Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Alkuperäinen kirjoittaja Jenniii-88:
pöö... nyt on nii järkyttyny olo että huh.. painoo lähteny viikossa 4,8 kiloo.. onko se ees mahollista :D maha laskeutunu viime yön aikana..... :eek:

VAUTSI:eek: Tuohon tahtiin ku itelläänkin paino tippuis!!! Jospa se vaavi päättääkin kohta tulla syliin köllöttelemään :heart:
 
HÄRREGUUD SENTÄS JENNIII-88! :D

Miä kävin neuvolassa ja alko lähinnä v*tuttaa. Paino noudee tasaisesti 750g viikkovauhtia. Täähän tarkottaa sitä et mulle ehtis tulla viel viis kiloo. Ärsyttää...
Muuten kaikki hyvin. Ens vkolla on lääkäri joka tsekkaa tarvitsenko ylimääräisen ultran pituuteni takia.
 
Vkonlopun reissu vanhempien luokse takana päin- olipas kyllä mukavaa! :) Aattelin, et pakosti on yksi vauva jo putkahtanut, mutta sinnikäitä ovat! :heart: Mä olen vkonlopun aikana alkanut todella tuntea olevani raskaana! (jo on aikakin!)Automatkan jälkeiset vihlonnat, supistukset ja ihan jumalaton jalkojen särky oli aivan tuskaisia ja aattelinkin, et sai luvan olla viimeinen pidempi automatka Mytty masussa! Tuntuu, et paikat tosissaan valmistautuu tulevaan- sen verta paljon kaikenlaisia kummallisia tuntemuksia on vatsassa.

Miehen vapaista Ihana juttu, et niin monella mies voi pitää kesälomaa ja yhdistellä siihen noita isyysvaaita! Mie en oikein tiedä, miten meillä nyt menee. Kun mies vasta aloitti uudessa paikassa, niin pitkää vapaata se ei vaan voi pitää heinä- tai elokuussa. Tai ehkä aikasintaan elokuun lopussa. Mut sen työpaikka on sellainen, et vkon vapaan järkkääminen voi onnistuu aika kivuttomastikin. Kolmen ja neljän päivän vapaita sillä on muutenkin silloin tällöin. Vastapainoksi on sit myös sellasia putkia, et se on yön tai kaksi siellä ja päivät on kellon ympäri päiviä:/ Tänään mennään anoppilaan syömään ja taidan ottaa siellä jo puheeksi sen, et tuun varmaan alkuun tarttemaan heidän apuaan, jos mies ei saa töistä kovin hyvin vapaita. Mut pidemmät vapaat se pitänee sit syys-/lokakuussa. Mietittiin tuossa automatkalla, et jos Mytty on "helppo" vauva voitas käydä jossain reissussa sitten kun sillä on isyysvapaita. Siis ihan etelämmässä reissussa. Hurjalta vähän kuulostaa, mut toisaalta aika houkuttelevaltakin :) Pitää katella sit lähempänä ja jos oikeesti tuntuu mahdolliselta, niin ottaa sit joku äkkilähtö halvalla...

Laura vm-86 Täällä kuului just äsken eka tuommoinen kuvailemasi napsahdus, kun Mytty potkaisi:D Ihmettelin hetken, että mistä tuo kuului, mutta masu se vaan taisi olla.

Joku (en enää löytänyt sitä kohtaa) aiemmin joskus sivulla 1 ja 2 kertoi saaneensa gradun valmiiksi: ONNEA!! Ja tosiaan perässä tullaan. Kyllä se sitten joskus valmistuu täälläkin suunnalla, vaikkakaan ei ihan hetkeen...

Virpille ja miehelle onnea myös täältä! :flower:

ZeenahHatunnosto ja tsemppiä sulle kun jaksat vielä tenttejä ajatella! Ja ainahan ne kysymykset tosiaan kannattaa vaikka käydä vilkaisee, jos vaan jaksaa =) Joskus käy ihan mahoton tuuri noissa tenttijutuissa ja tentaattori kysyykin just siitä ainoasta asiasta, minkä on lukenut!

Hirmuinen mylläys mahassa. Tuntuu jopa hieman ilkeelle, vaikka toki aina onkin kiva, et pieni liikkuu. Piti kommentoida vaikka mitä, mut aivot on jotenkin ihan vajaakäytöllä nyt, eikä vaan onnistu tää kirjoittelu. Josko sitä valmistautuis jo lähtee anopin sapuskoille- naminam. :p

A + Myttynen 37+2 (!!!)
 
Jenniiiii Vau! Oon kyllä kade! Varmasti saat pian vauvan syliisi kun paino noin tippunut ja vatsa laskeutunut.. :heart: Ehkä jopa seuraava hurmaaja..

Odotan Eikös oleki mukavaa tuollanen että kerran viikossa joutuu käydä neuvolassa ja sieltä ulost tullessa viduttaa? :whistle: Mäkin just tulin ja painoa tullu yli puoltoista kiloa viikossa ja "vauva on kyllä iso" kommentti tuli.. :ashamed:

Dana ihana sun miehen pomo. JOku urvelo varmaa kellä ei lapsia ole.. Nyt vaan puolen pidätte, se 2 kk tosiaan on ennen laskettua aikaa, mutta eihän sitä voi etukäteen tietää koska vauva tulee.. Ethän sä voi pärjätä sektiohaavan ja vauvan kanssa heti leikkauksen jälkeen.. :hug:

Neuvolakuulumisia

38 + 3 (37+0)
Paino +1540g/vko (+700g) yhteensä tullut 12 kg.
RR 140/102 (118/85) uudelleen mittaukseen torstaina ennen mökille lähtöä.
pissa ok (+/-)
SF 34 (34)

Raivotarjonta oli, ihan on alhaalla ja liikkeet ja sykkeet hyvät.
Puhuttiin nyt vasta viime perjantain jälkeen alkaneesta pelosta kun vauva ultrassa arvioitiin 3500g, ja terkka (entinen kätilö) vielä kokeili ja sanoi että kyllä se iso vauva on, ainakin sen 3500g nyt ja syntyessä jos menee laskettuun aikaan niin varmasti ainakin 4kg.
Kysyi vielä että eikö synnärillä annettu uutta aikaa kun noin suureksi jo arvioitiin, kehoitti soittaa sinne takas ja vaatia uusi aika viimeistään laskettuun aikaan.
Soitin sinne heti kun tulin kotiin ja tottakai purkauduin oikeen kunnolla ja vaan paruin.
Noh.. huomenna on uusi aika synnärille jossa vissiin puhutaan käynnistyksestä ja muista vaihtoehdoista..
Pelottaa ihan älyttömästi koko synnytys, tää raskaus on ollu aika vaikee ja vielä jos joudun punkee yli 4 kilosen esikoisen maailmaan ni musta tuntuu että mä en pysty siihen. Täällä ollaan ihan paniikissa ja voisin vaikka perua koko synnytyksen.
Nyt vielä huolettaa tuo painon nousu ja rr:kin. Ja kaiken lisäks mulla on nyt tää selkä posahtanu. Aika riekaleina ollaan... Toivottavasti huominen helpottaa oloa!
:ashamed:
 
susanna85 Tuttuja fiiliksiä :hug: Mua kans pelottaa et miten iso tää vauva lopulta sitten onkaan. Toivottavasti 2.7. sitten tekevät jonkun arvion et mahtuuko tulemaan jne jos siis oon yhtenä kappaleena vielä sillon.

Nyt odotellaan sitten taas maksa-sappikokeiden tuloksia. Luulis et terkkari soittais huomenna jos niissä jotain muutosta huonompaan on tapahtunut. Muutenhan mulla on torstaina neuvola.
 
Jenniii Kuulostaa kyllä tosi lupaavalta!! Ei kyllä mitään hajua tosta laskeutumisesta, ku joillainha voi laskeutuu jo tosi ajoissa, mutta ei se ainakaa negatiivinen asia ole.. :D
Ja ainaki jotkut sanoo että liikkeet vähenee ennen synnytystä.. :D Vitsi.. jännää..

Pai Voidaan sitten perustaa "5 kiloisen synnyttäneet, perseeseen saakka revenneet, vaipoissa olevat mammat kerho" :D ai miten niin lietson itselleni paniikkia? :headwall:
 
Heis,

Täsä päivän oon selvittänyt tuota isyysvapaa asia, niin valitettavasti työnantajan tekemä juttu on lailinen :kieh: Ollaan oltu Kelaan ja ammattiliitoon yhteyksissä asian tiimoilta, kyll vähän ärsyttää kun kyseessä on vain 5 päivää, jokka pitäis saaha vapaaksi. Mutta näillä näkymin näyttää, että tuon pikkuesimiehen päätöksen voi kiertää, viemällä asian seuraavalle esimiehelle. Eiköhän asiat järjesty.

Olo muuten ollut tänään aika tukala, kamalan närästyksen vuoksi ei voi syödä yhtään mitään :( Ja lantion polte ja kipu vain pahenee. Voi olla, että illalla tulee synnärireissu. Lapsivesiä ootellessa :whistle:

Dana88 & Pikkune 37+3
 
Hyvä Dana, periksi ei kannata antaa isyysloman kanssa!

Susanna, mulla ei ultralla ole tehty painoarvioita missään vaiheessa, mutta terkkarin tekemä arvio viime perjantailta on 3,7 kg ja jos syntyis laskettuna ni olis sen 4,1-4,2 kiloo. Mut mun terkkari ei oo pitänyt sitä mitenkään ihmeellisenä asian, ja eikös se vauvan "normaali" syntymäpainokin ole tuonne 4,5 kg asti. En tietenkään tiedä yhtään minkä kokoinen itse olet, mutta mä oon ainakin ajatellut, että kyllä sen noin 4 kiloisen sieltä saa ihan hyvin punnerrettua maailmaan. On sen aika moni muukin meitä ennen tehnyt jopa positiivisin kokemuksin. Mä ajattelin ruveta panikoimaan vasta jos alkaa ylittyä toi 4,5 kg, mutta eiköhän siinä vaiheessa vauva ole ulkona jo joka tapuksessa. Koita sinäkin yrittää ottaa rennosti tuon koon kanssa, vaikka arvio olis kenen tekemä niin voihan se silti mennä pieleenkin. Ymmärrän silti sua kyllä hyvin, joten rutkasti tsemppiä ja rentoa mieltä sinnepäin!

Saga 38+2
 
saga Juu onhan tuo ihan "normaali" kokoinen vielä, en uskokaan että olisin näin järkyttynyt jollei mulle kokoajan oltas veikkailtu pientä ja siroa poikaa, nyt vaan tämä pikkunen on ottanut jonkun kunnon kasvupyrähdyksen.
En sit tie onko täällä erilaiset käytännöt, miehen serkku soitti juuri ja sai tänään ajan käynnistykseen (ensi maanantaiksi) kun paino arvio oli nyt 3600 ja esikoinen oli sen 4500..
Häellä nyt viikkoja 39.
Mä voisin hyvin pyöräyttää sen 4 kilosen, se mikä mua pelottaa on että jos menee sen 2 viikkoa yli niin sitten on kyllä aika norsu ensisynnyttäjälle pyöräytettäväks.
 
Mulla on eilisestä asti ollu alaselkä kippeenä ja menkkä juilintaa on ollut varmaan viikon, sekä sisäreidet on kipeet!! etenkin seisomaan nousu tuntuu ilkeältä, kävely ei niinkään eikä seisominen. Suppareitakin on ollut, joka päivä, ja osa tosi kipeitä, osa ei satu ollenkaan... niitä lapsivesiä ootellaan,että sais lähtee Oysiin.. Jospa me danan kanssa siellä oltais yhtä aikaa ;) todella ihmettelen,jos tää on vielä 41.viikolla masussa, kun näitä enteileviä merkkejä on. Torstaina ois neuvola jos sitä ennen ei tuu lähtöä..

pauliina ja veikko rv38+1

Mua ei enää synnytys pelota, kun tän veijarin pitäs olla rt. Sitä ennen pelotti,kun varmaan oisivat suosittelleet alakautta yrittämään, kun multa on rtssakin syntyny 4220grammanen neiti. Mulla taitaa haaveeksi jäädä sellanen 3kilonen vauva, viikko sitten jo arvoivat tämän 3kiloseksi ja jos menee vielä pari viikkoa niin arvoivat 3,8kg ois syntymäpaino... ja jos sinne 42viikolle mentäs ois vauva varmaan sen 4,2kg mitä oli tuo nyt 3vee neiti syntyessään...
 
hui kun onnitteluja riittää tänne suunnalle teiltäpäin =) :hug: ootte te ihanii :heart:

kiitos(muistankos etes kaikkia enää)tridian,vatsakasilmanvauvaa,omenaruusu,rouva sagaja äiti-79-(meillä kans yhteistä paljon,kun saman verran ollaan oltu naimisissa ja yhdessä puolison kans ja melkeen ollaan niinku saman ikäsiäkin =) :D

täällä tänään oltu taas tosi kipeenä,alapäähän sattuu todella kipeesti,ihan mahdoton painon tunne kokoajan,vauvan liikkeet tuntuu kans kamalalle,tuntuu et tulloo masusta läpi.onneksi flunssa alkaa vissiin helpottaan nyt,viime yönä ei ollu enää nenä pahemmin tukossa,harvineinen yö siis takana,jospa se siitä.

vanhin ja nuorimmainen meni yökylään tänään tosiaan anoppilaan,saa hiukka hengähtää ;) :whistle:

tänään taas tullu pestyä pari koneellista vauvan pikku pyykkiä,tosin pesen kaikki vaatteet 68cm asti,ja niitähän piisaa,lipasto ääriään myöten täynnä,ja lisää vaan pitää saada ostaa,ostin muutamat housut vaaville kun oli sika halvalla-60%....hullu minä :LOL: :kieh:

mutta ei kai tässä muuta,hyvää maanantai iltaa mammoille.

virpi1980 ja kullannuppu 34+6
 
Meille veikattiin 3,2 kiloista jässikkää, jos syntyy 40+0 (aika hyvin, kun melkein kilon pienempi kuin esikoinen). Aika usein veikkauksiahan noi painoarviot on ainakin ultran perusteella tehtyinä, tosin musta tuntuu että tää on tosiaan pienempi.

Täällä maha laskenut jo varmaan viikko siitten toooosi alas, muttei mitään ole tapahtunut ässistä huolimatta. Toisaalta 40 viikkoahan on se tarkoitettu raskauden kesto, joten ei tässä vielä ole hätiä mitiä. Olo on kyllä hieman tuskainen ja jotenkin ahdistunut :headwall: Luulis, että 2. lapsi tulisi jotenkin "helpommin" mut luulen, että täällä kukutaan vielä 40+ viikoilla :)

Jaha, jos menis vähän touhaileen pihalle, kun aurinkokin sielä noin komeesti paistelee :heart:

Ja Virpi: Ei ainakaan lopu vaatteet kesken :D
 
Vieläkö mahtuu mukaan? :) Täällä odotellaan esikoista ja viikkoja 37+1. Laskettu aika 11.7 ja synnytyssairaalana SatKs. Ikä 22v ja yksin odottelen, tosin lapsen isä aikoo kuvioissa olla mukana ja tulee synnytykseenkin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
löytyykö sappisaippuaa ihan normaalista ruokakaupasta vai pitääkö ostaa jotain erikoisliikkeestä ?
Prismassakin oli, S-marketista en mee takuuseen..

muutoin tuleekin omaa napaa, sori ei malta keskittyä (vaikka luin kyllä teidän viestit)
Nyt vois hihkua riemusta.. Jorvissa oli IHANA lääkäri, joka lupas, et saan kokeilla alatiesynnytystä, mikäli vauva päättää syntyä ennen laskettua aikaa. Eli nyt toivotaan kunnon suppareita ja pian. Jollei synny itestään, leikataan 16.7 eli laskettuna päivänä. Tässä siis jänskätään, jotta miten käy. Nyt kumminkin tietää, koska kaveri viimeistään saapuu maailmaan masun suojasta.
Ultralla teki painoarvion (3200g ja rapiat päälle), kaveri rt:ssa, pippeliä ei nähty edelleenkään. Muutoinkin vaikutti kaikki olevan hyvin. Kohdunkaulaa jäljellä 2cm, kuulemma tosi pehmeää, ulkosuu sormelle auki, sisäsuuta ei tuntenu ku ei ylettyny.

Iltapalaa ja suppareita taikomaan sohvalle. Tässä on siis kolmisen viikkoa aikaa kokeilla kaikki vippaskonstit, katotaas kuin käy. Kuopus käynnisty itekseen, sectioon päädyttiin 41+4 joten kovin toiveikkaina ei voi olla. Mutta kyllä se olis kiva saada kokea ja luomuna kiitos.. ;) pitäsköhän sitä alkaa ihmettelemään jotain synnytysjuttuja nyt äkkiä, jotenki jääny vähemmälle, ku luulin ettei mitään mahdollisuutta oo alakautta?

Kepsukka ja masukki 36+3
 
Dana ja Pauliina Mahtuuko treffeille mukaan? Mulla on keskiviikkoaamuna se käynnistys ja luulen, että nämä syntyy sit keskiviikkona tai torstaina.

Mulla on vaan kamala ahdistus tuosta käynnistyksestä :( Haluaisin, että vauvat tulisivat spontaanisti, eivät käynnistyksen seurauksena. Tai tietty käynnistys olisi ok, jos niillä olisi iso hätä tai minulla esim paha raskausmyrkytys tms. Mutta menin perjantaina ihan hämilleni äitipolilla, kun lääkäri alkoi yhtäkkiä puhua, että tuletko keskiviikkona käynnistykseen enkä siinä sitten osannut edes kysellä mitään järkevää.
Nyt on asiaa muutama päivä pähkäilty ja kai minä siihen lähden. Paikat on kuitenkin olleet jo useita viikkoja 3-4 senttiä auki, että ehkä se sit tosiaan lähtee käyntiin. Ainoa mikä pelottaa, että jotain menee pieleen ja sit saa loppuelämän "syyttää" itseään, kun suostuin moiseen vaikka ei olisi ollut pakko. Ymmärrättekö, mitä ajan takaa?
Ainoa hyvä asia tässä on se, että lapsenvahdit saa järjestää hyvissä ajoin.

Mies pelailee pihalla lasten kanssa, kai minun pitää siirtyä pyykkikoneen ääreen peseen koppaa tyhjäksi, niin pärjäävät täällä sitten siltä osin. Huomenna kai siivoan kai hullu, koska pää leviää, jos vain istun ja mietin tulevaa.

Oikein mukavaa viikkoa kaikille heinämammoille.
 
Iltaa, pikainen pyörähdys täällä...

Oli aika järkyttävä päivä tänään. Olin sukulaisen maatilalla käymässä, ja kaaduin siellä vatsa edellä syvään ojaan. Mitään ei käynyt itselle pahasti eikä ilmeisesti mahallekaan, kun ehdin ottaa käsillä vastaan. Nyt on kädet ja naama nokkosien polttamana, mutaiset vaatteet pesussa ja puolentoista tunnin äityspoli reissu takana. Otettiin sydänkäyrää ja ultra, kaikki näytti olevan vauvalla hyvin. Itse on vain täysin säikähtänyt ja jotenkin järkyttynyt. Ekana tunteena oli vain hirmuinen pelko, että onko vauvalla kaikki hyvin.
 
Milloinkas muuten voi mennä uimaan synnytyksen jälkeen? Ei oo kokemusta,kun edelliset on syntyneet talvella..enkä oo harrastanu uimahalleja ja kylpylöitä....

kyllä liplatus makuu mukaan Oysiin,on siellä varmaan muutama muukin äiskä osastolla! ainaki viime ti tuntu olevan kiirettä synnytysosastolla...
 
Kauhiana tekstiä... Ei pysy mukana!

danan miehen esimies raivostuttaa täälläkin! Kaikenlaisia idiootteja maailma päällään kantaakin... Mrrr. Toivottavasti homma selviää!

Mitsku Tervetuloa mukaan - aina mahtuu. :wave:

Kepsukka Onnittelut hyvistä äippäpoliuutisista! Nyt kohdistetaan kaikki supistustuulet sinne sun suuntaan, niin joskos se vauva lähtis tulemaan ennen laskettua aikaan. :)

Liplatuksella ja danalla on tosiaan ensi viikolla jännät paikat - juhannuslapsia! Ja taitaa niin moni muukin nyt oirehtia siihen malliin, että ihan pian alkaa vauvoja putkahdella. Ja Liplatus, älä huoli siitä käynnistyksestä. Kaikki menee tosi hyvin ja oot varmasti todella tarkassa vahdissa sairaalassa. Ja jos nyt saisit rentouduttua, niin ehkäpä pienet päättääkin syntyä jo ennen keskiviikkoa? :)

mekkala Siis tuo kaatuminen on munkin yks iso pelko nyt! Oon ihan älyttömän kömpelö nykyään... Onneksi kaikki on siellä vauvalla hyvin ja selvisit säikähdyksellä (ja niillä nokkosen polttamilla)!

Oon ollut koko päivän liikkeessä ja vauva painaa täälläkin aika lailla. Samoin kaikenmaailman epämääräisiä kipua on koko ajan, mutta enpäs usko, että äidin muru sieltä alkaa syntymään vielä muutamaan viikkoon. :heart:

Olivia & Vauveli 37+1

P.S. Huomenna neuvola - saas nähdä siirrytäänkö painossa uudelle kymmenelle...
 
Iltoja,

vieläkös mukaan mahtuu? Tätä tässä jo muutaman viikon seuraillu ja nyt ei enää muuta tekemistä keksi niin nyt ajattelin kirjotella..Tosiaan kesälomaa 4 viikkoa takana ja äippälomalla ollaan. Laskettu aika 23.7. Esikoista odotellaan ja jos tätä tahtia mennään, niin syntyy varmaan vasta elokuussa..Ei niin minkäänlaisia oireita.. =) (pientä supistelua ei kai lasketa?)
Alkaa tämä aika käydä vaan pitkäksi, kun mies tekee töitä kun mielipuoli ja minä pidän seuraa koiralle..Siitäkin tulossa varmaan pöpi ennen h-hetkeä.. :LOL:
Mutta siinä näin lyhykäisyydessään, tsemppiä kaikille loppuajaksi.
 
Dana raivostuttava esimies miehelläs, mutta pietään peukkuja, että saatte sovittua jotenkin isyyslomat :whistle:

Ihana kun pian alkaa vauvoja satelemaan :heart: Rupee itteäkin jännittämään, että pian se lähtö on täälläkin... ;)

[/b]Tervetuloa Mitsku ja Riikkis84!

Mua ottaa päähän Rakas anoppini, PRKL! :kieh: Saa nähä joudunko menemään yksin synnyttämään, kun ei anoppi tosiaan luvannu olla valmiudessa, jos synnytys käynnistyy... Sanoi vaan että eikö poikia voi jo jättää päinsä (6-ja 3-vuotiaat), että eikö isompi kato pienempää, just joo, kyllä meni niinku käämit niin että ei tee mieli ees soittaa sinne suuntaan kun lähtö tulee.. Itku ei oo kyllä kaukana, tuntuu jotenkin mieli herkältä muutenkin... :kieh: :whistle: Vituttaa kyllä niin lujaa :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

Jotain positiivista: Pieniä polttoja tuntunut tänään :D 2xlenkkiä tehty ja nyt sauna lämpiämässä :D

Huomenna neuvola :)


Maamin ja Toivo-Justiina 37+3 :heart:
 
Tervetuloa uusille! Ja kadehdintaa ja tsemppiä kaikille, joilla tuntuu tapahtuvan alapäässä jotain! :D

Mulle neukkatytsi sanoi tänään iltapäivällä, että "Vaikuttaa siltä, että tapaamme vielä ensi maantainakin". Silloin on siis 39+0. No, mitä mä tässä hoppuilenkaan, kuten tuolla joku just sanoi, 40+0 on se raskauden keskimääräinen kesto, joten siihen asti pitäis olla ihan maltillinen. Ton neuvolan vauvaopuksen mukaanhan 40+2 on yleisin vauvan syntymäpäivä. Se olis mun tapauksessa 7.7. Ainakin selkee synttäripäivä! Haluisin ite "Syntynyt 4. heinäkuuta" -tomppacruisesynttäripojan :D

Anyway, muut neuvolakuulumiset:
RV 38+0 (36+3)
Paino 78.2 (78.0, kerrankin tullu vaan 200g, tosin viime käynnistä olikin alle 2 viikkoa.. ja laitoin tahallani kepeät vaatteet päälle!)
RR 123/93 (140/84, nää nyt heittelehtii joka kerta ihan miten tykkää, TYKSissä paniikkipolikäynnilläni oli jotain 144/101, tralalaa..)
Turvotus + (+)
Pissa puhdas (puhdas)
SF 32 (33, ei silti tarkoita kuulemma laskeutumista välttämättä, riippuu vaan mittaajasta)
Syke 140
Liikkeet ++

Ei kuulemma ole kiinnittynyt varmaankaan, koska pää tuntui vielä. Sattui muuten taas aika paljon, kun se paineli tuolta alhaalta vatsaa.

Ja tää oli sit neukkutätitytsi numero 7... :p Tosi sympaattinen neito kyllä. Ja nyt taitaa olla tää sama loppuun asti sentään.. Eli sen yhden tai kaks kertaa, eh.

Kiitos muuten painoarviokommenteista joita sain. Mä en siis itse asiassa pitänyt meidän arviota (3000g / 37+2) mitenkään isona, varsinkin kun lääkäri jotenkin sanoi, että "pieni, siro poika". Ton vauvavihkosen mukaankin tuolla viikolla paino on just noin 2950g. Ja jos se paino kasvaa noin 200g viikossa, niin silloinhan poitsu ois täysiaikaisena just sen noin 3.6kg eli keskiarvon verran. Eri asia tietty jos menee yliaikaiseksi. Mutta mä en ota tästä stressiä. Varsinkaan kun en yhtään tiä millasta synnyttäminen on, en osaa ollenkaan pelätä isoa vauvaa. Päinvastoin kun oon pelännyt koko raskauden että kilpirauhashäikän yms takia tulee jotenkin alikehittynyt, liian pieni lapsi, niin oon joka grammasta iloinen =) Muistuttakaa mua tästä sit ponnistusvaiheessa, kun repeän keskeltä kahtia ja pusken ulos jonkun kuuskiloisen vonkaleen, heeeeh.

Futista kattoooon!
kardemummma & Sulo 38+0
 

Yhteistyössä