. Mahaki on saanut komean rusketuksen :LOL: .
Mut nyt on shortsit ja t-paita, kun on vähän viileempi päivä - täällä oli melkonen sadekuuro aamulla ja vieläki on taivas pilvinen, joten ei ihan niin hellepäivä kuin eilen ja aikasempina päivinä.
 
Kiitos onnitteluista Kepsukka,rouva saga,maamin ja rae :)

Pai Pukeutuminen näillä ilmoilla on hyvinkin minimaalista,jos pukeutumista on ollenkaan... B) :LOL: Yleensä alasti tai korkeintaan alushousut jalassa täällä sisällä olen ja vaikka asutaan viellä ainakin toistaseks kerrostalossa en paljon jaksa välittää mitä naapurit ajattelee jos sattuu kurkkimaan tai kiikaroimaan ikkunoista sisään.. :LOL: Ehkä niille se kerta näkeminen sitten riittää,kun täällä hiihtää alasti ympäri asuntoa,iso muuten valkoinen mutta ylä kroppansa polttanut, lyllyvä valas isoine riippu rintoineen.... :xmas: :D

Mutta ulkona oon käyttäny shortseja nyt viikon,oli keli mikä hyvänsä..:D

Äsken olin koirien kanssa reilu tunnin kävelyllä tuol ulkona ja ilman on ku lehmän hönkäys,ei tuulen virettäkään ja lämpömittäri huitelee jossain reilusti yli 20 asteen. Kosteus ilmassa ei yhtään auta asiaan. Vanhempien koiraa sai vetää hihnassa eteenpäin loppu matkasta... :headwall: Ei ihme,ressukka on pikimusta joten varmasti viellä kuumempi kun muilla..

Lääkärin kommentti aamuisella käynnillä synnytyksestä jäi muuten laittamatta että,tuskin on kuulemma ihan heti tulossa ulos tämä tapaus kun ei ollut laskeutunut viellä lainkaan. Pää alaspäin kyllä kellunut jo useita viikkoja mutta kai se sieltä sitten kohta puoli alkaa jo laskeutumaan ja kiinnittyiskin jo... Huomen on jo 37vko täynnä joten vois alkaa pikku hiljaa jo sekin tapahtumaan..

Super hikinen Millanen ja varmasti vähintää yhtä kuumissaan oleva Pippuri
 
Juu siis mekin asutaan onneks kerrostalossa ja jopa kolmannessa kerroksessa. Olohuoneen puolella ei oo taloa suoraan vastapäätä, toisella puolella on, mutta välissä on puita ja tällä kelillä joutuu pitää verhoja, niin eipä tätä näkyä kukaan muu todista ku mies :LOL:

Ihme meillä tuntuu vähä tuulevan pihalla aina välillä.

Vaikuttaakohan tää äidin kuumuus vauvan olotilaan ? Onkohan sillä tukalampaa kans tuol masussa ja siks ehkä kököttelee enemmän paikallaan ?
 
omenaruusu todellakin mielialat heittelee. Suurimmaksi osaksi on hyvä fiilis, mutta välillä iskee oikein kunnon suru/masis päälle ja itkettää kaikki. Mulla illalla yleensä raskaampi olo, mutta nyt on alkanu helpottaan...ja mies onneks illat aina kaverina!! Kai sitä jotenki vähän pelkää tulevia öitä aina, vaikka meillä onkin vielä ainakin (koputtaa puuta) menny yöt tosi mallikkaasti! Eilen tosi kitistiin melkeen puolille öin, mutta muuten. Jotenki tuntuu,että fiilis muuttuu koko ajan kummiski parempaan suuntaan!! Kiitos miehen ja tuon pikkurinsessan!! :heart: ja toki alkaa oma olokin olla entisenlainen! =)
 
pai En osaa sanoa varmaksi että vaikuttaako nää helteet masun sisälle asti,mut ainaki saunassa huomaa että toinen alkaa hyörimään aika paljon että kai se lämpökin taitaa tosta läpi mennä jos ja kun kerran on niin ohkaista tuolla kohdun ja ihon välissä että auringon paiste erottuu kirkkaampana kohteena läpi... :eek: Enhän mä tosiaan varma ole mutta,olettaisin näin..:D
 

Yhteistyössä