Heinäkuun Hurmaajat Helmikuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

dana mulla oli toi strepto viime raskaudessa ja on taaskin. Sain siihen antibioottikuurin kun se varmistui. ja sitten pitää muistaa sanoa kun menee synnyttää kun saa sen antibioottitipan, joka pitäis ehtii olla pari tuntia ennen synnytystä. se on "kiva" kun mä oon nopea synnyttäjä, niin viimekski se tippa ehti olla vaan vajaan 30min.. :/ nyt sitten tuskin sitäkään jos synnytys taas nopeutuu kuten on aina tähän saakka tehnyt... :/
 
Heipä hei! Neuvolassa käyty tänään ja kaikki oli kunnossa. Sf-mitta oli 20 cm eli kohdunpohja on navassa. Tuli niin hullu olo, kun sain ne äitiysrahahakemukset, että kyllä meille on se vauva tulossa :). Sitten sain sellaisen Helistimen vauva dvd:n, minkä katsoin päivällä ja nyt en malta odottaa, että on kesä ja pieni ihminen syntyy. Ei vielä pitäis alkaa näin malttamattomaksi, kun onhan tässä vielä 18 vkoa laskettuun aikaan. Toisaalta niin outoa, että vähemmän odotusta enää edessä kuin takana.

Mukavaa viikonloppia kaikille!
 
Eilen tuntui ensimmäinen potku ihan mahanpäälle asti!!! Kun on tuota vaivalla hankittua vararavintoa kerääntynyt niin ei ole mikään itsestään selvyys... :whistle:
Mutta niin vain mieskin tunsi kun käden antoi siinä hetken olla! =)
Muutenkin liikkuu ihan reippaasti vaikka aika iltavoittoiselta tuntuukin.
Päivällä pitää keskittyä jos haluaa tuntea jotain (mulla on seisomatyö niin ei sillai pysty keskittymään muuten kuin rauhoittumalla alas...)
Onko muita jotka ovat jaloillaan koko työpäivän??? Oletteko pohtineet jaksatteko olla töissä ä-loman alkuun asti? Mulla olisi ajatus aloittaa ä-loma normaalisti mutta sitä ennen kesälomittaa itseni sillä 4:llä viikolla... jos tarvii niin otan saikkua sitten alle.
Kun täälläkin vissiin on isompia odottajia niin onko jollain tietoa että mistä saa mammahousuja??? Kun perustarjonta on aika pienen kokoista...
Mukavaa viikonloppua!!!
Muffin ja Pupu 20+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muffin:
Päivällä pitää keskittyä jos haluaa tuntea jotain (mulla on seisomatyö niin ei sillai pysty keskittymään muuten kuin rauhoittumalla alas...)
Onko muita jotka ovat jaloillaan koko työpäivän??? Oletteko pohtineet jaksatteko olla töissä ä-loman alkuun asti? Mulla olisi ajatus aloittaa ä-loma normaalisti mutta sitä ennen kesälomittaa itseni sillä 4:llä viikolla... jos tarvii niin otan saikkua sitten alle.
täällä on toinen jolla on myös seisoma työtyö. 8tuntia seistään mankelilla ja liikutaan kokoajan,eli jalkoihin ja selkään käy.. itse sain onneks sovittua jo pomon kanssa että jään toukokuunpuolella kesälomalle ja siitä suoraan äitiyslomalle,saa vähä pidemmän vapaan sitten alkuun :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Muffin:
Kun täälläkin vissiin on isompia odottajia niin onko jollain tietoa että mistä saa mammahousuja??? Kun perustarjonta on aika pienen kokoista...
Itte olen vähän kans isompaa sorttia ja sellasesta kun bebelane.com tilasin itse omat housuni... Tosin kalliiksi tuli kun kahdet pökät maksoi n.120e, mutta eipä hirveesti ollut vaihtoehtoja ku omat housut eivät menneet jalkaan ja mistään muualta en löytänyt... Sitten olis se missymom nettikauppa, mutta siinä vasta tosiaan kallis liike..Mutta sieltä pittäsi kyllä sitten löytyä ihan laaja skaala kokoja. Toivottavasti oli apua =)

Nyt jos ruppeis tätä lauantaipäivää vähän viettämään siivoillen..Mies ei tosin ollut samaa mieltä mutta osansa saa tehhä sekkii. Koiralle tuli vielä juoksut tähän viikonlopun kunniaksi ja neiti edelliset pöksynsä protestina tuhosi, joten maanantaihin asti joutuu odottelemaan, ennenku uudet saa ostettua :LOL:

Rae ja Nyytti 18+2
 
Huomenia,

hui kun on kylmä. Oikein pureva viima ja pakkasta -22, tuntuu siltä että ois oikeesti -30 kun tuuli on niin pureva. Hui.

Täälläpäin saa kelan paperit vasta kun viikkoja on kasassa tasan 22 kokonaista. Eli mä saan sitte ens kerralla, maaliskuun puolivälissä. Sillon mulla tais olla menossa rv25.

Rakenneultra ylihuomenna heti aamusta.
Sillon tosiaan myös se lääkäri ja nyt pitäs paperilla kirjottaa ylös kaikki mitä kysyä pitää, että muistan varmasti sitten.

Mun mittakaavan mukaa suht kivuliaat suppailut on jatkunu yhä vaan, alapäässä myös tuntuu inhottava jomotus. Lisäksi vihloo alavatsaan. Kyllä levossa helpottaa, mutta heti kun liikkeelle lähtee nii auta armias. Eilen kävin kaupungissa pyörällä, ihan siis vaan pari kilometriä ja hissuksii menin mutta silti alko supistaa. Tyhmää.

Että jospa maanantaina sitten selviää onko mitää tuhoja tapahtunut, toivottavasti ei. Mulla se työharjottelu jo ovelle kolkuttelee, ja seisomatyötähän seki ois. Katsotaan nyt mitä lääkäri siitä sanoo..

Nyt kouluhommien pariin ja myöhemmin vähän vaunuja tsekkailemaan :)

Kivaa lauantaita! :)
 
helise Meilläkin on ylihuomenna rakenneultra :)

Itteä kans pelottaa millaisia tuhoja supistelut on tehnyt alakertaan, aattelin pyytää lääkäriä tutkimaan samalla kohdunsuuntilanteen, kun ultraa. Inhottavaa kun suppareita tulee myös levossa :(
 
Miulakin nyt tässä siivotessa ja touhuillessa on tuntunut sellaista outoa vihlontaa, ehkä tuolla kohdunsuun tienoilla...No kumminkin tuolla alhaalla sisuksissa...Pittää maanantaina yksityiselle soitella aikaa, kun ultran tekee kätilö ni se ei varmaan käy mittään tarkistelemaan ja siihen lääkäriin on vielä miljoona vuotta aikaa...Joten yksityinen kutsuu...

Nyt tosiaan viikonlopun pakolliset "työt" eli siivous tehty ja nyt aijon ottaa vaan ihan lunkisti =)

Onko kellä muuten tietoa märkäruvesta? aiheuttaako raskaana oleville mitään?? Kun kaverimme olisi nähtävästi huomenna tulossa käymään ja hänen tytöllään on luultavimmin märkärupi ja itseeni sitä en kyllä haluaisi kun taitaa raskausaikana se hoito olla vähän haasteellisempaa....

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
Onko kellä muuten tietoa märkäruvesta? aiheuttaako raskaana oleville mitään?? Kun kaverimme olisi nähtävästi huomenna tulossa käymään ja hänen tytöllään on luultavimmin märkärupi ja itseeni sitä en kyllä haluaisi kun taitaa raskausaikana se hoito olla vähän haasteellisempaa....
Siis TÄH??? :eek: Miks ihmeessä kukaan lähtee viemään märkärupista lasta kylään?? Vaikka kyseessä ei olekaan sen vakavampi asia kuin ihon märkäinen bakteeritulehdus, se on erittäin herkästi tarttuva (kosketus ja jopa oven kahvoista ym.) ja vaatii lähes aina antibioottikuurin. En päästäisi moista vierasta lähelleni ennen kuin ihon märkivät alueet ovat täysin kuivuneet.....

ON: vauva potkii taas, jee! kiitos ninzuliini tsemppauksesta, ehkäpä mullakin istukka on etuseinässä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ärrieri:
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
Onko kellä muuten tietoa märkäruvesta? aiheuttaako raskaana oleville mitään?? Kun kaverimme olisi nähtävästi huomenna tulossa käymään ja hänen tytöllään on luultavimmin märkärupi ja itseeni sitä en kyllä haluaisi kun taitaa raskausaikana se hoito olla vähän haasteellisempaa....
Siis TÄH??? :eek: Miks ihmeessä kukaan lähtee viemään märkärupista lasta kylään?? Vaikka kyseessä ei olekaan sen vakavampi asia kuin ihon märkäinen bakteeritulehdus, se on erittäin herkästi tarttuva (kosketus ja jopa oven kahvoista ym.) ja vaatii lähes aina antibioottikuurin. En päästäisi moista vierasta lähelleni ennen kuin ihon märkivät alueet ovat täysin kuivuneet.....
No mie oon ihan tismalleen samaa mieltä ja miehellekkin siitä sanoin, mutta miehen mielestä mie vaan ylireagoin ja tuskin se kehenkään tarttuu..Mutta miula on vaan sellanen fiilinki, että miule se tarttuu tasavarmasti ja jo näiden olemassa olevian tulehdusten ja kaiken maailman kipujen takia, en kaipais ennää mittään märkärupea riesakseni...Kun kyseinen lapsi on varsin hellyyden kipeä ja tykkää olla sylissä, eikä ymmärrä pyyntöä, että voisitko nyt olla tulematta syliin? Toki kun hän on vielä sen verta pieni, mutta silti...Pitää vielä yrittää puhua heidät ympäri, että tuleevat vaikka ens viikon loppuna tai jotain..

 
Kiroan tän omenavartaloisuuden! Miksei lasta kanneta vaikka reidessä? Kyllä mulle sinne vois laittaa vähän lisälihaa. Ja yhdistettynä a-kupin tisseihin vielä. Voi kekkonen.
Mutta repikääpä siis tästä pötsistä. Olisin ulkonäön perusteella ihan valmis synnyttämään huomenna :LOL: Ja siis eihän toi vauva nyt missään tuolla korkealla vielä ole, eli koko masu on silkkaa ihraa. Voeee



Tralalaa. 20+5. :eek:
 
Mukavaa lauantai-iltaa mammat :)

Mummulassa ja siskon luona kyläilty tänään, siinähän se päivä meni ja illan kruunasi vauvakuumetta-sarjan synnytys :) Liikuttavaa, kyllähän siinä meinasi itteltäkin kyynel tirahtaa :ashamed:

Nyt on väsynyt olo, kun saunottiin, että jos nappais iltapalaa naamariin ja painuis maate.. Olis huomenna sitten virtaa tehä kotihommia :D


Maamin ja Toivo-Justiina 20+1 :heart:
 
Kardemumma:
Joo, mulla on kanssa aivan valtava ylämaha mutta johtunee varmaan siitä että kasvava kohtu on työntänyt muita kamoja ylöspäin näin saaden itselleen lisätilaa... =)
Kyllä se siitä lähtee tasasemmin kasvamaan... :)
 
Huomenta heinämammat! Mikäs kato täällä on käynyt kun sunnuntaiaamuna näin hiljaista? Onko kaikki paleltuneet hankeen? :)

Kävin eilen Oulun yöelämässä, mutta lähdin kotiin jo puoli yhden aikaan kun vaihtoehtoina oli jonottaa puoli tuntia täpötäyteen baariin -30 asteen pakkasessa tai lähtee nukkumaan lämpimään sänkyyn. Oli toooosi vaikee valinta. :) Huomasin eilen, että nyt kun masu on vähän kasvanut, ei huvita yhtään olla missään tungoksessa. Kaipa se on jokin suojeluvaisto?

kardemummma Kyllä sulla ihan normaali vauvamasu on! Mullakin on tuon näköinen aina iltaisin. Komppaan Muffinia, että kohtu vaan pukkaa muuta tavaraa ylöspäin ja hetkellisesti näyttää hassulta. Haluaisin itse reklamoida jonnekin näistä jenkkakahvoista! Mistä ne tulee ja miksi?! En missään nimessä myönnä tilanneeni näitä... :kieh:

dana & helise Kurjia nuo supistelut. :( Täytyy vaan koittaa ottaa rauhallisesti. Tulkaahan kertomaan rakenneultrakuulumiset huomenna! Meillä odotellaan vielä torstailla ennen kuin päästään näkemään vauva. Aika menestyksellisesti oon onnistunut pitämään neuroosit loitolla... Vaikka vähän pelottaakin.

Olen muuten viikonlopun aikana opetellut taas neulomaan. Äiti koitti ensin opettaa mua neulomaan vasenkätisesti, muttei siitä tullut muuta kuin naurua. Eli urheasti neulon nyt oikeakätisesti. ;) Aloitin tekemään vauvalle peittoa. Neulon sellaisen valko-kelta-vihreän peiton, jonka pohjaan kiinnitän jonkin pehmeän kankaan. Saas nähdä, mitä tulee. En ole koskaan ollut hyvä käsitöissä...

Rauhallista sunnuntaita kaikille!

Ja ainiin, 20+0 POKS! Puoliväli!
 
Maha Kiitos empatiasta :D Ja siis tosiaan, miten ihmeessä tää voi näyttää aamulla ja illalla (ja syömisistäkin riippuen) aivan erilaiselta? Aamulla ei ees huomais, että oon raskaana. Illalla näytän siltä, että oon juuri lähdössä yliaikaiskontrolliin. Ja syöminen turvottaa. Ja huono ryhtikin tekee tosta pömpöstä täysin eri näköisen. Huoh. No, pitää nyt vaan iloita tästä kummusta.

Olivia & baari
Mä olin kans viikko sitten baarissa, jossa oli karsea tungos ja joku töni koko ajan joka puolelta, olin koko ajan keskellä jotain kulkureittiä. Yhdessä kohtaa iski ihan sellainen paniikkikohtausmainen pelko mahan puolesta, piti päästä äkkiä hengittelemään rauhallisemmalle käytävälle. Siellä pysyinkin sit loppuillan. Inhaa on sompailla täysin holtittomien humalaisten keskellä tän pötsin kaa.
 
Heii!

Ainaki omalta osalta voin sanoa, että jos menisi ulos jäätyisin jääkalikaksi samantien! :D Hirmu kova puuskittainen tuuli ja kova pakkanen, plus lumisade. Tekee kutaa :)

Muuten oonki viikonlopun viettäny kouluhommien parissa, ihanaa. Tänä keväänä tosin on enää muutamia teoriatunti jäljellä, joten ei paljon hommia sillä saralla. Ja jos harjottelut menee puihin nii siinä sitä sitten ollaaki toimettomana..

Hirmunen ahdistus taas kun niin tekis mieli treenaamaan. Torstaina tosiaa olin uhkarohkea ja kävin testaa spinningiä. Se oli tunnin mittanen, mutta en voinu olla ku puolet siellä ja itku silmässä sitte tulin pois kesken kaiken. Supistaa nii supistaa, ei voi mitää.

Mietin et oisko vaikka sali ystävällisempää keholle. Jos treenais siellä esim yläkroppaa ja jalkoja hissukseen.. Pitää huomenna jutella lääkärin kanssa.

Hui huominen ultra jänskättää! :)

Baarit
ja muut tungospaikat on saanu mut aina vähän ahdistuneeksi - siksi en niissä käykkään. Voin vaan kuvitella miltä nyt tuntuis mennä sinne.. Huh.

Ainii! Eilen käytii teatterissa miehen kanssa kun halvalla päästii, ja siellä eka yks nainen vessassa tuijotti mun mahaa ihan estotta. Sitte kun käveltii siellä teatterin käytävillä niin kuulin kun pari rouvaa jutteli, että tuo tyttö on kyllä raskaana. Näköjää tosiaa raskaana olevat on kaikkien omaisuutta, kaikki näkee sen eikä oikein voi salata :/ ja kaikki kokee oikeudekseen kommentoida.

Ja vielä. Oon vasta vähän aikaa sitte tutustunu huuto.netin maailmaa ja huusin sieltä vauvalle aivan ihanat ruskeat velour-pöksyt missä on keltaset taskujen reunat. Semmoset lasten metsola-tyyliset housut. Ihanat! Ja itelle huusin edullisin mammavaatepaketin, jossa oli kolmet housut, hame ja kolme paitaa, tosi hyvä kuntoisia ja yht. 20e. Ja yks trikoopaita, valko-punanen kietasutyylinen Polarn o pyret-paita siitä paketista on ihan lemppari. Kerrassaan ihana paita :) Oli kerrottava kun oon noista niin iloinen :)

Olipa nyt turhanpäiväistä tää mun juttelu mutta pikkutauko kouluhommii. Ja nyt takas niiden parii :)
 
Nyt lissäilin tuonne kerhon puolelle omaa paljasta massuani..Toivottavasti se linkki nyt toimii ku tämä kone pätkii sen minkä kerkee :|

Baareista Mieshän tuo vähän halluis viihteelle yhteisellä lomaviikollamme ja minuukin kyseli baariin mukaan, mutta saas nähdä haluunko lähteä...Ja lähteekö ylipäätään mieskään..tiedän vain sen, että yleisimmät baarikaverimme ovat sellasia pesusieniä että meno on melekosta..tiijä sitten sitä jaksaako ittee lähteä..mies vaan kärtti minuu siksi mukaan, että olis kyyti pois..Täysin miehen logiikkaa...kehtas miule vielä suoraan sanoa, että kuskin virka se siule napsahtais (siis luonnollista kun ei tietystikkään pysty juomaan, mutta en tykkää yhtänä olla kännikuskina ja mieluiten lähtisin sitten vain seuraksi) ja siitä en tykkää yhtään. Sen näkee sitten...

Söpö massu siula on kardemummma =) Itelläni on vielä muhkeempi :LOL:

Josko sitä lähtis syömään..Olis kanaa ja perunoita kermakastikkeessa, nam :D

Rae ja Nyytti 18+3
 
Käytiin vastikään baarissa ja luonnollisesti totta kai mä olin kuskina mukana. Pinna meni aivan täysin kireäksi, kun känniset ihmiset tönivät, törmäilevät ja läikyttävät juomia päälle :kieh: Oli kyll viiminen kerta, kun taida täsä raskaudessa tai edes selvinpäin lähtä täpötäyteen yökerhoon! Kuppilat on ihan ok paikka, kun sielä ei musiikki huuda täysillä vaan sieltä saa ruokaa ja voi vaikka pelata bilijardia tai jotain lautapeliä kavereiden kans iltaa istuen.
Itellä ainakin on vatsan suhteen kunnon suojeluvaistot, jos on vähänkään ruuhkaisaa (esim. ruokakauppassa) on kädet valmiudessa ottaa törmäyksissä vastaan. En halua minkään osuvan mut vatsaan. Oon nyt jo ehkä vähän ylisuojeleva, oottaappa vaan kun vauva syntyy, taidan pistää pikkusen pehmoiseen huoneeseen, ettei vahingossa louko itteään, eli aivan liian ylisuojeleva :D

Dana88 & Pikkune 20+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Espoossa ei ilmeisesti tehdä sokerirasitusta automaattisesti. Ainakin työkaveri kertoi, ettei hänelle tehty kummassakaan raskaudessa kun ei ollut ylipainoa eikä virtsassa mitään erikoista. Eli vaihtelevat on käytännöt. Mulle on tuo tehty joskus nuorempana ja colalitku maistui ihan colalitkulle - ei mitään dramaattista. Jos jollekin on joskus tehty tähystys ja on joutunut juomaa sellaista tyhjennyslitkua, niin tietävät, ettei maailmassa ole pahempaa makua kuin se. :D
Espoon kaupungin sivuilta syyt, joiden perusteella tehdään sokerirasitus automaattisesti:
- edellisessä raskaudessa patologinen sokerirasitus
- jos neuvolan virtsanäytteessä sokeria toistuvasti
- äiti yli 40 v
- synnyttänyt yli 4500 g lapsen
- nykyraskaudessa selvästi kookas sikiö

Joo ei se kolalitku maailman kamalinta ole.. Tähystystä ei ole tehty, mut kiireellisen section takia piti juoda huikka mahahappoja neutraloivaa ainetta ja jos yhtään muistan oikein, ei toi sokerilitku ainakaan siitä pahempaa ole.

Lasten koot
esikoinen oli rv 39+6 3815g/50cm ja kuopus rv 41+4 4080g/52cm, eli kohtuu isoja poikia ovat olleet, sellasia kiinteitä jässiköitä :heart: mutta enpä itekään ole kovin pieni ollut syntyessäni (muistaakseni n 3,5kg) ja sisarukset on järjestäin olleet mua isompia (äiti taasen oli mua odottaessani vain puolet minusta :D ) Kumpaakaan odottaessa ei sokereissa ollut mitään häikkää ja pojat oli pirteitä ja jänteviä vauvoja (oli helppoja käseitellä, kun eivät olleet rimpuloita).

Omenaruusulle
onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja poikauutisista! Olikohan joku muukin käyny, en enää muista kun tässä kaiken hässäkän keskellä oon selannu viestejä.

SMSM
kiitos tilaston väkertämisestä, noi oli hauska tietää!

Muffin
kyseli isoista äippähousuista. Ne onkin melko kiventakana, mut H&M yllättää välillä ja sieltä saattaa löytyä. Kannattaa ainakin kattoa. Siisteille housuille ja farkuille oon heittäny taasen hyvästit, en jaksa metsästää ja toisaalta ei huvita maksaa kovin paljoa housuista, joita käyttää alle puol vuotta. Masutuubia tai sit niitä belly belt -juttuja kannattaa harkita, jollei löyty kunnon odotushousuja.

Kademumman
masuhan oli tosi söpö :heart:

Mokkapalalevy jäähtymässä.. Alko tekemään niin mieli jotain herkkua, eikä kaapissa ole edes kahvin kaveriksi keksiä, joten päätin vääntää "jotakin" ja mokkapalataikina tuli tehtyä.

Viikonloppu on ollu poikkeuksellisen pitkä. Pojat on olleet koko viikon kotona, sen verran sitkeä flunssa niillä oli. Miehellä on takana neljän yön vapaat ja on ollu melkein ku talvilomaa olis vietetty. Rahaaki menny ihan kiitettävästi, käytiin ostamassa keittiöön uus pöytä ja tuolit. Nyt on ruskeanmustat tuolit ja pöytä, sopii hyvin ku keittiön alakaapit on mustat. Uusia tuoleja on harkittu varmaan 5vuotta ja pöytä oli pakko ostaa, ku vanha näytti niin hölmöltä uusien tuolien kans (oli mäntypöytä). Alkuviikosta pitäs käydä ostamassa uus vaatekaappi (mun vaatteet on muuttamisesta asti ollu kirjahyllyssä :D ) joten rahanmenoa ei voi estää..
Ulkoilua ei täälläkään ole tullu harrastettua, pakkaset ja tuuli on varmistanu tehokkaasti sisällä viihtymisen.

Viikkosiivous olis tekemättä, haluisko joku tulla imuroimaan tai pesemään lattiat? Ei nappaa sitten yhtään... Katotaan huomenna sit taas ;) Olis ens viikolla ohjelmassa vakuutuskilpailutuksen aloittaminen, pikkumakkarin remppaus (tapettien poistoa, maalausta ja muuta pientä kivaa) ja koiran lenkitystä.

Kepsukka ja masukki 19+2 (hoo, puolivälissä kohta!!)

 
Olivia81: Joo se tähystystä edeltävä litku on maailman kamalinta
:x Eka kerralla muksuna tyhjennys tehtii sairaalassa ja join 4l kamalaa litkua. Yök puistattaa. Ja toka kerralla sitten 2 niitä pikku pulloja kotona, muka jotain sitruuna-inkivääriä, mutta en saanu niistä ku ekan alas ja toka tuliki sitte heti ylös. Jep kamalaa on.
Toivottavasti ei tartte enää koskaa mennä tai sitte vaikk paastoa ennemmin tai vaadin jotai muuta keinoa. Ne litkut on paijajaista..
 
Tähystyslitkut jäi aikoinaan itseltä juomatta. Oli tarkoitus suorittaa tähystys "kätevästi molemmista päistä samalla reissulla", mutta koska en voinut noita kuria juoda, tehtiinkin vain yläkautta. Ongelma selvisi onneksi niinkin :).

Mä olen saanut riesakseni järkyttävän ummetuksen. Painokin on lähtenyt nousuun, joten olo on aika muhkea :whistle: . Työinto ei ole palannut, ja kauhistelen jo etukäteen alkavaa viikkoa. Viime yö tuli nukuttua huonosti, oletettavasti varmaan myös tuleva. Mut masussa liikutaan, se on kivaa :) . En niitä niin selkeästi tunne, mutta jotain möyrintää kuitenkin, mikä on jänskää. :heart:

Pomoni risti mahani Elmeriksi, ja Elmeri se nyt mieheni ja minun kesken on vaikka olisikin tyttö :LOL: .

Odotan + Elmeri 17+6 :heart:
 
Sunnuntaita :wave:

Kardemumma sun masu on kyllä niin söpön pikkunen :heart: Täällä on jo kunnon möhis :D

Helise mäkin oon huudellu huutonetistä vauvanvaatteita.. Sielä on välillä niin ihania, mitä ei kaupasta enää saa.. :) Arvatkaa paljonko vaatteita on jo kertynyt, kun oon huudellu jo ennen kuin olin raskaana!

Pihalla on niin kamala tuiske ja kova pakkanen, ettei lenkille viitti lähteä tänäänkään.. Jospa huomenna jo olis parempaa säätä! Herkkuja on tullu vedeltyä senkin eestä, suklaata ja jäätelöä :p

Kivaa kohta alkaa kuorosota :D

Ja huomenna töihin :kieh: :kieh:


Maamin ja Toivo-Justiina 20+2 :heart:
Ps. 1,5vkoa rakenneultraan :whistle:
 

Yhteistyössä