Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Kipinäkenkä :hug: Olen suunnattoman pahoillani puolestanne. Itsekkin keskenmenon kokeneena tiedän mitä tunteita käy läpi ja joutuu käymään. Hienoa että olette voineet puhua asioista ja pystytte tukemaan toisianne vaikeana aikana. Jaksamisia ja uusia tuulia kohti vaan sitten, kun suinkin kykenette :hug:

bambina , hieno juttu että saitte hyviä uutisia ultrasta! Nyt sitten vaan leppoisin mielin joulun viettohon :xmas:

Alkokeskuttelu tuottaa näköjään juttua, kirvoittaa ymmärrettävästi ajatuksia suuntaan jos toiseen. Itse olen täysin nollalinjalla ollut, muutenkin varmaan pikkasen ylivarovainen ollut, kun yksi keskenmeno takana... Mutta ymmärrän hyvin, jos jotkut suo itselleen sen yhden annoksen silloin tällöin, itsekkin kun olen suuri oluen ystävä :) Alkottomia sellaisia olen maistellut ja hyviksi todennut :) Katsotaan nyt odotuksen edetessä, että josko sitä edes yhden tai kaksi kulausta oikeaa olutta jossain välissä itselleen soisi... :p

HYVÄÄ JOULUA :xmas:
 
Hei!

Kipinäkenkä :hug: :'(

Pitää vielä lähteä kierämään mummot ja haudoille kynttilät laittamassa.

Eilen kävin siskon luona ja yritettiin kuunnella sydänääniä AngelSoundilla mutta ei ne suostunu kuuluman :|
No viimeinen päivä on NT-ultra niin selviää onko siellä vielä elämää, sinne asti pitää odotella...


a rv11 poksuu hän :D



:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
 
joulut on juhlittu, mutta pyhät jatkuvat...mukavaa! tuliko toivottuja lahjoja? täällä on taidettu ainakin olla kilttejä... :D ja mieheltä tuli ainakin paras lahja, oli kyllä mietitty sekä minua että pikkuista. :heart: :heart: että kyllä se ultra pelasti meidän joulun, muuten olisi vaan murehdittu kaikki nämä pyhät!

sukulaisille kerrottiin ja oli kyllä paljon laimeampi vastaanotto kuin olisin kuvitellut. mutta kuten äitini sanoi, että kai se oli kaikkien mielestä niin selvä juttu, häiden jatkumoa (häät oli elokuussa). mutta silti, kun ei tämä koskaan mitään varmaa ja selvää ole, ja itselle kuitenkin maailmoja mullistavaa. kaikki siis kyllä innoissaan, yhtään soraääniä ei tullut. sehän nyt oliskin ollut......

amati: onko teillä aiemmin kuunneltu sydänääniä, eli oletko ne joskus jo kuullut? jos et, niin sittenhän kai ei ole syytä huoleen, kun ei ne kaikilla tuolloin vielä kuulu.

rv 10+5
 
bambina juu kyllä kuulu sydänäänet neuvolassa viikolla 8+3. Mutta en ole kovin huolissani vaikka ei nyt kotikoneella kuulunutkaan kun ei sillä kaikki ole saanut niitä kuuluviin vielä näillä viikoilla... luin Angelsoundin omilta sivuilta että sillä pitäis kuulua rv12 lähtien...




Nyt on maha ihan täynnä kun syötiin kunnon jouluateria vasta tänään. :p
Eilen kierrettiin mummot ja joutu syömään piirakkaa + kinkkua ja kakkua niin oli jo ähky olo illalla ettei enää aterioita jaksanu syödä :whistle:

En ole vieläkään kertonut omalle äidille odottamisesta.... Kertoi vähän kauhistellen eilen että serkku se odottee jo kahdeksattaan :LOL:
:wave:
 
Näin ekan ultran jälkeen uskaltaudun ilmoittautua odottajiin. Siellähän tuo pikkuinen meille vilkutteli :heart:
Laskettu aika on 2.7.10. viides tulollaan ja TAYS on meidän synnytyssairaala.
Alkuraskaus on ollut uskomattoman helppo. =)
 
täällä joulut juhlittu. Nyt sitten voi taas alkaa miettimään tiistaista ultraa... :)

Täällä pahoinvointi ottanut takapakkia, pahaolo on usein ja oksettaakin aika paljon... ei kiva, painokin tippunut 1kg...n mutta mulla tätä vararavintoa löytyy että ei oo sillee mitään hätää...

nyt sohvalle lötköttelemään ja katselemaan kun tuo esikoinen leikkii uusilla leluillaan..

Emmy ja pirpnana 10+3
 
nyt on joulut juhlittu..

kipinäkengälle syvä osanottoni. tiedän ihan liian hyvin sinun tunteesi. älkää antako periksi kyllä se vauva sieltä varmasti teillekin tulee. hyvää jatkoa sinulle ja miehellesi :hug:

hienoa bambina kun kaikki on kunnossa =) turhaan hermoilit.


joulu oli ja meni. lapset oli olleet taas ihan yltiö kilttejä lahja määrästä päätellen. paljon tuli hyviä vaatteita lelujen lisäksi ja oli se pukki meitä vanhempiakin muistanut. ja tuleva pienokainenkin sai pienen pienet villatöppöset minun äidiltä.
oksentamatta ei ole joulujaan mennyt.yhden jouluaterian vain söin ihan suosiolla olen jo siirtynyt salaatti linjalle.huono olo vaan jatkuu.

amati mulla ainakin on aina tuurista kiinni kuukuuko äänet ja löytääkö niitä aina ollenkaan.tuntuu vauvalla olevan vielä niin hyvin tilaa piiloutua ja joskus niitä saa kuulla vain hetken ja sitten se taas piiloutuu. ja tosi alhaalta ne äänet kuuluu näillä viikoilla. ja liukastetta saa olla paljon jotta kuuluu hyvin.

kohta mennään ulkosaunaan ja sitten sohvalle jonkun leffan pariin.kyllä tuo ulkosauna on ihan omaa luokkaansa näin joulun seutuun.on lämmitetty jo monena iltana.siellä on saanut nauttia löylyistä jalat kohti kattoa. on vaan aika suuritöinen lämmittää ja vedet kantaa niin tuskin tulee käytyä nyt sitten ennen kevättä tämän jälkeen.mut onneks on toi sähkösauna sitten sisällä. täällä savossa on hirveä pakkanen -25 astetta.toinen autokin jäi pihaan tänään kun ei suostunut inahtamaankaan.
uuneja lämmitellessä ja vähän kyläillessä mennyt tämä päivä.

mukavaa joulun jatkoa kanssa odottajille. mulla on np-ultraan vielä 9 päivää.. ei malttas odottaa.

tiuhti ja toukka 11+3
 
Hei,

Missä vaiheessa teille on tullut kutsu np-ultraan? Mie täällä odottelen kutsua, kun eikös sen pidä olla joskus viikon 12 tietämilä?

Joulu meni mukavasti rakkaiden ihmisten kesken. Joulupukkikin kävi. Isommat lapset tosin kommentoivat urheiluseuran pukista :" toi oli varmaan kaikista halvin joulupukki, mitä markkinoilla oli...". No olihan se nuori ja arasteli eikä edes kysynyt onko talossa kilttejä lapsia. Kuopuskin alkoi epäillä joulupukin olemassaoloa.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 9+6
 
Huh huh, vieläköhän mahtuis kinkkua massuun? :kieh:

On kyllä tullut syötyä Joulun aikaan niin, että maha on aivan turvoksissa. Pukki toi kivoja paketteja ja yllättäen, lapset saivat eniten ;) Molempien vanhemmille ja veljille kerrottiin uudesta tulokkaasta, ja kaikki olivat innoissaan, positiivisimmin yllätti anopin reaktio, joka aivan hihkui onnesta :) Maanantaina mennään taas ultraan, jospa nyt saataisiin virallinen pää-peppumitta otettua että saadaan se laskettu aika tarkemmaksi. Kutsu np-ultraan tuli (kerroinkohan siitä jo...ei muista...) ja se on 7.1 eli silloin on viikkoja about 12+1. Jännittää!!
Viime yönä näin unta, että näin kameralla (!) että mahassani asustelee poikavauva. Liekö enne unta :p Tällaista täällä...
 
vatsakasilmanvauvaa sama juttu täällä päin, että itse täytyy se np varata...

täällä np-ultraan pikkusen vajaa 2 viikkoa, ja nyt jo jännittää! mitähän se on sitten muutama päivä ennen sitä... :whistle:

jouluruoat ei yleensäkään niin maistu, joten tuo joulunajan ähky on täällä ihan vierasta :LOL: mutta ihana joulu oli kaikin puolin ja nyt jäädään odottelemaan uudenvuoden rientoja... :D

ai niin, eilen uskalsin ensimmäistä kertaa päästää (hetkellisesti) todelliset onnen tunteet valloilleen ja uskoa siihen että kaikki menee varmasti hyvin. pieni pelko on varjostanut matkaa koko ajan tähän asti ja varmaan tästä eteenkin päin, mutta tällaisia ihania hetkellisiä pakahtumisen tunteita tulee aina välillä. ihanaa! :heart:

10+6 (huomenna poksuu 11+0!) :D :heart:


p.s niin ja ärrieri, täällä selkeä mutu-tuntuma, että poika olis tulossa! saapi nähdä nyt sitten... ;)
 
En tiiä mihin mun tekstit menee, kun eilen kirjotin pitkät sepustukset ja ne katos johki ja taas tänään.. Jos nyt vaan kaikille heipat :wave:

Hyvää tapaninpäivää! Täällä ähkyt vedetty ja tänään jo jouluruoka tökki!

Maamin ja TOIVO 11+6/12+1 :heart:

PS. 4yötä ultraan! jännää :D
 
Onneks on kohta pyhät lusittu.

Onko muilla ollut havaittavissa alakuloa? Mulla on kokoaika vaan fiilis ettei mikään huvita, eikä kiinnosta. Kaikenlaista pitäis ja vois tehdä. Nytkin voisin olla jumpassa mut jostain syystä en ole. :( Mikä avuksi tähän? Pahoinvointia ei ole enää ollut ja pahin väsymyskin alkaa ehkä väistymään, mut siltikin mieli maassa.
 
Mielestäni neuvolatäti sanoi laittaneensa lähetteen sairaalan äitipolille, ja kutsun tulevan kotiin. Täytyykin itse aktivoitua ja soittaa maanantaina polille, jospa tähän saisi jotain selvyyttä. Tuntuu, että kaikilla muilla on jo np-ultra-ajat tiedossa.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 9+6


 
Täällä np-ultraan kutsu tuli ihan automaattisesti ekan neuvolan jälkeen. Itse asiassa heti seuraavana päivänä neuvolan jälkee eli ite ei tarttenu tehdä mitää :)

Huomen meen kattelee vähä aleja ja jumppaa. Ihanaa päästä vähä liikkumaa näiden löhöpäivien jälkee.

Pai80: Mulla on kans alakuloa.. Oon kiukkunen, eikä mikää kiinnosta. Nyt ei oo enää nii paha vaihe kun viikoil 8-11, mutta kyl melkei joka päivä jossai välis on semmonen olo että ei oo tosikaa että en mä tämmönen oikeesti oo!
 
Joulut alkaa olla ohi ja maanantaina vois koittaa töihin menoa. Nyt saattaa jo onnistua kun on tässä neljättä päivää aika hyvä olo ollu.. muutaman kerran päivään vaan semmosta etomista..

Meillä saadaan ite valita aika ekassa neuvolassa np-ultraan, mikä oli kyllä hyvä koska töiden takii ei voi ihan millon vaan olla menossa.

Nytkin tottakai ahistaa jo valmiiks, kun mun pitää käydä otattamassa ne verikokeet seuloja varten mutta missähän välissä ehtis ku pitäs töissä olla ja näytteenottokeskus on kii kun töistä pääsee.. Meillä nimittäin jos kesken päivän käyt jossain, oot sitten sen verran myöhempään iltapäivästä töissä niin ei juuri iltaan asti huvittas töissä istuu.. Pitää vissiin lyhyempi työpäivä jollekki päivälle pyytää..

Eipä kyllä käyny yhtään kateeks baarikansaa :D Kävin viskaamassa muutamat baariin ja siellä oli semmoset jonot että huh huh ja 15 astetta pakkasta :)

Pitää vissiin nukkumaan tästä koittaa lähteä...


Laura rv 10+3
 
Meillä pitää kanssa varata itse aika ultraan. =)

Joulu meni ihanasti. Ihanaa seurata lasten riemua. Pojat jo ihan innoissaan ja lauloivat ja juttelivat pukille. TYttö (10kk) sai ekan nukkensa ja voi sitä iloa. Itsekkin rakastan joulua kyllä niin paljon. Päivät menneet mukavasti. Joka päivä käyty syömässä jouluruokaa joko mun tai miehen vanhemmilla (asutaan kaikki tässä samassa kylässä), kotona lapset leikkii kivasti uusilla leluillaan ja eilen vein lapset pulkkamäkeen. :heart: Nyt kyl jouluruoka tulee jo korvistakin ulos ;) pitää tänään tehdä jo jotain muuta. :xmas:

Huomenna siskon kanssa alennusmyynteihin tuhlaamaan pukilta saadut lahjakortit. :xmas:

sadee80 & rusina 13+0 POKS! :heart:
 
Meillä NT-ultra aika varattiin ekalla nla käynnillä, nla.n täti vaa soitti ä.polille ja katottiin itelle sopiva aika :)

Pai80 kuin myös jotain alakuloa, ei tee mieli tehdä mitään ja mikään ei innosta. Tekis vaan mieli pötköttää sohvalla ja olla :LOL:

Tänään pitäis yrittää kylille kauppaan ja jos sukulaisilla pääsisi käymään kun jäi paketit vaihtamatta aattona...



:wave:

a 11+3
 
*POKS* 11+0!!! ihanaa!! :heart: :heart:

kenelleköhän jo sanoin, että olen ollut aivan varma, että meille tulee poika (ja olen sitä mieltä edelleenkin!), mutta viime yönä näin unta, että masussa uiskentelisikin tyttö... ;) ei jaksais odottaa, että saa selville kumpi siellä nyt oikeen on..! :D
 
Kipinäkenkä olen tosi pahoillani teidän puolesta :hug:

Meille tuli kans kaks päivää ekasta neuvolasta niin kutsu np-ultraan postilaatikkoon. Ei tarvinnu itse varata. Meille käy ihan mihin aikaan päivästä kun meillä töissä saa työaikana käydä ihan luvalla, ilman että joudut ottamaan omista työtunneista, äitiysneuvoloissa ja ultrissa.

Nyt välipäivinä pitäis mennä verikokeisiin ja viedä pissanäyte, taidan tämän tehdä tiistaina tai keskiviikkona...

Omaa napaa: Täällä iskias vaivaa edelleen :kieh: Eilen oltiin parhaan ystäväni kihlajaisissa ja minä "join" taas mun "siidereitä" eli vichy + omenamehutiivistettä ja mun "rose-viininä" oli karpalomehua joka oli ihan saman väristä. Ystäväni oli hoksannut tämän ja ihmettelin kun hän tietää tilanteeni ja huusi minulle keittiöstä että "otanko rose-viiniä?" :LOL: Juoksin nopeesti keittiöön ja ystäväni nauro sielä, että erotanko kumpi on kumpaa... en erottanu ja niin meikä joi karpalomehua niin että muut luulivat sen olevan rose-viiniä :p Ilta oli tosi hauska ja jopa nauroin varmaan kovempaa kuin monet humalaiset :LOL: (sokerihumala :p ) Lopuksi lähdettiin koko lössi baariin joka oli lopuksi mulle huono idea, mun iskias kipujen takia :kieh: Tuntu että oikea jalka ei totellut yhtään. Ensinnäkin alavatsaa vihloi, iskiasta vihloi ja tuntui että lonkka lähtee irti :/ Puoltoista tuntia jaksoin olla, sit oli pakko lähteä kotiin. Nyt on onneksi paree, mutta ei meinaa saada nukuttua kun tuntuu ettei mikään asento oo hyvä... täytynee soittaa varmaan pian jo työterveyteen kun tätä on jo ollu 2 viikkoa. Perjantaina oli eka hyvä päivä 2 viikkoon mutta eilen sekin sit loppu...
Sitten täällä vatsa toimii niin ku haluaa... välillä ummetusta ja välillä tuntuu että saa jatkuvasti istua vessassa :ashamed:

Hyvää uuden vuoden odotusta kaikille! Tämä likka joutuu olla kaikki välipäivät töissä :/ Ei jaksais...

PikkuMyy & Kaiffari 9+6
 
Täälläkin ollaan jouluhulinasta selvitty! Huh! =)

Kipinäkengälle :hug: Voimia!

Tervetuloa joukkoomme kellokanerva! :wave:

Päivittelen tietoja varmaankin paremmin taas vuodenvaihteen jälkeen. Mies on myös vapaalla nämä välipäivät, joten ei kauheesti kerkeä koneella istumaan! ;)

IHANAN ONNELLISTA UUTTAVUOTTA 2010, KAIKILLE HEINÄKUUN MAMMOILLE! :heart:

Star86 & murut 13+2 :heart:
 
Kipinäkenkä :hug:
Onnea tuplista Star86
Joulupyhät tuli vietettyä minun kotona ja anoppilassa, pahoinvoinnin suhteen joulupyhät oli ihan ok. Perjantaina tuli 12+0 täyteen *poks*

Huomenna ultraan :)

Pahoinvointi ei ole vieläkään lakannut, paino on jo tippunut muutaman kilon (mikä ei ole hyvä asia, lähtöpaino oli jo valmiiksi matala). Joka päivä tulee oksennettua ainakin kolme kertaa :(

Dana88 & Pikkune 12+2

p.s huominen ultra jännittää. Saatiin vauvan vaatteita vinot pinot joululahjoiksi :)
 

Yhteistyössä