Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Painaakohan vauvan pää niin tuolla alhaalla, kun mulla on sitä vikaa ettei rakko meinaa tyhjetä kunnolla...?? Aiemmin en kyllä muista tällästä olleen..

Täällä fiilistellään Amorphiksen tahdissa ja masussa myllätään ;)

SORI, jos valitan mutta mulla on ihan helvetin tylsää... :ashamed: Imuroitu on, pyykätty on, ruoka tehty, kaupassa käyty... BLAAAAAAHHH!!! Mitähän sitä keksis... Pitäsköhän lähtee kirppiskierrokselle, mutku sieltäkään ei oikeen tarvi mitään...

Tää mamma tahtoo rokkaamaan :D :D

susannan vauva oli jo kunnon kokonen.. :heart: Saa nähä arvioiko terkka ens viikolla meijän beibin.. Meinas viimeks ettei ainakaan nelosella ala, mutta mä en luota tuohon yhtään.. Esikoinen kun oli yli 4kg... :whistle: Kuopus vain 3780g, jos tää olis sitte pienempi ;)

Jos kehittelis jotain järkevää tekemistä.... :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
. Mitenköhän sitten ku vauvan yöhommista tulee rutiinia ? Aamulla sitten vaan miettii et heräsköhän se yöllä ollenkaan. :LOL:
Heh, kuopuksen kans kävi tosiaan just noin. Oli tissivauva (toisin ku veljensä) enkä tod. heränny joka syötölle. Aamulla vaan saatto arvailla, oliko toinen heränny syömään kerran vai viidesti. Tosin eipä tuo vauvakaan tainnu juur heräillä, tissin hamus suuhun ja jatko untaan :LOL:


Eilen illalla suppas ihanasti selkäkipujen kera. Toiveikkaana kuulostelin muutaman tehokkaan supistuksen jälkeen kroppaa, ni pah siihen loppuivat. Unille ja hyvin sai nukuttua.. Aamuyöstä tosin heräsin useamman kerran kunnon jalkakramppeihin, meni ohi vasta kun hipsin vessaan (eli nousin jalkeille) Pitänee tarkistaa vitskut?

Ruokakauppaan pitäs suunnata, oikee perjantai-illan kohokohta
Kepsukka ja masukki poks 36+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja hipsu79:
on myös täällä purrut minut kokonaan :ashamed: Oon kyllä laittanyt tuota pantysonia puremiin+ottanut allergialääkettä(mitä määrätty raskaana ollessa allergioihin)mutta kutiaa kutiaa ja kutiaa..
Apteekista sai ainaki viime kesänä sellasta geeliä, jota laitetaan itikoiden puremiin ja vie kutinan. Satuin löytään sellasen meidän lääkekaapista ja sitä on nyt puremiin laitettu ja näyttäis auttavan. Itekkin olen aika allerginen hyönteisten puremille, mut mitään allergialääkkeitä en ole tohtinut nyt käyttää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Musta on vaan kivaa, että heinäkuiset vauvelit haluaa syntyä täysaikaisina. Parempi niin päin! Kyllä me mammat jaksetaan sinnitellä, kun tiedetään, että vauvoille jokainen päivä masussa on plussaa ainakin tuonne rv 37 asti. Eikös? :)
Joo, siihen 37+0 asti, mutta siitä sit eteenpäin jokainen päivä masussa on miinusta :LOL: M'oon jo neljä päivää miinuksella :D No ei, kyllähän tässä pitäis malttaa oottaa.

Ps. Hyvä uni :D

Pps. Aloin nyt vasta miettii, et kun sain toissailtana siellä ä-polilla ultran avulla painoarvion 3000g (rv37+2) niin oliko se paljon vai vähän? Mitä sanotte? Millaiseen syntymäpainoon se ehkä viittais? Konkarit, jelp.
 
No niin nyt sitte............


olis yks päivä ilman kipuja koettu pitkästä aikaaa :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

kohta lähen viemää lapset yökylään ja sitten ootan että koiran uudet omistajat tulee hakemaan tuon.... noh parempi koiralle mut rankkaa lapsille.... sen takia likat menee muualle nii ei tarvii katsoo kun toinen viedää pois....
 
Ohan se kiva, kun nyt tässäkin taloudessa on pinnasänky ja hoitopöytä, mutta vieläkö ne sais pois paketeista ja koottua. Piru vie, miestä tuntuu kiinnostavan YouTube ja musavideot enenmmän kuin pesänrakennus :headwall:
 
Minäkin niin odottelin niitä supistuksia ilmeneviksi, mutta nyt tuntuu että saisivat pysyä poissa... Eilen alkoi ennen saunaa supistaa ja se kesti 15 min! Miten se supistus voi kestää niin kauan, luin että normit kestää 1 min - 1,5 min. Ei siinä tosiaan ollut hetkenkään helpotusta välissä. Yöllä ennen nukkumaan menoa tuli toinen, se kesti "vain" 5 min. Sen koommin ei ole mokomia tullut, onneksi... En nyt sitten oo noista mihinkään soitellut enkä kysellyt, koska vauveli on liikkunut normaalisti ja olo ollut muutenkin normi. Mut supistuksilta ne tuntui, ihan samanlaisia kuin viime synnytyksessä (no okei ei ihan niin kovia vielä, mutta samanmoista kipua) paitsi se kesto ihmetyttää...

Susannan tavoin mullakin pelottaa norsuvauva... kun se painoarvio oli viikko sitten niinkin hurja kuin 3584g rv 37+1, niin kyllähän lapsosesta hyvinkin ehtii reilusti yli nelikiloinen tulla kun ei tajua uloskaan tulla. Toisaalta en toivo käynnistystäkään kun painavista (siis tätä painavammista :LOL: ) syistä.

Hepuli 38+1
 
Heips taas!

Tänään oli neuvola ja mun paino on tippunut 400g/viikko!!!
Mä olin onnesta soikeana :) . Varmaan nämä vähän viileämmät kelit laskevat turvotusta, vaikkei se siltä tunnu (eikä myöskään näytä). Sf-mitta huitelee taas omilla käyrillään-nyt se oli 34/35 ja vieläkin voi kasvaa kuulemma ihan 38 asti!

Pisun lorinasta pissaamisen jälkeen on kyllä ihan pakko kommentoida. Mä sain esikoisen synnyttyä hyvät ohjeet neuvolasta. Kesken sen pisusuihkun voi koittaa pidättää virtsasuihkua (harjottaa lantiopohjanlihaksia, jotka sileinä lihaksina löystyvät raskausaikana ja jonkin verran synnytyksessä). Helpottaa huomattavasti palautumista itse h-hetken jälkeen.

kardemumma, noi äitipolin mittaukset ei oo ihan 100% luotettavia. Meilläkin 3,5 kiloinen vauva olikin hupsis vähän reilu 4,5 kiloinen. Ja heittoa voi olla suuntaan ja toiseen :)
Synnytyssalissa kätilö veikkasi 4 kiloista (olin siis aamupäivällä käynyt äitipolilla, missä arvioivat). Kokenut kätilö tuntee varmasti käsillään vauvan koon.
Mutta jos oikeasti on 3 kiloinen viikolla 37, niin on tosi hyvän kokoinen viikkoihin nähden :)

Oli taas vauhdikas neuvolaan lähtö: mä annoin teineille mun meikit ja ne meikkas mut aamulla, kun samalla ompelin vatsan kohdalta ratkennutta paitaa kasaan :D
Ehjänä pääsin perille ja olin ihan minuutilleen ajassa :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 34+5


 
maamin82 Munkin ois niin tehny mieli päästä vielä johonkin kattoo livenä bändejä ennen vauvan syntymää. Mutta ei niin ei ! Just ja just ehkä mökille päiväseltään uskaltaa lähtee. Kylläpä on ratkiriemukasta. :headwall:
Eilen just miehelle sanoin et niin tympii tää kotona olo ja jumittaminen, VARSINKIN kun koko odotusaika jo ennen vaivojakin ollu vaan tätä samaa. Vastaus oli... HILJAISUUS ! Hyvähän sen on ku on kuitenkin ainakin kerran kuussa käyny jossain ulkona tai bändejä kattoo.
Niin taas kiukuttaa !
 
Mulle terkkari heitti vauvan kokoarvion about 3 kiloon ku kävin 36+0 neuvolassa, ku pari viikkoa aikasemmin äitiyspolin arvio oli 2,5 kg.
Et voihan hitto minkä kokonen tää on jos menee täysaikaseks tai sitten yli.
Onks siinä jotain rajaa minkä kokosta ruvetaan synnyttämään alakautta ?
 
Mulle terkkari heitti vauvan kokoarvion about 3 kiloon ku kävin 36+0 neuvolassa, ku pari viikkoa aikasemmin äitiyspolin arvio oli 2,5 kg.
Et voihan hitto minkä kokonen tää on jos menee täysaikaseks tai sitten yli.
Onks siinä jotain rajaa minkä kokosta ruvetaan synnyttämään alakautta ?
 
täällä kans yksi ketä tympii olla kotona koko aika!!!! Miula ei pahemmin täällä ole tuttuja ja melkoisen korvessa asutaan, eikä kaupoillakaan jaksa yksin koko aikaa pyöriä ni kotona on kova sana olla...yksin pääsääntöisesti koska mies töissä... Onneksi äsken kävi naapuri yhden nelituntisen istumassa miun seurana ja sai jutella kaikesta kivasta, mut muuten päivät hyyyvvviiiinn yksinäistä...

Miule ei edelleenkään mitään painoarvioo oo sanottu..paitti sillon rv 28 1,3kg... Nyt ei mitään tietoa...

Josko sitä suihkuun ja sitten kattomaan tulisko telkusta mitään...
 
No nyt on shoppailtu pikkusen :)
Mies sai kaks uutta kauluspaitaa, liivin ja boksereita. Olikohan sillä muutakin.. Itellä löyty lindexiltä kiva harmaa-valko-raidallinen tunika, jonka voi kiristää taakse naruilla. Meni kivasti mahan kanssa, mutta on varmasti kivempi ilman mahaa :)

Lisäksi tuli hennesin postimyyntipaketti tänää. Tilasin reilu kuukausi sitten ja nyt se tuli, kivasti just kun alet alkaa.. Mutta ainakaa netissä ei vielä ykskää mun tilaamista tuotteista ollut alessa. Onneksi on se kahden viikon palautusaika, aattelin että odotan ainakin ensi viikon ennenku päätän pidänkö noita vai en. Jos vaikka sinä aikana tulis kauppaan mun haluamat vaatteet aleen niin sais halvemmalla. Jos ei tuu, niin sitten paketista pidän kivat farkkusortsit, yli-ihanan tunikan, ihanan pitsisomisteisen topin ja kolme t-paitaa (kaikki samanlaisia, mutta eri värissä :D napit edessä rintojen kohdalla, nii pystyy ehkä myös imettää nostamatta helmaa...) Laskua noista tulis ilman alea 100e suunnillee, eli ois kiva saada ne alesta ostettua, mutta katsotaan.

Kaupoissa oli tuskaa kun taas alko supistaa ja sukkopuikot iski kimppuun. Mut voi kun muuttuis kunnolla säännöllisiksi nää supparit..
Mulla käy niin joka kerta, kun supparit alkaa, että alan ajattelemaan että "loppukaa loppukaa, sattuu sattuu" ja sitte kun ne loppuu nii aattelen että "alkakaa alkakaa" tosi fiksua.

Mitäs muuta...
Pyykit pyörii koneessa, mies on ulkona kavereiden kanssa, taidanpa kattoa greytä tai sinkkuelämää. Katoin aamusta kolme ekan tuotantokauden jaksoa, enkä ole vielä ihan varma että tykkäänkö vai en :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja helise:
Kaupoissa oli tuskaa kun taas alko supistaa ja sukkopuikot iski kimppuun. Mut voi kun muuttuis kunnolla säännöllisiksi nää supparit..
Mulla käy niin joka kerta, kun supparit alkaa, että alan ajattelemaan että "loppukaa loppukaa, sattuu sattuu" ja sitte kun ne loppuu nii aattelen että "alkakaa alkakaa" tosi fiksua.
Ihanasti ajateltu

:LOL: :LOL:
 
Termiitti82
kokoarvioista
36+1 viikolla koko arvio oli 3300g ja lääkäri sanoi yleisen käsityksen olevan että 200g per viikko joten täysi aikaisena tämä vauva olisi 4100-4200g. vasta kun vauva on yli 4500g puhutaan isosta vauvasta. että mun mielestä PAI teillekkään ei oo tulossa ton mukaan mitenkään iso vauva. tosin niissä kokoarvioissa on kuulemma + / - 500g heitto.

tuntuu että mitä enemmän viikkoja sitä parempi vointi :LOL:

-termiitti 36+5-
 
Meän vaavin painoarvio oli 32+6 1869g ja 33+4 noin 2100g. Noiden jälkeen ei ole annettu vauvan painoarviota.

helise täällä kans supparit ja sukkapuikot ilona, ei oikeen tiiä, että mikä asento ois hyvä :/ särkylääkkeen ja lämpötyynyn kans nukkun vois mennä..

Ihanata hoitopöytä on nyt kasassa <3 huomenna pitää täyttää se ja pistää tavarat paikoilleen :)

Dana88 & Pikkune 37+0
 
Mulla meinaa olla vähän tylsää. Mies on yövuorossa ja lapset nukkumassa. Mä sain ihan kuningasidean. Mä valkkaan kappaleita mun omalle synnytyslevylle :)
Haluan ehdottomasti kuunnella sairaalassa omaa lempparimusiikkia ja se jos mikä tulee mun sairaalakassiin mukaan :) Aiemmissa synnytyksissä kuuntelinkin vaan radioasemien tarjontaa.

T: vatsakas (taas :D )
 
vatsakasilmanvauvaa Laita tänne sitten synnytyksen playlist ihmeteltäväksi! :)

Mäkin meinasin polttaa parille cd:lle suosikkimusaa, mutta jostain syystä kone polttaa kauheen huonosti... Tai ehkä vika on käyttäjässä? Mietin sitten, että pakkaan mukaan kaikki Erykah Badun levyt - jostain syystä musta tuntuu, että se ois hyvää synnytysmusaa. Hankala sannoo ku ei oo koskaan synnyttäny. :D
 
Olivia, kyllä mä ainakin Enyaa oon ajatellut.

Ja sitten ihan muita kappaleita joista mulle tulee hyvä mieli-ihan fiilispohjalta. Mä oon ihan tykästynyt 80-luvun kappaleisiin, joten sieltä varmaan sitten joitakin valkkaan.
 
Vatsakas Heh, tein kuopuksen synnytystä ajatellen kans kokoelmaa. Kasasin koneelle lempparibiisejä, mut unohdin sit siirtää ne miehen mp3:n ja ottaa mukaan, samaten kaikki valmiiks ajatellut cd-levyt jäi kotiin. Tosin, ei ollu ihan hirvee ongelma, naureskeltiin radion jutuille sit yhdessä. Kokoelmassa oli kyl kaikkea muuta ku Enyaa tms "rentouttavampaa" puolta, lähinnä mitä raskaampaa sitä parempi, jotenki ajattelin et 3doors down, metallica, g&r jne olis avittanu enempi, varsinki ponnistusvaiheessa :LOL: Metallicankin joku master of puppets tai exit light (jota muuten meen molemmat pojat osaa huutaa pätkän :D ) olis voinu toimia, mut mielessä siinsi lähinnä aggressiivisempi puoli..

Mä oon niiiiin väsynyt tähän oloon, ettei tosikaan. Ja ihan oikeesti, vasta 36vk takana! Että pitäkää vaan mahanne, mulle ei koskaan enää. Vaan toisaalta ehkä on hyväkin, et tuntuu tältä, ei sit iske vauvakuume toivottavasti ihan heti?

Kai se on nukkumaan yritettävä, tuntuu et hermo on kireellä joten syy voi tietty olla vähissä unissa eli pakko ainaki kokeilla, jos uni auttais..
Aamulla sit uutisia jookostakookosta?! Vaan sinnikkäitä kavereita meillä on kyydissä..
 
Kepsukka : Mies ei varmaan suostuis synnytykseen mukaan, jos mä ottaisin sinne mun Metallican levyn :kieh:
Joskus kun seurusteltiin vuonna miekka ja kirves mä huudatin Metallicaa imurin tahdissa siivotessa. Mies vinkkas toisesta huoneesta:" Kuuntele nyt miten p****lta se sun Metallica kuulostaa...joku naapuri huudattaa sitä vielä noin kovalla" . No selvishän se miehellekin, että tuleva vaimo-kulta sitä siivousmusana kuunteli :whistle: .
Nyt mä oon jo niin "rupsahtanut" 34-vuotias, että omat teinixitkään ei meinannu uskoa, että äiti on käyny Metallican konsertissa Oulunkylässä :LOL:
Tosin eipä sitä oo tullut kuunneltua aikoihin.

Oikeesti kannattaa varmaan ottaa sellaista musaa, mistä tykkää ja tulee hyvä mieli. Mua ainakin hyvä musiikki auttaa rentoutumaan ja taas toisenlainen musiikki pistää jalkoihin vipinää. Mä mietin omien valintojen kohdalla sellaista, mikä mahdollisesti auttais mua unohtamaan kivut...pyyhkäsis vaan ne noin ,naps, pois kuvioista. Mie kun oon kipujen tullessa jännittänyt kahta kauheemmin ja silloinhan se sattuu enemmän. Jospa sitä tällä kerralla muistais vaikka hengittää ja rentoutua :)

Mun on nähtävästi vielä valvottava. Iltaruoka meinaa suunnata taas painovoimanlakien vastaisesti väärään suuntaan. Voihan purjo :x
Tässä ei mitkään närästyslääkkeetkään auta.

T:The yökukkujat vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 34+5


 
Mie en edes mitään musiikkia ole miettinyt..radio jos toimii ni eiköhän sillä mennä :LOL:

Eipä miestä vielä töistä näy eikä mitään ole itestään ilmotellut..joten oletan, että sen kotiin pitäs vielä tulla jossain välissä.. Mutta minkäs teet kun "rengin" vaimo olet.. Tyydyttävä osaansa ja nukuttava supistusten kanssa...
 

Yhteistyössä