Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Iskiaksesta Ilmeisesti minuakin alkanut vaivaamaan sama vika. Pari viikkoo ollu vasemman puolen "kankku" kipeä. Välillä "jään jumiin", ja jostain asennosta pois meno on tosi kivuliasta. Aina jos on pidempään kävellyt tai ollu seisaaltaan alkaa kipu. Töiden kannalta ei ole yhtään hyvä juttu. Joudun kuitenkin olemaan paljon kyykyssä ja nostelemaan. Kannattaisiko vaivaan hakea neuvoa työterveydestä, vai pitäiskö odotottaa 13pvään asti ku olis silloin lääkärineuvola? Inhottava vaiva, täytyy sanoa :( .
 
Täällä on kans huomenissa ultra. Jännittää kyllä ihan hulluna, ku ei oo vielä mitään muita todisteita olemassa kun raskaustestien tulokset.

Sain raahattua itteni tänään steppiin, mutta tais olla nyt viimenen kerta tällä erää. Sykkeet tahtoo nousta turhan korkeelle (käväs jopa 159:ssä ) enkä saa niitä tollasessa jumpassa alas. Ku eiks se joku ohje oo et alle 140 pitäis saada pidettyä ? Että nyt siirrytään sitten kevyempiin jumppiin, kunhan vaan jaksais aina raahautua. Mites muiden jumppailut / liikunnat ? Ootteko saaneet pidettyä sykkeet tarpeeks alhaalla ?

Pakko nyt tilittää tänne, ku niin tympäsee...
Onko tosiaan niin että kun joku kaveri tulee raskaaksi, niin sitä / niitä ei voi enää pyytää mihinkään, eikä voi myöskään mennä kylään vaikka pyydetään ?
Yhdelle kaverilleni sanoin että tulevat joulunpyhinä käymään meillä ku kotona kuitenkin ollaan suurinosa ajasta ja et voitais vaik lähtee käymään jossain yöelämässä ulkoilemassakin. Eipä oo näkyny eikä kuulunut mitään, yllättäen ! Nyt kuitenkin kuulin että esim. ko henkilö on liihotellut ympäriinsä esim. eilen. Eikä nyt ole kyse siitä että mua jotenkin haittais et muut vetää viinaa, oon ennen raskauttakin ollut kuskina jne, eikä ole haitannut.
Oon tosi turhautunut, kun tuntuu ettei kenestäkään kuulu enää mitään eikä kukaan pyydä mihinkään. Sanoin miehelleni että jos huomenna kaikki on kunnossa, olen julkiraskaana ja porukka saa tulla meille viettämään uuttavuotta... Tosin suurinosa ihmisistä, jotka olisivat tulossa eivät tiedä tilastani, joten ehkä ne sitten uskaltautuvat paikalle.
Onko muilla käynyt niin että kaikki tuntuu hylkäävän siinä kohtaa kun tulee raskaaksi ? :'(
 
Pai Itse en ole sinäänsä kokenut tätä kyseistä ilmiötä, mutta kuullut kyllä monen valittavan ettei kavereita enää näy, kun on raskaana. Onko heillä niin erilaiset elämäntilanteet etteivät oikein osaa puhua mistään (kaikki ei ymmärrä, että raskaanaolevatkin osaavat puhua muustakin kuin vauvoista)? Meillä on tässä läheisemmässä kaveriporukassa kolme neljästä saanut vauvan samana vuonna, joten siitä kiva tilanne. Välillä käy sääliksi tätä yhtä, kun joskus jutut on hieman liiankin vauvapainoitteisia :D Nyt olen kyllä eka, ketä saa "jo" toisen...en silti ole huomannut mitn hylkäyksiä.

Aleissa kävin tänään ja oli kyllä kova houkutus ostaa kaikkea, kun oli niin ihania juttuja jopa -70% Kietaisubodyja olen päättänyt metsästää jo hyvissä ajoin, kun viimeeksi niitä sitten etsittiin vasta vauvan synnyttyä. Täällä päin hirveän huonosti niitä on myynnissä :( Ehkä mä maltan mieleni ja menen vasta juhannuksen jälkeen ostoksille, tosin taitaa maha olla jo jonkin kokoinen silloin :)


Miten heinäkuisten ryhmä aikoo juhlistaa uutta vuotta?

Huomenna koittaa kivan loman jälkeen arki ja töihin paluu :headwall:
 
Heipsan!

Tänään tuli jo 13 viikkoa täyteen :) ja mies sanoi aamulla,että mulla on tainnu maha kasvaa.. eipä enään oikein sellaset tiukat paidat mee ja pitää pitää pitempi helmaisia paitoja... Äiitysvaatteita pitäs käydä ostamassa ja uusia rintsikoita :) Jospa huomenna ehditään kaupunkin asti niin käyn kattelemassa äippävaatteita..

Täällä meinataan kotona viettää uusi vuosi. Varmaan ostetaan raketteja ja ammutaan niitä, muuten on ihan normaalia menoa..Lapset menee kuitenki ajoissa nukkumaan, eikä me aiemminkaan oo erityisemmin vietetty uutta vuotta. 3vuotta sitten olinkin kuopuksen kanssa sairaalassa uuden vuoden,kun hän synty viimeisen päivän aamuna :) Kuopusken juhlia sitten vietetään tammikuun ekana viikonloppuna :)

pikkunen rv13+0
 
Okei.
Täällä ei sen kummempaa nyt kuin, että

mulla menee hermot miehen kanssa. Oikeastaan kaikkien miesten kanssa. Piste.


ihanat hormonit ja ihanan tyhmät miehet......

meen nyt jatkaa valivali-iltaa. Oon ihana B) :eek:
 
Iskias vaivaa täälläkin taas,kuten edellisissäkin raskauksissa.Alkoi jo muutamia viikkoja sitten,työviikko menee niin että maanantai-iltana en meinaa päästä kävelemään. :/

UUSI VUOSI menee varmaan aika rauhallisesti lasten kanssa muutamia raketteja ihaillessa,ei ole jaksamista mihinkään sen kummallisempaan,väsyttää ihan törkeästi kokoajan..
 
Hei,

Mites onkos kellään noussut vielä paino? Itsellä on jo melkeen 2 kg vaikka vasta12+3 menossa. Toki olen joutunut lisään syömistä, joka aiemmin oli liian vähäistä. Vielä omat vaatteet mahtuu päälle mutta masu kasvaa kovasti.
 
täällä vietellään uutta vuotta ihan rauhallisissa merkeissä,mies pääsee töistä torstaina vasta n 23.30 joten luultavasti teen uudenvuoden pöperöt sitten jo aiemmin illalla itselleni ja mies syö kun tulee:) jos olen tästä flunssasta parantunut niin luultavasti mennään katsomaan vähän raketteja ja varmaan saunotaa:) piiiiiitkästä aikaa olisi kiva valaa myös tinaa.. B)
 

Zeenah Mulla kans noussu paino noin 3kg tän raskauden aikana ja viikkoihin kattoen se on kyllä aika paljon (12+4)... Ja on noussu silti vaikka yhessä vaiheessa pahoinvointi oli tosi hirveetä ja en mitään pystyny kunnolla syömäänkään moneen viikkoon. Nyt taas menee ruoka alas vähän liiankin hyvin niin saas nähdä miten paisun... Hoikka olen aina ollut (ennen raskautta 46kg) ja en ennen lihonu mihinkään vaikka olisin söyny mitä... :whistle: Mutta nyt on vähän eri juttu näköjään tän painon kanssa. No ei se mitään on se ihan kiva saada vähän jotain luiden päälle :D
 
zeenah en tiedä onko painoa tullut vielä lisää, kun meillä ei ole kotona vaakaa (ihan tietoinen valinta ;) ), mutta omat vaatteet menee kyllä hyvin päälle. joudun painoo tarkkaileen vähän tarkemmin, kun neuvolantäti sanoi ettei saisi paljoa tulla lisää, kun on muutama ylimääräinen kilo. ei pahasti mutta neuvolatädin mielestä riittävästi... mutta kyllä huono omatunto vaivaa kun karkit maistuis niin hyvälle, ja popcornit myös. mulla kun ei ole sitä pahoinvointi-ongelmaa että paino pääsis tippumaan :p joten täytyy yrittää vaan liikkua paljon! mutta vatsasta ei vielä mitään tietoa! kohtukin on vielä ihan tuolla häpyluun tasolla että ennen kun se sieltä nousee niin menee ainakin pari viikkoo ennen kun voi mahaa alkaa tarkkaileen...paitsi näitä makkaroita! :LOL:

uusivuosi: kaveribileet kotona! ei malta odottaa! :D

itse en ole kokenut tuollaista, mitä pai kertoi..että kaverit olisivat "kaikonneet". ja toivottavasti näin ei käykään, tuntuisi kyllä tosi pahalta. en tiedä ajattelevatko sitten odottajan parasta, että saa olla rauhassa ja levätä jne. jos ei tiedä paljoakaan millaista se raskausaika on. ainakin itse jouduin ystävilleni selittämään pikkujouluissa että ei tässä mitään sen kummempaa ole. ja että huolehdin itse omasta voinnistani ettei muiden tarvi. näin meillä... oli sekava selitys... :whistle:
 
että muillakin on paino lähtenyt nousuun. Jotenki tuntuu, että viikko 13+3 on vasta niin vähän, mutta eipäs voi kauheeta stressiä tästä ottaa. Itsekin melko kevyt BMI oli enne raskautta 21, että ei huolta ylipainosta, onneksi
 
Uusvuas Me saatiin mun isovanhemmilta 200e joululahjaks eikä tartteta minkäänmoista roinaa, joten ehdotin miehelle, että lähdetään vuodenvaihteeks ystäviä treffaan Helsinkiin ja varataan huone Kämpistä :D Joten näin tehtiin. Ravintolaan tehty pöytävaraus kaheksalle ja oon jo suunnitellut, mitä vedän vuoden ekana aamuna kristallikruunujen loisteessa :LOL: Hotelliaamiaiset on nimittäin parasta, mitä tiedän. Pakko tätä viinavajetta on jollain kompensoida! Mulle se on tää herkuttelu, mikä kyllä tulee kostautumaan. Mutta tiedossa siis ystävientäyteinen ja toivottavasti vähän luksushenkinen uusivuosi.

Iskias Onkos tää nyt iskiashermon vihoittelua, kun vasemmasta pakarasta lähtee alas reiteen kipu? Se on kyllä ihan hetkellistä vaan, mutta siksi ajaksi jalka menee siis lähes toimintakyvyttömäksi, ei sille voi varata painoa silloin ollenkaan.. Mulla on ollut tätä epäsäännöllisesti nyt jo jokusen viikon ajan. Toivotaan, ettei pahene.

Mua ahistaa kun joulu on ohi ja paluu arkeen. Ite voin lomailla vielä vaikka viikon tai siis naputella työt kotoa käsin, mutta mies palaa töihin ja se jo tappaa lomafiilarit. Ja kotikaupungin ja äidin kohtumaisen kodin taakse jättäminen on aina vähän haikeaa :ashamed: :ashamed: Ajaudun siellä aina ihanan rentoon, regressiiviseen tilaan.

No, huomenna lienee taas aurinkoisempi olo ja 13+0 poksuupi.
 
Huomenta! Joulu sitten oli ja meni, mutta loma onneksi jatkuu tuonne 11.1 asti. Kolme päivää oli pahoinvoinnin suhteen oikein hyvää aikaa ja joulupäivänä sain jopa aamukahvia juotua, mutta eilen ja toissapäivänä sitten taas alkoi oksentaminen. No kerran molempina päivinä onneksi vain, mutta paha olo oli kyllä ihan kokoaikainen seuralainen. Onneksi on kaksi viikkoa lomaa..kerkeää se rv 16 mennä jo tässä ajassa rikki ja toivottavasti se viimeistään tuo oloon helpotuksen.

Uusivuosi menee kotosalla tai anoppilassa. Mielummin menisin kyllä anopille, kun sieltä saa aina niiiin hyvää ruokaa :)

Kavereiden suhtautumisesta ei ole negatiivista sanottavaa. Mulla tosin se (mielestäni hyvin ikävä) tilanne, että kaverit asuu aika pitkälti eri kaupungeissa kuin minä. Joten eipä se jokapäiväiseen kanssakäymiseen voisikaan vaikuttaa, kun näkee niin harvoin. Mutta tuo Pain kuvaama "mikään ei huvita"-fiilis on kyllä tuttu seuralainen täälläkin. Valmiiksi jo ahdistaa, kun nyt olisi aikaa tehdä vaikka mitä, mutta mistäpä revin energian ja huvituksen mihinkään. Koko lomaa ei viitsisi kuitenkaan istua kotona.
 
Kiva nähdä, että heinäkuun mammat on selvinneet joulun vietosta takaisin koneiden ääreen! Itsellä meinas hiukkasen kiristää hermoja kolmannella perhepäivällisellä, mutta nyt ollaan taas kotona ja kaikki hyvin. :)

Iltapäivällä np-ultra... Jännittää niin, että oksettaa (tai että oksettaa jopa normaalia enemmän!).

Paino oli mulla noussut 1kg tuossa muutama viikko takaperin. Epäilen, että se on enemmänkin liiallisesta syömisestä kuin raskaudesta johtuvaa... :p

Aivot ei toimi tänä aamuna ollenkaan, joten taidanpa palailla työn ääreen. Teen onneksi töitä tänään kotoa, niin voi välillä ottaa vaikka päikkärit. ;)

Olivia & Vauveli 12+1
 
Nyt on äitipolille soitettu. Kutsu on laitettu jo ennen joulua matkaan, mutta meidän postilaatikkoon se ei ole kolahtanut :/
Asutaan kyllä ihan landella ja postinjakelijan kierroksen loppupäässä...joskus postilaatikkoon on heitetty kaikki ne postit, jotka on jääny matkanvarrella jakamatta. Joskus taas "päiväposti" on jaettu puolenyön paikkeilla. :|
Tästä on naapureiden kanssa valitettu, mutta mitään muutosta ei oo tapahtunut.

Nyt kun soitin ja sain sen päivämäärän, niin alkoi sitten jännittää ihan kivasti. Kaikenlaiset "entäs jos"-ajatukset on ilmassa.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 10 +1
 
Heips mammaset!

Kipinäkengälle paljon voimia suruun, toinen toista tukien selviätte ja voitte pikkuhiljaa alkaa katsoa jo tulevaankin :hug:

Joulusta selvitty täälläkin, toivottavasti ei ihan hirveen monta lisäkiloa tullut :whistle: Mähän oon oksentelusta huolimatta lihonut jo viitisen kiloa, kun en pystynyt ruokaa laittamaan niin meni eka kolmannes lähes täysin (rasvaisella) take away-linjalla.. :p No nyt on kyllä jo paljon energisempi olo, jos vaikka alkais taas liikkumaan. Ostinkin jo uimahallikortin, siitä se lähtee! :) Oksentelu on lähestulkoon loppunut (ainakin toistaiseksi, voi kuulemma tulla uudelleen...) vaikka eilen illalla tuli kyllä yllärioksu, varmaan pitkä ajomatka provosoi huonoa oloa..

Hain muuten sen dopplerin aatonaattona joulureissun matkanvarrelta, ja pitihän sitä heti pysähtyä parkkipaikalle testaamaan. Heti löytyi kova jumpsutus :heart: , mutta eilen kun kuuntelin niin meni varmaan 10 minsaa ennen kuin tyyppi löytyi! Ehdin jo panikoidakin tietty, mutta näköjään se on vaan välillä vaikeempi löytää.. ja todennäköisemmin tosiaan löytyy yleensä vasta rv12 alkaen tollakin laitteella.

Ai niin Starille onnea tuplista! :flower: On se jännä tunne kun sinne ruudulle pläjähtää kaksi pientä :) Alku on varmasti melko raskasta, mutta sitten vähän ajan päästä on kiva kun niillä on toisistaan seuraa. Onko teillä kaksosodottajilla paljon kaksosia suvussa? Meillä niitä löytyy melkoisesti, joten saa nähdä osuuko meillekin vielä joskus uudelleen tuplat.

Eipä muuta tällä erää, töissä tosi hiljasta ja ajattelinkin karata tänään vähän aiemmin alennusmyynneille :)

Ai niin, Ennuko se puhui niistä kietaisubodeista.. Mistähän niitä löytäisi?? Oon kuullut paljon pelkkää hyvää noista, joten pitäähän sellaisia saada :)

Mukavat päivänjatkot kaikille! :wave:

Nuu ja lilliputti 13+1, pokspoks
 
Hei!

Enää pari tuntia, niin on np-ultra :) Pitää apteekin kautta kotia tulla, iski superhiivatulehduksen päälle :kieh: :kieh:

UV menee kaveriporukalla, mennää toiselle paikkakunnalle viettää uv:tä kavereiden tykö. He tietävät raskaudesta ja ovat innoissaan siittä :)

Dana88 & Pikkune 12+3
 
Saanko udella teidän vauvojen kokoeroa ultrassa. Meillä pienillä oli pääperämitassa eroa viitisen milliä. Luin tuolta monikkoperhe puolelta fetofetaalitransfuusiosta ja olen aivan kauhuissani nyt. Odottelen aikaa äippäpolille.

Joulu meni meillä kivasti, olimme mökillä. Ulkona oli vaan sellaiset paukkupakkaset, että ulkoilu jäi minimiin. Toivottavasti ei tullut kovin montaa kiloa :ashamed:

Nyt pakko mennä kuorimaan mandariiniä kuopukselle.
 
Täällä on ultra takana. Molemmat meinattiin oksentaa aamulla kun jännitti niin kovin :LOL:
Toukalla kaikki hyvin, siellä se kauheasti hommaili kaikkea. Ei vaan meinannu niskaa alkaa näyttämään ollenkaan vaan oli ihan paikallaan. Rakenneultraankin saatiin jo aika, se on sitten 4.3.

Menkoista laskettuna tänään 12+1 niinkun ultrankin mukaan. Laskettu aika muuttui pari päivää eteenpäin 13.7.2010 on nyt sitten uusi.

Kirjottelen illalla paremmin vaikka tonne kerhon puolelle.
 
Nuu Ennen niitä oli h&mlläkin, mutta tällä hetkellä en sieltä löytänyt. Nyt oli Lindexillä -70% alennuksessa. Varmaan vaihtelee valikoima paikkakunnittain. Prismasta löytää, jos on valmis maksamaan about 15 euroa :)

Mä en vaan ymmärrä miksi niistä tarvii tehdä niin selkeästi joko poika tai tyttövaatteita :headwall: Ohan se kiva ostaa sitten, vaikka pinkkejä, kun tietää sukupuolen. Viimeeksi oli sitten vihreetä, beesiä ja valkoista, jotka sopii ainakin kummallekin. Oli vaan aika vaikeeta sellaisia värejä löytää hello kitty -buumin keskellä.

Jaha ja nyt iski sitten iltapäivän kuvotus :x
 
tänään oltiin siin ensimmäisessä ultrassa ja se laskettu aika on nyt sittenkin se mikä ihan aluksi oli odotettavissa eli 29.7 :)
mini adhd oli vasta 9vko ja 4pvä vanha mutta kaikki näytti olevan ulkoisesti kohdillaan kaksi kättä,kaksi jalkaa ja kallon rakenne normaali.

reilu parin viikonpäästä uusi aika kun on pikkunen vähän kasvanut niin saa otettua np:n ja verikokeet samalla:)

nyt kotona makailee erittäin onnellinen mutta flunssainen äiti :heart:
iskä se jaksaa vaan tehdä töitä.. B)
 
Täällä kans np-ultra takana! Vauveli oli 5,3cm pitkä ja nukkumassa kun alettiin ultraamaan. Kätilö herätti ressukan ja sitten se rupeskin puuhaileen. Niskaturvotus oli vain 0,6mm eli oikein hyvä. Ja hassu pieni nenä näkyi! :heart:

Laskettu aika meillä jäi 11.7.2010 ja koko vastas viikkoja. Kiva fiilis. :)

Pai80 Onnea teillekin hyvistä ultrauutisista! Tiedä vaikka oltais törmätty Jorvissa tänään. :)
 

Yhteistyössä