Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

:flower: Onnea Amati, Liplatus, Susanna ja Äiti-79 vauvoista :flower:


Rae89 mulla on kaikista ollu jälkivuotoa sen verran, että sairaalassa olen kulkenut paksussa siteessä ja verkkohousuissa, joita kumpaakin saa sairaalasta. Omat pöksyt olen laittanut vasta kotiin lähtiessä.

Tänään oli lääkärineuvola ja oon 2cm auki. Vauvan pää ei ole kiinnittynyt, mutta ei sen tarvikaan. Lääkäri sanoi, että synnytys voi käynnoistyä vaikka seuraavista supistuksista. Välillä supistelee melko kovasti, muuten olo rauhallisen tasainen.


Päpsy ja pikkunöösi 36+6
 
äiti-79- paljon onnea lapsen syntymästä! :flower:

Rae89 mä olen kanssa kuullut näistä verkkopöksyistä,ja olen samaa mieltä Sherinen kanssa siitä että ei kyllä huvita ajatus siitä ettäkö kotoa alkaisin mukanani raahaamaan alushousuja sotkettavaksi... :|

Koiran kanssa äsken käytiin kävelemässä pikku lenkki oliskohan ollu 2-3km maksimissaan pituutta,onneks koira on ihan yhtä läkähtynyt näillä ilmoilla kun minäkin että kävely vauhti ei päätä huimannut...... :D :LOL: Ja kerpeles paarma pääsi puremaan pohkeesta tuonkin hiipailun aikana ja nyt se kutisee ihan vietävästi... :headwall:

Nyt taas parkkeerasin sohvalle alusvaattesillani ja hikoilen vietävästi.. :headwall: Kaikki ikkunat ja parvekkeen ovi sepposen selällään ja silti tuntuu olevan liian kuuma,se tuuletin on tosiaankin PAKKO ostaa tänää.... :$

Joku mainitsi aiemmin että on laskut mennyt sekaisin kuinka monta vauvaa on jo syntynyt tähän meidän pinoon,niin mun muistin mukaan ( joka ei tosiaankaan ole hyvä!
:LOL: ) niin on tainnut 8 kpl jo synnyttää. Voin olla myös väärässä..:D
 
Onnittelut kaikille uusista vauvauutisista!! :heart:
Ja tosiaan kivaa lukea myös, miten vauva-arki teillä lähtenyt menemään. :) Mä kans jo mietin, et miten hyvän pikkuapulaisen tosta vielä alta 2v taaperosta saakaan... :LOL:

NeLa; Älä ainakaan ota stressiä imetyksen suhteen!! Pidä taukoa ja jos pystyt pumppaamaan, tee niin. Laninoh -geeli on hyvää, samoin bepanthen rinnanpäille. Sit kuulemma ihan omaa maitoa voi hieraista nänneihin niitä suojaamaan. Ja suklaa kuulemma lisää maidoneritystä. :)

Mulla jäi huono omatunto esikoisen jälkeen, kun maitoa ei vaan kerta kaikkiaan tullut, vaikka niin olin valmistautunut tyyliin vuoden täysimetykseen. Tosiasiahan on, että tärkeintä, että vauva saa ruokaa ja syö sitä, vaikka se sitten tulisi tuttipullosta ja vaikka se sitten olisi kaupan korviketta. :)
 
Eipä tässä tarvi kovin kummosia touhuilla niin johan alkaa supistelemaan. Laitoin tossa ruuan ja tein kiisselin ja vähä siivoilin jälkiä, tuloksena kipeetä puristusta.
Hitsi jos ei ois näin kuuma niin laittaisin tääl himas tuulemaan oikein kunnolla, mut ei nyt viitti alkaa ihan hulluna raatamaan tämmösellä helteellä.
 
Kiitos vastauksistanne Olen nimittäin vain kuullut, että jotku haluu ehdottomasti olla omilla kamppeillaan sairaalassa... Omat vaatteethan on aina hienompia... Mutta siis itte kyllä aijon olla kaikissa mahdollisissa sairaalankamppeissa, en todellakaan kehtaa pyykkiä kotiin tehhä..Lähinnä halusin vaan tietää onko sairaalasta mahdollista saada pökiä, jottei omia tarttee pitää :D

Mie siivoilin vessan ja alakerran suihkun eikä mitään, ei supistuksen supistusta eikä edes epämiellyttävää oloa JOTEN kohan tuossa syön ja lepäilen sen jälestä hiukan, siivoaminen jatkuu imuroinnilla ja pölyjen pyyhinnällä. Tosi tyylikkäät siivouskamppeet meikäläisellä, pelkät alusvaatteet :LOL: On vaan niin p*rkeleen kuuma, että eipä paljoa muuta tarvitse :D
 
Äitin sairaalavaatteista sen verran, että pariin otteeseen tuol synnytysosastolla jo etukäteen piipahtaneena huomasin semmoisen asian, että ainakin tääl Seinäjoella ne sairaalaan vaatteet on tosi paksuja/keinokuituisia = todella hiostavia. Kun jouduin oleen siel lepohoidossa niin käskin miehen tuoda mulle kotoa perus puuvillaisia t-paitoja (osa miehen omia, mahtuu paremmin päälle ;) ja sellaiset h&m:n tms. puuvillaiset haaremihousut ovat ihan parhaat (löysät, ei kinnaa haaruksista yhtään ja kuumalla kelillä ihanan vilpoiset!). Eli siinä mielessä, jos joku haluaa niin voi heitellä sairaalakassiin itselleen mukaan tuommosia, ei oo sit niin ahistunut olo jos joutuu vauvan kans huoneeseen johon aurinko porottaa pitkin päivää.
 
Onnea vauvaantuneille :heart: :heart: :heart:

Täällähän on ruvennut ihan nopeean tahtiin tapahtumaan!

Sairaalassa ollessa mä oon tykännyt pitää vauvalla omia vaatteita. Niissä on kotipöpöt ja ne on pesty sellaisilla pesuaineilla, jotka on pienen herkälle iholle passelit. Ainakin Kys:n kätilöt tykkäsivät, kun vauva näytti heti persoonalta niissä omissa vaatteissa. Tälle vauvalle otan mukaan itse ompelemia vaatteita. Kotiinlähtövaatteiksi oon varannut lindexiltä hankitun turkoosin bodyn, housut, hatun ja sukat.

Kissa on juuri synnyttämässä :heart: . Tän kätilön pitää nyt lähteä kahvitauolta kurkkaamaan tilannetta...

T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 36+3
 
Onnittelut kaikille jotka vauvansa ovat saaneet!!

Täällä lapin suunnalla ei myöskään kielletä tota uimista,kysyin asiasta vielä neuvolassa ja vastaus oli että siellä ovat kalvot suojana joten voi hyvin uida siihen asti et lapsivettä alkaa tulemaan. olen myös kuullut että etelän vesissä on erilaiset ravinnepitoisuudet joiden takia uimista ei siellä suositella kaikissa vesissä. Mutta kaikkihan omalla järjellään päättävät tekeekö uiminen hyvää vai ei, jos se tuntuu oikealta niin uimaan vaan, on minun mielipiteeni =)

Täällä päin myöskään neuvolassa ei mielellään tehdä kokoarvioita kun voivat kuulemma heittää +-500g,joten siksi eivät lähde arvailemaan,synnytystapa-arvioissa sit ultralla katsovat. minulle se tehdään viikolla 38. Näin ainakin minun neuvolassa.

Minäkin liityin tuonne fb.n sivuille,pääsee sieltäkin seurailemaan kaikkien kuulumisia.
Hyvää vointia Kaikille,jään odottamaan lisää beibiuutisia :)

JaKa 36+4
 
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :headwall: :headwall:

Just tossa aikasemmin pääsin kehumasta, että ei ole närästänyt. Niin mä fiksu sitten menin syömään pitsaa, vaikka tiedän, et se rupee närästämään. Hirvee närästys päällä |O
 
ONNITTELUT VAUVAUTUNEILLE!!!! :flower: :heart:

Itse en siis kuulu vielä siihen ryhmään... :kieh: :headwall: kotiin pistivät tosiaan...prkl!!! :'( jos joskus on ollut toivoton olo, niin nyt. huomenna aamulla taas sairaalaan saamaan pariksi päiväksi lääkitystä, ja sitten taas välipäivää jos mitään ei tapahdu. oli sentään vähän kanava lyhentynyt ja sisäsuukin auki mutta aika toivottomalta näyttää. se on sitä kun luonto ei ole tarkoittanut että vielä pitäisi tulla niin aika hidasta tää on. mutta en kuuna päivänä uskonu että se tällaseksi hyppyyttämiseksi menee. vieruskaverilta meni viime yönä vedet, oli kiva fiilis... :kieh: eräs tuttuni sanoi että hänen tuttunsa oli käynyt 3 viikkoa tällasessä käynnistyksessä, että pari päivää lääkkeitä ja päiväksi kotiin jne. kenen pää kestää sellasta?!?! :eek:

sori kun tuli vaan omaa tarinaa... :(
 
bambina Voi ei... :hug: Mutta nyt toivotaan et ne kaikki mömmöt tekis kotona ollessa hommiaan ihan silleen huomaamatta ja lähtis käyntiin ilman jatkokäynnistelyitä.
Voin kuvitella miltä susta nyt tuntuu.
Jaksamista :hug:
 
Hurjan paljon onnea kaikille vauvan saaneille :heart: :heart: :flower: Aivan mahtavia uutisia saanu lueskella täältä ja FB:stä :D

Ollaan kotiuduttu parin vkon lomareissulta ja nyt vaan sitten odotellaan, milloin poika suvaitsee maailmaan tulla. Toissa yönä meidän täytyi tosin ottaa reissu Tyksiin, kun en tuntenut vauvan liikkeitä koko iltana vaikka kuinka pötköttelin ja tuli sokeriakin naamaan vedettyä. Aamulla olin tuntenu jotain pientä mylläystä, mutta ei muuta. Alkoi huoli sen verran kasvaa, että soitin sitten Tyksiin vähän ennen puolta yötä ja kehoittivat tulla käymään. Sydänkäyrää otettiin ja lääkäri vielä ultrasi, kaikki oli onneksi pienokaisella hyvin ja mylläys alkoi siellä sairaalassa :heart: Piti sitten vaan jekuttaa äippää ja iskää... Ja sen hetkinen painoarvio oli 2800 g :heart:

Eilen oli myös neukkulääkäri, ja normaali synnytykselle ei pitäisi olla estettä. Kävin sitten tänään vielä verikokeissa, kun ollu hieman päänsärkyä, turvotusta ja heikkoa oloa. Soittelin päivällä tuloksia, ettei olis raskausmyrkytystä. Kaikki muuten ok, mutta munuaisarvot hieman alhaiset... ei mitään hälyyttävää, mutta lääkäri soittaa niistä perjantaina. Neukkutäti ei kertonut mitään sen tarkemmin, ja sanoi, ettei mitään hätää ole. Silti pikkasen huolettaa, mistähän tuo voisi johtua...?

Tää helle tekee tehtävänsä... veto lopussa. Eli rauhallista ja hikistä oleskelua vaan tiedossa.

retuli ja Önni-poika 37+0 POKS POKS :D :heart:
 
Onnea vauvoista!

Neuvolakäynti oli tänään :/

Rv 39+6
Painon muutos +900g
Turvotus +
RR 126/77
Pissat --
Sf 35

Tarjonta rt
Syke 140
Liikkeet ++

Mä oisin niiin halunnu, et ois ollu jotain "sanottavaa" ja oisin saanu lähetteen äpolille, mut kun ei niin ei. Voi kuulostaa ihan älyttömältä, mut mä haluun jo synnyttämään. No huomenna olis se LA ja meidän 10v hääpäivä, joten illalla otetaan kaikki ässät käyttöön.

Voi Bambina kurjaa, ettei käynnistelyt ota tuulta alleen.

Sairaalavaatteista mä olen ihan sairaalan omissa rytkyissä ollu aina. Esikoinen sai mukaansa sairaalasta MRSA:n, joten sitä riskiä ei enää oteta. MRSA voi siis kulkeutua kotiin omissa vaatteissa. Ja nuo pienet vastasyntyneet on hyvin alttiita tartunnalle.

omenaruusu 39+6
 
Neuvolalääkäri takana;
rv 36+2 (35)
Paino +775 (+754)
Turvotus + (+/-)
RR 134/76 (124/72)
Hemppa 114 (127)
Sf 33 (32,5)
Tarjonta ? (rt)
syke 135 (140)
Liikkeet ++ (++)

Kodunsuu oli pehmeä ja kiinni, pituus 1,5.

Lääkäri ei tuntenut vauvan päätä missään :eek: :eek: :eek: ! Joka kerta kun on katsottu on ollu rt, joten en oikein jaksa uskoa et olis ympäri kiepsahtanut. Sisätutkimuksessa tunsi kyllä, mutta ei ole varma onko se pää vai peppu :/ . Huomenna sitten ultraan varmistamaan asia. Mä koitan ajatella positiivisesti että pää on siellä missä pitääkin ja on jo laskeutunut alas, siksi ei tunnu.

Viimeksi mulla oli se k*s*päälääkäri joka ei kirjottanut sairaslomaa vaan käski töissä olemaan nostelematta lapsia yms. typerää. Nyt oli tää sama lääkäri. Mies ei sit tullu mukaan huoneeseen, enkä ihmettele miks. Oli viimeksin sille niin ilkeä. Neuvolatäti oli selkeästi antanut minun palautteen eteenpäin, sillä nyt tämä nainen oli tosi tarkka ja huolellinen. Vähän meinasin mennä hämilleni kun hän tuumasi heti alkuun että "Mehän ollaan jo tavattu". varmaan ajatteli et tässä se valittava ämmä nyt on... Noh, olenpahan saanut ääneni kuuluviin :). Varasi huomiseksi mulle ultran hänelle itselleen naapurikuntaan ettei tarvitse äippäpolille sen takia lähteä. Varmaan muuten ei ois edes ultraa varannut, mut ties varmast et oon sen verran nipo et parempi tutkia ;).

Äh, päässä liikkuu ei mitään joten tämä tälläkertaa.
 
Paljon, paljon onnea vauvan saaneille! Susanna varsinkin, mahtavan työn teit, perässä tullaan yli nelikilosen kanssa...

... meinaan tänään Omenaruusun tapaan olen neuvolassa käynnyt eikä mullekaan vielä lähetettä tehneet. En sitä nyt sen kummemmin hinkunutkaan, sain ajan taas maanantaille jos ei ennen sitä ole alkanut tapahtua niin sit terkka tekee lähetteen ja meinasi että sen saa aika vauhdillakin läpi kun tarve on, noin neljää kiloa hänelläkin käpäliin tuntui. Toivotaan Omenaruusu, että meitin vauvat olis täsmällisiä ja päästäis vihdoin huomenissa tositoimiin!

Neuvolassa muuten tämmöistä:
Rv 39+6
Painon muutos - 200g
Turvotus +
RR 122/74
Pissat --
Sf 34
Tarjonta rt
Syke 120
Liikkeet ++

Neuvolakorttiin liitettiin jo lisärivejä, kun ei enää tekstiä siihen muuten mahtunut!

Bambina en nyt muista miks sulla jo käynnistellään, mutta tosi kurjaa ettei meinaa onnistua. Näin se vaan näyttää olevan että näillä vauvoilla on jo oma tahto, vaikka me kuinka synnytystä jo toivottais ja tarvittais... :hug:

Tänään oon ottanut levon kannalta kun ei toi huhkiminen kerran ole toivottua tulosta tuottanut. Piti jopa käydä riippukeinussa ottaas pienet nokoset ennenkuin jaksoin lukea nää teidän tämänpäiväiset tuotokset loppuun :LOL: . Esikolla alkoi tänään rantauimakoulu, vähän oon kade kun itseltä se uiminen toisaan kiellettiin jo hyvän aikaa sitten... olisko ollut 36 rv lekuri kun sanoi jottei enää uimaan. Tylsää siis, että pukkas nää helteet vielä tähän vikoille päiville eikä pääse vilvotteleen.

Hepuli 39+6

Muoks vielä: Vatsakasilmanvauvaa, kissanpojat on aivan ihania, ihan kateeksi käy kun semmosia söpöläisiä saatte! Meitin kissa sai tehdä kahdet pennut, sitten riitti kun se kiima-aika oli niin raastavaa... Olis pentukuume, mut maltetaan ny mielemme varmaan vuoden päivät ainaskin...
 
Bambina jaksamisia odotteluun! :hug: Varmasti hermoja raastavaa,en epäile... :(

Jumbossa käyty ja mukan tarttui 1 shortsit 1 puolpitkät lököpökät jotka on varmasti viileät ku ne on sellasta pikkureikästä kangasta eli näkyy ihan hivenen läpi..:D ja sitten viel 1 äitiys/imetys paita. Kaikki nämä alle 30? eli ei ees pahan hintasia..:) Niin ja koirulle löyty vihdoin mieleinen alusta ruoka ja vesi kuppien alle..:) sekin vain 5?.

Mies lupasi illalla hoitaa tuon kellarin ajelun,joten sitä odotellessa........ :whistle: ;)

Täällä on super kuuma edelleen ja olen hikinen,yök.. :LOL:

ps. ei löytyny kivaa tuuletinta halvalla joten pitänee käydä veil ettimässä vaikka gigantista jos sielt löytyis halvalla hyvä..:)

Kissanpennuista ne on I-H-A-N-I-A!!! Tuli itelle taas ikävä omaa kissaa josta jouduin luopumaan tänne Vantaalle muuton yhteydessä kun tuo mies on allerginen niin jo koirastakin ollaan jouduttu käymään melkoiset keskustelut.. Se kuitenkin muutti mukana,ja onhan tuo siihen vallan hurahtanut..;)
miu miu ja paljon silityksiä pikkukisuille! :heart:
 
Onnea taas nyyttinsä jo saaneille :flower:

Bambinalle täältäkin voimahalit ikävään odottamiseen. Ihan kuin ei olisi jo odotettu muutenkin tarpeeksi!

Sairaalan vaatteista itse käytin niitä pari ekaa päivää, mutta sitten oli pakko vaihtaa omat vaatteet, kun ne yöpaidat oli niin tajuttoman kuumia. Mun oli myös tosi hankala sen mekkomallisen yöpaidan kanssa päästä sänkyyn, kun tuota haavaa piti varoa ja se jäi aina polven alle, kun yritti kiivetä sänkyyn. Alushousut puolestaan oli ihan parhaat. Mulla piti olla niitä sairaalan isoja siteitä kaksi peräkkäin, ettei valunut sänkyyn ja siihen ne verkot oli mitä parhaat. Ja nyt tunnustan, että otin ne pöksyt mukaan ja pidän niitä edelleen. Yhden päivän olin omilla alushousuilla ja tuo epparihaava kipeytyi ihan kunnolla. Nää verkot on hyvät, kun ei paina eikä hiosta.

Myöskään imetysliivejä en sairaalassa pitänyt ollenkaan, vaan sain sellaisen verkkotuubin, jonka sisään taittelin harson. Ei kiristänyt turpoavia rintoja eikä tarvinnu liivinsuojia miettiä.

Meillä oli tänään oikein ilon päivä, kun vihdoin irtosi pojalta napatynkä!!! En voi sanoa, että olisi ollut mun lempipuuhaani sen puhdistaminen. Onneksi on nyt poissa :)
 
Hepuli mulla seuraava aika vasta ens keskiviikkona. On se kumma kun rv 19 asti sai pelätä ennenaikaista synnytystä ihan tosissaan, syödä estolääkettä ja rampata lääkärissä ja nyt kun sais jo tulla niin ei mitään tapahdu :headwall: Muutama hassu supistus tullu tänään, mies joutuu kyllä tänään aikamoiseen rääkkiin, sori vaan.. :kieh:

Ihana lukea vauvakuulumisia ja synnytystarinoita.

Ainiin, sain tänään tämän raskauden ekan itkukohtauksen, kun esikoisen kaapista löydettiin valokuva-albumi, jossa oli kuvia kun hän oli 2v. Kuvissa oli mun isovanhemmat ja miehen mummu ja esikoinen. Eipä sitä paljon muuta tarvinnutkaan kun tuli ikävä ja hanat aukes oikein urakalla. Meidän molempien isovanhemmat ovat jo kuolleet. Esikoinen oli ihan paniikissa, et sanoko hän jotain, mitä oikein tapahtui. Ymmärsi kyl onneksi, on jo niin iso.
 
kanssa oon pitäny sairaalan vaatteita itsellä ja vauvalla sairaalassa olo ajan.Omia en halua liata =) Ne on ollut ihan mukavai,ainut mikä oli ihan hirvee niin siellä sängyssä oli välissä joku hiostava muovi..ettei sotkeennu patja,sen revin petistä irti ja piilotin roskiin :LOL:
Kauhee synnyttäjä :LOL:
Bambinalle voimia,kaveria kanssa käynnisteltiin monta päivää..ei käy järkee tollanen ihmiskidutus :ashamed:
hipsu
 
Oih ja voih, ihanaa :heart: Täällä on nyt jo 4 pikkukisua :heart:
Oiskin itselläkin noin nopeaa toimintaa toi synnytys :)

Mun piti vielä tosta vaateasiasta. Itselle oon joutunut pyytämään sairaalassa herkän ihon pesuaineella pestyjä vaatteita, kun mie oon aina onnistunut saamaan sairaalan vaatteista hirveät kutinat ja niiden jatkoksi "nokkosrokon". Eli siis ihan allerginen reaktio iholla :/ .
Kerran se ihottuma tuli niin pahana, että naamakin oli punaisia kutisevia laikkuja täynnä, minut eristettiin, enkä saanut edes imettää lasta :( (esikoisen aikaan) .
Sen jälkeen on asiaan kiinnitetty enemmän huomiota ja olen ollut omissakin vaatteissa tarvittaessa. Tosin sairaalan alkkarit on ollu käytössä. Ihopolilla ravasin silloin allergiakokeissa ja mie oon kuin oonkin jollekin niiden pesuainekemikaali x:lle allerginen.
Samaa ainetta ei ole tullut vastaan missään kotipesuaineessa, vaikka en mitään lv:tä tai miniriskiä käytäkään.

Mitenköhän menee lääkeaineallergioiden kanssa? Mä oon selvästikin sille petidin-kipulääkkeelle allerginen (jotain ihan älytöntä kutinaa iholla-siis oikeasti raavin itseni verille) Papereissa lukee, että olen sille allerginen ja sitä ei saa pistää, mutta niin vaan viimeksikin sitä pistettiin, vaikka sanoin, että ei käy! Nyt kirjoitin sairaalan papereihin isoilla kirjaimilla, että ei missään tapauksessa petidiniä. Toivottavasti lääkäri lukee paperit, kun itse voi supistusten kourissa olla ihan tiedottomassa tilassa...

Mieli tekis rannalle, mutta koivu on kaatunut tielle :| . Nyt siitä ei pääse mopolla, eikä pyörällä menemään, joten moottorisahan surinaa odotellessa...
Kävely näillä jaloilla on tuskaa :(

T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 36+3 (nyt paapomaan pikkukisuja - ne on kyllä ihan sairaan söpöjä :heart: )


 
JaKa, täällä meillä ei tehdä noita synnytystapa-arvioita automaattisesti, mutta tänään mun vauvan ison koon vuoksi mietittiin, että pitäiskö mulle tehdä se. Mun tän päivän terkkari oli kuitenkin sitä mieltä, että mua ei laiteta synnytystapa-arvioon, koska näin loppuaikana tehdyt painoarviot ultralla menevät kuulemma usein metsään. Eli näin sitä tässäkin asiassa tuntuu olevan eri mielipiteitä. Niinkuin tuntuu olevan kaikessa raskauteen liittyvässä..

Bambina, voi ei. Kylläpä sulla nyt on kestämistä. Ei varmasti ole helppo tilanne.

Marta, onnea napatyngän irtoamisesta!

Vatsakasilmanvauvaa, onnea pikkukisuista.

Saga 39+4
 
Voihan hitsit että voikin olla tylsää. En saanu miestäkään lähtemään mihinkään liikenteeseen ku on selkä kipeenä. Telkkarista ei tuu sitten niin mitään, eikä enää tähän aikaan oikein jaksa alkaa mitään kotihommiakaan tekemään. Hoh, hoh. Odottavan aika voi kyllä olla pitkä !
Tietty näistä hetkistä pitäis nauttia ku vielä voidaan olla kahdestaan eikä oo sitä vauvaa tossa vaatimassa kaikkee, mutta tässä on nyt kohta 3 kuukautta jo oltu kotona, alkaa pikkuhiljaa puuduttamaan.
 
Pai I feel your pain sis :hug: Itekki kun täällä päivät pitkät on keskenään eikä ikinä missään käydä ku mies ihan väsy kotiin tullessaan... Mie siivoilin jo tänään pitkin päivää joten pitäs huomiselle keksii tekemistä... Nyt ajattelin telkkarin eteen rantautua kera popcornien :p
 
Moi pitkästä aikaa!

En ole ehtinyt kuin silloin tällöin silmäillä tätä ketjua, joten ihan kaikesta en ole perillä mutta sen verran sentään, että vauvoja on jo syntynyt, onneksi olkoon tuoreille vanhemmille!!

Itsellä raskausaika ollut tosi hankalaa, kaikki mahdolliset vaivat ovat olleet ja nyt sitten loppumetreillä havahduttiin siihen tosiasiaan, että vauva on perätilassa. Kävin tänään (rv 37+0) synnytystapa-arviossa ja siellä todettiin, että napanuora on vauvan kaulan ympäri ja istukkakin osin etuseinän puolella, joten kääntäminen ei onnistu. Perätilassa en alakautta suostu synnyttämään, joten sektio on ainut vaihtoehto, se tehdään maanantaina (rv 37+5). Pojun painoarvioksi saatiin tänään 3350g, joten ei mikään ihan pieni kaveri näille viikoille ;)

Tsemppiä kaikille loppumetreille!
 

Yhteistyössä